Witam, potrzebuje pomocy diagnoza komputera pokazała ze turbina przeładowuje cisnienie ( cos tam tez z egr) wchodzi samochod w tryb awaryjny i pali sie czek - jazda po miescie ok ale na trasie powraca
Witam! Czy mógłbym prosi o pomoc w takiej kwestii mianowicie mam problem z kontrolką silnika w peugeocie 406 po lifcie 2,0HDI 110KM, co zgaśnie to po jakimś czasie się znowu zapala i samochód przechodzi w tryb awaryjny, problem pochodzi prawdopodobnie z turbiny. Zaobserwowałem coś takiego że kontrolka zapala mi się najczęściej przy wysokich obrotach...
kii
Kolego sprawdz węże sterowania podciśnienia od turbiny te bledy są związane z doladowamiem turbiny .
Witam, mam taki problem z turbina że raz wcale nie chodzi a czasami jak załapie to idzie ale turbo łapie wtedy od 3 tyś. Teraz pytanie jest takie czy trubina jest do wymiany, elektrozawór sterujący turbina czy też po porostu może być gdzieś nie szczelność.
Witam Nie zwiekszajac cisnienisa turbiny tj. 1bar (peugeot 406 1.9 TDI) przy 4000 tys/obr cisnienie spada zaczyna dzialac regulator cisnienia doladowania.Moje patanie jast takie czy da sie tak zrobic zeby cisnienie po osiagnieciu gornej granicy nie spadalo ale utrzymywalo sie do 5000tys/obr tak jak to jest np w Audi(1.9TDi 66kw) Moje pytanie jest moze...
Posaiadam samochod bez turbo a wiem ze sa 1.9 z turbo Chcialbym wiedziec czy jest opcja montazu Turbiny do peugeot 306 1.9 hatchback Disel jezeli tak to prosze o dokladne informacje
Peugeot 206 2.0Hdi na wolnych obrotach pracuje równo. Po dodaniu gazu szarpie i nierówno pracuje. Nie otwiera turbiny.
kolego jeżeli masz uszkodzony zawór EGR to na pewno zaświeca się kontrolka CHECK samochód wchodzi w tryb awaryjny,a nie ma mocy bo nie włącza turbiny.pzdr
zawór sterujący turbiną sprawdź
Temat zamknięty zatkany zawór sterowania turbiną
Witam mam problem, bo silnik pracuje bardzo głośno w dodatku jest wrażenie jakby coś się zacierało.Hałas dobiega z prawej strony silnika.Gdy wszedłem do kanału okazało się,że nie chodzi rolka paska wielorzędowego,rozruszałem ją,nic to nie zmieniło.Czy możliwe,by alternator wydawał takie dżwieki?Aha gdy ruszam pojawia się dzwięk jakby się turbina uruchamiała
Jak w temacie max.1,5tys. obrotów i pali się kontrolka silnika.Po podłączeniu komputera wyświetla błędy 1.Ciśnienie paliwa poza górną granicą i drugi błąd to za duże ciśnienie doładowania.Pytanie skąd takie błędy w silniku w,którym nie ma czujnika ciśnienia paliwa a silnik jest bez turbiny.
Moje kody błędów to :p1598 p1351 czy czyszczenie łopatek turbiny pomoże ??
Może filtr fap masz mocno zanieczyszczony , zainteresował bym się też turbiną.
Witam powinienieś najpierw zdjagnozować kompem , ale zobacz podciśnienia czy szczelne nie poprecierane itp te od turbo oraz sprawdz zawór turbiny
silnik 4HT 175KM dwie turbiny
Między przepustnicą o kolektorem masz oring. Sam wąż jest gumowy więc tylko opaska. Jak leci z osi przepustnicy to ona jest do wymiany. Sprawdz węże i sam IC czy nie ma tam duzo oleju. Jak jest wypłucz i zrób turbinę.
Odpowietrzenie idzie pokrywą zaworów do turbiny.
Komputer w rękę i wio. Jak zdycha przy przyśpieszaniu, to do obserwacji ciśnienie paliwa. A szarpanie przy 2k rpm to najczęściej albo egr albo zawór pneumatyczny turbiny.
Witam, proszę o poradę jakie mogą być przyczyny następujących usterek mojego peugeota. 1. czarny dym z rury wydechowej w dużej ilości przy depnięciu na gaz (czytałem że może być zapchany zawór EGR stąd za mało powietrza przy spalaniu). Rozkręciłem dolot do przepustnicy powietrza włącznie i jest mocno zaolejony niestety dalej mi się nie udało wyczyścić...
Witam. Podczas jazdy na trasie wyskoczył błąd depollution system faulty i pojawiała się kontrolka check, auto jechało ale nie włączała się turbina. Komputer nie znalazł żadnego błędu. Po trzecim odpaleniu check zniknął, auto jedzie normalnie , turbina działa. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów sytuacja się powtarza. Bardzo proszę o poradę gdzie szukać...
Witam Od miesiąca znalazłem się w posiadaniu samochodu peugeot 307 1.6 hdi 110km. Po kilku dniach użytkowania zauważyłem wahania mocy. Na biegu 1 i 2 auto reaguje dość dobrze jednak przy przyspieszaniu na biegu 3 auto uzyskuje 3 tys obrotów i na tym koniec a po zmianie biegu na 4 osiaga tylko 2.5 tys obrotów. Nie zdaza się to bardzo często ale jest...
moze nic nowego nie napisze ale lepiej zakłądac instalacje gazu na wtrysu, wtedy nie zmnieszają one mocy samochodu:) Moze i tak tylko w tym akurat konkretnym przypadku nie ma to najmnieszego sensu. Wiesz ile tys. kilometrow by m,u sie ta inwestycja wracala. Instalacje gazowe sekwencyjne zakladane sa glownie do aut wyposazonych w plastikowy kolektor...
Witam. Wiem, że temat się przewija, ale błagam o pomoc, problem polega na tym że podczas jazdy (gdy się nagrzeje) samochód zaczyna szarpać, przerywać, nie reaguje na pedał przyśpieszenia czasami sam się wkręca na obroty. Po chwili wyskakują błędy. Na wyświetlaczu pokazuje ABS/ESP i antipollution fault. Komputer diagnostyczny pokazuje błędy: zasilania...
Witam. Temat rozwiązany. Brak mocy wynikał z braku podciśnienia do sterowania turbina. A strzelanie powodował wtrysk, który się zacinał. Dodano po 1 Wymiana wadliwego wtrysku pomogła. Przywrócenie podciśnienia do sterowania turbina załatwiło brak mocy.
wchodzi w trub serwisowy czyli: 1. uszkodzony ERG, (tylko na czas testu) można zaślepić 2. uszkodzona turbina. 3. problem z przepływomierzem powietrza.
Witam, mam następujący problem z 207 1.6 turbo 150 km zupełny brak mocy - jedzie jak by miał z 60 km przy tym wyje turbina.. dosłownie wyje . Zakupiłem od importera - auto bez tablic bez jazdy próbnej , sprzedawca poinformował mnie , że turbina na gwarancji 0 przebiegu oraz wymieniony łańcuch rozrządu - po pierwszej jeździe próbnej szok - auto wręcz...
Odma jest zalozona nowa pokrywa, na wleweie oleju brak jest sladow maslanych, plynu ani oleju nie ubywa a o co chodzi z tymi lopatkami. Co do dymu to trudno powiedziec czy to para czy lej bo dzieje sie to podczas jazdy a rura jest sucha, dzieki za dotychczasowe podpowiedzi Dodano po 1 chce jeszcze sprostowac chodzilo o zapadki rozumiem ze w turbinie.
Co do silnika w W211- trudno mi się wypowiedzieć, jak do mieszanej jazdy nie bałbym się diesla. Sporo informacji możesz wygrzebać na forum W211 (bez rejestracji też da się poczytać) P407 dla pańci... 2,0 HDI na Siemensie, w sedanie, fajna rzecz, ale: - zależy jaki przebieg (rzeczywisty) i stan techniczny i optyczny. Jak nie poobijany to rdzy nie będzie,...
Nowa (nie regenrowana) Kompletna Turbina TURBOSPRĘŻARKA TD025S2 - 06T4 Wraz z kompletem elementów do montażu (uszczelki) Pasuje do : Peugeot 207 1.6HDI 90KM DV6ATED4 10.2004- Peugeot 307 1.6HDI 90KM DV6ATED4 10.2004- Peugeot 308 1.6HDI (FAP) 90KM DV6ATED4 12.2006- Peugeot Partner 1.6HDI 75KM/90KM DV6ATED4 DV6B 10.2004- Peugeot Expert 1.6HDI (FAP) 90KM...
Nadal poszukuję rozwiązania tego tematu.Co zrobiłem wymieniłem jedną świecę żarową .Sprawdziłem EGR i obydwa elektrozawory turbin.Sytuacja nadal jest ta sama.Nadal jest turbo dziura.Turbiny są sprawdzone dobre , na małej turbinie ciśnienie doładowania zamiast 0,8 jest tylko 0,5.Tak ogólnie na hamowni auto ma maksymalną moc 175KM moment 381,00 Nm.Ale...
Kolego wybacz, ale bzdury piszesz. Tam jest elektryczny zawór egr, więc w momencie jak by się nie zamykał zaraz wywali błąd. A jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, to po to turbina ma zmienną geometrię aby regulować ciśnienie doładowania, a poza tym ciśnienie spalin z egr-u jest niższe niż ciśnienie doładowania przy pełnym bucie. Jeszcze raz powtarzam,...
Witam..zostawilem auto u kolejnego mech.i postawil diagnoze-elektrozawor na turbinie...troche watpie ale zobaczymy..sprawdzal cisnienie na wtryskach o caly uklad paliwowy i niby jest ok.
W silniku 1.6 HDI 90 KM (oznaczenie silnika 9HX) nie ma koła dwumasowego, ma turbinę ze stałą geometrią łopatek i nie ma filtra cząstek stałych. W silnikach 1.6 HDI 110 (oznaczenie silnika 9HY, 9HZ) jest koło dwumasowe i turbina ma zmienną geometrię łopatek. Silnik 1.6 HDI 110 o oznaczeniu 9HZ, ma filtr cząstek stałych.
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
Jestem zadowolony z rozkodowania nr. VIN mojego auta, za co bardzo dziękuje.. Dane te przydadzą mi się w dalszej eksploatacji auta, w szczególności o grzaniu lusterek, co spróbuję wykorzystać do wyk. układu informującego o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania się filtra FAP.(dioda). W sumie jestem zadowolony z Peugeota 308 SW, hdi, 110 KM, silnik jest...
Nadal poszukuję rozwiązania tego tematu.Co zrobiłem wymieniłem jedną świecę żarową .Sprawdziłem EGR i obydwa elektrozawory turbin.Sytuacja nadal jest ta sama.Nadal jest turbo dziura.Turbiny są sprawdzone dobre , na małej turbinie ciśnienie doładowania zamiast 0,8 jest tylko 0,5.Tak ogólnie na hamowni auto ma maksymalną moc 175KM moment 381,00 Nm.Ale...
witam czy ktoś może mi pomóc z moim peugeotem 307 2.0hdi 136km a konkretnie chodzi o to ze po wymianie gruszki na turbinie i odblokowaniu geometri samochód stracił moc wcześniej turbina przeładowywała a teraz wcale jej nie słychać poradźcie coś z góry bardzo dziękuje
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Zdiagnozowano usterkę (prawdopodobnie, gdyż niektórzy mechanicy mają wątpliwości). Brak sterowania elektrozaworem doładowania turbiny w wyniku uszkodzenia potencjometru na gruszce turbiny. Koszt zabawy to niemalże koszt regeneracji turbiny i większość firm chce taką usługę wykonać. Nikt nie wspomina że potencjometr jest elementem wymiennym a sama turbina...
Witam wszystkich serdecznie! Rzadko piszę coś na forach ale po 1,5 roku walki z autem muszę poprosić o pomoc. Z góry przepraszam za elaborat ale nie wiem co się może przydać więc postaram się opisać to co pamiętam. Peugeot boxer 2011 2,2 hdi L4h2 koła 16 przebieg pewnie jakieś ze 300 tyś zakupiony w październiku 2015 roku. W styczniu 2016 zaświecił...
Koledzy to na 100 procent zapchany smok od pompy oleju, czysciłem to nie raz, niektóre były tak przytkane że rozpuszczalnik ledwo co się przedostawał, tylko kapało po woli ze smoka, dla mnie główna przyczyną moim zdaniem są wymiany oleju robione co 20 lub 30 tyś.km., sprawdźcie też sobie sitko w przewodzie olejowym zasilającym turbinę, w c-maxie 1.6...
Nie słuchaj pierdół że jak masz w turbinie to nie będzie chodzić ,musi chdzic tylko ma być odpowiednio dobrana instalka ,nie jedno auto zrobiłem w turbinie i nie wiem że są tam problemy . Natomiast zrób tak jak kolega przedmówca powiedział -jeżeli faktycznie byłeś tyle razy na regulacji to przedstaw pisemną propozycje naprawy lub demontaż instalacji...
Pękł pasek wieloklinowy-dostał się pod pasek rozrządu-złamało wałek rozrządu i dzwignie. Wymieniłem pasek rozrządu,balansowy,pasek pompy.rozrząd,głowicę. Odpala i chodzi w miarę równo.Po jakimś czasie zaczyna szarpać silnikiem i mocno dymi.Na obroty wchodzi.W czasie jazdy brak jest mocy,ale jak chwyci,to wszystko wydaje się dobrze,jest moc i przyspieszenie,szybko...
ile auto ma przebiegu? Dokładnie zobaczyć dolot powietrza do turbiny i z turbiny do silnika. Tak samo przeglądnąć wydech. Może już traci drożność?
Witam! Problem zażegnany! Mianowicie zadzwoniłem do dwóch najbliższych ASO i zapytałem czy wiedzą ile będzie kosztowała mniej więcej naprawa z takimi objawami. Oba serwisy powiedziały coś o EGR (co upewniło moje domniemania po dokonanym w nocy research'u). Akurat wczoraj wieczorem natknąwszy się na temat owego EGR oczywiście musiałem dowiedzieć się...
Naprawa kosztowala mnie dokladnie 970 zl. Wymiana czujnika korka paliwa + czyszczenie filtra FAP + dolewka plynu Eloy + wymiana oleju + wymiana filtra oleju + regulacja turbiny jak sie okazalo ze po regeneracji zostala za bardzo podkrecona. Chyba tyle co bylo zrobione. Problem rozwiazany. Mialem nadzieje ze mniej to bedzie kosztowalo, ale wazne ze znalazlem...
Zawór na pompie wtryskowej. Nie pytaj nic więcej, Google ma tego wiele. PS. pogratuluj koledze wiedzy i dobrego oka... Bo ja tu widzę usr**ą błotem turbinę...
Witam. Dwa miesiące temu zakupiłem Seata Leona 2 1.9TDI 105kM (90tyś. przebiegu), rok produkcji - koniec 2007r. Samochód został sprowadzony z Francji rok wcześniej. Po zakupie zabrałem sie za wymiane oleju i filtrów (paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy i oczywiscie oleju). Kilka dni temu sprawdzałem pasek rozrządu, gdzie aby zdjąć osłone odkręciłem (a...
-> maniek 1971 dokładnie tak sam mam - czesci powymieniane i dalej to samo - jedno jest pewne - wymiany były widocznie zbedne bo problem pozostał... -> djdaras - rowniez polecam wszytkim którzy nie zapoznali sie z tym "artykułem" wiele mozna sie dowiedziec, znalezc odpowiedzi i sporo ciekawostek. Akurat rozwiazania mojego aktualnego problemu tam nie...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
Witam. Posiadam Peugeota 306 z 99r. 2.0 HDI 90koni, turbina odmówiła posłuszeństwa po dziwnym trzasku, pytanie jaką turbinę szukać? Jak sprawdzić model? czy wszystkie do 2.0 HDI są takie same? filmik po awarii: [youtube][/youtube]
Witam, Mam usunięty FAP, i moja turbina zaciąga z odmy trochę oleju, czasami jak się jej nazbiera to na trasie puści niebieskiego bąka i to wszystko (turbina sprawna nie puszcza oleju). Jak wszyscy wiedzą, te silniki do 2007 roku mają wadę, odma wywala trochę oleju do dolotu. Jest to strasznie wkurzające, szczególnie jak lecę trasą 200 km, zjeżdżam...
Czyli sygnał mam Ok , actuator tez jest dobry. A auto nie działa :/ Wobec tego pozostaje problem albo w czujnikach , albo w sterowniku . Druga opcja najmniej prawdopodobna, ale niewykluczona. Nie znam za bardzo budowy akurat tego silnika, ale sterowanie turbo jest mniej więcej podobne do innych. Jeżeli układ sterowania turbiny jest elektryczny, to...
Witam, Otóż powodów może być kilka. Po pierwsze wymieniałeś sam rdzeń turbosprężarki. O ile się nie mylę ta turbosprężarka jest o zmiennej geometrii. Jak zdjąłeś obudowę turbiny (ta żeliwna) powinna znajdować się kierownica - obejrzałeś jak to wygląda, czy porusza się gładko, nie przycina? To z tyłu silnika to nie czujnik ale zawór proporcjonalny odpowiedzialny...
Kolego tak jak przedmówcy podali,Opornica dmuchawy musi być w tunelu powietrznym chłodzona podmuchem turbiny nie można jej trzymać w rękach.Wentylator turbiny musi kręcić się swobodnie i mieć sprawne ułożyskowanie.Wtyk z konektorami nie może wykazywać przegrzanych styków oraz nadtopionej izolacji.
Witam. Nie miałem bezpośrednio do czynienia z tymi silnikami. Pytanie. Gdzie mieszkasz. Gdzie chcesz jedzić, na jakich odległościach. Jeśli miasto, krótkie odcinki to raczej benzyna. Ale przy tych silnikach w tej budzie, myślę, że diesel i benzyna będą miały podobną moc jak pojedziesz samemu. Z tym, że diesel pójdzie sobie na wolnych obrotach, a benzynę...
Witam, proszę o pomoc jak w temacie posiadam peugeota 207 1.6 turbo benzyna 174km. Auto nie ma mocy, katalizator robi się czerwony, zauważyłem, że jak trzymam go na około 2 tys obrotów to zaczyna nie równo pracować (jakby strzelał delikatnie w wydech) i w tym momencie wyskoczy błąd p0172 (za bogata mieszanka). W aucie dałem do sprawdzenia turbinę (wymieniono...
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
Hi Ten sam problem gryzę w moim 207 Wymieniłem regulator ciśnienia na pompie , filtr paliwa Sprawdzone wtryski , żadnych błedów W moim jednak jest tak że gaśnie ale po wcisnieciu sprzegła na wyzszych obrotach przy dojeździe np do skrzyzowania Gdy dolatuje do skrzyżowania a sprzegło wciskam w ostatnim momencie gdy obroty spadna ponizej 1,5 tysia nic...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Ja już sam nie wiem, tłumaczyłem na pl EGR zamknięty, sprzęgło, jakiś rezystor pompy paliwowej, a pedał gazu ma coś wspólnego z pękniętym dolotem powietrza (filtr, turbina)? Bo zamówiłem nowy dziś ma być, a pedał gazu wymieniałem i efektu nie było, nr pedału było zgodne z moim. Dodano po 24 Ja już sam nie wiem, tłumaczyłem na pl EGR zamknięty, sprzęgło,...
Witam! Ostatnio w mojej vitarze padl silnik i mechanik doradzil mi zebym kupil najlepiej inny bo moj juz ma za duzo najechane itd. moje pytanie polega na tym czy silniki peugeot`owskie na 100% sa takie same jak u mnie bo pytalem juz kilku osob i jedni mowili za pasuje a drudzy ze nie. Czy silnik 2.0 HDI od peugeota to ten sam silnik co u mnie w vitarze...
wieczorkiem dam znać - też obstawiam IC - kiedyś miałem przypadek, że zalałem auto w burzę - spaliłem wówczas pompę wspomagania - dopiero później się dowiedziałem, że kostki od czujnika kąta skrętu kierownicy do pompy wspomagania mają powiedzmy fabryczny błąd konstrukcyjny - ukręcały się przewody, trochę wody na dworze i zwora gotowa - w peugeocie robili...
Witam. Mam P 307 HDI z 4 zaworami podciśnienia. Wiem, że 1 - jest do przepustnicy, 2-recyrkulacja spalin, 3- sterowanie turbiną tylko nie wiem do czego jest 4 zawór ? Mam problem z silnikiem bo nabiera mocy ( jedzie ostro ) dopiero przy 2900 obr/min a wcześniej idzie jak muł. Więc ponieważ dopiero go kupiłem a przewód nie był do niczego podpięty stąd...
Witam, Wybrałem sobie taka ofertę: Chcę jechać go zobaczyć, jakie Wasze opinie ? Również oferty pomocy osób doświadczonych w motoryzacji, znających takie auta mile widziana Korespondencja ze sprzedającym: Twoja odpowiedź: Witam Jaki powód sprzedaży ? 14 lut, 01:28 Przeczytana14 lut Trochę dziwne pytanie :-). Chcę kupić młodszego. lukien2 Zablokuj użytkownika...
Witam, mam Peugeota Boxera 2.2 hdi 130 KM silnik ford Euro 5 rok 2012 . Auto zrobiło ok 250 tys. i rozsypała się pompa oleju (wysypały się łopatki ) i zatarł się silnik oraz turbina . Czy miał ktoś taki problem ? Słyszałem , że na przełomie 2012 i 2013 r była akcia wymiany pomp olejowych wadliwych . Czy ktoś miał wezwanie do wymiany i jakie viny były...
Auto kupiłeś uszkodzone? Historia usterki z turbiną ??
Kolega z 90KM miał wyciagnięte 141KM, ale sprzęgło zmieniane na wzmocnione, koło zamachowe odchudzone, modyfikacje w dolocie, w turbinie. RHY to wersja 90KM bez intercoolera, stała turbina i bez dwumasy. RHZ to wersja 110KM z intercoolerem, zmienną geometrią turbiny i dwumasą. A słupek silnika, a możliwe że i głowica jest identyczna. Więc bez problemu...
Witam. Najpierw chciałbym się przywitać bo jestem tu nowy. I mam kilka pytań odnośnie mojego Citroena c25 2,5td. 1994r. (Okres produkcji: 1981-1994) Mianowicie: 1. Przy mocnym przyspieszaniu zapala się na czerwono kontrolka z symbolem jakby turbiny. Pytałem o nią w serwisie Citroena i Fiata (bo to bliźniaczy samochód z Fiatem Ducato 1 i Peugeotem J5)...
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
Witam Mam problem z Peugeotem 307 SW z 2007r. silnik 1.6HDi. Do rzeczy: Auto jeździło cały czas bez zarzutu, kiedyś na trasie szybkiego ruchu zjechałem na stację, żeby odebrać telefon. Nie gasiłem dobre 5 minut. Po 15 min odpaliłem i wyjeżdżając na trasę miałem wrażenie jakbym zamiast 2 wrzucił 4 bo auto nie miało nic mocy, dojechałem do pracy bez turbo,...
Mam ciekawy problem. :-( Otóż jadąc prędkością około 130 km/h autostradą - prędkość obrotowa około 2500-2600 po dłuższej chwili zaczęło coś szarpać autem... Nie był to jednka wiatr... ;-) Dodano po 11 Wymienienie wtryskiwaczy nie pomogło...
Diagnoza autoryzowanego serwisu peugeota: Nalezy wymienic czujnik cisnienia w pompie wysokocisnieniowej, przeplywomierz, obudowe filtra paliwa. czujnik zostal przeczyszczony i podobno narazie dziala, w obudowie filtra paliwa podobno zacina sie jakis zawor. Usterke usunwli za 438 zl ale nie daja gwarancji ze sie nie pojawi znowu:( Mam pytanie czy w ukladzie...
No dobrze,ale jakie zadanie ma ten czujnik.Czy może być na drugim wtryskiwaczu i co się stanie jak go odłączę.A co z tą turbiną?Może ktoś wie?Wydaje mi się,że u mnie turbina mocno szumi(tak myślę ,że to turbina)
Dziękuje bardzo za dobre podpowiedzi! Czy mógłbym prosi jeszcze o pomoc w takiej kwestii mianowicie mam problem z kontrolką silnika w peugeocie 406 po lifcie 2,0HDI 110KM, co zgaśnie to po jakimś czasie się znowu zapala i samochód przechodzi w tryb awaryjny, był na komputerze pokazuje błąd: 1403 STEROWNIK-STOPIEŃ KOŃCOWY PODGRZEW. PRZERWA. Wymieniłem...
Witam Posiadam auto jak w temacie, z silnikiem Diesla produkowanym przez Peugeota 1.8L z dołożoną turbiną i intercoolerem 1992r. Mój problem jest taki że od ponad roku obrotomierz dziwnie się zachowuje, czasami nie pokazuje żadnej wartości a w wiekszości czasu skacze jak szalony. Np gdy auto utrzymuje stałe wolne obroty potrafi się wachać od wartości...
Laguny "dwojki" nie bierz, to krolowa lawet, turbiny w dieslach padaja po 150tys, elektronika koszmar. Dwoch znajomych mialo w firmie, wzieli nowki i serwis byl odwiedzany bardzo czesto, miedzy innymi turbina po nieclaych 150tys.
Może zawór w turbinie się zaciera.
Witam, problem z autem -Peugeot 307 1,4hdi polega na tym, iż na wolnych obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. (olej 10W40 Castrol magnatec, filtr purflux) Po podpięciu manualnego czujnika ciśnienia (zegarowego) w miejsce smarowania turbiny zegar na wolnych pokazuje 0,5-0,6 bar (temp silnika ok 70stopni) przy obrotach 2-3 tys ok 1,4 bara PYTANIE:...
Witam samochód Peugeot 206 1.4 HDI zachowuje się następująco - gdy jadę i wcisnę sprzęgło lub wrzucę bieg jałowy silnik obraca się z prędkością 1000 obr/s (o 100 za dużo) gdy samochód się zatrzyma (bez znaczenia czy użyję hamulca czy zwolni i "przestanie się toczyć") obroty spadają na 900 obr/s (prawidłowe). Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy...
Posiadam Peugeota 607 2.2 HDI, mam usunięty filtr cząstek stałych ,wstawiona strumienica i zmieniony program. Na samym początku nie miał takiego przyśpieszenia jak przed wywaleniem FAP-a .Podpiąłem go pod kompa zostały sprawdzone wtryski ,turbina i parę innych rzeczy. Wszystko było oki po za usterka nieprawidłowej prędkości wentylatora ,zastanawiałem...
Kolego zdecydowanie polecam Golfa IV, miałem już kilka tych aut. Jeśli chcesz auto bezawaryjne to wybierz 1.9 TDI 90km, spalanie na poziomie 5-6l ON. Zalety: - silnik 8v na zwykłej pompie rotacyjnej (nie musisz dbać o jakość paliwa) + turbina bez zmiennej geometrii - silnik 1.9 TDI 90km jest dosyć podatny na tuning - bez problemu wyciśniesz z niego...
Witam ostatnio zastanawiam się nad chipem w w moim p407 2.0hdi 136km i przegladajac allegro trafilem na takie cos: Przyznam szczerze, że jestem laikiem w tych tematach i chciałbym się dowiedzieć czy to nie popsuje mi silnika wtrysków czy turbiny czy też ewentualnie nie wpłynie to ujemnie na zużycie innych podzespołów bo jasna sprawa że sprzedaqwcy będą...
Witam. Posiadam Peugeota 407; 2.0 HDi; 136 km; 2004 r. Problem polega na tym że nie ma mocy. Sprawdzone zostało: Elektrozawory, przepustnica, przepływomierz, wężyki podciśnienia, turbina, filtr powietrza, EGR, pompa vacum. Skończyły mi się już pomysły co mam z nim zrobić. Macie jakieś pomysły, może ktoś się spotkał z czymś takim ? Pomocy.
Witam. Peugeot 306 2.0 HDI 90 koni, dziwnie syczy dokładnie do 3 tyś obrotów, powyżej całkowicie znika. Auto pali nieco więcej a dynamika jest rewelacyjna. Wewnątrz auta słychać jakby zawór a na zewnątrz dokładnie syczenie, dźwięk dochodzi jak by z wtrysku, diagnoza różnych mechaników była strasznie sprzeczna (turbo, uszczelka pod wtryskiem itd.) dlatego...
Samochód dostałem od mechanika po wymianie pompy 4 dni temu. Teram mam sprawdzać spalanie, temperaturę, przyspieszenie i inne różne objawy które mnie zaniepokoją. Pompa nie była nigdy grzebana,wtryski bosch-owskie całość pochodzi z peugeota 405 1.9 TD o oryginalnym przebiegu 130 tys. Wtryski Lucasa miały ciśnienie otwarcia na poziomie 135Bar a te z...
Witam mam problem z moim peugeotem uszkodzone było kolo dwumasowe wymieniał mi je znajomy po oddaniu auta zauważyłem wyciek oleju okazuje się ze wyciek następuje kiedy wylaczamsilnik i po chwili ustaje do tego turbo nie działa poprawnie autko niema poprzedniej mocy a po zatem nie ma charakterystycznego dla pracy turbiny dźwięku nie wiem czy ma to jakiś...
Witam wszystkich. Po przeczytaniu różnych postów nie znalazłem podobnego więc zakładam kolejny związany z HDI i EGR. Otóż trafił do mnie Peugeot z typowymi objawami uszkodzonego EGR-u. Po diagnozie PP dwa błędy stałe P0490 Niewystarczające działanie EGR, zawór za bardzo zamknięty w stosunku do wartości odniesienia, oraz P0401- Zmierzona ilość powietrza...
Witam. Zastanawiam się nad kupnem samochodu Peugeot 407SW 2.0 HDi, tylko mam w tej sprawie parę pytań! Oglądałem 2 dni temu jeden egzemplarz i wydawał być w ok, ale po przejechaniu kilku kilometrów byłem troszkę zniesmaczony, samochód jak na swoja moc troszkę był mało skory ciągnąc z werwa do przodu, a turbina ciągła tak od 2300 obr. Tyle co do silnika...
Jak to nie padają, padaja pomimo ze tam stosują KKK a nie garret jak w fordach.
Witam. Wyciągając rozrusznik w Peugeot 307 .2.0 hdi 2004 rok 136 km musiałem zdemontować przepustnicę. Ponownie założyłem nowy rozrusznik i zamontowałem przepustnicę ale zauważyłem 2 wężyki które mi spadły i nie wiem gdzie one były ten jeden pojedynczy a drugi idzie z trojaka. Co najgorsze to turbina nie działa. Jeżeli ktoś może mi pomóc to czekam na...
Witam No to coś ode mnie, z życia wzięte. Jeżdżę od nowości Berlingo 1.6 HDi 90KM, aktualny przebieg to 100000 km. Procedura uruchomienia latem jest taka, że po rozruchu silnik pracuje co najmniej jedną minutę na wolnych obrotach, aby olej rozszedł się po kościach (zimą są to dwie-trzy minuty). Potem jazda, ale nie przekraczanie 2000 obrotów do czasu...
Problem z silnikiem. Peugeot 508 1,6 THP 156km. Po odpaleniu auta włącza się komunikat z usterką silnika, zapala się kontrolka silnika i włącza się wentylator (przy zimnym silniku), który gaśnie dopiero po odłączeniu akumulatora. Płyn w chłodnicy i olej są. Pojawił się tez szary dym z rury wydechowej. Jakaś uszczelka w silniku, turbina (praktycznie...
Witam, auto Peugeot 207 1.6 HDI 110 km a) na autostradzie co jakiś czas tak jakby odetnie paliwo an sekundę, jest szarpnięcie, ostatnio zaczął pojawiać sie rpzy tym komunikat o błędzie ESP/ASR b) wczoraj auto nie chciało odpalić na parkingu. Odpaliło dopiero za piątym razem c) dziś na autostradzie wyskoczył bląd ENGINE MANAGEMENT i odcięło moc, nie...
Mam peugeot partner z takim silnikiem,naprawiałem pompę ciśnienia,ale miałem inne objawy,tarcie mimośrodu w pompie wytwarzało opiłki które zatykały zawór ciśnienia.Takie objawy że silnik wchodzi na obroty do 3000 i dalej nie chce miałem z zaworem EGR ,nie otwierał się i turbina nie dostawała powietrza i brak mocy.Po rozebraniu zaworu okazało się że...
Witam mam problem z moim Peugeotem 407 2.0 HDI 136KM z 2006r. Auto jest bardzo "mułowate" nie czuć w nim wgl dynamiki. Po diagnostyce okazało się że jest coś z zaworem EGR nie tak więc wyjąłem go wyczyściłem(mimo że otwierał się i zamykał bez problemu), turbina chodzi, silnik pracuje równo nie szarpie ale odczuwalny jest brak mocy. Odłączyłem całkowicie...
Witam mam problem z moim peugeot 207 1.6 16 gt turbina nie chcę działać już skończyły mi się pomysły. Wymieniłem wszystko nowe turbo. Czujniki i dalej to samo dodam też że nie ma żadnych kodów błędu. Czy ktoś miał już taki problem proszę o pomoc mechanicy też nie wiedzą co jest przyczyną.
Przepływomierz pokazuje na wolnych obrotach 280-285mg/suw.Jak sprawdzić gruchę na turbinie?