Z tym Twoim katalizatorem sądzę że jakby był zapchany to miałbys trudności z uruchomieniuem silnika, mocno wydaje mi się że ciśnienie poniżej dolnego limitu czyli geometria turbiny
Proponuje dać do czyszczenia turbinę
Dolot szczelny, albo wtryski albo turbina 🤔
Witam. Mam problem z Fiatem Stilo. Auto nie chce jechać. Odpala ale po włączeniu biegu nie jedzie. Reakcja na przełączanie biegów oczywiście jest. Przetestowałem go ST-6000 i w skrzyni pokazuje mi błąd P0715 Czujnik obr. turbiny/szybkości włączania sprzęgła. Wie ktoś może gdzie taki czujnik się znajduje?? Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc
Miałem podobny problem też w Stilo. Przyczyną była turbina, po jej regeneracji miał o wiele lepsze przyśpieszenie. Pozdrawiam !
Błąd P0220 i wymiana potencjometru gazu nie pomaga. Jak skasyje błąd to trochę można pojezdzić ale jak błąd wyskoczy to są takie objawy jak przyszpieszam jest dobrze ale jak zdejmie nogę z pedału gazu silnik długo schodzi z obrotów. Pedał wymieniony na używany dalej to samo jak można sprawdzić potęciometr? przedzwoniłem po kablach i to mam kost. kost....
Ja mam silnik fiata 1,6 103 km z lpg. Przy czym musisz pamiętać, że zimą jeśli robisz krótkie odcinki w sensie poniżej 10km to spalanie jest na poziomie 13-14 l. Dopiero jak uzyska swoją temperaturę wszystko się normuje. Powiem tak, ten silnik nie jest może mistrzem oszczędności, ale złego słowa powiedzieć na niego nie mogę jeśli chodzi o awaryjność....
Za dużo folderów reklamowych . Jak DPF się zapcha to gdzie ląduje ? W takim wypadku co to ma wspólnego z ekologią ? Nic. Cykliczne wypalanie DPF też nie ma nic wspólnego z ekologią. Przy wypalaniu śmierdzi gorzej niż z silnika bez DPF. O przedostawaniu się większej ilości paliwa do oleju w trakcie wypalania DPF słyszałeś ? O wysokiej temperaturze która...
Witam! Od czasu, gdy zaczęły się mrozy, Stilo zaczęło strasznie mulić na niższych obrotach. Turbina załącza się dopiero od 2000 - 2500 obrotów. Dopóki nie wkręci się na wyższe obroty, przyspiesza bardzo ospale. Co to może być? Czy to wina średniej jakości paliwa? Filtr paliwa jest nieoryginalny - PZL Sędziszów PDS - 7.1.5 M16x1,5.
Zdecyduj się czy dolewasz 4,5 litra na 10 tysięcy, czy litr na 10 tysięcy. W tym pierwszym przypadku katalizator będzie miał już dość, ale z drugiej strony przy aż 300 tysięcy km i jeszcze jeżdżąc na LPG to bardzo niewielkie zużycie jak na ten silnik (450ml na tysiąc). A jeśli litr na 10 tysięcy (100ml na tysiąc) to tylko pogratulować stanu motoru,...
Witam. Miałem problem z dymieniem na czarno w Fiacie Stilo 1.9 JTD. Dwa lata walki, wymieniania części, w końcu jest przyczyna = zapchany tłumik końcowy. Auto gwizdało i świstało pod obciążeniem, jako że to mój pierwszy turbodiesel, byłem pewien, że to normalne dźwięki turbiny. Aż kolega wsiadł i gazował, a ja zauważyłem, że ten dźwięk wydostaje się...
Witam. Stilo 1.9 JTD 115KM, mam problem z reakcją na pedał gazu i szarpaniem które jest przez to spowodowane. W pierwszej chwili po odpaleniu silnika jest w miarę normalnie. Po jakiejś minucie/dwóch wciskając gaz bardzo powoli najpierw z oporami dochodzi do niecałych 1200 obr/min. W tym momencie wystarczy wcisnąć gaz jeszcze o milimetr dalej i obroty...
Sory,że z takim opóźnieniem. Powodem był elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny. Samochód kupiłem od turka i okazało się, że był posklejany kropelką i pościskany jakimiś blaszkami. Koszt zaworu 180 pln...mechanik mi zawołał 600 pln, więc kupiłem zawór i wymieniłem sam(znalazłem manual w sieci) 30 min roboty. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Witam wszystkich, Silnik uruchamia się poprawnie, po teście wyświetla napis: check ok ma przyspieszenie i jest dobrze ale ostatnio w czasie jazdy podkoczyłem na łaczeniu nawierzchni z mostem i w tym momencie pojawił się błąd który od tego czasu powraca co jakiś czas, przeważnie na czwartym biegu ok 80-90 km/h. Jest to komunikat: kontrolka check engine,...
na biegu jałowym było 70kPa (...) powinno być około 25kPa, przy ruszaniu z 1 biegu było 300kPa a powinno być 90kPa Nie ma tam turbiny, więc nie ma prawa być więcej niż ciśnienie atmosferyczne, tj. ~100kPa, a więc raczej nie nieszczelność a uszkodzony czujnik albo diagnosta nie popatrzył na jednostki bądź w programie była zła jednostka wpisana. Skoro...
chodzi o to że auto było na diagnostyce w salonie fiata... gość powiedział jakie błędy i teoretyczne przyczyny, mówił o czujniku ciśnienia oleju, o czyszczeniu egr i elektrozaworu turbiny. Wszystko to zrobiłem, jednak nie pomogło Czy engine fault trzeba kasować za każdym razem ? za podpięcie zawołał 60zł !... Paliwo w oleju odpada bo zalany jest nowy,...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
Zrobiłbym testy w FES na ilość paliwa, sprawdził filtr paliwa, regulator ciśnienia, szczelność układu pomiędzy turbiną itd.
Witam. Przybliżę po krótce historie chyba najdroższego fiata stilo z 2003 roku. Silnik jest po kompletnym remoncie. Turbo regenerowane 2 razy. Nowy zawór overboost. Nowe filtry. Świece. Oleje. Płyny. Chciałoby się rzec nowe auto. Przyczyną remontu była pęknięcia rurka od intercoolera przez co silnik i turbo zaciągało dobie piasek i inne zanieczyszczenia...
Witam. Zakupiłem fiata Stilo 1,9 JTD z 2003r z uszkodzoną turbiną. Turbina została zregenerowana, układ wydechowy nowy rury łączące turbo i przepustnice, przepustnica i intercooler zostały wymyte. Zawór EGR jest zaślepiony przy przepustnicy natomiast z drugiej strony wogole nie jest podpięty pod wydech z racji sportowego kolektora. Samochód posiada...
Może pompa. Miałem tej zimy nieprzyjemną sytuację z zapowietrzeniem rozszczelnionej pompy. Spadała temperatura do około 2-3 stopni i zaczynały się problemy: wsadzam kluczyk, grzeję świece, kontrolka gaśnie, rozrusznik kręci. Samochód "odpala", czyli wchodzi na 900 obrotów, niby załapał i gaśnie. Po 20 minutach kręcenia rozrusznikiem jak już pompa chyba...
Ten bezpiecznik zasila: K031 - czujnik obecności wody w filtzre paliwa K041 - przepływomierz powietrza L030 - elektryczny zawór EGR L036 - elektryczny zawór sterowania zmienną geometrią turbiny L062 - elektryczny zawór korpusu przepustnicy M015 - moduł świec żarowych T019 - przekaźnik, zasilenie cewki przekaźnika (znajduje się w module pod maską), masę...
(at)Bunny82 Nie chcę być złośliwy czy coś w ten deseń więc nie zrozum mnie źle, ale idąc tym tropem można po prostu wymienić cały silnik i utopić w aucie krocie pieniędzy, a przy okazji nie uzyskać żadnej poprawy. Chwilowo nie zamierzam wyciągać turbiny, ale po polerowaniu powierzchni i łopatek nie powinny wtedy stawiać oporu. Nie nie trzeba wymieniać...
Odkręć rurę doprowadzającą powietrze do turbo i zobacz czy łopatki nie dotykają do obudowy,złap palcami i poruszaj osią turbiny w górę i dół.to dowiesz się czegoś o turbinie.Przydała by się kamerka rewizyjna bardzo ułatwia robotę chętnie bym pożyczył gdybyś mieszkał za płotem.
Jeździłem na Motulu 8100 X-Cess 5w-40. Teraz przy wymianie, znajomy mechanik wymienił na Motul 8100 X-Clean 5w-40. Twierdził, że ten też jest dobry, a tego x-cess akurat nie było. Czytałem, że ten clean jest raczej do silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych, lub benzynowych nowych z turbiną. Czy faktycznie może być ten clean? , Czy nic się...
Niektóre Stilo podają korekty, dlatego o nie poprosiłem, ale fakt, że inne nie. Ja nie jestem przekonany co do sprawności twojego układu, bo zwróć uwagę, że przepływomierz podaje dane niższe niż oczekiwane i na jego podstawie dawkowane jest paliwo, a turbina i tak przeładowuje. Nieszczelność dolotu powoduje duże dymienie, ale jednocześnie spadek mocy,...
Wiem, że diesel zawsze musi puścić jakiegoś dymka, ale wydaje mi się jednak, że mój trochę za bardzo. Po przegazowaniu zostaje czarny ślad na ziemi. Dym pojawia się powyżej 3 tysięcy obrotów, gdy słychać, że turbina się porządnie rozpędza. W czasie jazdy jest podobnie - turbina się rozkręca i z tyłu świata nie widać, dopiero za kolejnymi razami przedmucha...
Podmień czujnik ciśnienia na dolocie. Może wężyki na zaworze turbiny pozamieniane?
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Fiat stilo 1.9jtd 115km. Po regeneracji turbo auto jest słabe brakuje mocy. W parametrach przeplywomierz wskazuje o połowę mniej wartości niż żądaną. Jak odepnę przepływke samochód ma moc. Podmieniałem kilka przepływek ale nic nie pomaga. Skracałem sztangę i zderzak na turbie ale z wpiętą przepływką dalej jest słaby. Z odpieta przepływką turbo pompuje...
Dzięki, kolego, załatwię nowy zaworek w najbliższych dniach. Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego po zmianie biegu, gdy daję więcej gazu, auto kopci mi na czarno, zanim turbo się rozpędzi. Dzieje się to nawet, gdy przepnę z jedynki na dwójkę i mam poniżej 1500 obrotów, a wiadomo, że przy takich obrotach turbina nie napompuje natychmiast. Było tak na starych...
Zgodnie z tematem - moim zdaniem nie warto. Są lepsze auta i cząsto tańsze, albo o klasę wyższe. Golf to przeciętny samochód z ponad przeciętna ceną w żaden sposób nie odzwierciedlający jakości do ceny( na podstawie przestażałych opinii o tej marce w Polsce ) Silnik SDI nijak nie przystaje do dzisiejszych czasów ( jak napisał kolega wyżej) jesli chodzi...
Fiata Stilo 1.9JTD Nie zjedzą mnie opłaty za OC dla takiego silnika? No tak, całkiem wyleciało mi to z głowy.. Generalnie jeśli to Twoje pierwsze autko to warto mieć starszego współwłaściciela który ma pełne zniżki, wtedy Twoja zwyżka za młody wiek/krótki staż się niweluje (co najmniej częściowo). Ale o ile mi wiadomo to na Stilo 1.9 i tak te stawki...
Turbina puszcza wam olej cały czas, stąd te niebieskie dymienie na postoju. Hmm.. gdyby turbina puszczała to moim zdaniem przynajmniej powinien być znowu olej w okolicach Intercoolera,a jest tam suchuteńko.. Turbina jest na gwarancji,ale bez sens chyba po raz nie wiem juz który ją wyciągać.. mam wykres geometrii itp rezczy ,ciśnienia doładowania itd...
Auto Fiat Stilo 1.9 JTD 16v. Po wymianie pierścieni,panewek,korbowodów i zrobiona cała głowica = tzn uszczelniacze,planowanie itp.. Problem zaczyna się rano i po każdym odpaleniu na zimno. Z rury wydostaje się delikatny dymek - jakby krążył w rurze i delikatnie uciekał do atmosfery.. Dymienie ustaje po osiągnięciu 80 stopni. Z rury czuć nie miły smak...
Audi A3 1.9TDI wersja 130KM :) Za 25 tysi kupisz już wypasik - myśle, że z jakiegoś 2002-03r. (ASR, skrzynia w automacie). Elegancki komfort jazdy (mam wersje 115KM i już jest spoko, ale myśle o jakimś chipie dającym lepszego kopa). No i zużycie paliwa - 6,5l na 100km. Jak na ten komfort to bardzo niewiele. Z tego co wiem, to w Seacie też są te sliniki...
Turbo raczej wykluczam po odpaleniu nie pracuje na wolnych obrotach. Może ciśnienia nie wytwarza ale olej jest na nią jest podawany i wirnik się kręci. Dymi z bagnetu i korka oleju ,ale to samo jest w innym sprawnych Stilo z tym samym silnikiem. Dym pojawia się tylko przy ruszeniu lub gwałtownym depnięciu na luzie. Taki efekt może dawać np. przyblokowana...
w zależności gdzie i ile jeździsz... jak diesel to: 1. jeśli nie potrzebujesz mocy to stanowczo silniki SDI tóre były montowane w golfach, feliciach, octavi. 2. jak jakiś vw-ski turbo diesel to 90KM albo 110Km - najlepsze/najmniej awaryjne i najtańsze w eksploatacji silniki z turbiną 3. corsa, fabia, punto, yaris lub focus, octavia, stilo JTD 115KM...
Odpowiem Ci z chęcią bo mam ten sam problem. Jeżeli chodzi o wybór jest naprawdę ciężki. Też zastanawiam się na tymi samochodami ale wybiorę chyba jeszcze coś innego. 1. Toyota Celica - bardzo fajny samochód, ale 20tys. to trochę mało, żeby kupić naprawdę wypasiony model, no chyba że starszy, ale jak starszy to już przebieg, zjeżdżony itd. 2. Audi TT...
Ojciec ma Astre II z silnikiem X20DTL... 2.0 z turbiną i "całe" 82KM. Silnik dużo zniesie i ale zagrzać go to trzeba z 10km przejechać, więc na krótkie trasy się nie nadaje (jak żaden silnik diesla zresztą). Przebiegu nie znam ale na pewno jest spory, myślę że grubo ponad 300tys. km. Niby padają tam pompy wtryskowe ale ta działa i nie chce paść. Główny...
Jeśli diesel to lepiej ze stajni fiata JTD ( stosowany z powodzeniem m.in. w produktach opla). Lepszy, tańszy, cichszy i mniej awaryjny. Stilo z LPG bedzie tańsze niż jakikolwiek diesel. Cicho w aucie, ogrzewanie po 2 kilometrach, a nie po 10 jak w dieslu i w razie naprawy duzo taniej. Używany silnik benzynowy kosztuje 1000-1500 z z gwarancją, tyle...
Czyli gdybym zdecydował się na Diesla to albo tego JTD, albo CDTI w oplu? Co do tego Stilo, ogólnie to ciekawe auto, chociaż jego wygląd zewnętrzny jakos nie bardzo mi leży. Ale coś za coś. Tylko, że znaczna większość np, na olx ma już najechane blisko 200 kkm. I teraz pytanie, jak sprawują się po takiej eksploatacji. czy nie zaczną się sypać. Z golfem...
Witam Jestem posiadaczem fiata Stilo z silnikiem 1.9 Multijet 120km Wykonywałem modyfikacje softu u tunera. chciałbym zaczerpnąć waszej informacji jak oceniacie ten soft.Osobiście auto uważam iż jest o wiele żwawsze z tym ze wszystko zaczyna się dziać powyżej 2 tys obrotów. Wcześniej coś turbina za długo wstaje. Jest możliwość wysterowac ja szybciej?...
Witam Rozważam zakup używanego fiata bravo 2. Wacham się między silnikami 1.4 T-JET 150KM i jego odpowiednikiem 1.9 JTD też ok 150 KM. Diesel kusi mnie ze względu na większy moment i mniejsze spalanie. Eksploatacja mnie nie przeraża. Kupił bym wersję fabrycznie bez DPF-a. Z drugiej strony 1.4 T-Jet to nowsza technologia lżejsze auto, więcej miejsca...
Po pierwsze nie masz się co tak bać tych napraw, bo wcale nie są takie drogie. Używana turbina ze zmienną geometrią w dobrym stanie to wydatek ok 500zł. Wtryski CR BOSCHa zregenerujesz w cenie poniżej 2000zł. Licz, że raz na 300-350 tys. km będziesz musiał te rzeczy zrobić w JTD jak i w TDI, oczywiście jeździć to będzie znacznie dłużej, ale nie chcesz...