Jakby była uszczelka to raczej nie chciałby schodzić z wolnych obrotów. Ja bym umył nastawnik wolnych obrotów i PRZEPUSTNICĘ i obserwował.
Ma albo uwalony potencjometr, albo wydmuchaną uszczelkę pomiędy korpusem przepustnicy a kolektorem.
Zostaw go w spokoju. Mogę się założyć że nic mu nie dolega i nie ma potrzeby go ruszać. Jak silnik 1.4 8V i ma wysokie obroty to na 90% uszczelka pod przepustnicą puszcza.
Witam. Auto Opel Astra 1.6, 8v kod silnika X16SZ. W wyniku przecieków cieczy w okolicy Monowtrysku w aucie, rozkręciłem go, przeczyscilem benzyną ekstrakcyjną, złożyłem, oraz uszczelniłem pastą do uszczelek. Po tym zabiegu, jest czysto wokół niego lecz auto : 1. Straciło moc 2. Falują obroty, są podwyższone 3. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu, obroty...
Witam!! Czujnik ten siedzi na przegrodzie czolowej od samochodu pod tym miekkim plasticzkiem na ktorego jest nacisnieta uszczelka. Do czujnika tego dochodzi rurka od podcisnienia z kolektora ssacego (podlaczona zaraz za przepustnica). Ja bym szukal (zanim wymienisz ten czujnik) nieszczelnosci poza przepustnica - byc moze falszywe powietrze?? Pozdrawiam,...
Kolega przyjechał Oplem Astrą F 1996r. Silnik 1.4 8V. Problem jest w obrotach na biegu jałowym sięgają one 2600 obr./min. Po kilku sekundach od odpalenia wyrzuca Check z błędem 00035. (Brak sterownia biegiem jałowym). Interpretacja mówi, że to tylko różnica w obrotach zadanych i rzeczywistych > 170 obr./min. Podmieniliśmy krokowca ale jest bez zmian....
Już nie pamiętam gdzie jest zaworek ciepłego/zimnego powietrza, sprawdź czy nie zasysa lewizny przez niego, możesz na test zaślepic przy przepustnicy wężyk, dla gazu nie ma to znaczenia. Jeśli pomoże, możesz ustawić klapę w airboxie na zimne powietrze albo nowy zaworek. W przepustnicy lubialy zatykac się kanały podciśnienia, jest taki czarny plastik...
Witam. Przepraszam, że tak długo nic nie odpisywałem. Udało mi się uporać z problemem. Winny był potencjometr przepustnicy sterowanej elektrycznie. Rozwiązanie problemu: 1) Demontujemy przepustnicę. W tym celu należy odpiąć od niej węże z płynem chłodniczym (zaślepić jakąś śrubką węże, żeby płyn nie wyciekał). Zdjąć gumowy wąż podciśnieniowy. Odpiąć...
Czas rozsądzić temat, usterka znaleziona. Żadna diagnostyka komputerowa by tu nic nie zdziałała, wymiana czujników również. Nagrodę za odgadnięcie usterki dostaje (at)citromaniak . Strzelona uszczelka pod przepustnią + tona syfu w przepustnicy. Dla czepialskich - odma olejowa wchodzi wprost do przepustnicy. ... Faktycznie, na komputerze nie było by...
Kilka słów do autora tematu - uszczelka pod korpusem przepustnicy. Co do reszty szkoda komentować, silniczki krokowe się po prostu nie psują. Inaczej twierdzą tylko handlarze-oszuści co na nich zarabiają i lamery co im wierzą.
Witam Jeżeli zaślepisz ten zawór to ECU nie pokaże żadnego błędu bo ty zmienisz w ten sposób mechaniczną część a nie elektryczną.Ja tak zrobiłem i efekt jest taki że samochód lepiej się zbiera z niskich obrotów ponieważ ten zawór jest otwierany przy niedużym otwarciu przepustnicy a to zubaża mieszankę przy więkrzym obciążeniu silnika jest przymykany.Ujemnym...
Regulator wolnych.ntc.tps.uszczelka pod korpusem przepustnicy. Tyle sie psuje.
Witam, u mnie sytuacja wygląda następująco: Opel Astra II 1.8 16V X18XE1, 1999, benzyna BEZ LPG. Od pewnego czasu, w momencie dłuższego postoju na luzie ( korek, kolejka - wszystko na włączonym silniku ) zaczął pojawiać się CHECK. Po odczytaniu błędów - P0130 - czyli błąd sensora o2. W miarę upływu czasu sytuacja pogarszała się - zimny silnik, wszystko...
Opel Astra F (Classic). Silnik X14NZ. Rok temu wymieniłem uszczelkę (tą różową) która znajduje się w aparacie wtryskowym. Poprzednio była przesiąknięta i benzyna spływała po gaźniku. Teraz problem się powtórzył. Znów cieknie w tym samym miejscu. Proszę o informację gdzie może tkwić problem oraz czy występują gdzieś na rynku zamienniki tej uszczelki...
Witam wymieniałem uszczelkę kolektora ssącego w Astrze 2003 z silnikiem Z14XE Pb/LPG i po odpaleniu silnika utrzymują się obroty około 2tytś. Starą uszczelkę zanim wymontowałem sprawdziłem jaki momentem jest dokręcona (zwiększałem moment na kluczy aż do momentu ruszenia się śruby) i wyszło mi że jest poniżej 20Nm po przy wartość 17Nm zaczęła się dokręcać...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Witam mam problem ze swoim oplem już od jakiegoś czasu. Pierwszy bieg i drugi szarpie. Falowanie obrotów góra dół. Na biegu jałowym zimny lub ciepły spadki obrotów o 20-50. Czyszczony slnik krokowy przepustnica ZAWÓR EGR został zaślepiony. Nowe świece zapłonowe stare nadal nadawały się do jazdy nie były zasyfione. zaślepienie zaworu EGR dało tylko tyle...
Witam jakie są objawy wypadającego zapłonu w tym aucie? czy jest możliwe aby na biegu jałowym występowały lekkie spadki obrotów od 20 do 50 zarówno na ciepłym jak i zimnym chociaż na zimnym są one mniej odczuwalne. Dodatkowo występuje czasami brak mocy mimo dodania gazu auto nie jedzie zwykle trwa to ok pół sekundy zauważyłem że jest to na 1-2-3 biegu...
witam. Nie wiem czy post pod tym forum bedzie. Ale jak tak to niech moderator to zmieni Pacjent to opel astra f 1.6 8v Pewnego dnie zaczelo syczec przy przepustnicy,wymienilem uszczelki pod przepustnica oraz miedzy korpusem przy okazji dokladnie wymylem srodkiem do czyszczenia silniczek krokowy jak i cala przepystnice Po zlozeniu i zalozeniu do auta...
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Sprawdź potencjometr przepustnicy. Miałem to samo w C16NZ i okazało się że potencjometr jest uszkodzony.
Panowie najpierw sprawdziłem przepustnice ściągając gumę od strony filtra, przepustnica pracowała bez zarzutu, z mazutem wiedziałem że nie będzie problemu bo czyszczę parownik regularnie. Nie pomogło!!! Kolejno zacząłem od rozmątowania całego układu na części pierwsze i na połączeniu blosa z klapką anty wybuchową okazało sie że uszczelka która miała...
Posprawdzaj wszystkie przewody do przepustnicy przed i za.Sprawdz uszczelkę przepustnicy do kolektora dolotowego.Możliwe że zaciąga lewe powietrze i mieszanka jest uboga.
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z pewnym odbierającym przyjemność z jazdy problemem w mojej Astrze, co się dzieje: - szarpie podczas ruszania - przy niższych obrotach podczas puszczania sprzęgła, - dusi się podczas ruszania na zimnym silniku - jakby tracił wtedy moc, obroty spadają na chwilkę po czym wszystko wraca do normy, przy ruszaniu z wyższych...
Witam chcialem sie podlaczyc do tematu posiadam astre f 1.8 16v 116KM z 1997r U mnie sie dzieje to co u kolegi wyzej obroty caly czas sa na poziomie 2000 obr\min wymienilem : -silniczek krokowy -czujnik polozenia przepustnicy -uszczelka pod kolektorem ssacym -filtry powietrza paliwa -przepustnica zostala wyczyszczona i kompletnie nic zamiast sie obroty...
Nikt mi nie może pomóc? Bo już się boją o silnikach krokowych pisać. :D komputer pokładowy się przestawił i próbował ustawić ale coś nie mógł bo podobno moduł jest nie ten co ma być i dodał, że samochód jest już pełnoletni i nie da się nic zrobić. Bo jeździsz po paprakach,sprawdź czy nie ciągnie lewego za przepustnicą,przewód gumowy jak i elektryczny...
Witam. Problem o którym chcę się podzielić z użytkownikami elektrody jest znany nie od dziś, a mianowicie falowanie i czkanie silnika X16SZR w Astrze II z 1999r. Nie zakładam nowego tematu bo, czytałem już chyba wszystkie posty i to po kilka razy i nie tylko na elektrodzie, po czym konfrontowałem te info z moim samochodem. Samochód mam od roku i problemu...
Casami lepiej jest poświęcić pół godz. na zdemontowanie czegoś, żeby sobie dostęp ułatwić, niż później się zastanawiać, czy się czegoś nie połamało. urwało, czy np. uszczelka cała i na miejscu, itp... Dobrze główkujesz :D
Witam. Liczę na pomoc z Waszej strony. Mianowicie od miesiąca; po odpaleniu najczęściej gdy silnik jest zimny to jakoś dziwnie mi warczy i czuć smród benzyny na zewnątrz - chyba go zalewa. Ciężko wkręca się na obroty żeby przeskoczył na gaz (jakby się dławił czy szarpał przy 2000-2500). Przy delikatnej jeździe spala 10l/100km (przed wystąpieniem problemu...
Witam . Cała rzecz w tym że nie pojawiał się się żaden błąd . Kod 13 to sonda i tzw brak sygnału. Oczywiście temat czyszczenia przepustnicy w tej chwili dla mnie staje się tematem dyskusyjnym gdyż jedni zalecają przemycie przepustnicy inni tak jak mechanik , który ustawiał zapłon powiedział że nie. Powód określił jako mycie przez benzynę. Osobiście...
Opel Astra 2 Combi 99r. 1.6 16V Brak błędów Opis- Nagle z dnia na dzień przestał równo pracować na wolnych obrotach. Na światłach staje szarpie i gaśnie. Podejrzenie było ponownie na cewkę bądź świece ponieważ podobnie było przy przepalonej cewce ale jechał max 60km/h. Na początku zamieniłem cewkę na nową originalną problem nie znikł... wykręciłem świece...
Nadal podobne objawy : Opel Astra F z silnikiem C14NZ brak wolnych obrotów często pali się check. Przepustnica wyczyszczona, wymieniony silniczek krokowy firmy GATZ, nowy czujnik położenia przepustnicy, nowa uszczelka pod przepustnicą, nowe przewody wysokiego napięcia BERU, nowe świece BOSCH, nowa kopułka i palec. Problem to brak niskich obrotów oraz...
Witam. Z takim samym problemem borykaliśmy się w Astrze F 1.6 8v. Rozwiązaniem problemu okazało się wyczyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego znajdującego się w niej , oczywiście dodatkowo wymieniliśmy uszczelkę pod nią. Do poprawy przyczyniło się też wyczyszczenie silniczka krokowego instalacji gazowej. Takie zabiegi zlikwidowały problem...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Witam Podczas startu auta pojawia się u mnie problem z falującymi obrotami. Na lpg i pb tak samo chociaz na lpg mniejsze objawy - słabiej trzęsie. Po pewnym czasie wyskakuje P0170 - usterka dostrajania paliwa. Auto chodzi jakby nie na wszystkie cylindry. Podczas jazdy jest ok, nie szarpie nie ma spadków mocy. Jak staje na światłach to słychać jak sie...
Witam Od tego czasu nie byłem tym autem na tak dalekiej trasie. Od ludzi co mieli ten silnik co ja dowiedziałem się że cuda mechanicy robili i nie pomagało. Ale też miałem taki problem że gdy temperatura była w zakresie od ok 9 stopni do mniej więcej 15 stopni niedługo po odpaleniu jadać ze stała prędkością szarpał mi. Postanowiłem przeczyścić przepustnicę...
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
u mnie w jednej Astrze 1.6 8v podwyższające się obroty były spowodowane TPS-em (a w zasadzie jego złączką) a w drugiej EGRem (zaślepiłem dociętą blaszką od puszki piwa). no i wężyki - MUSI być szczelny wężyk od MAPsensora i jego najlepiej wymienić, no i wężyk od serwa, ale on jest plastikowy i jak go nikt nie rusza to jest szczelny, pozostałe wężyki...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Mam b.duży problem z samochodem.Na zimnym silniku po przejechaniu 2-3 km spadają obroty lub gaśnie silnik . Na obrotomierzu wskazówka po zdjęciu nogi z gazu spada do 200 obr. a potem podnosi się do 800 . Tak jest cały czas . Oprócz tego zdarza się , że silnik gaśnie . dopuki nie osiągnie wyższej temperatury obroty szaleją i nie równo pracuje . Nie ma...
Ja czyściłem tylko od góry i nawet pomogło ale chciałbym przeczyścić ją konkretnie.Domyslam się,że przy demontażu przepustnicy jest tam uszczelka którą należy wymienić.Pamiętasz może jej cenę?
A przewody zapłonowe w jakim są stanie? Co do pompy paliwa to ciśnienie powinno być ok 0.75 Bar na dolocie i ok 0.4 na powrocie.Nie napisałeś czy mechanik sprawdził ciśnienie na powrocie(to ważne!).Swoją drogą to radzę Ci omijać takich ,,Mechaników" bo wymienią Ci pól auta i dalej będzie żle. Można sprawdzić katalizator i układ wydechowy pod kątem zatorów....
Witam serdecznie!!! Mam problem z moja astra jest ona wyposażona tez w LPG ale największy problem mam z nierównomierną pracą i szarpaniem silnika na benzynie. Wymieniłem juz następujące rzeczy: świece wraz z przewodami wysokiego,pasek rozrządu(ustawiony pasek i kola zębate sa dobrze),olej wraz z filtrem, pompkę paliwa, filtr paliwa, cały wtrysk, wraz...
... jak również uszczelki na kolektorze dolotowym, przewodu podciśnienia lub gumy przy przepustnicy, oraz, na co rzadko kiedy zwraca się uwagę, silnik krokowy może być wyczyszczony ale dalej wadliwie działać.
Witam wszystkich zanim pozwoliłem sobie zacząć ten wątek próbowałem rozwiązać ten problem sam na własną lecz mój trud okazał się daremny. W czym rzecz mam problem z Astra 1.4 16V : Po pierwsze auto nie chciało nie chce odpalać udaje się to za którymś razem po dłuższym kręceniu: -podmieniony silniczek krokowy "rada mechanika" nie pomogło, po wpięciu...
wygląda na krokowy,spróbuj ściągnąć kleme akumulatora na min.30 min. i potem odpal samochód na czas aż sie załączy wentylator chłodnicy. Może być też tak ,że jak czyściłeś przepustnicę dałeś starą uszczelkę i ciągnie lewe powietrze,cienkie wloty-podciśnienia też udrożniłeś? Ja po czyszczeniu krokowca po raz kolejny,musiałem już go wymienić,ponieważ...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Ja jeżdżę już czwarty rok, moja jest z 1998 r. Przez te cztery lata wymieniłem: tylne amortyzatory, termostat, uszczelkę pod przepustnicą, przednie klocki hamulcowe, i to wszystko z rzeczy koniecznych. Reszta filtry i żarówki. Ani razu mnie nie zawiódł, zawsze odpala za pierwszym razem, zimą latem i oby tak dalej. Co do gazu to tak jak wcześniej powiedziałem,...
Czy jedan z cylindrów moze nie pracować mimo że na świecy jest iskra i świeca jest sucha? Oczywiście.Co do wysokich obrotów może ciągnąć powietrze za przepustnicą.Może przewód map albo uszczelka pod obudową wtrysku.Albo i co innego.Ogólnie silnik prosty ,każdy mechani powinien ci pomóc.
O poszukania warsztatu i zleceniu naprawy. Człoweku, przecież to proste. Oscyloskop na układ zapłonowy i patrzysz czy gra. Eliminujesz go, i szukasz w układzie zasilania w paliwo. lub wukładzi dolotu powietrza,Uszczelki pod przepustnicą,pod kolektorem ssącym,a może o-ring pod wtryskiem jest nieszczelny?
Witam.Odma nowa uszczelka pod przepustnicą nowa raczej o lewym powietrzu nie ma mowy to raczej głowy już nie zawracam kolegom zostawie tak jak jest wielkie dzięki za pomoc pozdrawiam.
Witam serdecznie, mam problem z moim Oplem Astrą , jest to silnik 1.6 8V o oznaczeniu C16NZ, samochód w czasie jazdy podczas wrzucenia na bieg jałowy , schodzi stopniowo na obroty, tzn. spadają do 1500 np. i po kilku sekundach do właściwych, no ale to akurat mały problem przy drugim, który momentami powoduje że po dodaniu gazu silnik potrafi zgasnąć....
wykasowałem te błędy i po podłączeniu interfejsu na MAP Sensor mam 0.60 bar sonda raczej działa gdyż zmienia się z bogatej na ubogą i odwrotnie sprawdzałem szczelność tego sensora zaślepiłem serwo wymieniłem przewodzik od sensora do przepustnicy jest dalej tak samo, czy oś przepustnicy ma dużo do szczelności gdyż moja ma minimalny luzik sprawdziłem...
Dolot jak i wszystkie wężyki sprawdzone założona nowa uszczelka pod kolektor ssący jak i przepustnice psikałem zmywaczem do hamulców we wszystkie podejrzane miejsca obserwując czy obroty nie podnoszą się i nic w poniedziałek podmienie sam map sensor i zobaczę co się zmieni dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Panowie nie posiadam interfejsu do diagnostyki... ten silnik nie posiada MAF to jednopunkt z zaworem sterującym ciepłe/zimne powietrze. Jesli chodzi o sterownik to mówimy o komputerze? Co powinienem zrobić? Nie jestem elektrykiem/elektronikiem. W międzyczasie pojawiał sie jeszcze problem z zapachem benzyny w kabinie i z wydechu, najczęściej było to...
W 1.4 ostatnio robiłem, i mikser w sumie miał średnicę nie mniejszą niż średnica przepustnicy. Wtryskiwacz bardzo ładnie kryzuje dolot przez co wytwarzana jest różnica ciśnień potrzebna do zasysania gazu. W 1.4 auto na LPG jeździło ale pod plastikowym dekielkiem z króćcami podciśnienia zebrał się syf i pozatykał kanały, do tego uszczelka tego plastiku...
TPS jest dobry Jakie napięcie ma na suwaku w pozycji spoczynkowej? Do wymiany były świece, czujnik ciśnienia, temperatury, uszczelki układu wtryskowego i mimo tego NIC Więc po co to wymieniałeś? Po podpięciu pod komputer nie ma żadnych błędów A wskazania kąta uchylenia przepustnicy ? Obciążenia silnika na biegu jałowym?
mówił że żadnych błędów nie pokazywało i nie mógł znaleźć przyczyny jakieś uszczelki coś tam powymieniał i również czyścił przepustnice ale to nic nie dało
Bylem na warsztacie. Komp sie nie mogl polaczyc ale powiedzial gosciu ze to napewno lambda ze check sie swieci bo ople tak maja. Cisnienia nie sprawdzil bo nie mial czym. Ale jest progress. Zeby go odpalic na benzynie trzeba krecic rozrusznikiem tak po 1 sekundzie pare razy i zalapie. To wyglada tak jakbym mu napompowal paliwa. Znajomy powiedzial ze...
Dobra dzięki wielkie jutro jaj będę miał jak to zwale przepustnicę wyczyszcze i zobaczę a jeszcze jedno tam trzeba nową uszczelkę czy podejdzie stara?
Generalnie jeżdżę na LPG (stag 4 eco plus) i szrpanie przy przyspieszaniu dokucza dosyć często z reguły pomaga kalibracja sterownika, wymiana/czyszczenie świec dużo dawało też zmniejszenie przerwy do 0.7mm(fabrycznie NGK BKR5EK mają chyba 0.8 albo nawet 0.9 ). Szarpanie to często znak że mieszanka jest za uboga z reguły jak zaczęło dokuczac to przełączałem...
jak obroty same rosną to sprawdź też uszczelkę pod przepustnicą (tym gaźnikiem wtryskowym całym) papierowa, lubi puszczać, można ją posmarować sylikonem Victor Reinz z obu stron tylko cienką warstewką i skręcić całość porządnie z powrotem (z wyczuciem oczywiście)
Wszytko szczelne krokowy wymieniłem bo myślałem że to jego wina potem zacząłem wymieniać wszystko po kolei na nowe aż trafię na przyczynę ale już wymieniłem wszystko i wszystko czyscilem najbardziej działo się tak gdy wentylator się załączył od chłodzenia na chłodnicy myślałem że jakiś spadek napięcia czy coś ale zrobiłem experyment i podjechałem drugim...
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
Witam, posiadam astra g coupe 1.8 16 V 125 KM, samochód przeszedł już szereg wymian, wymiana silnika, przepustnicy, wszystkich uszczelek i uszczelniaczy olejowych, filtrów oleju, przepływomierza, czujnika położenia wału korbowego. Natomiast aktualnie przy każdym przekręceniu kluczyka pojawia się kontrolka ESP oraz ABS. Po uruchomieniu silnika nie gaśnie...
Silnik to X18XE1 1998 rok dolot został sprawdzony i wymieniona uszczelka pod przepustnicą bo troszkę przepuszczała. Wypadanie zapłonów występuje losowo nie zawsze na tym samym cylindrze. Zaraz po wymianie cewki zapłonowej przez jakiś czas chodził idealnie ale teraz znowu zaczął kuleć. Wydech jest szczelny nigdzie nie czuć żeby przepuszczał świece wykręcę...
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Przepustnica wraz z silniczkiem krokowym jest wyczyszczona. Co do hamulca to mając już kilka aut znam zasade ich działania jednak w oplu na odpalonym silniku po wciśnięciu hamulca wpadł on w podłoge. Wymieniłem teraz gumowe wężyki od podcisnień które były popękane i hamulec sie unormował jednak pozostaje brak wolnych obrotów. Dodano po 36 Przedtem silnik...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Nikt nie napisał, że wtryskiwacze są rozbieralne. Po wyciągnięciu szyny z kolektora nie odpina się wtryskiwaczy od szyny układa się ją tak aby pozostały podłączenia paliwa i elektryczne, prosi się kogoś o przekręcenie stacyjki, na chwilę uruchomią się wtryskiwacze, obserwujesz strumienie paliwa. Od razu widać, który szwankuje i wymaga szczególnej uwagi....
Od pewnego czasu mam problem z moim samochodem opel astra 92 silnik c14nz a mianowicie : zaczoł bardzo dużo palić. Sprawdziłem czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, silnik krokowy , uszczelkę pod wtryskiwaczem oraz zczytałem kody błędów. Jedynym błędem jest " zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna" I faktycznie wtryskiwacz non stop podaje...