Może masz nieszczelny układ dolotowy powietrza,albo czujnik tzw ssania (temp.) niesprawny.
Zakręć gaz na butli, i spróbuj jeździć na samej benzynie. Jak będzie dobrze odpalał to by świadczyło o tym, że elektrozawór przy reduktorze nie trzyma (jest nieszczelny) lub jeżeli to jest instalacja sekwencyjna to przepuszczają wtryskiwacze i silnik się dusi (gaz+benzyna ze ssaniem).
należy wyczyścić kolektor ssący
Popraw pisownię. Sprawdź szczelnośc rury ssącej.
Usterka zlokalizowana.Uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym.Pozdrawiam.
pastylka Do ssania? :P
czujnik temperatury na zegary A czujnik temperatury dla sterownika? Ten w kolektorze ssącym.
Wymiana kolektora ssącego
Wyczyść kolektor ssący.
A zrób jedna rzecz. Przed porannym odpaleniem wygrzej suszarka sterownik silnika i zobacz jak będzie działało. Stojąc przed maską po prawej stronie na kolektorze ssącym.
Zobacz jak pracuje ze zdjętym króćcem chwytu powietrza, zdemontuj go z obudowy przepustnicy. Zobacz też czy nie rozerwało kolektora ssącego.
Wykręć EGR zobacz na krótko go jak pracuje 120km maja do siebie, ze często egr się zawiesza bądź pada ja już u siebie 3 wymieniłem .Wyczyść też czujnik map w kolektorze ssącym .
Ja z diagnozą poradziłem sobie tak: 1.Założyłem odcinek cienkiego (fi 4) przezroczystego (musi być dobry wąż, miękki jak guma, najlepiej jeszcze zaciśnięty opaską) węża pomiędzy powrotami a zasilaniem pompy VP44. Dzięki temu znam kondycję trawersów (jak są kaput to podciśnienie zassie czarny olej) oraz widzę zbierające się powietrze na zasilaniu pompy....
Witajcie, Na warsztacie znów Vectra. Objawy są następujące: po rozgrzaniu silnika zapala się check i samochód zbiera się jak taczka z pełnym załadunkiem. Po przekroczeniu 2000 RPM check gaśnie i samochód daję radę - czuć wyraźny przyrost mocy. Moje wstępne przypuszczenia padły na pompę vacum. Zrobiłem pomiary vacumetrem: - na króćcu od serwa (serwo...
Na początek sprawdź szczelność kolektora dolotowego powietrza i kolektora wydechowego oraz przewodów podciśnieniowych wspomagania. Proponuję aby ktoś naciskał hamulec na uruchomionym silniku i słuchaj czy nie słychać ssania. Podobny objaw miałem gdy przewód podciśnieniowy był niedokładnie dokręcony opaską (utrata sprężystości). Powodzenia
Nie prawda bo w 91' akurat odpowiada również za ssanie. Stop współpracuje z czymś innym bo cały czas mi działał. Już sobie poradziłem okazało sie że już był "elektryk" przede mną. Przyczyną był nadłamany styk w czujniku, pomimo obecności przejścia we włączniku wstecznego było ono znikome co okazało się przy palącym się bezpieczniku. Proszę o nie usuwanie...
Witam. Panowie jest to opelek Wectra 2.0 92r. ośmio zaworowy,którym jeżdżę na codzień po mieście.Wzeszłym roku w listopadzie wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym od strony sprzęgła,bo był wyciek.Zmieniłem filtr i olej,był zawsze zalany15W40,a teraz zalałem 20W50,na początku było super,ale przyszły mrozy po zapaleniu było słychać stuki w głowicy...
kontrolka z silniczkiem: najprawdopodobniej sonda lambda wykrywa nieprawidłowy skład spalin, za dużo lub za mało powietrza, należało by sprawdzić szczelność przewodów między przepływomierzem powietrza a kolektorem ssącym.
Sprawdź czy silnik nie ssie czasami gdzieś lewego powietrza. Zwłaszcza pod kolektorem ssącym i na przewodach gumowych.
eksploatacja auta na gazie - normalny objaw że strzeli w kolektor ssący i nigdy nikt nie będzie w stanie przewidzieć kiedy to nastąpi - dlatego zachodzi konieczność zamontowania zaworów przed uszkodzeniem kolektora ssącego i pozostałych elementów a odnośnie kto zawinił ??? gazownik będzie winny jeżeli właściciel nie wymieni świec lub przewodów lub zdusi...
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Dodano po 2 Dodano po 41 Dodano po 3 Dodano po 1 niewiem czy dobrze te węzyki ???? 1-Z zaworu pompy powietrza cienki do grzybka co idzie do serwa 2-Z egr do kolektora ssącego 3-na dole koletkora ssącego są dwa zaworki z jednego idzie do siłowniczka a z drugiego do puszki pod podszybiem
Widzisz i zaoszczedzil bys 2 tygodnie jakbys mnie posluchal z poprezednich postów :) Że co??? Z dwóch pomp składałem jedna czyli pozostawiłem moją pompę a z tej drugiej która wogóle nie chciała pompować paliwa wziąłem sterownik z elektrozaworami i założyłem do mojej pompy nie demontując jej nawet z samochodu. Trochę było ciasno ale nie ma rzeczy niemożliwych....
Kolektor ssący
Jeżeli czyściłeś egr to warto by wyczyścić jeszcze kolektor ssący i klapy tam również są takie skamieliny. Jeżeli chodzi o kwestię naprawy pompy to pierwsze co wrócił bym do mechanika u którego to robiłem, tylko nie wiem czy ty przejechałeś Powiecie pompa - wykluczyć nie można choć regenerowałem ją jakieś 20 kkm temu: wymieniany był wałek oraz sterownik....
Tak. On idzie tam do serva. I od tamtego miejsca cofaj się po przewodzie przez trójniki i wszystkie przewody podciśnienia które się z nim łączą. Jeśli są całe to sprawdź pompę vaku tam gdzie kończy się gruby przewód. Ściągnij go i na odpalonym jak się da to sprawdź czy ssie powietrze. Dodano po 37 Jak nie ssie to do wymiany. Dodano po 35 Ale przeważnie...
Witam koledzy, dziś jadąc samochodem nagle zaczął kuleć, szarpie wchodząc na obroty, jakby nie chodził na jeden cylinder, po wykreceniu świec są czarne, miałem jakiś czas temu taki przypadek tylko kilku krotnie gorszy ponieważ wypadł mi metalowy wac z kolektora ssącego, sprawdziłem jest na swoim miejscu, objawy są podobne tylko słabsze noi strzały z...
Wydaje mi się że cena instalacji gazowej zależy głównie od tego jakiej generacji, jakiej marki i pojemności silnika (ilość cylindrów), a w dalszej kolejności od warsztatu który ten gaz zakłada. Przy plastikowych kolektorach ssących jak chce się mieć spokój to polecam IV generację (sekwencję) i markową. Są droższe, ale to później procentuje. Radzę też...
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Zakupiłem kiedyś ładną vectrę 1.8 _ 16 która spaprana była instalacją II generacji i przeżyłem na samym początku w pierwszym dniu użytkowania rozerwanie kolektora ssącego(aluminiowego)....
Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru...
To jest X16XEL, tylko ten nowszy z kolektorem ssącym zawiniętym do dołu, jak w Astrze G.
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
Skoro dalej pokazuje egr to go sprawdź - wykręć go, wciśnij grzyb i zatkaj króciec który idzie do pompy vacum. Puść grzyba - jak wróci to egr zwalony, jak będzie w miejscu a na palcu z króćcem poczujesz ssanie to jest ok. Jeśli masz vacumetr pomierz podciśnienia: na wężu od egr, na zaworach od klap w kolektorze i turbinie. Schemat podłączenia oraz prawidłowe...
X18XE na forum jest opisane.Tj. Dla wałka wydechowego ustawić kołek na EX dla ssącego na IN wg pokrywy zaworów. Znaki u góry pokryją się ze znakami na obudowie. Potem można obrócić wałem korbowym bez świec dla sprawdzenia czy jest ok .
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika C16NZ tak, by spełniał normy...
Ja też miałem taki kłopot z moją vectrą. Okazało się, że elektrozawór przy parowniku jest nieszczelny i po zgaszeniu samochodu jeszcze przez jakiś czas gaz dostaje się do kolektora ssącego powodując zalewanie. Wymieniłem cały parownik bo stary już był wysłużony i teraz już jest ok. Dodam, że po zgaszeniu samochodu pod maską było czuć zapach gazu.
Bawil sie, bawil. Tyle ze nie na AVRce a na zwyklym AT89Cx051. Na te procesorki zostala napisana dedykowana biblioteka, ktorej uzycie znaczaco ulatwia komunikacje. Biblioteka ma sporo wstawek assemblerowych. Niestety nie mam dostatecznej znajomosci assemblera AVRow, by podjac sie przetlumaczenia biblioteki. Informacyjnie: w mojej Vectrze na TIDzie wyswietlana...
3 dni temu dostarczono mi silnik do przełożenia w Vectrze 2.2 DTI, ponieważ uszkodzenia starego były zbyt rozległe żeby go odświeżać. Obydwa silniki mają ten sam blok, turbinę, były małe różnice w kolektorze ssącym i inna pompa. Pompa i kolektor zostały przełożone, silnik w tej chwili jest prawie całkowicie złożony do kupy, wciąż jest suchy (bez oleju)....
Witam. Wczoraj pojechałem do mechanika w celu wymiany sprężarki klimatyzacji oraz nabicia klimy w Vectrze B 2.0 DTI. Po połowie dnia przychodzę chcę odjechać okazuje się jednak ze akumulator jest rozładowany. Po wsadzeniu naładowanego auto nie chciało palić odpalono go na "plaka" wtryśniętego w rurkę ssącą. Pod domem auto stało może ok 5 godzin po tym...
Witam potrzebuje schemat układu podciśnienia (przewodów) do vectry B 96r 2.0 cm3 100kW, ponieważ nie wiem skąd wypadły mi dwa przewody gdzieś za kolektorem ssącym jeden gruby gumowy a drugi z plastiku.
Witam wszystkich a zarazem proszę o pomoc,mianowicie; Posiadam VECTRE 2,0 dti 99rok i od paru dni dzieje się dziwna żecz mianowicie nie odpala na zimnym silniku po przestaniu nocy , wymienione zostały przelewy filtr paliwa itp. by ją odpalić muszę zdjąć rurę z kolektora ssącego i psiknąć zwykłym PLAKIEM po trzech chechłaniach odpala poczym zaraz ją...
Pozwólcie, że podzielę się dzisiejszym doświadczeniem. Robiłem Opla Vectrę z instalacją LPG Koltec VG392. Po przełączeniu na zasilanie LPG auto gasło i słychać było gaz wlatujący do kolektora ssącego. Wstępnie zdiagnozowałem uszkodzenie reduktora, bo po zdjęciu wężyka podciśnienia z króćca wydostawał się gaz. Zrobiłem jeszcze jedną próbę i okazało się,...
Witam Szanowne Forumowe Grono Mam następujący problem: Samochód to Vectra C z silnikiem 2.0 DTI rocznik 2003. Odpala pięknie gdy jest zagrzany do 90st, lub gdy jest zimny a temperatura otoczenia pozwala na włączenie się świec. W innych przypadkach trzeba długo kręcić zanim załapie. Zaobserwowałem, że objaw jest taki jakby nie miał "ssania" - zaraz po...
Witam! Mój problem polega na tym ze vectra jak jest zimne zapali za pierwszym na wolnych obrotach chodzi normalnie, obroty nie falują ale gdy dodam tylko gazu to auto wkręca się max na 2000obr i koniec, gaśnie. Gdy pochodzi na wolnych obrotach minute dwie jak się tylko zagrzeje to potrafi sama zgasnąć a później trzeba sporo kręcić zęby zapaliła. wymieniłem...
Opel Vectra A 92r. 1.8i monowtrysk + gaz II gen., ale bez silnika krokowego i emulatora lambda Silnik gaśnie po przełączeniu się na gaz - ale nie zawsze! Witam, Bardzo proszę o pomoc, bo już straciłem koncepcję. Od jakiegoś czasu silnik gaśnie po przełączeniu na gaz. Mniej więcej w tym samym okresie silnik zaczął też przełączać się już podczas odpalania...
Witam mam problem z vectrą b silnik j/w błąd p1640 można skasować lecz pojawia się przy ponownym uruchomieniu samochodu. Dodam że został wymieniony sterownik na drugi, gdyż myślałem że przyczyna tkwi w sterowniku.Mogę powiedzieć jeszzce że ktoś wyjął żarówkę z kontrolki silnika i nie swieci, lecz po podłączenu kts widać jak kontrolka włącza się i wyłącza...
Witam!!! Jestem nieszczęśliwym posiadaczem opla Vectry B 2.0 DTH z 98 roku Auto jest podobno po chipie i ma moc 115 km co potwierdza niemiecki TUV Od jakiegoś czasu auto zaczęło dymić na szaro po odpaleniu a w powietrzu czuć zapach palonego oleju. Auto ma przebieg 280 tyś w styczniu wymienione 4 świece żarowe na BOSCH przekaźnik świec sprawny, turbina...
Witam...Potrzebuje schematu sterowania pompką paliwa jak jest w benzyniaku (orginalnie Vectra nie ma pompy paliwowej w baku bo pompa wtryskowa sama ciągnie paliwo,układ jest na ssaniu ale wszędzie gdzie montują tą pompe wtryskową jest pompa wspomagająca w baku).Chodzi mi o rozwiązanie elektryczne żeby pompa paliwowa działała jak w benzyniaku że po przekręceniu...
Witam, posiadam Vectrę B z. 1998r. z silnikiem X18XE1. Mam dwa problemy: 1. po odpaleniu zimnego lub ciepłego obroty na Biegu jałowym od razu Staja Jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min. Wydaje mi się, Ze Przy niskich temperaturach na początku powinny przekraczać ponad 1000 GDY Silnik żart na "ssaniu". Czasem Też go zamuli oo wolnych obrotów i ducha...
Witam, mam problem z autem, Opel Vectra C 3.2 V6 2003 Świeci mi auto z kluczykiem. Mocowo tak samo, nie szarpie wszystko jest ok podczas jazdy. Czasem podczas odpalania na zimnym obroty spadają do około 500 trochę trzęsie ale po 2 sekundach normalnie załapuję ssanie i trzyma koło 1000. Tak samo lekkie dodanie gazu pomaga i wchodzi na 1000 rpm. Inne...
Witajcie. Vectra łykała coraz więcej oleju i postanowiłem zaprowadzić ją do poleconego mechanika. Przy odbiorze silnik chodził na LPG i jego praca nie była idealna. Pomyślałem, że załączenie na LPG bez regulacji rozjechało mapy benzyny... Jednak to nie to. W silniku wymieniał pierścienie i głowica poszła na warsztat. Pytałem o rozrząd i usłyszałem,...
witam. mam opla vectra c z silnikiem 2.0dti od pewnego czasu włącza mi się kontrolka z kluczem bylem pod komputerem i wyskoczył błąd egr . nie znam się na tym ale przeczyściłem kolektor ssący zawór egr.i teraz w mniejszym stopniu ale czasem się włączy. czytałem na rożnych forach ale jest tylko opis ze na większych obrotach wybija ja mam na odwrót auto...
Witam. Samochód to vectra b silnik Z22SE 2001 rok. Do silnika przed wymianą oleju została dodana płukanka(producent L...M) po czym silnik został uruchomiony.Niestety po ok.4-5 min.pracy na biegu jałowym silnik sam zgasł.Silnika nie uruchamiałem bo obawiałem się zatarcia,wobec czego zdjąłem prawe koło i za pomocą nasadki obracałem wałem.Silnik się raczej...
To prawda, że kolektor ssący nic nie jest winien. Jest szczelny bo na jego sprawdzenie jest prosty sposób. Uruchamiasz silnik i pędzelkiem nasączonym benzyną smarujesz połączenia między przewodami w kolektorze ssącym. Lepiej robić to jeszcze na zimnym silniku żeby nie kapnęło na wydech. Pozdrawiam miłośników motoryzacji i dzięki za doping.
Do kompa na kolektorze ssącym. Pozdrawiam.
Witam -a masz jedno punkt czy wielo punkt . Bo ja w wielo punkcie (golf) załatwiłem moduł po przez nie podłączenie masy do silnika i go prubowałem odpalić. Kontrolki mi przygasły i potem lipa , nie dało sie go odpalic . Moze ty cos namieszałeś z masą (masa nie poszła przez kabel masy tylko tylko inną stroną)przy zakładaniu akumulatora i poszło ci cos...
Po pierwsze-Vectra A c16nz nie ma czujnika temp.powietrza zasysanego i w tym momencie sterownik podstawia wartość domyślną,stąd głupoty na ekranie.Olej to i już. Po drugie-to nie wskazanie ciśnienia paliwa,a podciśnienia w układzie ssącym. Za małe to podcisnienie,wartość prawidłowa oscyluje w granicach 40kpa na biegu jałowym.
witam to będzie coś z komputerem poniewaz przy uruchomieniu samochodu komputer sie takjakby programuje no i do czasu zgaszenia samochodu samochód chodzi dobrze, po zapaleniu samochodu na cieplym silniku zaczyna swirowac ponieważ jest uszkodzony jakiś czujnik który steruje wolnymi obrotami i na cieplo cos mu odbija i odrazu komputer dostaje zły sygnał...
Sam tak robię że podpinam kabel od tej sruby co o niej wspominasz,do jednej z nakrętek na kolektorze ssącym. Dalej twierdzę że masz kiepską masę na alternatorze.Ten kabel który wykonasz usunie problem. Pamietaj o grubości kabla-linka minimum czwórka!
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
Witam! Temat pewnie dosyć śmieszny, ale sprawa jest wałkowana już przez 5 serwis i nic to nie daje. W czasie jazdy czuć w środku zapach bęnzyny( nie da się normalnie dłużej jeździć). Wymieniony na nowy taki elektrozawór przy silniku, który niby zasysa opary, ale to nic nie dało. Jeden mechanik, mówi że ten zawór raz ssie, a raz nie -opary z baku. Kupiłem...
w klimatyzacjach u wektry z 94 i pochodne jest błąd techniczny mianowicie przewód ssący od sprężarki idzie posamym kolektorze wydechowym oile w czasie jazdy jest chłodzony to po zatrzymaniu nagrzewa się do wysokiej temp. i ulega zniszczeniu
im lepsza jakość instalacji wys nap tym mniejsza szansa wybuchu w kolektorze ssącym, poza tym mieszanka gazowa ma wyższe napięcie przebicia niż mieszanka benzynowa więc izolacja przewodów ma znaczenie, jakie świece? mogą być te same ale wymiana znacznie częstsza
JEŻELI TAK SIĘ DZIEJE NA BĘZYNIE I NA GAZIE TO WYCZYŚĆ PRZEPUSTNCE I SPRAWDŹ CZY LEWEGO POWIETRZA NIE SSIE , A JAK TYLKO NA GAZIE TO SILNIK KROKOWY USZKODZONY ALBO ZŁY SKŁAD MIESZANKI GAZ- POW. Dodano po 4 WYCZYŚĆ JESZCZE SILNICZEK BIEGU JAŁOWEGO (BĘZYNA) PRZYKRĘCONY NA DWIE ŚRUBKI DO PRZEPUSTNICY
[quote="mactronic"]Czy czujnik temperatury silnika ma znaczenie przy odpalaniu na gazie? /quote] Dobre pytanie! Czy gaz jest samodzielna instlacją czy też w jakiś sposób jest sterowany "równolegle" do sterowania gaźnika (wtrysku) , gdzieś musi byc wspólny element bo pedał gazu jest jeden. Może ktoś zna odpowiedź!? Pojechalem jednak z gratem do warsztatu....
Napisz coś więcej o tych przerwach w zapłonach. Czy są przy stałych prędkościach, czy przy przyśpieszaniu, może przy zwalnianiu. Zmiejsz przerwę na świecach i sprawdź jak się zachowuje. Sprawdź zapłon, zmiejsz nawet jeśli będzie dobry i czy będzie poprawa. A tak na koniec w tych silnikach nie wiedząc czemu często siadają uszczelki pod kolektorem ssącym...
Witam ja także poruszam sie takim autkiem z identycznym silnikiem i efekt jest podobny tzn w cieplejsze dni palil ok 11/100km wraz ze spadkiem temperatury spalanie wzrosło do ok 15l/100km i to jest normalne gaz przy zimnym silniku na ssaniu nie wraca przecież do butli tylko w atmosfere ulatuje przysłonilem chłodnice i spalanie spadlo do ok 13 proponuje...
Hmmmmmm... A jak wymieniałeś wszystkie filtry to ten na ssaniu również...? Jest on często zaniedbywany i prowadzi do podobnych objawów.
Zgodzę się z kolegą King Kong . 16SV chodzi na gaźniku Pierburg 2E3 w/g Autodaty. Podany objaw wskazuje faktycznie na uszkodzenie pull-downu ( korektor ssania)i przy odpaleniu zimnego silnika zalewa ( za bogata mieszanka)
No właśnie czasami dymił jak głupi ale niezwracałem na to uwagi bo myślałem że poprostu para cieplna bo na zewnątrz jest zimno, Jak silnik jest zimny i włączone jest automatyczne ssanie to problem z muleniem znika i szarpanie na wolnych obrotach jest zaczne mniejsze, wczraj to zauważyłem jak jechałem w nocy od dzewczyny. Tak więc teraz biorę się za...
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym,zamocowany na ścianie grodziowej w okolicy serwa.
Borykam się z tym problemem już trzeci sezon. Ciśnienie na ssaniu sprężarki oscyluje około 4,5 bar, natomiast na tłoczeniu 25 bar i w związku z powyższym sprężarka strasznie hałasuje(300g czynnika w układzie a powinno być 900g ) i temepatura z nawiewu oscyluje w okolicy -(minus)3stopnie. Wymieniłem sprężarkę, zawór regulacyjny w tej drugie sprężarce...
Można zobaczyć czy będzie chodził na plaku :) Zawsze odpalamy tak toporne diesle jak są zapowietrzone. Wiem że to może jest głupie co pisze ale naprawde jak się taki sprinter 2,9 cdi zapowietrzy to ściągam rure z kolektora ssącego, kolega kręci, sikam plakiem auto chodzi, jak przeciągnie paliwo zaczyna samo chodzić. A kręcić akumulatorem szkoda rozrusznika:)
Witam Serdecznie Bardzo przepraszam, że odzywam się po tak długiej przerwie ale podyktowane to było obiektywnymi problemami. Już jest ok. A więc w spawie punktu do podłączenia styku we wtyczce jest tak jak powiedziałeś - na folii gniazda nr 8. We wtyczce oczywiście nie ma tego styku więc go dodałem, pociągnąłem dodatkowy przewód i podłączyłem do styku...
Masz rację piotrdan,ale po mojemu podpięcie przelewów po stronie ssącej to pomysł idiotyczny. Zgadzasz się? Może być jeszcze wina uszkodzenia linii CAN sterownik silnika->sterownik pompy,ale bez diagnozy się nie obejdzie. Nie za bardzo wiem o co chodzi z tym podpięcie przelewów po stronie ssącej, ale jeśli dobrze myślę to o to że na przelewach jest...
Witam. Bardzo prosze o pomoc użytkowników forum, a admina zeby nie usuwal tego postu. Moj problem polega na tym ze Vectra z tym silnikiem bardzo ciezko odpala, szczególnie na cieplym silniku, na zimnym sytuacja jest troche lepsza, ale niewiele. Otoż zastanowiła mnie jedna rzecz, a mianowicie to że na filtrze paliwa wystepuja dwie wtyczki elektryczne,...
Sprawdż ciśnienie paliwa na magistrali paliwowejy. Ponadro wlej trochę paliwa do kolektora ssącego zabacz czy zareaguje wzrostem obrotów. Zobacz czy w czasie otwieraia przepustnicy na przcującym silniku wydłuża się czas otwarcia wtryskiwaczy. Ciśnienie 8 to mało , przy pomiarze ciśnienia sprężania zrób próbę olejową aby ustalić, czy uszkodzone są pierścienie...
Szczęście że znalazłem ten temat..... Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego. Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie dało paskiem) i tak już eksploatuje auto jakiś czas. Klapkę...
vektra b z silnikiem ECO to jest zakała ponieważ ma wadliwie wykonane węże ssące a szczególnie ten od samej sprężarki do pierwszego łączenia ,90 procent tych samochodów ma ubytki właśnie przez ten wąż tak więc zacznij od sprawdzenia szczelności ,ale naprawdę profesjonalnie, bo jak widzę jak to robią niektóre warsztaty to scyzoryk się w kieszeni otwiera
Witam wszystkich!!! Wrócił do mnie problem gaśnięcia silnika. Zdarza się to najczęściej na podjazdach (podczas dłuższej jazdy jest OK - nie gaśnie). Poprzednio winowajcą gaśnięcia silnika była rura gumowa łącząca kolektor ssący z filtrem powietrza. Teraz problem wrócił. Rura jest OK. Podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce słychać pyknięcie i zapala...
W Astrze 2.0 DTI takie objawy dawał mi uszkodzony EGR. Można go kupić tylko w komplecie z kolektorem ssącym za min. 1000zł, więc lepiej żeby to była inna przyczyna! PS. Na Allegro widziałem sam zawór ale to i tak wydatek około 500zł
Sprawdź gumowe przewody podciśnieniowe biegnące od trójnika znajdującego się na przewodzie łączącym kolektor ssący i serwo oraz zamocowanie tej rurki na kolektorze
Witam. Ten sam problem był w Kadecie 1.6 na jednopunkcie. Powód- wypierdziana uszczelka pod kolektorem ssącym.
wiem ze w silnikach diezzla jak i przy wszystkich autach na wtrysku nie ma czegos takiego jak ssanie w postaci jak przy gaznikowych benzyniakach ale z moich niewielkich informacji wiem i wydaje mi sie ze jest cos ala automatyczne ssanie zeby poprostu auto nie zgaslo na zimnie przy zimnym silniku.tak mi to kiedys ktos tłumaczyl.jesli nie ma ssania to...
cz temp wody jest pod zespołem monowtrysku w kolektorze ssącym trochę w stronę paska klinowego uwaga: przy odłączonym czujniku zapala bardzo ciężko przy pełnym otwarciu przepustnicy (bez gazu nie zapali) tzn leje paliwa jak z wiaderka (czarny dym rury i zgaśnie poniżej ok 2500 rpm) do momentu aż zapali kontrolkę wtedy chodzi normalnie proponuję odłączyć...
Czujnik temp. silnikaGdy pojawił się problem, że silnik nierówno pracował, pod obciążeniem był wyraźnie słaby i nawet zdarzało się że gasł to poprzedni właściciel wymieniał przewody WN i świece gdyż były takie objawy wskazujące na słabą iskrę szczególnie na przedostatnim i ostatnim cylindrze. Pozatym w okresie letnim było ok a jak temp spadła w zimie...
Witam a więc tak po pierwsze nie ma linki do sprzegła jest tam układ hydrauliczny co do sprzegła wymienione w całosci tarcza i docisk czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym wyminiony szarpanie jak było tak jest bez wzgledu na pogode temerature szarpie kiedy ma ochote raz ruszy dobrze 3 razy pod żąd a raz zaczenie szarpać mało co silnik nie wyskoczy...
Zawór upustowy w Isuzu 1.7TD masz w kolektorze ssącym (typu grzybkowego, upuszcza zza sprężarki do komory przed sprężarką, w układzie zamkniętym). Nie pamiętam dokładnie jak wygląda właściwy układ regulacji ciśnienia (bo upust jest raczej awaryjny), ale pewnie bypass spalin na turbinie sterowany siłownikiem pneumatycznym. Pewności nie mam, ale koło...
X16XEL bardzo lubi olej, 1l na 1000km to normalka, chociaż znam egzemplarze które biorą bardzo mało lub wcale. Ale generalnie opinia o tych silnikach jest taka że biorą. Też go mam i przyzwyczaiłem się, chociaż w twoim przypadku 0.5l na 300km to już za dużo. Co do podwyższonych obrotów po postoju to jest to normalne, silnik pracuje wtedy na tzw. ssaniu...
Pozatym nie bedzie miało wolnych obrotów bo zawór biegu jałowego jest po jednej stronie kolektora (od jednej strony V-ki) i na gazie z mikserem nie bedzie pracował na wszystkich cylindrach równomiernie chyba ze poprzerabiasz kolektor ssący co sie m ija z celem przy aktualnej bardzo niskiej cenie wtrysku. Zeby sprawdzic sterownik po prostu go wypnij...
Wyczyść zawór EGR i klapki w kolektorze ssącym.
temp jest oki rozgrzewa sie dobrze i trzyma temp, jeśli o to chodzi.To jest tak jak jest zimny silnik to odpalam go na benzynie,potem przełączam na gaz czasami odpali od razu czasami za 2 razem.Pochodzi trochę i jak spadnie z obrotów to zgaśnie(wtedy kiedy sie ssanie wyłaczy).Kiedy ruszam to wogole nie ma przyspieszenia,szarpie dławi sie.
sami nie wymienią, trza ściągac wałek ssący. Ale czy tam jest problem idzie się przekonać-ściąga szlauch powrotny z przewodu zasilającego i jezlei poleci czarna berbelucha to napewno trawersy.
Na kompie brak błędów. Auto jak jest jeszcze na ssaniu to normalnie do 6000 rpm kreci potem tak ok 70 stopni kręci tylko do 4500 rpm.
Sprawdzę błędy jak wrócę z pracy, rano na chwile wskoczyłem do garażu pyk pyk i pali wolne obroty są już prawie nie ma problemu, jedynie jak wcisnę pedał na 1mm to nie wchodzi na obroty tylko jest te przytłumienie każde następne głębsze wciśnięcie jest ok płynnie wkręca się na obroty, no chyba że to dzięki temu zimnemu silnikowi i pracy na ssaniu nie...
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
Problem w tym że właśnie czujnik temperatury ma decydujący wpływ na wielkość dawki paliwa. Motor zimny dawka duża (odpowiednik ssania), ciepły mała.
Dziękuje za odpowiedz.Czyli coś tu jest nie tak.Jeśli w takim razie IAC integrator ma 255 to znaczy że wartość wyjściowa otwarcia zaworu została ustawiona na maksymalną.Czy się nie mylę?Problem jest taki że po odpaleniu zimnego silnika auto ma podwyszszone obroty przez ok. 2 min (tzw. ssanie).Potem schodzi z obrotów i zamiast trzymać 850 ma 650 i silnik...
dla tych co może nie wiedzą to są dwa czujniki w tym silniku. Jeden jest na termostacie i daje sygnał na zegary a drugi jest pod kolektorem ssącym od strony kirownicy i podaje sygnał do komputera