Witam wszystkich zainteresowanych. Posiadam 407 1.6 hdi. Jakis czas temu panewki siadly tak wiec kupilem nowy blok silnika wszystko pozamienialem i teraz nie moge dojsc do ladu z dymieniem. Dymi na szaro-niebiesko tak jakby olej bralo aczkolwiek oleju nie ubywa. Po odpaleniu wszystko jest ok tylko zaczyna dymic jak sie nagrzewa..minuta dwie Na szczescie...
Witam serdecznie mam problem z peugeotem 806. Silnik dymi na niebiesko ale dopiero jak się rozgrzeje jak jest zimny to nie dymi. Jeżeli chodzi o jazdę to podczas jazdy wydaje mi się że nie dymi po za tym na trasie temperatura spada do około 70 stopni a przy takiej temperaturze nie dymi. Jest to benzyna 2.0 turbo auto 1995r.
Posiadam autko jak w temacie i mam mały problem: Silnik startuje na dotyk za pierwszym razem, obroty wskakują sobie na 1200 i tak sobie chodzi ok 5-7 minut, potem zwalnia na ok 1100 i następnie ok 750-850 i tak sobie ładnie chodzi. Po kilku minutach od zejścia na niskie obroty nagle zaczyna iść sobie białawy dymek z wydechu strasznie pachnący benzyną-...
dgolf: Zależy co rozumiesz przez dynamiczną jazdę, dla jednego to będzie dokręcenie silnika do 4k rpm na zimnym silniku a dla innego 6,75k rpm w pełni rozgrzanego. Z tym nowym Avensisem 130KM to trochę się porwałeś, bo nie ma takich w dieslu. Passat dostaje po tyłku bo jest o ~200kg cięższy. W sprincie może i jesteś lepszy od diesli, ale z rolki robią...
Witam szanowne grono. Mam problem z zafira, odpala ciężko po opolo 10 sekundach nawet po 3 krotnym grzaniu świec. W weekend odebrałem auto od mechanika bo padło turbo. Turbo zrobione, wyczyszczony dolot, nowy egr, wyczyszczona przepustnica, nowe świece. Dodam że przed awaria turbo, był też problem z zimnym odpaleniem silnika. Gdzie szukać przyczyny?...
Mala ilość powietrza względem paliwa to jedna z możliwych przyczyn np. dziura w dolocie, za małe ciśnienie z turbo.
Witam, problem jest dość spory i dziwny. Espace 4 1.9.dci od samego początku jak był kupiony kopci na czarno, silnik zmieniony na inny bo padła panewka a problem dalej taki sam. Opiszę wszystko od początku. Silnik po zmianie brał olej i okazało się że odma konkretnie spływ do misy tak zawalony ze nie dało rady wcisnąć drutu. Spływ udrożniony, zrobiona...
Witam Wiem, że takich problemów było już kilka ale w żadnym nie znalazłem tego czego szukałem. Problem jaki mam to przeładowanie turbo podczas dynamicznego przyśpieszania. Po podłączeniu komputera widać, że przekroczenie granicy 2,6 bara skutkuje załączeniem się trybu awaryjnego. Żaden ze mnie mechanik ale.. mój szwagier nim jest. Zaprowadziłem do niego...
Witam mam problem z autem a dokładniej wcześniej odcinało moc i często dymił na jasno niebiesko zostało wymienione turbo problem z dymieniem znikł ale dalej jest ograniczona moc z rana gdy silnik zimny po odpaleniu przez krótką chwilę auto tak jakby chodzi na 3 cylindry . Moc znika gdy auto dojdzie tak do 3000 obr może trochę ponad 3000 obr. Co może...
Witam, Mam uszkodzone turbo w swoim autku - strasznie dymi. Czy z taka usterka mozna jezdzic? Pozdrawiam, Tomasz
Witam , przeglądałem tematy i w każdym nie pojawiał się inny czynnik niż u mnie , dlatego piszę osobno( jeżeli źle zrobiłem proszę moda o podpięcie do innego tematu ). silnik 1.6 tdci 109ps, latem wymieniane turbo silnik bez DPF fabrycznie W czwartek jak podjechałem pod dom delikatnie zaczęło coś jęczeć wraz ze wzrostem obrotów ( pomyslałem , że nieszczelność)...
Witam, aktualnie dla testu auto na przelotowym wydechu, zauważyłem iż na zimnym silniku tak do temp. ok. 70 stopni auto na biegu jałowym potrafi puścić biało-niebieskiego dymka. Miałem przedstawiony rozrząd o ząbek, już poprawione, ustawione luzy zaworowe, auto na instalacji gazowej. Przypuszczam iż przyczynom mogą być turbo, bądź uszczelniacze zaworowe...
Witam. Mam problem z nie równą pracą silnika wv t4 2.5Tdi 88km. Postanowiłem wyczyścić turbinę kolektor zawór EGR wszystkie węże od turbo łacznie z uszczelnieniem turbosprężarki. Na wszystkich tych cześciach był duży nagar. Zostały wymienione wężyki podciśnienia na nowe. Po złożeniu silnik zaczął pracować dziwnie w kabinie czuć szarpanie i strasznie...
Tak jest to normalne w zużytych silnikach gdzie zamiast ich naprawy w postaci eliminacji problemu kastruje się je z osprzętu aby ten nie zgłaszał notorycznie błędów spowodowanych ciągłym nadmiernym zasyfieniem. 1. Odczytać sterownik czy tam jest fabryczny soft czy "wgrany chip" za 200zł z olx 2. Wtryski do sprawdzenia 3. Podobnie turbosprężarka ......
Dzień dobry, W swoim samochodzie marki VOLVO V50 2.0D z 2006r. (zamontowany DPF) z przebiegiem ok. 307 tys. km posiadam problem z dymieniem na szaro/biało i wysokim spalaniem. Ten problem występuje tylko, gdy silnik osiągnie temperaturę około 70°C. Samochód odpala normalnie, zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku. Nie puszcza "bączka" przy odpalaniu...
Witam. Mam problem z Golfem 4 1.9 tdi 101KM, a głównie z turbiną. Otóż odcina turbo przy około 100km/h i 2300 obrotów, po odcięciu auto jest zamulone i w ogóle nie ma mocy i rozpędzenie się do chociażby 130km/h graniczy z cudem. Najczęściej odcina gdy jadę pod górę. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu turbo działa normalnie aż do odcięcia. Z...
Szukałem sporo w internecie lecz najwięcej jest informacji na temat zbyt intensywnego dymienia silników diesla. Praktycznie albo i wcale nie ma info na temat nie dymienia. Zacząłem się zastanawiać czy z moim autem jest wszystko ok. Mam Forda Mondeo 1999r MK2 z silnikiem 1.8 turbo diesel endura. Przebieg licznikowy 320tys.km kręcony bo krzywe cyferki....
Witam, jeśli dobrze się orientuje to jest to silnik typu X20DTH 16V pojemność 1995ccm i mocy 101KM. Jest to silnik turbodoładowany więc sprawdziłbym jeszcze czy turbo jest w porządku. Objawy o których piszesz mogą wskazywać na nieszczelność turbo. Biały dym wskazuje ze olej jest przepalany. Jeśli okazałoby się że mam rację to polecałbym zająć się tym...
W serwisie scania powiedzieli ze powinno dojsc do 1.5 bara na komputerku na biegu jalowym pokazuje 1bar. Pytam bo troszke sporo pali tak ze 38 i bierze oleju troche zaduzo. Pod gore lacznie 18 ton pokazuje 2.5 bara a 38 ton 2.6. I jeszcze znalezli ojej w laczniku interkulera i rurze miedzy filtrem powietrza i turbina. Po odkreceniu korka wlewu oleju...
Turbo gdyby lało to by dymil non stop! Zmien jasnowidza na mechanika. Chlopie do nie kuchenka gazowa, diesel musi dymic. Po co się czepiesz czegoś co nie ma i zakladasz bez sensu temat?! Oleju nie bierze, turbo działa, moc ma to co szukasz. Kosz.
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Witam serdecznie, posiadam auto z silnikiem 1,8T grupa VAG poprzeczniak i pytanie zasadnicze, gdzie można kupić ale NOWĄ! turbosprężarkę np o numerze: 06A145704T typu K03-052 wiem że jest coś takiego jak Borg Warner Reman kojarzy ktoś? czyli producent regeneruje i ponoć no efekt tak jak przy nowej. A czy poza ASO gdzieś da radę dostać nowe takie turbo?...
Żebyś był pewniejszy wcześniejszej diagnozy popieram opinię przedmówcy. Na 100% masz do wymiany/regeneracji turbosprężarkę. Dymi na niebiesko bo ów turbo puszcza olej, a nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej z jednego lub obu powodów. Czyli, sterownik silnika wczytuje Ci mapę awaryjną i nie pozwala przekroczyć bodaj 3 tys. obr. na minutę, lub...
Uszczelniacze niby można wymienić ale prowadnicy zawodowej czy zaworu już nie a to tu przeważnie jest problem przy takim poziomie poboru oleju. Zresztą to jest diesel i w kolektorze jednym i drugim jest raczej nadciśnienie (chyba że odma padła) i takiej ilości tędy nie jest wstanie przelać. Najczęściej to wycieki ,turbo (zagięty spływ i nawet turbo...
Witam kolegow, temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo. Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama. Wykluczam : - turbo - uszczelka...
Witam, w moim golfie IV 1.9 TDI 130KM ostatnio zaczęło strasznie dymić z rury wydechowej. Wcześniej miałem problem z turbiną, mianowicie po kilkunastu/kilkudziesięciu minutach turbo się "podziewało", po prostu nie było buta, rozwiązywało to zgaszenie i uruchomienie silnika, podczas jazdy gasiłem i uruchamiałem i turbo działało znowu przez jakiś czas....
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
Dymienie na czarno wskazywało by na zbyt małą ilość powietrza - paliwo się nie dopala i do tego dochodzący brak mocy - wskazywało by na turbinę. Jeżeli masz możliwość to sprawdź wartość ciśnienia doładowania turbosprężarki. Poszukaj w necie jaka powinna być wartość i zmierz. Jeżeli nie masz oprzyrządowania to poszukaj takiego warsztatu który to potrafi...
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
Witam wszystkich, zauważyłem ostanio taki problem w moim passacie 1.9 tdi 130km, a mianowicie auto nagle podczas postoju zaczyna dymić na biało po czym ruszam i ciągnie sie za mną biała chmura, ale objawy zaraz znikają i wszystko wraca do normy. Macie może pomysł co to moze byc? płynu chłodzącego nie ubywa a turbo to raczej nie jest bo na wolnych dymi....
Witam, po czyszczeniu turbo pojawił się u mnie problem z dynamiką samochodu. Podłączyłem pod vag i okazało się, że turbo wstaje powoli i nie osiąga zadanego ciśnienia. Log: Brak błędów, 011 basic settings widać jak sztanga się porusza. Podciśnienia wyglądają ok nawet po zgaszeniu silnika jak wyjmę przewód z gruszki to zasysa powietrze.Zero dymienia....
Witam. Dwa dni temu padła mi turbina w lagunie. Jadąc drogą ekspresową raptownie silnik stracił moc i samochód zaczął mocno dymić. Ze względu na to, że samochód nie jest dużo warty chcę kupić używaną turbinkę. Chciałem się zapytać, czy turbina od 1,9 dci 120km będzie pasować do mojego 107 km? Nigdy nie miałem z tym do czynienia, dlatego proszę o odpowiedź....
Witam wszystkich zainteresowanych ;-) Także mam ten sam problem z moim passatem to znaczy dymi na niebiesko bierze olej i przy starcie zimą ciężko odpalal nie sa to swiece bo juz wymieniłem nic nie poprawiło się. Pompa oleju naprawia turbo zjechało się po 5 minutach jazdy bez smarowania to trzeba było nowe DPF wyciety i usunięty z komputera. Przy dynamicznej...
Sprawdź turbodoładowanie.
Zapchany dpf - mniejszy przepływ spalin-mniejsze ciś turbo- kopcenie na czarno.
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Przepraszam że posty jeden pod drugim ale pomoże ktoś?. Co do przepływomierza to kpiłem nowy oryginał bosch w interc(...) za 400zł po podmianie brak poprawy. Mam też używkę z alfy kupioną z neta nr.wkładki się zgadza.Tylko że muł niesamowity. Chciał bym dodać że czytałem trochę na necie nt.muła w 2.0 dti i wszędzie piszą że jak muli to brakuje powietrza...
Witam, mam od niedawna Opla Frontera 2.2Dti i już są problemy... Po pierwsze czasem tak jakby traciła moc, ale kręcił się na wysokie obroty i pojawiał się engine check. Na luzie lampka gasla... Okazało się że gumowa nasadka na pompę od silnika była sparciala i dziurawa więc ja wymieniłem, autko chodziło jak trzeba, turbinke było słychać, klekotal jak...
Tutaj sobie poczytaj:
Witam posiadam sprintera 2.2cdi bi turbo. Auto nie odpalalo nawet na Plaku... po oczyszczeniu dpf odpala(na plaku) ale bardzo dymi na czarno. Brak ciśnienia turbo. WGL węże z turbo puste brak cisnienia. Turbiny poszły do regeneracji był delikatny luz mimo środowy na pierwszej I w jednym momencie stopowalo wirnik. Czy to może być problemem występowania...
To często jest tylko 0,5 bara. Biały dym to niska kompresja. Potem już turbo nabije. Możesz też odsunąć kolektor wydechowy i zobaczyć z którego cylindra, czy też ze wszystkich dymi.
Zużycie oleju to jest około litry na 8/9 tys kilometrów. Do tego jest gdzieś delikatny wyciek w okolicy turbo.
Podobny problem mial jakis uzytkownik z innego forum, mial peknieta jakas rure gumowa, ktora dochodzi do turbo. Po wymianie przestal kopcic przy wyzszych obrotach.
oberwane lozysko,polamane lopatki---wymiana turbo.Zalozylem nowe turbo takze rurke doprowadzajaca olej.Po odpaleniu auto zaczelo pracowac na wolnych obrotach jak nalezy. Po donaniu gazu(pow 2000ob/m) auto weszlo samoczynnie na max obr i mialem wielki problem z zgaszeniem go(karta i start na przycisk)Po kilkudziesieciu sekundach udalo mi sie wyrwac karte...
Masz lexie proxie?Jeżeli tak to podglądnij parametry ciśnienia turbo.
jesli dymi to moze olej przechodzic przez turbine i wyrzuca w wydech, albo olej przez turbine i nastepnie do dolotu, albo przez odme. Ale piszesz tez ze byla glowica robiona wiec robi sie zbyt wiele rzeczy na raz gdzie moze uciekac olej. Trudno bedzie zdiagnozowac. Musialbys przypomniec sobie w ktorym momencie zaczal dymic?, gorzej jak dwie rzeczy na...
Pewnie turbo.
Espace trafilo do mnie z uszkodzonym turbo. Przyjechało na lawecie , odpalilem na chwilę i zgasilem bo nie było co sprawdzać. Dymił bardzo, a na dodatek spaliny leciały spod maski. Po sprawdzeniu turbo okazało sie ze lopatek prawie nie ma i luz był duży więc turbina zaliczona do wymiany. Po wyjęciu katalizotora ukazało się pęknięcie kawałka obudowy...
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Witam. Mam następujący problem. 2 miesiące temu moj brat załatwił mi turbo. Wyciekl olej i turbina do niczego się nie nadawała. Została włożona druga. Zrobił to mechanik, zasugerowal że brak mocy jest przez zapchany katalizator. Katalizator wymieniony i nadal to samo. W Vag com pokazało mi w zakładce 011 że MAP actual które oscyluje wokół 1000 jest...
Koło udało mi się zdjąć. Silnik odłączyłem od przekładni i działa, ale bardzo wolno. Dobrałem się do samej przekładni i tam wszystko jest OK. Problem tkwi nadal w tym, iż jak odpuszczę gaz to drugi raz już ani nie ruszy, ani nie skręci kołami. Koła przednie mogą się skręcać do czasu, gdy puszczę gaz. Na silniku są takie numery: Dodam jeszcze, że kiedyś...
Według mnie problem będzie bardziej od strony turbo.
Można jeździć na zamienionych. Jak to od gruchy był odłączony? Jak będzie odłączony to turbina nie pompuje a w logach było widać że pompuje. Chyba że jak zamieniałeś zaworki to nie podłączyłeś to wtedy mógł dymić.
Kolego ja miałem podobnie, Passat 2003 B5 fl 1,9 tdi. W moim przypadku był wykrzywiony jeden korbowód i nie było prawidłowej kompresji. Według mechanika przyczyną wygięcia korbowodu była awaria turbosprężarki ponoć puściła olej na ten tłok i oleju nie da się sprężyć no i coś musiało puścić. Dzień wcześniej podczas sprawdzania poziomu oleju w silniku...
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Na silnik diesla to takie min . 22 Kolor dymu świadczy o stanie obciążenia. Przy tym przebiegu jeśli weźmiemy pod uwagę że nie ma problemu z działaniem tego silnika to raczej problem siedzi w turbo. Tak jeśli nie daje dostatecznie dużo powietrza i nie może dopalic mieszanki to chyba jasne . Turbo i sensor
Trochę mnie tu nie było bo zaślepiłem EGR i pękła mi rura dolotowa do turbo. Musiałem trochę poczekać na drugą. Przy okazji znalazlem jeszcze uszkodzoną odmę ktora puszczala w atmosferę- pęknięta była membrana. Zamówiłem więc całą podstawę filtra oleju i przełożyłem membranę na sprawną bo nowej juz kupić się nie da. Zaślepienie EGR nic nie dało. Sprawdziłem...
... chipy to kolejna dobra sciezka do zakatowania silnika,dzialaja w wiekszosci na podniesieniu do max dawki paliwa na jeden wtrysk no i wtedy juz td nie bedzie mniej palil od wolnossacego,no i ten dym... tez jestem zdania ze diesel musi dymic ale jak we wszystkim sa granice diesel nie byl,nie jest i nie bedzie sportowym silnikiem! i nie przywolujmy...
Zapach jest normalny, może troszkę gryzący. Silnik 250d bez turbo.Głowica niby po regeneracji (może jest jakieś pęknięcie?)Na zimno chodzi dobrze i nie dymi, a jak się podgrzeje zaczyna dymić, zapłon był przestawiany w różne miejsca i w tej chwili jest może troszkę za późny, nie było widać zbytniej różnicy.Układ chłodzenia zachowuje się normalnie, choć...
po podlaczeiu kompa okazalo sie slabe cisnienie w turbo I zaczelo wreszcie kipic z turba wiec przyczyna bylo turbo.dzieki za pomoc.
Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian. I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin...
Witam. Mam problem ze sterownikiem od podawania drutu w spawarce Snap Mig 130 turbo. Wszystko ładnie działało aż do naprawy mocowania tego sterownika do obudowy spawarki. Zdemontowałem sterownik, Przerobiłem go i zamontowałem spowrotem do spawarki. Załączyłem spawarke, naciskam przycisk, zaczyna podawać drut ale nie załącza stycznika.Chwile potrzymałem...
Z serwisówki 1,9 dci. Dopuszczalny luz osiowy i promieniowy - 0,080 in, ok. 2mm. Z własnego doświadczenia: promieniowy minimalny-występuje nawet w nowych turbo, osiowy nie powinien wystepować lub być minimalnie wyczuwalny.Nie puszcza oleju, nie dymi , nie gwiżdże, nie ma śladów na łopatkach wirnika i koła kompresji-jeździć.
W tym problem ze oddałem do serwisu gdzie mnie naciągnęli. Czy wymieniali uszczelniacze? Nic nie pisze na liście wymienionych części. Auto moc ma normalnie się zbiera. Chodzi tylko o dymek. Mam wrażenie że im zimniej tym większy ale też do pewnego momentu. Jak się wypali to nic nie dymi. Dymek niebieski a zapach jak by autko było na ssaniu no i delikatnie...
miaam to samo siada turbo..pozatym sprawdz czy nie ubywa plynu borygo tez wtedy kopci,...
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
Wygląda na uszkodzenie przewodów powietrza na linii turbo-przewody-intercooler-kolektor ssący. Dziura będzie mała i trudna do zlokalizowania.
Witam, Pacjent to Kia Sorento 2.5 CRDi przebieg 350tkm Samochód po odpaleniu zaczyna lekko dymić, po rozgrzaniu ilość dymu jest większa. Po przejechaniu kilku kilometrów dymi mniej. Po zgaszeniu i kilkunastominutowym staniu i ponownym odpaleniu powstaje zasłona dymna ale po przejechaniu znów ilość dymu jest mniejsza. Płynu ubywa ze zbiorniczka, zwiększania...
Witam. Mam problem z VOLVO C30 2.0D (SILNIK PSA 136KM) z 2009R na sterowniku SID803A. Historia samochodu: Rozbiegał się silnik, pracował tak z 15 sekund, potem zgasł. W aucie po tej akcji została zmieniona turbosprężarka, zregenerowane wtryskiwacze, wycięty DPF. No i zaczął się problem. Ogólnie auto jak załapie z 40-50 stopni to chodzi jak złoto, odpala...
Scania g440 euro5, 800 tysięcy przebiegu, rok produkcji 2013. Dymi na niebiesko pod obciążeniem i na pusto i załadowany, od dołu po zmianie biegu gdy obroty turbosprężarki zaczynają wzrastać, słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na 40 tysięcy kilometrów dolalem może 3 litry... nie czuć spalenizny. Problem pojawił się niedługo po tym, jak mechanik zasugerował...
Może zawór odpuszczający nadmiar ciśnienia się zawiesza. Powinien zadziałać przy dużych obrotach, kiedy wydatek turbosprężarki jest zbyt duży. Wtedy powinien się otwierać i wypuszczać nadmiar powietrza. Być może u ciebie jest otwarty i czasem zaskakuje. W ogóle jak dymi to za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
Witam Mam problem dotyczący nadmiernego dymienia, spadku mocy oraz wysokiego spalania w moim nissanie (primera rok 00) silnik 2.0 turbo diesel. Auto stało sie strasznie mułowate ponad to strasznie dymi i dużo pali, silnik pracuje normalnie natomiast podczas jazdy można usłyszeć delikatny świst (sprężarka?). Auto mam od niedawna wcześniej zawsze jeździłem...
Mam VW Golfa IV 1.9 TDI 110 KM, typ silnika ASV. Od pewnego czasu czasu zauważyłem, że z turbosprężarki na biegu jałowym przy spadających obrotach wydobywa się dźwięk tarcia i jakby syk z rury filtra powietrza. Auto nie ma objawów spadku mocy, dymienia ani brania oleju. Czy spotkał sie ktoś z podobnym problelmem? Z opinii znajomych mechaników wynika,...
Ja mam ten sam problem, dymi na biegu jałowym i w czasie jazdy - kupa dymu i sadzy. W serwisie Chryslera powiedzieli mi, że 2 wtryski do wymiany, niestety po wymianie bez zmian - więcej nie pojadę do partaczy dobrze, że tylko za diagnozę zapłaciłem bo cenę wtrysków to podali w okolicy 2500PLN ja kupiłem za 1290/szt nówki w hurtownii. Sprawdziłem wszystkie...
Witam Mam problem z passatem B5 1,9tdi (110KM) a mianowicie strasznie mi dymi z tylu tzn spala olej bo go brakuje :) wyciagnolem turbine i na kolektorze przy silniku jest sucho nie ma nic a z drugiej strony (tej od wydechu) jest pełno oleju (aż kapie) do tego co dziwne turbina nie ma prawie luzu góra dół ale za to ma straszny duzy przód tył wirnik lata...
Witam mam problem z Jeepem Cherokee 2,5 Crd, Mianowicie chodzi o dymienie z rury wydechowej podczas dodawania gazu. Sprawdziłem już turbo jest sprawne, auto nie pobiera oleju, jakie mogą być przypuszczalne przyczyny dymienia ? Czy to może być zapłon lub lejący wtrysk?
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Odradzam trzymania zimnego silnika na podwyższonych obrotach- może to spowodować uszkodzenie turbosprężarki a w dalszej kolejności silnika. Dymienie na biało i nierównomierny bieg jałowy w fordzie może być spowodowany: 1. błędna kodowanie wtryskiwaczy - wpisać IMA kody 2. zanieczyszczone wtryskiwacze ( brak odpowiedniej pracy dysz wtryskowych ( końcówek...
Bardzo proszę o analizę logów i podpowiedź gdzie szukać usterki. Problem polega na tym, że auto z silnikiem 1.9 TDI 110PS AFN dymi na czarno - im większe obciążenie silnika tym bardziej dymi (wyprzedzanie, przyspieszanie ). Turbo jest po regeneracji, wymieniony kpl rozrząd, wymienione wszystkie filtry, przepływomierz powietrza, EGR - zaślepiony, dolot...
Więcej szacunku robokop, widocznie nie napisałem jasno i wyraźnie: " naprawiłem to bez ingerencji w silnik, jedynie jeden szczegół w osprzęcie poprawiłem". Powiem żeby interpretacja mojej wypowiedzi była trafna: diagnozę dał vag, pokazywał straszne wahania doładowania turbo, po otwarciu maski okazało się że rura od filtra do turbo jest zsunięta i chodzi...
Witam! wszystkich. Mam pewien problem dużo czytałem i sadzę że do końca nie znalazłem rozwiązania. mam silnik ahf 110 koni. od pierwszego biegu na maksa pedał do piątego biegu dymi mi na czarno i to nie przez chwile tylko cały czas dopóki trzymam gaz do dechy.wiem ze to nie jest normalne. powiem wiecej turbinka była w regeneracji po zakupie samochodu...
Panowie wtryskiwacze leją do komory spalania, o ile dobrze pamiętam to tam jest pompa VP 40 ciśnienie przebicia wtryskiwacza to chyba 760 bar ale jutro sprawdzę w dokumentacji. Dymienie na biało lub jakkolwiek jasno to efekt topienia ON w katalizatorze. Przelewa ale nie musi wcale przybywać oleju tak jak to ma sie w euro 5 z DPF dopalanym dawką paliwa....
Witam, Mam problem ze swoim focusem 1.8 tdci 115KM. Od ponad miesiąca dymi na czarno podczas przyspieszania oraz na biegu jałowym jak mu przygazuje. Słychać pracę turbiny jak wkręca się na obroty (przed problemami pracowała tak samo). Moc w normie, ale zwiększone spalanie o ok. 10%. Wyrzuca kontrolkę błędu przy ok. 1500-1600 obr. (czerwone koło zębate),...
Lub pompa żle zrobiona. Brak paliwa brak spalin brak doładowania. Dymi na czarno przy gazowaniu czy nie? Jak nie dymi to nie obstawiam uszkodzenia w układzie turbo, tylko brak paliwa w mieszance. Kiedyś miałem przypadek braku mocy totalnego w VECTRA B 2,0 Dti powód zatkany kat. Możesz sprawdzić organo leptycznie czy na wydechu przy przegazowaniu czuć...
Witam wszystkich Mam problem z VITO 2004r 2,2 115 CDI Auto strasznie dymi na czarno , brak błędów . Silnik nie ma zwykłego przepływomierza tylko jakieś dziwne rozwiązanie , znaczy czujnik temperatury na rurze idącej do kolektora (plastikowe kolanko) Po podłączeniu KTS sprawdziłem bloki i czujnik temperatury zasysanego powietrza wskazuje 174 stopnie...
Raczej turbina do wymiany. Jak chcesz się upewnić trzeba ją "odłączyć". Jest to skomplikowane jak nie czujesz się na siłach to odpuść sobie testy turbo, a napisz jak ta usterka z dymieniem powstała . Nagle, stopniowo narastało dymienie, po jakiejś naprawie?
Witam wszystkich, Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Kia Sorento 2.5 CRDI turbo diesel. Od pewnego czasu zaczął dymić, wyglądało to jak siwy dym i czuć było niedopaloną ropę, po wymianie filtra paliwa dymi zdecydowanie lepiej i na niebieskawy kolor po rozgrzaniu nie widac dymu ale nadal czuć niedopalone paliwo. macie jakieś porady co to...
Witam. Moim zdaniem to niekoniecznie musi być wina turbo że jest zaolejone. Na rozgrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy czasem mocno nie dymi z klawiatury. Jeśli dymi mogą być już zużyte uszczelniacze trzonków zaworowych, lub przepaliła się podkładka pod wtryskiwaczem (jeśli chodzi o podkładki to częsty objaw np. w maździe 6). Obejrzyj...
diesel z takim przebiegiem MUSI dymić. A co to udowodnione naukowo? Że stary diesel musi dymić?!BZDURA! To nie chodzi o udowodnienia.. umiarkowane Dymienie jest po prostu normalne, zwłaszcza że niema tam DPF co nie zmienia faktu, że dymienie może być ogromne a to może być wina między innymi TURBO, albo jego sterowaniem. [/quote]
A PRZY JAKICH OBROTACH ODCINA CI TURBO I KIEDY CZYŚCILEŚ OSTATNIO ZAWÓR EGR? W SILNIKACH VAG -TDI W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKOW TURBO PRZESTAJE POMPOWAĆ KIEDY STRUMIENICA SIE ZACIERA I GRUSZKA NIE MOŻE RUSZYĆ DZWIGIENKI ALBO WYCHYLENIA SĄ ZA MAŁE TRZEBA WYKRĘCIĆ TURBO I WYCZYŚĆIĆ STRUMIENICĘ Z NAGARU I MA CHULAC, MOŻE TEZ BYĆ WALNIENTY ZAWÓR N72 O ILE DOBRZE...
W końcu udało mi się zdobyć i zamontować turbosprężarkę ale tylko od Volvo 1.9. Ciągnik pracuje ładnie, nie dymi, ma również siłę przy niższych obrotach. Ciśnienie ładowania na przegazowaniu wchodzi na 0,6 atmosfer po czym spada, na pełnych obrotach na 0,4 atmosfery. Zawór się nie włącza gdyż jest to zbyt niskie ciśnienie ale wystarczające, nie mam...
Solarek_32 nie każdy dysponuje kasą na zakup drugiego ciągnika, po za tym to co przeważnie jest na sprzedaż jest juz zużyte i pozalewane motor doktorami i nie tylko, a niestety sprzedać dobry ciągnik i kupić złom do remontu to strzał w kolano. lepiej dołożyć obciążniki i nieco mocy dołożyć silnikowi, ciągniki C-360 mają 45KM, to nie dużo, ale z powodzeniem...
A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ? No niby tak..... ale gdzie niby masz nieszczelność?! Ciśnienie sprężarki jest duże, gdyby twoim pierwotnym problemem były węże niepodokręcane to przy pracy turbo już by się ześliznęły z metalowych kształtek. Gdyby rury gumowe były uszkodzone aż do stopnia nieszczelności to by je...
Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok . Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu). Spaliny w tym momencie wydobywające...
No to przyjmij do wiadomości, że turbodiesla z CR za free naprawić się nie da. Zamykam.
Ciężko powiedzieć kiedy awaria nastąpiła kupiłem juz go w takim stanie. Jak się nagrzewa silnik to obroty lecą na 750 i silnik wtedy drży wibruje jak są 800 lub 850 to chodzi dobrze może te drgania są spowodowane niskimi obrotami lub zużya poduszka silnika ta kolo rozrządu sam Juz nie wiem może jeszcze ktoś się wypowie dlaczego auto dymisji rano na...
Witam, problem mam z pasiorem b6 2.0 bmp 8v. Wczoraj wyciąłem dpf, widziałem wczesniej ze autko zostawia z tyłu często siwo. Teraz od razu po uruchomieniu w garazu trzeba praktycznie uciekac tak dymi skurczybyk. Czy to mogą być uszczelniacze zaworowe? płynu chłodniczego nie ubywa nic, jest czysty. Turbo tez mi sie wydaje ze raczej nie. Na pewno nie...
Witam Pacjent Golf IV 1.9 tdi 110KM , na pompie. Problem polega mianowicie na tym ,że strasznie dymi (biały dym). Brak jakiejkolwiek reakcji na gaz,bardzo nie równa praca silnika,problem z uruchomieniem. Sprawdzony rozrząd ,płyn nie ubywa ,turbo sprawdzone . Olej nie miesza się z płynem ,głowica robiona pół roku temu. w błędach był przepływomierz ,zwarcie...
W sumie nie wiadomo o co wgl chodzi. Paliwo wydobywające się z czego? Generalnie jeśli auto dymi na niebiesko oznacza to remont silnika. Może padły pierścienie, może uszczelniacze na zaworach, może turbosprężarka (jeśli ma), może wszystko razem...
W takim razie turbo do wymiany.. Reasumując.. Jakiś czas temu sam czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ samochód łapał przysłowiowy notlauf. Okazało się że do wymiany była również gruszka. Po czyszczeniu całego nagaru łącznie z całym dolotem, Ickiem, EGRem i wszystkimi rurami i poskładaniu do 300km było ok. Turbina zaczęła działać w pełnym...