Witam przychodzę z kolejnymi pytaniami, czy w Bashanie BS200S-3, czy sworzeń wahacza dolnego jest taki sam jak na górnym wahaczu i jeszcze jedno pytanie, czy powinien być luz łączący tylny wahacz z ramą?
Witam. Czy po wymianie sworznia kulowego wahacza trzeba ustawiać zbieżność? Renault megane 1,4 96'.
Chciałbym sie dowiedzieć jakie są momenty dokręcenia śruby przedniego wahacza oraz sworznia wahacza?
Xsara Picasso 1.8 Uszkodzony silentblock i tuleje. Wymieniłem sworzeń, tuleje i silentblock. Zrobił się problem bo silentblock jest minimalnie przekoszony. Minimalnie. Śruba mocująca silentblock trafia obok otworu. Auto na klocku od strony wymiany wahacza.. Pomysł- żaba pod tarczę, opuścić auto by amortyzator poszedł do góry i bym mógł wejść śruba w...
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
Cześć. Noszę się z pomysłem wymiany wahaczy, całościowej tzn razem z przyległymi elementami, w Matizie (1999r, 180.000 km przebiegu). Moje pytanie jest takie: Czy warto i opłaca się kupić takie gotowe zestawy (cenowo wychodzą korzystnie, ale czy ich jakość jest na względnie dobrym poziomie)? W zestaw wchodzą: 2 - Wahacze 2 - Końcówki drążków kierowniczych...
Witajcie. Od Grudnia 2016 mam nowe wahacze w uniaku, przejechane od tego czasu tak na oko z 15 tys kilometrów. Ostatnio coś mi cholernie skrzypi, normalnie dźwięk taki, że bałem się że kielichy mi ruda rozszarpuje, ale są okej. Po spryskaniu zmywaczem do hamulców mocowań i sworznia wahacza dźwięk ustąpił całkowicie, było to słychać nawet przy kręceniu...
Witam serdecznie. Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość? 1. zestaw deluxe 89zł 2. zestaw tanio 50zł 3. zestaw średni 74zł Użytkownik Gepard123 4. Oferta konkurencji: 1. Wahacz przedni - 2 szt. (Korea) 2. Tuleja stabilizatora - 4 szt. (produkt...
WITAM SZANOWNYCH FORUMOWICZÓW .Chciał bym zakupić prasę do sworzni , tulejek . Na ten cel chciałbym wydać około 300- 400 zł . Przykładowe oferty Co doświadczeni użytkownicy sadzą o tego typu narzędziach. zaznaczam że owo narzędzie bedzie służyło tylko do uzytku domowego , amatorskiego . Z góry dzieki za opinie
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Witam. Chciałbym zapytać ile wziąć dla znajomego za wymianę zawiechy - a dokładniej... Dla porównania tutaj w okolicach na Podkarpaciu wymiana sprzęgła w vagach to koszt 450 zł. A więc: Wymiana łożysk zwrotnicy przód (trzeba wyprasować i wprasować), łączniki przód, wymiana amorów przód, wymiana mocowań amorów tył oraz tuleje na wahaczach przód ze sworzniami....
Sworzeń wahacza też lubi skrzypieć, poza tym jeżeli przymierzasz się do rwania wahacza a nie masz choć kanału to czeka cię niezła gimnastyka bo żeby wymontować wahacz trzeba opuścić sanie a to sporo rozkręcania pod autem
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Ktoś polecić ściągacz do sworzni kulistych w A4 B8? Może ten się sprawdzi? Nie wiem jaki będzie odpowiedni do mojej A4. Chętnym dziękuję za pomoc.
Witam. Czy taki wybijak pneumatyczny daje radę przy sworzniach wahacza, czy to przy końcówkach drążka? Czy najlepszy będzie zwykły ściągacz za 50 zł? Interesuje mnie ten:
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Ostatnio cos mi zaczęło stukac w lewym kole, mechanik stwierdził ze dolne wahacze do wymiany, ale powiedział ze wystarczy powymieniac same tuleje i będzie ok. Moje pytanie, Czy faktycznie mozna wymienic tylko same tuleje jeśli są to wahacze aluminiowe, czy poprostu lepiej kupic całe wahacze? co za brednie ,jakie tuleje?może i można ja nigdy czegoś...
Jeśli masz taki problem ze sworzniem, to lepiej kup cały wahacz i wymień. Bo tak to nie dojdziesz do ładu później nawet z tulejami. Co do łożyska to polecam SKF. Wahacz sam założyłem Delphi i jestem zadowolony (jednak największe przekonanie mam do Moog i Lemforder).
Witam serdecznie. problem polega na zdzieraniu opon od wewnętrznej strony. Tak wiem to zbierznosc. Ale przed zbierznościa drążki i koncowki wahaczy musze wymienic. Problem polega na tym ze z jednej strony mam sworzeń mocowany na 3 śruby a z drugiej na 2 .. Pytanie.. Czy nie bedzie przeszkadzało to w ustawieniu zbierznosci ? Czy nie sa krotsze/ dłuższe...
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
Na pewno nie jest to sprawa zbieżności, bo wtedy nie ciągnęło by w jedną strone, tylko jadło by gumy po równo. Raczej chodzi o kąt pochylenia zwronicy, który w jakiś sposób się zmienił na jednym z wachaczy. Albo auto było po strzale, albo faktycznie jest jakiś trik z pozycją tulei, tu już nie pomogę, bo nie znam tego auta z tej strony. Auto dwa lata...
Witam Mam problem z wymianą wahacza górnego( jest to całość wraz ze sworzniem) -chodzi o wyjęcie dwóch śrub mimośrodowych, jedna z nich zaznaczona na czerwono -rysunek. Nakrętki w miarę łatwo dało się odkręcić, ale same śruby zapieczone są w tulejach i nie ma jak ich wyjąć/wybić. Próbowałem podgrzać śrubę grzejąc łeb śruby tak na różowo zgrzewarką transformatorową,...
Witam , potrzebuję porady , w najbliższym czasie chciałbym wymienić tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich , jakiej firmy zastosować tuleje? czy poza oryginalnymi są jeszcze jakieś inne godne uwagi które odpowiednio długo mi posłużą ? . Teraz sprawa sworzni , tutaj również zwracam się z prośbą o wskazanie mi dobrej klasy zamienników . Przeglądając...
Chciałbym sie dowiedzieć jakie są momenty dokręcenia śruby przedniego wahacza oraz sworznia wahacza?
Witam, Odgrzeje trochę kotleta odnośnie wahaczy przednich, mam do wymiany sworzeń i tylną tuleje w Picasso 1.6 benzyna z 2007 r. Jakiej firmy w/w części polecacie ?.
Witam serdecznie.Mam pytanko czy w Stilo jest możliwość wymiany tuleji i sworznia wahacza czy trzeba wymienić na nowy cały kompletny.Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mocowanie wahacza so sanek 85 nm sworzeń do zwrotnicy 32 nm
Od 15 lat jeżdżę passatem jak w temacie. Obecnie będę wymieniał zawieszenie - po 5 latach. Wcześniejsze wymiany odbywały się co 3 lata lub już wcześniej dochodziło do stuków w zawieszeniu nawet droższych elementów zawieszenia. Podczas ostatniej wymiany postanowiłem dokładnie przeanalizować problem. Niestety żałuję że nie mam zdjęć, jednak dokładne oględziny...
To jest to samo co tu: Dziwne jest, że PDF jest sprzed 2 lat, a samochód... sprzed 20 lat i pewnie większość ma już ze 3 komplet sworzni w fabrycznych wahaczach. Odkrycie producenta? Ale ok. Przynajmniej wiadomo, że są samochody w których kierunek montażu ma znaczenie i takie w których jest to obojętne, ale można zmieniać tylko raz.
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
W Mitsubishi Outlander (Lancer VIII) musi być wg rysunku czyli odchylone o kat 30st +-3 st od osi wyznaczonej przez os tulei poziomej i oś tulei pionowej Tuleja pionowa powinna być ustawiona tak aby wybrane miejsca miejsca wyznaczały mniej więcej kierunek sworznia wahacza Ja zrobiłem sobie taki szablon, jakby ktoś potrzebował mogę to jakoś zeskanować...
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe w podobny sposób montując kalamitki, założyliśmy najtańsze...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Byłam na przeglądzie, sworzeń do wymiany... Pojechałam do mechanika i powiedział że w tych autach trzeba cały wahacz bo to jest całość i nie da się wymienić jednej części. Dlatego też wymieniłam całość... A więc na diagnostykę wystarczy??? Nie trzeba wracać do mechanika na poprawkę?
Witam wszystkich. Miałbym prośbę. Jakie są momenty dokręcania dolnego wahacza przedniego w Mazdzie 6 GY 2004R. . czy mam rozumieć to że śruba nr; 4 - moment 93 do 126 Nm 2 - moment 93 do 126 Nm 1 nakrętka sworzeń 166 do 200 Nm Byłbym wdzięczny za informację.
Witam. Sworzeń, to sworzeń, pierwszy raz słyszę o końcówce wahacza.Być może,ze niektórzy tak mogą nazywac sworzeń - wg mnie nieprawidłowo.
No właśnie nie wiem jak mocno jest to skomplikowane, ile rzeczy i co trzeba odkręcić (sworznie końcówki kierownicze łącznik(i) stabilizatora itd. Druga sprawa to odkręcenie, czy nie jest to zapieczone i jak się odkręca. Dzisiaj próbowałem czyścić klimatyzację, zajrzałem pod samochód ale nie miałem czasu na dokładne obejrzenie. Na pierwszy rzut oka jest...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam Po dzisiejszej wizycie u mechanik okazało się że mam do wymiany komplet wahaczy w przednim zawieszeniu. Chciałbym sobie kupić zawieszenie LEMFORDERA ale zmartwiła mnie jedna rzecz na którą zwrócił mi uwagę mechanik. Są podobno dwie wersje wahaczy (2 w komplecie, reszta jest taka sama) różniące się rozmiarem...
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
zdobyłem dzisiaj drugi wahacz i rozebrałem grata i oto efekty: wahacze jeden Mexico drugi Germany ze znaczkami VW Audi i jak najbardziej orginalne i prawidłowe (potwierdza się że w dwójkach był jeden rodzaj) po przyłożeniu zdobytego dzisiaj na ten niby krótszy wychodziło że poza krojem się niczym nie różnią, ale dla pewności wymontowałem tylną tuleję...
No pewnie że się blokuje, bo tuleje też mają jakiś określony stopień wychylenia. zaprzyj rurę o podłogę i pchaj wahacz w dół, ruchomy /stożek/ element sworznia ustaw "do środka" samochodu i możesz założyć. Ciasno ale wchodzi spokojnie.
Nie ma tragedii, bo zamienniki kosztują całkiem przyzwoite pieniądze, a dostajesz całkiem nowy wahacz z nowy sworzniem i tulejami.
Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
A my pracujemy na codzień. Po wymianie wahacza trzeba robić ustawienie zawieszenia bo na wszystkich śrubach jest minimalny Luz. W szczególności jeżeli odkrecasz sworzeń na trzech śrubach. Pochylenia się nie ustawia w tym modelu samochodu.
Proponuję sprawdzić jak wygląda poduszka gumowa amortyzatora, może jest już wypracowana guma i wystaje środkowa tuleja za bardzo do góry. Co do kąta pochylenia sworznia to w astrze F jest on nie regulowany i jeżeli nie ma luzów na wahaczu i poduszka amortyzatora jest OK. to pozostaje wymiana amortyzatora.Niestety amortyzatory powinno wymieniać się parami.
Witam. Przy wymianie łożyska musiałem zdemontować wahacz. Teraz gdy chcę zamontować go z powrotem nie mogę go na tyle przechylić w dół aby nałożyć sworzeń na zwrotnice. Macie może jakieś pomysły ?
To nie sworzeń piszczy tylko gumy na wahaczach Nie piszczy, a skrzypi więc jak najbardziej sworzeń może to być. Zwłaszcza po postoju.
Mam problem z przednim zawieszeniem w Mk2 hatchback. Od pewnego czasu przy przechylach pojawia się takie zgrzytanie jakby sprężyny w starej kanapie. Pojechalem na stację diagnostyczną gdzie stwierdzono uszkodzenie tylnej tulei wahacza z przodu. I faktycznie tuleja byla rozwalona. Zostały wymienone obie strony na lemfordera, przednie byly w idealnym...
Mam Golfa4 i Leona 1 . Auta prowadza się normalnie. Założone nowe tuleje Lemfordera tyle, ze tylne pełne z Cupry/S3/R32 - sztywniejszy zawias, brak hałasu z tego punktu no i wytrzymałość lepsza. Sworznie tez Lemf., nowe tulejki stabilizatora - jeśli stabilizator już umęczony tzn. zeszła farba w tym miejscach i korozja swoje robi to warto założyć ciaśniejsze...
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
Nie neguję potrzeby kontroli geometrii po wymianie sworznia ale wahacz wielokrotnie widziałem i nie ma tam możliwości regulacji !! Kolego z tego co pamiętam to właściwa regulacja kąta odbywa się na połączeniu amortyzatora ze zwrotnicą, a sforzeń to zawsze próbowaliśmy ustawić w miejsce po starym, bo sam sforzeń nie wchodzi na sztywno tylko z pewnym...
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm A możesz podrzucić gdzieś zdjęcie tej książki? Przyda mi się.
Tego akurat nie pamiętam. Na pewno po jego wymianie coś się rozjedzie. Nawet jak nie ustawia się kątów to zbieżność zawsze. Sworzeń przesunięty o 1mm to nawet dwa milimetry zmiany zbieżności. A to już sporo
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Sworzeń jest wykonany tak, że kula jest zaprasowana w materiale, który szczelnie wypełnia przestrzeń przegubu. I trzeba jednorazowo użyć na prawdę bardzo dużej siły, by masa ta uległa trwałemu odkształceniu. Na pewno sporo większej niż wywrzeć może auto,nawet, jak je całe na tym sworzniu oprzeć. Co to za auto? Nie mazda?
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Zdołałem zaczepić jedną śrubę ale dalej wahacz nie idzie jest za mocny Podłóż lewarek pod zwrotnicę i delikatnie podnoś.
Witam Tłucze mi trochę przednie lewe koło na dziurach, byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi żebym wymienił sworzeń wahacza i tylnie tulejki wahacza. Oglądałem już jak to wygląda- chyba nie powinno być z tym problemu, sworzeń trzyma się na 3 śrubach, tulejki tez podobnie. Czy powinienem przy wymianie zwrócić na cos szczególnie uwaga? Pytam...
1. Dlatego, że nawet całkowite zeszlifowanie łbów nie zmienia tego, że te nity są spęczone i w środku. Siedzą bardzo ciasno w wahaczu i sworzniu. Czasem trzeba się sporo "natłuc" mając zamocowany wahacz w imadle, zanim zaczną wychodzić. 2. Przy zamontowanym wahaczu w aucie nie będziesz miał sztywnego podparcia do wybijania tych nitów. Pytałeś, odpowiedziałem....
Nie kombinuj,wahacz około 100zł a życie?
To super. Pewnie pijany był albo ślepy żeby aż tak głęboko wjechać. Dodam że to nacięcie jest do połowy. Teraz pytanie wymieniać wahacz, czy zostawić ten?
1 Kupiłeś podróby LMO made in CHRL, częsty przypadek w PL. 2 Niefachowy montaż wahaczy. Niewyważone koła na pewno pomogły tym wahaczom. Wahacze LMO wytrzymują min. 50 tkm.
Trochę jaja rozprawiać ponad tydzień czasu o najprostszej naprawie zawieszenia w jednym z najpopularniejszych swego czasu aut w Polsce gdzie części nie są znów tak drogie. Kolega Ci zdiagnozował ale już naprawić nie potrafi? Chcesz minimalizować cenę to pisałem Ci o DELPHI- ja na ich sworzniach i końcówkach zrobiłem już ponad 30 tys. km. i jeszcze coś...
Wymontuj wahacz i nie kombinuj.Łatwiej go wyjąć i rozwiercić w imadle niż robić to na samochodzie.Odkręcasz 4 śruby i wychodzi. Dodano po 34 Kanał do tego jest niepotrzebny.
Wystarczy jedna konkretna dziura która zapoczątkuje uszkadzanie się sworznia, im większy luz tym szybciej będzie się powiększał.
Witam Normalna cena to ok.40zł. ale do ferozy z tej racji że prawie ich nie ma to koszt 220zł. Na głowę jeszcze nie upadłem żeby tyle zapłacić więc kombinuję i wykombinowałem, że jeżeli mocowanie jest na stożek dokręcany śrubą to wystarczyłoby go przetoczyć (jeżeli będzie taka potrzeba) z jakiegoś innego modelu samochodu. Pytanie do was z jakiego by...
Witam Wszystkich zainteresowanych! Problem to sworznie górnego wahacza w Hondzie Legend 3.5 v6 208KM Nie sposób zakupić sworzni-w/g katalogu IC nie występują albo przychodzą takie które nie pasują (maja za małą średnice przylgni wahacza do sworznia o około 2mm) ten z RUVILLE ma około 35,5 mm i on pasuje. W/g poszukiwań zastosowałem sworznie firmy RUVILLE...
Dziwne że w obu zrobiło się to samo a sworznie raczej z górnej półki a nie jakieś tanie zamienniki. Smaru nie ma dużo gdyż jak przejadę palcem to go nie zbiorę. Jest tylko na samej krawędzi tej zaślepki. Teraz tak pomyślałem czy nie było by dobrze czymś te sworznie od dołu zabezpieczyć by nie wyciskało smaru lub co gorsza by syf się do niego nie dostał.
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
Witam Szukam momentu dokręcenia śrub sworznia wahacza (3 śruby) oraz obejm gum stabilizatora?
Taki ściągacz zazwyczaj uszkadza gwint więc zastanów się czy lepiej puknąć młotkiem w zwrotnice czy uszkodzić gwint i kupić nowy wahacz. Taki ściągacz to sie przydaje w BMW jak nie ma dojścia by puknąć lub jak końcówka jest do wyrzucenia. Nie zdejmiesz nakrętki by nie uszkodzić gwintu, sworzeń wyjdzie z piasty ale teraz nie odkręcisz nakrętki bo sworzeń...
Ponieś całą zwrotnicę do góry i podłóż coś pod nią tak aby się na tym wsparła i nie amortyzowała uderzeń. Wtedy czymkolwiek napręż wahacz w dół i jednocześnie walisz młotem. Nie ma takiej siły żeby to nie poszło, ewentualnie poproś kogoś o naprężenie wahacza z większa siłą lub przedłuż przedłużkę.
Witam , mam sworzeń wahacza ktory ma śruby wpuszczane na taki delikatny frez. Sruby urwały się czy można zastosować normalne śruby ? CZy trzeba wymienić sworzeń? Pozdrawiam
Kolega rób wszystko w komplecie, robocizna wyjdzie taka sama a dorzucasz tylko sworznie za 90 zł, a tak to kolejna usługa w granicach 150 pewnie. Nie ma sensu tak szczędzić żeby zmieniać tuleje ale sworznie sprzed iluś tam lat.
Naoliwienie sworznia wahacza nie jest skutecznym rozwiązaniem. Skrzypienie pojawia się znacznie rzadziej i jest dużo cichsze. Ale jednak się pojawia. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana sworzni na nowe. Powierzchnia w środku sworznia musiała zostać zniszczona, na skutek np. dostania się jakiś drobinek piasku do środka. Dostęp jest bardzo łatwy, zatem...
Jak widać, nic nie wleci, bo i tak koronka ABS jak i czujnik, są na zewnątrz, tylko jak gniazdo czujnika spuchło rdzą, lub sam czujnik, to go urwiesz, nie wyjmiesz. Ja bym jednak na tym etapie, szukał wtyczki. Dodano po 7 Jeden większy młotek podstawiasz z tyłu, jak czerwona strzałka, na wysokości zielonego kółka, w które drugim młotkiem będziesz walił....
Witam. Na bank tam jest śruba z połową gwintu reszta ciut grubsza. Nie wiem jak ze sworzniami w fordzie bo nie spotkałem innego niż powinien być. Ale Renault Megane II ma 2 rozmiary tych że sworzni. O ile się nie mylę to 16 i 18 mm i na 100% mniejszy wypada po niby prawidłowym złożeniu i skręceniu. Pozdrawiam.
Witam panowie. Ostatnio zauważyłem że mam każdy sworzeń inaczej zamontowany. Mianowicie lewy jest zamocowany od góry a prawy od dołu wahacza. Który jest poprawnie zamontowany?
Taki wynalazek. Pierścień idzie od strony samego sworznia i ma zabezpieczać przed wysunięciem się z wahacza. Widać nie mają zaufania do nowych lekkich wahaczy. ;)
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Cześć, samochód audi a3 8p 1.9 2006 rok. Zamówiłem lewy i prawy sworzeń wahacza, ale wysłali mi dwa lewe. Czy lewy i prawy sworzeń są takie same czy jednak czymś się różnią? Bo nie wiem czy im odsyłać.
Pisałem na grupie na facebooku ( na której też jestem), grupa o nazwie " kia cee'd 06-12 sam naprawiam" i pisałem z gościem który też wymieniał, i też mi napisał, że sworzeń normalnie przykręcić tak żeby był sztywny, a śruby od tuleji od wahaczy skręcić ALE nie do końca żeby miały luz, spuścić auto na koła, powoli, i skręcić już na normalnie, i jak...
witam zastanawiam sie nad kupnem skody octavi 2 2005 r i nie wiem co wybrac czy diesel 1.9tdi czy moze benzyna 2.0 i założyć instalacje gazowa. w dieslu obawiam sie kosztownych napraw pompowtryskiwaczy itp prosze o pomoc :) Jeżeli się trafi Octavia z wolnossącym silnikiem 2.0/115KM poprostu brać bez zastanawiania się. Jest to poprostu niezniszczalny...
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Z opłat drogowych i środowiskowych mają zostać zwolnione pojazdy niskoemisyjne o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t (samochody ciężarowe i autobusy). Dzięki temu, jak przekonuje ministerstwo, przedsiębiorstwa transportowe otrzymają realną zachętę do wymiany floty na pojazdy niskoemisyjne, które będą tańsze w eksploatacji. Tym samym...
Rozwiązane. Dzięki za porady. Okazało się że trafnie wytypowaliście nieprawidłowe podpięcie sworznia do wahacza. Trochę wstyd, ale człowiek się uczy. Autko poskładane i śmiga.
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
Witam, dziś po 2 dniowej odwilży pojawiło się skrzypienie przy skręcaniu kół w lewo albo w prawo (mocne skręcanie).Dźwięk dochodzi jak gdyby z prawego kielicha.Dodam tylko że 6 miesięcy temu wymienione (sworznie, tuleje wahacza, końcówki).Czy może być to górna poduszka amorka? Zna ktoś zasadę skrętu bo podobno nie ma tam łożyska oporowego w poduszce....
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Witam. Trochę mi zeszło ale podziałałem coś z autem. Pojechałem sprawdzić zbieżność , okazało się że mam wybitego sworznia na wahaczu i go wymieniłem . Cztery miesiące temu miałem robione badania techniczne i sworzeń był jeszcze dobry więc myślę że przez te parę miesięcy aż tak bardzo by mi opon nie ścięło. W sumie na wiosnę wymieniał mi sworznia z...
To prawda że nie wierze w mechaników bo na zbyt wielu "fachowcach" się przejechałem. Nie dalej jak dwa tygodnie temu byłem w serwisie Opla żeby zmienić sworzeń, zależało mi na czasie i dlatego nie chciałem sie z tym sam bawić i okazało się, że Pan serwisant nie umie tego zrobić, próbował mi wmówić, że aby zmienić sworzeń dolny wahacza trzeba zdemontować...
zgodzę się z widmoxxx dodam też, że zmiana Et na większe powoduje: wywieranie większych sił na sworznie w wahaczach (widziałem takie urwanie ET zwiększone o jakieś 10mm od oryginału no i w samochodzie podczas lądowania urwało się kółko gdzie na oryginale można sobie skakać ;), wpływa to też na szybsze zużycie opon podczas pokonywania zakrętów, zmieniwszy...
Zależy, gdzie rozpinane było zawieszenie. Jak na sworzniu to OK, ale jak sworzeń z wahacza wyjmowali to już kupa ( ale raczej nikt rozsądny tak nie robi)...
Padająca elektronika, rdza, lecące łożyska w kołach i wieczne problemy ze wszystkim o braku komfortu nie wspominając. Skąd w ogóle takie informacje? Gdzie rdza? Gdzie problemy z łożyskami większe niż w innych markach? Co to znaczy problemy ze wszystkim? Kolega ma Leona Cupra 4 TDi. Auto chwilę po kupnie dostało większą turbosprężarkę(bo poprzednią...
Wymieniam całe przednie zawieszenie w w220 2001r s430. Dokręcają sworzeń górnego wahacza zerwałem gwint na sworzniu, za mocno dokręciłem. Szukam momentu dokręcania śrub na poszczególnych elementach zawieszenia. Może ktoś posiada.
Od pewnego czasu pojawił się problem z tzw odbijaniem koła kierownicy po skręcie. Wydaje mi się, że problem zaczął się po wymianie sworzni dolnych wahaczy. Ale to mogą być tylko moje podejrzenia. I nie jest to sprawa geometrii(ustawiana i sprawdzana). Jeżeli skręt jest w granicach 10`(lewo/prawo) - kółko posłusznie wraca na swoje miejsce. Jeżeli więcej...
Sworznie górnych wahaczy są takie same, przedwczoraj wymieniałem (120zł za 2 w IC)
Z reguły trzeszczą gumy okalające sworznie na wahaczach . Czyli się już kwalifikują do wymiany . Z tym przenoszeniem na kierownice to jest różnie raz to tylko złudzenie a dwa to może już cały system tłumienia drgań dokończył swojego żywota czyli wszystkie gumy do wymiany . Chociaż znam przypadek i to ze swojego auta że trzeszczało i to okropnie już...
Kolego ja mam t4 2,5tdi 88KM z 1999roku. Sprowadziłem go z Holandi w 2005r przy stanie licznika 80tys km(+książka serwisowa). Wcześniej miałem transita 2,5d bez turba 60Km (nówka z salonu kupiona w 97). T4 bije na głowe pod każdym względem transita!!!! Transit był niemiłosierny muł, palił około 9 litrów, blacha zaczęła rdzewieć po około pół roku od...