Sprawdź czy triak ten duży przy radiatorze nie ma zwarcia, sprawdź cewkę tacho na silniku i obwód tacho na płytce. Szczególną uwagę zwróć na rezystor o ile dobrze pamiętam 2,7k(272) na ścieżce między złączem silnika (na zdjęciu pierwsza kostka po prawej po tej którą oznaczyłeś trzema kreskami)- pierwsza najcieńsza ścieżka, na niej rezystor, tranzystor...
Do sprawdzenia prądniczka tacho na silniku i triak sterowania silnikiem.
Witam Ciąg dalszy naprawy pralki. Po poprzedniej naprawie opisanej tutaj: [url=]Link Pralka miała problem z wirowaniem taki, że praktycznie nigdy nie odwirowywała prania. Po zakupie nowej było OK, po ponad roku zaczęła pojawiać się wada, której serwisowi nie udało się usunąć na gwarancji. Objawy: Słychać było, że jak pralka jest w trybie wirowania,...
Nie triak masz dobry, szukaj dalej. Sprawdź jeszcze prądniczkę tacho silnika i ciągłość przewodów. pozdrawiam
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Ten silnik nie posiada tachografu. Silnik posiada tylko dwa wejscia zasilania Sprawdź grzałkę (zasilanie szeregowe z silnikiem). Powinna mieć ok. 27Ω, bez przebicia do masy.
Witam, dziś 4 letnia pralka odmówiła posłuszeństwa. Dwa dni temu pralka przestała obracać bębnem a wykonywała wszystkie inne czynności. Sprawdziłem wtedy silnik, kabelki do szczotek i szczotki, było OK. Po podpięciu zasilania pralka ruszyła. Dziś padła ponownie ale silnik już kompletnie nie daje się uruchomić. Jedyne co mogłem zrobić bez znajomości...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Cześć, szukam sprawdzonego układu stabilizacji obrotów do silnika wiertarki stołowej z Lidla. Oryginał działał zaskakująco dobrze bez tacho. Jednak po zablokowaniu wiertła następowało po sekundzie dodanie mocy na maksa. Powodowało to albo wyrwanie elementu albo złamanie wiertła. [youtube][/youtube] Układ 2008u nie sprawdza się tu zupełnie. Przełączenie...
Witam. Sprawdź silnik na krótko, jeżeli jest ok sprawdź cewkę tacho. Jeżeli jest sprawny silnik w module wymień TDA1085. Pozdrawiam.
Zapoznaj się z tym tematem: Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Witam, Trzeba by sprawdzić najpierw prądniczkę tachometryczną. Może szczotki szlag trafił. W napędach DC najczęściej jako sprzężenie zwrotne jest prądniczka tachomeryczna dająca napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej sinika. I jeśli sam napęd nie wywala błędów jak doziemienie (np ABB starej daty) i silnik się rozbiega to najczęściej winna...
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
Ta palka teraz jest daleko więc nie bardzo mam możliwość sprawdzenia tego tacho ale może wytłumaczysz jeśli na wirowaniu jest ok oprócz tego że podczas rozkładania kręci się tylko w jedną strone to co może być z tachometrem pralka wchodzi delikatnie na obroty tzn płynnie. mi też się wydawało że troche ten klient sciemnia ale takie cuda się zdażają że...
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Witam. Trafiła do mnie pralka uszkodzona. Dodam że to nie moja dziedzina ale proszono mnie żeby chociaż sprawdzić. Po krótkich oględzinach znalazłem uszkodzony opór R7 w regulatorze. Miał ok 11kohm a z kodu paskowego wynikało 120ohm. Wymieniłem. Podłaczyłem ale w żadnej pozycji programatora nie chodzi silnik. Takie głupie pytanie.....Czy nie podłaczajac...
szczotki Szczotek to ja bym się nie czepiał :) Proponuję podłączyć silnik "na krótko" i zobaczyć czy będzie chodził, do tego sprawdzić obwód prądniczki tachometrycznej.
Sprawdź obwód prądniczki tachometrycznej, może jest przerwany albo robi zwarcie i nie moduł nie wykrywa obroty silnika.
Pralka jak w temacie.. Po nastawieniu programu wszystko wykonuje normalnie do momentu obrotu silnika. Silnik startuje z dużą prędkością i przerywa, wyświetlając błąd silnika. Sprawdziłem prądniczkę tacho, -jest o.k., magnes jest też sztywno umocowany. Przewody z prądniczki do modułu są w porządku, triak BTB15 - sprawny. Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić...
a prądnicę tacho i silnik podłączyłeś prawidłowo? 1) Odłącz silnik mechanicznie od maszyny i zadaj do simoreg małą wartość np. 1V - zobacz czy silnik obraca sie powoli. Jeżeli silnik "rozbiega" się to źle podłączyłeś silnik 2) regulacje powinieneś moim zdaniem robic na module PID control, po sprawdzeniu prawidłowego podłączenia silnika.
Sprawdź prądniczkę tacho silnika.
Na podstawie czego stwierdziłeś że to silnik krokowy ? Przecież może to być silnik BLDC , silnik DC z enkoderem , silnik DC z tachometrem , silnik DC z stabilizatorem obrotów , silnik DC z wyprowadzonym uzwojeniem stojana i wirnika , równie dobrze może to być enkoder , tachometr a nawet silnik AC ... itp . Bez dokładnego symbolu nic nie stwierdzisz...
Oczyść komutator w oryginalnym silniku, sprawdź stan szczotek węglowych i przełóż tacho z zakupionego silnika. A jak wyglądają szczotki w tym zakupionym?
Tacho to które mam na 2 przewody z magnesem jako wirnik, silnik komutatorowy Ac, ale dalej nie wiem jak podłączyć te przewody od silnika i dlaczego 2 gubią się po drodze, akurat miernik spaliłem więc nie mam jak sprawdzić. To w końcu obojętnie jakie tacho z pralki zastosuje?
Zastosuj podane tu porady, czyli wymiana szczotek i porządne czyszczenie silnika: By nie robić sobie pracy na daremno sprawdź czy cewka tachogeneratora wykazuje rezystancję i czy magnes na wirniku jest cały.
Pralka po ustawieniu programu pobiera wodę, zaczyna działać pmpa cyrkulacyjna i na tym kończy się jej działanie. Nie kręci się silnik główny nie kręci silnik programatora. Sprawdzone pompy, hydrostaty, szczotki silnika głównego, silnik programatora, tachometr; programator i moduł elektroniki wyglądają ok. Po przekręceniu ręcznym programatora wypompowuje...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Witam! Pralka jak w temacie, podczas obrotów lewo prawo występują chwilowe zrywy silnika, ale nie za każdym razem. Nieraz następuje zryw na sekundę i potem znów wraca do prawidłowych obrotów. Wirowanie natomiast przebiega poprawnie. Sprawdziłem już prądniczkę tachometryczną - indukuje napięcie, rdzeń nie pęknięty, sztywno siedzi na wale. Sprawdziłem...
Witam .Prosze o informacje jaki może być przybliżony koszt wymiany takiego sterownika ? Szukam też osoby do realizacji tej wymiany. Informacja może być na PW . Sytuacja wyglada tak : Maszyna z lat 70 napedzana silnikiem DC około 15kW . Oryginalny sterownik wymontowany , prawdopodobnie po uszkodzeniu .Sterownik zapewnial miekki start oraz płynną regulacje...
a to nie jest silnik klatkowy (bezszczotkowy). Mogę się mylić Mylisz się jak najbardziej . To nie jest silnik klatkowy . chciałbym wiedzieć jak wygląda algorytm sterowania silnika (zapinanie uzwojeń przy zmianie prędkości itd.). W świetle poprzedniego cytatu dyplomatycznie pominę ten cytat milczeniem . Edit: doczytałem chodzi o sprawdzenie szczotek...
Wita, mam problem. cewka z silnika padnięta silnik Ardo sole 20584.510 , mam cewkę z silnika 20584.410 czy mogę ją zastosować w tym silniku? jakie dane są potrzebne by to sprawdzić. silniki mają dane Amica sole 20584.410 AC EL CL B/S 50 hz 6-8-V MU 3-3 a drugi silnik 20584.510 AC EL CI B/F 50hz .Proszę o odp.
Witam Trafiła do mnie pralka Miele z defektem z którym nie mogę sobie poradzić. Pralka po włączeniu odblokowuje bęben , pobiera wodę i prawdopodobnie w momencie zakręcenia silnikiem zaczyna mrugać płukanie . Nie jest to tak od razu , najpierw mrugnie kilka razy na chwile przestanie i później zaczyna mrugać na stałe , odpompowuje wodę i przelącza na...
Z tego co pamiętam to z takiego silnika tacho wydłubałem i pasowało do silnika pompy zmywarki Electrolux:) Ale musiałbyś do sprzedającego zadzwonić i poprosić o zewnętrzną średnicę:) Sprawdziłem:)To był taki silnik:)
Witam. W napędach DMM istnieje możliwość pracy bez prądnicy tachometrycznej, regulacja obrotów następuje wówczas przez ujemne sprzężenie napięciowe. Napięcie do regulacji jest poprzez dzielnik napięciowy z wyjścia regulatora. Proponuję sprawdzić obwód zasilania wzbudzenia silnika oraz wirnik i komutator na obecność zwarć. Sprawdź czy nie jest przestawiony...
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
PS. Jakie napiecie daje tacho?? Zmienne, stałe...1 V = 1000 obr/min?? Tacho generuje zmienne napięcie. Lecz ile vol/obr nie wiem. Natomiast przy podaniu 230V na silnik generuje około 16V17V~. Przed chwilą sprawdzone.÷
Na licencji tej pralki robione były pralki Amica seria np. WMS 832M Przestał kręcic silnik, wymontowałem i zaniosłem do sprawdzenia u fachowca - silnik jest dobry. Wyjąłem modół (remco 5153) i okazało się, że jest trocdhe wypalaonych małych elementów na spodzie, poczytałem trochę na forum i zdecydowałem się wymienić modół. Kupiłem identyczny na Allegro...
Na początek sprawdź połączenia od tachometru do samego modułu. Może niepotrzebnie się szarpiesz z samą prądnicą jak nie stykają przewody.
Moduł mam już nowy, a ten stary raczej nie do naprawy - pourywane ścieżki i część płytki czarna. Właśnie mnie dziwi, że jeśli to by była wina tylko tacho, to żeby aż tak się moduł uszkodził :/ Jutro jadę sprawdzić to tacho i zobaczymy co tam było. Gdzie ew. do tej pralki dostanę cewkę prądniczki? Fotki wstawię później jak znajdę aparat :)
Sprawdź PW silnik jest od Miele W701
Niestety wymiana kondensatora 390uF nie przyniosła żadnego skutku - czyli nie kondensator. Scieżki sprawdziłem - nie ma przerw. Zamiennik Sanyo zastosowałem bo był dostępny "na szybko" - zastanawiam się czy zastosowany zamiennik jest uszkodzony? Stawiam raczej na uszkodzenie procesora czyli pralka na złom :cry: Sprawdziłem tacho silnika - opór 120ohm,...
Witam, staruszka po raz kolejny padła: tym razem po wybraniu programu wszystko idzie normalnie, pobiera wodę, odlicza czas ale silnik nie kręci. A dokładnie to przekaźnik przeskakuje - silnik rusza na ułamek sekundy - przekaźnik wraca. Co dziwne nie wykazuje żadnego błędu. W pierwszej kolejności sprawdziłem szczotki - nie są pierwszej młodości ale jeszcze...
Sprawdź jeszcze cewkę tacho na silniku bo i cewka tacho może być spalona.
Witam.Pralka Miele Novotronic W844 Nr. 00/34945722 pobiera wodę, brak obrotów bębna wylewa wodę i się wyłącza,otwieranie działa. Płyta wykonawcza EL 200 D ma przepalony bezpiecznik 6,3A/250V. W silniku wymieniłem szczotki,poza pralką pracuje prawidłowo. Wlutowany bezpiecznik 6,3A przepala się zaraz po włączeniu. Sprawdziłem mostek prostowniczy OK",tyrystory...
Witam Posiadam pralkę Amica comfort 800 która przy próbie odwirowywania prania nie nabiera odpowiednich obrotów. Cały cykl prania przebiega prawidłowo do momentu kiedy trzeba odwirować pranie. Próbowałem i na funkcji samego odwirowywania jak i podczas normalnego cyklu pracy błąd jest ten sam Podejrzewam uszkodzenie prądniczki tacho która odpowiada za...
Otrzymałem cewkę i przed założeniem do silnika sprawdziłem. Rezystancja 186 Ohm, po podgrzaniu w szklance z gorąca wodą nie zmienia się. Założyłem i pralka przeszła cały cykl na programie 90 stopni bez zarzutu. Także temat zamykam.
Czy sprawdziłeś obwód prądniczki tachometrycznej zarówno na silniku, jak i na programatorze? Sprawdzałem miernikiem w gnieździe silnika. Kręcąc ręcznie silnikiem, otrzymuję pojawiające się i znikające impulsy na mierniku. Tak więc na tej podstawie sądzę, że tacho jest ok. Poza tym, na filmie widać, że wirnik ma tak znikomy ruch, że taki obrót silnika...
Sprawdź prądniczkę tacho (woltomierzem). Po obrocie ręką koła pasowego silnika powinien wskazywać kilka volt. Pozdro.
Możesz też sprawdzić stan szczotek w silniku.Jeżeli jest wszystko w porządku tzn. tacho, szczotki to przyczyna tego szarpanego wirowania może być uszkodzenie modułu sterującego silnikem. pozdrawiam Bolczyk13 o jakich ty szczotkach mówisz skoro to silnik klatkowy. Jeszcze w takim silniku nie widziałem szczotek ale gdybyś taki miał to chętnie zerknę...
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Pralka sygnalizuje błąd E 21. Szczotki nie zużyte, przy teście wirowania zaczyna wolno a przy przyspieszeniu załącza bład, przy teście prania zaczyna od razu za szybki i też sygnalizuje błąd. Jak sprawdzić prądniczkę tacho? Przy próbach pojawiło się "błyskanie" w silniku ale tylko raz? Proszę o radę co z tym fantem zrobić.
Sprawdzić magnes prądnicy tacho, czy jest przejście na cewce,a następnie czy napięcie z prądnicy dochodzi do modułu.
Sprawdzić prądniczkę tacho silnika i jej połączenia aż do modułu. Piszę "na pałę" bo nie podałeś modelu.
Musisz sprawdzić czy cewka tacho jest na tych samych zaciskach, szczotki czy są też na tych samych pozycjach jak w spalonym silniku itd.Pozdrawiam.
Silnik łatwy do sprawdzenia.Pomijasz prądniczkę tacho i pozostałe łączysz na krzyż robisz mostek pod dwa następne podajesz napięcie.Ja osobiście podłączam pod autotransformator i powoli podnoszę napięcie i wszystko jasne.Jeżeli nie masz innych możliwości to bezpośrednio 230,ale trzeba zachować ostrożność bo silnik wskakuje od razu na wysokie obroty.pierwsze...
Witam,problem wygląda ewidentnie na uszkodzenie w obwodzie tachometru,a wiec sprawdzić poprawność połączenia silnika z modułem,zmierzyć oporność cewki tacho,przy silniku nie może być żadny przewód niepodłączony,popieram rady kolegi Paweł12,niech kolega dobrze prześledzi jeszcze raz poprawność połączenia wypalonej kostki, schemat w dłoń,powodzenia.
W pralce jak w temacie silnik raz działa a raz nie działa. Szczotki silnika mają jeszcze ok. 2 cm. i są dobrze dociśnięte do komutatora. Tacho, kostka silnika, przewody od programatora do silnika sprawdzone. Na module przy programatorze nie widać pod lupą żadnych uszkodzeń. Po załączeniu programu słychać klikanie przekaźników na module, ale silnik czasami...
W innym temacie gdzie silnik ma 6 styków w 2 rzędach po 3, dwa styki to NULL do kolejnych podłącza się kondensator 16 uF i do kolejnych dwóch zasilanie. Czy w tym przypadku może być podobnie czy zupełnie inaczej? Nie porównuj tych silników są całkiem odmienne. Do Twojego nie potrzebny jest kondensator rozruchowy. Musisz sprawdzić gdzie wychodzi tacho,...
Algorytm V/f nie zapewnia stałego momentu w całym zakresie prędkości z założenia. Ten algorytm zapewnia znikomy moment przy rozruchu. Konieczna jest stabilizacja strumienia głównego oraz kontrola poślizgu aby uzyskać duży moment przy zerowej prędkości obrotowej. Dlatego fabryczne falowniki posiadają procesory DSP w celu kontroli tych parametrów, sprzężenie...
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Masz problem ze silnikiem Sprawdź szczotki i tacho
Sprawdź czy tacho slnika jest OK!.
Nie widzę nigdzie oznaczeń silnika, ale jeśli jest to typowy komutatorowy jednofazowy silnik, to u mnie ładnie chodzi z układem U2008. Nie trzeba kombinować, kit AVT1007 załatwia sprawę z regulacją obrotów od 0 do 12000. Oryginalny sterownik ma zaprogramowany czas "kręcenia" silnikiem, co powoduje że po kilkudziesięciu sekundach silnik zatrzymuje się....
Celem jest logowanie danych RPM + AFR (zewn. kontroler sondy szerokopasmowej). Pomyślałem że tak będzie najprościej czytać obroty silnika. Nie bardzo mam pomysł jak dobrać się do sygnału obrotów w tacho. Wygląda na to, że będę musiał rozejrzeć się za schematem instalacji elektrycznej mojego motocykla. EDIT: udało się pozyskać schemat instalacji motocykla...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Kolejny miernik zaliczyłbym już do specjalistycznych - nie każdy bowiem potrzebuje mierzyć prędkości obrotowe jakichś części ruchomych - w warsztacie elektronicznym w szczególności. Ale jak już potrzebuje (jak mój Kolega - właściciel miernika z tematu) potrzebuje chociaż wiedzieć jak go poprawnie użyć czy czego można się spodziewać po jego wskazaniach....
Witam Nie było mnie w domu jak był mechanik. Ojciec powiedział że sprawdził i stwierdził że szczotki są ok. Ale po wyjściu mechanika okazało się że teraz je bardzo słychać tykaja, czego nie było wcześniej.Jak sprawdzić tą prądniczke tacho i gdzie ona jest. Ojcie jakoś nie ma przekonania do tych traików twierdzi że takich żeczy się nie naprawia, a z...
Witam. Mam problem z pralka jw. na częściach WHIRLPOOL nr.858081249000 Awaria obiawia się tym ze silnik nie ma mocy pokręcić bębnem z wodą na programach 30C 40C 60C 90C, co dziwne na wirowaniu chodzi bez problemu (na niskich obrotach próbowałem zatrzymać bęben ręką to nie da rady).Silnik szczotki ma długie, brak upłynności na masę w M OHM , wiązska...
Witam. Pralka i problem jak w temacie. Wiem że ten temat jest częsty na tym forum, ale nigdzie nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Chodzi o to, że silnik wcale nie kręci, a pralka przechodzi prawie cały cykl nie wyświetlając żadnego błędu. Zatrzymuje cykl dopiero 7 min przed końcem. Tak jakby brak sygnału z prądnicy tacho. Sprawdzany był dopiero...
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego. Szczotki są OK. Wyczyściłem komutator, podłączyłem miernik i zakręciłem ręcznie silnikiem. Pokazuje się napięcie na woltomierzu stąd wnioskuję że silnik jest sprawny i szczotki przewodzą,...
Witam, Mam problem z pralką Candy G04 1272D-16S. Wyświetla mi się błąd Er08 - bęben pralki stoi w miejscu. Wydaje mi się, że przyczyną jest tachogenerator, był serwisant, który potwierdził diagnozę, z tym, że powiedział, że jest on wymienialny z całym silnikiem. Pralka ma dodatkowe ubezpieczenie do 5 lat, ale boję, się, że koszty naprawy (wymiana silnika)...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Zapewne chodzi o to, że gość chce sprawdzić działanie modułu poza pralką. dokladnie o to chodzi, tyle tylko ze mam sam modul i trzeba reszte wykombinowac. zalozenie: - brak grzalki, silnika - brak pomiaru temp itp. wyciagam taki modul z pralki, podlaczam go do urzadzenia i testuje ... problem polega na tym jak "wmowic" sterownikowi ilosc obrotow silnika...
Nie mogę dojść do końca z tą pralką - silnik nie chce za nic zakręcić. (normalna praca czy wirowanie - bez różnicy) Po za silnikiem pralka pracuje poprawnie - tzn każdy dowolny program doprowadzi do konca bez zgłaszania jakiegokolwiek błędu(pobierze wodę, zagrzeje, wypuści), tylko tyle, że bęben nie ruszy. Silnik jest O.K - po zwarciu Anody z Katodą...
Silnik to już mam. Po pralce ardo. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jego mocy. Może kolega będzie coś więcej wiedział. To typowy wysokoobrotowy, szeregowy, komutatorowy silnik. Zamieszczę jego zdjęcia. Szukam właśnie jakiegoś prostego sprawdzonego schematu regulatora który przy niższych obrotach silnika utrzymywałby wysoką moc.
Witam Temat dotyczy pralki Bosch WFC 1600. Prała, prała i niby skończyła, ale nie wypłukała i wywirowała. Uruchamiając program prania od początku, napuszcza wodę, pierwszy obrót w lewo z kopyta i koniec. Tak jak by straciła możliwość regulacji obrotów. Myślałem, że to triak, wymontowałem i zbadałem na stole - wg. mnie sprawny Pomiar rezystancji: tacho...
Tachoprądniczka to nic innego jak dynamo w rowerze. Obracając się generuje napięcie przemienne. Z tego co wiem, mają one jedną wadę. Kiedy puści uszczelniacz na wałku, olej dostaje się do wnętrza i następuje odklejenie magnesu, wówczas raz działa, raz nie działa. Jeśli masz lepszy miernik, możesz zmierzyć napięcie przemienne lub częstotliwość. Chcąc...
Witam . Dziękuję za rady. Dostałem schemat więc nieco się wyjaśniło. Wygląda na to, że EL110 nie widzi tachometru - Sztum jesteś wielki! Dodano po 1 Hm. Silnik na krótko zwarty hula, płytkę EL110 wymieniłem na inną - sprawdzoną. Połączenia sprawdzone, a skutek żaden. Jak mrygała tak mryga. Myślę, że to coś z tachometrem.
Od pradu odłączyć, zprawdzić ciągłość przewodów zasilajacych, i sprawdz czy pojawia się napięcie na zaciskach silnika, Jeszcze tacho sprawdzić bo w sumie uszkodzone mogłoby dawac taki sam efekt albo przerwa w obwodzie tacho. Juz tak nie pamiętam, ale silnik nie ma jakiegoś zabezpieczenia od przeciążeń? Poogladać przewody czy coś na nich nie wisi :P...
Witam. Mierząc omomierzem uzwojenia wirnika i stojana do masy ( miernik na 20kΩ ) bez wskazań znaczy dobry. Łączysz w szereg tzn. konektor szczotki-mostkujesz z konektorem uzwojenia stojana, a przewód 230V podłączasz do drugich wolnych konektorów szczotki i uzwojenia stojana. Uważaj na cewkę tacho. Nie podaj na nią napięcia bo spalisz ją. Taka...
Dzięki, Silnik po wyciągnięciu z pralki podłączyłem przez kondensator i wszystkie obroty działają, czyli prawo i lewo i wirowanie. Ten tacho co podłączony jest do fioletowych przewodów jeśli byłby uwalony to miałby przerwę czy też pełne zwarcie. Jak go dobrze sprawdzić. tacho na silniku wskazuje 0,25k. Jaka powinna być prawidłowa wartość ? I czy jeśli...
Witam wszystkich forumowiczów Od kilku miesięcy "walczę" wraz serwisami, aby doprowadzić Premiumkę z 2002r do stanu używalności. W tym tygodniu rozłożyli już wszyscy ręce a ciągnikiem nadal nie można normalnie jeździć. Jak mu się "zachce jechać" to jedzie jak strzała po czym nagle traci moc przerywa i nie ma czym jechać. Dodam że serwis w Błoniu ("podobno"...
Zobacz: Na pewno tachogenerator do sprawdzenia i przekaźnik zwrotny. Tylko nie wiem jak sprawdzić (=co pomierzyć) Edit: Sprawdziłem tacho prądnicę, oporność 25Ω, więc chyba ok., a ten przekaźnik zwrotny to gdzie jest? Na płycie w silniku i jak go sprawdzić?
witam ponownie polo2-ty sie na mnie nie obrażaj, ani sie nie denerwuj, bo ja poważnie nie widzialem jeszcze nigdzie takiej metody sterowania silnikiem indukcyjnym klatkowym. przewertowalem spory kawalek literatury i nigdzie nie widzialem tego typu rozwiązania. dlatego sorry, ale dalej nie wierze w to co ty piszesz o pralkach i jeżeli możesz mnie oświecić...
Czy ktoś z Was nie wie jaki silnik zastosowano w pralce Gorenje WA122 posiada dwa uzwojenia jedno z dwoma wyprowadzeniami drugie z trzema (być może lewo/prawo) silnik jest komutatorowy na wale zainstalowano prądnice tacho. w układzie zasilania silnika występuje mostek prostowniczy KBPC oraz triak BTB24 i jakiś tranzystor TOP223 Mostek prostowniczy znajduje...
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Witam! Wiem, że temat wielokrotnie oklepany. Mam pralkę jak w temacie. Po okresie gwarancji (miesiąc po :P) pralka zaczęła zapętlać program wirowania. Silnik wyjęty rozebrany, szczotki ok 15-20 mm, komutator - co druga lamelka wypalona na kształt styku szczotki. Po przeszlifowaniu komutatora, wyrównaniu wszystkich lamelek zapętla się jeszcze szybciej....
Witam . Auto po przerobce z anglika i ma problemy z tachografem a mianowicie caly czas rysuje gruba kreske ta tarczach tacha i na wyswietlaczu sa bledy nie stety Texa nie widzi ich. Bardzo prosze o pomoc. Tacho 00500200001 00500400003 00510004080 00520104002 00540004004 00540200008 00500800002 ABS 00063902001 Dodam jeszcze ze tachograf jest podłaczony,...
Witam, wymontowałem moduł sterujący i faktycznie do radiatora jest przykrecony układ IRAMS10UP60B. Bardzo proszę o wskazanie miarodajnego sposobu na jego sprawdzenie. Jak by nie patrzeć 200 pln piechotą nie chodzi i wymiana dobrego elementu na nowy niezbyt mi pasuje. Zauważyłem ciekawą rzecz: dopóki kręcę kołem napędowym bębna na wyświetlaczu nie pokazuje...
Sprawdź miernikiem czy nie ma przerwy.Nie pamiętam kolorów przewodów ale tam masz parami: stojan ,komutator i cewka tacho. Poza tym do sprawdzenia moduł.
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :) I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny...
Auto jest za młode raczej na utratę napędu pompy- to łatwo sprawdzić wkręcając manometr w obudowę filtra, lub popuścić króciec pomiarowy- jeśli w czasie kręcenia wycieka napęd, to znak, że pracuje pompa. Przy baterii w okolicach klem nic tam niema specjalnego- wychodzi co najwyżej dodatkowy kabel z wył. masy do zasiłki tacho. Ciekawe, czy te baterie...
Jeżeli "się nie znasz" to daj sobie spokój, bo możesz krzywdę sobie uczynić... To rumuński silnik od pralki prawdopodobnie ARDO AE810. Niebieskie przewody z przodu to wyłącznik termiczny, żółte z tyłu to przewody z prądniczki tacho. Do podłączenia interesują cię pozostałe - obstawiam: niebieski i czerwony to szczotki, zatem czarny i zielony to stojan....
Niestety ten pomysł odpadł dlatego, że "magnes" nie pękł na dwie idealnie stykające się części ale na dwie plus szereg drobnych okruchów. Sklejenie i obwiązanie chyba by nic nie dało. Nie próbowałem nawet. Ale. Znalazłem na portalu aukcyjnym ofertę sprzedaży używanego tachometru wraz ze sprawnym "magnesem". Po wymianie jednego i drugiego (wymieniłem...
Trzeba sprawdzić działanie tachoprądnicy.
Te dwa cienkie czerwone 1 i 2 to są od tacho. Na temat reszty szukam właśnie informacji. Tak zmierz właśnie tak jak napisałeś. A z tymi żarówkami to napiszę jak uda się zidentyfikować co to za 8 przewód. Sprawdź co wskazuje Twój miernik przy zwarciu jego przewodów pomiarowych. Jeśli pokazuje to samo co dla dwóch szarych przewodów to oznacza że jest...
Witam serdecznie jestem nowy i tez nie ukrywam ze to moje pierwsze doswiadczenie z forum. Pralka whirlpool AWO/D 6204/D Problem zaczął sie od tego ze pralka w trakcie prania wyłaczyła sie i nie dawała znaku zycia. Przewertowałem rózne tematy i padło na uszkodzenie rezystora R020 , dławika L003 i przetwornicy LNK 304. Po wymienie tych elementów pralka...
Witam. Sprawdzono tachometr silnika czujnik położenia bębna. Po każdorazowym skasowaniu błędu i ponownym uruchomieniu łapie ponownie błąd EA6. Silnik wydaje się być sprawny niestety po uruchomieniu pralki nawet nie drgnie. Proszę o sugestie. Tomasz
Witam, dostałem taką pralkę jako uszkodzoną, raziła prądem, więc ktoś wyrzucił. Wymieniłem grzałkę i niby wszystko działa poprawnie lecz jest problem z obrotami. Podczas startu wolnych obrotów silnik dostaje czkawki i występuje szarpnięcie. Zdarza się to średnio raz na 20 zmian kierunku, nieregularnie. Czasami jest tak mocne szarpnięcie że słychać pisk,...
Sprawdź na tych 2 dodatkowych stykach czy to nie przypadkiem bezpiecznik termiczny, jeśli tak to można obejść. Dokładnie sprawdź rozmieszczenie pinów by przypadkiem nie poszło napięcie na cewkę tachogeneratora.