Może się przekaźnik zawiesza. miałem to samo w moim u mnie się skończyły szczotki w rozruszniku
Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu. Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik. To samo dotyczy dmuchawy Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu. W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew. W...
Witam szanowne grono po kilku latach mojej nieobecności. Poszukuję porady. Sam już nie mam pomysłu. Chodzi o Scenica 2 z 2007r. Siedzi w nim alternator ze złączem COM. Gdy zauważyłem problem z rozruchem rano to standardowo woltomierz w łapki. Po nocy marne 12,1 V. Odpał i nagle napięcie w instalacji 15,2V niezależnie od obciążenia. I obrotów. Podejrzenie...
Alternator raczej do naprawy, pierścienie ślizgowe na wirniku i szczotki.
Tulejki nie, tylko szczotki.
wow, naprawiłem, Napięcie na akumulatorze - silnik stop - ~12,80V, Napięcie na akumulatorze - silnik pracuje - ~13,20V, Napięcie na akumulatorze - silnik pracuje wszystkie odbiorniki włączone tj. światła drogowe, awaryjne, nagrzewnica, itd - 11.70V - 12,35V, Napięcie między zaciskiem alternatora a zaciskiem akumulatora (tak to jeden i ten sam przewód)...
A czy nie przekłądasz ze starego scenica do nowego? W starym sa 2 szczotki i styk. A tak trudno zdjąć dekielek i popatrzeć na połączenia?
Witam serdecznie , Od pewnego czasu borykam się z problemem rozrusznika. Czasami zacina się i nie mogę odpalić. Gdy stuknę lekko młotkiem po prawej stronie pod maską samochód odpala bez żadnych problemów. Proszę o instrukcję jak wymienić szczotki, co ewentualnie i gdzie odkręcić. Pozdrawiam.
Witam. Mam Renault Scenic z 1998r 2.0 benz. Podczas odpalania ciężko kręci rozrusznik był on remontowany tzn. nowe szczotki i tulejki i nowy automat. Napięcie na akumulatorze 12,9 V. Gdy odpalam samochód (zwłaszcza gdy zimny) napięcie na akumulatorze spada do 11-10,8 V- czyli akumulator chyba dobry. Natomiast gdy voltomierz podłączę w komorze sinika...
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
(at)Pawel wawa: Jezeli bylyby to szczotki to walenie w miejscu silnika mialo by jakis efekt, a tak nie jest. Dzieje sie tylko cos jak wale w bok panelu obslugi nawiewu. (at)Raz9: Silnik byl zalany 5 lat temu. Szczotki zostaly zyszyszczone przez fachowca. Aktualnie kanal odplywu deszczówki jest czysty (sprawdzalem 3 miesiace temu) a silnik mialem w rece...
Dziękuję za wpisy. Na razie rozwiązanie problemu musi poczekać do weekendu kiedy będzie jasno na zewnątrz. Wyciągnę z UAZa baterię - tam jest dwuletni BOSCH w pełni naładowany - i włożę do renówki i sprawdzę ładowanie. I tak przesiedziałem przy scenicu trochę niedzieli naprawiając silniczek szyby kierowcy, który przestawał działać w nieodpowiednich...
Witam wszystkich zainteresowanych oraz pomagających. Również jestem zainteresowany tematem połączeń samego silnika w hamulcu. Są 3 przewody, podłączając "na krótko" masę pod czarny +12v z prostownika pod czerwony silnik ruszył. Pomyślałem, że pewnie jak podłącze napięcie pod niebieski, a masa zostanie na czarnym silnik ruszy w lewo, lecz tak się nie...
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
zwarcie robił rzrusznik nie było prawie szczotek po wymianie szczotek i kasowaniu błędów problem znikł sam do tego doszedłem
witam usterka juz usunieta przyczyna bylo to ze rozrusznik jak krecil zabieral zbyt duzo pradu i niewystarczalo na reszte elektroniki wymienilem tulejki i szczotki i odpala idealnie niby wydawalo sie ze krecil normalnie al ejednak byl kiepski a tak wogole to francuzy wsadzily tam rozrusznik taki sam jak do benzyny auto mam od nowosci i pierwszy raz...
Witam. Stacyjka była ok, stałe zasilanie na rozruszniku pod napięciem, na przewodzie sygnałowym pojawiało się napięcie w pozycji "start"stacyjki. Winny był elektromagnes rozrusznika - zrobił sobie spory skrót i nie był w stanie zazębić rozrusznika. nowy rozrusznik 160 zł. elektromagnes 60. Jako że stary rozrusznik wyglądał nieźle i miał prawie nietknięte...
Wymontuj regulator i zobacz na szczotki.Tyle możesz zrobić samemu o ile masz ochotę... A jak nie masz to do elektryka. Pozdrawiam Janusz
witam szanownych kolegów problem jak w temacie zkupiłem rok temu nowy akumulator wszystko było ok do czasu kiedy nadszedł czas zimy pozostawiajac renie na na noc pod chmurką rano ma bardzo mało siły by odpalic silnik (słabo kreci) pojechałem do mechanika sprawdził mi alternator szczotki ok ładowanie normalne jakie macie sugestje czego szukac
Obciążony i 12V to za mało powinno być minimum 13.8V.Pierwsze co zrób to wymień regulator prądu razem ze szczotkami,i zobacz czy coś się zmieniło.
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
Masz rację baloniku, koroduje ta wsuwka. Warto ją pocynować. Co nie zmienia faktu, że szczotki tam lecą. A czasami odklei się magnes.... Autoas, wymienisz szczotki bez wydrapania syfu w izolacji międzywycinkowej? Ja nigdy.
W silniku nie ma nic poza szczotkami. Po zrobieniu opornicy sprawdz, czy masz zasilanie na kablach do dmuchawy.
Witam! Mam problem. W moim scenicu nie działa dmuchawa i wszystko co jest z nią związane (klimatyzacja itd). Sprawdzałem bezpieczniki pod kierownicą i są w porządku. Gdzie dalej szukać awarii i jak dostać się do tych miejsc? pozdrawiam Piotr Sterownik , szczotki , termik.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Witam,jestem tylko kobieta ktora przez tydzien juz takim stala sie mechanikiem ze szok :) ,wiec bylam na komputerze od lpg,mial ustawione ze za duzo gazu szlo na wtryski ustawil bylo ok,kazal jechac na komp zeby zobaczyc co jest jeszcze z paliwem,okazalo sie ze nie ka bledow stalych,ale mam przyczyne gasniecia-alternator,ma 12,3/11.5jak zalaczy sie...
Witam, gdy chce odpalić auto to słyszę pod maską tylko takie "pstryk " i nic więcej żdnej reakcji..Po holowaniu odpaliło..było zgaszone i odpaliło..Następnym razem nie odpaliło..Co to może być...szczotki ..rozrusznik??
Czasami podnośnik szyby się przytnie i pomoże walenie w drzwi, ruszanie kablami przez dziurę po schowku w drzwiach. A czasem nic nie pomoże i zadziała dopiero za jakiś czas. Podjęte działania: - przeczyściłem komutator i szczotki; - Wymieniłem wirnik silnika; - wymieniłem ten modulik, siedzący na silniku do którego jest zapięta kostka. Po kazdym takim...
Wprawdzie nie w tym aucie, ale przyczyna może być podobna - nie: zbyt wielkie opory, tylko luzy na wirniku i / lub kończące się szczotki. Powoduje to iskrzenie na komutatorze i przepięcia zabijające tranzystory MOSFET . Typ który podajesz ma max nap. 55V co nie jest oszałamiającą wartością. Podstawa to sprawdzenie stanu komutatora, szczotek i ew. wymiana...
Z tego co pamiętam 3 śruby- 2 dojście od góry i jedna od dołu. A próbowałeś stuknąć w rozrusznik żeby sprawdzić czy czasem szczotki się nie zawiesiły? Sprawdziłeś czy masa dochodzi? Tam się pojawiał problem z brakiem lub słabym stykiem.
[quote="darkson79"]raz silniczek kręci a raz nie[/quote Jeżeli z jednej pozycji walka silniczka rusza a z innego położenia walka nie to jest problem z jego komutatorem ewentualnie szczotkami. Ale wczesniej pisaleś, że wolno kręci. Tez napiecie bylo poniżej wolta. Na innym zasilaczu kręcił b. dobrze. Sprawdź to jeszcze.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Witam, nie wiem czemu palą się te kontrolki, ale te ,,uderzenie" to prawdopodobnie elektromagnes. Niemniej jednak jeśli kontrolki nie przygasają to możliwie iz nie ma szczotek lub się zawiesiły w rozruszniku.
Idziesz na około problemu a jest on prozaiczny - woda w silniku wycieraczki przez zatkane odpływy pod szybą. Woda powoduje korozję i jedna z 3 szczotek silnika wycieraczki się zawiesza i uniemożliwia pracę wycieraczki. 90% przypadków.
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
Kiedyś miałem podobny problem w Punto. Była to jedna z pierwszych instalacji gazowych z dwoma przekaźnikami "chamsko" powieszonymi na opasce zaciskowej (nie były schowane z żadnej skrzyneczce itp.). Właśnie jeden z przekaźników stracił "przepustowość". Jeśli podczas rozruchu zwarło się na krótko było OK. Może masz ten sam problem. Pompa paliwa to ostatnia...
Witam. Szukam czytam i identycznego przypadku na razie na forum nie znalazłem. Problem pojawiał się czasami to znaczy że po paru próbach i majstrowaniu kluczykami, centralnym, w końcu zakręcił aż do dzisiejszego poranka kiedy zrobiła się cisza i nic nie pomagało. Dziś po nocy (autko pod chmurką) przekręcam kluczyk kontrolki ładnie gasną (żadnych nieprawidłowości)...
Szczotki szczotki a przede wszystkim szczotki W moin RMS I 1999 Diesel wymienili czujnik pompę akumulator i wiele innych i cały czas to samo, aż znalazł się jeden mądry człowiek który wymienił szczotki i cud się nastał a co do tego kosztowało nas to ok. 170 pln.
Witam, mam problem z odpalaniem Renault Megane Scénic 1997 2.0 benzyna + gaz. Otóż Objawy są następujące, gdy silnik jest zimny odpala bez żadnego problemu.Po przejechaniu przykładowo 10 km ,i gdy silnik dostanie stałej temperatury ,tzn gdy jest ciepły, i się go zgasi już odpalić nie chce, przekręcam kluczyk i chce odpalić to nie ma siły przekręcić....
Co się dzieje z tym silniczkiem? Zupełnie się nie kręci? Przerabiałem to w moim Scenicu, można łatwo stojan od mechanizmu odkręcić i cały wirnik wychodzi. Można wtedy szczotki przeczyścić. Należy zaznaczyć położenie stojana względem mechanizmu (są tam magnesy) bo zamontowanie go odwrotnie powoduje pracę mechanizmu w drugą stronę. Długo walczyłem z silniczkiem...
Zrobiłem sobie wyszukiwanie tego modułu i sam silnik wyglada znajomo, mam coś podobnego w Renault scenic. Oczywiście przekładnia jest inna. I teraz mam pytanie co tam nawaliło? Silnik się nie kręci czy przekładnia uszkodzona? Miałem problemy z takim modułem w moim samochodzie i wystaczyło odkręcić metalowy stojan, wyjąć wirnik, oczyścić szczotki węglowe...