Witam. Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy skok sztangi zaworu wastegate turbiny niskiego ciśnienia Mana tgx euro6 ? Mój egzemplarz zgłasza błędy z doładowania. Texą nie potrafię zrobić aktywacji zaworów turbiny. Podając powietrze zewnętrznie na gruszkę turbiny, mam skok na poziomie 5mm. Według mnie mało, ale w sumie wystarczająco by otworzyć bypass i...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam mam pytanie. Mam problem z zacietą sztanga od turba zaowazylem że wgl się nie rusza. Chciałbym spróbować ja ruszyć jednak jest problem bo posiadam silnik 1.8t awt (wzdłużny) i jest problem z dojściem czy jest jakiś sposób żeby to rozruszac. I czy sztanga może się nie ruszać z powodu awarii zaworu n75?
hehe chyba autor miał na myśli kąt wtrysku. Swoją droga sztanga pracuje lużno zaciąga na maksa po odpaleniu auta? Jeśli wiesz o czym mówię. Może być milion powodów, przepływka, N75, podciśnienie a raczej jego brak, zacięcie sztangi turbiny, uszkodzenie aktuatora (potocznie gruszki podciśnieniowej) itd itp. Proponuje oddać auto do warsztatu bo gorzej...
Sztanga zassana do góry to max doładowanie czy min?? Różnie każdy mówi więc pytam ponownie. Np Jak zdejmę wężyk podcisnieniowy z gruchy lub jest przerwany kolo N75 to mi przeładowuje czy niedoładowuje??
Witam.Koledzy w moim silniku Avf sprawdziłem pracę sztangi i wygląda to tak- zapalony silnik ,zdejmuję wężyk podciśnienia z gruchy -sztanga szybko opada,podłączam wężyk sztanga podnosi się do góry przez około 2 sek.z początku szybciej pod koniec jakby zwalnia. Pytanie czy to nie za wolno się podnosi?turbo do czyszczenia? .Dodatkowo słychać jakieś chrobotanie...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Witam dzisiejszego dnia w związku z występującym trybem awaryjnym mojej audi 1.9 TDI 110 KM zrobiłem logi Vagiem. Mechanik stwierdza wyraźne przeładowanie turbiny. Wartości występujące w danym zakresie obr znacznie przekraczały normę. przeładowanie ;/ Powiedział że problemem może być sztanga turbiny. zakładając wężyk na gruchę i wciągając powietrze...
Witam dzisiaj wyciągnąłem swoje turbo w celu wyczyszczenia kierownic. Po wyjęciu okazało się że łopatki są ok blokowało je troszkę, ale udało mi się to wyczyścić. Mam takie pytanie jak w tym golfie tj. 1.9 TDI PD AJM powinna być prawidłowo ustawiona sztanga bo teraz była tak że w pozycji neutralnej gruszki czyli na zgaszonym silniku łopatki wysterowane...
Witam Vectra B 1997r 101KM 2.0 DTI Po odpaleniu sztanga turbiny od razu jest wciągnięta. Podcisnienia sprawne, zawór podmieniony i sprawny, nie przepuszcza, po jego odpięciu sztanga cofa się. Wkleiłem pare parametrów. Czujnik cisnienia doladowania jest ok, podmieniony na drug. Ma ktoś pomysł czym to moze być spowodowane ?
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Witam dużo już wyczytałem i się dużo dowiedziałem. Ale jeszcze jedno spokoju mi nie daje mianowicie mój ATJ przeszedl duzo zabiegów. Do końca jeszcze nie wiem jednej rzeczy . Uruchamiam silnik sztanga chowa się do tzw gruszki ruch jej ok 2 cm . Ale potem nie reaguje już na nic mam tu na myśli dodawanie gazu dopiero po zgaszeniu silnika ona powraca ....
Witam. W zwiazku z tym, ze w okolicy nie znam dobrego mechanika od turbosprezarek chcialem zapytac czy sztanga przy mieszku powinna sie ruszac? Z jednej strony czytalem ze powinna poruszac sie w zakresie ok 1.5cm z drugiej strony gdzies na forum vw pasata przeczytalem post, ze w silnikach 1.9 90km nie ma zmiennej geometrii wiec sztanga sie nie rusza...
Witam Jak w temacie szukam wartości podciśnienia jakie powinno być na sztandze turbiny aby do końca ją wciągnęło. U mnie pokazuje w granicach -0,4 bar i nie dociąga do końca. Przed zaworem sterującym -0,88 bar tyle co na pompie vacum. elektryka i szczelności sprawdzone.Na nowym zaworze te same wartości pokazuje. samochód mułowaty do 2500 obrotów. Czy...
Witam, mam problem z regulacja "sztangi" turbiny w Vw Golf 1.6tdi 2010r. Stara sztanga miala uszkodzony mieszek i mialem blad: p0299 Turbo/Super Charger Underboost. Po wymianie na nowa, ustawieniu nowej w takiej samej pozycji (liczylem zwoje na sztandze) przy wkreceniu silnika na obroty wychodzi blad zakresu regulacji (nie pamietam dokladnego kodu)...
Witam, w pierwszej kolejności prosiłbym o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam zabawę z mechaniką i jestem zielony. Mam problem w golfie 4, tak jak w temacie, sztanga nie pracuję, nie ma podciśnienia w przewodzie od gruszki. Sprawdziłem przewody wszystkie są ok. Podejrzewam zawór N75, wyczytałem gdzieś że zamiast niego można użyć N18, więc pomyślałem...
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Witam Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące poniżej opisanych kwestii. posiadam VW Sharan 99' TDI, 110KM silnik AFN, skrzynia automat, ok 200k km na liczniku. Po sprawdzeniu ECU VAG mam następujace błędy: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent 17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+ P1155 - 35-00...
do mnie miałbyś 130 km. Ale do rzeczy. Błedy nie zawsze będą przy nieodpowiednim doładowaniu. Należy sprawdzić jakie jest faktycznie doładowanie najlepiej manometrem i porównac to z tym co pokazuje komputer Sterowanie turbiną może nie działać, czyli podciśnienia do sprawdzenia. zawór n75 i sztanga turbiny czy swobodnie można nią poruszyć Bardzo w to...
Witam, Od razu przejdę do problemu. Moje polo 1.9 TDI 101KM z 2007 r. nie jeździło przez prawie 2 lata, jedynie było odpalane. Gdy chciałem skorzystać z polówki to w ogóle nie czułem, że ten samochód ma turbinę, jeździ się jak zwykłym dieslem. Przy 130km/h przechodzi w tryb awaryjny, nie chce wejść na wyższe obroty ani przyśpieszyć. W VAG'u pojawia...
Witam , z powodu niskiej mocy założyłem manometr do sprawdzenia ciśnienie dołoadowania. No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję. Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem...
Witam, Dużo jest postów na związanych z tematem, ja jednak potrzebuję jasnej i klarownej odpowiedzi. Po krótce, problem występuje na 4 biegu (3500 obr/min) lub 5 biegu (3000 obr/min). Silnik przechodzi w tryb awaryjny (spada moc). Po ponownym uruchomieniu jest OK do momentu - patrz wyżej. Sprawdzane: - zawory regulacji ciśnienia doławowania - czujnik...
Witam zmieniam koras turbiny BRD i potrzebuje wskazówek do ustawienia zderzaka VNT oraz sztangi.Poprzednia turbina była po regeneracji wiec myśle ze coś pokrecili (bardzo słabo wstawała i wolno dobijała ciśnienine).Turbo idzie do silnika 2.0tdi brd po chipie na 205hp.
Witam. Mam problem z autem, jak w temacie. Występuje w nim błąd przeładowania turbiny 17965. Wymienione zostały wszystkie wężyki, zaworek N75, EGR. Sztanga turbiny pracuje poprawnie z tego co udało się zaobserwować. Na koniec zrobiłem logi, zamieszczam niżej: Grupy 003, 011: [url=]Link Grupy 003, 011: [url=]Link Proszę o interpretację logów.
Witam serdecznie, czytałem wiele tematów, ale nie mogłem odnaleźć odpowiedzi. Jest problem z turbiną, a mianowicie, nie ma mocy od niskich obrotów. Vag pokazuje na biegu jałowym, że jest przeładowany ( wartość proporcjonalnie rośnie różnice specified-1100mbar i actual-1300mbar. Zawór n75 zamieniłem miejscami z n18, gdyż po wyłączeniu silnika wypuszczał...
Witam żeby nie zakładać nowego tematu odczyta ktoś wskazania logu 11, robiłem sam i nie wiem czy dobrze, ale powyżej 3800obr na 3 juz nie chciał iść, wywala blad 17965, zamieniałem zawor n75 na n18 bez zmian, a najważniejsze sztanga turbiny pracuje nie prawidłowo jak, zasysam powietrze to lekko pracuje, tak jakby nie odbijała do konca. W czwartek zobaczę...
Witam. Mam problem z Masterem 2.3 170 KM Biturbo. Nie zaciąga sztangi na małej turbinie. Po przekręceniu stacyjki powinno pojawić się napięcie na elektrozaworze małej turbiny odpowiedzialne za moc na niskich obrotach.W moim Masterze nie pojawia się, co uniemożliwia wytworzenie ciśnienia doładowania do tego stopnia że gdy się przegazuje do 3 tys obrotów...
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
Nieszczelność na wężach, może przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, sprawdzenie N75 w ostatecznym przypadku turbo do przeczyszczenia-zapieczone kierownice. Jeżeli masz kabelek do diagnostyki to zczytaj błędy, możesz prawdzić czy sztanga turbiny działa, wykonać LOGI do analizy. Bardzo popularny problem :)
Właściciel wymienił zawór N 75,wężyki podciśnienia sprawdzone zbiorniczek podciśnienia nie trzyma ale minąłem go i podpiąłem bezpośrednio z wakum pod zawór sterujący .Na biegu jałowym po wciśnięciu gwałtownie pedału przyspieszenia przy ok 3000obr/min widać że sztanga kierownicy się podnosi ale błąd przeładowania wyskakuje podczas jazdy.Dodam jeszcze...
Tak,ale podstawa to podciśnienie i wciągnięta sztanga.Poza tym te klapy wirowe to tak naprawdę nie wiele dają.
Samo podciśnienie pompy vacum sprawdź.Jak i pompką podciśnieniową jak porusza się sztanga.Jak zawór jest sprawny to trzeba by zobaczyć na ile procent go ustawia sterownik .Można wciągać i wyciągać sztange pompką i obserwować wskazanie maf,map ,baro ,i poziom wypełnienia(%)dla tego zaworu czaisz?
Regulacja zakończona pełnym sukcesem. Po kilku próbach udało się ustawić sztangę tak że turbina nie przeładowuje. Przy regulacji polecam delikatnie obchodzić się ze śrubą bo przekręcenie jej o jeden, dwa obroty za mocno sporo zmienia oraz obserwować wskazania grupy11- bez tego ciężko dojść co się dzieje. Bardzo dziękuje za pomoc.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki strzykawką to powinna się tak sama strzykawka cofać po zassaniu i sztanga iść w dół ???...
Witam, proszę o weryfikację logów grupy 004, w tej grupie pierwszy log jest na ustawieniach 1.8 BTDC a drugi na 0.4 BTDC. Grupa 011 po wymianie gruszki turbiny pierwszy log ustawienie jak na starej gruszce, drugi i trzeci wydłużenie sztangi o 1 obrót, czwarty i piąty skrócenie sztangi o 1 obrót i reszta logów skrócenie sztangi o 2 obroty. . Przepraszam,...
Na wolnych olbrotach silnika turbina nie pracuje na dużych obrotach - ma wtedy ok 16 -20.000 obrotów i prawie nie spręża. Jeżeli ją wtedy słychać - to prawdopodobnie jest uszkodzona, albo nieszczelny jest wąż na dolocie i słychać uciekające powietrze. Ponieważ po zdjęciu wężyka z gruchy sterującej hałas cichnie, to może uszkodzona jest membrana gruchy...
Hej Problem opisywany już wcześniej jednak bez uzyskania odpowiedzi. pacjent Saab 2.2tid 2003r pompa psg16. 1. problem: turbina raz działa raz nie (nie ma reguły raz działa 500km a raz nie działa przez 10km róznie i losowo) 2. co udało mi się ustalić: wszystko (prawie) czyli turbo w porządku, zaworek podciśnienia też (podmieniane). podciśnienie w normie,...
Rozkrec ten Nypal do smarowania pod turbina i zobacz czy sztangi nie zaciera sie następnie nasmaruj. Z boku przy ramie z lewej strony sprawdz wszystkie śruby które trzymają waz od intercoolera. Opaski dokrecone? Sprawdź czy flansza która wchodzi Na turbo nie ma luzu i powierzchnia styku sie nie wytarla. Przeprowadź test turbiny ile obrotow chce się...
Witam czyściłem u siebie kierownice w turbinie i wydawało mi się , że wszystko ok(nieprzechodzi w tryb awaryjny), sztanga pracuje płynnie od dołu do góry i odwrotnie, jednak po obejżeniu filmiku na necie(gdzie jes pokazane jak powinna pracowac,że podnosi sie i opada natychmmiastowo, a u mnie troche to trwa podnoszenie jak i opadanie) okazuje sie,że...
Ja też się jeszcze nie spotkałem z tym żeby turbina była sterowana ciśnieniem a nie podciśnieniem, chociaż jeszcze wszystkiego na tym świecie nie widziałem. W układach które zawsze widziałem to podciśnienie było podawane z vacupompy. Nie mam pojęcia skąd ma być u Ciebie brane ciśnienie i to tak duże by podniosła się maksymalnie sztanga. Dadi napisał...
Witam. Mam taki problem. Paru mechaników mówiło mi, że moja turbina może być uszkodzona, ponieważ nie mogą oni ruszyć tą "sztangą". Sądzili że jest zapieczona. (rys tylko poglądowy, moja turbinka jest dalej w autku). Faktycznie tak jak oni próbowali (tzn ręką) ciężko, praktycznie nie można nią ruszyć. Jednak jak łapię ją "żabą", ruszam nią bez problemu....
Witam Ostatnio mam problem z Mondeo 2.0 TDDI 115PS. Najpierw 3 dni słyszalny był świst podczas gazowania, jak przyszedł weekend i czas naprawy świst ucichł, a auto straciło totalnie moc. I tak: - nie kopci - sztanga przy włączaniu silnika i gazowaniu nie pracowała - wyczyściłem dolot - wymieniłem oring w zaworze podciśnienia - egr jest czysty, w środku...
Zmień komputer. Niema takiego trybu awaryjnego żeby nie było błędów. Chyba, że cała DTC wywalona. Napisał że DPF ma, czyli nie ruszana tablica, a błąd to pewnie boost pressure .... ciekawe jak ustawiona sztanga, bo regenerujący często ustawiają krócej sztangę, żeby był zapas. Do autora komputer z drugą osobą na kolanka i jazda wtedy wyjdzie w parametrach...
Witam męczy mnie jeden temat, dostałemm się wczoraj do turbiny, oczywiście mam walniety n75 jednak zastanawiam się dlaczego jednak gdy ruszam sztanga ręcznie idzie ona od gruszki do sprężarki i oddaje spowrotem co wychodzi ze zawór n 75 powinien robić cisnisnienie żeby tym ruszać. A z tego co wiem powinno być odwrotnie powinno zasysac sztangę do gruszki...
Raczej turbo jest adekwatnie regenerowane do kwoty za zapłaconej. Przepływomierz w porządku. Jedynie można by spróbować pobawić się śrubą ograniczenia maksymalnego przymkniecia kierownic (tą która ogranicza maksymalnie wyciągnięcie sztangi nie ta na samej sztandze). Wkręcił bym ja o pół obrotu i log czy jest poprawa jak tak to o kolejne pół obrotu aż...
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info z czujnika ciśnienia ECU steruje otwarciem/ zamknięciem elektrozaworu. OK to jest jasne. 1. czy ten zawór jest 0-1 czy płynnie się...
Trzeci Bieg . Najeździłem się z samochodem ponieważ nikt nie mógł rozwiązać mojego problemu związanego z wysokim ciśnieniem (zabrałem się samodzielnie do naprawy i przestało przeładowywać , niestety dopiero teraz udało mi się zdobyć Kabelek ) . Proszę powiedz mi w którym momencie widać , ze turbinka wstaje ? Wkręcić sztangę ? Wydaje mi się , ze na odwrót...
Tego nie wiem , ale to auto było u mnie miesiąc temu również z powodu braku mocy , jednak wtedy podciągało sztangę normalnie a przyczyną braku mocy był przepływomierz , został wymieniony na Pierburga i wszystko działało miesiąc ok. Teraz sztanga ani drgnie.
Jeszcze tylko jedno krótkie pytanie, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości, ponieważ nie do końca jestem przekonany czy wiecie co mam na myśli. To co zamierzam zrobić przedstawia schemat poniżej (przepraszam za jakość): Po podaniu jakiego ciśnienia na gruszkę w turbinie, zawór ma zaczynać się otwierać w fabrycznie wyregulowanej turbinie?
Auto: astra h gtc 2007 1,9 cdti 150 km Historia zaczyna się latem 2016 kiedy chciałem oddać na program i mi nie zrobili bo podobno przeładowywało turbo i dmuchałoby mi za duże ciśnienie. Olałem temat. Przez 2017 rok wymieniłem w aucie : turbo, kolektor dolotowy, dwumase, elektrozawór od turbo. Pojechałem znów na program i znów to samo. Podobno udało...
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
A ja chciałbym odświeżyć temat, troszkę z innej beczki ale dotyczący turbiny. W październiku regenerowałem turbo garetta w 1.9 bxe w Mielcu i panowie lekko mówiąc skiepścili sprawę. prawdopodobnie nie była dobrze wyważona. znalazłem firmę na necie regenerującą turbiny i postanowiłem u niech zamówić. otrzymałem turbo kkk ale wszystko jest ok po wymianie,...
Tego się nie da "przestawić". Raczej typowy overload turbiny. Albo sztanga nie pracuje albo kierownice zatarte. Nie chce być złym prorokiem ale bez dalszej diagnostyki stawiałbym właśnie na uszkodzoną turbinę nadającą się do wymiany lub regeneracji. Należało by zrobić diagnostykę turbiny, filmy pokazane są na necie.
Witam!!Pisze z zapytaniem o działanie turbiny w w/w modelu a dokładnie dzwigni(sztangi) czy jeśli dzwignia po gwałownym dodaniu gazu przesuwa sie ok 10mm to znaczy że kierownica spalin turbiny pracuje?gdyż po zdjeciu węzyka z gruszki podciśnienia turbo i przy próbie jazdy pod obciązeniem mam wrażenie że turbo doładowuje ,bez wzgledu czy wezyk podcisnieniowy...
Witam. Auto z którym mam drażniący ucho problem to vw t5 2004r 1.9tdi. Auto trafiło do mnie na wymianę turbiny. Rzeczywiście po oględzinach okazało się że wałek ma luz od ścianki do ścianki i podczas obciążenia wydaje świst z metalicznym chrobotaniem. Po wyczyszczeniu smoka, wymianie oleju i filtrów,sprawdzenie szczelności dolotu zamontowałem turbinę,...
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
Zeby turbina "ładowała" to sztanga po odpaleniu musi zostać zaciągnięta. Masz sprawdzić czy w czasie gdy silnik pracuje i odłączysz wężyk od gruszki to sztanga się wysunie, podłączysz zostanie wciągnięta. Sprawdź to w końcu!!!
co to znaczy przechlapane ?? a czego mocy nie ma ?? tylko turbina poszla a po remoncie turbiny. brak mocy i kapie olej i dymi na bialo A to że są takie tłumiki z filcem w środku.Jak to zajdzie olejem to nie wypalisz tego.Albo wyciąć albo nowy tłumik.Nie wiem czy akurat w twoim taki jest.Co do mocy to byś zobaczył chociaż czy sztanga jest wciągana.
Coś mi tu nie gra 2 tyg. wymieniać gruszkę bez jaj jak zajmują się turbinami to mają takie pierdoły na miejscu Nie chce krakać ale to mi wygląda na podmianę turbin. Jest też możliwość że źle ustawili sztangę od gruszki. Jakieś dziwne kombinację stosowali
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
Tam bardzo lubi rozpaść się zawór upustowy w turbinie, słychać wtedy jak jego grzybek dzwoni przy dodawaniu gazu Lub też zardzewiała jest już wewnątrz pucha siłownika ciśnieniowego, sterującego uchylaniem zaworu upustowego i sprężyna nie jest w stanie zawsze odbić membrany, wraz ze sztangą siłownika.
Podciśnienie to raczej nie na turbo jest gruszka sterująca sztangą i działa na nadciśnienie z obudowy turbo są dwa wyjścia jedno właśnie idzie do gruszki od sztangi a drugie do pompy tylko że tam ledwo dmucha i żadne ciśnienie się nie robi.
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log...
Więc czyszczenie (profilaktyka)regulacji turbiny(problem w tym czy regenerujący zastosował jakieś środki smarnepo stronie gorącej) i zaworu EGR ,pod warunkiem że nie wystąpił błąd obwodów czujnika ciśnienia. Ps do sprawdzenia ustawienie sztangi.
Witam. Rover 45 słaby od dolnych obrotów, dopiero przy 2800 rpm osiąga 0,7 bara i czuć, że ciągnie. Ze sztangą i klapka w turbinie wszystko ok. Proszę o pomoc.
Witam mam audi a4 96r 110 KM auto nie mam mocy, a na zimnym silniku po przegazowaniu zaczyna trząść silnikiem, i strasznie dymi na siwo po kolejnym przegazowaniu to ustaje a na ciepłym silniku tego nie ma tylko podczas jazdy brak mocy. Na vagu nie ma żadnych błędów, na wolnych obrotach i na postoju wskazuje wyższe ciśnienie doładowania i mase powietrza...
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Moim zdaniem najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić turbinę i zawór N75 . Dodatkowo można sprawdzić czy sztanga od turbo chodzi .
Wyciągnij to wszystko podjedz gdzieś gdzie regenerują turbiny, niech ustawią i sprawdza, im to zajmie minute a będzie pewność gdzie szukać usterki... Tacie pogratuluj.
Dokładnie jeżeli podepnę turbinę bezpośrednio z wakupompy to sztanga idzie do samej góry i podczas jazdy ładnie auto ciągnie.Też według mnie jest to problem sterowania elektroniki .Chciałbym to sprawdzić DDT2000 bo nie mam stałego dostępu do Clipa,w sumie to zajmuję się tym po sąsiedzku,nie zarabiam na naprawach aut to tylko moje hobby :D Może ktoś...
Sprawdz czy sztanga chodzi Może geometria staneła.Regulator ciśnienia turbiny do sprawdzenia. Ale najlepiej podiedz gdzies do warsztatu niech ci przebadaja bo potem to koszty rosną
Witam posiadam volvo v 70 d5 silnikiem 2400 z roku 2004 automat . Mój problem polega na tym ze wymieniałem poduszki silnika i wężyki pod ciśnienia po założeniu ich pojawił się problem braku mocy nie unosi się gruszka turbiny ani sztanga nie wiem co się stało proszę o pomoc z góry dziękuje . Pozdrawiam
Gruszka dziala prawidlowo. Sztanga pracuje w pelnym zakresie. Jak zdejmuje wezyk z gruszki na odpalonym silniku to sztanga opada a jak zaloze to zaciaga ja do gory tak jak powinno. Dziwne jet to ze nie pokazuje bledow. Jak odlaczylem calkiem waz od ic to tylko wtedy byl blad cisnienia.
Odpowiem co było - może komuś kiedyś to pomoże. Okazuje się że czpień łączący listek sterujący kierownicą wewnątrz turbiny był przesunięty po osi względem uchwytu mocującego gruszkę na zewnątrz. Ktoś przede mną musiał urzyc ogromnej siły przy próbie odblokowania zapieczonej turbiny..... masakra. Na pierwszy rzut oka tego nie było widac dopiero przy...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Dzięki za sugestie. EGR jest elektryczny w tych silnikach jutro sprawdzę czy "sztanga" na turbo działa. Dostęp tam jest w 307 tragiczny. Można sam ten czujnik kopiowania turbo wymienić ? Bo wygląda tylko na 3 srubki i jest dostępny w zamienniku. Dodano po 15 Panowie gdzie w tym aucie znajduje się zawór sterujący podcisnieniem na gruszkę turbiny ? Bo...
Witam. Mam pytanko odnośnie turbin w silnikach agr obecnie wyjechałem za granicę i nie mam możliwości zrobić logów dynamicznych itd. Chciałbym się dowiedzieć od ilu powinna ciągnąć moja audiczka. Czuję wzrost mocy od 2600 obrotów. Potem 3 tys. Przekracza i ciągnie jakby miał z 200 koni. Dodam że w Polsce też tak miałem ale cy nie za późno zaczyna pompowac?...
Witam Mam problem z przeładowaniem turbiny silnik 110KM : 11341040.41530.024.7 15541050.61183.237.9 15541428.01356.641.0 17221825.81744.245.0 19321948.22172.664.1 21421948.22376.678.5 23311948.22458.291.2 25201948.22509.294.4 26881948.22519.494.0 28561948.22509.294.0 30451948.22427.693.2 32131948.22101.292.4 32971938.01499.492.4 21421111.81142.492.4...
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na...
Witam, mam problem z z Golfem 4 problem polega na tym że samochód nie ma mocy ma problem żeby rozpędzić się do 100km/h turbina zmieniona sztanga porusza się ,zaworek n75 (podciśnienia szczelne) i przepływomierz podmieniony [youtube][/youtube]
Witam autko wchodzi w tryb awaryjny i wydaje mi się że sztanga gruszki źle pracuje, zamieniałem zaworki n75 na n18 i bez zmian wcześniej n75 był czyszczony, sztanga jakby się przyciela rozruszalem ja od strony turbiny i chodzi wydaje mi się że płynnie tylko zakres jej pracy jest dziwny. Może znajdę tu jakaś pomoc będę wdzięczny. Załączam filmiki z programem...
Witam, pytanie dla kogoś ktoś może miał "przyjemność". Jak wymontować turbinę (jest z kolektorem) z tego auta (sztanga na podciśnieniu nie zaciąga tylko idzie w dół). Jest tam DPF który na dole nie jest odkręcany, więc nie ma możliwości wyjęcia go z auta. Może ktoś coś poradzić ew. jakiś link jak ktoś to robi? Sam szukałem i do BLS nie ma nic.
Sprawdź czy jest podciśnienie na turbinie po odpaleniu, czy wciągnie sztangę...
Regenerowane turbiny przeważnie nie mają parametrów nowych i często nie są dobrze wyregulowane. Tzn nieodpowiednia długość sztangi oraz ustawienie śruby ogranicznika przymknięcia kierownic. Wszystko w myśl zasady jest tanio -jest tanio. Jest dobrze - jest tanio.
no wlasnie tak regulowalem, 4 bieg i pedal max wcisniety(ale musze przyznac ze jeszcze sa jakies delikatne drgawki)!! a zadales pytanie po co regulowac sztanga, czy jest jakas inna regulacje turbiny??
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
albo ktos sztanga krecił
Basic Setting czy jakoś tak, nastawy podstawowe się zwie po polsku. Przycisk w lewym dolnym rogu. Skoro auto dobrze przyspiesza, nie łapie awaryjnych, nie ma dołków w mocy to jak może być uszkodzony zawór sterujący (podejrzewam że chodzi o N75) i do tego zapieczone kiery. Ale jak się sprawdzi VAGiem to wyjdzie. Zrobić test na kanale 11 jak pisał kolega...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Witam Koledzy odświeżę temat podobny problrm co u was z tym że u mni wygląda to tak urbo działa samochód przyspiesza ale po przekroczeniu ok 110KM/h ma miejsce tzw loftaut czyli turbina przestaje pracować zdarzało się też że diselek troche kopcił co to może być od czego zacząć sprawdź czy interkooler nie jest zalany olejem, sprawdź szczelność przewodów...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Tak, to jest siłownik nadciśnieniowy i steruje uchylaniem się zaworu upustowego w turbosprężarce jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie zbyt duże niż ciśnienie, którego oczekuje sterownik silnika to ta sztanga się wychyli z gruchy do przodu i uchyli zawór upustowy. Jeśli się nie wychyli to znaczy, że masz albo uszkodzony elektrozawór, który nią steruje,...
Należy sprawdzić czy sztanga od turbo lekko chodzi. Odpiąć zabezpieczenie z jednej strony i pomachać na zimnym. Musi leciutko chodzić. Ewentualnie coś z przewodami podciśnieniowymi.
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...