Mam ten sam silnik 157 tys km , kolor i osad wokół identyczny olej LL zmieniany w serwisie DE co 15 tys km. Zero zużycia od wymiany do wymiany. W sharanie mialem czysciej w glowicy to fakt i był tdi ale to chyba inna obróbka materiału i sam skład - p.s. każdy opel ma taki kolor w środku np. X -szr.
(at)jagu300 ale czy wtedy nie chodziłby źle również na zimno? Chyba że działa dobrze przez ssanie.
filter paliwa wymieniłem,zero poprawy ,tamte wymiany były tez uzasadnione bo nie palił na wszystkie cylindry,potem palił ale na benzynie,na gazie przerywał to kable też wymieniłem i teraz jest naprawdę dobrze chodzi równiutko i nawet jak jest zimno ok -20 to jak go już za którymś razem odpalę,ssanie załapie to chodzi ok. może to faktycznie czujnik temp....
Jeżeli problem występuje na benzynie i na gazie to być może silnik gdzieś ciągnie lewe powietrze (uszeczelka pod kolektorem ssącym?).
Zakręć gaz na butli, i spróbuj jeździć na samej benzynie. Jak będzie dobrze odpalał to by świadczyło o tym, że elektrozawór przy reduktorze nie trzyma (jest nieszczelny) lub jeżeli to jest instalacja sekwencyjna to przepuszczają wtryskiwacze i silnik się dusi (gaz+benzyna ze ssaniem).
kolektor ssący szczelny?
Możliwe że pada ci kostka stacyjki: w położeniu rozruch zanika napięcie zasilające układ zapłonowy. Przyłącz dodatkowy przewód do włączania rozrusznika. Do rozrusznika dochodzi gruby przewód od akumulatora, oraz cienki - łączony do konektora- dołącz do niego ten dodatkowy. Gdy nie będziesz mógł uruchomić normalnie, włącz zapłon, zaś koniec dodatkowego...
gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego. Pozdrawiam.
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
Po zdjęciu wężyka z pompy podciśnienia, przyłożony palec do króćca tródno oderwać- tak ssie!Pozdrawiam.
Usterka zlokalizowana.Uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym.Pozdrawiam.
Silnik po rozgrzaniu pali dobrze na gazie i benzynie, tylko na zimnym występuje ten problem. Zastanawiam się czy coś co jest odpowiedzialne za wtrysk benzyny nie jest zepsute ,jakiś moduł, który jest odpowiedzialny za odpalanie oraz ssanie .
Podciśnień nie sprawdzałem Wszystkie wężyki i uszczelki gumowe w okolicy przepustnicy , kolektora ssącego itp...
Witam mam mały problem z autem. Opel Kadett E rok 1991 , pojemność 1.4i Od pewnego czasu jest problem z odpalaniem. Chodzi o to, że rano gdy go odpalam, odpala za 2-3 razem,nigdy za pierwszym, pozniej gdy jest rozgrzany odpala normalnie, ale gdy postoi chwile i silnik znów jest zimny ponownie odpala nie za pierwszym,ale już gdzieś za 4-5. Czasami przygazuje...
Witam, posiadam Opla Corse C. Ostatnio wymieniałem w niej cewkę, ponieważ miał problem ze ssaniem. Niestety jest problem z podłączeniem przewodu pod cewkę. Co najśmieszniejsze pod starą cewkę też nie chce się podłączyć. Nic nie zostało uszkodzone, wtyczka wyszła lekko, ale żeby ją włożyć potrzeba nie wiadomo jakiej siły a i tak nie idzie... Co mogło...
Silniczek krokowy może po prostu zacinać się i błąd w pamięci nie zostanie zapisany. Silniczek krokowy to nic innego jak zawór powietrza. Na podstawie składu spalin z sondy lambda, obrotów silnika, prędkości jazdy silniczek krokowy zwiększa lub zmniejsza dopływ powietrza, przez co zubaża lub wzbogaca mieszankę paliwową. U ciebie może być uszkodzony...
Witam, od dłuższego czasu zmagam się z dziwną usterką w moim Oplu. Silnik x12xe 1.2 16v 1998r. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na biegu jałowym bardzo szybko skaczą obroty przy ok 1500 rpm, jakby go zalewało oraz szarpie mi na każdym biegu gdy zmieniam poniżej 2000 rpm. W komputerze wyszły błędy sondy lambda (prawdopodobnie zła mieszanka wywołana...
jaki masz silnik ? ostatnio zetknołem się z podobnym problemem, uszkodzony był przewód od podciśnieniai auto żle paliło po założeniu przewodu chodzi ok ten przewód obpowiedzialny był za automatyczne ssanie. Ale sprawdz tez swiece i zapłon
Opel Meriva 2003 r. Silnik Z16SE Objawy: Falujące obroty Szarpanie przy ruszaniu Brak mocy Błędy: Łączna ilość kodów błędów: 2 P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin (0C) - Nie występuje P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3 (00) - Obecny Podejrzewałem wcześniej EGR.Bo tylko ten błąd się pojawiał.Teraz doszedł jeszcze P0303.EGR podczas...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
witam mam nastepujacy problem corsa 1,2 91 r jak odpale auto na ssaniu jest wszystko ok gdy juz jest silnik cieply wylacze ssanie obroty sa w porzadku a gdy wcisne pedal gazu auto gasnie !!<szok> wogole nie idzie ruszyc odrazu gasnie a jesli lekko pociagne ssanie auto ma srednie obroty tzn wyzsze niz normalnie ale wtedy normalnie reaguje na pedal...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM! ...czyli jak domowym sposobem...
witam, Chciałem się dowiedzieć jak ma działać zawór egr w opel frontera 2.2 DTI który siedzi w kolektorze ssącym. Czy działa on tak, że jak turbina pompuje powietrze do kolektora ssącego to powietrze przechodzi przez ten zawór i jak przechodzi szybko (na obr. np 3-4tys/min) to ten zawór się zamyka żeby nie było za dużego ciśnienia w kolektorze ssącym,...
Witam mam nasteoujacy problem . Pod odpaleniu auta (na ssaniu ) jest wszystko ok po przejechaniu paru km(do 3 -4) jest dobrze (juz ssanie wylaczone) pozniej obroty ida mi w gore sa dosc wysokie a nastepnie znow po przejechaniu z 2 km spadaja az auto gasnie i zeby normalnie jechac musze mu wlaczac ssanie zeby nie gasl (to jest niedorzeczne ) od czego...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Mam nastepujący problem na ssaniu jeżdzi jak rakieta jak tylko silnik zlapie temperature(wyłączy sie ssanie) zaczyna sie dławić brakuje mu mocy.Objaw jest na pierwszym biegu i drugim biegu potem chodzi dobrze jak bardzo delikatnie ruszam nie jest to odczuwalne silnik X16SZ.Zczytywalem kody błędów nie ma żadnych.Sonde wymienilem kable świece czujnik...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
opel astra 95r, 1,6benzyna na gazniku nie chce odpalać jak zimny, wiem że jest to coś z paliwem bo jak z nad gaznika odkręce pokrywe od filtra i w trakcie rozruchu poleje SAMOSTARTEM to os razu chwyta, myśle to jest coś ze ssaniem bo mam automatyczne i czujka może wskazywać inną temperature niż jest rzeczywiscie i wtedy nie da podwójnej dawki paliwa...
miałem taką usterkę w mondeo 2.0tdci te same objawy i zero błędów.okazało się ze była dziura w przewodzie idącym z interkulera do ssącego nawet turbina tak pompowała ze weże przy niej puchły ale już przy ssącym ciśnienia nie było Dodano po 2 dodam jeszcze ze jak w kolektprze ssącym nie bedzie odpowiedniego ciśnienia wytworzonego przez turbo sterownik...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
WITAM Mineły 3 lata od ostatniego wpisu ale podzielę się doświadczeniami związanymi z opel corsa b 1.2 8v wer. z katalizatorem 1995 R . Nie pamiętam kodu silnika. Auto paliło 12 litrów, po dodaniu gazu zamiast jechać to zwalniało, dopiero jak weszło na wyższe obroty to zaczynało przyspieszać no i nie równa praca silnika na luzie. Problemów było kilka...
Kolejność demontażu. Wszelkie plastiki tzw. pokrywy osłaniające są zapięte na zaczep,wystarczy płaskim wkrętakiem wykonać pół obrotu by zaczep się zwolnił 1. Demontujemy kolektor ssący, jest do niego ciężki dostęp - konieczność by w kluczu mieć kawałek magnesu ponieważ nakrętki widoczne pójdą łatwo a nakrętki pod spodem będą wypadać jedna po drugiej/magnes...
Posiadam Opla Astrę G 2001r. 1.8 16v LPG. Mam taki problem że gdy silnik auta jest całkiem zimny i włącza się ssanie nie da się jechać gdyż auto słabnie, obroty spadają i silnik gaśnie. Ale gdy zapalę auto i poczekam aż obroty na ssaniu spadną trochę to można jechać bez problemu. Co może być tego przyczyną?
Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Rozumiem, że zawór zwrotny założyłeś gdzieś między filtrem a pompą wtryskową.... W tym wynalazku jest coś takiego jak ssanie ;) Sprawdź, czy to ssanie działa. Ssaniem steruje siłownik, do którego dochodzą przewody odchodzące od tych, które idą do nagrzewnicy.... Mam nadzieję, że w miarę dobrze to napisałem ;D Sprawdź, jak ten siłownik pracuje... Nie...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Sprawdź czy silnik nie ssie czasami gdzieś lewego powietrza. Zwłaszcza pod kolektorem ssącym i na przewodach gumowych.
Drogi kolego.Masz aluminiowy kolektor ssący i niemusisz wstawiać droższego wtrysku gazu. W przypadku gdy ktos ma plastikowy kolektor ssący musi założyć droższą instalacje gazową.Ty zatem nic niemusisz robić.pozdrawiam.
Witam mam problem z gazem. Wszystko chodziło super i ostatnio wracałem jechało się dobrze i jak zatrzymałem auto to zaczeły mi pływac wolne obroty. Teraz jak zapalam auto i chodzi na ssaniu to wszystko jest OK ale jak tylko troche się zagrzeje i np przegazuje je to obroty zaczynaja pływać od 500-1500 obr/min i auto gaśnie. Na benzynie wszystko jest...
Potencjometr położenia przepustnicy jest dobry na 100% (mam takie już dwa) jeżeli chodzi o czujnik temperatury powietrza to nie wiem jeszcze. może pan przybliżyć mi gdzie on jest. w kolektorze ssącym znalazłem tylko jeden czujnik (kiedyś ktoś mi powiedział że to czujnik ssania) i go jeszcze nie zmieniałem. Dodano po 5 Jeżeli chodzi o świece to są założone...
witam oto co odczytałem opcomem: 2001,Zafira,Silnik,Z 16 XE Measuring blocks information: Napięcie akumulatora,14.2 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny...
5 litrów oleju do tego silnika to za dużo wchodzi tam coś w granicach 4 litrów . Dymienie na niebiesko to spalanie oleju .Jeżeli zdjąłeś już głowicę to wystarczy spojrzeć przez kanały ssące w głowicy na zawory ssące ,duża ilość nagaru zalegającego na grzybku zaworu to olej dostający się przez uszczelniacze zaworowe .
Witam. Astra G jak w temacie 1.7 dti 2000r bez klimy. Czujnik temp zmieniony. Moduł chłodzenia również. I nic. Gdy włączę zapłon wentylator załączy się na chwilę i milknie. Po 5 sekundach odpala na nowo i chodzi bez przerwy... CDIF pokazuje takie błędy 57 żądanie dezaktywacji systemu klimatyzacji (brak sygnału) 4 ciśnienie w układzie klimatyzacji (brak...
skyliner91 jak by się rozjechały mapy to chodził by na benzynie a nie chodzi i na pb i lpg. a tak do servislaser, sprawdź ( nie pamiętam jakie czujniki ma ) map sensor( czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) , czujnik temperatury płynu, szczelność kolekrora ssącego, przepływomierz , i czujnik tem. pow. zasynanego. i jeszcze jedno, morze ci podawać gaz...
Zawór EGR to jest ten do recylkulacja spalin zamontowany przy puszcze filtra powietrza?? zawór EGR szukaj przy kolektorze ssącym zauważysz taka stalowa rurkę która idzie od kolektora wydechowego do kolektora ssącego. nie wiem jak to jest w benzynie ale w dieslach zawsze zatykam ta rurkę kawałkiem blaszki wyciętej np z dna puszki po perfumach. pomaga...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Teraz to już nic z tego nie rozumiem !!!!!! Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika i powiedział, że się poddaje grzebał tam kilka tygodni i nie znalazł problemu, mówi że drugi raz w życiu mu się nie udało znaleźć przyczyny, a mechanik dobry, serwis duży na 6 stanowisk. Żeby nakreślić dodatkowo sytuację napiszę, że miał straszne problemy z wymiana rozrządu,...
Silnik się mechanicznie kończy. Kwestia tego czy na zimnym zawory ssące faktyczne ssą. Zrób tak rano daj w przepustnicę trochę benzyny. Jeśli odpali od strzała, masz przyczynę - brak ""dawki startowej"" - mechanicznie brak ciśnienia lub elektronicznie brak(za słaba) mieszanka paliwo/powietrze.
Z tym paliwem to próbowałem na zgaszonym silniku nałożyłem butelkę na przewód paliwa i jedna osoba kręciła rozrusznikiem a ja patrzyłem i się butelka od razu zapełniała paliwem , wiec raczej to nie pompka paliwa , nawet myślałem że założenie takiego zaworka co zapobiega cofania się paliwa do zbiornika próbowałem ale nie było żadnej różnicy . Więc myślę...
Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach. Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
skoro autko chwile po uruchomieniu chodzi idealnie, stawiam na cos innego niz cisnienie paliwa, czytajac na forum kod p0170 trafia sie wileu uzytkownikom, u jednego to przeplywomierz u inego jakies podcisnienie w zbiorniku paliwa, nikt do konca nie potrafi trafnie okreslic co to jest.... moim zdaniem nie za uboga jest mieszanka lecz stanowczo za bogata...
Witam. Mam małe pytanko. :) Mam Opla Astre 1,7D 44kv silnik oplowski i mam problem z spalaniem, ponieważ pali mi około 10 l bo nie mam gruszki ssania, gdyż się zepsuła. Wykręciłem ją i teraz ciągle jeżdżę na ssaniu. Nigdzie nie mogę dostać tej gruszki /gruszka jest metalowa/. A mechanik powiedział mi, że jeśli nie mam gruszki to nie może zająć się spalaniem...
Swap wykonany. Wszystko pasuje etc. - trzeba założyć swój stary kolektor ssący( nie zniechęcajcie się innymi otworami w głowicy bo pasuje bez problemu) -trzeba założyć stara obudowę rozrządu , odkręcić łapę silnika i w miejsce śruby łapy zakręcić rolkę od starego silnika - pompa wspomagania, klima - to wszystko jest po staremu wraz ze sprzęgłem skrzynia...
Witam!Zmierzyłem średnicę koła pasowego i wyniosło ono 150mm,wyrysowałem cyrklem koło na papierze i wyrysowałem promień 10° oczywiście od 0° i wyszło mi 17mm,a książka podaje 17-23mm czyli chyba to jest ten kąt wyprzedzenia.Według tego aparatem zapłonowym obracamy w lewo tak żeby znak na aparacie ustawił się z lewej strony znaku na pokrywie zaworów,przestajemy...
Nie będzie pasować... co gorsza w RR są dwa rodzaje sterownika silnika (podział ze względu na osprzęt silnika) do 97r (aluminiowy kolektor ssący brak przepływomierza, pompa wtryskowa - stary typ)... i od 98r (plastikowy kolektor ssący, przepływomierz, pompa wtryskowa - nowy typ). Złącza sterowników są identyczne, ale obudowy mają klucz w różnych miejscach...
Poprawiłem wkrętki LPG w dolocie, wszystkie uszczelki nowe (kolektor, przepustnica). Nie wyczaiłem miejsca którym by zaciągał lewe powietrze. Przepływomierz wygląda OK wskazuje 3g/s na biegu jałowym. Z sondą lambda jest tak: odpalam zimny silnik i puki idzie na "ssaniu" to sonda ładnie pracuje w zakresie 0-1V jak już zejdzie z ssania i obroty zmaleją...
Widzisz i zaoszczedzil bys 2 tygodnie jakbys mnie posluchal z poprezednich postów :) Że co??? Z dwóch pomp składałem jedna czyli pozostawiłem moją pompę a z tej drugiej która wogóle nie chciała pompować paliwa wziąłem sterownik z elektrozaworami i założyłem do mojej pompy nie demontując jej nawet z samochodu. Trochę było ciasno ale nie ma rzeczy niemożliwych....
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Witam Chcę podłączyć do Frontery A (1995r.) 2.0i filtr-pochłaniacz par paliwa z Astry. Sęk w tym że oryginalny filtr Frontery ma tylko 2 końcowki, bo jest podłączony przez trójnik z kolektora ssącego ( wlot par ze zbiornika i wlot powietrza) natomiast filtr z Astry ma 3 koncówki: A - wlot par paliwa z baku, B - wylot do kolektora ssącego silnika, C...
Wiem jak sprowokować autko aby doszło do wypadania zapłonu. Co do lambdy to 10 dni temu jak gazownik wymieniał mi parownik i regenerował wtryski LPG to mówił, że lambda widać że pracuje i jest sprawna. Co do tych fajek to jutro zamówię w inter cars. Spinacz, a co myślisz o czujniku temperatury za filtrem powietrza? Może on mieć wpływ na zły dobór mieszanki...
Jeżeli czyściłeś egr to warto by wyczyścić jeszcze kolektor ssący i klapy tam również są takie skamieliny. Jeżeli chodzi o kwestię naprawy pompy to pierwsze co wrócił bym do mechanika u którego to robiłem, tylko nie wiem czy ty przejechałeś Powiecie pompa - wykluczyć nie można choć regenerowałem ją jakieś 20 kkm temu: wymieniany był wałek oraz sterownik....
W istocie doszedłeś sam pracowicie studiując obwód wtryskowy paliwa, że elementem strategicznym dla komputera wtryskowego jest regulacja ciśnienia paliwa . Jest to po prostu bilansowanie ilości paliwa wytworzonego (przez pompę WC (1 - rys. poniżej), a zużytego przez wtryskiwacze (5). Regulacja jest więc jedną z najważniejszych czynności wykonywanych...
Witam, może być silnik krokowy. Jego działanie jest na zasadzie ssania na zimnym silniku. Może źle dawkuje paliwo (nie daje więcej paliwa na zimnym-ssanie) i dopiero po nagrzaniu gdy nie potrzebuje tyle paliwa problem znika.
To wszytko co mogłem dzisiaj uzyskać, ale brak błędów OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,14/01/2017. 10:1209 Dane serwisu: hkj Wybrany model>,1997,Corsa-B,Silnik,X 12 SZ Sterownik KW81 protocol initialized. ECU ID=16212209-JD-2209-5C Software=2209 Hardware=5C Dane z bloków pomiarowych: Identyfikator,01...
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Witajcie, Usterki poszukuję dalej. Rozrząd jest w porządku, nic się z nim nie dzieje. 3 miesiące temu był wymieniany nawet na nowy. Dziś odebrałem komputer z naprawy której defakto nie było ponieważ okazało się że jest sprawny. Błędy występują dalej. Chyba że uszkodzenie jest jakieś bardzo nietypowe powiedział elektronik ale wtedy już tylko wymiana...
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
psikaj plakiem na kolektor ssący na pracującym silniku i słuchaj czy się coś zmienia - często w tych silnikach puszczają uszczelki pod kolektorem ssącym i ciągnie lewe powietrze i wtedy nie pali na któryś gar. Na który cylinder nie pali? odłączaj kable od świec na pracującym silniku (tylko kombinerkami bo kopnie!) i sprawdzaj na którym to cylindrze....
to psikaj plakiem na pracującym silniku w około kolektora ssącego i przepustnicy, to wygląda na jakąś nieszczelność, zatkaj te wyjścia z przodu przepustnicy od tych pochłaniaczy par paliwa bo to niepotrzebne a może przepuszczać, możesz zatkać wężyk do serwa bo też może być nieszczelność, wymień wężyk od mapsensora, możesz wogóle podmienić mapsensor...
Tak. On idzie tam do serva. I od tamtego miejsca cofaj się po przewodzie przez trójniki i wszystkie przewody podciśnienia które się z nim łączą. Jeśli są całe to sprawdź pompę vaku tam gdzie kończy się gruby przewód. Ściągnij go i na odpalonym jak się da to sprawdź czy ssie powietrze. Dodano po 37 Jak nie ssie to do wymiany. Dodano po 35 Ale przeważnie...
To silnik bez zmiennej fazy na ssących,tak? Pasują wałki z 1.8 i 2.0 ale ssący musi być ze starego silnika f4r bez zmiennej fazy albo z wersji turbo. Robiłem kilka tych silników z urwanym lub przeskoczonym paskiem i we wszystkich wałki były całe, dźwigienki też spadały ale były ok.
Witam koledzy, dziś jadąc samochodem nagle zaczął kuleć, szarpie wchodząc na obroty, jakby nie chodził na jeden cylinder, po wykreceniu świec są czarne, miałem jakiś czas temu taki przypadek tylko kilku krotnie gorszy ponieważ wypadł mi metalowy wac z kolektora ssącego, sprawdziłem jest na swoim miejscu, objawy są podobne tylko słabsze noi strzały z...
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
Przede wszystkim stan turbosprężarki, jej pracę, zapłon, paliwo itd. W tych silnikach warto sprawdzić w kolektorze ssącym zaworek zwrotny. W przypadku jego uszkodzenia, podczas jazdy z dużym obciążeniem powietrze pod ciśnieniem z turbiny dostaje się przez kolektor ssący i uszkodzony zawór do skrzyni korbowej powodując powstanie tam nadciśnienia rzędu...
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
witam mam opla astrę z 1995 roku z silnikiem C14SE 82KM i mam problem od dłuższego czasu w mojej astrze nie mam ssania jak odpale zimny silnik, zamiast 1200 to mam odrazu 750 obrotów, jak chce ruszyc to obroty spadają mi do 500/min ale nie gasnie astra słabo mi przyspiesza jak na 82 konie mechaniczne. jak jade na 2 lub 3 biegu i wcisne gaz do dechy...
Witam,wszystkich posiadam Opla Astre G 1.6 8v 75km 1999r pb\lpg jakiś czas temu padła mi uszczelka pod głowica więc ją wymieniłem od razu założyłem inną głowice ponieważ stara miała już swoje przejechane i mocno klepała więc złożyłem inną głowicę ale od astry f z tym samym silnikiem ponieważ miałem akurat taką w bardzo dobrym stanie wszystko idealnie...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Jest to opel poj.1580, benzyna z katalizatorem, numer silnika zaczyna się : C16NZ02, sonda lambda wymieniona na dwie inne i za każdym razem to samo. Silnik najlepiej pracuje na ssaniu kiedy jest zimny. W czasie jazdy gdy obroty są ok 2000-2400 przy równomiernej jeździe nagle zaczyna słabnąć i się dławić. W tym czasie zapala się lampka od komputera o...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Witam! Mam problem z moim maleństwem a jest nim opel corsa A silniczek litrowy. Uw opelek nie pali jak powinien opisze dokładniej:na zimno nie pali na wszystkich cylindrach (8 zaworków) po minutce pracy na ssaniu pali juz na wszystkich, a po dłuższej jeździe gdy "serduszko" jest juz całkiem rozgrzane jest problem z odpaleniem po 5-6 razach startuje....
witam mam mały problemik chodzi o opla kadetta 1,4i 91r. , wolne obroty szaleją, raz dobrze raz tak jakby chdził na ssaniu i zapala się kontrolka z silniczkiem, czy zimny czy ciepły to dzieje się to samo, zczytałem kod błędu i jest nr 35, piszą że to może być silniczek krokowy, gdzie się on znajduje, czy jak go odkręce to sie nic nie stanie z nim, na...
Myślę iż lepiej będzie oddać auto do fachowca...bo potem coś sie zepsuje i będziesz mówił że nic nie zrobiłeś...tak będzie lepiej dla Ciebie i dla Opla...kolektor ssący jest po drugiej stronie kolektora wydechowego..tam gdzie masz ten "pojemnik" na 2 śruby zakręcany z wtryskiwaczem...
Witam . Mam problem z silnikiem w oplu nierówno pracuje na wolnych obrotach. Czasami gaśnie tak choćby chodził na trzech świecach nawet zdarza się to na ssaniu.
Mam opla sintrę 2.2 benzyna. Wymieniłem silnik z opla omegi 2.2 benzyna . Po wymianie silnika świeci się check . Najprawdopodobniej jest to wina czujnika wałka rozrządu, wymieniłem czujnik,ale nic to nie dało. Z czujnika wychodzi 4,6 V . Gdy samochód jest zimny, check gasnie . Po przejechaniu 7 km. zaświeca się i samochód pracuje na tzw. ssaniu. Czy...
Wydaje mi się że cena instalacji gazowej zależy głównie od tego jakiej generacji, jakiej marki i pojemności silnika (ilość cylindrów), a w dalszej kolejności od warsztatu który ten gaz zakłada. Przy plastikowych kolektorach ssących jak chce się mieć spokój to polecam IV generację (sekwencję) i markową. Są droższe, ale to później procentuje. Radzę też...
Witam. dziekiza porady . Juz sie uporałem z kłopotem. Brak było jednego przewodu podcisnieniowego. Potem podregulowałem śrubką obrotów ciepłego silnika i teraz mam juz ssanie i wolne obroty . dzięki za porade
no to gites. W takim razie posprawdzam te rzeczy, w środe podepne pod komputer (trza czekać, ale za darmo to nie ma co wybrzydzać :) Dzięki za nakierowanie gdzie szukać problemu :) No to chyba dość na dziś dyskusji, idę spać :) Jeszcze raz dzięki za pomoc. Butla zamknięta i gaz z reduktora wypalony. Przejechałem jakieś 120 km na benzynie i silnik odpalałem...
Ja nie wiem jak to dokładnie jest z tymi pompami vp44, wiem jednak że są one mocno nie udane zarówno w oplu jak i w bmw. W zasadzie każda pompa rotacyjna już w samej swojej konstrukcji jest tak skonstruowana że sama sie odpowietrza przez przelewy w pompie i na wtryskach, no chyba że ciągle ssie powietrze, tak jak to jest-było w twoim przypadku. W Oplu...
Witam serdecznie, dzis zwracam sie z problemem dotyczącym opla astry classic 1.6 16V. Usterka polega na tym ze auto nie chce odpalic ;/ wczesniej zapalała mi sie pomarańczowa kontrolka " błąd układu elektronicznego" bylem u mechanika, stwierdzil ze to czujnik i ze daje on temperature minusową i auto sie zalewa na ssaniu automatycznym. ok 3tygodnie bez...
Witam proszę nie krzyczeć ze mając tigrę a pisze o astrze ale to dlatego ze mam vectre :) Już wyjaśniam, po zatarciu silnika w tigrze kupiłem nowy z vectry x16xel niestety kolektory ssące nie pasowały wiec kupiłem z astry :) wszystko dziala idealnie. A tydzień temu padła mi skrzynia biegów udało mi sie zakupić w idealnym stanie z vectry b. Zamontowałem...
ja mam problem taki że moj opel astra na cieplym silniku gdy odłaczy się ssanie zaczyna wszystko się trząść. Obroty spadają i rosną. Czy ktoś wie jak mi pomoc