Jeżeli szarpie na benzynie to prawdopodobnie problem tkwi we wtrysku a jeśli na gazie to w zależności od instalacji parownik (sztywne lub uszkodzona membrana, niedrożne dysze, zanieczyszczony kondensatem z gazu), filtr gazu, nieodkręcony (100% otwarcia)zawór gazu na butli lub sterownik (ustawienie).
Witam. Mam standardowy problem: auto traci moc po przekroczeniu 3000 obrotów, kiedy zgaszę silnik i zapalę znowu działa. Pojechałem do pana Ziutka do zakładu, ten podłączył do komputerka i stwierdził, że przyczyną jest zepsuty zawór ciśnienia doładowania. Znalazłem ten zawór na Allegro u pana Franka, upewniłem się, otrzymałem odpowiedź, że oczywiście...
Witam wszystkich... Mam taki sam problem w swoim Seacie Toledo 1,9 TDI AHF. Historia była taka: Autem jeżdżę od dwóch miesięcy. Przed wymianą rozrządu przy dynamicznej jeździe (160, 170 km/h) raz na jakiś czas tracił moc (wchodził w tryb awaryjny). Dodatkowo przy rozgrzanym silniku klepał popychacz. Po wymianie rozrządu i popychaczy auto gdy jest rozgrzane...
Witam od kiedy kupiłem autko czyli już jakieś 2 lata temu walczę z abs. Tak więc od początku nie działał abs nawet nie świeciła się kontrolka.Stary właściciel mówił ze niemiec od którego brał auto coś wspominał jakimś czujniku w bagażniku itp.(właściciel sam nie wiedział o co mu chodziło) po podpięciu wyświetlały się te same błędy co teraz. jakiś czas...
Miałem podobny problem w poprzednim toledo i okazało się że zawieszał się zawór przelewowy.Zawór otwiera się gdy jest za wysokie ciśnienie i wtedy część oleju idzie bokiem jak się zawiesi to wtedy spada ciśnienie i załącza alarm.
Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika. Dodano po 2 Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika.Zewrzyj styki...
Witam pisze z problemem migającej kontrolki świec żarowych w Seat Toledo IV 2017 r. 1.6 TDI. Kontrolka pojawia się co jakiś czas i miga a po zgaszeniu i włączeniu silnika przestaje. Byłem z tym u mechanika i po podłączeniu do komputera wyszło, że przycina się zawór EGR. Zawór został wymieniony na nowy a problem dalej nie rozwiązany kontrolka wciąż się...
Najpierw trzeba sprawdzić szczelność wężyka wychodzącego z przyłącza P2 zintegrowanego zaworu magnetycznego. Jeśli wężyk będzie cały a na jego końcu będzie wyczuwalne podciśnienie (po przytknięciu doń palca) to trzeba wymontować i sprawdzić zawór EGR czy się uchyla np. po podpięciu do króćca jego siłownika wężyka z przyłącza P6 zdjętego wcześniej z...
----------------------------------------... Witam Proszę o poradę w sprawie mojego Toledo, mianowicie auto długo kreci zanim zapali tak samo jest na zimny, ciepłym silniku(silnik AFN). Wymieniłem w nim wężyki zwrotne , świece żarowe. Spotkaliście się z takimi objawami ///może ktoś cos poradzi ???? zgłoś do moderatora...
OK dzięki za rade. Jestem umówiony dziś na porządną diagnostykę przez kolesia co pracuje w skodzie (te same silniki). Weźmie kompa do domu z serwisu, przepływomierz, czujnik temp silnika, oraz zawór ERG (chyba N75) i będziemy działać. Podzielę się potem informacjami co z tego wyjdzie. Na pewno komuś się przydadzą. Co do przebiegu auta to nie jest duży...
1) Czy znasz poprawną procedure kontroli kąta wtrysku? 01- elektronika silnika 04- nastawy 000 kanal, kontrolka świec mryga i wtedy patrz na wartość kąta. 64 jest dopuszczalne ale ja bym skorygowal. Staraj się celować w 40-50 2) TDI-ki po ok. 2 minutach pracy na biegu jalowym zamykają EGR. Podczas pracy z otwarytm EGR-em wartość przeplywu powietrza...
Witam i przepraszam za post pod postem. Auto dalej nie pali tak jak trzeba. Nawet teraz przy temp.-8 po odpaleniu kaleczy na jednego tłoka. Mechanik stwierdził ze głowica a konkretnie któryś zawór. Ale jeśli ciśnienie ok. 30 atmosfer to chyba nie zawór. Mam kompletna głowice od alh. Co sądzicie wymienić ta głowice czy szukać jeszcze czegoś innego.
jest kilka rzeczy które mi sie nie podobają. Pierwsza, to: nie widziałem migdy tak wysokiego cisnienia atmosfertcznego, ale niewiem w jakich warunkach testowałes. Druga to turbo. Wygląda to tak jakby zacinała sie geometria, albo żle pracował zawór regulacji turbo n75 sprawdz czy sztanga turbo pracuje bez oporów i w pełnym zakresie, jesli tak to zostaje...
ok poprawie te logi. Co to może być że odłączam zawór n75 co reguluje podciśnieniem turbiny i autko lepiej chodzi. Ciężko mi stwierdzić czy chodzi normalnie ale napewno o wiele lepiej. Czytalem ze odlaczeniem wtyczki nie mozna zdiagnozowac tego zaworu. Co innego podmiana z innym spawnym albo chociażby z n18... Zrobiłem logi z grupy 3,8,11 dla zobrazowania...
-klapa ciepło-zimno może nie przestawiać się -niedrożność nagrzewnicy -żeberka nagrzewnicy zanieczyszczone -w niektórych wozach stosuje się zawór który puszcza obieg na nagrzewnicę sprzężony z regulacją ciepło-zimno i czasami bywa że się zacina Dokładnie nie wiem jakie patenty stosuje Seat ale najczęściej to powyższe może powodować brak ogrzewania wnętrza....
Albo piszesz o zaworze EVAP albo o zaworze klap kolektora.Tak czy tak oba idą do kolektora więc jak spadł wężyk to będzie lewiznę ciągło.
Witaj na początek chce zapytać który to model Toledo? Jeśli to model od 99 to mogę powiedzieć że immo. jeśli nie czyta klucz to dzieje to się praktycznie od razu po przekręceniu stacyjki i kontrolka mruga.Gwarancją tego że immo jest O.K jest oczywiście to że nic nie było grzebane przy jego osprzęcie t.j kluczyk jest oryginalny (nie przekładany w Chiński...
Witam zdaję sobie sprawe żę wątek spadków mocy w tdi jest szeroko opisany ale mój przypadek wydaje mi się inny niż te które do tej pory przejrzałem. Pod koniec ubiegłego roku kupiłem Toledo rocznik 2003, po kilku dniach od zakupu nastąpił pierwszy spadek mocy, póżniej następne. Udałem się do gościa który w mojej okolicy uchodzi za najlepszego speca...
Witam. Mam duży problem z ciśnieniem oleju w seacie toledo z 2001 1.4 16v AHW Trzy tygodnie temu spadł pasek rozrządu choć był wymieniony w lutym tego roku. Okazało się, że urwała się jedna ze śrub mocujących. Mechanik wymienił już zawory, popychacze, hydrauliki, pompę oleju, wał korbowy, olej, świece. Na zimnym silniku ciśnienie oleju jest ok., ale...
Witam kolegów Seta toledo 1.9 TDI 110 KM Auto traci moc podczas jazdy , na początku auto jedzie swietnie i równie dobrze przyspiesza , jednak po kilku minutach jazdy czuć tak zwany próg przy 3000 obr/min który bardzo ciężko jest przekroczyć, zachowuje sie jak bez turbo Po zatrzymaniu auto znowu pracuje normalnie. Podpiołem auto pod skaner i wyskoczył...
Witam. Jest mały problem z seatem toledo 2 2000 rok tdi 110 km AHF przebieg 215 kkm a mianowicie: Na początku było wszystko OK zero problemów. Pewnego deszczowego dnia w momencie załączania się turbiny ok 1700-1800 rpm nie było charakterystycznego gwizdu i brak przyspieszenia. Zgasiłem auto odpaliłem i wszystko było OK zero problemu ?! Potem jeździłem...
Witam. Mam problem z toledo 2 1,9 tdi 90 km 1999r . Klima nagle przestała działać. Pojechałem nabić czynnik myśląc że go nie ma okazało się ze jest ok. Po włączeniu klimy na panelu (klimatronic) włącza sie wentylator ale kompresor nie. Odpinam wtyczkę z kompresora przy włączonej klimie i jest 4.2v. Próbowałem podłączyć sprężarkę na krótko z akumulatora...
Witam, Od jakiegoś roku mam problem z Seatem Toledo II 2002r. 1.9TDI 90KM , mianowicie samochód przy około 110-120km/h nie ma mocy. Przeczytałem wiele tematów na ten temat, lecz nie uzyskał stosownej informacji. Na chwilę obecną sprawdziłem przewody od turbo, od czujnika ciśnienia(tylko to co było widoczne) i VAG-a: 17564 Czujnik podciśnienia MAP -...
Witam mam seata toledo 2 2000r. 110km mam problemy z turbiną odcina mi ja przy okolo 2500 tys obrotow . Po zgaszeniu i ponownym uruchowmieniu silinika jest ok. wymienilem zawor n75 bialy , czyscilem turbine , zawór egr i wymienilem węzyki podcisnienia czym to moze być spowodowane ?? Turbina siada ??
Witam panowie Zaczne od małej histori. Kupiłem seta toledo 1.9 tdi 90 KM rok 2000, byl to tak zwany "skladak" gdyz karoseria byla z angli i silnik benzyna, a u nas chlopaki wsadzili do niej instalacje i silnik 1.9 tdi i z moich obserwacji wynika ze popelnili błąd ponieważ w moin przypadku komputer silnika pokazuje oznaczenie agr turbo bez zmiennej geometri...
Witam mam problem z seatem toledo 1.9 Tdi, a mianowicie brak mocy, słabo się zbiera, wszystkie wężyki wymienione zawór N75 nowy podmieniony czujnik ciśnienia MAP , Egr czyszczony, doloty szczelne, sztanga na turbinie pracuje lekko, robiłem podcisnienie na gruszce turbiny i ładnie ściąga sztangę. Komputer pokazuje błąd 17964 (P1556) Turbo/super charger...
Witam Moje auto to toledo abf 2.0 16v 1995r gaz zwykły na mikserze. Problem mam od dłuższego czasu z obrotami. Jak zimny obroty biegu jałowego są ok, w miarę wzrostu temperatury obroty rosną stopniowo do 1500-1800 i na ciepłym tak trzymają, nawet jak przydusze silnikiem to i tak rosną. Po włączeniu wszystkich odbiorników spadają do 800 i jest oki ale...
Zbiornik+wielozawór+zawór tankowania = 500zł. Elektronika sterująca+wiązka = no powiedzmy 300zł. Wtryskiwacze+reduktor = najbiedniej 150+150=300. Razem już jest 1100. A bzdurki, typu rurki, szalufiki, filtry? Jakoś nie chce mi sie wierzyć, że ktoś za 100zł montuje gaz do auta, gdzie we dwóch trzeba pół dnia wywijać. ```` Ultimatum. Prosze przestać wypowiadać...
Witam Posiadam Seata "Kaszlaka" Toledo 1L rocznik 1992 silnik 1.8 w LPG Po spawaniu kielicha (tak akumulator był odłączony) zaczęły się dziać dziwne rzeczy z benzyną. Jakiś inteligent chyba majstrował przy wlocie paliwa bo trochę szpachli odpadło a w środku głębiej znalazłem luzem wiszący sprawny zamek od wlotu paliwa (szok). Przez to wszystko rdza...
Witam.Mam problem z autem seat toledo 2 1.6 16V .Auto po wymianie rozrzadu zaczeło pracować nieróno.Na biegu jałowym co jakiś czas szarpało silnikiem nie dało sie jezdzic na 1 biegu bo szarpało autem .Zawiozłem auto do mechanika i została zaadaptowana przepustnica(prezpustnica nowa) po przejechaniu 150km problem powrócił.Po odpięciu wtyczki od egr...
Witam forumowiczów, mam problem z Seatem Toledo 2 1.9 Tdi 110km. Problem objawia się tym że, przy dłuższym przytrzymaniu gazu ( ok. 2800 obrotów) wyłącza się całkowicie turbo, niezależnie od biegu. Problem nie pojawia się, gdy przytrzymam gaz i po chwili go puszczę, wtedy mogę znów dodać gazu przez chwilę bez wyłączenia się turbiny. W ten sposób mogę...
Ja bym sprawdzil ciśnienie może zawór sący wypalony lub uszkodzony, przewody wysokiego lub cewa a może lewe powietrze.
Czarne elektrody to wina uszczelniaczy jedyna częsta usterka w silnikach VW&Audi. Gdy samochód stoi olej ścieka po zaworze i spływa do komory spalania (zwłaszcza przez noc) i rano włączasz samochod i musi się spalić ten olej. Jest tak jeżeli z rury wydechowej wychodzi błękitny dymek. Ewentualnie może być to czujnik cieczy chłodzącej, ale małego obiegu...
Witam. Nareszcie moje auto chodzi jak powinno (Po wszystkich niepotrzebnych i potrzebnych naprawach - regeneracja pompy :( z powodu zwarcia kabelków) Wymieniłem dziś elektromagnetyczny zawór sterujący ciśnieniem doładowania no i normalnie moje auto to potwór (no może trochę przesadzam) ale naprawdę wkręca sie powyżej 4 tys. obr/min bardzo płynnie. Pozwoliłem...
Na trzecim moim zdaniem masz trochę za małe sprężanie. Już wyżej cię nakierowali, żę to może być coś z zaworami, może pierścienie.
do sprawdzenia ciśnienie paliwa. uszkodzony zawór reg. ciśnienia bądż pozapychane wtryskiwacze, lub nieprawidłowa praca emulatora wtrysków
Seat Toledo 1.9 TDI '96r. - mam mały problem. auto przyspiesza do 120 bez problemu , ale jak chce wiecej to powyżej 3 tyś. obrotów , zaczyna się bujanie tzn.( pedał gazu wciśnięty do końca ) raz przyspiesza , raz nie .( efekt jest taki jakbym wciskał i puszczał pedał gazu), . Na autostradzie próbowałem i max jedzie 140 . Sprawdziłem : - podłączyłem...
miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6 mechaników i nic.... poza sporymi wydatkami. Dostałem numer od znajomego, zadzwoniłem, umówiłem się i po ok. 2 godzinach auto aż wyrywało asfalt. Problem tkwił w zaworze turbiny, wystarczyło go rozruszać. Dodano po 24 miałem ten sam problem co Ty kolego. Zwiedziłem 2 serwisy seata, 6...
Zawór G80 sprawdzałem pukając w niego przy ok 2000obr/min i niezauważyłem jakiś zmian w pracy silnika. Początek wtrysku: 01-008 w bloku 000 na 2-gim miejscu zamiast wartości ok. 52 mam 210 . Sprawdzałem jeszcze blok wartości mierzonych kanał 004. Pole 2 =1.3* (wymagany kat poczatku tloczenia w stopniach) znacznie różniło się od pola 3 = 14* (aktualny...
dzięki za podpowiedź. Układ wydechowy jest w pożądku to już przerabialem bo pozbyłem się katalizatora. Teraz mam przestawiony zapłon i jest lepiej ale usterki nie znalazłem. Dalej nie moge jeździć na gazie. Może masz inny pomysł. pozdrawiam Dodano po 10 rozrząd ok sprawdzany, guma pod kolektorem wymieniona była nadpęknięta. Nie wiem co to wakuometr?...
Podobnie miałem w moim aucie w Seacie z takim silnikiem. Palił coraz gorzej aż przestał całkiem. Ja uparcie kręciłem rozrusznikiem żeby go zapalić i stało się. Silnik zablokowało i do warsztatu. Koło zębate na wale było poluzowane i obcięty nosek( klinek) ustalający położenie. Wszystko przestawione , zawór z krzywiony , głowica do remontu. Proponuję...
Sprawdź podgrzewacze - ja zawsze zaczynam od spraw najprostszych,a później kompresja, początek tłoczenia i pozostałe. Ciekawi mnie jeszcze jak kolega gromleon reguluje w tym silniku zawory?
Witam tak na powaznie to jak pisał Elektrit naprawic nastawnik i przestanie mrugac Pzdr No nie macie racji. Po skasowaniu błędów znowu zaczęła mrugać, więc znowu vag i teraz kody: 01265 Zawór cewki regulatora próżniowego EGR – N18 17978 - komputer sterujący silnika zablokowany Czy dalej każecie wymieniać kolejne elementy czy ktoś ustosunkuje...
witam ponownie jak to coś pomoże to grzeje sie zawór N75 . no i jak możecie to napiszcie jak sie czyści te cięgno od turbiny
Nie moge przestawic walka rozrzadu bo przeciez dwie pierwsze krzywki maja byc w gorze czyli zawory zamkniete - i tak wlasnie jest ustawione ...
nie domyka się jakiś zawór przy turbo i włącza tryb awarii tu masz odpowiedź spadku mocy podczas jazdy,czyli zawór lub połączenia ,turbinę zostaw na koniec
Czy dobrze się zorientowałem?? Mam seata toledo 92 silnik 2.0 2E i mam tylko jedna pompkę w zbiorniku i filterek paliwa. Czy ten zawór zwrotny w pompce daje się wymieniać regenerować czy trzeba całą pompkę wymieniać??
do sprawdzenia na początek zawór N75 i wszystkie wężyki od podciśnienia, kolejno będzie turbinka
Zawór podmieniałem od drugiego samochodu sprawnego, a turbina byla czyszczona dokladnie. Czy może byc to zawór na silniku EGR czy coś związane z zapłonem lub pompą paliwową? Czy też coś uszkodzone w silniku?
W dieslach starszej generacji właśnie takie byly objawy złego stanu pompy wtryskowej, że na zimnym silniku palił dużo lepiej, a na ciepłym długi rozruch. Ale starego typu diesle mają coś wspólnego z dieslami nowej generaci jeśli chodzi o pompe wtryskową. Nie wiem jak to sie nazywa fachowo , ale chodzi o tylną część pompy o wymiarach mniej więcej 10cm...
Jest taki zaworek w Octavi jest na ścianie grodziowej(koleś jezdzi na taxi powiedzieli turbina, przepływka a okazał się ten zawór podciśnienia) i właśnie przez niego jest ten spadek mocy po przekroczeniu 3000rpm jutro postaram się dowiedzieć gdzie jest w toledo i odpisze.
juz go luzowałem prosze mi napisać czy mam racje. jak naprzykład ktoś źle ustawił rozrząd i zawory minimalnie są uchylone czy też może powstać świst? to tylko taka moja teoria moge się mylić
Paliwo sie cofa , załóż zawór zwrotny lub nieszczelność na zasilaniu.
Myślę, że dopóki nie dowiemy się jakie są cisnienia na ssaniu tłoczeniu w trakcie pracy to mozemy sobie gdybać. Czy jako załaczenie/wyłaczenie klimy rozumiesz właczanie się sprzęgla elektromagnetycznego czy tez tylko efekt chłodu wewnatrz A ja mam np koncepcje na uszkodzony zawór regulujący w spręzarce.
...wszystko posprawdzano... Widocznie nie wszystko. W korku od zbiorniczka wyrównawczego jest zawór, jego niesprawnośc też będzie skutkowac gotowaniem płynu.
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
no ale juz jest 2 i tez by był zepsuty? ściągnołem dzis głowice i wszystko wygląda ok tylko jedno ciekawe że zawory i tłoki z góry czarne i świece tak jak by moze olej spalał ale nie bieże oleju.
A moim zdaniem pomiar ciśnienia sprężania ,to zużycie oleju sugeruje na zużycie tego silnika nie napisałeś ile ma przejechane.Po badaniu wyjdzie że któryś z cylindrów nie ma ciśnienia .Wtedy wiadomo nowa uszczelka i na wszelki wypadek uszczelniacze na zaworach ,ewentualnie nowe pierścienie.
Skoro zawory klekoczą to luzy mają zbyt duże, więc brak opcji niedomykania się, jak napisałeś wcześniej.
Jesteś trochę leniwy, nie skorzystałeś z przywileju jakim jest na forum wyszukiwarka, wystarczy wpisać słowo kluczowe "notfaul" masz wtedy całe kompedium wiedzy na ten temat. Na piechotę nic nie zdiagnozujesz, wałkowane wiele razy próba dynamiczna, logi w czasie jazdy, podgląd w bloki pomiarowe, daje jednoznaczną odpowiedz. Przykładowe uszkodzenia-...
Witam. Mam problem z Seatem Toledo 1,9 Tdi 90 koni 2001r. Problem polega na tym że przy 4,4 tys/obr na 3 biegu , przy 3,5tys/obr na 4 biegu i przy 3,2tys/obr na 5 biegu samochód dostaje muła i czujnik ciśnienia turbiny zablokowuje turbinę. Program VAG diagnozuje błąd czujnika ciśnienia turbiny i po wykasowaniu wszystko wraca do normy - aż do następnego...
Teraz miedzy czasie znalazłem książkę i wyczytałem że w przypadku gdy przy prędkości ponad 1500 obr/min zawór ciśnienia oleju zostaje otwarty pali się lampka ciśnienia oleju i pulsacyjny dźwięk ostrzegawczy 3 razy. Właśnie tak miałem. Tylko zastanawia mnie ten błąd 771 ale może on już wcześniej był. Gdzie mam szukać zaworu odcinającego ciśnienia oleju.
Pozbyłeś się dźwięków "szu szu szu" ale ograniczyłeś wartość maksymalną ciśnienia doładowania względem fabrycznie ustawionej na turbince czyli zmieniłeś tym samym częstotliwość pracy N75 a należało najpierw zajrzeć do wnętrza obudowy zaworu EGR i następnie po demontażu ją wyczyścić i łącznie z grzybkiem zaworu EGR na wypadek gdyby się przycinał - a...
Zakrec zawór gazu na butli, niech pochodzi na gazie aż zgaśnie i wtedy próba na benzynie. Bywały przypadki ze gaz szedł razem z paliwem.
nie pamiętam co tam siedzi dławik czy zawór rosprężny, ale to może być przyczyna, trzeba dobrze pomierzyć ciśnienia za i przed sprężarką
W takim przypadku najlepiej jest auto sprawdzić interfejsem diagnostycznym VAG-COM i w pierwszej kolejności sprawdzić czy i jakie zostały zapisane kody i opisy błędów a potem (jeśli żadne błędy nie będą wskazywać na tę akurat przypadłość) pozostaje diagnoza statyczna i dynamiczna oraz sprawdzenie układu zasilania w paliwo. Prawdopodobny błąd to błąd...
Że znowu wtopiłeś z silnikiem. Blokować silnik jako taki może wiszący zawór, bądź skorodowana gładź cylindra. A w pierwszym przypadku co było powodem pokazania "kolana"? Czyżby popękany tłok? Uwaga! Te silniki i ich pochodne oparte na tym samym szkielecie wbrew pojawiającym się opiniom są kolizyjne.
a wiesz przy jakim ciśnieniu się wyłączała?? najpierw dowiedz się przy jakim ciśnieniu zadziała zabezpieczenie dopiero potem mnie poprawiaj. Dodano po 4 sprężarkę ci wyłączało przy 28 barach?? taka mała bombka w samochodzie. a zawór bezpieczeństwa wyrzuca gaz przy ok 30barach. i jak opadnie ciśnienie do ok 20 to włącza sprężarke. to dla niej zabójstwo....
Witam Panowie. Moje pytanie dotyczy uszczelniaczy na zaworach czy w silniku 1.6 8v konieczne jest sciagniecie glowicy do wymiany uszczelniaczy? Zgory dziekuje za odpowiedzi.
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
zależy co wiecej sie stało jeśli sam knil to trzeba wymienić koło pasowe rozrzadu cena około 100zł za nowe jeśli poszedł o jakie dwa zęby rozrząd to najprawdopodobniej głowica do wymiany cena około 1000zł z wymianą najłatwiej to sprawdzić ściągając pokrywe klawiatury i wałek rozrządu zobacz czy zawory zostały w dole lub czy nie sa rozwalone relulatory...
Witaj. Wykonałem zabieg między wąż vacu<-->pompa dałem trójnik podłączyłem pod niego gruchę na krótko i wąż idący do podciśnień, w zawór w który wchodził wąż od gruchy zaślepiłem Grupy: 003,011 -
no to dość sporo czyli diesel albo gaz ja bym stawiał na na diesla. A jak na Diesla to raczej w TDi bo moim zdaniem vw z tdi z przebiegiem 400tys jak mój pasek ( b5 1.9tdi 90km(ahu) rok 1997) jeszcze jeździ i co do samego silnika i skrzyni nie mam zastrzeżeń. Ciśnienie w cylindrach 28 na 24-30bar(nie jestem pewien) i ani silni ani turbo nie ruszane....
Ja Ci podpowiem, pokrzywione zawory. Źle sprawdziłeś głowicę.
A kontrolka świecy żarowej świeci się normalnie? Komunikacja z ECU jest? Może cos ze 109 przekaznikiem? Jak ze 109 wszystko ok to plak w rękę i odpal przytrzym na plaku moze przeciągnie. Czasem trzeba by troszke pochodził na plaku jak się mocno zapowietrzy. Jak już będzie chodził na plaku to vag i podejrzyj jaką masz dawkę paliwa. Może nastawnik w pompie...
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
Zawór N75 do sprawdzenia.
Sprawdź przewody podciśnieniowe, zawór n75, egr, drożnosć wydechu(katalizator) wymień filtr paliwa. Bo następne pomysły to turbina i pompa.
Ostatnio samochod mi zacząl chodzic na 2 cylindry. Pierwszy i drugi nie chodzi ale iskra jest. Dzieje sie tak ze raz chodzi na wszystkie a czasami na 2 pierwsze nie chodzi,dzieje sie to na wolnych obrotach i przez to gasnie. Ostatnio jak jechalem to zaczal dziwnie podszarpywac. Czy to moga byc wypalone zawory?? Czy raczej cewka,albo cos z elektryka?...
Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte? Czy te anomalie dzieją się po rozgrzaniu silnika? czy nie zależnie od jego temperatury? Pamiętam podobny przypadek w Hondzie Accord, wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze, okazało się, że zawory były podparte
Witam. Problem tkwi w Toledo z silnikiem ABF z 1995r. Jak wiadomo, silniki ABF miały ABS z systemem EDS. Z tego co pisze w ETCE, jest to pompa ABS MARK IV ATE. Historia jest taka: poprzedni właściciel próbował z tym walczyć, okazało się, że ktoś wyrwał kable z kontrolki ABS która jest w liczniku. Naprawił to, kontrolka teraz działa czyli się świeci....
Tak jak pisałem wcześniej sprężarka się załącza wentylator na chłodnicy klimy działa w układzie jest ciśnienie 12 barów a ona nie chłodzi. Po włączeniu rurki przed jak i za zaworem rozprężnym są zimne a sam zawór pokrywa się rosą. Ostatnio jak jechałem to klima przez chwile działała ale jak trochę schłodziła i zaczeła zmieniać siłę nadmuchu to przestała....
koledzy mają rację ALE jeśli chcesz to; 1 zakręć ją tak aby przy 1000 obr. miała 1000mbar. 2 zrób logi i podaj 3 zawór el.mag. bym podstawił drugi 4sprawdź czy zaw.el.mag. nie ma cały czas pełnego zasilania (od 900 obr do 4000tys.) nie raz poprawiałem po chłopakach od regen.turbo bo przeładowywało
Zalezy czy ogrzewanie sterowane elektrrycznie czy mechanicznie nic nie napisałeś nikt tu nie jest jasnowidzem. Jeżeli jest na linkę to albo spadła przy pokrętle lub się urwała bądź też z drugiej strony przy zaworze ciepła spadła bądź też się urwała..
Taki mam zamiar podłączyć pod komputer , ale jeszcze chce spróbować sam ponieważ już raz to zrobiłem . Możliwe ze zawór podcienienia, który kupiłem używany jest uszkodzony :/Dlatego pytam się, czy ten zawór robi ciśnienie jeżeli tak to może być uszkodzony i oddam do reklamacji bo mam taka możliwość .
Termostat nie ma nic do tego - on nie zjada płynu. O jaki zawór bezpieczeństwa Ci chodzi? Daj zdjęcie. Czy węże wody idące do chłodnicy są twarde jak nagrzeje się silnik do 90 stopni? Najlepiej ściągnąć dolną osłonę silnika i zobaczyć czy tam się gdzieś nie leje płyn lub nie widać różowych zacieków po wyschniętym płynie, zobacz czy nie ma ich w pobliżu...
Pomyłka u cb jest elektryczny zawór EGR wiec nie podcisnieiowy gdzie dokładnie wisi ten przewód ?
Panowie sprawa wygląda tak: samochód w kiedy wchodził mi na rezerwe w pewnym momencie na kilka chwil nie reagował na pedal gazu, po kilku sekundach jechał dalej, dodam że tankowałem za ok 50 zł. Po pewnym czasie zacząłem tankować prawie do pełna i kiedy paliwo dochodziło lekko poniżej 1/4 baku gasł w czasie jazdy. Po chwili odpalał normalnie i znowu...
Witam Jeśli masz jakieś pojęcie o instalacji to proponuję lovato smart.Można nówkę na znanym portalu aukcyjnym kupić za 9 stówek,używkę nawet za 250(osobiście kupowałem-wiązka,filtry,zawory,komputer,... ,czujnik poziomu i centralka).Pewnie zaraz rozpocznie się dyskusja czemu lovato jak przecież instalacja x,y,z jest lepsza itp.Instalacja jest prosta,łatwa...
Był, ale instalacja zdemontowana. Myślisz o nadpalonych zaworach czy o puszczaniu gazu przez wtryski ?
Witam wszystkich Pacjentem jest jak w tytule Tolek z 2001 roku 1,9 tdi ALh, przebieg na blacie 266000, oleju ubywa tak do litra od wymiany do wymiany. Od około 3000 obr/min budzi się w nim zwierze(leniwiec-:( ). Auto nie łapie żadnych notlaufów, nie faluje na biegu jałowym, nie gaśnie, nie dymi, osiąga 180 km/h ale zajmuje mu to dużo czasu. Do 3000...
Witam wszystkich Założyłem podobny temat ale niestety bez odzewu wiec spróbuje od drugiej strony małymi kroczkami Auto robi się słabsze po 3 tysiącach obrotów ale nie przechodzi w tryb awaryjny Trochę martwi mnie spadek doładowania poniżej wymaganego a później idzie dalej do góry Wrzucam logi dynamiczne grupy 11 na kolegi przepływce Na mojej jest praktycznie...
004-4 jak sama nazwa wskazuje cold start valve- zawór dawki rozruchowej że tak to nazwę, wartość zmienia się przy nagrzewaniu sinika.
witam, mam pytanie jak wyczyścić odmę w silniku 1.9 TDI ASV 110 km?Na pokrywie zaworów jest taki czarny grzybek czyli zawór odpowietrzający odmy. Wyczytałem że trzeba odkręcić pokrywę zaworów i wyczyścić jakieś sitko. Tylko nie wiem za bardzo na czym to polega, gdzie owe sitko się znajduje? Czy nie prościej jest kupić ten nowy grzybek lub zaślepić odmę?
Witam , napisałeś że zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot. Ustaw rozrząd, odpal i ma chodzić , chyba że wcześniej zawory spotkały się tłokami.
Jest taka możliwość, że gaz leci stale (ulatnia się mimo zamknięcia elektrozaworu) do dolotu i niestety potem co byś nie robił, to Ci nie zapali na benzynie. Co robić? na próbę zakręcić zawór w butli z tyłu. Wtedy odetniesz gaz mechanicznie, a tak elektrozawór może popuszczać i nie zapali.
Cześć Koledzy, Zdarzyła mi się przykra sprawa i rozważam czy miałem gigantycznego pecha czy może jednak mechanik tak coś spitolił, że doprowadziło to do uszkodzenia silnika. W telegraficznym skrócie, żeby nie zanudzić. Samochód rano odpalał normalnie ale po krótkiej jeździe i postoju zapalał z dużym oporem - jakby uszkodzony rozrusznik - zakręci i nic....
Silnik chodzi jak złoto, ma moc itd. Bo LPG ma znacznie szersze granice palności niż benzyna. Nawet jak jest ubogo to w miarę jedzie, ale zawory wypala. Korekta długa na plusie nic dobrego nie wróży.
Podłącz ten przepływomierz na miejsce. Sterownik będzie pamiętał o tym ale przy sprawnym przepływomierzu nie wpływa to na dynamikę jazdy. Do sprawdzenia, - odczytać sterownik na błędy(może coś wyjdzie co naprowadzi na usterkę) - sprawdzić podciśnienia(wężyki) -zawór egr - sztanga w turbo - drożność wydechu - drożność dolotu - szczelność dolotu - filtr...