Witam, odbudowuje swojego Ursusa C-360 i zwracam uwagę na detale. MIanowicie kupiłem tę blachę prze którą jest dostęp do regulacji łap sprzęgłowym tę z tą rurką do smarowania tulei. Nigdzie nie mogę dostać tej gumowej zaślepki tej rurki a widzę na zdjęciach w internecie że trafiają się na nowo odnowionych ciągnikach, gdzie to dostać..????
Witam.Prosze o podanie zasad<kierunku montażu korbowodów wzgledem jakiegoś punktu odniesienia.W kupionym przeze mnie ciagniku urawało mi wał korbowy.Wcześniej słyszałem stukanie.Po rozebraniu silnika okazało sę,że jeden tłok z korbowodem był odwrotnie założony w stosunku do innych.Znaki na dwóch tłokach sasiadowały ze sobą przez scianki tulei.Natomiast...
aby wymontować wałek skrętny wystarczy odkręcic zaslepki boczne a zeby wymienić uszczelniacze na wałku skrętnym a konkretnie na tulejach nalezy wymontować tzw. żabę wymontować oś ramion podnośnika w głebi za osią w tylnej części znajduje sie zacisk tulei wystarczy go poluzować i tuleje z uszczelniaczami bez oporu sie wysuną
Witam, mam problem z swoim Ursusem C 360, leje on olejem przez kolektor, do tego kopci na biało gęstym dymem. Silnik pół roku temu był remontowany - nowy wał, wałek rozrządu, szklanki, laski popychaczy, pompa, współosiowość silnika głowice i tuleje wraz z tłokami zostawił bo były w bardzo dobrym stanie. Lecz po remoncie olej pokazywał się przez kolektor,...
Znam gościa który zrobił coś takiego ale zmieniał taż tuleje bo zdaje mi się że nie spasuje się z tulejami od c 360 chodzi mi głównie by głowica miała większe zawory i gniazda ale żeby tez pasowała na te tuleje. od jakiego by zetora pasowały? wie moze ktos? albo czy ma ktoś możliwość spytać o to kogoś?
Witam. Mam problem z Perkinsem i prosił bym bardzo o kilka porad. Pierwszy remont zrobiłem gdzyż ciagnik brał duzo oleju i mechanik doradzi mi zebym blok oddal do osiowania i zmienil tuleje w zakladzie w kielcach. Wszystkie czesci były nowe ale silnik bardzo dziwnie pracowal bylo slychać jakieś dzwonienie trybów. Po kilku miesiaćach od remontu pęk wał...
Być może, zbyt małe ciśnienie sprężania, to by pasowało sprawdzić, ile lat (mth) ciągnik miał remont, być może pierścienie do wymiany . :D Tuleje, tłoki, pierścienie były wymieniane 3 lata temu, a ile mth temu to nie moge powiedzieć bo była zerwana linka obrotomierza ;/ Jak były zrobione uszczelki pod głowicami to na tulejach nie było progu ani żadnych...
Ja zawsze montowałem w swoich THM z dzióbkiem i dobrze się sprawują. Ale mam jedną perełkę z tłokami bez dzióbka (oryginalny AD3.152 nie ma dzióbka), gdzie tuleje były obrabiane pod wymiar tłoka na "ciasno" tzn, że jest mniej luzu między tuleją i tłokiem niż książkowa i silnik pracuje prawie 20 lat. zrobił ponad 10 000 godzin i dopiero niedawno zaczął...
Mam taki problem już 2 raz rozbieram elementy z WOMu, aby sprawdzać WOM II w C360, bo albo się nie załącza WOM albo załącza, ale wypada z jakby trybów i działa to tak, że można zatrzymać ręką. Tuleja napędu pompy hydraulicznej , coś tam poprawione dokręcone, ale nie rozwiązało to problemu. Teraz chcę wymienić też Wałek przekaźnika mocy z tulei na nowy....
..... przy kolejnej próbie odpalenia.... - przepraszam za przejęzyczenie Dodano po 41 Tak Dodano po 4 Był szlif wału. Wszystkie części nowe - tuleje , tłoki itd Dodano po 1 Był szlif wału. Wszystkie części nowe - tuleje , tłoki itd
Heh coś mam dziś myśli rozlatane. Chodziło mi o to, czy pierścienie zdjęte i stwierdzone ich zużycie po przymiarce w tulei. A napisało mi się tak, że sam teraz drapię się w głowę. :D
pęknięcie za popychaczami Czyli od strony cylindra? (tulei mokrej) Trzeba by to zobaczyć, ale skleić raczej się nie da. Spawanie też wątpliwe, chyba że firma da gwarancję. Wyciągnięcie tulei, spawanie od wewnątrz i obróbka mechaniczna spawu . Ale było to raz przez kogoś spawane widać tam i nie ciekło a teraz powyżej jest pęknięcie Dodano po 3 Nie wiem...
Witam! Jakiś czas temu zrobiłem remont silnika w C-360. Zostały wymienione tuleje, tłoki, zregenerowane głowice.Wymieniono też rozpylacze na nowe. Jednak niewiele to zmieniło jesli chodzi o dymienie silnika, jego pracę na wolnych obrotach i jego wkręcanie na obroty. W związku z tym rozebrałem rozrząd, wymieniłem koła rozrządu ( bo miały trochę luzu...
Dwa wałki sprzęgłowe, koło zamachowe(możliwe że podejdzie z 360), tarcze sprzęgłowe, ósemka jak i tuleja łożyska oporowego tez jest inna. Plus przejściówka ze skrzyni na silnik Perkinsa. Do przodu musisz dokupić dwie przystawki dzięki którym przykręcisz wspornik od C-360. Mam nadzieje że wszystko napisałem.
Nie słyszałem żeby 60-ka miała takie problemy. Jeśli wszystko jest sprawne to ten silnik ma raczej tendencję do niedogrzania. Zazwyczaj przy lekkiej i średniej robocie nie osiąga temperatury nawet 80 stopni. Dopiero przy ciężkiej robocie rozgrzewa się prawidłowo. Ta dziurkę zrobiłeś niepotrzebnie. Osłabiłeś mały obieg. Część wody zamiast chłodzić tuleje...
Wujek akuratnie skończył remont silnika S4002 (taki mu wmontowali na wymianę, zamiast oryginalnego s4003). Remonto, ze spawaniem bloku (pęknięcia między cylindrami 2-3, 3-4) wyniósł 5900 zł (2,3 tys. zł części silnika, 600 zł robota pompy paliwowej, 880 zł demontaż silnika i wymiana przedniej osi z dorobieniem tulei). Sam silnik to około 3 tys. zł....
Witam mam pytanie mam ursusa 4011 z silnikiem ,,60'' po remoncie (wymienione tuleje, tłoki pierścienie ,panewki ,głowice po regeneracji, nowe uszczelki) po złożeniu zauważyłem , że silnik bije kompresje na filtr powietrza ... Jaka może byc tego przyczyna ??? Pomóżcie!!!
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Witam. Potrzebuję dźwignie tulei podnośnika do Ursusa 4011.
witam Mam poważny problem z ciśnieniem oleju w ursusie c-360 Mianowicie zrobiłem Kapitałkę czyli -szlif wału, głowic, panewki ,tuleje ,tłoki pompa wtryskowa,itp ale problem polega na słabym ciśnieniu oleju po nagrzaniu się silnika przy 1000 abrotów na zimno ma ok 4 at a na rozgrzanym 0,5 lub 0 poraz pierwszy to zauwarzyłem jak mi złapal na panewce 2...
witam. wlasnie skonczylem remont c 360 kapitalny wymienilem wal,tuleje ,tloki pierscienie glowice po regeneracji itd...moj pierwszy problem to wymienilem kolo rozrzadu,kolo posrednie duze i kolo posrednie male i pompe oleju oczywiscie na wale tez jest nowe kolo ,zostalo tylko kolo na napedzie pompy wtryskowej bo stwierdzlem ze jest w stanie idealnym,po...
Przełożyłem głowicę razem z wtryskiem z 1 na 4 a z 4 na 1 i cały czas pufa tylko zimną kompresją na tym 4 cylindrze. A tak jak wspomniałem, głowice były robione, jest nowy tłok z pierścieniami, a co ciekawe to tulej(a?) nie ma ani kołnierza ani rys, pompa była u pompiarza i ciśnienie na cylidrze ma 28bar . Na dodatek mam 2 360 przełorzyłem mu pompę...
Witam. Silnik ursus c 360 po kapitalnym remoncie, wymieniony wał, tłok,i nowe tuleje, głowice tulejowane, nowe zawory, pompa, wtryski wyregulowane. Po 3 motogodzinach pokazał się olej na kolektorze. Czy unormuje się to? Jeśli tak to po ilu motogodzinach?
Przyczyn może byc kilka - dziura w tulei, wypalone oringi tulei, pęknięty blok, pęknięta głowica - nikt nie zgadnie, trzeb rozebrać i zobaczyć.
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Witam, muszę zdemontować wałek napędzający pompę olejową w C-360 (tuleja z zębatką), ale nie wiem jak się do tego zabrać. Czy wie ktoś może jak krok po kroku to zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.
Koledzy dzisiaj wziąłem się za rozbieranie ciągnika w celu lokalizacji uszkodzenia. Wstępnie się udało bo okazało się tak jak w tutorialu powyżej, że uszkodził się ten najdłuższy wałek, jest to zaznaczone na zdjęciach, w którym miejscu. Wyciągnąłem wałek, który idzie bezpośrednio na maszynę. I mam problem z wyciągnięciem tulei. Tak jak w tutorialu z...
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Witam i pozdrawiam forumowiczów.Panowie,może ktoś doradzi,otóż założyłem do c-360 silnik od zetora 7211,wszystko pracuje bardzo dobrze tylko trzeba długo kręcić by zapalił,na zimnym długo i na gorącym też.Gdy zapali dymi normalnie,tuleje nie wypracowane,zawory wyregulowane na 020 i 030.Proszę o podpowiedzi.Dziękuję.
Witam, posiadam c 360 i ma problem z odpalaniem, głowice po remoncie, pompa nowa, wtryskiwacze nowe, tuleje tłoki też nowe, kat wtrysku ustawiony ale ciągnik dalej pali ciężko, ze świecą płomieniową też trochę musi pokręcić a jak odpali to zgaśnie a potem tak pyrka i pomału się zaczyna wkręcać na obroty. Proszę o pomoc.
Miałem podobne pęknięcia w C-360 i zostało to pospawane w jednej z firm zajmującej się naprawami. Blok był potem przeszlifowany i tym miejscu i sprawdzona osiowość. Jeżdżę już 5 rok i jest wszystko w porządku. Słyszałem również że takie pęknięcia da się skleić specjalnym klejem do metalu
Optymalnie jest dać tłoki Gorzyckie, ale one prawie podwajają cenę zestawu. Takie szły na montaż fabryczny. Materiał, pasowanie jest jak ma być i z tym nic się nie dzieje. Pierścienie Prima. Posiłkując się twoim linkiem: Reszta to opcje oszczędne, dla tych co nie chcą wkładać kasy w starego złoma. Najczęściej jakieś Indie itp. A czy warto robić stare...
Kolego kup stary to złom i nie warto remontować. Lepszy wirnik + szczotki + tulejki Części ze średniej półki. Zrobić też za darmo nikt nie zrobi.
Części chcę kupić przed rozbiórką Pytanie czy piasta pasuje od c 360?
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
Nie wdaję się w zbędne dyskusje ,proszę poczytać to . www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf Bardzo słusznie. Artykuł wspomina o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą -mało prawdopodobne, najczęściej uszczelka zostaje wypchnięta/wypalona do zewnątrz, po najcieńszej ściance co powoduje przedmuchy kompresji z cylindra, nie zdarza się wypchnięcie uszczelki w kierunku...
sam zmieniałeś końcówki czy byleś z nim u kogoś masz je ustawione na znaki ?? mogą już być wypracowane tuleje i zawory w głowicach przez co nie ma ciśnienia
Mam pewien problem mianowicie po remoncie silnika w c 360 teraz podczas pracy ok 2 godziny zaczelo ubywac wody w czlodnicy i okazalo sie ze dmucha woda przez kolektor wydechowy (przez otwór na dole kolektora) po rozebraniu kolektora okazalo si ze z ostaniego cylindra i teraz mam problem czy winna jest uszczelka pod glowica czy moze tuleja prosze o szybka...
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu. Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego...
Musisz się pobawić w frezera. W obudowie zrobić gniazdo na dodatkową tulejkę usztywniającą wałek, jeśli za uszczelniaczem nie istnieje taka tulejka wymienna. Dopiero po tym wpasować większy uszczelniacz lub też dodatkowa tuleja na oryginalny. Wałek nie może się ruszać na boki bo żaden uszczelniacz Ci długo nie wytrzyma.
Jeżeli to jest zużycie pierścieni to wymienia się na nowe pierścienie i tuleje.Wymiana samych pierścieni na długo nie pomoże i problem powróci.
mam problem z podnosnikie czy jest obciazony czy nie podnosi ale nie do konca.wymiana tloka i tulei oringow nie pomogla.prosze o porade w tej sprawie
Naj pewniej było by sprawdzić kompresję bo to najwięcej powie. Możliwe że wymiana samych pierścieni na stare tuleje nie pomogła. Po dotarciu i ułożeniu w cylindrze powiększyła się szpara na zamku i po kompresji. Gdyby szlag trafił końcówki (te tandetne dosłownie kilkadziesiąt godzin pracy wytrzymują) to kopcił by jak diabli a i przepał byś zauważył....
Nie zgadzam się z tym,że po wymianie pierścieni może nie palić-ma palić i wszystko Nie wszyscy muszą się zgadzać. Obraz pod mikroskopem tulei która przepracowała x godzin w silniku mówi sam za siebie. Wystarczy go porównać z obrazem nowego pierścienia wyjętego prosto z pudełka.
Jeśli bębny są cienkie, to już po przetoczeniu hamulcy nie zobaczysz. Ważny jest też stan tulei i rozpieraków.
Nie bez powodu została stworzona metoda docierania silnika. Ale te zalecenia odnoszą się do silnika, który przeszedł remont kapitalny a więc tłoki + pierścienie + tuleje. Nie mniej jednak po wymianie samych pierścieni też trzeba trochę je dotrzeć. A co do istoty samego docierania to i tak nikt tego nie robi tak jak robiono to dawniej. Otóż w dawnych...
A czy tłoki i tuleje zostały wymieniane?
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Witam Moim zdaniem miedziana o ile jest wszystko Ok z głowicą i blokiem [ tulejami cylindrowymi ] Pozdrawiam
Witam. Posiadam Ursusa jak w temecie.Ostatnio Przeprowadzony został remont silnika polegajacy na szlifie wału i wymienie calej reszty(tuleje,pierscienie ,panewki) został rowniez wykonany szlif głowic i wymienione wszystkie uszczelki. Po złożeniu całości traktor chodził kilka dni na dotarciu lecz nie zauwazyłem awarii z woda.Kilka dni temu przy probie...
Witam. Wymieniłem w swoim Ursusie C-360 następujące rzeczy: -Tuleje cylindra -Pierścienie -Ustawiane były wtryski -Przewody do wtrysków wszystkie -Uszczelki pod głowice Wymieniałem te rzeczy ponieważ woda poszła do oleju ale juz jest ok. Teraz odpaliłem jego i daje białym dymem z tłumika... Czyżby uszczelniacze zaworów poszły? Proszę o szybką odpowiedź....
nie mam czym sprawdzić ciśnienia sprężania ale były nowe zestawy naprawcze tłoki,tuleje pierścienie mało tego w zakładzie który to robił pomierzył mi te nowe zestawy .
Zawsze gdy pojawi się woda w chłodnicy czy w oleju w pierwszej kolejności zrzuca się głowicę , przyczyn może być wiele , jesli po wyglądzie uszczelek glowicy nie ma pewności że one są przyczyną oglądamy tuleje w razie wątpliwości oddajemy głowicę do sprawdzenia i przy okazji planowania , koszt nie wielki a wiele wyjaśni. Jesli uszczelki będą ok a glowice...
Głowice ściągane, tuleje .założone nowe tłoki ,pierścienie ,wtryski Zapala ładnie . dziwi mnie dlaczego na kresce na wale odzywa siędrugi wtrysk a nie pierwszy
Rozumiem, że tulei nie ruszałeś i pracuje na tych trochę przejechanych?
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
Witam Sprawdź czy wody Ci nie ubywa w chłodnicy i jeśli już ubywa to zobacz czy nie jest trochę zabrudzona. Ja miałem w swojej uszczelniacze na tulejach i uszczelkę pod głowicą rozwaloną i mialem tyle oleju ile mogło się zmieścić w bloku. Uszczelkę możesz sprawdzić poprzez zdjęcie głowicy (przynajmniej ja tak robię), natomiast uszczelniacze na tulejach...
Może być że całkowicie nie zazębia lub rozleciała sie tuleja przesówna. Ona ciągnie i wałek i pompe.
Mogą być popuszczone widełki, kiepski zawek na listwie, wytarte sprzęgło na tulei przesównej, podstawka przy pompie z zębatkami luźna lub uszkodzona. Ewentualne luzy na wałku idącym od strony sprzęgła. Na pewno odkręć i sprawdz zatrzask w pokrywie skrzyni i otwór w listwie w którym blokuje. Jak ok to talerz pod tylnym mostem do zdjęcia. To takie pierwsze...
Mam problem z usrus 360 3P. Silnik po kapitalnym remoncie. Po półrocznym użytkowaniu ciągnika silnik dziwnie się zachowywał (przy gaszeniu było słychać zgrzyty silnika). Po rozebraniu mechanik stwierdził, że zostały przegrzane tuleje silnika. A podczas półrocznej eksploatacji nigdy nie łapał wysokiej temperatury wody. Zaznaczam że ciągnik nie był poddawany...
jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
Panowie, jakie były różnice w wałkach WOM, począwszy od c-355 do c-360? Generalnie chodzi o długość samego ostatniego wałka i jego zamienność pomiędzy traktorami. Trafiła mi się zagadka, a nie mam czasu latać teraz za wałkami. Traktor rozłącza pompę przy zbyt dużym obciążeniu, tuleja przesuwna napędu pompy zbyt daleko wychodzi prawdopodobnie - po wyjęciu...
Nie trzeba.Ta dźwignia ze śrubką która jest pod korkiem jest nałożona na tuleję w której dopiero idzie drążek skrętny. Wystarczy odkręcić to o czym wspomina ftp.kowal.
Pamiętaj o tych luzach rozpieraków w tulejach i jabłkach przy grzechotkach- o ile wiesz o co mi chodzi.
Witam. Mam pękniętą głowicę, to przy baku, woda w chłodnicy jest rdzawa. Silnik miał robiony w lato szlif wału, wymieniane tuleje i tłoki, przy głowicach nic nie było robione. Pytanie czy pękła bo jest tego jakaś przyczyna czy poprostu trzeba było i głowice wymienić?
Koledzy dobrze radzą. Ja dodam tylko od siebie że to powinno zostać zrobione wszystko podczas remontu. A jeśli nie zostało to to nie był prawdziwy remont. Z resztą po wciśnięciu surówek i obrobieniu ich blok powinien być delikatnie splanowany. Dodam jeszcze tylko za nisko siedzącą tulei. I źle ustawiony kąt wtrysku.
nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia, hmm rozumiem że musza być honowane ale wydaje mi sie że tylko jak są wstawione nowe tuleje i nowe komplety(tłok pierścienie), po wymianie pierścieni jak można honować tuleje skoro ona i tak już sie wyrobiłą dodatkowe honowanie zmniejszy średnice, chyba że się mylę:)
jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.
Wymieniane tuleje, głowica i nadal cieknie czy to może być blok ? Proszę też o inne odpowiedzi.
A co powiesz na malucha,dużego fiata,poloneza,c-330,360.?Przednie piasty są na łożyskach stożkowych bez tulei dystansowych.Kasowanie luzu nakrętką z zabezpieczeniem.
Jak najbardziej. Mogą to być także wypracowane gładzie tulei lub ich owal. innej możliwości nie ma - No way. Jak ma się "zwalone głowice", to przymierza się pierścienie w cylindrach, tak stare jak i nowe, świeci się dobrym światłem i OGLĄDA co jest grane. Odwrotna kolejność, tzn. wymiana uszczelki i zadawanie pytań jest działaniem stratnym i po fakcie....
Na pewno jest z nimi coś nie tak skoro stare mają mniejszy luz na zamku w starej tulei. Może po prostu jakaś podróba. jakiej firmy są? Albo Twój zestaw jest nad wymiarowy, a pierścienie dostałeś nominalne. Zestaw nad wymiarowy ma 95,50.
Moje pytanie gdzie szukać awarii pod pokrywa skrzyni czy pod plecakiem ?? I co to możne być ? (To nie jest wadzik sprawdzalem ) Dwa powyższe zdania kłócą się ze sobą. Awaria jest w tylnymi moście - odkręć od dołu dekiel z pompą i zobacz w jakim stanie są obydwa trybiki napędu pompy, oraz wieniec zębaty tulei napędowej.
Witam mój problem z podnośnikiem jest taki że po rozebraniu całego podnośnika chyba źle złożyłem te tuleje od dźwigienek bo jak lekko opadną ramiona to zamiast poderwać ramiona to jęczy pompa niema gdzie tłoczyć oleju ani na tłok ani na przelew pomóżcie jak to ustawić
Witam! Mam problem z ursusem c-355. W maju przeszedl on remont głowic(planowane), nowe tłoki,pierscienie, tuleje,pompa paliwowa po regeneracji,wtryski tez byly na ustawieniu. ogolnie taki grubszy remont. teraz gdy zrobilo sie cieplej i dluzej nim pojezdze to zaczyna palic mi sie kontrolka oleju. Po 15min jazdy pali sie od 8tys obrotów, potem po 20min...
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Może nie podłożone miedziane podkładki pod tuleję. Tuleje są za nisko i uszczelka nie jest dociśnięta.
Czy jest możliwe aby I sekcja podawała paliwo bez synchronizacji z innymi? To w końcu oddałeś pompę do sprawdzenia czy nie? Bo piszesz że jest ok, a pytasz o rzeczy które powinno zdiagnozować sprawdzenie pompy. Chyba że sprawdzałeś tylko szczelność na wałku? Wtrysk powinien być ustawiony pomiędzy trzema znakami na kole zamachowym (wszystkie obok siebie),...
W życiu bym okrągłej na płaska nie zamieniał. To wytwór ursusa który miał obniżyć koszty produkcji samej osi. Powstał bubel a oni mają zbyt na części. Dzisiaj wyciągałem sąsiada który płaską urwał na tulei. I nie jest to pierwszy przypadek. Okrągłej takie historie się nie zdarzały.
Jak zmieniałeś głowice zerknąłeś na tuleje czy nie pękły? Rzadko się to zdarza, ale nie można wykluczyć takiej opcji. Traktor stoi na mrozie czy w cieple? Spróbuj tak jak koledzy podpowiadają samostartu.
Witam. Robiliśmy remont silnika w C-360. Wał był i blok był u szlifierza. założone były nowe tłoki, tuleje, wałek rozrządu,szklanki i zawory. Wtryski i pompa wtryskowa były w regeneracji. wszystko dobrze i dokładnie było złożone pierścienie na tłokach były ustawione. Po odpaleniu zaczął strasznie dymić. Wystawiliśmy go na dwór i zrobił 1 motogodzinę....
Jak mam zrobic szlif walu, glowice to wyminie juz wszystko tuleje tłoki zrobie kapitalny remont tego silnika. Mógłby jeszcze ktoś napisać orientacyjne ceny: - Regeneracja głowicy - Szlif wału - sprawdzenie osiowosci/ wyosiowanie bloku - regeneracja korbowodow
Nie, zwyczajnie badziewiarsko poskładany silnik. Albo tuleja jest zbyt nisko, albo sama głowica jest krzywa.
Witam, Mam problem ze swoją 60. Podczas wyrzucania oleju na zawory wydostają się też małe ilości wody. Przez tuleje napewno nie dostaje się do bloku bo sprawdzałem tylko jak pisałem podczas pracy wywala na góre. Proszę od poradę. Pozdrawiam
Witam dopisze jeszcze do tego tematu bo nie chce zakladac nowego a wiec naprawiam podnosnik w swojej 60-tce i mam taki problem wszystko zlozone tylko wbilem 2 tuleje ramiona podnosnika z 1 strony wlozylem ramię i chce zalozyc kolejne 2 z drugiej strony tylko nie idzie w zaden sposób a na sile nie chce bo rozwale tuleje i tu moje pytanie czy ktos skladal...
Witam, zrobiłem remont w moim c 360 (wal, tłoki,tuleje,głowice po regeneracji, wtryskiwacze,) i gdy odpaliłem ciągnik po 10 minutach zaczol wywalac olej lub paliwo z kolektora i dymi na biało, dodam że nie ustawiłem kąta wtrysku jeszcze. Czy na dotarciu to normalne że wywala olej z kolektora? Czy ktoś tak miał po remoncie?
Myślę że pierścienie padły .Ale jak już wymieniać to cały komplet tz. Tuleje ,tłoki pierścienie; )
Jeżeli stuknięć jest tylko kilka przy zimnym rozruchu po dłuższym postoju sprawdź czy ciecz chłodząca nie przedostaje się na tłok. Przy luzie na panewce albo tulejce korbowodu stuka raczej cały czas. W przypadku pękniętej tulei z dołu ciecz na wyłączonym silniku przedostaje się do miski olejowej, jeżeli pęknięcie jest z góry tulei ciecz przedostaje...
Okładziny są nabijane jak by z lekkim luzem na blaszaną tarczę powinno to być widoczne. Mi się jeszcze coś takiego nie zdarzyło. Tuleja wstawiono w środek tarczy z wieloklinem ma mieć odstęp od tulei po której chodzi wom. Jaki nie umiem ci powiedzieć ale na pewno trochę tego będzie.
Witam , Mam taki problem , zrobiłem remont silnika przy mojej 60siatce , mianowicie - wymienione tuleje , tłoki , pierścienie , tulejki korbowodowe , wał po szlifie ,panewki , nowa pompa olejowa, złozyłem silnik i po odpaleniu na manometrze cisnienie oleju wynosiło 3,5 bara ,silnik chodził z dobra godz cisnienie spadło na 3 bary lekko pzyspieszyłem...
Tak zawczasu gdyby trzeba było robić tłoki i tuleje , to powiedzcie mi jakiej firmy brać komplety naprawcze ( tłoki, tuleje i reszta ) ? bo widzę że wybór jest spory.
Panewki główne i korbowodowe sprawdzisz, wał pomierzysz bez wyciągania tylko wykorbienia. Między tłokiem a tuleję książkowo dopuszczalny luz to 0,45 mm. Zdejmij pierścienie i włóż do tulei dopuszczalny luz na zamku 2,5 mm.
Witam...proszę o pomoc bo już nie wiem co robić...silnik przeszedł remont kapitalny...Nowe tuleje tłoki pierścienie (Prima Łódź) głowice pełna regeneracja w zakładzie w Zwoleniu...pompa olejowa Nowa...wał nie szlifowany i nie zmieniane panewki...filtr Ursus oryginał nowy olej...ciśnienie na zimnym 4 a na rozgrzanym 1.5...nie ma smarowania na 3 klawiaturze...na...
Jak wybijesz stare tuleje , wyczyścisz z brudu, nagarów i innych syfów gniazda tulei , to wchodzi bezproblemowo , tylko nie zapomnij o gumowych oringach na tulejach . Wystarczy trochę zwilżyć gumki olejem i gniazda tulei a potem przez kawałek twardej deseczki wbić. Wchodzi bez większych problemów.
Silnik naprawiony, zostały wymienione tuleje i okazuje się że to właśnie oring pod starą tuleją musiał być przyczyną przecieku, głowice były dobre, teraz żadnych oznak wody w oleju nie widać. Dziękuję za sugestie, temat do zamknięcia, pozdrawiam.
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Jak pamiętam głębokość wtryskiwaczy sprawdzano bo nie raz było powodem złej pracy silnika. Choć najczęściej z winy dwóch podkładek. To ile wystaje tuleja i ile tłok również się sprawdza. Choć by po to żeby wiedzieć czy nie opadła tuleja co jest istotnie. Zresztą jest to opisane w instrukcji bliźniaczego zetora a naszym już brakło ambicji żeby o tym...
Zdejmij miskę nalej wody i patrzaj od dołu skąd kapie i nie pracuj z wodą w oleju bo motor zatrzesz . Jeśli traktor całe życie był zalany wodą to na bank masz wżery w materiale kadłuba w miejscu gdzie oringi tulei stykają się z dolnym gniazdem tulei , temat wielokrotnie przerabiany po Bożemu to trzeba by motor rozebrać w drobny mak i blok dać do tulejowania...
Wyżarte zęby na sprzęgle kłowym , do wymiany wałek sprzęgłowy i tuleja przesuwna IV i V biegu rozjechać i weryfikować . Tylko te paskudne wałeczki na łączeniu wałka sprzęgłowego z wałem głównym skrzyni się cholery wysypią trzeba zbierać szukać a potem układać na smar brrrrr. W sumie jak miałeś zdjęty dekiel ze skrzyni to trzeba było wszystkie wodziki...