a po co to chcesz wiedzieć?coś jest nie tak? Tak, coś jest nie tak. Czasami mi się zdarza, że samochód na gazie nie chce za bardzo ciągnąć i w tym czasie sonda stoi na ubogiej mieszance (widzę to na diodowej kontrolce sondy). Podobne objawy miałem wtedy, kiedy nie miałem dobrego połączenia przewodu sygnałowego z gniazdem sondy (w miejscu, gdzie mam...
Pętla otwarta bo sterownik przeszedł w tryb awaryjny. Wówczas sonda nie jest uwzględniana przez sterownik. Odpal silnik ponownie i wówczas sterownik będzie próbował przejść w tryb zamknięty. Wartość przepływomierza 10,4 kg/h powietrza dla wolnych obr i nagrzanego silnika jest prawie wzorcowa. Wzorcowa jest 11 kg.
MAF = przepływomierz, sprawdź na nim zasilania i masę. W trakcie pracy zakres regulacji na nim. Jeśli mieszanka będzie zła to sonda będzie stać w miejscu. Przepływomierz reguluje mieszankę (w skrócie). Lub odłącz przepływkę , auto przejdzie w tryb awaryjny a sonda powinna zacząć pracować.
Po regulacji gazu (jeszcze bez elektroniki) , wskaźnik lambdy potrafi wahac sie miedzy 0-0,6V, przy stalej predkości . Mysle ze ta ubogamieszanka jest spowodowana albo zuzytym juz reduktorem, albo ciagle zlym wyregulowaniem. Po przytkaniu dolotu powietrza, wskaźnik pokazuje bogatamieszanke wiec sonda reaguje. Jest jeszcze jedno pytanie...czy sonda moze...
Witam nie znam się na silnikach za dobrze ale mogę Ci powiedzieć ze u mnie w maździe 323 jak się odpięło przepływomierz podczas pracy silnika to przechodził w tryb awaryjny i na sondzie ustalał właśnie takie napięcie 1V. Dopóki nie wykasowałem błędu tak było a po wykasowaniu chulało napięcie na sondzie ładnie.
Gazownicy tak robia zeby oszukac kompa to normalne uwierz mi tak mam sam to poprawialem jest tam kontak z masa na pewno a samochod jezdzi normalnie Dodano po 7 I to nie cuda tylko normalna rzecz ze po zwarciu komp ustawia napięcie sondy na 0,5V - taki tryb awaryjny
Witam. W moim aucie szarpie na małych obrotach i wyświetla się kontrolka sondy przy zapłonie na kilka sekund, a jak pojechałem do diagnosty dowiedziałem się że silnik pracuje w trybie awaryjnym, ponieważ mam uszkodzoną sondę lambda lub zapchany katalizator. Czy pomiar napięcia na wyjściu sondy powoli mi zlokalizować uszkodzenie??? Proszę o pomoc.
Czy powinien pracowac gorzej? Trudno jednoznacznie odpowiedziec. Napewno zacznie autko wiecej palic. Przejdzie w tryb awaryjny. Jest jeszcze mozliwosc taka ze Sonda sie "wiesza" u mnie tak bylo. Raz dziala raz nie. I wtedy autko raz jedzie raz nie :) To taka mala zagadka. Ja dwa miesiace z tym walczylem i postanowilem wymienic sonde ;)
Uszanowanko dla wszystkich mechanikow.Mam ciekawe pytanko.Dotyczy emulacji sondy lambda. Silnik na wtrysku jednopunktowym Abimex + instalacja gazowa.Oryginalnie w autku byl zamontowany katalizator i jedna sonda lambda.Dzis wieczorem rozwalil sie katalizator i no i ECM przeszedl w tryb awaryjny(blad sondy lambda,a tym samym podwyzszone obroty silnika...
Witam Druga sonda lambda (licząc od głowicy) służy do sprawdzania czy katalizator poprawnie działa. Jeżeli go wytniesz to sterownik będzie "myślał" że katalizator jest niesprawny, zaświęci lampkę "check engine", i być może silnik przestanie prawidłowo pracować lub przejdzie w tryb awaryjny. Myślę że modyfikacja komputera (programu) nie ma sensu, wystarczył...
Ja mam również w mojej Asterce problem z sondą lambda. Po lekkim podgrzaniu silnia, w przypadku zatrzymania samochodu na wolnych obrotach przez ponad 25 sek zapala się czek i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Odczytany błąd to P0130 co oznacza błąd sondy lambda ,regulacja poza zakresem. Po konsultacji z mechanikiem kupiłem nową sondę i po wymianie,...
Proponował bym sprawdzić styki w kostce lambda-sterownik oraz samą lambdę czy pracuje. Pracę lambdy możesz od biedy sprawdzić nawet multimetrem choć da to informację czy w ogóle ona działa.Pomiaru dokonaj pomiędzy czarnym przewodem lambdy a minusem akumulatora napięcie 0 do ok 1V musi się zmieniać. Sprawdź też napięcia 12V czy dochodzi na dwa białe...
No więc w dniu wczorajszym byłam u kolejnego już fachowca. Posprawdzał wszystko na stojącym samochodzie odkręcał, psikał i stwierdził że wszystko jest ok. Podłączył mnie pod kompa skasował wszystkie błędy i przez półtorej godziny jeździliśmy po mieście. Golf ani razu nie wszedł w tryb awaryjny. Na koniec odczytał znowu błędy powstałe w czasie przejażdżki....
Ok macie sciagawke, w zależności co macie na stanie. 1Podłączyć ujemną sondę woltomierza do masy 2. Podłączyc dodatnią sondę woltomierza do styku sygnału sondy lambda. 3. Podłączony do układu wylotowego analizator spalin powinien pokażywać: - CO: wg danych technicznych pojazdu, - CH: mniej niż 50 ppm, - CO2: więcej niż 15%, - O2: mniej niż 2%, - współczynnik...
m drogich kolegów mam taki problem, Autko jak w tytule po odpaleniu trzyma 2 tysiące obrotów i Kopci jak lokomotywa. W tym momencie wyskakuje dużo blędów mianowicie od Pedału Gazu , Uszkodzenie przepływomierza, przepustnicy, czujnika temperatury płynu, oraz błąd Sterownika i jakiś błąd zasilania głównego przekaźnika. Wyczyściłem Wtyczki od pedału gazu...
Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną, druga - kontrolną. Jeśli pierwsza sygnalizuje błąd składu mieszanki to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i w ogóle nie bierze pod uwagę wskazań drugiej sondy - stąd status nieaktywna (to nie jest błąd, sam sterownik ją wyłączył). Co to za instalacja LPG? W silnikach z ręczną regulacją luzów zaworowych, podczas...
Mam Opla kadetta 91 rok, silnik 1.4 na jednopunkcie z kontrolką od awarii na desce rozdzielczej, sonda lambda jeden kabelek, na wężu od gazu mam silniczek krokowy i dodatkowe pokretło do gazu. Parownik firmy Landi LE następnie elektronika do sterowania sądą lambda i tu pojawia się problem bo nie wiem co to jest za firma i co mogę z tym zrobić : Echo...
Witam! Mam maly problemik z bmw posiadajacym dwie sondy lambda. W ww autku zamontowany jest tylko jeden kontroler sondy lambda taki jaki jest ogoolnie dostepny czyli pracujacy w zakresie 0-1V ja potrzebuje cos na 5V do drugiej sondy poniewaz podczas jazdy na gazie wywala mi blad sondy lambda i ucina dawke przechodzac w tryb awaryjny i jade jak dieslem...
Ta pierwsza metoda dużo prostsza. Możesz też się wpiąć w złaczkę koło końca kabla sondy. Po co sobie utrudniać życie, szukając pinu od sondy na ECM? A co do drugiego pytania, to ja Cię nie rozumiem: Skąd ty chcesz tam mieć na sondzie wypiętej 0,45 V, to jest idealny stan, który zresztą nigdy nie jest osiągany, tylko komputer działą na zasadzie: jest...
Witam Ostatnio zaniepokojony dziwną pracą silnika postanowiłem sprawdzić sondę lambda. Mierzyłem multimetrem na pracującym silniku i przy zmiennych obrotach. Otóż wynik pomiaru był zawsze taki sam (niezależnie od obrotów) czyli napięcie rzędu 450 - 460 mV. Następnie odpiąłem sondę od instalacji i wykonałem procedurę pomiaru jeszcze raz. Okazało się...
jeździsz kilkaset km na pb Przejechałem ze 100km w takim stanie - nie wychodzi spoza zakresu nawet na chwilę. Za to parska z rury niedopalonym paliwskiem, jest potwornie przelany i muli. "Uszkodzone" - może, ale co??? Gdyby tak było to nie nauczył by się na wolnych i przy małym obciążeniu silnika. Mam jeszcze jeden diabelski plan, założę przełącznik...
Czyli na spokojnie zmierzę rezystancję grzałki po raz kolejny. Może źle przewody stykały. Pomiar napięcia na szary-czarny. Tu rozumiem, że jest mierzony potencjał, jaki pojawia się po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu przez to sondy..Przewody są tak zabezpieczone przed wilgocią, że nie chciałbym katować izolacji. Wypięcie wtyczki umożliwi mi dostęp...
Dzieje sie tak: Po uruchomieniu napiecie na sondzie powoli sie zwieksza, w tym momencie sqad spalin ok. 9% CO (cieply silnik) . Nastepnie sonda zaczyna przelaczac i sqad spada do 0,5%. To ok. Jednak przy podwyzszonych obrotach sonda juz nie przelacza, stabilnie na 0.9V. Rowniez po ok. 10min pracy na biegu jalowym przestaje pracowac i trzyma 0,9V. Squad...
Objawy które opisałeś wskazują na awaryjny tryb pracy silnika.Najczęstszą przyczyną jest awaria sondy lambda.Jeżeli zamontowano właściwą sondę,to może być problem z komputerem.Ale to nic pewnego.,bo przecież wykrywa błędy. Ale stawiałbym na sondę,sprawdź czy jest właściwa.
Zmontowałem emulatorek sondy lambdy i podłączyłem i mam tutaj pytanie czy będzie jakaś zauważalna różnica w pracy silnika. Nie ma różnicy w pracy silnika czy ma podpiętą lambde czy odpiętą czy jest emulator czy nie. Prawdopodobnie zawieszony jest ECU bo na paliwie chodzi jak traktor pali baaaardzo dużo i spaliny są koloru siwego. Ja podejżewam zawieszke...
Witam Mam Fiata Punto 1 i niedawno założyłem instalację gazową składającą się z : 1.Reduktor Lovato 2.Elektrozawór gazowy Lovato 3.Wielozawór Tomasetto 4.Układ elektroniczny Bingo-M Jest to samochód na jednopunktowym wtrysku.Przy jeździe na gazie świeci się kontrolka awarii wtrysku.W punkcie montażu gazu powiedzieli mi że to w niczym nie przeszkadza,jednak...
Tak czy tak przyjmie wartość zastępcza / wejdzie w tryb pracy awaryjnej/ na gazie to nic a na benzynie wzrośnie spalanie a u ciebie gaśnie. Tak prawdę mówiąc gaz I generacji w układzie wtrysku to tak trochę butami zrobione ale może się czepiam. Można by zastosować emulator sondy lambda.
Mylisz "tryb awaryjny" z pętlą otwartą (OL). W tym konkretnym aucie będzie ona tylko wtedy gdy silnik nie jest dostatecznie rozgrzany, minimum 70°C, i gdy nie będzie absolutnie żadnej aktywności sondy lambda. Czyjnik temp. pada calkiem , wtedy nie odpale auta napewno (zadaje -30C). Ale gdy lekko przekłamuje to bład nie wyskoczy a silnik bedzie np. zalewać...
Witam, jakiś czas temu kupiłem Jaguara jak w tytule. Niestety samochód jest bardzo słaby na każdym biegu, czasami na zimnym ma moc tylko przez chwilę. Auto jedzie jak by miało 100 KM, kiedy powinno mieć niemal 200. Po podpięciu komputera były błędy przepustnicy, sondy lambda i czujnika ABS, dwa pierwsze podzespoły zostały wymienione na nowe. Czujnika...
Witam, Tak silniki 2.0HDI na pewno od roku 2006 mają FAP - Mokry i sondy z nim współpracujące. Natomiast przy zapchaniu filtra silnik nie powinien się wyączać co najwyżej przechodzić w tryb awaryjny. Przy problemach z FAB i z paliwem najczęściej pojawia się komunikat Decopulution czy jakoś tak miałem 407 z tym silnikiem ze 3 lata temu - fajny samochód...
Powiem tak, staram się dokształcać przy tych zagadnieniach. Ale pisząc tutaj na forum liczyłem na pomoc a nie: " idź sobie do dobrego warsztatu zrobią ci". Więc jesli to nie kłopot poproszę o wskazówki, pomoc co może szwankować. Dodam że auto wydaje się jakby normalnie pracowało, nie wchodzi na tryb awaryjny. Nie szarpie
Po pierwsze jak zachowuje się silnik? Czuć, że mieszanka za uboga, kuleje na wolnych obrotach itp? Po drugie włączasz stacyjkę, kasujesz błąd. Wchodzisz w bloki pomiarowe, uruchamiasz silnik. Masz chwilę zanim wejdzie w tryb awaryjny. W tym czasie trzeba odczytać, zapamiętać możliwie dużo parametrów, o których pisałem. Po trzecie przydałby się równoległy...
Moi drodzy! Potrzebuję pomocy! Posiadam Citroena C2 1.1 benzyna 2006r. Auto sprowadzone z Niemiec, na jeździe próbnej nie wykazało błędów, było lustrowane w stacji kontrolnej. Niestety po przejechaniu okolo 200 kilometrów zaświeciła się "choinka". Najpierw wyskoczył błąd " antypollution system fault", potem pojawiła się kontrolka katalizatora. Auto...
Witam, od niedawno w aucie występuje problem: auto gaśnie podczas postoju np. na światłach, jeżeli nie gaśnie widać, że obroty się zmieniają o +/- 100-200 obrotów. Dodatkowo podczas jazdy auto samo wskakuje na około 2200 obrotów i przestaje reagować na pedał gazu. Auto było podpinane pod komputer, pokazało błąd przepustnicy i sondy lambda. Clio trafiło...
Mam poważny problem sonda lambda przed katalizatorem na vagu pokazywała stałe napięcie 0,45 volta i był błąd zwarcie sondy do + podjechałem do gościa powiedział sonda uszkodzona kupiłem nową orginalną i po zamontowaniu jest to samo cały czas 0,45 volta w bloku 033 jak odłączam sonde to vag pokazuje napięcie 6 volt po załączeniu sondy napięcie spada...
Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie. Skoda Octavia II 2 2007r. Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi...
Mam samochód VOLVO 740GL 2,3 i jakiś rok temu założyłem instalację gazową. Po zamontowaniu gazu samochód działa bez zarzutu jednak po przejechaniu kilkunastu km na gazie zapaliła się kontrolka sondy LAMBDA i świeći się stale, nie gaśnie nawet gdy jadę dość długo na benzynie. Jedyny sposób na zgaszenie kontrolki to odłączenie akumulatora na jakiś czas...
Jeśli nie masz kompa do LPG to sprawność (i działanie) sondy lambda nie ma znaczenia. Emulator sondy tylko wysyła sygnał do ECU silnika przy pracy na LPG co prowadzi do nie "łapania błędów" przez niego z powodu braku możliwości doregulowania składu mieszanki. Jeśli znajdzie jakiś błąd to może przejść w tryb pracy awaryjnej co się będzie wiązało z gorszymi...
Witam Wydaje mi sie niemozliwe aby nie bylo sondy Lambda w tym samochodziku. Nie wiem jakie jeszcze sa objawy pracy Twojej Ibizki, ale ten tryb awaryjny powoduje Lambda. Pozdrawiam
w moim aucie (Fiat Tipo 1.6 i.e. monowtrysk) została założona instalacja gazowa BRC Blitz ED. okazało się że jazda na LPG powoduje zapalanie się lamki check engine (jesli lampka sie nie zapali - komputer nie przejdzie w tryb awaryjny - to obroty zaczynają wariować dochodząc na LPG do 6500 na wolnych obrotach (sic!)) założono emulator sondy lambda generujący...
Albercik 321 Nie dam sobie głowy uciąć ale emulator lambdy jest chyba w I generacji LPG. U mnie w 2 generacji LPG z kompem odczyty lambdy są brane pod uwage i na jej podstawie jest dobierany skład mieszanki. Kiedyś jak mi się urwał przewód od lambdy to na pb95 i na LPG nie szło praktycznie jechać bo ECU był w trybie awaryjnym. Pozatym z rozmów z luk1980...
Witam , mialem problem w CC700 z aisanem , otoz kopcilo mi swiece co objawialo sie mala moca silnika potem z tego wzgledu ponadto nawet na nowych swiecach silnik nie mial odpowiedniej mocy i po wielu poszukiwaniach przyczyn na poczatku w gazniku aisan i przelacznik podcisnieniowy okazalo sie ze to wina przerwania kabelka sondy lambda z tylu za filtrem...
Witam. Piszę ponieważ mam problem , którego od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.Mianowicie auto jest lekko mułowate i gorzej pracuje. W aucie jest instalacja II generacji. Problem polega na tym , że komputer benzynowy łapie błąd sondy lambda i przechodzi w tryb awaryjny podstawiając tym samym stałą wartość ok 0,4v na sondzie lambda , od tego momentu...
Czy sterownik może wytwarzać napięcie na sondę lambda rzędu 450mV ? Ne wiem czy to jest normalne. Sonda po odłączeniu wskazuje stałą wartości 780mV. Natomiast jak ją podłącze to napięcie zaczyna spadać do 280mV. Jeszcze jedno pytanie ma to na celu zastąpienie wartości z sądy, wartością zadaną przez sterownik (tryb awaryjny) ?
LPG jest II generacji , miernik jest elektroniczny i według mnie sonda jest wadliwa gdyż porównałem u znajomego sondę i oscylowała a moja nie a jeszcze dodam że błąd 13-Sonda Lambda - brak sygnału o zmiennym napięciu, wyskakuje tylko i wyłacznie na PB ale z tego co mi wiadomo to jeśli wyskoczy błąd to on zawsze przechodzi w tryb awaryjny
A masz katalizator? czy wywalony? i gdzie znajduje się sonda lambda? przed czy za katem? bo jeśli był katalizator i został wycięty i u elektryka nie został założony sterownik(na elektryce się nie znam) który zmienia syg z sondy to może się tak dziać, że odczytuje złe dane i przez to silnik wariuje i zamiast mieć kopa to go dusi przez złą mieszankę...
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Witam Chciałbym dowiedzieć sie na temat wpływu sondy Lambda na działanie układu Mono-Jetronic: -czy po odpięciu sondy (jednoprzewodowa bez grzałki) ten układ przechodzi w tryb awaryjny, jeżeli tak to czy przyjmuje jakąś stałą dawkę paliwa i np. ją wzbogaca ? -jak duży wpływ na spalanie ma jazda z odpięta sondą - ile % lub litrów ? -czy istnieje możliwość...
Panowie, dziękuję za cenne uwagi, cieszę się że mogę się nauczyć nowych rzeczy, również w ukłon kolegi Robokopa. I teraz: 1. Słyszałem że przy instalacji lpg II generacji sonda lambda jest wogóle olewana i ECU jest nie czyta, ponieważ komputer gazowy zczytuje sobie dane z emulatora sondy lambda, a sam emulator zczytuje sobie dane z sondy lub nie. Jeśli...
Witam. Audi A3 1.6 BGU 2004 rok. Auto w trybie awaryjnym świeci EPC kontrolka silnika i magiczny trójkącik Bardzo mala reakcja na pedał gazu. Pracuje nierówno -przerywa. Problem - auto nie odpala jeśli jest podłączona przepustnica. Jeśli odłączę kostkę przepustnicy - odpala. Była wstawiona nowa i takie same objawy. Pokazywało błąd sondy lambda bank1...
Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!! Dodano po 11 T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części: System wydechowy System wlotowy Wskazówka: Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone...
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
Witam, Od niecałego miesiąca mam problem z corsą B 1.0 12V, czyli słynna kosiarka. Samochodu używam sporadycznie, ale jest w użyciu awaryjnym, jednak od miesiąca strasznie mi się dusi, po dodaniu gazu podczas jazdy strasznie muli, nie reaguje dalej na gaz i czasami kanguruje. Postanowiłem wymienić przepływomierz, gdyż miałem akurat taki sam na miejscu....
Dziękuję, intryguje mnie Napięcie obecne na przewodzie sondy idącym z ECU wynika z konstrukcji obwodu wejściowego sondy i w starych konstrukcjach jest też elementem trybu awaryjnego. czy to oznacza, że sterownik nie "emulował" napięcia, tylko układ wejściowy je podawał "na przewód", a dalsze elementy sterownika odczytywały jak napięcie z sondy? Co oznacza...
Witam mam dane z sond lambda proszę o pomoc w interpretacji : 1 tylna: przewody szary czarny 0,44 v nie przemiata, wynika że sterownik przyjął ( tryb awaryjny) stałą wartość bo nie mogł doregulować. grzałka- białe przewody 0,1 - 6v niestabilne napięcie, mimo trybu awaryjnego sondy chyba napięcie powinno być normalne w granicach 14 V? ,rezystancja 9.6...
Witam Borykam się z problemem sondy lambda w Yarisie. Z początku wywalało bład P0031 zaraz po odpaleniu silnika. Sprawdziłem, sonda miała przerwę na grzaniu, więc klient dostarczył nową. Wymieniona sonda, To Denso DOX-0106 Błąd dalej występował, sprawdziłem wiązkę, zasilania i oporność grzałki sondy. Padła decyzja o wymianie sterownika. Błąd dalej występował...
No i mechanik również rozklada ręce, wywala ciągle błąd sondy lambda, została wymieniona, map sensor również zostal wymieniony. Wszystko co zostało opisywane na każdym forum zostało sprawdzine i wyeliminowane. Nie mam pojecia jak juz sobie z tym poradzić
Siemanko. Pomyślałem, że może pomożecie bo zaczynam tracic nerwy na te auto. Ale od początku.. Rok temu kupiłem avke 2.2 d cat 05'. 1 wlasciciel, serwisowana do końca. Dwa miesiące temu padł czujnik ciśnienia dpf, wymienilem(uszkodzony był dłużej, ale skapnąłem się 2 msc temu bo wypalała dpf co wyjazd). Miesiąc temu padła sonda, została wymieniona....
Witam, Posiadam auto opel corsa d rok 2007 silnik 1.0 benzyna. Problem polega na tym, że wywalało błąd sondy lambda 0136, wymieniłem sondę przed katalizatorem na używaną oem(jest katalizator), auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny, nierówno pracować itp. Wyciągnąłem ta sondę, zamówiłem z Boscha po numerze Vin została dobrana, auto nadal wywala błąd...
Tak, ale ECU bedzie probowal dosotosowywac sklad mieszanki wedlug wartosci Lambdy. Na gazie bedzie sie caly czas zmieniala. Biedny nie bedzie mogl zmienic tego dlugosciami wtryskow, wiec zacznie inaczej kombinowac i jak zacznie nie wychodzic wpadnie w tryb awaryjny. Nie twierdze, ze tak zawsze bedzie. Podejrzewam, ze najlatwiej zbiera bledy Bosch. Abimex...
z tego co sie wiem to w takim przypadku komp przelacza sie na tryb awaryjny i faktycznie moze wiecej palic, no i katalizator jesli jest to pewnie nie spelnia juz swego zadania...
ECU przejdzie w tryb awaryjny.
Witam mam klopot z odpalaniem cieplego silnika i po sprawdzeniu wszystkich (chyba) czujnikow przy silniku (woda, olej) zostaje sonda lambda Nie bardzo zgadzam się z przedmówcami. Miałem walniętą sondę lambda w silniku 2E. Objaw był taki sam czyli bezproblemowe odpalanie zimnego silnika i kilkusekundowe kręcenie żeby odpalił na ciepło. Inne objawy to...
w Japończykach jest dokonywany pomiar rezystancji grzałki sondy przez komputer jesli się nie zgadza to komp może przejść do trybu awaryjnego .Jeśli się nie mylę to napięcie na sądzie zależnie od składu mieszanki powinno wachać się przy sprawnej sądzie od 04do 09V u Ciebie tak nie jest i jeśli nie jest uszkodzony jakiś przewód to raczej sonda do wyniany...
encore: ustaw se poprawnie LPG Shizo: jezeli sonda padnieta to ECU powinno to wykazac ( silnik moze byc w trybie awaryjnym)
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
sprawdz wtryskiwacze może leją jęśli są uszkodzone elementy typu przepływomierz,sonda ,sterownik ecu wchodzi w tryb awaryjny i uśrednia dane z czujników aby skład spalin był jak najlepszy i wtedy zużycie paliwa rośnie max do 20-30 % a nie 20 litrów ?
Witam ... Wpadlem na pewien pomysl niektore seryjne auta seryjnie maja montowane szerokopasmowe sondy lambda , ... idac tym tropem w ecu takiego samochodu musi byc gotowy przetwornik dla sondy , ...Gdyby wykozystac takie ecu , doprowadzic do niego odpowiednie sygnalu tzn rpm , sygnal z sondy (ecu przejdzie w tryb awaryjny ale to nas nie obchodzi )...
jak odłączysz silnik krokowy to auto będzie chodziło może ewentualnie troszkę podnieść obroty bo chodzi w trybie awaryjnym.... a kto ci powiedział że na gazie sonda jest niepotrzebna ??? niech gość się utopi jak opowiada takie bajki... masz auto na wtrysku więc powinieneś mieć według przepisów ITS jednostkę sterującą do instalacji gazowej i silnik krokowy...
Cześć Ludzie ratujcie swoje autka jak masz fajne autko nie niszcz .NIE ODCINAJ SONDY OD KOMPA LPG. Za drugie ECU pb słono zapłacisz. nie łącz fioletowego i szarego tak jak fabrycznie bo ECU wywali ci błąd. a dlatego bo gaz to nie benzyna i temperatura spalin jest wyższa co zmienia zakresy napięć sondy i skład spalin jest inny i sonda inaczej pracuje...
Emulator OBD jest sposobem na padnięty katalizator, powstrzymyje on sterownik przed wejściem w tryb awaryjny w przypadku zużycia lub braku katalizatora. Kasuje błąd "sprawności katalizatora" bo właśnie po to i tylko poto jest sonda za katalizatorem. Ja mam prostszy sposub na drugą sondę, pozbycie się katalizatora i uzyskanie prostego przebiegu sygnału...
Ja mam trochę inny problem. Właśnie modyfikuję swoje bmw ; wkładam turbinę , w zwiazku z tym nalezy wzbogacić mieszankę . chcę to zrobić w ten sposób aby mozna było dolac więcej , ale tak by sonda nie protestowała i nie obcinała dawki zmierzając do"prawidłowej" , lub nie powodowała przejścia sterownika w tryb awaryjny. czy układ który jest załączony...
O ile pamiętam w przypadku odłączenia usterki sondy ECU podaje sygnał 0.5V aby mógł przejść w awaryjny tryb pracy.Przyłączenie do masy może wywołć perturbacje z trybem pracy.
Witam ostatnio pojawił mi sie taki problem ze moja bora wchodzi ciagle w tryb awaryjny jazda nia jest bardzo meczaca zero przyspieszenia trrzeba przeciagac na biegach by jakos jechała nawet polonez mnie mija. Byłem u mechanika znaczy w servisie BOSHA na przegladzie sekwencji i wyszło ze to sonda lambda kupiłem taka zmieniłem i okazuje sie ze jest zupełnie...
Czyli jak to mawiają "olać to" sterownik z tym błędem pracuje normalnie, nie przechodzi w tryb awaryjny?
W wielu przypadkach takie "emulatory" tylko pogarszają sprawę, bo ECU "widzi" odczyt z tej niby sondy i zawsze widzi, że mieszanka jest poprawna (nawet wtedy kiedy być nie powinna), w sytuacji kiedy np. będzie próbował ją wzbogacić, doreguluje do końca zakresu (bo nie będzie widział reakcji) i "złapie błąd" (bo już więcej doregulować nie da rady), ale...
Oczywiście, że sonda podaje napięcie proporcjonalne do zawartości tlenu w spalinach, ale ze względu na specyficzną charakterystykę podaje albo napięcie ok 0,2V albo ok 0,8V a przejścia między tymi stanami są bardzo strome.Wprowadzenie opóźnienia nie powinno mieć większego wpływu na wypadkowy skład mieszanki, jedynie nieco spowolni doregulowanie mieszanki....
astry nie miałem - ale np. w hondzie trzyma się 2,5 tysiąca bez przerwy jarosławie, kiedy przechodzi w tryb awaryjny. I co w ogóle znaczy "zejdzie na tysiąc" - przecież zazwyczaj normą jest +/- 900 obr. / min. na biegu jałowym tak więc tysiąc nawet mieści się w normie ...
Dziś pytałem tatę który był posiadaczem tego autka dwa razy i powiedział że jego przyjaciel który ma pod sobą mechaników w oddziale aso mówił kiedyś że nie należy usuwać sondy ponieważ spalanie spalanie wzrośnie i że gaźnik przechodzi wtedy w tryb awaryjny czy coś takiego. Czyli można wywalić katalizator ale sonda powinna zostać by autko po dobrych...
hmm no ale jak złapie błąd to pracuje w trybie awaryjnym prawda ?? a w tym trybie po przejściu na benzynę będzie palił więcej niż zwykle. No i mniej mocy.
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Czy mimo błędu w sterowniku spowodowanym zwarciem do masy po przełączeniu na benzynę sterownik nadal będzie w trybie awaryjnym ?? nie po przejsciu na bęzyne nie ma trybu awaryjnego (tak naprawde to błąd sondy nie wywołuje trybu awaryjnego poprostu przestaje działac regulacja lambda a wartosci integratorów zostają bez zmian...
no w benzyniakach raczej nie powinno się jej odłączać- może to spowodować awaryjny tryb pracy silnika. sonda lambda jest jednym z kluczowych elementów sterowania napełnianiem silnika, tworzeniem mieszanki. W benzyniakach to bardzo ważny czujnik.. Najlepiej po prostu wymienić :)
Po odłączeniu sondy komp.w aucie i tak będzie w trybie awaryjnym co do sterownika gazu nie powiem ale myślę że raczej nie spadnie a raczej wzrośnie zużycie gazu chyba że do sterownika masz jakąś emulacje sondy wprowadzoną. Czy po przełączeniu na gaz sonda też podaje pływające nap. jak tak to na parowniku jest dobrze wysterowany może masz jakąś nieszczelność.A...
Przy niewlasciwiej, nie dzialajacej sondzie auto pracuje w trybie awaryjnym i nie jedzie tak jak powinno.
Jeżeli sonda wskazuje napięcie w granicach 0,3 - 0,4 V to znaczy, że nie pracuje i jest albo uszkodzona albo nie od tego silnika. W takim przypadku sterownik przechodzi do pracy w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę wskazań sondy i spalanie może być większe. Sterownik powinien również zapalić kontrolkę silnika. Doprowadź najpierw do dobrej pracy na...
Wydaje mi się to najbardziej rozsądne podejście . Przy okazji dowiesz się czy coś go więcej nie boli. Co do opla miałem również duży problem z wymianą przepływomierza. Po założeniu nowego dalej wchodził w tryb awaryjny 60km/h. i krajem :) . Znajomy elektronik przeczesał go odpowiednio laptopem i wrócił do normy przy okazji dowiedziałem się ,że również...
Przeciez sonda cyrkonowa jest sonda wytwarzajaca sile elektromotoryczna sama z siebie i mu napisalem co ma zrobic zeby to sprwadzic. Wiem czym sie rózni sonda cyrkonowa od tytanowej. Po drugiej jak odepinie kabel od sondy silnik nie zgasnie i nie zaleje sie paliwem poniewaz komputer przejdzie w tryb awaryjny czyli otwarty podstawi sobie zatem stala...
Witam, potrzebuję bardzo pilnie wyników analizy składu spalin przy uszkodzonej sondzie lambda Każdy sterownik daje inne wyniki,, ecu wchodzi w tryb awaryjny .
Szanowni koledzy, druga sonda lambda - ta za katalizatorem służy tylko i wyłącznie do oceny sprawności katalizatora. Nie wiem co i po co miałaby dokonywać jakichkolwiek pomiarów w połowie układu wydechowego. Nic nie reguluje, na nic nie wpływa, a jedynie ostrzega kierowcę o uszkodzonym katalizatorze. Jej sygnał nie służy w żaden sposóbb ECU, a jjedyny...
Czujnik położenia wałka rozrządu musi być oryginalny Siemensa bo inaczej wyskoczy błąd i silnik wejdzie w tryb awaryjny!
sprawdź czy połączenie masy sondy z masą komputera ECU jest właściwe - powinno być git bo powinna być 4-ro przewodowa. Masz możliwość przetestowania innej sondy podobnego typu? Jak kształtuje się spalanie samochodu? Jak wyglądają świece zapłonowe po wykręceniu z silnika? (teoretycznie auto powinno mieć non stop dawkowaną bardzo bogatą mieszankę, aż...
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Zanim doprowadzisz do ideału to podłącz pod komputer i odczytaj te błędy.Albo jedź gdzieś gdzie Ci to zrobią. Kontrolka "silnika" świeci bo sterownik pracuje w trybie awaryjnym i przechowuje napewno w pamięci kody usterek,które spowodowały taką jego pracę i zapalenie się tej kontrolki... Inaczej to tylko wróżby.
Tak naprawdę to nawet ze starym sterownikiem cięzko było mi się łączyć z Amon. Był zawsze jakiś konflikt między portami od programu do kompa auta a Amonem. Na chwilę obecną nie potrafię się połączyć. Odkryłem jednak że przełącza się przy 3500 obrotach na LPG. Widocznie tak jest to ustawione w Amonie do którego nie mogę się niestety podłączyć. Zastanawiam...
Cinquecento 700 z gaźnikiem Aisan japońskim jest trudne w ustawieniu regulacji, po za tym jest bardzo skomplikowany . Nie wiem czy sobie sam poradzisz bez fachowca . W tych gaźnikach jak coś nawali , a jest szereg czujników podciśnieniowych , to sterownik przestawia go w tryb awaryjny tak żeby można było kontynuować jazdę do najbliższego serwisu czy...
Witam -ja bym wymienił jeszcze czujnik temperatury cieczy bo może z niego idą niestabilne wskazania do komputera który przechodzi w tryb awaryjny!
Witam wszystkich przepraszam jak coś poknociłem, mam passata z 2006 2,0 Tdi i padła turbina olej się nalał wszędzie ( intercooler układ wydechowy ) po regeneracji turbiny oczywiście wyczyszczeniu wszystkiego auto zaczęło jeździć, ale jednak zapchał się filtr DPF, ale kupiłem środek i przez Sondę lambda wlałem zgodnie z instrukcjami pojeździłem wszystko...
Prawda o tym nie mówiłem bo to już dalsze instrukcje być może sterownik jest w trybie awaryjnym z powodu zasilania paliwem i oscylacja sondy spora.
Teraz już nie pamiętam dokładnie ale było mniej więcej w połowie skali ok 2 miesięcy temu. czy mogły tak paść z dnia na dzień bo to ostatnimi dniami bardzo się nasiliło. Silnik praktycznie ca chwila wchodzi w tryb maksymalnie 20km normalnie i tryb awaryjny znowu sie świeci Dodano po 2 restart silnika pomaga tylko na chwile. silnik jak pracuje na wolnych...
Chwilę można, licząc się z pracą silnika w trybie awaryjnym i zwiększonym zużyciem paliwa.