Takie pytanie jak w temacie jak to zrobić, za pomocą jakiego programu? oczywiście miałeś chyba na myśli kąt wyprzedzenia tłoczenia lub kąt synchronizacji a nie zapłonu bo to nie benzyna tylko diesel, to że masz TDI to jeszcze nie wszystko nam mówi - wszystko zależy jaki silnik tj. na pompie wtryskowej czy na pompowtryskach więc albo ustawia się kąt...
Trzeba przede wszystkim ustawić kąt początku wtrysku, ale to się robi przy pomocy czujnika zegarowego wkręcanego w pompę - zadanie dla mechanika. Można to sprawdzić przy pomocy Vaga -04 Grundeinstellung - 000. I teraz druga pozycja to kąt początku wtrysku, a przedostatnia temperatura paliwa. Trzeba rozgrzać silnik, aby temp paliwa byla okolo 120-130...
Jeśli pompa jest blokowan trzpieniem fi6 to nie może się zmienić. Co innego gdy koło pompy blokujesz trzpieniem fi16. W pierwszym przypadku pompa jest ustawiona na stole. Luzujesz trzy śruby od niej tak ja i koło wałka. Napinasz pasek, skręcasz, robisz dwa obroty i sprawdzasz. Jeśli po ustawieniu wału na znaki, blokady wejdą bez problemu, musi być dobrze....
Zaczynam się skłaniać ku teorii z kołem na wale korbowym. Udało mi się ustawić prawie dobry kąt przy maksymalnie "wyprzedzonej" pompie wtryskowej- pełny opór. Ponieważ synchronizacja wałka rozrządu i pompy była idealna dolny znak na kole zamachowym widoczny z daleka i pod niezbyt dogodnym kątem postanowiłem oba górne koła ( rozrządu i pompy)' przestawić...
sam tego nie zrobisz - trzeba wyciagnac pompe na stol (rozpiac rozrzad) - komplet uszczelek do VP37 dostaniesz na allegro ... daj to komus do zrobienia - chyba ze nie bedziesz miał problemu z ustawieniem rozrzadu po naprawie pompy (ustawienie dynamicznego kata wtrysku) co do rozlozenia pompy - jak odkrecisz glowiczke - rozsypie sie ale nie mocno :]...
Mam Volvo V70 2.5 TDI z 1997r. po poważnej awarii wymiany ukręconego wałka rozrządu. Rozrząd został już złożony tak jak należy, mam jednak problem z ustawieniem pompy na wtrysk na pierwszy cylinder. Metody na czujnik zegarowy nie bardzo ogarniam. Odnoszę wrażenie, że koło zębate pompy było zdejmowane i zakładane nie tak jak trzeba, ponieważ znaki występują...
Dzień dobry, to co jest w 1 grupie doradzono mi, że skoro odpala normalnie (po naprawie nastawnika) to że może tak zostać. niby powinno być ok 3 mg, ale zostawiłem. Niby można się bawić z poluzowaniem pokrywy i "stukanie" ale nie chciałbym tego pogorszyć... Przyśpieszenie jest OK auto ma swoje lata, ale zdarza się, że wyprzedzam bez problemu na 5 biegu...
Nowej pompy tak szybko nie załatwisz. Popieram trzeba ustawić zapłon. To przestawienie wtrysku na inny cylinder, może być spowodowane przez nie orginalne rurki wysokiego ciśnienia, np. nie od tej pompy. Widziałem juz taki przypadek, że kolejność wtrysku się zgadzała, natomiast pompę trzeba było przestawić o + 45 st., bo rurki do poszczególnych wtryskiwaczy...
Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach Nie możesz zmiejszyć ciśnienia na wtryskach bo TDI to wtrysk bezpośredni a TD to pośredni chybaże TDI mówisz na auto TD z intercolerem A co do TDI na linkę chodzi to idealnie fakt czeba zrobić pompę do wtrysku...
Chyba będzie źle ustawiony zapłon , a jeśli nie to wtedy pomp źle ustawiona
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
A jak ustawić kąt wtrysku Mam takie wrażenie, że to nie mechanik na emeryturze zmieniał to wszystko. Kąt wtrysku może Cię przerosnąć, ale [url=]poradnik masz tutaj
Witam!!! Potrzebuję pomocy!!! Ostatnio jadąc moim Audi samochód nagle zgasł bez żadnego szarpnięcia, stało się to tak po prostu jakbym wyłączył kluczyk na biegu jałowym. Po podłączeniu komputera fachowiec stwierdził, że samochód niema żadnego błędu od strony elektrycznej, więc zająłem się częścią mechaniczną (rozrządem, pompą i wtryskami). Rozrząd został...
Witam Problem jest taki VW LT 35 2.5 TDI. Przy wymianie rozrządu nie był zmieniany pasek od pompy czego nastepstwem było ścięcie zębów paska na wałku rozrządu - pompa stanęła. Po wymianie paska ustawiłem pompe z rozrządem wg znaków idealnie ale samochód nie odpala. Przy starcie jakby łapał na ok 1-2 sek i koniec dalsze kręcenie nie ma sensu. Kopci na...
VW T4 2.5 TDI 2002r 102km ACV Mam problem z T4 autko odpala bez problemu na luzie wchodzi na obroty, jednak w czasie jazdy nie uzyskuje więcej jak 2400-2800 obrotów i wtedy zaczyna kopcić na biało tracąc moc i szarpiąc. Żadna kontrolka się nie świeci Elektronik na komputerze wykrył błąd nr 17656 błąd wtrysku sterującego sprawdzona oporność 100 omów...
Mechanik pewnie nie ma do czynienia na co dzień z dieslami bo powinien wiedzieć, że po wymianie rozrządu powinien ustawić poprawnie właściwy kąt wtrysku paliwa (w Twoim przypadku reguluje się go ruszając kołem pasowym pompy wtryskowej). Problem z uruchamianiem Twojego zimnego silnika polega na tym, że kąt wtrysku jest zbyt późny co dodatkowo objawia...
Witam ponownie, zgodnie z podpowiedzią kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiony na 51, trochę skacze w granicach 49-52, 49-54 dziwna przypadłość, filtr wymieniony, bąbelków w wężyku brak, aby jak dodaję gazu to są przerwy niewielkie i własnie po tych przerwach za pare sekund znów pojawia się falowanie, ale krótko trwa 2-3 sek. i cisza ładnie pracuje przez...
Trzeba ustawić po robocie kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Po wymianie rozrządu trzeba skontrolować ustawienie początku wtrysku w TDI, czy to było zrobione? Jeśli nie to dokonaj sprawdzenia, bo objawy które opisujesz, pasują do przestawionego rozrządu, a mianowicie do opóźnionej pompy wtryskowej.
Witam, mam problem z passatem 1.9 90 km AHU, zaczął ciężko odpalać więc zrobiłem mu generalny remont tj. uszczelka pod głowicą bo była uszkodzona, nowe pierścienie, regeneracja wtryskiwaczy. Niestety dalej ciężko odpala podmnieniałem pompę z innego samochodu to samo ogólnie efekt jest taki że jak odpali to po pewnym czasie potrafi się zapowietrzyć (...
Filtr paliwa wymieniony z 3 razy przy wymianie pompy i wtrysków. Pompa wysokiego ciśnienia ustawiona na blokadę nawet próbowałem ją specjalnie przestawić ale nie dawało to efektu.
A nie wpadłeś na pomysł aby udać się do mechanika? Po kupnie pompy przyjdzie czas na wymianę i nowy post typu ''jak ustawić rozrząd i kąt wtrysku'' Punkty zbierasz czy co? Bo pomagać to raczej nie pomagasz. Nie wiem czy czytałeś temat bo tam jest napisane że ustawienie rozrządu sprawdzone więc po co miałbym taki temat zakładać? Pytałem mechaników,...
kąt wtrysku jest ustawiony dobrze, pompa była w sprawdzeniu i jest ok. jutro jade jeszcze raz do innego elektryka i zobacze co mi powie licze ze to jakas pierdoła bedzie i autko bedzie chodzic Dodano po 1 a macie może schemat instalacji elektryczej silnika. seata cordoby coupe 1.9TDI silnik ASV 2001rok
Wtryski do roboty a pozniej pompa do ustawienia
Witam . Mam problem z moim T5 zaczęło się jakieś 2 miesiące temu kiedy auto po długim postoju(około miesiąc) nie chciało zapalić. Dopiero po kilkunastu próbach i ostatniej dłuższej auto zapaliło. Od tamtego czasu jest problem. Czasem rano auto potrafi odpalić po czym zgasnąć po sekundzie i później trzeba kręcić rozrusznikiem około 15 sekund i odpala....
Audi A4 B5 1996 1.9 TDI 90 KM. Podczas jazdy zgasł. Komputer nie pokazuje błędów. Rozrząd ustawiony. Nowa pompa z 110 wtryskami sprawdzona. Każdy bije 1500 bar. Chodzi tylko na płaku, a jak odpali sam z siebie, to po chwili gaśnie.
Podłącz się do KTS520.... POTEM PARAMETRY RZECZYWISTE MOIM ZDANIEM MASZ ŹLE USTAWIONĄ DAWKĘ WTRYSKU. powinna być około 4,4 mg/H Zobacz również jak z zapłonem musi się mieścić w wartościach będziesz miał wykres. Tak jak kolega mówił nie dotykaj się nastawnika bez komputera jest to bardzo czułe urządzenie i ciężko ustawić bez KTS. Dobrze wyregulowany...
Na ostatnim zdjęciu widać, że twój kąt to 144. To zdecydowanie za dużo. Mogą być problemy z paleniem i kulturą pracy. Musisz skorygować położeniem pompy. W internecie jest mnóstwo informacji na ten temat. pozdrawiam horse P.S. Wchodząc w ustawienia basic setings, wybierz zakładkę (tdi timming), wybierz kod swojego silnika, i zobaczysz graficzny obraz...
Kąt wtrysku ustawia się tylko i wyłącznie kręcąc pompa.Kompem można wyregulować dawkę wtrysku,jednakże możliwości jej zmiany i tak nie są wielkie,najlepiej przesuwać nastawnik.Co do sprawdzenia kata wtrysku.Jak uruchomisz vaga,wejdź w blok pomiarowy 01,grupa 000,następnie przełącz na nastawy podstawowe i zobaczysz przycisk TDI timing,kliknij tam i pojawi...
Jednak tylko mi się wydawało, ale jak sprawdzałem zapłon lampą to faktycznie po podaniu napięcia zapłon się opóźnia, a silnik na wolnych obrotach chodzi głośniej po prostu cuda nie z tej ziemi, jeszcze jedna dziwna rzecz która wyszła przy sprawdzaniu zapłonu lampą (czujnik na rurce wtrysku) to skakanie przyspieszenia przy ok 1500obr (ale to nie wina...
00550-Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku. Czy ktoś grzebał Ci przy pompie? Czy wymieniałeś pasek rozrządu? Jeżeli nie to problem leży w pompie, lub w jej ustawieniu. Wejdź w bloki i obserwuj kąt wtrysku. Jeżeli jest zbyt późny kąt wtrysku to samochód będzie tak ciężko palił.
witam,mam problem z passatem 2.5 tdi 150 km. skrzynia automat tiptronic podczas przyspieszania przy zmianie z biegu 3 na 4 wyskakuje bład silnika 550Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY oraz błąd w skrzynie biegów 18265Sygnał obciążenia brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY dodam ze błedy te wyskakuja...
zrób tak 01 04 04 sterownik będzie skokowo zmieniał kąt wtrysku. poz 2 porządany poz 3 rzeczywisty kąt wtrysku jesli jest róznica to skoryguj ustawienie pompy oczywiscie silnik musi być nagrzany,zwłaszcza pompa-od temp.paliwa zależy kąt wtrysku
Witam, już jestem prawie na końcówce naprawy, otóż pompa wymagała regeneracji wiadomo kąt wtrysku został ustawiony i teraz wszystko działa tylko jeden problem pozostaje pompka paliwowa ze zbiornika nie podaje paliwa prawidłowo,podaje paliwo z powietrzem, na krótko jak pod filtr paliwa podpinam paliwo z butelki to chodzi jak złoto, ale po podpięciu pod...
Witam, Problem polega na tym, że auto nie ma mocy, kopci na biało i strasznie głośno pracuje. Vag wykazuje złe ustawienie kata wtrysku. Tydzień temu ustawiałem i było ok, ale w dniu dzisiejszym znowu jest ten sam problem. Ustawiłem ponownie (koło pasowe na wałku przesunałe w tym samym kierunku), ale auto słabo zapala. Dziwne jest to że po zapaleniu...
A kąt wtrysku sprawdzony? Często powodem problemu rozruchu zimnego silnika tdi na pompie VP jest właśnie przestawiony kąt wtrysku. Po podłączeniu samochodu do komputera (podam na przykładzie vag-coma) w silniku, w basic settings w grupie 000 bodajże w drugiej kolumnie, na rozgrzanym samochodzie wartość ta powinna wynosić ok 55 jednostek. Kąt wtrysku...
asv o ile sobie dobrze przypominam ... ASV to kod silnika ale ich jeszcze nie produkowali w 98r Początek wtrysku to wartość kątowa w odniesieniu do GMP, sprawdza się je w 2 stanach, statyczny i dynamiczny, jeśli źle zapala interesuje nas statyczne ustawienie. Sprawdzić możesz to czujnikiem mikrometrycznym wkręcając w pompę lub odczytać vagiem w trybie...
Witam Mam problem, pacjent to 1,9 TDi jeszcze z nastawnikiem potencjometrycznym na pompie. Pewnego dnia wyjeżdżam z podwórka i nagle szarpnięcie i problem: jak powoli dodaje gazu zatrzymuje się na 1500 obrotów, przy raptowniejszym dochodzi do 4000 tys, auto nie ma mocy a dodanie gazu kończy się jakby duszeniem silnika. Po podłączeniu VAG okazuje się,...
Dzisiaj motorek zaczął dawać oznaki życia :D. Muszę jeszcze dokładnie wszystko posprawdzać. Oznaczenia ustawienia wałków rozrządu znalazłem, pompy paliwowej i nieszczęsną dziurkę blokady wału. Zawdzięczam to koledze Piortuś z AKP Mam już interfejs od Viakena, po podłączeniu go do komputera Windows XP ani 98 nie widzi go, w instrukcji było napisane wyraźnie...
Witam Rodzicie wczoraj wymieniali rozrząd kompletny w lt 2.5 tdi ANJ . Przed wymianą strasznie ciężko palił i nie ważne było czy był ciepły czy zimny. Po podpięciu go pod vcds'a w basic settings w komórce 02 - 000 , w komórce 09 - 125 Czyli totalnie przestawiony jest kąt wtrysku. Ludzie którzy robili rozrząd nie mieli przyrządu do blokowania pompy wtryskowej...
Witam, Panowie mam straszny problem. Wczoraj zabrałem się za ustawianie konta wtrysku w moim AHF, był zbyt wysoki 87. Norma +/- 50. A wiec objawiało się to ciężkim paleniem na ciepłym. Postanowiłem się za to zabrać, miałem oczywiście poradnik jednak okazał się nie przydatny ponieważ u mnie wystarczyło poluzować trzy śruby bez ruszania całej pompy. Jednak...
Weź sam siebie poczytaj na spokojnie... 1. Silnik nie odpala na ciepło, ale chodzi ok. 2. Jedziesz to "tunera", który zamieszał w sofcie. Efektem tego jest większy problem. 3. Tuner nie odkręca swoich poczynań, ale grzebie fizycznie w pompie. 4. Udaje się wam coś dalej spierdzielić, po czym dalej brniecie w chaos :/ Kumasz? 1. Dojdź do ładu z pompą....
Sprawdzić czy pompa wtryskowa dobrze dokręcona do silnika - czy się czasem nie rusza. Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu - być może przeskoczył. Sprawdzić i z pewnością skorygować kąt wtrysku. Jeżeli w/w są ok a ew. prawidłowe ustawienia kąta wtrysku nie przyniosły żadnych widocznych zmian to lecimy dalej: Jaki olej zalany w silnik ? Kiedy zmieniany...
Problem rozwiązany, dzięki koledzy za pomoc. Ze swojej strony dodam, że prześledziłem temat i często w tych niezniszczalnych silnikach 2.9 padają właśnie napędy pompy wtryskowej. W moim przypadku posypało się łożysko owego napędu. Kolega laweciarz miał podobny problem u niego od walniętego napędu cała pompa wpadała w rezonans i się odkręcała. Polecam...
dziekuje za odpowiedzi.Nie za bardzo obeznaje sie w sprzecie diagnostycznym.Nie wiem czy z jakiegos PC vaga da sie odczytac kat wtrysku.Swiece jak slyszalem,grzeja dopiero ponizej -3 stopni.Poza tym odpinalem czujnik temp,swiece grzeja wtedy dosc dlugo i auto i tak nie odpala.Tak czy inaczej wszystkie swiece sa OK(sprawdzone amperomierzem). Slyszalem...
Z wyjęciem nie ma najmniejszego problemu oraz jej uszczelnieniem. Trochę gorzej z dostępem do rozrządu ;) Jeśli będzie demontowany nastawnik niezbędna jest regulacja ustawienia podstawowego . Zasadniczo jeśli jest kpl. uszczelek to wymieniasz wszystkie. Koszt zestawu Boscha w detalu ok.33,- (Uszczelniacz wałka nie jest w zestawie) o czym mowa ?o jakimś...
Witam po przerwie. Silnik już przełożony. Dzisiaj pierwsze 25km za mną na nowym silniczku. Trochę ciszej chodzi. Chciałem sie jeszcze podzielić spostrzeżeniami z pierwszych chwil jazdy. Więc strasznie kopcił na siwo-niebiesko na początku, aż bałem się że trzeba będzie na gwarancje oddać. Uspokoił mnie kolega który robi takie rzeczy i mówi że trzeba...
Po pierwsze nie komplikuj sobie roboty, wyjąć tą pompę to max 10 minut. Po drugie nie baw się w wymianę pojedynczych uszczelnień, zrobisz jedno, za chwilę pocieknie inne. Jeśli chce to sam zrobić, no to musi umieć ustawić rozrząd, nie mówiąc o kącie wtrysku.
To nie takie proste jak piszecie. Ustawienie pompy robisz w trybie nastawy podstawowe. W org Vag-comie masz zakładkę która generuje wykres określający zakres ustawienia kąta wtrysku. Możesz spróbowac w blokach wartości mierzonych - blok 4. Masz tam poz. 2-wartośc wyliczona, 3 wartośc mierzona, 4- % wypełnienia zaworu Staraj się ustawic to tak aby pola...
Powiem wprost mając kabelek za 40 i zero, dokładnie zero wiedzy narobicie biedy. Zajedź do fachowca i powiedz proszę o sprawdzenie dawki paliwa na pompie i kąt wtrysku. Jak koleś ci poda to zapytaj co jest źle. Zapytaj ile będzie kosztować ustawienie jeśli parametry będą złe. Jeżeli parametry są ok. to będzie wina dawki startowej – odpalanie na...
Witam. Jakoś w zeszłym roku autko też ciężko paliłem, sprawdzałem rozrząd, rozebrałem pompę do najmniejszej śrubki - niczego nie znalazłem, złożyłem, ustawiłem wszystko na vag-u - chodziło cacy. Pomijam to, że w środku przestawiłem o 180 stopni wałek napędowy i koło na rozrządzie nie jest wg znaków tylko trzeba o 180 stopni przekręcić bo inaczej jest...
Witajcie. Mam problem, koniecznie musiałem uszczelnić nastawnik pompy wtryskowej w DTI, w TDI jest to dla mnie banalnie proste, bo mam wgląd do napięć nastawnika, natomiast w DTI nigdzie nie widzę parametru pompy. Zaznaczyłem sobie pozycje nastawnika, ale podejrzewałem że po złożeniu będzie problem. Jest problem z rozruchem po dłuższym postoju, wiem,...
Auto jak w temacie ciężko dopala strasznie dymi na biało-niebiesko (dym bardzo gryzący aż łzawią oczy). Po porannym uruchomieniu lepiej od niego uciekać tak dymi, przez chwile kuleje później zaczyna równo chodzić ale dalej dymi. Ustawiony rozrząd, świece grzeją w kompie jedynie błąd 0550. Jest problem z diagnostyką jest tam stary typ nastawnika na potencjometrach....
Witam, Co do tego co napisał chrosta to też mam podobny problem. Mam A4'98 1,9tdi 90KM AHU. Na 4 i 5 biegu od około 2000 obr.do ok 2600 bardzo słabo przyspiesza a jak to minie to znowu przyspiesza ładnie. Zawsze tak jest a czasami dodatkowo zdarza sie, że gaśnie w trakcie jazdy i jest to również na 4 i 5 biegu. Trudno mi określić przy jakich obrotach...
Był podpinany pod kompa i jest błąd związany z momentem wtrysku. Podgląd parametrów po podpięciu też powinien coś pokazać tylko poszukaj sobie kumatego fachowca, bo ten nie za bardzo ogarnia temat. Pompa wtryskowa po zamontowaniu musi być odpowiednio ustawiona. Ustawia się mechanicznie a sprawdza kompem, lub statycznie na zegar.
po co ruszasz ta pompe , zostaw na tych 55 i tez bedzie dobrze ... No jak to po co, hobbystycznie, ale jak odpowiedziałeś w wątku, to mam inne pytanie zmiana ciśnienia z 190 na 220 powoduje późniejsze otwarcie wtryskiwaczy czyli kręcimy pompą w którą stronę? zielona strzałka czy czerwona? aby ustawić prawidłowy kąt wtrysku.
Wszystkie wężyki podciśnieniowe są dobre...Po odłączeniu któregokolwiek wolne obroty są jeszcze niższe.Mam jeszcze jeden problem. Popękały w kole zębatym od pompy wtryskowej aluminiowe nakrętki które regulują kąt wtrysku. Koło już zamówiłem ale jak ustawić kąt i czy te rozsypane nakrętki nie miały wpływu na to że auto jest mułowate?
Witam, Pozwolcie ,ze szybko nakresle sytuacje: Kupilem auto na aukcji jako "uszkodzone mechanicznie". Po odebraniu auta, zauwazylem ze stan oleju w silniku byl przekroczony o 150%. Silnik pracowal nieregularnie i dosyc glosno, po sciagnieciu obudowy klawiatury wyszly najaw "wybite" szklanki. Wymienilem szklanki i zabralem sie za odczyt kata wtrysku...
Witam, odstawiłem auto do Bosch Serwisu i zrobili korekcję kąta wtrysku. Po tym zabiegu auto odpala o wiele lepiej i jak dotąd błąd nie pojawił się powtórnie. Niestety to nie koniec historii, stwierdzili, że kąt ustawili na ile mogli ale wg nich nie jest jeszcze to co powinno być, a możliwość regulacji im się skończyła.W ich ocenie prawdopodobnie uszkodzony...
Witam, czeka mnie regeneracja pompy wtryskowej lub ewentualnie wymiana, w silniku jak w temacie. Silnik nie odpala, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo jest "zasysane", ale widać podczas kręcenia że ucieka niemalże "ciurkiem" gdzieś od spodu pompy. Trudno zlokalizować gdzie dokładnie, w każdym razie gdzieś na dole. Zajmuje się trochę mechaniką, może...
Nie czujnik, a ustawienie pompy. Poprzednika tego silnika, nawet jak świece grzały, to nie zapaliłeś. Jak był ciepły, palił normalnie. Dlatego do sprawdzenia początek wtrysku, nawet za pomocą vaga. Dopiero wtedy można dalej szukać przyczyny.
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Cześć, Może ktoś mi podpowie jaka może być przyczyna. Lt 35 2,5 TDI był problem z ustawieniem pompy wtryskowej. Jak się okazało była uszkodzona. Przed naprawą, samochód ładnie odpalał, kopcił na biało, nie miał mocy ale wkręcał się na obroty normalnie. Pompiarz naprawiający pompę mówił, że ustawił dawkę paliwa na 3 mg i dodał, żeby sprawdzić to jeszcze...
Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant. Konfiguracja auta: -1.9 TDI AHU -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300 -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm -turbosprężarka z silnika CAHA -Program Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie...
Witam wszystkich! Mam pytanie dotyczące pompy wtryskowej w Audi 100 C3 silnik 2.0 TD (symbol DE). Silnik wiadomo 5 cylindrowy i ma mechaniczną pompę, czy jest możliwość założenia pompy z audi C4 2,5 TDI ze sterowanie m elektronicznym ECM ??? Chciałbym podłączyć zegary od A6 z kompem i dlatego ten zabieg chcę wykonać. Wiem, że jest różnica w ciśnieniu...
Kolego problemem z odpalaniem jest złe ustawienie pompy wtryskowej. Należy ustawic początek wtrysku STATYCZNY odpowiedzialny jest on za start silnika bo podczas pracy pompa już sama reguluje swoje ustawienie (o ile nie jest tak dużo przestawiona że może się sama ustawić - do 30% odchyłki ) Ustawienie powinno odbyć sie na zegar (średnicówkę) , teraz...
Jak podłączałem próbówkę pod zawór regulacji kąta, to przy zmianie prędkości obrotowej coś się dzieje, tzn następują zmiany wypełnienia impulsu, zawór też działa, tyle jestem w stanie sprawdzić, wiem że to nie wiele. Głowica nie jest popękana , zwory są ok, nic nie klepie w głowicę, wszystko było w szarawo brązowym nalocie, tłoki też, więc w sumie tu...
Witam ! Mam problem z moim VW Passat 2,5 V6 TDI ... Kupiłem samochód jakieś 2 miesiące temu , dojechałem do domu ok 300km i się zaczęło. Skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny no to wiadomo internet i czytanie .. czytanie itd . Kupiłem kabel VAG i wyskoczyło - 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent w tym czasie wymieniłem...
W pierwszej kolejności poprawne ustawienie rozrządu. W tym silniku znak wału korbowego znajduje się na kole zamachowym widoczny przez oczko w skrzyni biegów, wałek rozrządu na blokadzie.a pompa wtryskowa blokowana przez najmniejszy otwór w kółku do otworu w korpusie, znak na kole pompy wtryskowej na godzinie pierwszej. Ustawianie rozrządu na dwa różne...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
Witam, sporo poczytałem o ustswieniu kąta wtrysku w 2.5 tdi, ale jednak mam jeszcze pytanie. Próbowałem ustawić idealna wartość na kanale 2 jak wyczytałem 50-55 jednak kręcąc kołem pompy i przestawiając o jeden ząbek na pasku nie mogę ustawić lepiej niż wahająca się wartość na wolnych obrotach 75-95 i słychać że silnik pracuje trochę bardziej twardo....
komp reguluje kąt wtrysku w pewnych granicach w jakich pozwala na to regulator w pompie. jak pan ustawi pompe zle to regulator może nie dać rady zmienić. poza tym ta regulacja jest po to żeby komp korygowal kąt w zalezności od warunkow pracy. a ustawiasz go statycznie. może być taka sytuacja że jak pompa jest ustawiona nieprawidłowo ale o nie duzo,...
Witam wszystkich dzięki za rady!Otóż tak napisze może do czego doszedłem do tej pory, pomyliłem ten cycek o którym pisałem z kreską na kole zamachowym sprawdziłem więc jeszcze raz ustawienia rozrządu i tak ustawiłem koło zamachowe na kresce, koło pompy wtryskowej idealnie pokryło się z otworem blokującym to koło a znaki na kole rozrządu i sporniku te...
uszczelka dobierał ten koleś co robil głowice a to taki raczej specjalista. Rozrząd już jest prawie dobrze ustawiony z wyjątkiem pompy wtryswkowej. i myśle ze tu stoi problem. Ciśnienie na tłokach już jest bo czuć jak sie przekręca kołem na dole silnika taki duży opór.bardzo byłbym wdzięczyn gdzybyście mi powiedzieli jak ustawić tą pompę. według czego...
podaj kod silnika? Dodano po 17 Silniki 2,5 TDI mają to do siebie,że po każdej wymnie rozrządu trzeba ustawić zapłon. Za nim weźmiesz się za to trzeba sprawdzić czy zgadza się "góra z dołem" rozrząd z wałem. 0 na kole zamachowym i '' płetwa" na rozrządzie - stożek na kole rozrządu. Jeśli już to masz, szukasz cechy na pompie i bez czujnika zegarowego...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Jednak okazała się to pompa wtryskowa. Zamontowałem dzisiaj pompę po regeneracji i autko pali od szczała i chodzi ładnie. ale ma jeszcze pytanko. Rozrząd ustawiam jak w książce pompa na blokadę i wałek też ale czy trzeba tam dokonać jeszcze jakiejś korekty konta wtrysku? Czy prawidłowe ustawienie rozrządu jest zarazem ustawieniem konta wtrysku? Bo niepokoi...
Witam serdecznie.Mam klopot z v 850 tdi taki,ze auto duzo spala a na dodatek w zimie odpalalo tylko z samostartem.Swiece byly zmienione,kat wtrysku ustawiony w zakladzie volvo na gorczewskiej w Wawie.. Teraz jak jezdzi moja zona (pol roku po kursie - arcyspokojnie,plynnie ) a auto spala srednio w/g kompa 12l /100 to nie wiem o co chodzi.Dodam ,ze dymi...
Jak w temacie.Nie idzie ustawić kąta wtrysku i odpala z odpiętą wtyczką od n 109 i n108.Zjeb.... regeneracja? Odpala z nogą na gazie ale odpala-teoretycznie nie ma prawa odpalić. Co mogli popsuć?Kąt wtrysku 27stopni pokazuje vcds pompa ustawiona na zegar.Przestawianie w skrajne pozycje -do silnika i od silnika nic nie zmienia.Auto przyjechało bez problemów.Pompa...
Witam. Sporo szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu. A więc od początku. Na skutek pomylenia baniek do zbiornika trafiło około 5 litrów oprysku (CIECZY KALIFORNIJSKIEJ) czyli tradycyjnej siarki. Odpał, chwila pracy no i jak wiadomo koniec. Agonia... wymontowany cały układ zasilania czyli zbiornik przewody, filtr. wszystko dokładnie wymyte,nowy...
Zegarem Ci nie podpowiem bo takowego nigdy nie używałem ale ustaw pompę wtryskową zgodnie z procedurą i zobacz czy silnik odpali. Jak nie odpali to ustawiaj pompę coraz bliżej silnika. Nie znam ETHOS'u bo nigdy nie używałem ale w VAG-COM np. wersja pełna 311.2N bez problemu ustawisz kąt początku wtrysku, korygując go potem odpowiednio ustawiając w miarę...
To 2 zupełnie różne silniki. 2.5TDI R5 140KM to silnik pochodzący z VW. Pancerny niemalże, niezwykle odporny na tyranie i zaniedbania serwisowe (a przez to najczęściej tak właśnie traktowany). Bez problemu osiąga przebiegi (udokumentowane) dochodzące do miliona km bez poważniejszych awarii. Stara konstrukcja na pompie wtryskowej - tania w serwisie i...
Pokazuje takie wartości bo tak ustawiona jest pompa, przerabiałem temat już z takimi rzeczami. Problem Cię przerasta, oddaj auto do jakiegoś polecanego speca w okolicy. Nie przerasta ja się na tym nie znam mechanik walczył z tym tematem mówił że nie miał takiego przypadku mechanik jeden z lepszych w mojej okolicy . Powiedział że może n108 jest uszkodzony...
Wymieniał wałki rozrządu, popychacze, intercooler, bo był dziurawy, kpl. rozrząd z termostatem i pompą wody, do tego wszystkie filtry, uszczelki, olej. Widać gamoń nie ustawił konta wtrysku, a co do pompy, to jest możliwość, że jest nie uciagniety pasek rozrządu od pompy? Pytam, bo w zeszłym roku pompa była regenerowana. Dodano po 2 01375 to błąd poduszki...
Witam. Dla mnie jest to temat rzeka dlatego postanowiłem połączyć 10 tematów w jeden. Sorki ale w tym przypadku musiałem napisać książkę. Problemy zaczęły się mniej więcej od drugiej połowy grudnia, czyli jeszcze w temp. ok +13 stopni. Na początku dłużej kręcił na zimnym silniku, po podgrzaniu świec odpalał szybciej czyli np za 3 przekręceniem. Na ciepłym...
Witam nie upieram się przy swoim zdaniu tylko sugeruję gdzie szukać przyczyny , znajdzie się pewnie z milion innych powodów dlaczego może ciężko palić chociażby źle ustawiony statyczny kąt wtrysku pompy i już auto ciężko pali gdybym miał autko przed nosem szybko bym ci powiedział co się dzieje a tak przez internet trudno diagnozować, bo nie wiadomo...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Mam pytanie bo posiadam kabel od viaken i vag 4.9 I odczytuje błędy 550 regulacja początku wtrysku różnica doregolowan , może to być złe ustawienie pompy? I jeżeli tak to chciałbym znać opinie o interfejs diagnostycznym delphi ds 150 czy da się na nim sprawdzać takie rzeczy jak dawkowanie pompy i kodowac odblokować różne funkcje w aucie. Dzięki i pozdrawiam...
Problem w tym że auto działa dobrze. Nie kopci. Pali z pół obrotu. Dlatego nie chcę demontować pompy. Nie wiem czy ustawić kąt vagiem czy zegarem. I najważniejsze skąd ta różnica. Podejrzewam jakiś czujnik szwankuje.
Witam, po wymianie rozrządu w 1.9 TDI silnik AHF, ciężej pali na zimnym i ciepłym. Rozrząd ustawiony na 100% poprawnie, rozjechał się tylko trochę kąt wtrysku i to chciałbym poprawić. Teraz w blokach pomiarowych basic settings w drugim polu oscyluje około 60, z tego co wykopałem powinno być 50-51, jeśli to prawidłowa wartość to po poluzowaniu koła na...
Czyli po kilku miesiącach prawidłowej pracy silnika się koło samo źle ustawiło ? Dodano po 1 Czyli nie z żadną korekcją masz problem, tylko z wyprzedzeniem wtrysku. To duża różnica. Ogólnie jeśli masz tak dużą odchyłkę (a 255 to skrajna wartość), to albo masz przestawioną pompę o ząbek lub więcej, albo uszkodzony wtryskiwacz sterujący. Bardziej bym...
W Vag-com możesz tylko przyspieszyc lub opóźnic początek wtrysku, natomiast ustawienie kąta wtrysku tylko poprzez przestawienie pompy wtryskowej. Ustawienie kąta wtrysku sprawdza się w Select nastepnie Engine i wybiera się Basic Settings tam wybiera się blok 000 i w pozycji 2 jest podany kąt wtrysku. Np w silniku AFN powinien on się wachac 49-54. Ewentualne...
Witam , mam problem z wyżej wymienionym motorkiem , mianowicie ustawienie pompy wtryskowej na czujnik zegarowy (0.70) jak i przesunięcie pompy w skrajne położenie lewo prawo nie zmienia mi kąta wtrysku VAG pokazuje w grupie 01 08 04 poz.3ok. 0.4 poz. 4 ok. 17.4 a silnik pracuje bardzo ostro . Ręce mi opadają może jakieś sugestie.
Witam chciałbym się dowiedzieć czy w silnikach na PD (pompowtryski) ustawia się kąt wyprzedzenia wtrysku, czy jedynie wałek względem wału. Wertując różne tematy znalazłem różne opinie, że niby wartość przy sprawdzaniu VAG COM-em, po przejściu do grupy 000 i naciśnięciu "Basic Settings" w drugiej komórce ma wynosić ok. "0", w silnikach na VP (pompa)...
No to nieco opisze bo nie jest tak łatwo.... Na kole zamachowym sa dwa znaki. Pompę zgralismy do pierwszego znaku, wał i wałek na drugi znak do GMP. I dupa...nie odpala. GMP był sprawdzany juz nawet przy wykręconym 1 wtrysku więc na 100% jest pewny. Silnik reaczył odpalić dopiero po przyspieszeniu pompy o jeden ząbek.....ale faluje na obrotach a po...
Witam serdecznie !!!! Nie było żadnych spadków napięcia , okazało się że Vag nie był aktywowany , ale już po sprawie !! Odnośnie pompy może źle napisałem że chcę zapisać parametry , chciałem sprawdzić jakie parametry ma ustawione moja pompa i wiedzieć jak ustawić później drugą , a bez Vaga tego bym nie zrobił !!!!!!!! Temat zamknięty .
Witam, w silnikach 2.5 tdi nie ustawia się początku wtrysku należy pompę ustawić wzgledem znaku wału korbowego i to jest swięte na blokadach!!!!! Sprawdz podkładki miedziane na wejsciach do pompy i przelewy na wtryskach. Pozdrawiam rox1!
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
witam ja też mam podobny problem ,tylko ze u mnie jak jest zimny silnik to bardzo ciężko pali, jak już odpali to właśnie taki siwy dym, gryzący się unosi z vaga też nic nie odczytuję sprawdzałem wszystko ,ostatnio wymieniałem rozrząd i podejrzewam że to może być kąt wtrysku ale potrzebuje pomocy co zrobić żeby go przestawic za pomocą vaga jakie numery...
ok dzięki lecz, jaka jest procedura chodzi mi o np: z prawdopodobnie golfa piszę z pamięci.... wkręcić czujnik zegarowy z średnią przedłużką na głębokość ok 1,4 mm ustawić GMP obracać wałem w przeciwną stronę aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać i odczytać wartość która jest kątem ( to tak bardzo ogólnie ) a tak apropo czy maksymalne wychylenie...