wiec tak schemat mam. ostatnio mi padło ładowanie całkowicie, wic nie wiem co jest grane. jest taka opcja ze mogło sie uszkodzic: 1. alternator- tyylko jak go sprawdzic 2. Stojan alternatora- tez nie weim jak go sprawdzic 3. prostownik- to dam rade sprawdzic miernikiem wg mnie diody sa ok 4. regulator napiecia- jego nie mam jak w domu sprawdzic, aktualknie...
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...
Witam Mam dość często spotykany problem jednak nie moge z nim sobie poradzić nawet przy pomocy innego forum. Chodzi o ciągnik c 330. Alternator chodził i nagle przestał potem brat przy tym grzebała a teraz nie moge tego ogarnąć. Alternator pochodzi z dużego fiata jak i regulator. na dole na zdjęciu widać jeszcze przekaźnik od kontrolki ładowania. Jak...
Sprobuje sprawdzic regulator. czy wejscie gdzie mam podłączyc zasilacz to złączka gdzie w alternatorze przylutowana jest dioda (jedna z trzech małych) chyba wzbudzenia? Podłączyłem regulator (mam nadzieje ze dobrze) i przy napieciu do 14V na wyjsciu szczotek pojawilo sie okolo 7.30V. Po podaniu 15V na wyjsciu szczotek jest 0V. Czy sa to prawidłowe parametry?
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Witam wszystkich mam pytanie jak mozna sprawdzic domowym sposobem regulator napiecia w domu czy czy potrzebuje urzadzenie do tego bo wiem ze wirnik ,diody ,uzwojenie sprawdze zarowka a tego nie moge rozgrysc jak w domu to sprawdzic wszystkiem ktorzy mi pomoga z gory dzienki
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
Witam. Jak mozna sprawdzic czy regulator ktory lezy na stole warsztatowym jest sprawny uzywajac do tego np zasilacza, transformatora, miernika, zarowki czy czegokolwiek. Chodzi glownie o to w jaki sposob przeprowadzic pomiary aby stwierdzic czy reg. jest sprawny i czy daje np 14.4 i jak to sie ma do jego rzeczywistej pracy, czy ten pomiar bedzie wiarygodny...
Dzis bylem w serwisie i okazalo sie ... az wstyd sie przyznac. Okazal sie ze alternator jest ok a wadliwy byl kabel - akumulator. Caly czs sprawdzalem napiecie na klemach a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic bezposrednio na wyjsciu z alternatora - tam bylo ok, wymienili kabelek za 35zl i jest ok. Tylko dalej nie wiem czemu na stole nie bylo ladowania...
Witam, Mam problem z napieciem ladowania w Seacie alhambra 1.9tdi. Ale moze od poczatku: Zaczelo sie od tego ze przy diagnostyce vagiem wyrzucilo blad poduszek "za niskie napiecie zasilajace". Ok zaczalem sprawdzac. Znalazlem ze na kablu + od alternatora jest spadek napiecia od 0.3 do 0.6V w zaleznosci od obrotow (co przy pradzie rzedu 100A daje 60W...
Jeśli wepniesz diode to zrobi tylko spadek napięcia 0.6V. Rozumię ze chcesz wyeliminowac przygasanie swiateł przy niskich obrotach silnika lub zbyt mocne przy dużych obrotach. Najpierw musisz sprawdziec jakie jest napiecie w instalacji przy zalaczonym silniku, następnie sprawdzic czy motocykl posiada alternator czy prądnice. Jeśli alternator to taki...
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
alternator był sprawdzany na drugim regulatorze, bo ja mam alternator i ma wyjście com. jak sprawdzić mój regulator żeby nie kupić w ciemno drugiego regulatora? Daj go naprawić sam nic nie zrobisz bo mam wątpliwości że sam alternator jest dobry, przeważnie lecą prostowniki z regulatorami i jest to trochę kasy. Jeżeli to masz Valeo a raczej na pewno.P
da sie sprawdzic czy to regulator bo alternator kosztuje kolo 300£. a regulator kolo £30.
Jeżeli kontrolka zachowuje się normalnie a woda z akumulatora szybko paruje to nawet w ciemno wymienić regulator napięcia alternatora i wszystko będzie OK. Pozdr.
sprawdzilem i poczyscilem wszystkie styki, sprawdzilem przejscia i jest OK. mnie osobiscie meczy czy faktycznie ten nowy regulator spelnia takie same parametry co stary. Jak pisalem wczesniej po odlączeniu regulatora i zastąpieniu go zasilaczem alternator pieknie laduje. Gdzie moge sprawdzic parametry regulatorow? Z gory dzieki za porady
Najprosciej bedzie sprawdzic regulator napiecie i to mi wyglada na niego.
Witam, mam taki problem. Ucieka mi 3,2A w instalacji elektrycznej. Po krótkiej diagnozie stwierdziłem, że problemu nie ma gdy odłącze przewód D+ od alternatora. Drogą dedukcji oraz przy pomocy forumowiczów elektrody stwierdziliśmy że to alternator. Zakupilem nowy - dokladnie regenerowany w sprawdzonym serwisie zajmujacym sie profesjonalnie alternatorami...
Jednak coś udało się pomierzyć i sprawdzic. Chodzi oczywiście o ten cienki i o uzyskanie tegoż świecenia lamki. Jeśli jesteś pewien pomiarów (a właściwie to sprawdzenia) diód, to odkryłeś upadek regulatora. Na wszelki wypadek użyj tego miernika do sprawdzenia uzwojenia wzbudzenia czyli między pierścieniami wirnika. Tylko zdaje się, że w tych regulatorach...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Najprosciej odlaczyc gruby przewod plus od alternatora i sprawdzic pobor pradu jesli spadnie to szukac usterki w alternatorze.Moze byc mostek albo regulator, sprawdzic. Dodano po 2 Sprawdzic dokladnie diody opornosci musza byc te same i na zaporowym tez.
Zkierz jakie masz napiecie jak ci silnik pracuje powinno byc miedzy 13,8 a 14,5 V. Jesli sa odchylki od tej normy to z reguly winny jest regulator ktory nie jest wieczny, ale mozliwe sa slabe polaczenia miedzy stykami lub masa samochodu. Warto szybko to sprawdzic zeby cos nie spalic w samochodzie lub nie zniszczyc alternatora. Pozdrawiam.
Szczotki mają ok 10mm. Wyjełem mostek bo nie widac diód wzbudzenia żeby sprawdzic wszystkie odczepy uzwojeń i tylko na pierwszym i ostatnim jest zwarcie reszta ma brak jakiej kolwiek przewodności z oczkiem wzbudzenia na regulator. Więc z tego wnioskuję że może coś słynni konstruktorzy w tym kierunku poszli.
Pomiedzy poszczegolnymi fazami alternatora a masą nie ma zwarcia. Mierzyłem opór między 3 żółtymi kablami alternatora. W serwisowce jest napisane że powinno być 0,34 - 0,52 ohm . U mnie jest 0,9 ohm pomiedzy wszystkimi 3. Ide sprawdzic prąd rozladowania i dam znac co wyszlo. Pozdrawiam
Na oko raczej trudno sprawdzić cokolwiek.A przecież mierzyłeś napięcie ,to możesz sprawdzic diody.Jak ma świecić lampka przy wyciągnietym alternatorze. Stawiałbym na uszkodzony regulator.Czy to jest ASTRA F ,bo te oznaczenia mi nie bardzo pasują.
Dzieki za pomysly i uwagi... a wiec ciag dalszy... z pewnym poslizgiem czasowym zdolalem sprawdzic co i jak... i.... nadal nie wiem.. chco wiem juz znaczbie wiecej. A wiec wszystko jest niby oki - za wyjatkiem malych rowkow w alt.. ale one tu nie graja roli (o tym pozniej). Zrobilem taki test - wlaczylem R pomiedzy alternator a akumulator. Gdy R bylo...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
jesli jest to alternator ktory ma na zewnatrz regulator to mozesz sprawdzic czy czasem to on jest padniety.Osobiscie mialem juz problemy z ladowaniem i zawsze okazywalo sie ze to regulator jest do wymiany tyle ze objawy byly inne (napiecie ladowania ponad 15V).Moze jesli napiecie masz za niskie to tez moze wina lezy po stronie regulatora lub moze to...
Owszem, regulator nie jest drogi, to wymienie w pierszej kolejnosci. A co z wydajnocia pradowa samego alternatora? Moze ulec zmianie, pogorszeniu? Światla wydaja sie swiecic gorzej. W domowych warunkach sprawdzic nie moge bo moj multimetr moze mierzyc jedynie do 10A.
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
Witam także mieliście racje dziś kupiłem nowy regulator napięcia zamontowałem i ładuje To na 100% ten tranzystor musiał miec przebicie bo jak pisałem po dołączeniu przewodu od kontrolki na literke D lampka się nie paliła bo było cały czas napięcie czyli ten tranzystor w środku regulatora miał przebicie tak to rozumiem a po wymianie od razu sie zapaliła...
Jak sprawdzic ilu jest diodowy bez rozbierania i czy moge podpiac regulator ze zdjęcia. Jest to regulator z prądnicy.
Szczerze mowiac nie wiele mi to mowi nie znam sie za bardzo na schematach i oznaczeniach. Jak mam sprawdzic ktore kable gdzie podlaczyc? dodaje fotki mojego alternatora i regulatora, posiadam rowniez regulator czy on by moze pasowal? Dodano po 1 Dodano po 14 Dodam tez ze akumulator ma 12ah i z tego co udalo mi sie dowiedziec to ten alternator daje 350w...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
diag - nie do konca cie rozumiem - jak mam sprawdzic czy jest "normalny"? Moze miec inne napiecie czy co?
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
proponuję sprawdzic szczotki ,regulator mogą byc uszkodzone pierścienie na wirniku
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
A jakas podpowiedz jak to sprawdzic
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
zapytam jeszcze raz, bo udzielano mi tu bardzo szybko odpowiedzi. NIe zakladam nowego watku, choc nie dotyczy to juz rozrusznika a samej instalacji elektrycznej. Jak pisalem wyzej nie mam ladowania. Znalazlem bardzo fajny zestaw testow "zrob-to-sam" w internecie: Na ostatniej stronie (grupa B) jest test samego alternatora. Trzeba odpiac go od instalacji...
Jak mozna sprawdzic alternator z BSD na stole??chodzi mi dokladnie o wtyczke z regulatora wiem ze kontrolka sterowana jest z dme przez can.Prosze o pomoc:D
Prawie na 100% jest to wina regulatora, poniewaz nie dziala tak plynnie, jak powinien, Czyli nie reguluje plynnie napiecia pradu ladowania.W przypadku naladowanego akumulatora dziala jak przelacznik, ktory wlacza i wylacza na przemian prad ladowania.I stad wlasnie pulsowanie calej instalacji elektrycznej.Natomiast domniemania zlej owalizacji slizgow...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Witam ,najlepiej wyjac regulator i sprawdzic szczotki,byc moze ktoras wisi.Przy okazji rzut oka na pierscienie slizgowe-w jakim sa stanie.W razie czego te regulatory nie sa drogie a czesto padaja wiec mozna podmienic na inny. Regulator wyciągnąłem, szczotki nie wytarte, nie wiszą. Pierścienie w dobrym stanie. Regulator (wyłączając te no name) to koszt...
Jak sprawdzic , pomierzyc .ultimetrem?? Na zaciskach tam gdzie regulator napiecia? Alternator mozesz sprawdzic odlaczajac od niego kabel akumulatora i podpinajac inny obcy akumulator
Po pierwsze czy kontrolka świeci wogóle. Wlasnie nie, jak miernikiem sprawdzic czy jest ładowanie? + i- do akumulatora ? Dodano po 4 Juz nie wiem czy ona powi na swiecic po włożeniu kluczyka czy po odpaleniu, według schematu jest dobrze podlaczona Dodano po 1 Regulatora prawie nie widać na tym zdjęciu (to srebrne po prawej), sądzę że mówisz o kondensatorze...
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem wiązkę jest oki. Chcę go testować na stole wtyczka jest 3...
Witam, pierwsze co - to trzeba bardzo dokladnie sprawdzic, czy wszelkie przewody przy reflektorze i w innych miejscach, przechodzace przez 'przelotki gumowe' - nie przetarly ich przypadkiem od wstrzasow i czy nie robia 'mikrozwarcia' - do masy' ? Mnostwo razy z takimi 'zwarciami' sie spotkalem - wlasnie przy przetartych izolacjach przewodow, a czasem...
musiał bym to sprawdzic
zdarzalo sie jak kolega pisze ze pekaly obudowy ale niekoniecznie jak wizualnie bedzie wsztstko z zewnacz ok to sprawdzic miernikiem diody stojan wirnik jak wszystko ok to regulator
Witam Proponuje ci zaczac od regulatora napiecia.Prawdopodobnie to bedzie glowna przyczyna twoich klopotow.Sprobuj tez sprawdzic miernikiem prad na akumulatorze podczas normalnej pracy i pod obciazeniem. Pozdrawiam
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
chlopie poldka naprawisz sam.wymien szczotki i regulator napiecia 10min i 30 moze 40 zl.sprawdz prad ladowania na zimnym i na cieplym jak masz czym sprawdzic?jak nie to jedz do elektryka.
wiec tak, rozebrałem alternator, uszkodzone są 2 diody te na radiatorze (jedna pęknieta), diody wzbudzenia sprawne. Fakt pobierania prądu można wytłumaczyć uszkodzonymi diodami, ale dlaczego kontrolka ładowania nie swieciła przed i po przekręceniu kluczykami. Podejrzewam oprócz diód jeszcze regulator, jak go sprawdzic? Gdzie znaleźć diody lub zamieniki?...
Zregenerowalem w koncu alternator, teraz niech ktos mi powie jak mam go sprawdzic bez wkladania do auta? co gdzie podlaczyc? napedzil bym go wiertarką, albo tokarką.
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
...już raczej znalazłem gdzie leży problem bo po wymianie regulatora , pierścieni oraz podmianie alternatora i licznika na inny było brak wzbudzenia i kontrolki aku w zegarach. Sprawdziłem pierwszy odcinek kabla wzbudzenia który idzie od altka do wtyczki łaczacej przewody silnika z przewodami kabiny. dalej prewód (na okragłym złączu pod maska to pin...
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic??? Ten prąd spokojnie możesz uznać za stały, choć teoretycznie nie do końca tak jest. Jak do obwodu wejdzie jeszcze akumulator, wszystko będzie o'k. Pamiętaj tylko o jakimś regulatorze napięcia. Kolego najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie się na złomowisko i zakup jakiegoś ładnego altka....
Trzeba sprawdzic czy nie ma przerwy w masie (Czarny gruby przewód 31) następnie czy do żóltego grubego dochodzi + jest on połączony przez złącze c55 do + rozrusznika a następnie bezposrednio do akumulatora. Czyli najptosciej między grubym czarnym a grubym żółtym ma byc 24v jezeli nie jest to spełnione to znaczy ze problem lezy w alternatorze (np szczotki,...
Diody i uzwojenia tez sprawdziles podczas wymiany regulatora ? Masz mozliwosc sprawdzic w testerze wykres napiecia w instalacji ? Moze dioda siada i pikuje a elektronika wariuje.
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
oplaca sie bawic jesli wiesz co robisz. ktos rowniez moglby powiedziec, ze nie oplaca sie bawic z calym autem. Skoro nic nie dala wymiana regulatora, pewnie walnela ktoras z diod a to latwo sprawdzic miernikiem po rozebraniu alternatora... No ale dobrze, ze twoj akumulator ma czym oddychac, wiec problem przestal istniec :) .
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Panowie, fachowcem napewno nie jestem ale kilka alternatorów juz widzialem, to dziwactwo bije wszystkie na leb. Z wyjeciem walczylem grubo ponad dwie godziny wedlug opisu podanego wyzej ( nawiasem dziekuje). Bez opuszczania silnika z dwóch lap sie nie udało, wyjmujac te dlugie sruby gorna blokowala juz o rame i musialem obnizyc silnik. Byc moze dlatego...
mierzyłem Df i mase w kostce co się podłącza do regulatora i było bez poprawek 66 ohm po rozebranu pokrywy od alternatora i dokreceniu szczotkek pomiar wskazywał 2 ohm i był stabilny. Sprawne elementy: Prostownik diodowy ( pomierzyłem wszystkie diody wszystkie działaja napewno dobrze) Przekaźnik w obwodzie regulatora działa sprawdzalem Alternator też...
diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować...
Posiadam ten samochodzik i od dwu tygodni na wolnych obrotach mruga i zarzy jedyna czerwona lampka na kokpicie ( podczas jazdy nie swieci sie ). Nie jestem pewny czy to jest problem z ladowaniem czy moze tez z cisnieniem oleju ( autko ma swoje lata ). Niestety w opisach deski , ktore znalazlem ta lampka nie jest umieszczona. No i nie wiem od czego ona...
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
pasek jest dobrze naciagniety sprawdzalem to juz kiedys.to cale napiecie wydaje mi sie strasznie malebrakuje prawie 2V a to nie malo.myslicie ze to nie regulator?Da się go jakos sprawdzic(regulator) Dodano po 2 znalazlem na innym forum, cos takiego " Jak się sprawdza czy regulator alternatora jest sprawny- Trzeba zmierzyć napięcie na klemach aku przy...
Witam. Cos sie stalo z alternatorem (sprawdzic regulator , diody , i reszte alternatora:), a na cholu nie mozesz odpalic bo akumulator sie rozladowal.
to sie nazywa okresowe zanikanie wspomagania , nie rozbieralem pomy nigdy, ale takie objawy jak opisujesz tez byly przyczyna wymiany pompy. niekiedy zanikalo podczas jazdy niekiedy po odpaleniu. mozesz jeszcze sprawdzic ladowanie , masy , jezeli masz walniety regulator w alternatorze moze byc tak ze jest zaniskie lub zawysokie napiecie i pompa sie wylancza
Mylisz się Sławku. W trabancie był marsjański :) Poczekajmy na odpowiedzi koco, bo na razie to możemy sobie powróżyć. Lista pytań jest... dobre :) co tu wrózyć, albo regulator w alternatorze, albo jakis pobór prądu na postoju. Lampka w bagazniku często nie gaśnie, albo zasniedziałe kabelki w lampce od podswietlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, albo...
to ja tego czujnika sprawwdzalem opor i teraz nie pamietam, albo jest zero, albo 1... a dziala, tylko jakby zle wskazywal, bo zamiast 90, jest 70stC. pozycja nr 2 na ponizszym rysunku to ten czujnik wody druga sprawa to wymienilem wczoraj akumulator na nowy i gosciu zmierzyl mi na wlaczonych swiatlach, ogrzewaniu tylnej szyby i dmuchawie na maksa ladowanie...
Ale dajecie ludziska.....:) może zamiast kupować uzywkę to wypadało by sprawdzic ten stary alternator .... może dioda , może regulator, może stojan itd .... koledzy już pisali co może być uszkodzone ... ale jak nie sprawdzisz to za każdym razem jak ci zaswieci kontrolka to będziesz kupował nowy lub uzywany? CHORE....Odrazu zrób sobie miejsce w garażu...
Do czego ci schemat, potrzebujesz miernik i powinienes sprawdzic połaczenia kablowe tzn mase, plus itp zwłaszcza na płycie micro. Jezeli to jest ok a bład nadal sie pojawia to wymien regulator napiecia Alternatory w Carrier Transicold sa produkcji polskiej wiec nie bedzie problemów z zamiennikiem za góra 50 zł
czy przypadkiem nie masz zalozonej zarowki 2W od ladowania. Na poczatku zmien na 4W. Oczywiscie sprawdz polaczenie regulatora z masa ( na alternatorze) , jak i mase samego alternatora. Styk na kabelku od kontrolki, na akbelkach od regulatora. Swiecaca kontrolka po odpaleniu, gasnaca po przegazowce to na ogol zbyt maly prad wzbudzenia od kontrolki. Warto...
Nic nie ogranicza prądu alternatora. Owszem. Predkosc obrotowa. Dlatego nie ma ogranicznika pradu w regulatorze. Scislej mowiac, reaktancja indukcyjna stojana zalezy od czestotliwosci pradu (wiec predkosci obrotowej) i od pewnej pradkosci suma reatancji twornika i wzbudzenia przerastaja rezystancje obciazenia i prad utrzymuje sie na mniej wiecej stalym...
u mnie chyba wlasnie regulator jest bez szczotek, tzn nie jest taki "standardowy" prostokątny z wystającymi dwoma szczotkami, tylko taki mniejszy taka kostka krotki przewód i wtyczka niewiem jak to sie fachowo nazywa :/ cos jak rezystor? niewiem czy to wogole to ale takowego standardowego nie widac... Staralem sie poszukac troche ale niestety 100% odpowiedzi...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Witam. Mam problem z Akumulatorem w peugeocie 205.Od zimy ubiegłego roku co pewien czas rozładowuje mi się akumulator.Samochod to peugeot 205 z silnikiem o pojemnosci 1.1 na jednopunktowym wtrysku rok produkcji 1991.Wymieniłem już 3 razy akumulator sadząc ze akumulator jest uszkodzony i nie trzyma prądu. Następnie zawiozłem do elektryka alternator by...
Witam. Na desce pojawila sie kontrolka bateri.Po sprawdzeniu napiecia 12.42 V-zdecydowanie za malo.Po uruchomieniu samochodu 12,30 V na baterii.Nie ma ladowania od Alternatora.Odlaczylem "+" i "-" od alternatora,sciaglem plastikowa oslone.Wyjalem regulator napiecia ze szczotkami (na zdjeciu) . Co mu dolega,czy moze to byc regulator napiecia-jak go sprawdzic...
Nie wiem jakiej firmy jest alternator i zabardzo nie mam jak sprawdzic.Zagladalem od gory i przy alternatorze jest take czarne prostokatne cos,czy to moze byc ten regulator?
No i najnowsze informacje z pola walki: Wczoraj wieczorem walczylem. na wylaczonym silniku wpialem amperomierz miedzy kabel plusowy (przy altku) a srube B+ (na altku) czyli wyjscie ladowania. I prad NIE PLYNIE czyli wniosek ze alternator nie pobiera pradu (przynajmniej na moj chlopski rozum). jednak po odpaleniu auta zmierzylem ladowanie i voltomierz...
W alternatorze jest szczotkotrzymacz z regulatorem i to ten regulator moze byc padniety. Najlepiej sprawdzic czy napiecie wzrasta wraz z wzrostem obrotow. Jezeli tak to pewnie caly ten modol do wymiany. Normalnie powinno byc w granicach 14,4 V w calym zakresie obrotow (na wolnych obrotach moze byc mniej nawet 12V). Pozdrawiam
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Przede wszystkim dzieki za slowa otuchy hehe :) Naprawiasz radio z taką wredną usterką bez uruchomienia go na stole i sprawdzasz tylko w aucie. Taką metodą napewno nie znajdziesz usterki. No w tym problem, ze uruchamiam go na stole w domu podlaczone pod zasilacz PC i dziala idealnie :O Specjalnie musze zejsc do autka zeby sprawdzic w warunkach bojowych,...
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....