Kolego sworzeń 40mm,tam nie może być nadmiernego luzu. Nie pisz bzdur i nie wprowadzaj zamętu. Na tym forum podajemy tylko rzetelne i sprawdzone informacje! Ciekawe w jakim sklepie kupi sworzeń 40mm?? Średnica sworznia o jaki pyta autor tematu to 38,5mm a średnica tulejki w zaczepie to faktycznie 40mm. Luz założony przez producenta to różnica pomiędzy...
Mam pytanie do mechaników i nie tylko. Sprawa dotyczy samochodów z jednym dolnym wahaczem - czyi dwie tulejki i sworzeń na którym obraca się kolumna amortyzatora. Czy zdarza wam się podnosić samochód - znaczy jedno kolo za sworzeń wahacza czy też za wahacz blisko sworznia? Dzisiaj zmuszony byłem unieść koło właśnie za sworzeń wahacza - w dodatku nówka...
Nie będzie żadnej tulejki, w motocyklach 4T i zwłaszcza w chińczykach sworzeń tłoka współpracuje z gołym otworem główki korbowodu. Po zatarciu otwór główki korbowodu nadaje się jedynie do honowania. Niewiele zakładów posiada możliwość honowania korbowodów lub tak małych otworów o średnicy 13 mm. W tym celu należałoby wymontować wał korbowy, a nawet...
Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa. Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe. Fabrycznie założona tulejka na...
Bo łożysko, a raczej sam koszyczek wchodził luźno - za bieżnie robiły sworzeń i główka korbowodu. A tulejka ma siedzieć ciasno - to sworzeń ma się w niej obracać, a nie ona w korbowodzie.
Normalnie. Wyciskasz starą tulejkę, wciskasz nową nadwymiarową na prasie, i rozwiercasz na wymiar sworznia.
WITAM SZANOWNYCH FORUMOWICZÓW .Chciał bym zakupić prasę do sworzni , tulejek . Na ten cel chciałbym wydać około 300- 400 zł . Przykładowe oferty Co doświadczeni użytkownicy sadzą o tego typu narzędziach. zaznaczam że owo narzędzie bedzie służyło tylko do uzytku domowego , amatorskiego . Z góry dzieki za opinie
witam mam taki problem. jak nie mam co robić to siedzie przy solid edge żeby sie w nim troche oriętować, ponieważ mam na nim zajęcia w szkole. a problem wygląda mianowicie tak, Zrobiłem otwór na sworzeń, ale jak chce zrobić takie coś żeby było gdzie wsadzić sworzeń (tak jakby taka tulejka) to jest problem. Wygląda to tak na rysunku jest pokazane jak...
Witam wszystkich Wiem że to może dla niektórych banalne pytanie ale ja mam problem. Chodzi mi o wymianę sworznia zwrotnicy w maluszku z 99 roku. A mianowicie chcąc wybić sworzeń prawdopodobnie muszę wybić górną tulejkę. Moje pytanie jest następujące: Czy mam bić po pierścieniu nr 1 czy może nr 2?? Numerki zaznaczyłem na zdjęciu. Dziękuję za instrukcje...
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
I jeszcze jedno jak ta świeca z tą sprężynką czy tulejką jest uszczelniana? Podkładka uszczelniająca świecy opiera się na tulejce. To gwint między tulejką i głowicą uszczelnia się nagarem z przedmuchów? Tak to wygląda na foto. Dodano po 28 Patrzcie taka pierdoła a jakie mogą być skutki? Głowica gorzej odbiera ciepło od świecy, ta się przegrzewa, cylinder...
Potrzebuję praktycznego spojrzenia na luz sworznia tłokowego. Lamborghini Premium 1060 silnik 1000.6 W1 Dokonałem pomiaru luzu skośnego sworznia w korbowodzie według service manual. załączam zdjęcia. Książka podaje tolerancję do 0,08mm u mnie na nowym sworzniu wychodzi jakieś 1,2 - 1,3mm luzu. Ktoś kto praktykował nie raz remont takiego silnika SDF...
Sama maszyna już istnieje, ale w tej chwili to operator ręcznie zakłada tulejki na sworznie. Ja chciałbym ten proces "zautomatyzować".
Ale po co miały by być tam różne wymiary sworzni skoro tuleje korbowodu są jako część zamienna? Może wymagać jedynie obróbki na wymiar albo i nie. Wszystko może być w jednym wymiarze. Zresztą też jakoś nikt nie podaje grup selekcyjnych przy Jest sobie sworzeń jako nr 50008170 tam z jakimiś znaczkami i nikt nigdzie nie pisze nic o jakiś grupach selekcyjnych...
adambyw napisał: Czy na tym pojedynczym punkcie jest taka sama tuleja gumowa jak na sworzniu? - tak. Tulejki z nowym paskiem przyszły, pralka chodzi jak trzeba. Ale niestety zhudomel wprowadziłeś mnie w błąd. Tulejka na tym pojedynczym zaczepie jest inna, posiada rant amortyzujący z dwóch stron, pozostałe po jednej stronie.
W obudowie amortyzatora na końcu znajduje sie taka sama sprężyna jak na ladze(sworzniu) i elastyczny odbojnik (ogranicznik) Kupił bym takie uszczelniacze pot potrzebny wymiar i skrócił bym górną tulejkę o grubość tegoż uszczelniacza, wstawił uszczelniacz i na to pierścień segera, Może bym to wszystko nasmarował smarem grafitowym, bądź silikonowym i...
na czerwono zaznaczyłem połączenia ruchome, z którymi mam problem. Ale wymyśliłem że zrobię sworzeń bo mam dojście do tokarza a zamiast śrub zamontuje zawleczkę segera. Pytanie tylko jakich materiałów użyć, ramiona mogę wyciąć na laserze ze stali nierdzewki 3mm, a sworzeń wytoczyć z mosiądzu fi 6mm. Ale może lepiej użyć czegoś innego. Z dostępnych mam:...
Witam seat toledo 2 2.3 v5 99r mam taki problem ze podczas jazdy po płytach czy dołkach odczuwam takie dziwne uderzenia w kierownice jak by z luzu. Na prostej ulicy nic nie czuje bylem na ścieżce to końcówkę z prawej strony i tulejki kazał mi wymienić. Zrobilem to nawet wiecej bo tylko sworzni w zawieszeniu nie wymieniałem. Jest to odczuwalne głównie...
Nasadki do kluczy się sprawdzają, sworznie tłoków, bieżnie łożysk. Przy prasie zawsze trzeba kombinować, albo płacić za tulejki, a i tak wszystkich nie będzie.
(at)popromienny czyli co albo wymiana korby albo dotoczenie tulejki lub roztoczenie korby na 15mm i dotoczenie tulejki Nie zachodzi potrzeba wymiany korby. Najprościej - dotoczyć tulejkę. Zmierz dokładnie średnicę otworu w korbowodzie. Jak będę miał materiał to Ci dorobię. To kilka minut roboty. Musisz mieć rozwiertak by po wtłoczeniu tulejki dopasować...
Moim zdaniem, najlepsze są smary litowe. Odporne są na wodę, starzenie i mają neutralne pH. Przez to nie powodują korozji. Montowanie smarowniczek stosowałem kiedyś w Skodzie 100. Przez długi czas nie wymieniałem końcówek drążków ani tulejek w zwrotnicach.
Z jakiego brązu jest tulejka? Jaka jest różnica w średnicach pomiędzy nią a sworzniem? Czy jest osadzona osiowo? Czy otwór smarujący jest drożny? Czy tryskacze olejowe dobrze ustawione? Pęknięcie, przecięcie nie ma znaczenia, ale te zadziory na stali rzeczywiście mało gustowne.
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
Przede wszystkim to tuleja powinna byc wyciagnieta i wlozona przy pomocy prasy a zwymiana sworzni nie powinienes miec problemow. Po wymianie obowiazkowe ustawienie geometrii zawieszenia.
Nie osłabi, nacięcie robi się dopiero po wciśnięciu tulejki do korbowodu. W przeciwnym razie, przy wciskaniu mogła by się uszkodzić.
Kolega rób wszystko w komplecie, robocizna wyjdzie taka sama a dorzucasz tylko sworznie za 90 zł, a tak to kolejna usługa w granicach 150 pewnie. Nie ma sensu tak szczędzić żeby zmieniać tuleje ale sworznie sprzed iluś tam lat.
Fajny. Ale mnie nie przekonują rolki suwające się bez prowadzenia na profilach. W przypadku wystąpienia luzu jedna z nich może zjechac z profilu i nastąpi utrata stabilności i spadnie nam na nogę i złamie piszczel. Taki tam scenariusz nakreśliłem. Dzięki za uwagi, ale pozwolę sobie się z nimi nie zgodzić. Doładność wykonania i pasowane sworznie - tak...
Dzień Dobry i dziękuję. Udało się rozpracować montaż tych sprężyn. Dodatkowo dopytam się w jaki sposób bez pracy można wcisnąć same cienkie tulejki mosiężne sworznia osi belki przedniej C-330 ? Uderzanie dużym młotkiem spowoduje mi ich odkształcenie i tym samym potem problem w wsunięciu samego sworznia. Czy jedyne rozwiązanie to podgrzanie tulei palnikiem...
Dzisiaj doszła przesyłka z teleskopami. Sprawdziłem organoleptycznie: - chodzą ciaśniej niż te które siedzą w pralce - tulejki mocowania sworzni mają mniejszą średnicę. Mimo to sworznie weszł w nowe teleskopy z użyciem sporej siły wciskania. To nie wina nowych, tylko w starych gumowe tuleje się "rozgniotły" i sworznie miały luz. To razem z lżejszym...
Witaj! Obowiązkiem dobrego szlifierza jest dać komplet.Wał z panewkami oraz tłoki z pierścieniami.Ty tylko składasz. Zanieś korbowody i niech Ci dobierze panewki.W korbowodach w prasuj nowe tulejki i sworznie.Tulejki delikatnie rozwiertakiem dopasuje i będziesz miał fachową robotę zrobioną. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam okazało się ze jest luz na korbowodzie tzn. na tulejce ze sworzniem łączącym tłok na 4 cylindrze i zastanawiam się czy wymienić jeden korbowód na nowy czy muszę wymienić wszystkie korbowody ??? A może wystarczy wymienić te tulejki?
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
To nie popychacz. Panewka albo tulejka na sworzniu.
" Nie utrzymywało toru ruchu i zjechało na sąsiedni pas " Nie wiem co mam myśleć. Jak dla mnie to luzy w zawieszeni jak ta lala... ot by poduchy wahaczy latają i na końcówkach z maglownicą to samo... Dajesz po hamulcach - wahacze latają i auto wieje gdzie popadnie ale to tylko moje domysły... Moim zdaniem - podjechać do pierwszej lepszej stacji kontroli...
częstym przypadkiem w tych silnikach jest pukanie tulejki na sworzniu tłoka
Kolega wyżej zaproponował Ci Z Airpola pompę, one mają około 2,5 litra oleju i poprzez wbudowany czujnik ciśnienia możesz zrobić zabezpieczenie przed zatarciem, tak jest w fabrycznych kompresorach z Poznania! Ceny nowych zwalają z nóg, bezolejowe są jeszcze droższe ;-) Polecam z rynku wtórnego, remont jak się dobrze zakręcisz zrobisz dosyć tanio w razie...
Witam mam pytanie jak zdjąć tłok z tulejki i sworznia jeśli jest zatarty.
E tam, te 96-97r z febi kupi za 165zł bez problemu. Jakiś tydzień temu robiłem megane z tą przypadłością, oczywiście , są niezamienne na te 97-01 . Dodano po 1 Po drugie po co chcesz mieniać wahacz skoro możesz kupić tulejki i sworzeń??
Po pierwsze jaka grubość blachy cie satysfakcjonuje? 2 czy 3 mm? Ja bym zrobił z blachy stalowej- nawet gdyby trzeba było dospawać tulejki do sworzni bo wyginać w tym rozmiarze to będzie dużo dłubania. Samym zjawiskiem korozji to bym się nie przejmował - prędzej wytrzymałość mechaniczna. No i na pewno mocowanie ogniw nie na szpilkach gwintowanych, bo...
Powiem Ci tak : przepraszam ale nie powinieneś miec pretensji do kolegów ktorzy udzielaja się w tym lub innym temacie tylko do siebie - dlaczego? Wystarczyło porosic go o użycie klucza typu torx wykrecenia urządzenia małym srubokretem lub srubka wykrecenia sitka, Następnie chociaż wstawienia zdjęć żeby ocenić co należy powinno się wymienić. TrosKę grzebie...
Sprężyna rozciągnęła się po kilku miesiącach użytkowania. Sprężyny gazowe mają jednak większą kulturę pracy. Przeglądałem sporo łóżek w sklepach i jednak z gazówką chodzą dużo lżej. Marzeniem jest silnik elektryczny, ale to chyba wymaga zmiany stelaża. Nie wiem tylko czy coś kupić, czy może lepiej zrobić w zakładzie ślusarskim coś, co będzie miało...
Zależy jak zatarte - raczej dają się usprawniać. Żeby było dobrze zrobione, należy doprowadzić do wyjęcia sworznia z tulejek, po prostu zdejmujemy ramię wycieraczki, następnie zabezpieczenie sworznia, pot em WD i z ruchem wycieraczki próbujemy wybić sworzeń z tulejki. Jak się uda wybić to z resztą pójdzie gładko. Pozdrawiam.
Trudno dzisiaj pojąć, ze może nie być jakiejś części do naszego samochodu, no chyba że to jakaś egzotyka. Ale w pierwszej połowie lat 80-tych, gdzie na ulicach królowały głównie Fiaty 125, 126, Polonezy, było trochę innych jak Skody 105, Wartburgi, Trabanty, Łady, Moskwicze i Zastavy, występował totalny brak części zamiennych. Kolejki po opony (mają...
Czytasz w ogóle, to co napisałem. Kto Ci powiedział że w Dolpimach 490, były inne gaźniki? W modelach 190, 290 ,390, 490 były identyczne, przecież to takie same silniki. Różnice w silnikach, to mocowanie sprzęgła i łożysko sworznia tłokowego, zamiast tulejki. Inne były w modelach z serii 80, ale to całkiem inny silnik. Tak wygląda oryginalny gaźnik...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Witam Chciałbym pokazać odbudowę kompresora WAN-DW z pompą S2P-80 kompresor dosyć rzadko spotykany ale mający sporą wydajność. Kompresor zakupiony w kiepskim stanie, miał duży luz na sworzniu tłoka drugiego stopnia, nie oryginalne pierścienie i duży luz w cylindrze, jednym słowem walił nie miłosiernie podczas pracy. Rozszczelniona była chłodnica miedzy...
Wymieniłem rolkę dociskową, ale magnetowid nadal ma problemy z synchronizacją. Na jednej kasecie udało mi się ustawić wyraźny obraz, lekko skaczący w poziomie, ale na innych kasetach pojawiają się pasy na górze i na dole ekranu, albo pojawia się prawidłowy obraz, z pokazującymi się co jakiś czas zakłóceniami. Próbowałem ustawiać idlery, głowicę synchronizacji,...
Witam. Pasek raczej ten 729(za mało danych by powiedzieć na sto procent). Wariator, sprzęgło oryginał (tylko czy nowe czy stare). Jeśli niszczy pasek to może być uszkodzony korektor momentu obrotowego jak i też przytarty wariator. Mała prędkość to zużyte rolki wariatora lub źle dobrana ich waga to tylko jeden z kilku wariantów. - Vwariator orginalny...
Podpowiedź dla Pawła. Krótki sworzeń przedniej osi to jedno - może być przyczyną powstawania luzów. Ale zapewne masz zarówno sworzeń jak i tuleję wykonaną ze stali. Niestety takie same materiały czyli stal-stal, żeliwo-żeliwo trąc się po sobie zacierają się i szybko zużywają. Spróbuj w tuleję wstawić tulejki np z fosforobrązu lub mosiądzu lub nawet...
Witam ponownie! rmajda: konstrukcja pod kolektor to osadzona w ziemi kształtka kwadratowa zakończona przyspawanymi tulejkami. Oś wykonana jest z tej samej kształtki zakończonej jedną tulejką wchodzącą pomiędzy dwie tulejki na słupku. W środek tulejek wchodzi śruba m12 skręcona tak by dało się regulować kąt osi. Do osi przyspawane są zawiasy toczone....
Rozebrałem zaciski i tłoczki nie są pordzewiałe ale mają delikatne skazy. postanowiłem wszystko dokładnie wyczyścić i założyć nowe tłoczki. Mam pytanie jak prawidłowo składać zacisk tj gumową osłonę na tłoczku która ma metalowy pierścień. I drugie pytanie tulejki w których pracuje sworzeń zacisku mają delikatne wżery i sworzeń z oporem wchodzi w nie,...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Witam Jak rozumie chcesz wymienić tą tulejkę kulistą pod sworzeń w końcówce siłownika . Tylko nie wiem jaką nakrętkę odkręciłeś . A więc po wyjęciu sworznia mocującego siłownik , wyjmujesz zabezpieczenie [pierścień osadczy] i z drugiej strony wybijasz tulejkę z przegubem kulistym [ w kierunku pierścienia ] . Chyba że źle odczytałeś rysunek i chodzi...
Dzięki za rade , ale niestety tym razem nie posłucham ponieważ przerabiałem te silniki lotnicze w wielu nietypowych przypadkach i powiem ,że są świetne i pomimo iż nie mają zbyt dużych obrotów ale za to jaki moment. Jeden z tych silników napędza moją fortunkę do szlifowania wałków na mojej tokarce którą sam wykonałem na łożyskach skośnych precyzyjnych...
Ciągnik International 844 z silnikiem D268. Poszukuję 4szt. korbowodów najlepiej sprawdzonych, prostych za rozsądną cenę. Wymiary: Średnica główki pod tulejkę sworznia: 39,75mm średnica pod sworzeń tłokowy: 36mm szerokość główki sworznia: 36mm szerokość gniazda panewek: 41,65mm średnica gniazda pod panewki: 68mm Odległość między środkami główki sworznia,...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Tych tulejek nie można dokupić. Sworzeń osi płaskiej ma 55 mm średnicy okrągłej 60. Otwór wspornika osi płaskiej o ile dobrze pamiętam 64mm, zaś okrągłej 60. Teraz musisz dorobić tak tuleje żeby sworzeń osi okrągłej wszedł ciasno w wspornik osi płaskiej. W osi płaskiej sworzeń chodzi razem z nią i wyciera tuleje w wsporniku, w osi okrągłej sworzeń stoi...
Piękna robota. Widzę, że otwory przez które będą przechodzić sworznie mają ładnie wspawane tuleje. Czy to w nich będą się obracać sworznie, czy też przewidziałeś wprasowanie tam twardych tulejek? Tzn obecnie tylko widać to na mocowaniu konika i samym koniku. Sprawa się tyczy każdego połączenia ruchomego. W "dorosłych" maszynach, by nie tulejować każdego...
Cześć, w dzisiejszym poście, chciałbym wam opisać moją przygodę z budowaniem HDS'a. Ciągnik sam, który zrobiłem oraz przyczepa już kiedyś pojawiła się na tym forum aczkolwiek za cholerę nie znam danych do tamtego konta, więc jest to moje nowe konto :) Pomysłodawcą projektu oraz konstruktorem- czyt. plany oraz wykonanie należy do mnie. Całość trwała...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Jak kolego sprawdziłeś że sworzeń nie ma luzu? Objawy były identyczne i po wymianie sworznia po kłopocie ale jak go sprawdzałem to ewidentnie miał luz. Odkręć go i zwal z piasty i próbuj, musi wykazywać dość duże opory w poruszaniu. Sprawdź sobie tulejki metalowo gumowe na wahaczu (poprzeczną i wzdłurzną) na 99% problem to sworzeń.
Więc ja też pochwalę się swoją tfurczością ;) Czerwona strzałka wskazuje sworzeń w którym jest wywiercony otwór. Ten sworzeń wchodzi w tulejkę która jest zamocowana do bramy. Aby zabezpieczyć bramę przed nieautoryzowanym otwarciem w sworzeń wkładamy zwykłą kłódkę. A jeśli trzeba awaryjnie otworzyć bramę wyciągamy kłódkę a potem możemy możemy bez problemu...
Oj specjaliści, oj fachowcy. Każdy silnik spalinowy wymaga dodarcia czy to samochodowy, motocyklowy, kosiarki, modelarski itd. Można sobie tu wymyślać, cudować, filozofować, ale jakość obróbki materiałów tłok, cylinder,sworzeń tłokowy,korbowód,wał korbowy,pierścienie, nie była nigdy idealna i nie będzie (chociaż jest coraz lepsza). I do tego właśnie...
Witam, w moim scenicu z automatem DP0 odkąd go kupiłem ciekł olej ze skrzyni z lewej (krótszej) półosi, kupiłem więc uszczelniacz i 4 litry oleju na wymianę i oczytałem się wszelkich procedur i naoglądałem jak ludzie wymieniają takie simmeringi. Nie chciałem oddawać nigdzie auta gdyż nie mam żadnego zaufanego warsztatu a zależało mi by olej w skrzyni...
Cześć, Zmieniłem trochę tytuł tematu. Już mówię czemu. Dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem. Co prawda naprawia nowsze maszyny ale wspomniałem mu że montowałem wspomaganie do 3p, opowiedziałem mu o swoich przygodach i kazał mi sprawdzić jedną rzecz. Jak pracują zwrotnice ponieważ miał już przypadek że pompa wspomagania chodziła głośno i okazywało...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
Mateusz prasę również posiadam 30T, ale niestety nie podchodzi belka z tych VW. Wcześniej wciskałem już na tym swoim imadle te tulejki, między innymi w swoim aucie. Ta przy której pękło to imadło była któraś z kolei. Tulejki z tych VW mają specyficzny kształt i trzeba posłużyć się właśnie np. dwiema równymi przedłużkami (ja akurat używałem sworzni...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Remont silnika już skończony. Większości tego co kolega wyżej napisał dowiedziałem się wcześniej. Wału nie regenerowałem zostawię to na następny rok. Wiem że da się to zrobić w domu ale nie mam przyrządów Np.: prasa,wyważarka i tyle umiejętności , wał musi być dokładnie złożony. Z początku były problemy z uruchomieniem...
Jeżeli chodzi o tulejki zaciskowe to zgoda, był z nimi kłopot więc kupiłem uchwyt samozaciskowy i nawet trafiłem na taki bez bicia promieniowego. Często z niego korzystam jak muszę zmieniać frezy w trakcie roboty. A z tulejkami poradziłem sobie dopiero ja mi wyleciał badziewiasty guzik ze sprężyną blokujący wrzeciono. Przewierciłem na wylot wrzeciono...
W ciężarówce takie tulejki zdejmuję przez wkręcenie śruby do której przyspawany jest pręt ok 30cm, na to nałożony sworzeń tłoka (ok 1kg wagi), i zakończyłem to nakrętką dość dużą. Śruba to w moim przypadku szpilka koła, akurat średnica pasowała, śruba lekko zeszlifowana żeby równiej i głębiej się wkręcała. Nakrętka przyspawana na końcu jest bodajże...
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na silnikowni(dokładnie na kadłubach) ja bym wywali go na złom.Zeszlifowali...
Miałem to samo w swoim Passacie '95 Walczyłem walczyłem i wywalczyłem. Tylko, że u mnie na dodatek otwierały się podczas jazdy. Wymieniłem zamek. Ale dokręcając (imbus 6) go nie można dokręcać na maxa (jak ja to miałem). Wtedy nie chce się dokładnie ryglować. Zdejmij tapicerkę, wykręć zamek i sprawdź czy na sucho wszystkie mechanizmy chodzą. Jeśli nie,...
zdemontuj pokrywy boczne, odkręć wszystkie śruby w pionie w tylnej części i w dolnej części frontu, pokrywy ściągniesz przesuwając je w stronę tyłu pralki, po zdemontowaniu pokryw będziesz widział z boku grzałkę, ściągnij wsówki z grzałki i zmierz rezystancję grzałki ma być ok.24-25ohm, od spodu zbiornika są mortyzatory ,sprawdź czy nie są zakorodowane...
Święty to chyba nie, przynajmniej nie na polskich drogach. Tulejki tulejkami, przeważnie sworzeń tłucze. To zawieszenie jest bardzo komfortowe ale u nas niestety się nie sprawdza. Jeśli faktycznie masz wybite, możesz spróbować. Sęk w tym, ile skasują za w/z wahacza, wyprasowanie starej i wprasowanie nowej. można wymienić tulejki w niektórych fiatach...
Sprawdź zawór sterujący przedniej osi, powinien być gdzieś między lewym reflektorem a mechanizmem wspomagania kierownicy, w innym aucie będzie za kolumną, między stopniem kabiny a ramą. Jeśli to jego wina na siłownikach będziesz miał resztki powietrza po zwolnieniu h-ca, zawory ABS przed siłownikami też mogą coś zostawiać, ale obydwa? Sprawdź czy za...
Jak już pisałem na początku to dokonywałem prób na kanale. Jeden podjeżdża d rugi bada. Przykładałem ręce do każdego z elementów zawieszenia. Rezonans czuć tylko na saniach. Jak włożę palec przez otwór w saniach to czuję jak tw warstwy pracują. Oczywiście wszystkie śruby dokręcone jak i na saniach tak i w całym zawieszeniu. Tulejki główne na saniach...
Kolego to już Ci "mówię"dlaczego ciężko pracuje Ci dźwignie biegów,otóż zaciera Ci się sworzeń drążka zmiany biegów łączącego dźwignię biegów z "koziołkiem".Na końcu dźwigni zmiany biegów(część dźwigni pod autem) odkręć nakrętkę(klucz 13),potem musisz wusunąć sworzeń z tulejki,zapewne nie będzie lekko ale dasz radę,jak już się uda wystarczy dobrze oczyścić...
Sworznie nie zapiekają się w tulejach. Cała sprawa to korozja elektrochemiczna w przestrzeni aluminiowej oprawy. Jak widać na zdjęciu -widać wyrażnie ową przestrzeń, tulejki nieco wystają poza wewnętrzy obrys oprawy -i odręcznym rysunku, w przestrzeni tej gromadzą się produkty owej korozji, które powiększają swoją objętość i w konsekwencji blokują ten...
Udało mi się wymontować tą część. "Sworzeń" który wystaje najdalej ma trzy położenia: - podnoszenie - neutralne - obniżanie Tulejka w której jest sworzeń steruje prędkością położenia (potencjometr?) W środku coś nie łączy (przerywa) jak się rusza to zaczyna działać. Czy da się kupić takie urządzenie? Ja to nie wiem co wpisać w google żeby to znaleźć....
zbiornik z pompą kupiłem bo stara się stopiła, jej siatkowy filtr był porwany. widziałem jak jeździł polonez z tą "nową" pompą. nie było więc potrzeby mierzenia ciśnienia paliwa. czujnik temperatury nie wskazywał nic, na zimno i na gorąco. stary potencjometr nie pokazywał nic. sonda nie pokazywała nic. pasek i koła wymieniłem bo nic nie wiedziałem o...
Witam --- a jednak tak jak mi się wydawało spieprzyli robotę --a teraz kilka uwag :sugerują że zawory ssące nie naruszone!!! (dopiero na maszynie szlifierskiej widać czy są proste),,,rozebrali cały silnik łącznie z tłokami (ciekawe jakie pierścienie mają zamiar zakładać stare czy nowe i jakiej firmy ),,,układ korbowo- tłokowy też ucierpiał po zderzeniu...
Mam gdzieś stary kompresorek HS11 to sprawdze jak z wymiarami. Co trzeba przetoczyć przy cylindrze? Flansze po zewnętrznej czy na głębokość żeby cylinder głębiej wszedł w podstawe? Wystarczy rozwiercić tuleje korbowodu na wymiar rozwiertakiem nastawnym czy trzeba wymienić tulejki na nowe i dopiero rozwiercić? Da się rozwiercić ręcznie czy trzeba zakładać...
Witam, czy są tutaj jacyś obecni lub byli użytkownicy starych kompaktów/segment C- VW typu Golf 4, Audi A3, czy np Skoda Octavia I? Czy w tych autach zawieszenie zawsze jest takie toporne? czy tylko mój tak jeździ? chodzi o to że wybieranie nierówności odbywa się tak jakby w oponie nie było powietrza, ciężarówka itd..w ogóle brak jakiegokolwiek komfortu....
Wydaje mi się, że jakaś tuleja lub sworzeń.Wjedż na kanał, ktoś niech Ci buja autkiem, a Ty przyłóż kawałek gumowego wężyka z jednej strony do ucha , a z drugiej po kolei do każdej tulejki, sworznia i końcówki drążka kierowniczego i na pewno to zlokalizujesz.
Sworzeń to jest sworzeń jak ma luz to będzie stukał a tulejki na wahaczach jak są wybite tez jest stuk. Żeby się upewnić co jest do wymiany najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną tam diagnosta spawdzi powie dokładnie co jest wybite i jest do wymiany.
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową - co powoduje luz wzdłużny i przesuwanie się...
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
No i kolejny problem. Po zamontowaniu magnesu, wkleilem membrane z resorami (nie byly ruszane tzn. po odklejeniu zamontowalem je tak jak byly wczesniej) ale teraz calosc jest troche nizej przez co skok membrany w dol jest maly i glosnik strasznie pierdzi przy mocniejszych sygnalach. Jak moznaby podniesc calosc? Nie wiem dlaczego tak wyszlo, robilem...
Ale pieprzycie, WD nie powoduje korozji, zresztą WD w tym przypadku nie pomoże, bo nie ma szansy tam podleźć i wypłukać narostu. Aby zjąć naładkę należy paznokciem w winklu poderwać i póxniej idzie. Sworznie trza wybic i dokładnie wyskrobać przestrzeń pomiędzy tulejkami, tam się osadza korozja i blokuje zworznie. Tulejki można przelecieć rozwiertakiem...
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam Zbieżność była zrobiona i jast ok. Tulejki wahacza są całe ale kiepskiej marki więc planuje nowe założyć bo widzę że są strasznie miękkie. Tulejki to ostatnie wyjście bo wszystko już sprawdzone....
Z tym przednim napędem to nie taki straszne a przełożenia po prostu trzeba obliczyć i dorobić odpowiednie koła zębate no i troszkę zabawy z tym jest ale to zostawię sobie na deser. A co do sworzni z brązu jak napisałeś to nie sworznie tylko tulejki , a może się tylko przejęzyczyłeś mi też się to zdarza ale sprostowałem by komuś nie przyszło zrobić sworzni...
Dzieki za odpowiedzi. Pytalem dzisiaj o te czesci w skepach i chyba bedzie spory problem z dostaniem ich. Do tego ceny moga byc z kosmosu, bo moze sie okazac, ze jedynie u dealera je dostane. Dodano po 2 Z tymi czesciami to jest tragedia. A jaka jest szansa, zeby udalo mi sie zregenerowac ten korektor momentu? Jesli w srodku jest dobry i problem jes...
Witam, problemy zlokalizowane, jeden to kiepska uszczelka pod korpusem filtra oleju a druga (trochę zastanawiające dlaczego tak się stało) nadmiernie zużyta tulejka małego koła pośredniego rozrządu, wymieniony był niedawno komplet, nowy sworzeń i koło (nominał). Smarowanie tego koła jest, prawdopodobnie tulejka była zrobiona z nieodpowiedniego materiału....
Powiem więcej, wyjęcie kolumny nic ci nie da, śrubka jest od wewnętrznej strony stacyjki. No chyba, że rozbierzesz kolumnę, ale i tak "miodu nie ma". Ta tulejka jest czasem bardzo na wcisk i trzeba się przyłożyć, żeby ją zdjąć. Ja do tej tulejki mam przerobiony ściągacz do gałek albo sworzni w Polonezie.
Z uwagi na konieczność zmierzenia się z problemem słynnego wycieku płynu hamulcowego z tylnego zacisku hamulca tarczowego oraz na bezskuteczne kilkudniowe przeszukiwania forów nt. regeneracji samoregulatora, postanowiłem zamieścić kilka fotek z tej czynności. Pomijam kwestię demontażu zacisków oraz ich regeneracji (jako takich), jak również samego samoregulatora,...
Tokarka to takie moje widzimisię. Coś niedużego do postawienia w piwnicy i naprawdę do przetaczania drobnicy typu sworznie do zaczepów. Mój park maszynowy w domu to wszelkie narzędzia ręczne jakie można sobie wyobrazić no i klasycznie wiertarka pionowa. Mam natomiast dostęp do niewielkich elementów wycinanych laserowo z blach 1 do 15 mm oraz dostęp...
Właśnie zrobione były pomiary geometrii i mam mętlik z głowie. Okazało się że na tylnej osi wszystkie pomiary mieszczą się w normie. Tylko na przedniej osi trochę za duży kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale to raczej nie ma nic do tego. Teraz mechanik wysuwa teorię że to może tulejki metalowo gumowe na belce są temu winne. Mimo że wyglądają nadal...
A czy ten stuk jest rytmiczny i występuje na wszystkich obrotach? Możesz zrobic sobie proste narzędzie ze stetoskopu lekarskiego do osłuchiwania silnika. Od biedy wystarczy nawet kawałek listewki. Przykładasz jeden koniec do silnika, a drugim "słuchasz". To pozwoli zlokalizowac dokładnie miejsce stukania. Dobre panewki mają szary kolor. Wytarte bywają...