2 wybór: - Multimetrem w diodzie sprawdzamy, który pin czujnika halla jest podłączony do cbu - przez aplikację internetową, jak mówi pk, przypisz każdy pin pwm do dinput z innym kanałem i sprawdź, który przechodzi od 1 do 0, gdy zamykasz lub otwierasz drzwi :)
Dzisiaj fragment książki ----------------------------------------... Projekt 11. Pomiar temperatury - czujnik LM35 Jest ciepło czy zimno? Czujnik LM35 jest niedrogim i łatwym w użyciu termometrem (rysunek 3.17). Jedyne, co trzeba zrobić, to zmierzyć napięcie za pomocą funkcji analogRead() oraz obliczyć temperaturę...
W trakcie kręcenia podaje paliwo. Pompa pompuje ciśnienie. Napiszę co dzisiaj zrobiłem. Nowy czujnik położenia wału Delphi kostka na trzy piny. Na zimnym odpalił po rozgrzaniu ni cholery. Odpiąłem czujnik temperatury ten cztero pinowy, pierwsze odpalenie po zgaśnięciu na rozgrzanym bez podpiętego czujnika po długim kręceniu odpalił. Bez czujnika pracuje...
Jako konsumenci często nie zauważamy technologii, jaka nas otacza. Weźmy na przykład spust kontrolera gier. Grasz jako łucznik, a spust naśladuje ruchy podczas używania i strzały. Aby wyciągnąć łuk, naciskamy spust i w zależności od tego, jak chcemy strzelić musimy nacisnąć spust z różną siłą. Chociaż nie można tego zobaczyć, w sterowniku takim jest...
Ford MONDEO 2001r TDDI OBECNE: P1563 P1564 P1664 Były ale się dały wykasować: P0100 - obwód A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza P0335 - crankshaft position sensor A circuit Z informacji od klienta dowiedziałem się że usterka powstała nagle w trakcie wyprzedzania - auto zgasło tylko szum opon. Na liczniku ok 200 000 km - przebieg...
atom1477 czy możesz zamieścić schemat i program swojego regulatora? Umiesz czytać ? Sprawdzasz zawsze tylko ostatni post, cze patrzysz na cały topic ?
Są ta3 kabelki : plus - około 12 V - względem masy , kontrolny około 9,8V - względem masy (w umieszczony w innym przewodzie masowym - nie podłączony), masa - wygląda na zwykła masę. Kopułka jest na bank dobra bo w taki sposób udało mi się iskrę uzyskać - na wale sobie tak ustawiłem aby sprawdzać jedna świecę i iskra jest jak kabelek kontrolny wsadzony...
Porada była jedna i to już dawno. Przy ograniczonym zakresie nie ma potrzeby sprawdzania przepełnienia - wystarczy zwykłe odejmowanie dwóch złapanych czasów z przycięciem wyniku odejmowania do długości timera.
Już drugi mechanik sprawdzał cały rozrząd i wszystko wporzadku. I żaden nie wie co się dzieje. Jak go kupiłem to był przedstawiony o jeden ząbek.
Witam . Mam problem z czujnikiem halla w moim golfie 3 1.6 AEE , którym jeżdżę codziennie do pracy. Mianowicie w tym roku przepalił mi się już trzeci czujnik. Na podstawie doświadczeń zawsze worze z sobą zapasowy cały aparat zapłonowy, gdzie w przypadku awarii 10 min. i wymieniony. Jadę dalej. Nie wiem co jest grane. W listopadzie zeszłego roku padł...
Koledzy mam problem ze Scanią 2016 rok sterownik przy skrzyni, sprawdzałem kable, wybierak skrzynki z zaworami, mam błąd poprawności czujnika Halla wzdłużnego, to również zostało sprawdzone. Jedyną rzeczą która mnie zastanawia to jest cylinder, który przesuwa lewo prawo wałek, tam jest też czujnik Halla. Tam są podłączone dwa przewody, jeden kieruje...
Witam ! Szukałem już na forum, ale niestety nikt nie miał tego przypadku. Po naprawie rozrządu, rozbieraniu głowicy itp. auto straciło moc i strasznie cięzko wkrecało się na obroty, a dodatkowo przerywało, jakby paliwo nie nadążało. Po diagnozie wyszedł błąd 0515 czujnika halla. Wymieniłem najpierw na używany, dalej to samo, nowy tez to samo. Sprawdzilem...
Jest to silnik o kodzie ABC, do sprawdzenia wtyczka przy czujniku. Zdejmujesz zbiornik płynu chłodzącego, wyciągasz wtyczkę i sprawdzasz na zapłonie czy masz zasilania, ściągnij gumę (osłonę) i widać - w tym miejscu najczęściej urywają się kable. Jeśli zasilania OK, i fioletowy (sygnałowy) cały - oscyloskop w rękę.
Jakie są różnice między unipolarnym i bipolarnym i cyfrowym? Nie ma różnicy bo to jest zupełnie co innego. Tak jak nie ma różnicy pomiędzy biegunem północnym a dodatnim biegunem elektrycznym. To są zupełnie inne rzeczy i nie można ich porównywać (nie są nawet przeciwnościami). Unipolarny/bipolarny to jeden podział. Cyfrowy to drugi (cyfrowy - analogowy)...
Wrecz uproscilem. Po pierwsze, jednym czujnikiem wykonuje dwie operacje -czytam sile magnesow mijanych pod pojazem o duzej mocy i mniejszej mocy magnesow w kole(rpm) - dlatego uzylem czujnika o duzej dokladnosci. Po drugie cena tagiego czujnika jest wielokrotnie mniejsza niz czujnikow reluktacyjnych, sam czujnik magnetyczny tez jest mniejszy a moje...
Hej, pierwsze słysze o takim procederze, a skąd wiadomo ,że to czujnik-sprawdzałeś omomierzem ? wiem ,że najczęsciej idzie moduł[na giełdzie 25Zł] , i ewentualnie czujnik-można podebrac z czegoś. Pozdrawiam.
Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie zasilające ten czujnik? Jest to silnik 1,8 16V, sterownik to Simtec 56.5. Na czujniku jest napięcie 2,45V. KTS wyświetla błąd tego czujnika, daje się wykasować, ale po pewnym czasie znów jest. Czasami po ponownym odpaleniu, czasami po godzinie. Sprawdzałem wiązke do sterownika jest dobra. Wydaje mi się że to za...
Jeszcze raz ;) , źle to robisz, zabierasz się do tego. Skoro nie możesz zrobić tego po układzie sterującym silnikiem to rozpoznaj czujnik? Odlutuj jeden sprawny, dolutuj do jego wyprowadzeń cienkie druty, dojdź po ścieżkach gdzie jest Vcc, GND i wyjście. Moższe na chwilę uruchomić urządzenie z podpiętym uszkodzonym układem czujników i miernikiem sprawdzić...
poszukuję rozwiązania bezinwazyjnego, które nie będzie wymagało druciarni, wpinania się do elementów elektryki pojazdu itp. W każdym przypadku nie da się uniknąć prowadzenia dodatkowych przewodów, chociażby przewody zasilania układu i przewody do czujnika. W przypadku rozrusznika to są setki amperów, dołożenie czujnika Halla z zewnątrz za pomocą odpowiednio...
No tak ale oryginalnie 5 cieńszych nie było podłączonych to jak to działało Ano tak, że sterownik wytwarzał napięcie trójfazowe bez udziału czujników Halla. Są takie. np.
Witam. Mam problem z Astrą G 1.6 16V silnik Z16XEL + LPG. Problem polega na tym że moje auto straciło moc. Jak jest zimne słabo pali, ale jest dosyć mocne ale gdy tylko osiągnie wysoką temp staje się strasznie zamulone. Nie wkręca sie na obroty, brak dynamiki, na jałowym obroty są falujące a nwet potrafi zgasnąć (niezawsze gaśnie). Wczoraj byłem na...
Witam Wszystkich. Problem jest następujący: Golf pewnego razu nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił dobrze. Przyszedłem dnia następnego, próbuje odpalić i się udaje.... Pojeździłem trochę po mieście, wracam do domu na 0,5h, później z powrotem do samochodu i znów nie chce odpalić... sprawdziłem, że brak jest iskry. Cewka jest dobra. Czujnik hallotronowy...
Czujnik jest nowy rozzond nowy i sprawdzany 2 krotnie czujnik sprawdzany czy pracuje na 2 zaciskach 5v a na 3 masa i przy pracującym silniku sprawdzane tez bylo napięcie sprawdzał elektronik 2 krotnie i za kazdym razem po wykasowaniu błędu przez komputer wchodził błąd po dodaniu gazu [błąd sporadyczny pokazywal komputer . Po podłączniu przyrządu do...
Witam, a'propo sprawdzania samego Halla (kabli po stronie instalacji konkretnie, nie czujnika) to nie powinno być nic skomplikowanego - czytaj, innego od tego co sam już wiesz. Dwa skrajne ''plus'' i ''minus'' , odpowiednio. Środkowy pin jest sygnałem, czyli przy zdjętej wtyczce, żabkę próbówki zapinasz (bodajże masę?) za masę i przerywasz do środkowego...
Wiem, że są dwa czujniki halla, jeden pod paskiem rozrządu z przodu a drugi przy skrzyni biegów. Mechanik sprawdzał ze mną znaki rozrządu, napewno nie jest przestawiony. twierdził że bład g40 powinien dotyczyć tego czujnika przy skrzyni, ponieważ ten pod rozrządem nie psuje się zazwyczaj. Trafiłem w internecie na dyskusje gdzie ludzie mylili oba te...
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole). Aparat ma 3 wyjścia + 0 - pod + podpinacz =12v pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania) 0 - to wyjsie impulsów. Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz...
Napewno spotkaliscie się z czujnikiem halla, który znajduje się w obudowie silnika szczotkowego ,a służy do pomiaru obrotów silnika pralki.Jest on w obudowie TO-92. Czy można ten czujnik sprawdzić multimetrem mierzac funkcją do testowania diod. Czy powinien wykazywać jakąś przewodność podobnie jak sprawdza się tranzystory, czy nie. Proszę o pomoc.
Mam problem - brak mocy (golf MK4, sinik AKL, 1.6, 8V). VAG pokazuje błąd czujnika halla (na chodzącym motorze). Najpierw zabarałem się za sprawdzane samych połaczeń wg książki "VW Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa". Jest w niej (str 125) opisany sposów sprawdzenia kabelków łączacych czujnik z jedn.sterującą. Wszytko jest ok' oprócz napięcia pomiędzy...
Witam mam problem autko jak jest zimne odpala od ręki natomiast gdy się rozgrzeje wogóle nie odpala kręci ale nie pali :( sprawdzałem czy pojawia się iskra bo podejżewałem że to cewka ale iskra jest pojechałem do mechanika i kazal mi wymienić czujnik Halla w aparacie zapłonowym może to być jego wina?? jak to sprawdzić ?? a może modul zapłonowy?? jak...
Chodzi mi czy ten znacznik jest taki sam dla indukcyjnego i dla halla? - problem tkwi w tym, że cały czas wywala błąd czujnika dolnego i bardzo ciężko zapala z górnego (czasami aż cofa silnikiem) czujnik był wymieniany i ja w pierwszej chwili też go wymieniłem (komputer jest oklejony jakimiś plombami - karteczkami AUTOELEKTRONIKI z Wrocławia) i jak...
cewka jest z modułem do kupy. Nie mozesz mierzyć oporów cewki we wtyczce bo to wtyczka do modułu. Końcówki uzwojeń masz na śrubkach pod mała klapką plastykowa na cewce. To i tak guzik daje bo cewka pracuje na wysokim napięciu i dopiero podczas pracy wychodzą usterki, wymień jesli masz wątpliwości, choćby pożycz z dowolnego 4-cylindrowego polo, golfa,...
Z tranzystorami przy wentylatorach racja, ale to po prostu pozostałość po mojej radosnej twórczości, bo taki tranzystor miałem akurat pod ręką przy sprawdzaniu i zorientowałem się, że to strzelanie z armaty do muchy. Zamówiłem już nawet scalaki IRF7101, ale do teraz nie wiedziałem, że trzeba na coś jeszcze zwracać uwagę przy sterowaniu cyfrowym pracą...
Witam tez mam ten problem nie ma mocy od 3 tys wogule nie ma mocy szarpie strzela na gazie i na benzynie na vagu wyskakuje błąd 0515 czujnik halla wymienialem go i jest to samo co mi poradzicie Dodano po 1 aha dodam ze wymienialem w nim pierscienie robilem glowice i po odpaleniu sa takie objawy Sprawdz rozrzad-przestawiony choćby o jeden ząbek wyrzuca...
Witam. Mam problem z czujnikiem Halla w moim Golfie IV. Auto jest z 98r 1.6 sr kod silnika AKL Sprawdzając wiązkę żarówką stwierdziłem, że pin 3 ma przejście do pinu 70 w małej kostce ECU ale również do pinu 69. Czy tak powinno być? Ktoś wie za co odpowiada pin 69 w ECU? Na forum znalazłem schemat tego silnika ale nie ma na nim opisanego pinu 69
Znalazłem jeszcze jeden: . Czujnik A1101. Dodano po 9 Że ESP ma wbudowany czujnik Hall wiem, tylko nie przystawię go do wrzeciona :-). Całość układu jest już bardzo zawansowana, a jest dużo bardziej skomplikowana niż tylko tachometr. Jeden ESP jest przy CNC obsługuje odczyt i wysyła informacje do drugiego, znajdującego się w bezprzewodowej konsoli do...
W aucie silnik ADP zamontowany gaz. Auto szczególnie na benzynie nie wchodzi na obroty, strzela w wydech, nierówna praca na biegu jałowym. Na gazie lepiej bo raczej bez problemu wchodzi na obroty ale obroty na jałowym też się wahają. Auto na benzynie bardzo słabe. Odczytane błędy: -00515 - Czujnik Halla (G40) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem -16486...
Sterownik motronicM3.8.2/4/5? Ktory czujnik halla? Czujnik wału to czarny masa komputera, żółty pin 56 ecu , biały 63 pin, sprawdzamy oscyloskopem. Czujnik wałka rozrządu braz z niebieskim masa, fiolet z czerwonym pin 62 5volt ,fiolet z żółtym pin 76 sygnal prostokatny. Sprawdz przy samym komputerze czy jest 5 volt.Jak nie to jakiś stabilizator ubity...
Przestał działać, czujnik ma 4 pozycje: neutralna (wtedy w ogóle nie świecą diody LED) niebieska turkusowa-średnio-najeża seledynkowa-mocnoseledynkowa do tego potrafił świecić czerwono i pomarańcowo-żółto wygląda tak: ma 3 PIN i montuje się do "grohe blue profesional" - starszego typu (3 PINy). jak sprawdzić? podać napięcie ? poza opisem "SELV 6V" oraz...
Jak w tytule Czy na przewodach z sterownika na czujniki Halla powinno być napięcie +5V (nieb. żółty, ziel) Nie chodzi mi o zasilanie halli bo tam jest ok 5v. sterownik Brainpower 866c-6 Wydaje mi się że nie powinno być , a u mnie jest dodam że sterownik jest nowy. Ktoś wie czy tak powinno być ? Oczywiście wyświetlacz pokazuje błąd E-07 po podłączeniu...
Więc dzisiaj sprawdzałem ale nigdzie nie umiem znaleść przekaznika ani pod maską ani w kabinie sądzę że ten przekaznik jest umiejscowiony w kampie, bo podałem na chwile +12V do halla i licznik oraz obrotomierz funkcjonuje ale w kampie po przekręconym kluczyku a nie odpalonym aucie słychać dziwne brzęczenie a skazówka szybkościomieża leci do oporu ale...
sprobuj może w troszke niebezpieczny sposób ale mi zawsze sie sprawdza weź zwykłą kontrolkę przyczep do masy a następnie końcówką delikatnie dotykaj "0" środkowy w kostce od halla kostka musi być odłączona powinnła przeskakiwac iskra na przewodzie wysokiego napięcia i słychać wtryskiwacze tylko niebaw się tym zadługo bo coś może pasć powodzenia
Orientujesz sie moze jaka powinna byc rezystancja tego czujnika? bo chyba to sie sprawdza. Co do zapłonu to chyba nie to, nie wydaje mi sie żeby sam sie przestawił, ale w tak leciwym autku wszystko jest mozliwe. Zapłon będe musiał sprawdzić ale problemy zaczeły sie jak odpalałem autko w mrozie.
potrzebuje schemcik lub namiar na kogoś co produkował podobne urządzenia, potrzebne mi to jest do sprawdzania i ewentualnego podania sygnału na komputer,, dane jaki prąd i częstotliowośc podacchyba będę w stanie chociaż powinno to być możliwe do regulacji
Otóż jak sprawdzałem to na środkowym i na jednym skrajnym pojawia sie napięcie +12 V. Nie wiem czy to jest możliwe, a jeżeli nie to czy może być jakieś zwarcie. Gdzie tego szukać i od czego zacząć.Skąd lecą sygnały od czujnika?
kupiłem najtańszą jaka była, ale to jeszcze nie nic nie znaczy Oryginalne często siadają a co dopiero ta chińszczyzna, a halla źle sprawdzasz.
Witam pisze do Was z tym problemem, bo nikt nie potrafi mi pomóc:cry:. Sprawa wygląda następująco: silnik (1.6 AFT) kręci max do 5 000obr i odcinka, a powinien do 6 250 obr.., auto często gaśnie, nie ma wolnych obrotów (szczególnie w deszczowe dni), zamula, czasami same obroty falują na biegu jałowym, czuć wtedy benzynę.... Podpinałem auto dwukrotnie...
Witam Samochod jadac na prostej drodze nagle zgasł i nie chciał odpalic. Po sprawdzeniu okazało się ,że nie ma iskry. W kostce idacej do cewki mam napiecia. Samochód ma zrobione 240kkm. Poczytałem i znalazłem coś o czujniku halla. Jak wiec sprawdzić go majac wtyczke od cewki?(sprawdzałem tylko na zapłonie napiecie bez krecenia rozrusznikiem). Pozdrawiam
te kable od sterownika do hala są dobre ze sterownika nie daje napięcia na hala sprawdzałem to po włączeniu zapłonu są na dwóch kostkach po 1 +12V wydaje mi się ze to za mało
Sprawdzałem i przy wyłączonym jak i włączonym zapłonie i ciągle błąd się pojawiał. Tak jak radzisz najpierw sprawdzę przewody,później ewentualnie wymienię czujnik.Dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
hall ma przeważnie zasilanie na zewnetrznych pinach, srodek sygnałowy i broń Boże dotykać go miernikiem(tylko oscyloskop) piny przy sterowniku 4 to + 10 - 24 to sygnał proponuje zawsze sprawdzać przy sterowniku, błąd czesto jest "po drodze" na drutach
W tym roczniku może mieć Simtec 5.61 lub 5.65, ten drugi na wale ma czujnik halla więc nie bierz się za sprawdzanie czegokolwiek dopóki nie wiesz co sprawdzasz.
Szkoda czasu, moduł TSZ-1+ cewka i akumulator. Raz kupisz i masz do sprawdzania innych silników, koszt na szrocie śmieszny.
Hall zasilany jest z komputera napięciem 12V o znikomym natężeniu prądu, więc żarówki nie zaświeci. Próbnikiem diodowym sprawdzaj.
Witam. Niedawno zakupiłem silnik BLDC z czujnikami Halla i buduje do nich sterownik. Przy budowie sterownika napotkałem pewien problem. Sygnał z czujników Halla to jakieś 50 mV bardzo kiepskiego sygnału, który ciężko nazwać przebiegiem. Co prawda zgadza się mniej więcej okres załączenia (około 50% czasu czujnik jest na 0). Czy to normalne? Czy czujnik...
ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić żeby ten ecu master odczytał częstotliwość tego czujnika? generowanie dodatkowej częstotliwości komputer skrzyni wykrywa prawidłowo, tylko po zatrzymaniu auta to się nie sprawdza, bo cały czas podana jest wartość stała i nie można zapiąć P, bo komputer widzi, że auto jest w ruchu.
Czujnik halla z reguły zwraca prędkość obrotową, a z czymś takim jak opisujesz jeszcze się nie spotkałem. Hall w tej manetce może pełnić rolę zabezpieczenia jakie stosuje się w samochodach, tj. z chwilą otwarcia czujnika sterownik silnika sprawdza napięcie na potencjometrze pedału przyspieszenia i jeśli jest ono inne, niż oczekuje blokuje pedał zgłaszając...
Z ciekawości mam zamiar to sprawdzić-wlutuję tam kawałki odciętych drucików od rezystorów do tych 2óch ADC i zobaczę jaka wartość PI wyjdzie ;) Później wstawię na chwilę do testów halotron czujnik analogowy SS495A-jest fajny bo wystarczy zasilanie 5V podpiąć i 3ci pin prosto do uP i tam w okolicy połowy napięcia zasilania powinno być jak nie ma zewnętrznego...
włąsnie błąd jest na zapalonym silniku , za to co jest dziwne na zagaszonym błąd sie kasuje i zaraz po odpaleniu wskakuje a przewaznie po ponownym odczytaniu bledów na zgaszonym czujnika halla wywala . Dodano po 2 Apropo sprawdzałem ta kable zarówką i jest tak ze na tym kablu sygnałowym mam 11.4 V ale jak podepne tą zarówke do niego i do minusa na aku...
witam autko pola 93r po swapie na 1,6 Abu Co może być przyczyna ze uszkadzane sa czujniki halla 2szt Przed odpaleniem na sucho jest ok [Kręcę wałem pojawia się napięcie i znika i tak dalej ] odpalam autko do adaptacji obroty falują w zakresie 400 -1300 po kilku min gaśnie Sprawdzam halla a on kaput
Zasilanie sprawdzaliśmy. Było ok 12,3V (jeśli o to chodzi).
Musisz rozrysować schemat na podstawie ścieżek PCB - zrób to bo zdjęcia są nieostre. Hallotrony na schemacie rozrysuj tak jak wyglądają - w ten sposób ustalimy, które piny jaką funkcję mają. Sorry, że w takiej postaci, ale jak sprawdzałem miernikiem co z czym połączone to od razu rysowałem. Teraz tylko pytanie piny 6 i 7 to zasilanie, ale gdzie Vcc,...
Z opisu czujnika wynikałoby, że ma czytać nie ze śrub, a z zębów tarczy. Ale w instrukcji serwisowej piszą o śrubach. Magnes w czujniku umożliwia wykrywanie zwykłej stali (może nie każdej, w opisie czujnika nawet określają, jaka ma być, ale np. typowa stal, z jakiej robi się gwoździe, powinna się nadawać, i pewnie śruby też) - ale to uniemożliwia zastąpienie...
Od tej krańcówki zacząłem sprawdzanie modułu. Jako mechaniczny element łatwy do zdiagnozowania pominąłem go w opisie :). Ale jakby krańcówka była stale zwarta, napęd powinien ruszyć w przeciwną stronę, a jak stale rozwarta, zatrzymać się na przeciążeniu. A tu gdy moduł jest podłączony, napęd nie startuje wcale, wystarczy wyjąć wtyk żeby zapalić światło...
Arduino poprawnie odczytuje wartość analogową którą dostaje, jednak mimo podłączenia obciążania (oczywiście przez które płynie prąd ;) ). Przez czujnik prąd musi przepływa ponieważ po wpieciu go szeregowo w obwód prąd płynie. Dodam jeszcze że czujnik reaguje na przyłożenie do niego magnesu, i wynik widać w arduino. Jednak po wpieciu go w obwód nie żadnego...
Podstawowe pytanie do autora to takie czy on chce to zmierzyć jednorazowo, jak miernikiem, czy robić pomiar ciągły, jakimś urządzeniem wielokanałowym. Wypowiedź autora z #1 wskazuje na to pierwsze - użył słowa "zmierzyć", jakkolwiek nie wiem, czy dostrzegając to rozróżnienie. potrzebuje zmierzyć wartość prądu w szynie/kablu o wartościach do rzędu 800-900A,...
Jest taka kwestia, że przy zmienianiu kierunku impuls (bądź przerwa) może być znacznie dłuższy, niż przy kręceniu w którąkolwiek stronę. Wypadałoby sprawdzać, że np. przerwa między dwoma impulsami jest albo poniżej, albo powyżej 5/4 każdego z nich (wtedy można określić kierunek obrotu), a jak jest poniżej 5/4 jednego, a powyżej 5/4 drugiego, to kierunek...
Moja sytucja jest specyficzna. I na bank się przywalą, jak będą mieli do czego. A ogólnie - potrzebuję dość prosty i tani gadżet sprawdzający czy ma podane napięcie zmienne powyżej jednego wolta i na tej podstawie zwierający bądź rozwierający stycznik. Albo inne ustrojstwo elektroniczne, bo to tylko zwarcie/rozwarcie sygnału do masy. Pewnie wystarczy...
Iskra jest na świecach, czy sprawdzałeś tylko na kablu królewskim ? Ściągnij wtyczkę z czujnika halla i zwieraj środkowy pin do masy, zobacz czy klika wtryskiwacz i czy wtryskuje paliwo
Panowie, może ktoś podrzuci rozwiązanie: Jest sobie impulsator z czujnikiem Halla produkujący falę prostokątną 0-12V, częstotliwość w zakresie od pojedynczych Hz do kilkuset (powiedzmy 500Hz), wynik jego pracy trzeba w jak najprostszy sposób podać na wskazówkowy miernik tablicowy. Dokładność wskazań nie jest krytyczna, natomiast ważne by była w miarę...
Sprawdzałeś sposób z Saeco Minuto? Bo Lirika to jeden z klonów Minuto.
Macie może jakieś pomysły? Ja mam. Jak nie pali,weź drugą osobę. Jedna kręci,druga sprawdza probówką 12v zasianie na np cewce zapłonowej.Na zapłonie, i też jak będzie kręcił, probówka ma świecić,jak nie ,kostka stacyjki do wymiany. Tak się to robi. Poradzisz sobie?
Dodam że mam sterownik pwm, nie sinus to może dlatego jest taki odgłos. Sprawdzałem czujniki halla to działają, zmieniają się cyklicznie dane jak obracam koło przy wyłączonym silniku. Jak silnik jest włączony to na hallach pojawiają się szpilki stanu niskiego długości 0.3us co 64-66 us, badałem to na analizatorze logicznym. Napięcie na hallach jest...
Te wartości które podałem to sa właśnie napięcia różnicowe. Czyli pomiędzy wyjściem - oraz +, są to wartości rzędu mV, czujnik ma 4 piny zasilanie i wyjście +-. Mierzyłem napięcia pomiedzy masą a poszczególnymi pinami, jednak nie pamietam wyników, sprawdzę dzisiaj. Zwarć nie ma, sprawdzałem to na samym początku. Niby sytuacja prosta, działanie czujnika...
Witam po długim wieczorze i dzisiaj poranku ,testowałem czujnik zauwarżyłem ,że raz widać go z pełnymi parametrami raz jako rezystor ,Wywaliłem go na zewnątrz -3 Pobył tam z pół godziny i trzymał właściwośći ,przelutowałem kable wtyczki ,wtyczkę (tam są zaciskane ) i działa nie wpadł robot w panikę że nie widzi silnika .Z 10 razy sprawdzałem przejścia...
to jest czujnik halla sprawdza się tylko oscyloskopem
Jak nie ma iskry to sprawdz czy ma sterownie cewki jesli nie to sprawdz czujnik polozenia walu badz czujnik halla, nie pamietam skad tam jest brany sygnal o obrotach.
Tak, chodzi o samochodowe. Generalnie idea jest taka, żeby jak najmniej ingerować w elektrykę samochodu (czyli nie ciąć kabli), pierwszy pomysł był żeby użyć cewek na kablach, ale że to prąd stały to trochę trudne do zrobienia i potrzeba dodatkowych elementów, podobnie czujniki halla (w obu przypadkach dochodzą indukcje pasożytnicze), więc rezystor...
Witam serdecznie.Możesz wyeliminować czujnik Halla by sprawdzić usterkę.Wystarczy,że wyjmiesz z kopułki przewód wysokiego napięcia od cewki zapłonowej,włożysz do niego jakąś świecę i położysz na masie.Nastepnie odłącz kostkę z aparatu zapłonowego.Włącz zapłon i na chwilę zewrzyj środkowy przewód z tej kostki z masą.Powinna skoczyć iskra.Oczywiście opisana...
Sprawdzałem autko VAGiem i pokazuje Wnioskuję z tego, że w którymś miejscu musi mieć on przerwę, skoro brak sygnału jest. Błędem czujnika Halla proszę się nie sugerować ponieważ w momencie odczytu silnik nie pracował. Dodam jeszcze, że "silniczek krokowy" został nie dawno wymieniony na nowy.
Moze zastosowac czujnik Halla, uzyska sie sygnal proporcjonalny do pradu, potem zostaje tylko obrobka cyfrowa danych. Zaleta jest taka, ze ma sie czujnik izolowany galwanicznie od obwodu mierzonego.
Czujniki halla sprawdza się wskaźnikiem diodowym lub oscyloskopem ponieważ, omomierz może go uszkodzić-tak mówi literatura,a czy tak jest,to niewiem,bo sprawdzam oscyloskopem
Witam Szanownych Forumowiczów i Konstruktorów, Poszukuje jakiegoś dobrego, nie koniecznie taniego rozwiązania(czujnika, sensora) pola magnetycznego. Sprawdzałem już wiele czujników zaczynając od sensorów magnetorezystywnych, poprzez czujniki bazujące na efekcie Halla, kończąc na magnetometrach mierzących pole magnetyczne ziemi. Żaden jak do tej pory...
Cześć, mam problem z Corollą e100 z roku 1995 z silnikiem 1,6 16V. Usterką jest brak wskazań prędkości pojazdu, czasem wskazówka się rusza, najczęściej na zimnym silniku. Po wyjęciu czujnika prędkości sprawdziłem go na stole oscyloskopem (czujnik typu halla), podałem mu zasilanie i napędzałem go wiertarką. Na oscylogramie widać ładny sygnał. Sprawdziłem...
Mam do rozwiązania ciekawy problem: metalowe drzwi wejściowe z metalową framugą i zamek w którym istnieje potrzeba detekcji położenia zasuwy. Zasuwa to pręt z hartowanej stali o średnicy 12mm, czujnik optyczny się nie sprawdził, nie tylko okrągły kształt stał na przeszkodzie ale również róznica w oświetleniu transoptpra przez szpary w drzwiach dzień/noc....
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi oraz za pomoc. Czujnik zamontowany u mnie to był prawdopodobnie czujnik Halla. Ten model czujnika był produkowany od 2000 do 2002 roku. Ostatecznie zdecydowałem się na jego wymianę. Po wymianie problem świecących kontrolek ustał. pozdrawiam - temat zamykam
Byłem w ASO seata. Podłączenie komputera nic nie wskazało, brak większych błędów oprócz sporadycznego zaworu węgla aktywnego. Mechanik zaglądał w silnik i nic konkretnego nie znalazł. Mówił że to prosty silnik i wszystko może być: czujnik stukowy, elektronika przepustnicy, czujnik halla, może paliwo z gazem mieszać się i niewłaściwa mieszanka, czujnik...
Właśnie były sprawdzane jak zmieniałem czujnik wału korbowego zeby mieć pewność, że czujnik czyta i jak dobrze pamiętam to jakieś 130 obr komputer pokazał. Czujnik wału korbowego nowy wałka rozrządu halla też kupiłem nowy boscha i jest tak samo i halla sprawdzałem diodą to oryginalny działa. Potem wtryski i czujnik na listwie oddałem na sprawdzenie...
Silnik Hondy? Taki jak na przykład. Honda acord, prelude,? Podmień czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym.Czujnik położenia wału.Chyba że coś z immobilaserem . To co mi wpadło do głowy.
Zwykły czujnik ruchu działa na podczerwień. Jeśli już, poszukaj jakiegoś taniego rejestratora jazdy z programową detekcją ruchu, nagrywaniem po jego wykryciu i sygnalizacją - kontrolką lub choćby podświetleniem ekranu. Kiedy już będziesz dysponować takim sygnałem zasilania LED-a/ -ów, spięcie całości ze stykiem hamulca to pikuś. Alternatywą jest jakiś...
Po pierwsze to z jakiego "wozidła" to to? Nissan? Który? Rok? To winno być w temacie postu. Po drugie jeżeli tak, to tam nima plus, minus. Bo to jakby prądnica, ala dynamo na AC. Podobno... Po trzecie gdyby był to impusator na czujniku halla, to wtedy plus i minus jest i sygnałowy jako trzeci przewód.
Dzień dobry, pacjent-nissan almera n16, benzyna 1.5, 2006r-z końca produkcji, przebieg 112tys-potwierdzony oryg. stan lepiej niż b.dobry.. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ON-zapala się kontrolka abs i gaśnie po 3 sek z innymi kontrolkami-zachowanie normalne, nigdy kontrolka abs nie zapaliła się w trakcie jazdy-znowu zachowanie jak najbardziej...
była jedna cewka a w drugim 2 cewki , Nieprawda, starsza miała czujnik fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości, nowsza halla. Po mojemu przeskoczył pasek i nie ma synchro. No wlaśnie, przy zbliżaniu do metalu sinus na oscyloskopie "rozjeżdża" się - wniosek : czujnik reaguje prawidlowo. Nie sprawdzałem rozrządu ale moim skromnym zdaniem powinien...
Opel Vectra C16NZ '89, uszkodzony czujnik przebytej drogi (impulsator). Opis dotyczy impulsatora dołączanego do skrzyni biegów, do którego dokręca się linkę prędkościomierza, chociaż zapewne podobnie można naprawić dowolny czujnik prędkości, przebytej drogi, vss oparty o efekt Halla. Problem objawia się tym że auta zaopatrzone w taki czujnik po jego...
Kontaktron również wymagałby przymocowywania magnesów do zębatki, przegubu itp. Natomiast jeśli chodzi o czujnik ABSu - auto ma miejsce na taki czujnik w tylnym kole, można by go wykorzystać ale trzeba by dorzucić jakiś układ formujący impulsy. Było już na ten temat sporo na tym forum, aczkolwiek nie znalazłem nic prostego i pewnego. Dlatego wolałbym...
Problem rozwiązany. Sprzedawca w końcu po konsultacji z serwisem zamówił odpowiedni czujnik. Fakt, VW powinno przy zmianie rodzaju czujnika dokonać jakiejś mechanicznej zmiany by nie można było ich zamienić. A tak sprawdzając okablowanie straciłem kilka godzin, a i w sklepie zrobiła się niezdrowa atmosfera bo cały proces trwał miesiąc. Być może jest...
z reguly w V.W blad HALLA po podlaczeniu skanera jest norma[a jest pelno sprawny]jesto potrzeba przy diagnostyce skanerem do jego zdjagnozowania sprawnosci Prosty sposob kabelek dlugosci 20 cm wsun do kostki aparatu zap0lonowego [ - . 0 . + ] pod 0 miej przygotowana swiece zaplonowa wysun przewod z rozrzelacza aparatu zaplonowego cewki zaplonowej wsun...
Rozrusznik kręci z właściwą prędkością - wg. VAGa 160 obr/min. Podobno z niesprawnym hallem koło aparatu zapłonowego można jechać. A jeśli byłby on niesprawny - dlaczego VAG nie pokazuje błędów od tych czujników? Gdyby nie było masy to raczej rozrusznik by nie kręcił albo kręciłby słabo... Stawiałem na cewkę, obecnie mocno się zastanawiam czy poprawnie...
Od czasu do czasu muszę dłużej kręcić rozrusznikiem by odpalić auto. Ostatnim razem przy dłuższym kręceniu akurat miałem przy sobie laptopa wiec od razu się podpiąłem by sprawdzić co tam słychać... Wywaliło taki błąd: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 27-00 - Implausible Signal Auto sprawdzałem na zapalonym silniku na biegu jałowym... Po...
Witam koledzy, dzisiaj przypadkowo gdy sprawdzałem instalacje elektryczną samochodu natrafiłem na emulator od instalacji LPG. Emulator jest spalony instalacja LPG normalnie działa, w instalacji elektrycznej mam jakieś zwarcie bo oświetlenie mi wariuje. Czy ten padnięty emulator może wpływać na zewnętrzne oświetlenie auta? Drugie pytanie: jaką rolę w...
witam mam pewnien problem. Ściągłem kiedyś z elektrody program do np:Sprawdzania obrotomierza w samochodzie, sumulacji różnych czujników przy użyciu portu lpt komputera. Nie wiem tylko jak powinienem to połączyć w załączniku jest plik jpg z opisem po ang i rysunkiem złącza. Do czego mogę podłączyć ref trigger i cylinder pulse trigger. (Tzn chodzi mi...