Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Lucas.To sie cholernie trudno lutuje.Wyrwij stare szczotki,i w blachach wywierć otwory fi 3mm.Nastepnie te blachy wyskrob i pokryj warstwą wody lutowniczej.Następnie pocynuj.Kłaki ze szczotek przewleć przez otwory.Mozolne to lutowanie.
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi
Szczotki sa ok, to co budzi twoje zastanowienie to płyta nośna szczotkotrzymacza ( w innych nippondenso jest tam regulator), a w chryslerze jest gdzie indziej.
Niekoniecznie ,ale trzeba dokładnie wiedzieć jaki się ma alternator ponieważ szły Delco. Valeo i Deawoo najlepiej nr alternatora.P
W pasmanterii. JAK MODERATORZY MOGĄ TOLEROWAĆ TAKI PEDALSKIE ODPOWIEDZI ??!!!! TO JUŻ KTÓRAŚ TAKA DEBILNA ODPOWIEDŹ MOTRONICA !!!! Odpowiedź była adekwatna do pytania o to gdzie kupić szczotki do alternatora.... Z pedałami i debilami to radzę się Koledze miarkować.
alternator nie ładuje
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Witam, mam problem z ładowaniem w moim URSUS C-330M. Mianowicie kupiłem traktor i była w nim prądnica, która w ogóle nie działała. Postanowiłem kupić alternator. Oczywiście wywaliłem prądnicę, alternator, zamieniłem przewody na akumulatorach tak żeby minus był na obudowie i podłączyłem alternator. Problem jest z kontrolką od ładowania. Jak mierzę napięcie...
Witam mam problem z ... chyba ze szczotkami w alternatorze ale nie jestem do końca pewny, kiedy jadę to czasami przy hamowaniu lub na nierównościach gasną mi wszystkie lampeczki na desce rozdzielczej i zaświeca się kontrolka od ładowania akumulatora. Próbowałem wyjąć szczotki ale po odkręceniu śróbek mocujących regulator na alternatorze to całość nie...
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie.
szczotki do wymiany,szansa na to że pierścienie też. Typ szczotek SVX7
Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam problem z samochodem, dokładniej jest to Rover 420 Si Lux rocznik 1996, ale to nie ma większego znaczenia... Otóż jakiś czas temu zaczęły mi migać wszystkie kontrolki, zegary, światła itp. więc wstawiłem samochód do garażu i nie ruszałem przez jakiś tydzień. Po tym czasie pojechałem...
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Witam, Posiadam samochód Renault Kangoo 1.2 z 1998 r. Podczas jazdy zaczął tracić moc i zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora, po czym za chwilę zgasła, a następnie znowu co jakiś czas "mrygnęła". Powiedziano mi że to może być alternator, więc kupiłem regenerowany alternator, ale sytuacja powtarzała się. Pomyślałem, że może szczotki w alternatorze...
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Nie może to być winą bezpiecznika, należy zacząć od sprawdzenia połączeń przy alternatorze, a następnie sprawdzić szczotki. Pozdrawiam.
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
Do sprawdzenie prądnicy musisz miec uchwyt do jej zamocowania, coś do napędu i akumulator do wzbudzenia. Chyba że sprawdzisz tylko uzwojenie omomierzem i styk na szczotkach. Z alternatorem podobnie tyle ze bywają samowzbudne........, Pozdr.J.
Witam Mam nastepujacy problem. Gdy przekręce kuczyk ale nie zapale silnika, lampka pali sie prawidlowo, po odpaleniu auta przygasa i lekko sie zarzy. Zanioslem alternator do elektryka wymienil szczotki sprawdzil alternator jakims urzadzonkiem i stwierdzil ze jest wszystko O.K. Jednak po zamontowaniu problem nie znikl, lampka dalej sie zarzy i dodatkowo...
Jest to bodajże alternator 6-cio diodowy, czyli na reg. napięcia na 15 podajesz + po stacyjce, 67 na szczotki w alternatorze, a śruba M6 - wyjście prądowe na akumulator. Wsuwka w plastikowej obudowie jest wyjściem na przekaźnik do kontrolki.
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
DF to szczotka sterowania alternatora
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Witam, niedawno w moim polonezie "poszły" szczotki w alternatorze, wymieniłem na nowe ale nadal coś jest nie tak. Po przekręceniu kluczyków na „zapłon“ nie świeci się kontrolka ładowania. Pojawia się ona jedynie przy uruchamianiu silnika, świeci tak długo jak długo kręci rozrusznik, a po uruchomieniu gaśnie i już się nie zapala, nawet przy...
Szczotki od alternatora w każdym sklepie z częściami do aut.. ;) Różne rodzaje..
Jak wyjąć alternator w tym samochodzie to nie pomogę. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek w alternatorze czy nie są zużyte lub nie zawieszają się w prowadnicach. Jeśli to nie pomoże to wtedy szukałbym czy nie ma gdzieś luźnych przewodów, stanu podłączenia przewodu masowego od akumulatora do karoserii.
Dajesz tylko regulator RA2 i tyle, +15 pod stacyjkę, 67 na szczotkę plusową alternatora i tyle.
Witam mam problem prawdopodobnie skończyły mi się szczotki w alternatorze tylko nie wiem jak je wymienić ponieważ z drugiej strony alternatora znajduje się vacu pompa proszę o pomoc jakaś podpowiedź jak to wymienić regulator wraz ze szczątkami już kupiłem
250 zł? Bierz ten samochód z tego warsztatu i uciekaj jak najdalej.. (zobacz allegro- oto numer aukcji 514024260 - jest tu nowy alternator za 145 zł ) Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego regulatora ostatecznie możesz pokombinować z innym (chociażby "maluchowym"- jest niedrogi i łatwo dostępny) A czy sprawdzałeś czy to aby nie szczotki zużyte?
Witam! Po to są komutator i szczotki. Cześć!
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany alternator, Valeo 90A poddałem go wymianie łożysk,...
bez problemu inne regulatory pasują, ze starego zostawiasz tylko szczotkotrzymacz , a do szczotek przylutowywujesz z nowego przewody wyprowadzone z wyjścia na szczotki, tylko nowy dobierz też z alternatora na ok 70 A A jeśli kupię regulator osobno wraz ze szczotkotrzymaczem to skąd będę wiedział, że jest na 70A? Prawdę mówiąc kupiłem jakis, nawet z...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Nie jest tak zawsze, spotkałem się, że DFM zasuwał sygnał wpływający na pracę alternatora. Zastanowiło mnie to, a ja mam taki nawyk, że muszę wszytko wybadać i wyszło mi, że DFM leci na tą szczotkę, która była komutowana (druga leciała na diody wzbudzenia). Z tej szczotki był brany sygnał o obciązeniu alternatora -wiadome-stan na niej był wymuszany...
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
A.Gieronimo chyba miałeś trochę lub więcej racji. Wyciągnąłem akumulator i "lampka" była czarna co oznaczało niedoładowany akumulator. Podłączyłem go na 4h bo na tyle mi czasu starczyło i faktycznie świszczenie jakby ucichło. Zacząłem słyszeć inne dżwięki z silnika , cykanie etc. więc raczej to będzie tędy droga. miro.nasz Dzięki za opinię. Pasek leży...
Ten przewód powinien być wpięty wyżej do szczotek. A ty wpiołeś do W Czyli 6D, alternator I jeszcze zmiana koloru przewodu. Bo z 67 ma iść do szczoteczek. Jak byś miał 9D to ten przewód który masz teraz włożony powinien iść do 15 na regulatorze i jeszcze do kontrolki ładowania.
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Witam. Zbudowałem sobie czterokołowca na silniku Fiata 127 i potrzebuje zrobic w nim instalacje elektryczna, a mianowicie ładowanie. Czy wie ktoś jak podpiąc taki alternator?? ze szczotkotrzymacza wychodza 3 styki: jeden zintegrowany z masą i 1 szczotką , drugi podłączony do 2 szczotki, a trzeci podłączony do styku który znajduje sie w altrenatorze....
Witam. Mam podobny problem co kolega który założył ten post, a mianowicie ten problem ma mój ojciec. Po włączeniu silnika zapala sie od razu kontrolka od ładowania a spowodowało sie to gdy ojciec włączył podgrzewanie tylnej szyby i od razu zapaliła się ta kontrolka. Rozebraliśmy alternator i sprawdziłem jego zwoje i są wszystkie dobre także szczotki...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Witam! Potrzebuję pomocy w naprawie i podłączeniu alternatora który kupiłem za grosze jako uszkodzony. Model alternatora: Г222 14V 50A (myślałem że to z ciągnika władimirec) Chciałbym zapytać z jakiego pojazdu jest dany alternator bądź czy ktoś nie ma jego dokładnych danych katalogowych. Muszę wymienić łożyska, oraz szczotki, byłbym wdzięczny...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój alternator różni się chyba podłączeniem od przedstawionego...
Ja się własnie też zastanawiam, czy nie pokusic się o drugi altek do maluszka na zimę Osobiście brat miał dokładany alternatory w 126p, wynikiem czego było prądu pod dostatkiem na halogeny i 100W żarówki. Nawet są tu te zdjęcia. Pomierzyłem dziś alternator 125A Valeo z silnika 1,9 DCI. Pobór mocy zwieksza sie od 20-100W przy wzroście obrotów od 0-12000...
Otóż opiekuję się Astra f 1.4 60km z 91r. Miałem problemy z padającym akumulatorem i okazało się, że prawie nie mam ładowania. 13V przy światłach i dmuchawie na 3, 13,5V przy samym silniku. Ostatnio zauważyłem zapalającą się coraz jaśniej kontrolkę od aku. Zdjąłem alternator i wykręciłem regulator, wstawiony był topran 101 506 14,5v, zostało na nim...
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Witam, mam problem z alternatorem gdyż napięcie na nowym akumulatorze i z wymienionymi szczotkami bez wł. świateł i np. dmuchawy mam około 14.30/40. Po wł. świateł i dmuchawy napięcie na akumulatorze spada do 12.70, po przygazowaniu rośnie do 14.00. Teraz pytanie, co jest przyczyną, że tak spada napięcie? Jak to naprawić? Próbowałem wymienić regulator...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Ne bardzo Cię rozumię,.......... dlaczego do tej pory nie zapytałeś elektyka i nie masz to wyjaśnione, dlaczego wymienił obudowę alternatora, czy cały wymienił ??????????, bo zdaje się Ty zleciłęś mu, czy ustaliłes z nim, tylko wymianę szczotek. Chyba za to wziął dodatkową i to sporą kasę. Pozdr.
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
szczotki sprawdzić, jak i pierścienie ślizgowe, w Valeo jest to słaby węzeł
Naprawiłem styki, oczyściłem podkładki i wejścia na piny w elektronice regulatora. Do pana _Oprysk Stonki_ - sprawdzałem na sucho prosto Miernik + wskazał 14,50 oporność od szczotki do niebieskiego kabelka a druga 6,50 od szczotki do obudowy regulator,ale to za pewnie niczego nie dowiodło nie miałem czasu i zamontowałem części. * Po zamontowaniu i odpaleniu...
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Niestety ,ale zawsze były stosowane szczotki węglowe zarówno do alternatorów ,rozruszników czy silników komutatorowych. Ponadto pierścienie ślizgowe jak i komutatory były wykonywane z bardzo dobrej gatunkowo miedzi co sprowadzało się zawsze tylko do wymiany szczotek.Oczywiście jest warunek stosowania szczotek o odpowiedniej twardości do danego urządzenia....
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Alternator będzie pracował i dawał napięcie na wyjściu, ale standardowy regulator napięcia NIE będzie działał. Napięcie ładowania utrzymywane jest na stałym poziomie przez regulację prądu uzwojenia wirnika. Zauważ, że jeden z zacisków regulatora podłączony jest do szczotek... Jeśli zastąpisz elektromagnes magnesami stałymi, napięcie na wyjściu alternatora...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Witam wszystkich, naprawiał ktoś może alternator w tym modelu? Opisze objawy. Jak silnik chodzi jest ogromny, głośny nawet pisk. Nie wiem czy jest to łożysko na tym kole co jest przy alternatorze czy w alternatorze jest jakieś łożysko czy można tam wymienić tylko szczotki. A może macie też schemat alternatora. Dzięki i pozdrawiam
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Witam. Mam pytanie odnośnie alternatora VALEO w lagunie II. Na zimnym silniku, powiedzmy na ssaniu słychać szum alternatora. Po wyłączeniu ssania szum ustaje. Także po włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby na ciepłym silniku też słychać szum. Czy on nie wyrabia w jakiś sposób prądowo, przy większym poborze [ szyba, grzałki wody ... ]. Szczotki regulatora...
Witam Chodzi o opla astre h 1,7 cdti z 2004r. Były problemy z niskim ładowaniem Dzisiaj byłem u mechanika wyciągnął alternator wymienił diody szczotki sprawdził i jest ok. Ale zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że coś jest dolutowane do kabla co idzie do filtra paliwa (podgrzewacz paliwa). Odwinąłem izolacje i widzę, że gościu dolutował do kabla żaróweczkę...
Dziękuję koledzy za szybką pomoc. Złożyłem jednak wszystko do kupy. Generalnie to jeżdżę tym samochodem tylko do pracy 4 km i od dłuższego czasu ładowania z powodu "rzadkich" szczotek czyli generalnie regulatora napięcia-bo w tym przypadku jest to komplet. Jeżeli jeździłem tylko do pracy i po pracy jeden przystanek na zakupy, to co 2 dni musiałem ładować...
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Witaj, kolega napisał wyraźnie do szczotek. Szczotki są dwie i przewody z żarówki są dwa, więc niema problemu;) Pozdrawiam. bywa że szczotek nie ma w regulatorze i wychodzi do nich jeden przewód.wówczas drugi przewód od szczotki(żarówki)podłącz do masy regulatora-minusa z zasilacza.
Witaj.Jeżeli na wolnych obrotach masz pulsowanie swiateł,które zanika po zwiększeniu obrotów silnika to rzeczywiście może to byc wina regulatora lub zabrudzonych szczotek.A napiecie w granicach 13,8 pod obciążeniem nie rewelacyjne.Jeśli pod obciążeniem i przy ok.2000 obr silnika masz lekko powyżej 14V to w porządku.Inaczej stawiam na zbyt duże spadki...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Witam, Walczyłem dziś i wymieniłem szczotki alternatora. Niestety dalej to samo. Objawy: Kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyków - rozłączam szybkozłączkę alternatora to gaśnie (zamiast odłączenia aku). Jak włączam zapłon gaśnie kontrolka ładowania, a świeci tylko kontrolka świec, aż się nie nagrzeje, auto odpala normalnie. Ładowanie 26V zamiast...