Przecież one siedzą w oleju i się nigdy nie zapiekają. Chyba że dmuchało z pod podkładki. Nie siedzą w oleju , a czy się nigdy nie zapiekają, owszem zapiekają. Powodem była wydmuchana podkładka termiczna . Pazurki które pokazałeś nie nadają się do demontażu , ponieważ blokuje je trawers mocujący wtryskiwacze . Dodano po 1 Dodano po 1 Celem demontażu...
Dwa pierwsze błędy wskazują na uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Trzeci na problem z obwodem świec żarowych. Skoro te błędy są nieaktywne a tak się dzieje sprawdziłbym jeszcze trawersy wtrysków. Zaparkuj auto ostro z górki ( silnik ma być niżej) Jeżeli tak po dłuższym nawet postoju będzie odpalał zacząś trzeba od trawersów wtryskiwaczy.
Nie jest to wina filtra ani świec. Dobrą droge wskazuje kolega fruction. W tym silniku to typowy feler. A problemem jest że nie ma jednoznacznej drogi usunięcia niedomagań. Najbardziej prawdopodobne jest ze układ paliwowy sie zapowietrza. Jaki przebieg auta? Sprawdzic: czy w filtrze paliwa (w paliwie) nie ma oleju, czy nie ma nieszczelniosci w ukł....
Witam. Jeżeli miałeś mocno brudny filtr paliwa (czarny od oleju silnikowego) to nieszczelność układu paliwowego jest spowodowana uszkodzeniem uszczelniaczy trawersów. Między trawersem a wtryskiwaczem jest uszczelniacz i jeśli jest on uszkodzony (najczęściej przez zbyt mocne dokręcenie) to olej przedostaje się do paliwa a układ się zapowietrza. Wymiana...
Co wy na takie wynalazki? To nie żadne wynalazki.Twoje myślenie jest odwrotne.Pompa się pewnie kończy albo się zapowietrzał i ktoś wstawił dodatkową pompę.W tym silniku przelew wtryskiwaczy jest oryginalnie podłączony do zasilania pompy.Ma to na celu wytworzenie podciśnienia na przelewie. Po to by paliwo nie dostawało się do silnika przy uszkodzeniu...
Witam, posiadam Zafirę 2.0 DTL 82 km, mam problem z odpalaniem auta. Sam wymieniłem filtr paliwa, wszystkie świece na nowe Bosh, znajomy elektromechanik wymienił mi bendiks w rozruszniku. Po tych zabiegach auto ładnie kręci, ale długo odpala po nocy. Dałem auto do mechanika, aby sprawdził co je boli, wspomniałem o możliwym zapowietrzaniu się układu....
no to może kilka konkretów. jesli miałbyś uszkodzone świece - po odpaleniu mrugała by lampka od silnika. problem w twojej astrae polega na zapowietrzaniu się ukł. paliwowego po dłuższym postoju. sprawdź czy przewody powrotne łączące wtryski (mostki) oraz przewód łączący je do pompy nie są wilgotne. Jeśli tak to są natychmiast do wymiany i masz szanse...
Zakładanie używanej, niepewnej pompy to marny pomysł. Poza tym czarna ropa to zwykle uszkodzone uszczelnienia przy trawersach wtryskiwaczy tzn. olej w paliwie.
Wita. Mam problem z astrą 2.0 DTL ponieważ gdy postoi przez noc to rano nie odpala i trzeba kręcić około minuty żeby załapał. Wymieniłem gumowe przewody powrotu z trójnikami i nic nie pomogło. Ale zauważyłem że filtr paliwa który wymieniłem miesiąc temu jest z dołu do połowy czarny jakby od oleju. Czyżby do wymiany były uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy...
Naprawiłem multum takich pomp i cuda widziałem, drzazgi w baku zatykające zaworek powrotny, jakby kawałki gumy w baku, auto wywalało tryb awaryjny przy 140km/h, setki mechanicznie uszkodzonych trawersów i wtryskiwaczy przez nieodpowiedni montaż/ demontaż sagę by napisał. Nie ma u mnie wymiany pompy bez czyszczenia baku bo zawsze jakiś syf się zbierze...
A nie czytałeś o uszczelkach trawersów wtryskiwaczy?? Doczytaj...
No to może z innej beczki. Czy wie ktoś jaki jest rozmiar oringów w trawersach wtryskiwaczy? Podejrzewam, że tam dostaje się powietrze.
Zrobiłem kolejny test: Przelewy podłączyłem przeźroczystym wężykiem do zasilania pompy i... nie wiem jak to powinno wyglądać - czy pompa powinna mocno ciągnąć z przelewów paliwo ?? Jeśli przelewy idą do przewodu zasilającego to .... (chyba logiczne) U mnie wygląda to tak, że co jakiś czas pompa bardzo powoli wyciąga bąbelek powietrza z przelewów i...
U mnie filtr byl lekko czarny na dole czy to wina tychże trawersów ? Nie, to wina uszczelnienia (podkładek) wtryskiwaczy.
Układ paliwowy w tych nieszczęsnych oplach ma taki myk że przelewy wtrysków są wpięte w przewód zasilający pompę wtryskową w paliwo. Natomiast jak ktoś wspomniał wcześniej przewody wysokiego ciśnienia i przelewy nie są podpięte bezpośrednio do wtrysku tylko do tzw potocznie trawersy, (to wynika z durnych założeń konstrukcji, 16 wentli, jeden wałek rozrządu...
Zdejmij wężyk przelewowy od wtryskiwaczy i zaślep go przed pompą. Odpal na kilka minut. Jeśli po dłuższym postoju problem się powtórzy to trawersy i ich uszczelniacze masz wyeliminowane. Ten zawór zwrotny , który założyłeś musi być z gumową uszczelką , te z kulką kiepsko działają. Załóż go pomiędzy filtrem a pompą na zasilaniu, jeśli to nie pomoże to...
Witam wszystkich. Mam od niedawna Astrę II '98 2.0DI 16V na łańcuszku rozrządu, wszystko chodzi elegancko do chwili gdy temperatura spadnie poniżej zera. Mianowicie samochód nie odpala. (na mrozie stał od 2 do 9 rano bo późno w nocy wróciłem, więc raczej krótko) Miał wymienione wszystkie filtry, oleje silnika i skrzyni biegów a ostatnio też wszystkie...
jeśli nie zapalała ci sie żadna kontrolka podzcas jazdy a po nocy nie możesz odpalić to są możliwe dwie przyczyny w tym typie silnika 1. sprawdź powrotne przewody od wtryskiwaczy - krótkie łączniki i przewód do pompy wtryskowej - cienkie czarne gumowe przweody jeśli optycznie sa zawilgocone - 100% do wymiany 2. jeśli punkt 1 nie pomoże to wyjmij filtr...
Jeśli świece żarowe sprawne ( układ podgrzewania wstępnego sprawny )to pewnie się zapowietrza .W przypadku zapowietrzania do sprawdzenia obudowa filtra paliwa , przelewy i nieszczęsne uszczelniacze na wtryskiwaczach (ten silnik ma specyficzne rozwiązanie zasilania wtryskiwaczy w paliwo - posiada uszczelniacze metalowo gumowe pomiędzy trawersami doprowadzającymi...
W tym silniku nie może zabraknąć paliwa, wymiana filtra paliwa też wymaga umiejętności. Jedną z usterek może być zapowietrzenie układu paliwowego. Pewnie zaraz ktoś odpowie że jak było paliwo i nikt nic nie grzebał to się nie zapowietrzył. Otórz mógł poprzez uszczelnienie wtryskiwacza (trawers). Przez noc potrafi tak się zapowietrzyć że nie odpali....
Witam ta diagnostyka w oplu to była żenada byłem . Schyliło się kilka głów myśleli że komputer coś pokaże , ale tam nic nie było wymienili soft , i to samo filtr paliwa to samo przelewy , uszczelki czy coś takiego na wtryskiwaczach i pompie ,trawersy , to samo ja też tak umiem diagnozować czy ktoś z was nie umie wymieniać części . Słyszałem to jaki...
Kolego przerabiałem to w silniku 2.0 DTL tam przyczyną zapowietrzania się a raczej cofania paliwa była pompa wtryskowa standard w oplach o przebiegu powyżej 200000 km. U mnie ten problem wyglądał tak że po nocy auto trzeba było długo kręcić zanim odpaliło ja rozwiązałem ten problem tak kupiłem ponad metr przewodu paliwowego dałem go od pompy wtryskowej...
Metaliczny stukot pojawia się w momencie, gdy silnik coś zaczyna łapać i wtedy zaczyna coś blokować kręcenie rozrusznikiem.Po odkręceniu przewodów z wtryskiwaczy paliwo raz leci a czasem nic,komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnego błędu.Dodam,że wymienione były przewody przelewowe i uszczelki na trawersach i po tym auto chodziło i podczas jazdy...
Trawersy to inaczej uszczelnienia łacznikow wtryskiwaczy .jest ich 4 sztuki,wałek rozrzadu do zdemontowania oczywiscie kolektor sacy ,górny rozrzad ,przewody paliwowe i zrobione!
Czesc .Jeśli zaslepiles powrót paliwa z wtryskiwaczy na pompe to natychmiast to odblokuj .napisze ci co się dzieje jak tak zrobisz : 1. paliwo wtryskiwane w nadmiarze nie ma powrotu wiec przez łączniki wtrysków (te pod wałkiem rozrządu) nie wraca do pompy wtryskowej tylko przez uszczelniacze(trawersy) dostaje się do oleju silnikowego!!Efekty poziom...
Jeśli to 2.0DI (Y20DTL) to w zbiorniku nie ma pompy (jest tylko pływak od wskaźnika poziomu paliwa), jedyną pompą w układzie jest mechaniczna pompa wtryskowa VP-44. W ASO mają specjalną pompkę do odpowietrzania tego układu (włączaną przy filtrze paliwa). Wyjechanie paliwa do 0 lub rozpięcie trawersów przy wtryskach = zapowietrzenie układu. Pompa wtryskowa...
Witam, problem udało się rozwiązać. Rozebrałem wszystko od nowa do kolektora dolotowego i wydmuchałem cały brud jaki ewentualnie mógł tam zalegać. Kolejną czynnością było "przegonienie" wtrysków, specjalną pompką do ich sprawdzania. Wszystkie mają po około 170. Oczywiście nic nie wyciągałem, tylko dokręcałem przewód do trawersu i tak to sprawdzałem...
Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa? Masz oryginał UFI czy jakiś zamiennik? Obejrzyj przewody przelewowe wtryskiwaczy (tzw. trawersy), a zwłaszcza przewód powrotny - zwróć uwagę czy nie są spękane i/lub "zapocone".
Pod każdy powrót z wtryskiwaczy podłączasz strzykawkę i probujesz zaciągnąć powietrze nią. Jeśli zaciagniesz olej lub nie wytworzy Ci się podciśnienie to masz uszkodzony trawers. Jeśli jest taka modyfikacja już zrobiona to ja bym wymienił wszystkie i podłączył układ tak jak był w oryginale.
trzeba odsunąć wałek rozrządu i wyjąć wtryskiwacze wałek to se możesz podnieść ale jak do wymiany trawersy ,do wyjęcia wtryskiwaczy wałek wyciągamy,tak czy tak wszystko proste jak budowa cepa. Dodano po 5 niemosisz podnosic wałka tylko rób to ostroznie złe dokręcenie trawez moze uszkodzic uszczelniacz Co?do wymiany uszczelniaczy na tzw. trawersach...