Witam, Dzisiaj zauważyłem w tico, że zaczął mi tryskać z pod/za silnika, raczej po lewej stronie płyn chłodzący na ssaniu. Po ssaniu suchutko. Co może być tego przyczyną? Zastanawiałęm się nad pompą wody, ale obecna ma 4tys przebiegu. Są jakieś pancerzyki które napełniają się podczas ssania? Dziękuję Pozdrawiam Aha, to jest rocznik 98, czyli ma ten...
Dawno nie robiłem przy pompie Matiza , ale miałem podobne zjawisko w Fordzie 2,6 benzyna. Odwrotnie było jak u Ciebie , jechał dobrze do tyłu a do przodu dwa metry ,przerywał i stop. Mocowanie pompy , wężyk wysokociśnieniowy był żle zamocowany /ukośnie/ oraz nie zamocowana dobrze pompa w "koszu" , latała do przodu i tyłu. Do tego filtr /smok/ sitkowy...
Witam mam dziwny problem z matizem otóż po zapaleniu silnika silnik dławi się i gaśnie problem występuje tylko gdy na polu jest około 25 stopni celciusza lub cieplej dodam że matiz jest czarny i pod maską bardzo się nagrzewa działo mi sie już tak w tamtym roku na jesień potem przyszła zima i było ok gdy auto przytrzyma się z 30 s na wyższych obrotach...
prawdopodobnie problem w pierścieniach.Po remoncie głowicy zaczął ssać olej pierścieniami.
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
Witam. Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Witam. Mój Matiz ma już 11 lat. Problem zaczął się w czasie trwania mrozów. Gdy odpaliłam go najpierw chodził na ssaniu a gdy ssanie się wyłączyło to zaczeły mu wzrastac obroty a później spadały i tak się działo gdy silnik był zimny, a gdy się nagrzał to normalnie chodził. Teraz problem sie powtarza. Tym razem gdy zapale go włącza sie ssanie gdy ssanie...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Przy przebiegu 60000km wymienilismy z kolegą komplet rozrządu tzn pasek i napinacz.Przy stanie 82000km na wolnych obrotach napinacz rozlecial sie w drobny mak i pasek przeskoczyl na zebach.Demontaż głowicy wymiana trzech zaworów ssących i jednego wydechowego plus prowadnice i uszczelniacze.Po 300km zaswiecenie sie kontrolki od ciśnienia oleju.Stan oleju-0.Ponowny...
Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej. Za co ten ban niby? => Jerzy Problemy z wolnymi obrotami w Matizie to najczęściej brudny/ubity silnik krokowy, EGR (jeśli nie zaślepiony) albo (co najgorsze) optyczny czujnik położenia wału. Niestety objawy mocno wskazują...
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi.
Nie wiem jak to jest szczegółowo w Matizie ( miałem kiedyś Tico) Poszukaj miejsc gdzie między silnikiem a karoserią sa takie tasiemki plecione z miedzialnych drucików ( moga byc w izolacji), sprawdź dokrecenie ich śrub ew oczyść ich połączenie z karoserią i silnikiem. Pamiętam jak w maluchach po urwaniu masy od silnika paliły się druty w cięgnach ssania...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
bezpieczniki sprawdzone. słychać jak pompa paliwa pracuje oraz przy lekkim "pchaniu" samochodu bez wkręconych świec, na zapłonie słychać charakterystyczne cyknięcia wtrysków. dziś sprawdziłem pasek rozrządu i nie jest przeskoczony. wyczyściłem przepustnice wraz z silnikiem krokowym, zmniejszyłem szczeliny na świecach na ok 0.6mm i matiz zapalił, działał...
Witam, Posiadam Matiza rocznik 1999 z instalacją gazową I-szej, albo II generacji (gaz miesza się z powietrzem w kolektorze ssącym). Aby odpalić go na gazie trzeba najpierw uruchomić silnik na benzynie i dodać gazu do około 2 tys obrotów - wtedy dopiero przełącza się na gaz. Ostatnio mam jakiś problem z instalacją doprowadzania benzyny (chociaż w ogóle...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Zrobiłem - matiz funkcjonuje. Okazuje się ze serwisówka kłamie i w położeniu do zakładania paska niema początku suwu pracy tylko początek suwu ssania... Wniosek - więcej sprawdzać organoleptycznie - mniej czytać netu :)
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Witam mam problem z Matizem rocznik 2000 otóż napisze od początku w samochodzie uszkodzil sie przewód hamulcowy ( z tyłu )wiec zostal oddany do serwis tylko to było usterką zadnych innych problemow nie bylo. Dowiedziałem sie że w trakcie wymiany tych przewodów demontowany był zbiornik paliwa w celu ułatwienia wymiany Przewód został wymieniony ale już...
Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto podzielić się pomysłem. Wybór silnika od Matiza był spowodowany...
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są objawy uszkodzenia kolektora ssącego w Matizie z założoną instalacją gazową? Bo mój lekko piszczy, początkowo myślałem, że to coś z paskiem klinowym, ale obecnie nie jestem pewny.
Morze być to związane z ssaniem po nagrzaniu silnika sanie powinno się wyłączyć Taaaaak, ssanie w silniku MPI, może jeszcze silniczek krokowy ?.Diagnostyka wykazuje błedy sterownika?.
WITAM Od niedawna jestem posiadaczem Maitza rocznik 1999, przebieg 180 kkm. Dwie rzeczy mnie niepokoją. Około tydzień temu zapaliła sie kontrolka hamulców, okazało się, że poziom płynu hamulcowego jest za niski. Dolałem do górnej kreski, wczoraj sprawdzałem - jest ok 0,5 cm poniżej MAX. Przez ten tydzień pokonałem ok.500-600 km i wkrótce zamierzam zrobić...
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
albo ssie gdzieś "lewe" powietrze
Dmaster, po kolei. Co ssie to powietrze? Wężyk? Czy wsysa je przez moment serwo po zdjęciu wężyka? Bo podejrzewam inny problem.
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Witam serdecznie. Po co gnębić aparat skoro kolega napisał, że jak nie pali to iskra jest. Wlej trochę paliwa do kolektora ssącego ( np. króćcem od podciśnienia MAP sensora) i uruchom. Jak łapie to wiesz gdzie masz szukać. Pozdrawiam.
Przewody podłączyłem kolejno 1-3-2 to raczej dobrze. Aparatu raczej nie idzie odwrotnie poskładać - sprawdzałem kopułki nie idzie inaczej skręcić. Katalizator ma wycięty (to jedna z dodatkowych informacji ) nie ma też sondy przy kacie jest tylko na kolektorze. Zapiąłem kompa po podłączeniu wywalił kody : 1500 ( to pomijam bo nie ma klimy ) i 320 ale...
Wielkie dzięki szawert!!!:D Dzięki Tobie zaoszczędziłem ok.400 zł U mnie płyn leciał prawie ciurkiem. Myślałem, że to raczej pompa, ale silnik był mokry od góry. W warsztacie samochodowym stwierdzili, że to kolektor. Na początku proponowali jedynie wymianę kolektora - nowy ok 300 zł + pół dnia roboty. Powiedziałem im, że jest sposób naprawy tej usterki...
Nagrzewnica zasilana jest plynem chłodzącym ? Ten zapach z nawiewu pojawia się podczas rozgrzewania silnika. Równiez po krótkotrwałym rozgrzaniu silnika unosi się przez chwilę lekka biała para z okolic kolektora, jakby płyn spływał po silniku i odparowywał na nim - ale widoczna dopiero po otwarciu maski w dość chłodny dzień. Płynu ubywa na oko 100-150ml...
Pompka ma swój przekaźnik oczywiście zastępowany w międzyczasie drutem, zasilania pozostałych elementów są w porządku,sprawdziłem to dokładnie, nieszczelności po stronie ssącej nie ma, wszystkie wężyki (serwo itp) poodpinane. Jedyną rzeczą której nie sprawdziłem to EGR bo jest w mało zachęcającym miejscu no i nie bardzo mi się chce wierzyć że może być...
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Temat do zamknięcia. Uwalony kolektor ssący.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
Sprawdź czy aby na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powierza, możesz psiknąć plakiem w okolice kolektora ssącego gdy będzie widoczny wzrost obrotów będziesz miał odp. aha sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia + przewód do serwa
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Właśnie byłem u mechanika stwierdził wyciek z pompy wody do wymiany od razu rozrząd ,za wymianę rozrządu z pompą wody 250 zł czas naprawy jeden dzień.Po naprawie napiszę co się dzieje Dodano po 1 Nagrałem wyciek z kolektora ssącego matiz i udostępniłem na youtube wystarczy wpisać w wyszukiwarce youtube matiz kolektor ssący wyciek Opublikowany 25.10.2016...
Zawory jak nie były kontrolowane to sprawdzić -ssące mają mieć nie mniej niż 0.15 a wydechowe nie mniej niż 0.30.-----obejrzeć dokładnie świece! ---sprawdzić oporności przewodów świecowych!
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
wtrysków Z oringami? Ostrożnie przy wkładaniu, nie wiem jak, ale byli tacy, co kancerowali oringi... I jak grzebiesz, to sprawdź, czy masz już odcięty kawałek kolektora ssącego, czy jeszcze nie. Pękał i płyn wyciekał, także może zawczasu go uciąć :)
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
Witam mam pytanie czy w matizie jest obieg płynu chłodzącego przez kolektor, bo z tego co widzę to jest wyjście z głowicy na kolektor, a kolektor to wyjście zaślepia. Mam tam wyciek i zastanawiam się nad małą przeróbką
Witam! Czy aby wymienić uszczelkę kolektora w Deawoo Matizie 2000r. trzeba demontować silnik? Widzę, że ten kolektor jest(chyba) w całości i bez demontażu silnika jak narazie się nie obejdzie chyba że ktoś wie jak to zrobić inaczej?
Jakiś miernik z pomiarem oporu i nawet gdy się na niego dmucha to widać jak spada opór i zasysa z niego powietrza rośnie. Też delikatnie prostowałem żeby element pomiarowy był w środku. To nic mi nie dało. Także próbowałem zdobyć taki jak oryginał i miałem kłopoty. W danych Matiza 800 znalazłem, że ma też taki czujnik o tej samej charakterystyce(tylko...
Dzięki Breżniew za poparcie,sprawę rurki z elektrozaworu do kolektora ssącego znam,ale o połączeniu wydechu z głowicą nic niewiem może więcej o tym napiszesz może jakieś fotki Wyraż swoją opinię i daje coś zaślepianie tych połączeń,z góry dziękuje Jak sie przyjzysz kolektorowi wydechowemu w miejscu połaczenia z głowica z prawej strony jest taki dodatkowy...
W Tico niema przepływomierza jedyna elektronika jaka jest to czujnik halla który steruje cewka zapłonowa,kolego z Tico jak będziesz wymieniał przewody wysokiego napięcia polecam ci tylko orginalne tico/matiz firmy sentech,wymieniaj cały komplet (miałem tico kilka lat to troche przetestowałem różne kombinacje), pozatym jak ci ciężko zapala to sprawdz...
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia).
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Kiedyś, jak posiadałem malutkie Tico, dziwiłem się że potrafi po mieście na krótkich przejazdach spalić 10L/100Km. Dobra, było stare i gaźnikowe z automatycznym ssaniem Codo Tico to najoszczędniejsze auto jakie spotkałem na trasie nie przekraczając 70km.h pali nieco powyżej 4l/100km żadne inne auto tak mało nie spala. Matiz pali 2 l więcej a ten sam...