caly czas mi kreci 1500 obrotow, nawet jak sie zagrzeje, nie moge dojsc co jest, pomozcie
Pytanie dotyczące ssania w seacie ibiza 1.9 D 1997 rok. w jakim położeniu mam ustawić ssanie w tej chwili jest maksymalnie w lewo czyli prawa śrubka jest dokręcona na na max i nie chodzi to poprawnie.
Znając Seata to pewnie niczym (nie licząc napisów). Jedyne co to w Audi silnik jest wzdłużnie i mogą być (ale nie muszą) drobne zmiany w osprzęcie silnika (np.kolektor ssący).
Jak po zatkaniu przepustnicy nadal pracuje to masz dziursko anie dziurkę.Kolektor ssący do sprawdzenia.
Tylko na to żeby się nic nie dostalo do kolektora ssącego.
Kolego polecam czyszczenie zaworka N75 sterującego podciśnieniem a razem z nim szczelności przewodów sterujących sztangą, aku podciśnienia i ałej reszty wężyków poza tym kontrola czystosci kolektora ssącego obowiązkowa
jezeli robi ci sie to na zimnym silniku tylko-wymien czujnik temperatury silnika ktory steruje ssaniem automatycznym
Sprzęgło załączające sprężarkę działa? Przekaźniki załączają wentylator/wentylatory skraplacza (wentylator/wentylatory przy chłodnicy)? Klima nie działa na postoju, czy także podczas jazdy? Jakie jest ciśnieni czynnika na tłoczeniu, jakie na ssaniu sprężarki?
Wydaje się, że przepływka tnie dawkę. Jak masz możliwość, to podmień ją tylko nie na jakiś tani zamiennik (można też spróbować wyczyścić, ale według mnie rzadko jest znacząca poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, ogólnie sprawdziłbym też katalizator oraz dolot, szczególnie od filtra do turbo. EGR zaślepiłeś, ale czy on sam i kolektor ssący są czyste?
Masz problem z turbiną, pomimo stałego podciśnienia poniżej 2000 obr. różnica ponad pół bara ciśnienia. Albo turbo samo w sobie, albo geometria, albo zatkany wydech lub ssanie.
Witam.mam problem ze swoim autem. Do dziś odpalało mi bez problemu, choć były niezłe mrozy a auto stoi pod chmurka. Po odpaleniu, jak wiadomo na zimnym silniku, załącza się ssanie. Mniej więcej silnik mi pracował jakieś 10 minut, potem musiałem zgasić. Po jakimś czasie chciałem odpalić a tu niespodzianka. Wprawdzie odpalał ale za każdym razem gasł,...
"pin nr 4 z czujnika do ECU pin nr 54 pin nr 3 z czujnika do ECU pin nr 74 " W takim razie jeden z nich musi być MINUS. Gdy sprawdziłem w kości czujnika to występują 2 masy. Natomiast na pozostałych nic nie ma. Wiem że gdy mierzyłem kość jakiś 1 rok temu to na jednym z nich było chyba 5v. teraz nie działa czujnik temperatury i automatyczne ssanie. W...
Cześć mam taki problem z seatem. Po odpaleniu włącza się ssanie i potem obroty spadają ale utrzymują się na poziomie 1200obr/min ,a powinny być około 850-900. Gdy dodam troszeczkę gazu są bardzo nierówne oraz słychać jakby silnik się dławił , a gdy do tego zacznę naciskać hamulec silnik potrafi zgasnąć. Sprawdzałem: 1. Serwo hamulca -pedał opadł po...
Witam Auto: Seat Cordoba 1,6 98' AEE 75km Problem: po odpaleniu auto nie wchodzi na "ssanie", trzyma niskie obroty ok. 500, po rozgrzaniu czasami 800 ale spada równiez na 500. Już kiedyś miałem podobny problem ( ok. 10 m-cy temu )jednak została wymieniona przepustnica, sonda lambda i sterownik i autko chodziło idealnie ( zrobione jakieś 16 000 km)....
Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem forum. Temat który zamierzam przedstawic był juz klepany, jednak nie dopatrzylem sie problemu w silniku na pompowtryskach. Kupilem auto z tym problemem, objaw jest taki, podczas normalnej jazy wszystko ok przyspieszenie super, po przekroczeniu 3300-3500obr/min, jest objaw taki jakby turbo przestalo pracowac,...
Witam... Mam samochód seat arosa 99 rok 1.0 37KW Przypuszczałem że mam problem z termostatem gdyż samochód nie łapał 90 stopni, tylko podczas postoju w korku. Podczas jazdy temperatura spadała. Jednak ogrzewanie było już od pierwszych kilometrów jazdy. Sprawdzałem węże, termostat zamyka się i otwiera. Dzisiaj nawet włączył mi się wentylator więc musiało...
Witam wszystkich ! Wracam do tematu ,poniewaz zlokalizowałem usterkę i byc moze komus ta informacja sie przyda.Przyczyną moich problemów był lużny przewód który idzie z kolektora ssącego do serwa wspomagania hamólców.Zacisnąłem opaskę przy kolektorze ssącym i jest wszystko ok:)
a nie moze byc tak ze sa czujniki od wody popsute i komputer widzi ze jest silnik zimny i chodzi na ssaniu ? chociaz 2 tys obr na ssanie to za duzo
Jest taka sama 46,5 mierzyłem wczoraj na nowym i starym :) Wczoraj przewaliłem całe ssanie wyczyściłem kolektor ssący zawór EGR intercoler i dalej nic naprawde poddaje sie nie wiem co może być głowica przy tak ładnej pracy silnika??
Witam ponownie...widzę , że nikt nie chce się odważyć by postawić diagnozę.Jednak przyszdł mi do głowy pewien pomysł.Biorąc pod uwagę fakt , iż problem pojawia się tylko na zimnym silniku , może to dotyczyć ssania...? Więc może ktoś podpowie gdzie w ogóle szukać ssania w tym silniku..?
Dzień dobry. Jesteście moją ostatnią deską ratunku! Seat Ibiza III 1.2 2003 47kw Benzyna Trzy miesiące temu w moim Seacie zaświeciła się kontrolka check engine. Jedynym błędem, jaki wtedy występował, był: 16524 - Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2) . Nie zastanawiając się długo, zakupiłem nową sondę, której wymiana nie usunęła błędu....
Również mam seata 1.6 z 94r. Mam problem z zapaleniem przy dużych mrozach. Szybciej zapala na gazie niż na benzynie. a jak już zapali to pracuje jaby na 3 garach, wogóle nie trzyma obrotów musze go przytrzymywać nogą gaz. A jak już zgasnie to tragedia, wogóle nie można go odpalić. Zauważyłem że odkąd go mam tzn 15 grudnia 2005 to on nigdy nie miał większych...
Witam Gaz mam zalożony od 2 lat. od tygodnia auto trzyma caly czas 2 tys obr. i nie schodzi nizej.musze go pozadnie przydusic aby zszedl na nizsze ale mimo to chodzi jak na ssaniu.reduktor nie jest napewno zapchany. Co moze byc tego przyczyna? instalacja ogolnie byla sprawdzona i jest ok. Oddałem do mechanika i on stwierdzil ze to komputer łapie bledy...
Witam! Czy ktos mogłby mi podac parametry czujnika temperatury (opór) idącego do komputera (czujnik niebieski, typ NTC) przy danych temperaturach w Seacie Toledo 1.8, rok 1991r. ? Jest to czujnik dwuprzewodowy, z których jeden kabel jest połaczony z masą. Podejrzewam go o powodowanie złej pracy silnika, tj. przy uruchomieniu zimnego silnika, silnik...
witam, mam seata toledo 1,8 z 93roku, 90KM, silnik RP, przejechane ma 245tys (nie cale 10tys na LPG). 1. od pewnego czasu mam problem, mianowice po przejechaniu kilku km zaczyna piszczec brzeczyk i migac kontrolka oleju w okolicy 2200obr, wystaczy przegazowac i problem znika na chwile... 2. wymienilem czujnik oleju i po dwoch dniach to samo... 3. w...
co do tej przepustnicy to najprawdopodobniej bedzie to jej potencjometr nie zobrazuje odpowiedniego jej polozenia i stad te problemy z obrotami jestem tylko ciekaw bo elektryk cos wlasnie mi mowil o potencjometrze w przepustnicy ale nie wiadomo czy da sie to naprawić a moze tylko ja wykreca cala przemyją zalozą zrobia adaptacje a kase sciagnal sam...
Witam serdecznie! Przeszukiwałem forum elektrody w poszukiwaniu podobnych problemów ale jednak ten wydaje mi się mimo wszystko inny od tych już omiawianych. Od miesiąca borykam się z następującym problemem. Otóż mój Seat Cordoba 1.6 1997 rok (silnik 1F) B+G Lovato (gaz założony w sierpniu b.r.) zaczął palić jak smok. Gdy założyłem gaz na 32 litrach...
Witam mam Seata Ibize z 96r. 1.4 pełny wtrysk 8-io zaworowy mój problem : za każdym razem gdy wyłączy się juz automatyczne ssanie obroty silnika falója od 900 i spadają do 500 bardzo często gaśnie na skzyrzowaniu jak sie zatrzymuje jak juz się zatrzymam i jakims cudem nie zgasnie to pojakiś 5 sek. obroty dochodzą do normy 900obr/min nie wiem co jest...
Witam, Tak jak w temacie posiadam od niedawna seata cordobe 1.4 16V 75KM. Problem pojawił się od tygodnia najpierw pojawiła się kontrolka EPC (załaczyła się przy wysokich obrotach),błąd odczytany VAG-iem to: 017961.P 1553 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/czujnik ciśnienia atmosferycznego - usterka zakresu/działania. Dzisiaj pojawił się 2drugi błąd...
Witam. mam problem z seatem cordobą 1,6 benzyna+gaz jak jest zimny silnik nie trzyma na ssaniu i na benzynie i na gazie po prostu gaśnie jak jest ciepły jest ok.ładnie pracuje chodzi na wolnych obrotach,co to może być?
Witam i proszę o radę. Seat cordoba 2000r 1,6 b ,75KM,kod silnika ALM,bez gazu Od kilku dni borykam się z problemem.Aby uruchomić zimny silnik muszę dodać trochę gazu.Potem aby nie zgasł muszę trzymać nogę na gazie i trzymać go tak na 1200(jak na ssaniu).Gdy jadę to ręka na ręcznym żeby nie zdejmować nogi z gazu bo zdechnie. Gdy silnik się nagrzeje...
Podłączyłem swojego seata cordobę 1999r.model [93-99] 1.9 TDI 90KM AHU do kompa i wyszło, że ma aktywny błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Zaraz po wykasowaniu byka auto lepiej się zbierało, ale długo to nie trwało - dalej jest mułowate. Dowiedziałem się, że owy czujnik u mnie znajduje się w sterowniku silnika.Czytałem że może być uszkodzony...
Witam. Dziś do warsztatu przywieziono seata ibizę 1,4 16v aua z usterką wypadania zapłonu.Auto przez 3 miesiące przebywało w serwisie seata i nic usterka jak była tak jest.Odczyt błędów cdif cewka zapłonowa,stopień wyjściowy 1 i 2(rozwarcie)kod17757 wydaje mi się że jest to błąd systemowy bo powinna byc literka zamiast 1.wielokrotne wypadanie zapłonu...
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY No i w czym problem? Sprawdź tą klapę (w kolektorze ssącym) i resztę z nią współpracującą, jak i okablowanie (pewnie przewody poprzecierane) i po kłopocie. Dodatkowo do sprawdzenia okablowanie pozostałych dwóch podzespołów, o których wspomina tester.
Witam, Od jakiegoś roku mam problem z Seatem Toledo II 2002r. 1.9TDI 90KM , mianowicie samochód przy około 110-120km/h nie ma mocy. Przeczytałem wiele tematów na ten temat, lecz nie uzyskał stosownej informacji. Na chwilę obecną sprawdziłem przewody od turbo, od czujnika ciśnienia(tylko to co było widoczne) i VAG-a: 17564 Czujnik podciśnienia MAP -...
Witam. Od jakiegoś miesiąca auto ( seat leon 1.9 tdi 110 km, asv ) lekko szarpie przy rozpędzaniu gł. na 234 biegu przy obrotach w granicach 2000, na poczatku nie zawsze to wystepowalo ale ostatnio coraz czesciej, kiedy samochod sie dobrze rozgrzeje szarpanie z reguly ustepuje. Zastanawiam sie czy nie termostat bo wskaznik temp. wariuje- czasem pokazuje...
Witam, Mam problem z Seatem Cordobą 2000r 1.4 MPI benzyna/gaz. Otórz czy ktoś mógłby mi pomóc, albo czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Auto na ciepłym silniku chodzi idealnie, na benzynie i na gazie. Nie ma większych zarzutów, natomiast nie można go zapalić. Trwa to ok 10 min i co sec, 2 trzeba włączać auto. Zachowuje się tak jakby nie dostawało...
Witam - mam pewien problem z moim Seatem Arosa - ale zacznę od początku: Pewnego dnia żona jechała autem, nagle zgasł i koniec - na hol i do mechanika, mechanik stwierdził "zjechany" pasek rozrządu. Na szczęście okazało się, że silnik jak to określił jest "bezkolizyjny", wymienił rozrząd przy okazji świece i odpalił. Na początku był problem z utrzymaniem...
Miałem podobny problem: Seat Cordoba 1996, Silnik 1.4 AEX Benzyna/Gaz Silnik szarpał podczas jazdy i gasł na benzynie i gazie (uruchamiał się bez problemu) VAG zgłaszał: 1. Czujnik cisnienia ukladu dolotowego 2. Lambda Wymiana czujnika nie pomogła. Wymieniona została praktycznie cała elektryka oraz przepustnica - bez efektu. Stwierdzono rozszczelnienie...
Witam. Od pewnego czasu mam dziwny problem z samochodem Seat Ibiza rocznik 94 silnik 1.3 z 8 letnią instalacją gazową. Problem polega na tym ze na zimnym silniku zaraz po przelaczeniu na gaz w momencie w którym skonczy sie ssanie obroty zaczynają "skakać". Potrafią wahać się od 1200 do 300-400 a nawet zgasnac. Wyglada to tak jakby silnik chcial dalej...
Witam. Mam problem, posiadam auto seat toledo silnik 1.6 16V BCB. Problem się zaczął kiedy dojeżdzając do skrzyżowania, zapaliły się kontrolki EPC i Check Engine, totalnie zaczeły falować obroty na biegu jałowym,spadły obroty podczas hamowania i zgasł silnik.Narobił mi stresa, nie mogłem odpalić, po 3 próbe załapał i jakoś odjechałem ze skrzyżowania....
Witam. Mam pewien problem z Seatem Cordoba 1.6 AEE 1998 rok, benzyna + LPG. Otóż po ostatnich mrozach, auto ma problemy z odpaleniem, na zimnym silniku a gdy już odpali, to tylko na chwilę i zaraz zgaśnie. Samochód był ostatnio podpięty pod komputer, wykazał tylko 2 błędy: błąd immobilizera - nie autoryzowany kluczyk, drugi - to problem z zapłonem na...
Witam Panowie mam problem z seatem ibiza1,4 benzyna z 2005r.Problem to znaczny spadek mocy i czuć zapach spalenizny( przepalenizny )z małym dymkiem z okolic tłumika od strony kolektora ssącego .Mogę dodać brak błędów po podpięciu w serwisie diagnostyki coś z z czwartym cylindrem po zamianie kolejności cewek i z kasowaniu błędów zero błędu a problem...
Witam. Mam problem mój Seat ibiza 1.4 2003 r. Zaświeci się EPC oraz przy schodzeniu na wolne obroty wyskakuje kontrolka akumulatora i od razu auto gaśnie. Po chwili zapala i po przejechaniu kawałka znowu gaśnie..Po podpięciu do komputera wyskoczył tylko czujnik kolektora ssącego oraz sonda-lambda.Po wymianie czujnika,świec oraz filtra powietrza nadal...
Witam, Problem polega na tym , że nie mogę przeprowadzić adaptacji egr w seacie leonie 2003r 1.6 16v z gazem . Podmieniałem zawór egr na nowy i używany ze sprawnego auta w sumie trzy i nic sie nie zmieniło . Podłączałem żarówkę do wtyczki od egr - świeci , miernik pokazuje na czarno-białym kablu ponad 12v . Przejścia po kablach do czujnika ciśnienia...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam problem z wyjęciem głowicy w seacie toledo II 1.9 tdi 110 koni silnik ASV. czy możlwe jest wyjęcie głowy bez odkręcania kolektora ssącego? nie moge odkecic go bo poprzeedni mechanicy którzy to robili poobkręcali łby imbusowe i klucz tylko sie kręci w miejscu. Następne pytanie. Czy trezba odkręcić turbine...
Walka z fsi ciag dalszy. Sprawdzajac katalogi uszczelniacz walu z obudowa jest ten sam co w mpi , czujnik też. Tak wiec dokupilem komputer silnika od mpi lecz.. kostki złącza sa te same. Ale teraz pin out napewno inny i po stronie zasilania sterownika i po stronie silnika. Oczywiscie zrobilem immo off.. ale boje sie podpiąć puki nie porównam pinow....
Witam. Od jakiegoś czasu mam problemy, Ledami w ustawieniu na swiatła pozycyjne. Przy załaczeniu świateł mijania wszystko jest ok. Poniżej kody błędów jakie udało się znaleźć: Pojazd: Seat Leon FR Rok: 2007 Typ nadwozia: Hatchback Przebieg: 151470 KM Kody błędów: P0441 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa Nieprawidłowy przepływ Nieosiągnięta dolna...
Witam.Mam problem z autem seat toledo 2 1.6 16V .Auto po wymianie rozrzadu zaczeło pracować nieróno.Na biegu jałowym co jakiś czas szarpało silnikiem nie dało sie jezdzic na 1 biegu bo szarpało autem .Zawiozłem auto do mechanika i została zaadaptowana przepustnica(prezpustnica nowa) po przejechaniu 150km problem powrócił.Po odpięciu wtyczki od egr...
Witam serdecznie, zgłaszam się z prośba do fanatyków i znawców. Mianowicie problem z jakim sie zmagam, Seat Leon 2002r. 1.6 Benzyna, 5 drzwi. Samochód w pieknym stanie jak na swój wiek, natomiast bestia ma problem z jeżdżeniem. Po zakupie, wracałem autostradą. Wszystko wydawało się być ok, po przyspieszeniu do 160/170, usłyszałem nie wyobrażalny wybuch,...
Witam Autko chodziło bez zastrzeżeń zapalało na "strzał".Od około tygodnia bez przyczyny zwiększyły się obroty coś jakby auto chodziło na ssaniu no i nie zapala już tak dobrzeżeby zapaliło trzeba przytrzymać dodatkowo lekko gaz. Mechanik zmniejszył obroty wkrętem do regulacji powietrza iauto zapala już bardzo ciężko.Jak wrócić do poprzednich ustawień...
Falujące obroty silnika to objaw zasysania lewego powietrza w układzie dolotowym silnika. Osobiście uważam że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia wychodzące z kolektora ssącego.
Słuchaj z tymi wolnymi obrotami to jest tak że możesz sprubować zdjąć klemę z akumulatora minusową i dotknąć do plusa ale nia zawsze to pomaga zależy jaki jest rok produkcji tego auta. A z tym rozrządem to jest tak że najprawdopodobniej w serwisie podejżewają zmianę faz rozrządu ale coś mi się wydaje że jak zmienisz pasek to i tak nic nie pomoże .Przyczyną...
na ssaniu idzie a gdy zlapie temperature kaszle to cos z dyszami ale to chyba szpryca(tam pazurow nie wkladaj) ,przerob na gaz,nitro lub wymien motor w calosci.z sonda lambda moze pomoze.to dobre male autko a jakiego ma kopa mialem ale zamienilem za komputer teraz zaluje. na ra
Witam! Informuje,ze opisany problem usunąlem w ostatnich dniach.Powodem braku pomiaru temperatury był zimny lut w tablicy oraz uszkodzony czujnik.Mój czujnik nie dostał przerwy a jego rezystancja bardzo mocno zmieniła sie.Komputer czytał to jako bardzo niska temp cieczy chłodzacej i przez cału czas jezdziłem na ssaniu.Po przelutowaniu zimnego lutu oraz...
odpowietrzenie to odma a odma to rurka z pokrywy klawiatury idąca do rury ssącej powietrze za filtrem
WITAM, Od kilku lat posiadam to autko (silnik gażnik)i nie miałem problemów.Ale ostatnio jest jeden.......Otóż auto odpala bez problemów ale po wyłączeniu sie ssania gaśnie jakby nie miało wtedy wolnych obrotów.Można ja odpalic i jechać nawet 10 km ale po zdjęciu gazu nadal zgaśnie(więc to nie problem z zimnym silnikiem)Natomiast po wyłączeniu kluczyka...
witam spowrotem tak sobie mysle ..miałem popsuty termostat i silnik sie nienagrzewał więc pewnie chodizłna ssaniu cały czas i pewnie przez to wsuwał gaz teraz mam nowy i zobacze czy się poprawiło :) pozdro i szczęsliwego nowego roku życze :)
To jest kolektor ssący plastikowy ? Przepustnice czasami nie czyściłeś , odłanczałeś ? Może wystarczy adoptować przepustnice i po kłopocie , miałem podobny problem w VW Polo ale tam czyściłem przepustnice po adaptacji auto chodzi ja pszczółka.
najprawdopodobniej będzie uszkodzona głowica należy sprzwdzić kompresję oraz szczelność głowicy ewentualnie mogą występować problemy ze ssaniem
Oj ta Ibiza - objawy byly takie -odpalał na ciepłym zapalał po ostygnięciu , badanie przy odpalonym (gumowy młotek i delikatne opukiwanie pracujacego silnika) wykazało utajoną usterkę czujnika halla , puk młoteczkiem - zgasł , ciepły to nie odpala - puk w czujnik i odpala. Wymiana czujnika ( dość trudny demontaż ) i gra muzyka.Dodam ,że diagnostyka...
moze byc jeszcze czujnik podcisnienia w kolektorze ssący podobna objawa sondy
Witam Przepustnica wyczyszczona , syfu było dużo. Kasowanie nastaw , programowanie po złożeniu (kilkakrotnie) i niespodzianka obroty koło 1200 - 1500 i błąd (sterowanie wolnych obr.) Od kolektora ssącego (plastik) do przed przepustnicą jest mały wężyk gumowy po chwilowym zatkaniu go silnik wracał do normalnych obrotów,to zapewne lewe powietrze zasysa,...
Pierwsza sprawa to sprawdz czujnik Halla ( znajduje się przy aparacie zapłonowym) a następnie sprawdz czy układ wtryskowy nie ssie ci lewego powietrza bo to może być przyczyną gasnięcia na wolnych obrotach.
Czasami przy uruchamianiu silnika odpala i zachowuje się tak jakby nie pracował na ssaniu tylko ma obroty w granicach od 400 do 800 bardzo nierównomierne i tak przez minutę,dwie nieraz dłużej nieraz krócej a czasami odpala i łapie od razu obroty ok 1100 i silnik zachowuje się prawidłowo.Sprawdziłem świece wymieniłem przewody wysokiego napięcia.Mam założony...
Witam! Mam to samo Na zimnym zapala i gaśnie,dodaje gazu do jakiś 1500 obr. chodzi, puszczam gaz gaśnie. Zaczęło to się jakieś miesiąc temu no może trochę więcej. Przejeżdżam do pracy z garażu jakieś 2 km trochę się zagrzeje (złapie temperaturę) i chodzi, tak jakby jakiś czujnik od podciągania ssania nie znam się na tym, bo jak jest ciepły to pracuje...
Witam! Mam problem z moim seatem arosa 1999r 1.0 50KM model ANV. Podczas rozruchu zimnego silnika (np rano) auto zaraz gaśnie (800-900 obrotów), dopiero po drugim lub trzecim razie odpala wtedy jest około 1200 obrotów, lecz trzeba dodać gazu żeby ssanie automatyczne zaskoczyło. Problemy z odpalaniem występują na wiosnę lub na jesień najczęściej, kiedy...
hm... ale skoro mam prawie tyakie same obroty na benzynie i na LPG i juz nie da sie wiecej podciagnac LPG to jakbym podciagna linke to chyba wszystko by zalatwilo i mialbym takie same obroty na lpg i na benzynie, ewentualnie na zimnym silniku mialbym, wieksze obroty na ssaniu. A tak wogole to jakie obroty powinien miec ten silnik na jalowym biegu na...
A jakie jest ssanie automatyczne czy rączne jeżeli jest automatyczne to może się zacieło.
Sprawdż bardzo dokładnie szczelność intercoolera i przewodów ciśnieniowych na drodze turbosprężarka->intercooler->kolektor ssący. A zawór recyrkulacji sprawny? Grześ
Doszedłem do tego co jest źródłem pojawiania się paliwa w przewodzie powrotnym (przelewowym) a nie w dolotowym. Otóż okazało się, że pompa paliwa obraca się ale nie podaje benzyny. Zatkany jest przewód przechodzący wewnętrz pompy. Obracająca się turbina powodowała wypływ benzyny do przewodu powrotnego. Teraz mam problem z odetkaniem tego przewodu w...
sprawdź przewód od serwa,odłącz go i zatkaj wlot.lub uszczelki kolektora ssącego.
Nieszczelność, np. na podstawie wtrysku, czasami przy kolektorze ssącym, sparciały wężyk od podciśnienia...
Sprawdź rozrząd oraz czy nie ciągnie fałszywego powietrza np przez gumowy łącznik od przewodu do serwa,gumową podstawę pod monowtrysk.Podłącz wakuometr i mierz podciśnienie w kolektorze ssącym.Można odpalić silnik z odłączonym wydechem.
witam, Panowie!!! bardzo dziwne te wasze posty, po pierwsze jezeli hamulce zablokowały to logiczne że płyn hamulcowy sie zagotował i pary płynu spowodowaly (jako ze są ściśliwe) brak hamulców, kolega khamował awaryjnym, po drugie przyczyna zablokowania to pompa hamulcowa( jest tam taki otworek którym płyn wraca do zbiorniczka wyrównawczego, możliwe...
Witam Wszystkich.Mam Seata Toledo 1,9Tdi (AFN) i ma następującą dolegliwość-silnik po odpaleniu tak jakby buczy lub można to określić ze lekko dudni.Wymieniałem teraz głowice na drugą kompletną i jak na tej tak i na tamtej jest tak samo.Słychać jest to tak jakby w kolektorze ssącym bo dudni tak jakby do filtra powietrza.Z popychaczy był olej wyciśnięty...
Ja miałem podobny objaw w Polo 1.0 AUC. Okazało się, że rduktor przepuszczał gaz przez wężyk podciśnieniony do kolektora ssącego. Po wymianie membran i filtrów problem znikł. Tylko ja mam sekwencję.
Odma kartera silnika jest podłączona pod kolektor ssący. Więc mozliwe że zmieni się głos silnika ale nie powinna to być jakaś duża zmiana. Najlepiej zakręć ten korek i ciesz się że i przyjemnością z jazdy i tym że odma niezatkana :D
Przeważnie padał moduł, mocowany na prawym nadkolu przy podszybiu, taka czarna plastikowa skrzynka ok. 10x10 cm. Sprawdź też czy rura dolotowa jest szczelna, ta karbowana z dwoma mosiężnymi króćcami, pomiędzy kolektorem ssącym a przepływomierzem. Samochód to rzeczywiście antyk, ale jak na tamte czasy to niezły power miał.
Pomijając ukl. ssący, Ciśnienie paliwa, wtryski czy nie leją i jaki KWZ
Nie chcę się mądrzyć a jedynie przedstawić swoje doświadczenia i coś, co kiedyś wyczytałem. A gdyby spojrzeć na ten problem z innej strony? Czytałem kiedyś artykuł w gazecie motoryzacyjnej o nowoczesnych silnikach TDI itp. Autor artykułu pisał, że w takich silnikach „występuję problem niedoboru ciepła”, a producenci myślą nawet nad elektrycznym...
w silniku AFN nie ma pompy paliwa w baku tylko jedna pompa wtryskowa na silniku skłądająca się z sekcji ssącej niskiego ciśnienia (ona pompuje paliwo z baku) i sekcja tłocząca wysokiego ciśnienia. Filtr jest tylko jeden w komorze silnika.
Sprawdż przewód podciśnieniowy łączący serwo hamulców z kolektorem ssącym
OK, już nie ma takiej potrzeby; chodzi o to, że teraz trzeba zastosować się do tego co podał Ci kolega (at)mimisio w pierwszym poście pod Twoim (błąd jak widzę został już odczytany ale nie zrobiono logów dynamicznych) więc skoro wystąpiła różnica ciśnień w rurze dolotowej to trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność węży począwszy od wylotu z turbiny...
te silniki miały wadę przez niektórych mechaników nazywaną fabryczną a mianowicie uszczelka pod gardzielą , pod przepustnicą i ssanie lewego powietrza. Sprawdził bym też organicznie rękami, czy nie ma dziury w wężach gdzieś oczywiście tych powietrznych.
17961-Sygnał czujnika wysokości n.p.m. / podciśnienie w kolektorze ssącym, niedopuszczalna wartość sygnału.
zgadza sie zaczołbym od przepustnicy a jak nie pomoze to szukanie dalej ale ciekawi mnie to ze gasnie podczas hamowania czyli serwo pociągając osłabia cos w kolektorze ssącym aż tak była by zabrudzona przepustnica
Tak kolego poziom oleju sprawdziłem i jest OK. ale to pika tylko jak się dłużej kręci i zaczyna migać kontrolka od oleju. Po sprawdzeniu okazuje się że mieszankę wywala na kolektor ssący.
moje auto gasnie jak jest zimne nie ma wogule ssania wymienilem silnik krokowy swiece kable czujnik temp. bez zmian --yasiu.brzeg-- Proszę poprawić nazwę tematu na bardziej zrozumiałą.
Wg logow przepływomierz pokazuje prawidłowo. To że wartości przepływu powietrza są chwilowo wyższe niż specyfikacja to wina turbo, które mocniej pompuje, a więc i więcej ssie. Jak wpada w tryb awaryjny to ECU ogranicza dawkę paliwa, żeby nie wydmuchało turbo. Jak spadają zaraz potem obroty turbo to spada ciśnienie, a za tym i przepływ, co ładnie widać...
Jeśli kolego wykluczyłeś niemal wszystko, co w tym silniku może wydawać dźwięk-świst to sprawdź jeszcze, czy coś się nie odkręciło przypadkiem lub było naprawiane i nie zostało odpowiednio poskręcane. Może silnik"łapie" tzw. lewe powietrze np. spod kolektora ssącego, wtrysku, niedokręconej świecy itd. tj. w zależności od rodzaju silnika. W przeszłości...
Witam! . Tak jak w tytule mam takie auto i nie mogę poradzić sobie z obrotami silnika ciagle ma ponad 1500 obrotów zimny czy ciepły. Auto pali w granicy 10- 12 litrów na 100km wydaje mi się jakby ciągle pracował na ssaniu. Proszę o podpowiedzenie jakiejs sugesti co może być. Z góry dziękuje.
Myślę, że dopóki nie dowiemy się jakie są cisnienia na ssaniu tłoczeniu w trakcie pracy to mozemy sobie gdybać. Czy jako załaczenie/wyłaczenie klimy rozumiesz właczanie się sprzęgla elektromagnetycznego czy tez tylko efekt chłodu wewnatrz A ja mam np koncepcje na uszkodzony zawór regulujący w spręzarce.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam cordobę 1,6 75KM auto faluje na obrotach prawie zawsze ma podwyższone obroty tak jakby na ssaniu choć silnik jest już ciepły. Czyściłem przepustnice, silniczek krokowy i wymieniłem świece nic to nie dało. Obroty falują tylko na biegu jałowym w czasie jazdy nie. Zauważyłem że gdy się odepnie tę wsówkę z kablami...
Domyślam się że to 1.8 RP Mono-Jetronic. Czerwony "czujnik" to przełącznik termiczny od podgrzewania kolektora ssącego. Z żadną kontrolką nie ma nic wspólnego.
Witam. Jakoś w zeszłym roku autko też ciężko paliłem, sprawdzałem rozrząd, rozebrałem pompę do najmniejszej śrubki - niczego nie znalazłem, złożyłem, ustawiłem wszystko na vag-u - chodziło cacy. Pomijam to, że w środku przestawiłem o 180 stopni wałek napędowy i koło na rozrządzie nie jest wg znaków tylko trzeba o 180 stopni przekręcić bo inaczej jest...
Witam wszystkich. Mam problem z pracą silnika w seat toledo 1,8 1992 tzn. Nie równa praca silnika przerywa, szarpie czasami a co za tym idzie jazda w mieście jest niestety bardzo irytująca potrafi przerywać na stałych obrotach około 2500/min, 3000/min czy nawet 4000/min po dłuższym czasie pracy na tych obrotach. Co ciekawe kopułka nowa, palec nowy,...
Na kolektorze ssącym, czujnik ciśnienia
Najpierw sprawdź świece ,sprawdź też czy grzeją wystarczająco długo,bo w starszych tdi był problem ze zbyt późnym załączaniem świec ,zdejmij wtyczkę z czujnika temp płynu i zobacz jak wtedy będzie odpalać,wtryski trochę kosztują ale można chyba jednak zmieniać same końcówki,nie masz żadnego ssania to nie ta liga.
a sprawdzałeś czujnik temperatury który odpowiada za ssanie może go nie włącza i silnik chodzi bez ssania