320 tyś to sporo. wymień pierścienie splanuj głowice wyfrezuj zawory i będzie hulać:) Czego to ludzie nie napiszą...tak...wymiana samych pierścieni...zwłaszcza olejowych, wyfrezowanie zaworów, pwnie bez wymiany uszczelniaczy... Chyba bym nie naprawiał u Kolegi autka. A koledze z problemami radziłbym zerknąć na pompę wody przy okazji, zaś termostat...
Witam Serdecznie! Wiem ze temat wałkowany na forum wiele razy ale żaden nie pasuje do mojego przypadku otóż auto jak w temacie golf 3 silnik 1.8 90km z lpg. Na zimnym silniku po odpaleniu temp płyny dochodzi bardzo szybko do 110 po czym otwiera się termostat. Następnie auto trzyma temp w granicach 90 stopni, węże od chłodnicy i nagrzewnicy równo gorące...
Odkręcasz korek, dolewasz płynu na max, odpalasz auto i czekasz aż rozgrzeje się do otwarcia termostatu. Oczywiście jeśli pompa i głowica sprawna.
Uszkodzona uszczelka pod głowicą, zacinający się termostat, uszkodzony korek zbiorniczka lub niedokręcony, zapchany wężyk (cienki od zbiorniczka wyrównawczego), uszkodzona pompa wody.
Czy zawór jest otwarty od obiegu płynu ?? Jaki zawór? Tam nic takiego nie ma. Uszkodzona nagrzewnica, nieodpowietrzona nagrzewnica, uszkodzony termostat, uszkodzona pompa, powietrze nie przelatuje przez nagrzewnice. Jeżeli dopiero co włożyłeś nową nagrzewnicę to zrób parę km i powinna się odpowietrzyć.
Witam. Mam mały problem z uruchomieniem silnika w golfa III 1.9 TDI z 95r przy niskich temperaturach. Świece żarowe zostały sprawdzone każda osobno i iskrzą po podaniu 12V z akumulatora(amperomierz 10A wskazuje więcej niż zakres skali). Dostawiłem dodatkowy przycisk do załączania przekaźnika od świec ale dalej przy zimnym silniku trzeba długo kręcić...
Witam, Domyślam się, że temat sie powtarza jak każdy dzień tygodnia ale problem jest tego typu: Posiadam golfa 3 wersja jak w temacie i to jest już moja 3 zima bez ogrzewania. Problem jest taki, że brak ogrzewania pojawił sie po wymianie nagrzewnicy a że to było koniec lata to nie zwróciłem na to uwagi. Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem do tej pory:...
Czyli dokladnie jak wyglada ten caly komplet? A czy moze miec to powiazanie z wysoka temperatura plynu? Grzeje mi silnik do 110st, po czym wiatrak schladza to do okolo 100. Termostat, czujnik chlodnicy nowe. Przewody drozne. Ktos w moim osobnym temacie napisal o uszkodzonej pompie wody jednak to dopiero moge sprawdzic. Choc przewody do nagrzewnicy sa...
Wtam!! Urwałem śrubę obudowy termostatu. I pytanie czy ta obudowa jest wymienna, czy to element bloku? (mowa o tej gdzie wsadzamy termostat i w niej znajduje sie wirnik pompy cieczy).
Witam mam problem mianowicie chodzi o przegrzewanie się .. Wymienione było termostat , pompa wody , czujnik temperatury .. I dalej jest problem woda nagrzewa się a wentylator zalańczą się wtedy jak odkrece korek od zbiornika wyrownawczego i cale ciśnienie ucieknie .. Odrazu zaznaczę ze termostat się otwiera ( górny i dolny waz podobnej temperatury )...
No próbowałem jeszcze zewrzeć przekaźniki do samych wentylatorów, to mały się włączył bez problemu, przy dużym poleciało trochę iskier i dymek, ale się nie załączył, Myślałem, że może zwarcie było, ale bezpiecznik ok. Może go za słabo popieściłem, bo potem przy wlasnie termowłączniku ładnie chodziły obydwa. :) Dodano po 54 Zauważyłem że wąż za termostatem...
Tam nie ma klasycznego termostatu, w obudowie pompy cieczy jest zamontowany elektryczny silniczek wraz z czujnikiem położenia, który napędza walec z wycięciami, zmiana jego położenia zmienia przepływ cieczy chłodzącej
e tam jesli zimny lut sie zrobi to z reguly nie dzialaja zegary od paliwa i temp. ja bym sprawdzil miernikiem ten czujnik albo czujniki temperatury z przodu na silniku bedą kolo termostatu i pompy, jeden 2 pinowy drugi 4 pinowy, pomierz czy maja rezystancje na zimny w granicach 30-100 kiloomow
Jeśli wywala płyn przy normalnej temperaturze to UPG lub uszkodzona głowica, jeśli temperatura jest znacznie podwyższona to są 4 możliwości, ciągle zapowietrzony(zatkany wężyk odpowietrzający), niesprawny termostat, uszkodzona pompa wodna lub zakamieniona chłodnica.
Mam problem z ogrzewaniem, na ciepłym silniku leci zimne powietrze, jak przekroczy 2 tyś obrotów to leci dopiero gorące. Węże które dochodzą do nagrzewnicy są nagrzane wręcz gorące, termostat nowy, pompa wody nowa. Nagrzewnica prawdo podobnie jest dobra bo ciepły płyn który wlatuje do niej wylatuje drugim wężem z powrotem układ odpowietrzony wszystko...
Bez narzedzi to pojechac na warsztat, i tam zdiagnozuja,co ci po diagnozie jak i tak sam nie naprawisz bo nie masz narzedzi , moze byc pompa wody termostat i wiele innych zeczy.
Widocznie nie musi, skoro nie dochodzi. Przyspieszacz "zapłonu" masz mechaniczny, po drugiej stronie pompy, sterowany albo cięgnem z kabiny, albo termostatem woskowym.
Witam mam problem z uszczelką pod głowicą. Nie wiem czy warto jest to robić,ponieważ wszyscy mówią że w tym silniku jak zrobisz góre to poleci dół. Czy jest to prawdą? Objawem tej uszczelki jest...po zalaniu płynem i przejechaniu paru km i zgaszeniu silnika cały płyn wycieka przez zbiornik.Dodam że termostat,chłodnica,pompa oraz korek zbiorniczka wymieniony...
Termostat jest pod pompą, tam gdzie idzie dolny wąż chłodnicy, jak go wyjmiesz to wyleci wszystko oprócz nagrzewnicy, bo ona stoi pionowo rurkami do góry.
ok dzieki za podpowiedzi sprawdze dzis jak to wyglada, a z tym termostatem to znajduje sie on gdzies przy pompie wodnej?
Rozrzad się rozregulowal i kat wtrysku Już odpala normalnie jeszcze pompa do uszczelnienia i termostat do wymiany
Witam przedstawie moj glowny problem ktory stal sie ostatnio podczas jazdy: 1. Jade sobie z gorki moim golfem 1,8 benzyna gaz (8-letnia instalacja) wiedzialem ze juz cisne na oparach gazu ale planowalem dojechac na nich do cpn, niestety skonczyl sie gaz przerzucilem na benzyne i jak to moj golfik lubi zaczal sie dusic na niej i zgasl. Przy predkosci...
Odpowiadając na Twoje pytanie to dufuzorami nazywamy wszystkie kratki nadmuchu z plastikowymi rurami którymi jest wtłaczane ( ciepłe lub zimne ) powietrze do środka samochodu , a piec to cała plastikowa pucha pod deską z nagrzewnicą i chłodniczką do klimy oraz wszystkimi klapkami i mechanizmem otwierania tych klapek , bądź z silniczkami krokowymi w...
To zależy, jaki masz silnik w swoim messerschmicie. Generalnie termostat znajduje się w obudowie pompy wodnej na dole. Jeśli spojrzysz na dolny wąż chłodnicy to wchodzi on poprzez plastikowy (niekoniecznie) króciec(kolanko) do obudowy pompy wodnej. Jeśli odkręcisz 2 śrubki króćca, to ukaże się Twoim oczom termostat. Zapamietaj położenie termostatu i...
Witam. Opiszę problem z autem od początku. W aucie był przed zimą uwalony termostat. Mechanik wymienił na nowy oryginalny. W zbiorniczku jednak była jakaś mazia. Za czas jakiś okazało się że kontrolka od płynu się świeci. Poziom plynu poniżej minimum. Płynu dodałem jednak taki glut w zbiorniku wypłynął na górę. Następnie spuściłem płyn jednak za dużo...
Jeśli odłączysz tylko wąż od chłodnicy to płyn zleci tylko z chłodnicy a w bloku zostanie. Musisz jeszcze odkręcić obudowę termostatu i wyciągnąć termostat. W tedy zleci cały płyn z układu chłodzenia. Nie wiem jaki masz tam silnik ale to sie tyczy silników z pompą wodną napędzaną paskiem klinowym.
Witam. Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić chodzi tu o Golf 3 1.6 1993r Benzyna mono-wtrysk. Zacznę co było wymieniane. Kopułka +palec,Kable,świece,olej+filtr,rozrząd+p... wody,filtr powietrza,filtr paliwa,termostat. (1,5 miesiąca temu) (wszystkie części z wyższej półki) SPALANIE(potworne) 200zł w bak przejechane 240~km-w trasie (nie na moją...
Witam! W tym temacie chciałbym prosić o pomoc ! W moim golfiku brakuje ogrzewania wymieniłem wszystko co możliwe było tzn. 1.Nagrzewnica nowa. 2.Pompa wody sprawdzona działa prawidłowo. 3.Termostat wymieniony. 4.Uszczelnione został nawiew nowymi gąbkami. 5.Co do nawiewu wszystko działa prawidłowo. Zastanawia mnie fakt z temperaturą gdyż podchodzi do...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Pierwsze: Gdy jest ulewny deszcz i jade po dość dużej wodzie auto ma opóźnioną reakcje na pedał gazu i czasem samol spada z obrotów, dopiero po chwili wchodzi na obroty (zaraz przed wejściem na obroty słychac pisk), gdy już wejdzie na obroty często czuć, że wszystkie cylindry napewno nie pracują. Czasem przy jeździe w ulewie troche go poszarpie. Nigdy...
Witam mam problem z moim golfem. Amianowicie chodzi o przegrzewanie sie silnika , pompa i termostat nowy. Kroćce przelewowe od chłodnicy i zbiorniczka drozne wezyk też .górny wąż chłodnicy gorący dolny zimny. Silnik to 1.9 tdi.
Nie ma dziwnych dzwieków, jak sie zatrzymuje to cisnienie w przewodach jest tak duze ze widze jak płyn sączy sie przez miejsca gdzie zamontowane są czujniki. Odkrecam troche korek od naczynia wyrównawczego i wtedy daje upust cisnieniu, jezeli tego nie zrobie to przez noc wysączy mi sie plyn(duzo). Probowalem jazdy z lekko odkreconym,(poluzowany,)korkiem...
Zobacz termostat może jest ciągle otwarty a że jak zimny nie pali może słaba pracy pompy paliwowej nie trzyma ciśnienia lub stare przewody wysokiego napięcia
Hmmm to może ja poprostu nie wiem dokładnie w którym miejscu jest ten termostat.Jeżeli byś był taki dobry i zaznaczył strzałką na tym zdjęciu jego umiejscowienie.Bo czytałem gdzieś na forum że jest on przy pompie wodnej pod alternatorem.Ale za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać, szukałem w necie ale nie znalazłem jakiś szczegółowych informacji jak...
Czy silnik utrzymuje Ci równe obroty, jak ma tą podwyższoną temperaturę? To kolego masz taką wysoką temperaturę nawet teraz w te mrozy?Ludzie piszą że wymień termostat co nie zawsze pomaga bo problem tkwi w czym innym, w wielu przypadkach jest tak że po wymianie termostatu jest jeszcze gorzej. A pompa wody jak? Jest obieg cieczy? Dodano po 3 Może być...
Brak obiegu cieczy, do sprawdzenia pompa wody i termostat.
Witam mam problem z chłodnicą w vw golf 3 1.9Tdi 90KM 97r... już mówię na czym polega mój problem: od dłuższego czasu jeżdżąc samochodem zauważyłem że mam zimną chłodnicę. Problem polega na tym że wczoraj spadł mi pasek klinowy- okazało się że to przez pompę wodną- nawaliła .... wymieniłem pompę wodną i przy okazji termostat bo myślałem że on jest przyczyną...
Witam mam golfa III 92r.1,8 z gazem.Mam problem,zaprowadziłem samochód na wymianę termostatu i innych takich drobnostek po wymianie termostatu samochód zaczął się grzać,wymieniłem termostat bo na starym termostacie temperatura nie dochodziła nawet do 70 stopni.Termostat nowy był sprawdzany i jest dobry,wymieniona też była uszczelka pod głowicą i splanowana...
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem , że czujnik temperatury się dziwnie zachowuje podnosił się tylko trochę a wentylator cały czas się załączał. Wymieniłem czujnik i po przejechaniu ok 2 km wolno wskazówka wskoczyła na 3/4. Pojechałem szybciej jeszcze km i zapaliła się lampka temperatury zgasiłem. Rano zrobiłem test i sprawdziłem czy to termostat dolny...
Witam. Mam duży problem z autem, które kupiłem miesiąc temu. Auto to Golf 4 1.9 tdi 101 km AXR. Auto od samego początku nie ma mocy i dużo pali, w trasie 9 l. Byłem już w kilku warsztatach i tylko wydaje pieniądze, bo jest bez zmian. Na chwilę obecną sprawdzono egr, turbo, przepływkę, katalizator, jest ponoć ok. Komputer nie pokazuje żadnych błędów,...
Witam wszystkich! Szukałem na różnych stronach w internecie, także i na tym forum, ale o dręczącym mnie problemie nikt jeszcze nie pisał. Może ktoś mi coś doradzi. Mechanik ze mnie żaden, coś tam jednak o silnikach wiem. Używam [url=]VW Golfa III CL 1.4 z wtryskiem jednopunktowym. Żadnych przeróbek, tuningów itp., 100% oryginału, auto w stanie idealnym...
dolnym wężem do pompy cieczy kolanko i pod nim termostat uwaga po odkręceniu leci płyn z reguły na głowe i jest ciepły a wygląda na uszkodzenie termostatu , możesz sprawdzić termostat orientacyjnie na zimnym silniku, po uruchomieniu sprawdzać przewody ich równoczesny wzrost temperatury razem z silnikiem idługie nagrzewanie się jednostki oznacza uszkodzenie
kooperator napisał : Kolego sq8luu nie wiem czy dokładnie przeczytałeś pierwszy post. Koega szefunio ma niedogrzany silnik (70°C) i termostat do wymiany a ty go straszysz polewającymi wtryskami a co gorsza rozklekotaną pompą wtryskową. Nie wiem czy się orientujesz ale wtryski z 1,9 td VW spokojnie pobiegają jakieś 400000 km a pompa Samochód sie rozleci...
termostat masz w obudowie pompy wody, za plastikowym kroccem termostat MUSI sie otwierac przy okolo 90 stopnich ( z niewielkimi odchylami w zaleznosci od silnika), zeby sprawdzic wskaznik temperatury odpal samochod, nagrzej go porzadni, do momentu wlaczenie sie wentylatyora w chwili wlaczenia sie wentyaltora powinienes miec okol 100 st. na zegarze,...
Witam wszystkich! Chciałbym usłyszeć od innych użytkowników tego modelu: - Czy to normalne że, gdy silnik wejdzie na wysokie obroty to po odjęciu gazu obroty spadają najpierw powoli, poczym z około 2000 obr/min następuje spadek (dość gwałtowny) do wartość 1000obr/min, poczym prędkość stabilizuje się na normalnej wartości czyli około 900 obr/min (zjawisko...
Przy wyjęciu termostatu spuściłem wszystko z auta, z chłodnicy odginając króciec i wężyk jak i z silnika przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego :) I udało mi się wlać 2L a kolejny wchodzi ale po kieliszku. Nie kumam o co chodzi. Na marginesie dodam że po zalaniu tych 3L odpalam silnik, płyn albo stoi w miejcu albo sie lekko podnosi ale nie...
Układ ogrzewania w samochodach Volkswagen jest wydajny i nawet przy niesprawnej pompie silnik nie będzie się przegrzewał (obieg samoczynny). No dobra, jeśli chodzi o 1.3 to się zgodze że na wolnych obrotach mógłby sobie pyrkać bez pompy, ale w czasie jazdy i tak by się zagotował, po za tym takie uogólnianie nie jest zbyt mądre bo już np 1.6 czy 1.8...
Zainteresowanych proszę o pomoc .Mam golfa 3 pierwszym objawem raz wyrzucał płyn można było zrobić 200 km nie dolewajac wody a raz 20 km i trzeba dolać .Przeplukałem uklad chłodzenia ,zalałem nowym płynem ,wymieniłem korek zbiorniczka wyrównującego. Zalewając układ chłodzenia zrobiłrm, najpierw zalałem chłodnice i uzupełniłem płyn zbiorniczkiem wyrównującym.Silnik...
skopiowane z jednej płyty o samochodach golf 3 1,6i Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem Termostat -temperatura początku otwarcia84°C -temperatura pełnego otwarcia98°C -skok zaworu7 mm Wentylator / elektryczny, o dwóch...
mam pytanie trochę odbiegające od tematu... gdzie jest termostat w golf 3 silnik 1.9td 75km . proszeo pomoc. w plastykowym kolanku po lewej stronie pod alternatorem. Kolanko mocowane na 2 śrubki do pompy cieczy chłodzącej.
witam mam problem z golfem a mianowicie chodzi oto ze gotuje mi sie plyn w ukladzie 110 stopni mysle ze to wina podlaczenia parownika gdyz podlaczony jest szeregowo na powrocie z nagrzewnicy, wymienialem termostat, nagrzewnice i uszczelke pod glowica i nic czy parownik ma byc podlaczony rownolegle? Proszę o pomocdodam jeszcze ze dolny waz chlodnicy...
miałem taki przypadek, sprawdziłem pompę, korki, termostaty wymieniłem dwa, aż w końcu został bez termostatu a i tak się grzał po przejechaniu kawałka drogi i wywalał wodę. przyczyna ... zawalona chłodnica, niby była ciepła ale za słaba przepustowość, powodem była jazda poprzedniego właściciela głównie na wodzie z dużą ilością kamienia i innego syfu,...
w tym modelu zakladam ze masz silnik 1.8 kod silnka ABS jezeli ktos nieumiejetnie wymienia plyn w ukladzie chlodzenia to sa jaja poniewaz termostat w tym aucie jest bardzo nisko osadzony przy pompie wody i zdarzalo sie tak ze przyjezdzali ludzie co im sie bulgotalo w wezach a wentylator nie wlaczal i termostat nie puszczal migala kotrolka...porzadnie...
posiadam golfa III 1.6,problemem jest zapalająca kontrolka oleju podczas jazdy-filtry wymieniane 2 razy,było sprawdzane ciśnienie na rozgrzanym silniku,w pompie oleju było już podkręcone ciśnienie,były również sprawdzane czujniki oleju,był wykonany pomiar mamometrem,wlany mam olej syntetyczny,auto jest z 1994 roku,ma duży przebieg 250 000--kontrolka...
Może być kilka przyczyn: 1.Uszkodzony termostat (nie otwiera się i nie puszcza wody na chłodnice) 2."Zużyta" pompa wodna (nie pompuje :( ) 3.Uszkodzony termostat na chłodnicy załączający wentylator A jak z płynem chłodniczym ubywa go??? Jeśli tak to bardzo prawdopodobne że uszczelka poszła.
Termostat nowy czujnik załanczania chłodnicy też nawet przegnałem go bez termostatu żeby sprawdzić czy się zagotuję no i się gotuje w zbiorniczku, a wentylator się załącza po dłuższej chwili wrzenia wody. Obieg jest drożny a pompa wody nie dawno zmieniana. Też myślę że głowica albo uszczelka ale zastanawia mnie to że za ładnie pali, ale faktycznie momętami...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
Mam tak samo a z tego co wiem to dolny przewód powinien być gorący po otwarciu termostatu. Jade dziś wymienic termostat. Nie jest to aż tak trudne wystarczy odkręcic mocowanie pompy wspomagania od silnika bez odłączania przewodów od pompy, pompa ma wisieć na przewodach. Odkręcamy śrubki od termostatu i wymieniamy go.
Kolego jaki masz pasek?? PK czy wieloklinowy ?? jeśli wieloklinowy to kliny na pasku powinny chodzić po kole czyli pasek założony na pompę od spodu...
Nagrzewnica to jest kupa roboty, ze sporą wprawą pół dnia. Ponoć da się bez wyjmowania deski tyko po poluzowaniu jej podobnie jak w golfie II - tak upiera się jeden znajomy mechanik, ale ja to robię po wyjęciu całej deski. Jeszcze zależy czy jest klima czy nie bo jak jest to trzeba odczepić tunel wentylatora od obudowy nagrzewnicy - albo rozszczelnić...
A ja chciałbym, żeby któryś z moderatorów (akurat im ufam w wiedzy), przyglądną się temu co tu napisane i wypowiedział się co myśli, bo ja ni cholery (przepraszam) się z tym nie zgadzam! Jeśli auto jedzie 70km/h (ok 2000obr/min.) to (uszkodzona) pompa "przepycha" jeszcze jakoś płyn (ciecz) chłodniczy do nagrzewnicy (stąd ciepło w środku), auto zwalnia...
Ja ma silnik z golfa 1.6 D i jest tak Gotuje wodę (korek cały czas otwarty) wszystkie węże gorące oprócz dolnego od pompy ( tak jakby termostat nie otwierał) wymieniłem termostat (mam dwa jeden otwiera się przy 80 a drugi przy 87 w garczku jak gotowałem ładnie widać jak jeden otwiera się wcześniej drugi później) temperatura na zegarze dochodzi nawet...
Termostat znajdziesz pod plastikowym króćcem, do którego dochodzi dolny wąż od chłodnicy. Ten króciec znajduje się z przodu silnika bezpośrednio pod pompą wtryskową, a jeśli masz silnik na pompowtryskiwaczach to również jest w tym samym miejscu z tą różnicą, że nie ma tam pompy wtryskowej. Sam króciec odkręcasz kluczem Torx T30 - dwie śrubki. Kolego...
Witam mam problem z moim golfem od jakiegoś czasu niema ogrzewania,dolny wąż jest ciepły do połowy,górny wąż gorący,chłodnica zimna,wentylatory się włączają temp. cały czas 90 stopni a podczas jazdy z prędkością powyżej 110 wywala wodę,termostat sprawdzony jest ok.znajomy twierdzi że to może być pompa wody która z jakiegoś powodu przestała pompować...
"wodę na płyn chłodniczy"....cóż -może układ ma już dość(centralka) zakamieniony i dodatkowo dajmy na to mogło kiedyś "puścić" z uszkodzonej uszczelki głowicy nieco oleju w obieg co dodatkowo załatwiło drożność rzeczonej nagrzewnicy, bo jak się jeździ na wodzie to się ma kamień, a ten ma dużą zdolność do wyłapywania zanbieczyszczeń i oczywiście narastania....
Witam. Mam taki problem z Golfem III. W zeszłym roku koledze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystko do tej pory było dobrze dopóki nie wymienił wody na płyn. Po kilku dniach po tej oto wymianie zaczął się gotować płyn i wywala go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa ale znów nie robi się ciepła chłodnica na wolnych obrotach, ale gdy...
Witam. Widziałem już kilka podobnych tematów, w których opisany był ten problem i przyczyną może być: - niedrożna nagrzewnica lub wykruszona gąbka na klapce ciepło-zimno - uszkodzony termostat - uszkodzony czujnik temperatury - co niektórzy wymieniali rurki przed wejściem do nagrzewnicy, bo zaworek zapchany - zapowietrzony układ chłodzenia - niedobór...
Hey. Też miałam, czy raczej mam ten problem z VW III Golf 1997,benzyna. Auto gasło w trakcie jazdy, najczęściej w momencie wjechania w kałużę, zaczynał szarpać i kontrolka akumulatora się zapalała i gasł.Potem nie mogłam odpalić kręcił i kręcił ale nie łapał, a jak już odpaliłam to gasł znowu. Myślałam że powodem jest zalewanie silnika czy coś (tak...
Witam mam problem z golfem 3 nie grzeje na początku za niska temperatura,poniżej 90. Wymiana termostatu nie grzeje,temperatura skacze 90 - 100 kilka,węże od nagrzewnicy zimne, odpowietrzyłem ręcznie temperatura doszła do nagrzewnicy po włączeniu nadmuchu płyn stygnie. Nagrzewnica nie cieknie, jest szczelna jest też drożna. Zmieniłem korek,uszczelkę...
Tak pompa jest ok, ale tez dziwie sie czemu mi plynu bywa raz na jakis czas ( mam lpg) a moze cos z termostatem. A jak spuszcze plyn to co myslisz ze to co s pomoze?? Dodano po 42 a jak najlepiej odpowietrzyc uklad
Tak jak napisał kolega Kwok układ jest prosty(też mam wv-gena) i sam się odpowietrza nie trzeba nic kombinować ,gdy sprawna pompa i termostat to żaden problem.
Witam, mam taki problem z układem chłodzenia, wiem że podobne tematy już były ale postanowiłem założyć osobny. Po przejechaniu około 25 km wskazówka temperatury silnika poniżej 70°C, dolny wąż od chłodnicy zimny, termostat wymieniałem 3 miesiące temu (Wahler). Do srodka leci dosc ciepłe powietrze( nie gorace). W zwiazku z ta niska temeraturą mógł nawalic...
witam mam problem ze swoim golfem 3 z silnikiem 1,8 benzyna + gaz od początku nie mam w nim ogrzewania jak się silnik nagrzeje to leci letnie powietrze . wymieniłem płyn i termostat i nic to nie zmieniło. Od niedawna zaczął mi zamarzac reduktor gazu na zimnym silniku gdy jadę na gazie. na forum przeczytałem że może to być wina pompy wody ponieważ daje...
Sprawdz pompę wody i podejrzewam że tak samo chłodnica jest zasyfiona tym dodatkiem do uszczelniania,i termostat też spr to że był wymieniany nie oznacza że jest w 100% być może się przyciął
Czujnik raczej powinien być oryginalny do tego modelu - może to właśnie powodować problemy. Z tego co pamiętam to ABU miał 1 czujnik, który podawał temperaturę na zegary i do ECU (ale zaznaczam, że piszę z pamięci i mogę się teraz mylić - ogólnie jak masz 2 czujniki to oba będą obok siebie koło termostatu) Sprawdź jeszcze czy oporność masz taką samą...
Witam mam bardzo słabe ogrzewanie w golfie 2.Wymieniłem termostat na nowy,bo stary nie działał prawidłowo,po prostu za wcześnie się otwierał i silnik nie mógł osiągnąć prawidłowej temperatury.Po wymianie termostatu usterka została usunięta.Mimo tego ogrzewanie jak było słabe tak jest nadal.Czy powodem może być zapowietrzony układ,jeśli tak to wie ktoś...
Witam w golfie 3 1.9 sdi diesel nie działa ogrzewanie znaczy leci takie lekkie ciepłe powietrze nagrzewnica była wymieniana jakiś czas temu sprawdzałem to nie jest zapchana termostat wymieniony grzeje do 80 stopni Gdy otwieram maskę to węże od nagrzewnicy są gorące tylko jeden wąż koło pompy wspomagania jest zimny co mam zrobić pomoże ktoś
Prawdopodobnie pompa wody. Zdejmij pasek i sprawdź czy nie masz luzów na kółku.
W moim Golfie IV tdi ciągle płynie stróżka płynu, podobnie w aucie syna. Wg mnie świadczy to o poprawnej pracy pompy cieczy. Sprawdź jaki masz wirnik pompy tj. metalowy, czy z tworzywa, bowiem te ostatnie są bardziej awaryjne - obrywają się w nich łopatki (sprawdź, czy są wszystkie).
Witam, Posiadam GOLF III 1.9 bez turbo. W ostatnim czasie wymieniłem nagrzewnicę oraz pompę wodną ponieważ miały wycieki. Po wymianie okazało się że podczas jazdy samochód nagrzewa się tylko do 70stopni i z nagrzewnicy leci letnie powietrze. Wymieniony został termostat na nowy ale problem pozostał. bardzo proszę o pomoc
Ja myślę że tam płyn się nie gotuje w ogóle. Nie zostały podane żadne objawy gotującego się płynu. Koleżanko - skoro uważasz że gotuje się płyn to zobacz czy w tym momencie kiedy się on gotuje to działa Ci ogrzewanie - leci ciepłe powietrze. Hmm to też nie do końca tak, ponieważ jeśli ktoś wcześniej na szybko chciał doszczelnić głowice i nawalił jakiegoś...
Witam. Mam golfa 3 generacji z 97 roku z jednostka 2.8 VR6. Silnik przeszedł kapitalny remont. Parę dni temu temp. wody doszła do 100 stopni. Zaobserwowałem że nie włącza się 1 bieg na wentylatorze nawet gdy włączę klimatyzację. Jedynie działa 2 bieg który włącza się kiedy chce. Co najgorsze przy zgaszeniu silnika wiatraki też przestają się kręcić mimo...
Witam pacjent benzyna golf 4 1,6 sr AKL 1998r od pewnego czasu auto dymi jeżdżone wokół komina dziennie max 20 km robione , temp silnika rośnie do 100 stopni wentylatory chodzą sprawdzane na krótko potem wąż chłodniczy górny normalnie po rozgrzaniu jest gorący a dolny jest cały czas zimny termostat był wymieniany niedawno myślałem że felerny dlatego...
Trzeci termostat po kolei w krótkim odstępie czasu? Może przyczyna jest inna: -pęknięta głowica, bąbel gazów blokuje cyrkulację w obiegu chłodzenia. -uszkodzona pompa wodna, np. obluzowany lub pęknięty wirnik.
Dziekowa, już zrobiłem trochę zabawy było bo myślałem że jeszcze jakaś stara trzymała bo nie chciało zejść ale wystarczyło lomikiem poruszać i puściło z tej łapy co druga jest 16 no a reszta już poszła bez problemu :) nowy płyn i nowy płyn do wspomagania bo tamten się wylał przewodem :p swoją drogą trochę dziwne że przewód od wspomagania wchodzi tylko...
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
pompa wody myślę że jest dobra ponieważ cały czas autko jeździ , po wymianie termostatu takie akcje...
Witam, Na przełomie pierwszych dwóch miesięcy tego roku pojawił się problem z odpaleniem auta na mrozie po dłuższym postoju. Po przekręceniu kluczyka kontrolka od świec pali się kilka ładnych sekund. Auto odpala, ale bardzo kopci, faluje na obrotach i głośniej niż zawsze klekocze. W listopadzie, grudniu i na początku stycznia tego problemu nie było....
Przyczyn może być wiele, na początek, trzeba by sprawdzić: - obecność spalin w płynie - poprawność działania termostatu i pompy wody
(at)SebA 76PL Zapomnij w trójce że na dwójce osiągniesz setke. Góra 80. Mieliśmy od 2000 roku gdzieś do 2011 trójkę z tym silnikiem z 1994 roku. Nie był wcale taki pancerny. Palił mi tyle co koledze 1.4 w tej samej budzie. Miał przy zakupie jakoś 140000 przelotu. Był jak nowy. Totalna seria. Co do usterek to zdarzały się ale to wina raczej osprzętu....
Witam mam golfa 6 2009 rok 1.4 80 km mpi +lpg. Niestety po przejechaniu ok. 14 km załącza mi się wentylator po zgaszeniu silnika na około 3 minuty.W tamtym roku było wymieniane pompa wody, termostat , czujnik temperatury. Dziwna sytuacja jakby ktoś wiedział lub spotkał się z taką sytuacją to proszę napisać.
Sprawdz termostat.Najprawdopodobnie jest uszkodzony i jest cały czas otwarty Niesądzę, skoro autor pisze iż silnik mu się potrafi przegrzać a ogrzewania i tak nie ma. Może pompa płynu ma za małą wydajność (lużny pasek pompy ? jeśli jest to 1,6 lub 1,8) Czy w tym golfiku jest instalacja gazowa?
Te czujniki nie mają wpywu na grzanie się silnika. Czy chlodnica napewno jest dobra? Jak tak to sprawdz termostat możesz go nawet calkiem wymontować jak nie to to może być pompa ale to rzadki przypadek napędzana jest przez pasek rozrządu. Może stosowaleś jakieś uszczelniacze ?
Mam walnięty termostat wcale się nie otwiera i wąż między chłodnicą a pompą jest cały czas zimny nawet jak wskaźnik temperatury jest poza połową. Dzięki wszystkim za pomoc.
Jeżeli nie ma obiegu, to albo nie odpowietrzyłeś dobrze układu, albo pompa jest uszkodzona. Termostat wykluczam, gdyż niezależnie od jego działania mały obieg powinien funkcjonować. Jeżeli silnik jest zagazowany, to układ chłodzenia czasami ciężej jest odpowietrzyć, ze względu na rozmaite sposoby i wysokości wpięcia reduktora.
Jak gotuje i wymieniałeś termostaty, to rozbieraj rozrząd. Pompa wodna, puścił wirnik plastikowy, napewno zamiennik pompy?.
odpal auto odkręc korek i zobaczy czy nie idą bomble jeleli tak to uszczelka albo pęknieta głowica jerzeli oczywiście pompa wody jest dobra,jak i termostat i chłodnica ma obieg
Pompa ? A skąd taki wniosek? Równie dobrze zatkana chłodnica , lub zacięty termostat nie puszcza wody na chłodnicę a tylko na nagrzewnicę stąd po włączeniu ogrzewania temperatura jest ok. Lub nawet nie działający wentylator chłodnicy.
Panie kolego bez urazy - autko już letnie i pewnie ta sama chłodnica. Może miało kilku właścicieli i kto wie czy stosowali właściwy płyn do chłodnic, czy wodę z kranu. Twierdzisz, że termostat sprawny, więc stawiam na niedrożną chłodnicę. Znam przypadek rocznej chłodnicy zakupionej z giełdy, prawie jak nówka a jednak była niedrożna i poszła na złom....
Pompa wody jest nowa a korek od zbiorniczka nie był sprawdzany. Cały czas układ się zapowietrza. Po ujechaniu 10 km układ się zapowietrza, gotuje wode,węże są twarde, wentylator nie chodzi, to wszystko się dzieje bez termostatu.