Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
Najprosciej odlaczyc gruby przewod plus od alternatora i sprawdzic pobor pradu jesli spadnie to szukac usterki w alternatorze.Moze byc mostek albo regulator, sprawdzic. Dodano po 2 Sprawdzic dokladnie diody opornosci musza byc te same i na zaporowym tez.
Na oko raczej trudno sprawdzić cokolwiek.A przecież mierzyłeś napięcie ,to możesz sprawdzic diody.Jak ma świecić lampka przy wyciągnietym alternatorze. Stawiałbym na uszkodzony regulator.Czy to jest ASTRA F ,bo te oznaczenia mi nie bardzo pasują.
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
ale co mam sprawdzic miernikiem? jaki jest symbol diody?czy na jaki prad jest? tylko ciekawe jak, bo chyba sie nie da.... a co do diod to na 100% jedna jest uwalona, na zrobiee tego mam czas od 17 do 6 rano, wiec nie wchodzi w gre rozkrecanie, sprawdzanie i dopiero szukanie w sklepach diod, bo wszystko jest juz pozamykane... jak ktos sie tym zajmuje,...
diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
zdarzalo sie jak kolega pisze ze pekaly obudowy ale niekoniecznie jak wizualnie bedzie wsztstko z zewnacz ok to sprawdzic miernikiem diody stojan wirnik jak wszystko ok to regulator
racja ,dioda daje taki objaw ,ale dla pewności proponuje sprawdzic połączenia akumulator ,rozrusznik ,alternator(korozja złącz)
tak nigdzie nie dotyka,z pinu od kontrolki wychodzi drugi kabel który idzie do dogrzewacza,zastanawiaja mnie jeszcze diody w liczniku tylko nie wiem jak je sprawdzic
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
pod ten zacisk można,ale po co jak obrotomierz nic nie pokaże,bo to nie zacisk z sygnałem tacho? a gdzie proponujesz go podlaczyc, bo zego co pamietam na schemacie tego obrotomierza jest pokazane zeby go podlaczyc miedzy diody, a to sie wiaze z rozbiorka alternatora, musze to sprawdzic i moze jutro umieszce schamat podlaczenia jakie proponuja i dokladny...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
zapytam jeszcze raz, bo udzielano mi tu bardzo szybko odpowiedzi. NIe zakladam nowego watku, choc nie dotyczy to juz rozrusznika a samej instalacji elektrycznej. Jak pisalem wyzej nie mam ladowania. Znalazlem bardzo fajny zestaw testow "zrob-to-sam" w internecie: Na ostatniej stronie (grupa B) jest test samego alternatora. Trzeba odpiac go od instalacji...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem). Masz pełną racje - jak tylko ktos ma ODPOWIEDNI miernik do mierzenia diód pod dużym prądem to tak. Ale zazwyczaj ... Najlepiej jest poprostu pomyśleć. :) Tak sądze A z ciekawostek - dioda świecąca....
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
Trzeba sprawdzic napięcie zaraz na zacisku wyjściowym alternatora. palala-tak samo ,dlaczego zawsze w rozruszniku już nie ma szczotek plusowych,a minusowe ledwo zdarte. Chodzi o kierunek przepływu prądu-zebranie materiału z jednej z elektrod i "naniesienie" na drugą :)
To wypinaj bezpieczniki po kolei i dojdziesz z którym jest zwarcie w instalacji. Te wypociny powyżej to strata czasu ale taka jest elektroda. Pisałem juz ze problem jest nawet po wypieciu wszystkich bezpiecznikow. Gdy zobaczylem po tym ze problemu nie ma po wypieciu D+ z alternatora automatem stwierdzilem ze to alternator. Jeszcze rozmyslam ale skoro...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
Mam ten sam alternator chlodzony ciecza BMW/Land Rover. W moim padla dioda. Nie chcialem uszkodzic wianka laczacego diody wiec przecialem nozki diod. I tak zamierzam zmienic wszystkie. Mam teraz wianek i korpus z diodami osobno. Jedna diode wybilem zeby sprawdzic czy wogole sie da. W czym problem? A wiec diody znalazlem. Moge kupic te nadwymiarowe nawet...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
no to moze powiedzcie mi jak sprawdzic czy to diody czy problem z grzaniem swiec bo rozchodzi sie o to ze jak cos z diodami to pewnie zawioze do pewnego fachury ktory tylko alternatory robi i rozruszniki..
witam nie wiemy czy jest to alt 6 czy 9 diod wg szczotkotrzymacz 9 diod ale to połaczenie z masa wygl na 6diod wg ozn na tylnej tarczy a124.... 9 a 12....6 lub sprawdzic miernikiem zacisk 61 czy to srodek gwiazdy czy wyjcie diod wzbudz lepszy jest ukł 9 diod i nawet warto zamont płytk diod wzbudz 14 zł i reg elektr rna przykr na tylna scianke
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Witam wszystkich mam pytanie jak mozna sprawdzic domowym sposobem regulator napiecia w domu czy czy potrzebuje urzadzenie do tego bo wiem ze wirnik ,diody ,uzwojenie sprawdze zarowka a tego nie moge rozgrysc jak w domu to sprawdzic wszystkiem ktorzy mi pomoga z gory dzienki
wiec tak, rozebrałem alternator, uszkodzone są 2 diody te na radiatorze (jedna pęknieta), diody wzbudzenia sprawne. Fakt pobierania prądu można wytłumaczyć uszkodzonymi diodami, ale dlaczego kontrolka ładowania nie swieciła przed i po przekręceniu kluczykami. Podejrzewam oprócz diód jeszcze regulator, jak go sprawdzic? Gdzie znaleźć diody lub zamieniki?...
Diody, które są przyklejone do dwóch radiatorów ( 8 sztuk, po 4 na radiator), sprawdziłem tylko czy mają przebicie na radiatory, nie mają. To ja już się nic nie odzywam, niemniej jednak uczeń u mnie w warsztacie za takie coś do końca praktyki by pucował kanał. Jak nie masz nic sensownego do napisania to może rzeczywiście się nie odzywaj :). Fora są...
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) Jest to alternator...
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Sprobuje sprawdzic regulator. czy wejscie gdzie mam podłączyc zasilacz to złączka gdzie w alternatorze przylutowana jest dioda (jedna z trzech małych) chyba wzbudzenia? Podłączyłem regulator (mam nadzieje ze dobrze) i przy napieciu do 14V na wyjsciu szczotek pojawilo sie okolo 7.30V. Po podaniu 15V na wyjsciu szczotek jest 0V. Czy sa to prawidłowe parametry?
Wracalem wczoraj w nocy do domu,swiatla wydawaly mi sie jakies takie slabe, ale dopoki nie zapalila mi sie kontrolka ABS'u nie wiedzialem ze cos jest nie tak, oczywiscie napiecie za bardzo spadlo i abs sie odlaczyl, zgasilem samochod, przekrecilem kluczyk i kontrolka od ladowania akumulatora sie nie pali. Nie laduje alternator akumulatora, nie wiem...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Diody sprawdzic najlepiej miernikiem na zakresie omowym:)
Witam mam duzy problem z alternatorem-podlo mi ladowanie - wstawlem wczoraj nowy regulator i dalej alternator nie laduje, wszystko w nim jest ok - diody uzwojenia itd - byc moze kupilem nowy wadliwy regulator napiecia - moje pytanie - jak go sprawdzic? czy jesli podlacze go do zasilacza o napieciu np 20v obnizy on do 14?Regulator wstawilem z malucha-...
Panowie, dopiero co sie dyskusja toczyła Następne pytanie pewnie będzie jak odpalić Bmw bez kluczyka i ile niebieskich diod można podłączyć żeby alternator wytrzymał. Padło moim przynajmniej zdaniem wystarczająco odpowiedzi na zadane pytanie, a jeśli autor wie lepiej, bądź nie czuje się na siłach przy pomocy podanych metod sprawdzić świec, to na forum...
Kolego Pawel wawa ja to wszyustko wiem ale problem w tym czy pytajacy wie Przeciez mu nie napisze zeby srobokretem zwieral styki bo jesli prad bedzie to naprawde spali diody albo przewod No troche sie zastanow co piszesz Zapomnialem dodac tylko ze przewod (ten z sroby fi 6) laczy sie na rozruszniku z glownym od akumulatora i jesli jest przerwa w polaczeniach...
Witam Jeśli świszczy to pracuje na zwarciu Możesz sprawdzic podłaczając go do aku tylko plus i minus i obracajac wirnikiem jesli obraca sie normalnie to diody ok jesli ma opor diody do wymiany Na odległość to uzwojenie do wymiany Powodzenia
Diody łatwo sprawdzic .Ja bym stawiał na stojan.
Nikt wróżką nie jest. alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzic stan pierścieni i szczotek.Sprawdzić uzwojenie, oraz diody pod obciążeniem.
Diody i uzwojenia tez sprawdziles podczas wymiany regulatora ? Masz mozliwosc sprawdzic w testerze wykres napiecia w instalacji ? Moze dioda siada i pikuje a elektronika wariuje.
Witam. Cos sie stalo z alternatorem (sprawdzic regulator , diody , i reszte alternatora:), a na cholu nie mozesz odpalic bo akumulator sie rozladowal.
wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Trzeba prawdopodobie sprawdzic diody bo od lampki sa inne(3 diody) a od ladowania inne(6) i lampka moze gasnac a diody robia zwarcie i hamuja alternator i moze dlatego piszczy trzeba na poczatek sprawdzic prad ladowania jaki wychodzi z alternatora.
prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
niestety musisz wyjąć alternator i sprawdzić diody. miałem kiedyś coś takiego i okazało się że był pęknięty lut na diodzie 3A (małej) Nie ma co szukac alternator do gory sprawdzic diody i wymienic Najprawdopodobniej poszla jedna z wzbudzajacych Koszt ok 10 zl P
oplaca sie bawic jesli wiesz co robisz. ktos rowniez moglby powiedziec, ze nie oplaca sie bawic z calym autem. Skoro nic nie dala wymiana regulatora, pewnie walnela ktoras z diod a to latwo sprawdzic miernikiem po rozebraniu alternatora... No ale dobrze, ze twoj akumulator ma czym oddychac, wiec problem przestal istniec :) .
alternator wyjolem i rozłozylem szczotki sa ok ale nie wiem jak sprawdzic czy diody sa ok :) Dodano po 1 alternator wyjolem i rozłozylem szczotki sa ok ale nie wiem jak sprawdzic czy diody sa ok :) Dodano po 4 jakies wskazówki , co mam sprawdzic itp :P
Wyjalem i rozebralem alternator (przykra robota bo jest on razem z pompa plynu hamulcowego, do tego stare zerdzewiale sruby - musialem "powalczyc" zeby je odkrecic - imadlo, pilka do metalu, srubokret, mlotek...) . Bylo dokladnie tak jak napisal TMC powyzej (dzieki!, dziekuje rowniez wszystkim, ktorzy chcieli mi pomoc) "....W przypadku zwarcia diody...
Witam Jezeli masz ladowanie na poziomie 12.7 V to jest stanowczo za malo. Ładowanie powinno sie wachac w granicach 13,8 V - 14,2 V w zaleznosci od obciazenia (swiatla, dmuchawa, itp.). Jak zachowuje sie kontrolka ladowania, czy rzaży??. Moga to byc diody w alternatorze, regolator, itp. Najprawdopodobniej nie obedzie sie bez wyciagniecia i pomierzenia...
Ja proponowal bym sprawdzic na sam poczatek alternator a dokladniej mostek prostowniczy w alternatorze!!! Uszkodzenie ktorejs z diod powoduje rozladowywanie akumulatora....Sprawdz najpierw napiecie ladowania i jak ktos wyzej wspomnial pomiedzy kleme a akumulator amperomierz i sprawdz pobor pradu czy nie jest za duzy........ POZDRO
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
wedlug mnie padla jedna z diod wzbudzenia w alternatorze, latwo to sprawdzic multimetrem pozdrawiam tom
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
po rozebraniu alternatora trzeba bylo sprawdzic diody wzbudzenia i glowne prostownicze ,przy uszkodzonym regulatorze mogla sie spalic ktoras z diod
Ale dajecie ludziska.....:) może zamiast kupować uzywkę to wypadało by sprawdzic ten stary alternator .... może dioda , może regulator, może stojan itd .... koledzy już pisali co może być uszkodzone ... ale jak nie sprawdzisz to za każdym razem jak ci zaswieci kontrolka to będziesz kupował nowy lub uzywany? CHORE....Odrazu zrób sobie miejsce w garażu...
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
Co tu gdybać , alternator wybudować z auta i na stół probierczy z nim w celu dokonania diagnostyki. Altek na stole jest ale moim niestety. Jestem za granica ,a altek w Europie niezbyt czesto spotykany niestety i czesci brak. Zamowilem regulator , ktory bedzie jutro ale sprobuje tez sprawdzic diody metoda zarowkowa :) Pamietam, ze jak mialem walnieta...
Witam ! Odgrzebuje temat , gdyz mam rowniez problem z ladowaniem w takim samochodzie . Dzisiaj, gasze silnik , i zapala mi sie kontrolka ladowania (na zgaszonym silniku).Odpalam, po przekreceniu w pozycje zpalon kontrolka gasnie , po zapaleniu silnika tez sie nie swieci. Po jakichs pol godziny z odpietym aku ,mam problem z zapaleniem samochodu, rozrusznik...
Witam, potrzebuje pomocy, mam problem z ladowaniem, chwile po odpaleniu zapala sie kontrolka ladowania i akumulator nie jest ladowany, zawiozlem alternator na sprawdzenie i wyszlo ze jest sprawny, dodam ze ok rok temu byl naprawiany (szczotki i takie tam). Probowalem pogadac z specem od alternatorow o tym co moze byc przyczyna, a on ze niby alternator...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
wlasnie skonczylem sie z tym... bawic. wyjalem alternator. ciezko jest odczytac jego oznaczenie. na tabliczce wyczytalem Made in germany K1 przerwa i 23/55 reszta jest nieczytelna. wydaje m isie ze to bosch bo na rysunku z ksiazki serwisowej on wyglada najbardziej podobnie. sprawdzilem rezystancje wirnika wynosi 3.2 ohm czyli tyle co Magneti Marelli...
czy przypadkiem nie masz zalozonej zarowki 2W od ladowania. Na poczatku zmien na 4W. Oczywiscie sprawdz polaczenie regulatora z masa ( na alternatorze) , jak i mase samego alternatora. Styk na kabelku od kontrolki, na akbelkach od regulatora. Swiecaca kontrolka po odpaleniu, gasnaca po przegazowce to na ogol zbyt maly prad wzbudzenia od kontrolki. Warto...
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
Witam Wahoo podpinasz sie tak samo jak to robiles z akumulatorem, odkrecasz grubszy przewod przykrecony nakretka (kluczykiem "10") do alternatora i wpinasz sie pomiedzy niego a zacisk. Prawidlowo miernik nie powinien pokazywac zadnej wartosci, jezeli jest cos nie tak to bedzie wskazywal jakas wartosc, wtedy sprawdzasz wszystkie diody i przy okazji caly...
diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
witam, po części zgadzam się z sugestią anteny ale proszę sprawdzić rzecz podstawową i niesłychanie istotną tzn; napięcie na akumulatorze, takze myslalem ze to akumulator ma 3 lata dziwne bo w almerze mam akumulator 47Ah wg mnie to troche malo kiedys przy -23st po nocy nie odpalil a czasami (sporadycznie) zdarza sie mu przygasnac po odpaleniu w miare...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
W jednym przewodzie nic nie było - to wyjście na żarówki cofania. W drugim po włączeniu zapłonu było napięcie na akumulatorze/alternatorze, więc ładowanie Kolega miał, nawet aż za dobre, bo z pominięciem diody (kontrolki w zegarach)! No ale co sie pojawia od strony alternatora na tych dwóch czarnych przewodach z których jeden w benzynowych "wisi" a...
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
Agregaty na 220V wymagaja uziomu. Bedziesz musial ciagnac za soba po ziemi kawal preta miedzianego. :-) Moze sie okazac ze wysiadajac z rowera, cos cie zdrowo popiesci. Dodano po 8 Kupiłem za grosze alternator od "stara" (24 V) i teraz pytanie: jaki regulator napięcia kupić? Najlepiej też taki do tego alternatora, albo wymodzić samemu. A najprostsze...
mierzyłem Df i mase w kostce co się podłącza do regulatora i było bez poprawek 66 ohm po rozebranu pokrywy od alternatora i dokreceniu szczotkek pomiar wskazywał 2 ohm i był stabilny. Sprawne elementy: Prostownik diodowy ( pomierzyłem wszystkie diody wszystkie działaja napewno dobrze) Przekaźnik w obwodzie regulatora działa sprawdzalem Alternator też...
W maluch sa żarówki nie diody które można sprawdzic lub wymienic po wyjeciu licznika z obudowy. Zarówka jest włączona w obwód ładowania i swieci gdy napiecie na alternatorze lub prądnicy jest nizsze od akumulatora a gasnie gdy jest równe lub wyzsze. Zacznij od zarówki bo wspomniana awaria mogła spowodować jej przepalenie Pozdrawiam
i przydalo by sie sprawdzic alternator, moze dioda jest uwalona
sa dwie mozliwosci ta jak piszesz nie doladowanie i nadmiar ladowania jest defekt diod wzbudzenia mozna je w prosty sposob sprawdzic jeszcze podaj co to za alternator [firma, auto ]
Tak sie zastanawiam nad tym irek co powiedzialas, nie musi byc wcale spadek 0,7V. Tranzystor zbudowany jest z mozna by powiedziec 2 diod z która jedna podczas wysterowania bazy "znika" I prad płynie tylko przez ta polaryzujaca. Kurcze musze sprawdzic czy mozna zejsc ponizej 0,7V miedzy CE. A swoja sprawa układ ma zabezpieczać alternator w samochodzie...
Te kreski na tych rezystrach to raczej jakas farba, lub klej. Jakby podlaczyl zasilanie odwrotnie to powinny bezpieczniki wyleciec bo ma dosc solidne dwie diody zabezpieczające rownolegle z zasilaniem. A co do kondensatorow to rzeczywiscie wygladają na spuchniete. Ja stawiam na zbyt duze napiecie zasilające, przez co padla przetwornica. Niech kolega...
Aby poprawic masę przeczyśc miejsca mocowania alternatora do silnika i silnika do ramy. Możesz skontrolowac główne przewody jak i klemy czy nie sa brudne i luźne . Jesli uszkodzona była by dioda to napiecie to 18V było by cały czas. Aby sprawdzic mostek prostowniczy musisz wyjac i rozebrac altek. A nastepnie mierzyc każdą dode osobno na przebicie. Jednak...
Mowisz o masie na silniku czy masie gdzies na alternatorze lub akumulatorze?jak to sprawdzic w domowy sposob? dziwne ze gdy silnik nie pracuje to wszystko jest ok,nic nie mruga,radio dziala,zarowki sie nie przepalaja.Moze to ten regulator wadliwy lub diody w altku?bylyby wtedy takie objawy?
Tak, chodzi mi o CN5 czerwony, czyli numer 7. Ta instrukcja ma sporo błędów więc ja bym tak we wszystko nie wierzył. A jak masz silnik wyłączony to czerwona dioda lub żółta dioda coś robi? Świeci, miga lub coś się z nią dzieje?? jesteś pewien że wszystko w aucie masz na 100% dobrze podłączone? A ten przewód CN5 - 7 (czerwony) masz teraz jakoś podłączony??...
prawdopodobnie jest to alternator z mostkiem diodowym ktory gasi kontrolke jesli sie posypia diody to zaroweczka sygnalizacyjna nie tylko nie gasnie ale przy wyzszych obrotach sie rozjasnia ,woltomierzem sprawdzic napiecie jesli jest w granicach 14,4v to dac sobie spokoj z wymiana wiecej roboty niz to warte ,prorpnuje w miejsce gnazda zapalniczki wcisnac...
Co zrobić/ Zmierzyc napiecie na akumulatorze i elektronice wyświetlacza.,Sprawdzic stabilizacje napięcia (dioda Zenera?) na elektronice wyświetlacza.Ogolnie -sprawdzić co uwalilo przepiecie . Napięcie na akumulatorze 13.05V, przy zapłonie 12.85V, na odpalonym dalej to samo, chyba że dodam gazu to wtedy załącza się alternator i daje 14.40V. Zapomniałem...