Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
Mój poprzedni temat pozostał bez odpowiedzi, więc zakładam nowy, ale z nowym problemem, więc prosiłbym o nie usuwanie go. Problem tkwi w braku wzbudzenia alternatora. Na zacisku wzbudzania po włączeniu zapłonu miernik pokazuje totalne 0. Sądziłem, że przewód wzbudzania uległ uszkodzeniu obok alternatora ( jest tam dość ostro skręcony ) więc odnalazłem...
Masz do Valeo, są. Ale prościej mi założyc od Delphi bo ma pręty a Valeo płetwy. I jak ci nie wejdzie we frez to rozerwiesz, albo zestruga plastik co izoluje i masz kłopot, bo po pierścieniu-nie ściągniesz bez uszkodzenia.
Na chwilę obecną wiem tyle, że akumulator jest rozładowany :) Siadłem za kierownicą, miernik w zapalniczkę - ~11V Po przekręceniu stacyjki w połowie zaświeciły się kontrolki z ręcznego, akumulatora, oleju i coś jeszcze. Napięcie spadło... P przekręceniu do końca silnik zrobił ze dwa obroty (wow, więcej niż ostatnio :) ) i zdechł, napięcie spadło do...
Dzień dobry, mam taki problem z Audi A3 1,9 tdi 2000 r. licznik jeager. Pojawiły się problemy z akumulatorem, alternator dawał około 13,6 V chwilę potem padł podczas jazdy,a wskaźniki się zawiesiły. Po regeneracji alternatora prędkościomierz, obrotomierz i poziomu paliwa zaniżają, wskaźnik temperatury zawyża-sprawdzone vagiem. Na wyłączonym silniku,...
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
Witam, auto stało nie używane od jakiegoś czasu, akumulator słaby, ciężko ale odpaliło, akumulator naładowany, teraz nie działa rozrusznik, po zaciągnięciu na linkę nie działa też alternator, napięcie ok 11V. Pytanie czy podczas demontażu akumulatora "coś" mogło ulec uszkodzeniu? Czy alternator i rozrusznik w tym aucie są na jednym przekaźniku? Dziękuję...
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Dodam że to pasek wieloklinowy . Nie szukam rozwiązania z punktu mechanicznego , tylko sposobu za pomocą którego wykluczyłbym uszkodzenie samego alternatora . Może ktoś wie jak dokładnie się zachowuje alternator przy uszkodzonej jakieś diodzie ? :)
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Tak jak Piotrek...podpowiada akumulator mógł ulec uszkodzeniu i alternator nie potrafi podbić napięcia wiec ładuje do oporu lub uszkodzony regulator napięcia i alternator nie wie kiedy ograniczyć ładowanie.Zmierz napięcie podczas pracy silnika.
Jeżeli doszło do spalenia alternatora świadczy to o znacznym poborze prądu lub uszkodzeniu regulatora alternatora Trzeba mierzyć napięcie ładowania podczas jazdy podłączyć voltomierz do gniazda zapalniczki Napięcie nie powinno przekraczać 14,5V przy zmiennym obciążeniu lub spadać poniżej 13 V
A jak tą śrubę należy ustawić? Zimą w jedną stronę a latem w drugą? A co się wtedy przestawi? Prąd ładowania? Ta śruba "D" wg schematu służy do uruchomienia przekaźników: wiatraków nadmuchu - zadziałają dopiero po odpaleniu, oraz przekaźnik rozruchu - po odpaleniu już nie można uruchomić rozrusznika. Wg mnie ma to sens choć jest zupełnie nie potrzebne....
Ja też stawiam na mostek. Tylko na przyszłość radze wymieniać wszystkie diody, bo jeśli będzie tylko jedna przepalona i tylko ją wymienisz, to za jakiś czas może ulec uszkodzeniu inna..
Sprawdzanie regulatora: Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie regulatora wskazuje na jego uszkodzenie.
Jak na razie to głównie pasjonujesz się kolejnymi wypowiedziami i chyba nic nie robisz. Skoro jest prawdą, że robił to elektryk to dlaczego masz jeszcze problem? Zanosi się że dzięki radom wymienisz samochód. Domyślam się, że nie potrafisz sam naprawiać więc musisz nauczyć się egzekwować swoje prawa za wydane pieniądze. Faktycznie może to być uszkodzenie...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
Witajcie. Miałem w Mondeo MK3 silnik diesla 2.0, niestety uległ uszkodzeniu i założyłem 1,8. Wszystko działa prócz alternatora. Wtyczki nie pasują. Do starego alternatora dochodził jeden kabel (VISTEON) a do nowego 3(MOTOKRAFT). Miał ktoś taki przypadek? Da się coś z tym zrobić? Niestety nie mogę zamienić alternatorów gdyż mocowania do silnika są inne.
Czy alternator bez obciazenia (akumulatora) moze ladowac takim napieciem? Alternator bez akumulatora nie może ładować - to oczywiste - nie ma przecież czego ładować. Nadto uruchamianie alternatora bez założonego akumulatora grozi uszkodzeniem wszelkiej elektroniki w samochodzie (szpilki napięciowe). Nawet przy sprawnym regulatorze w takich warunkach...
Wydaje się, że spadek 0,3 V na połączeniach technicznych może być dopuszczalny (zależy jeszcze od poboru energii). Natomiast nawet całkowity brak masy na którymkolwiek elemenci pojazdu nie moze być przyczyną grzania się alternatora. Natomist skłaniałbym się do uszkodzenia diody w mostku prostowniczym albo zwarć wewnętrznych na uzwojeniach. Tylko nie...
Mówimy o akumulatorze 12V ?? Chyba 16V mu nie będzie dobrze służyło. Alternator ładuje akumulator napięciem ok 14,6V. 15V to maximum bez uszkodzenia akumulatora. Po uruchmieniu samochodu powinieneś mieć ok 14V, po wyłaczeniu ok 12V . Co do miernika, to wystarczy ci zwykły chiński za 10zł.
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Kolego Gordon1 - nie chcę się wtrącać,ale kolega Błażej ma całkowitą rację,pisząc,że rada kolegi Hrabia322,w NAJLEPSZYM przypadku doprowadzi do uszkodzenia alternatora.Bo to co może zostać uszkodzone podczas takiej operacji,w porównaniu z uszkodzeniem alternatora to nic.W tym samochodzie jak i w wielu innych,odłączenia klemy od akumulatora podczas pracy...
Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
no to chyba już wszyscy wiemy po co te sprzęgiełko jest, a brak jego lub uszkodzenie w niektórych samochodach wiąże się z uszkodzeniem paska, który wchodzi pod pasek rozrządu i większą robotą
1. Podaj sposób, w jaki podłączyłeś te świece do instalacji elektrycznej. 2. Producent zastosował alternator o maksymalnym prądzie 65A oraz całą instalację elektryczną bez uwzględniania podłączania w przyszłości dodatkowego obciążenia pobierającego 60A (choć wspominasz o planach dołączenia trzeciej świecy, a więc 90A). Radzę przemyśleć tę kwestię. Moje...
Chyba tak zrobię, sprawdzenie całego alternatora to 70 zł wraz z wymontowaniem w firmie która się specjalizuje w takie rzeczy. Podejrzewam że to będzie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. W razie uszkodzenia naprawiają w tej cenie plus dopłata za częsci użyte. Tylko naświetlę im żeby sprawdzili dobrze mostek.
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Jeśli pomiary są dobre (a widzę, że całkiem nieźle Ci to idzie), t To mi wygląda na uszkodzenie, a w zasadzie początek końca alternatora. Myślę tak, bo napięcie nie dobija do 14,4V i jest zależne od obciążenia. 30 mili amper to jest prawie tyle, co nic więc to nie problem (chyba, że coś się załącza gdzieś "po nocach") i jeśli dobrze myślę, to możesz...
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955 Prąd w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007. Niestety tu się mylisz bo prawie wszystkie wszystkie uszkodzenia regulatorów są wywołane przez przebicie CE i CB.Zresztą sprawdź czy uszkodzony tranzystor...
Co się stanie jak takie napięcie będzie cały czas, czy coś może ulec uszkodzeniu?
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie jest ten sam. Kable do zacisków D+ i B+ podłączyłem...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
Witam . Zrób zdjęcie alternatora od tyłu ,jeżeli to możliwe. Dodano po 19 Wina może być po stronie alternatora,lecz nie koniecznie.Może być również uszkodzony akumulator(jedna cela). Znam osobiście przypadki uszkodzenia (spalenia) alternatora z powodu akumulatora ,mimo że silnik dało się uruchomić. W przypadku alternatora może być stojan uszkodzony,lecz...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Ani komora silnikowa, ani alternator nie jest wodoodporna i producent przewidział na pewno możliwość dostania się tam wody, która przy napięciu około 12V nie powinna mieć wpływu na pracę alternatora. Może od wody ślizgać pasek, możesz mieć stary akumulator Albo inne uszkodzenia (trzeba sprawdzić najpierw napięcie ładowania)i dlatego musiałeś pchać auto....
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest to winą zwartych uzwojeń alternatora. Było to częstą przyczyną...
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
I jeszcze takie troche głupie pytanie, Jeśli an mierniku ustawiam pozycję A 20m, i wyświetla mi się pobór 0,09 to oznacza że pobiera mi 90mA ? Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc...
Jeżeli urwałeś złącze od terminala Bat to nie ma ładowania, jak też zachodzi ryzyko powaznego uszkodzenia alternatora.
Dokładnie, niech naprawią kabelki, Ty za to dopłać. Gwarancja ma być. Dogrzewanie też bym odłączył. Poza tym powinni zobaczyć przekaźnik w słupku, uwielbia się wypalać po uszkodzeniu alternatora.
Może trafiłeś na diody kiepskiej jakości? Jak zasymulować - dać taki sam rezystor jak w aucie i takie samo napięcie. Potem czekać... Nie wiem w jakim czasie nastąpiły te uszkodzenia u Ciebie. Istnieje jeszcze jedna możliwość. Słaby styk gdzieś w instalacji, np. akumulator, masa. W efekcie przy brakach kontaktu w instalacji będą się pojawiać skoki napięcia...
Nie znamy okoliczności uszkodzenia alternatora. Być może wówczas zaniedbano akumulator przez kilka dni. A może faktycznie akumulator strajkuje.
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Tak mocno rozładowany akumulator należy ładować jak najmniejszym prądem. Ładowanie dużym doprowadzi do pokrzywienia płytek ołowiowych i ich zwarcia - gwóźdź do trumny. Spadek napięcia w akumulatorze poniżej 10,5V jest zabójczy , następuje natychmiastowe zasiarczanie. Zakładając , że uda się go naładować to łatwo można zdiagnozować poprawność działania...
Problem będzie wtedy, gdy rozładowany akumulator obciąży alternator (pozbawiony chłodzenia). wtedy 5 minut wystarczy do uszkodzenia alternatora. Co Tobie szkodzi założyć chłodzenie od spodu?
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
Trochę za młody na tak poważną usterkę. Daj zdjęcia alternatora, zdarzają się częściej uszkodzenia koła pasowego alternatora.
(at)sigwa18 A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. Jest to możliwe jak najbardziej tylko zastanawia mnie skąd ten smród spalenizny (za autorem tematu).
W Fergusonie masz 9 diod zobacz na schematy które Ci wcześniej podesłałem i sprawdź wszystkie , jest 6 dużych :3 z plusem na radiatorze i 3 z minusem na radiatorze oraz 3 diody mniejsze połączone katodami razem i wychodzą chyba do kontrolki ładowania.Najczęściej te małe diody ulegają uszkodzeniu. Powodzenia.............
Kolego bazart twój alternator ten na zdjęciu jest nowego typu i jest 9 diodowy.Przewód który dokręcony jest do masy jest przewodem mostka wzbudzenia i ma być dokręcony do jednego z tych dwóch.Możliwe że diody uległy uszkodzeniu.Alternator 6 diodowy z tyłu ma 5 wyjść a 3 przewody są na zewnątrz alternatora.Alternator 6 diodowy ma osobne puszki pod deską...
Źle doczytałem ,regulator ogólnie się wymienia -gdy kontolka nie świeci (uszkodzenie regulatora) -zbyt małe ladowanie -alternator ładuje ponad 14,4V. To że jest problem ze wzbudzeniem może być wina samego alternatora.Jeżeli już się wzbudzi ,ile ładuje.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Proszę. Płytka nie nosi śladów uszkodzenia.
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Na pracującym silniku ,nie wolno odłączać akumulatora, grozi to uszkodzeniem alternatora.By sprawdzić poprawne ładowanie ,sprawdź naciąg paska klinowego( to jedna z przyczyn słabego ładowania). Druga sprawa to naładuj akumulator, gdyż gdy jest znacznie rozładowany, takie napięcie może być, mimo że alternator jest sprawny.
Zgadzam sie z kolega elektritem co do diagnozy, ale... Jesli regulator jest uszkodzony i nie odcina napiecia na wirnik to co sie dzieje z napieciem na pokladzie? Niebezpiecznie rosnie prawda?. W przypadku gdy uwalony jest mostek objaw jest podobny i pewnie zakonczy sie w tym przypadku na wymianie diod, ale jak napisalem wyzej latwiej jest ZACZAC od...
Miałem coś takiego z polskim wytworem motoryzacyjnym, nie wiem co dokładnie padło w altku ale dopiero wymiana na szrotowy uspokoiła migotanie. Z uwagi na niewielki koszt fiatowsko-fsowo-daewoowskiego altka do głowy mi nie przyszło rozbebeszać go w poszukiwaniu uszkodzenia. Różnica w zachowaniu była taka, że regulator u mnie trochę wytrzymywał. W łamadze...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem...
Witam jestem posiadaczem golfa 2 z silnikiem 1.8 zamontowany jest tam fbrycznie inny francuski model alternatora niż bosh. Alternator ten uległ uszkodzeniu (wirnik , szczotki zwoje).Zakupiłem taki sam alternator używany i napięcie ładowania wynosi ok 13.5 V Zamontowałem też nowy akumulator . Czy takie napięcie wystarczy do jego naładowania czy też aby...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Jak działa firma regenerująca min. alternatory - Adamiec w Olsztynie Odradzam tę firmę. Alternator działał 4 dni, zapłaciłem za niego 340zł -na wymianą za regenerowany, (naprawa mojego prawdopodobnie przewyższała te kwotę- chociaż ładował, tylko głośno pracował- policzyli za niego 30zł). Piątego dnia stanełem w trasie z powodu uszkodzenia alternatora...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Witam. Pytanie podstawowe. Jak zabezpieczyć alternator przed uszkodzeniem w przypadku nagłego odłączenia akumulatora (silnik zaburtowy)? Naświetlę temat: mam silnik zaburtowy 20 KM z ładowaniem (prąd alternatora maks. 15 A). Chcę w łodzi zamontować akumulator 100 Ah LiFePO4 i połączyć go z silnikiem. Problem w tym, że akumulator ma BMS, który to odłączy...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Dwa dni temu rozwiazałem problem. W kilku miejscach na forum była sugestia, że przy tego rodzaju problemie najpierw trzeba spróbować włączyć żaróweczkę między wyjście D+ alternatora a plus akumulatora. Tak zrobiłem, żaróweczka zachowała się jak kontrolka tj. zgasła po uruchomieniu silnika i alternator rozpoczął ładowanie. To sugeruje uszkodzenie kontrolki...
czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór To oznacza, że alternator jest zepsuty czy zwarcie w instalacji? odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. A ten drugi pozostawić podłączony, tak? Czy wirnik alternatora swobodnie się obraca, czy po odłączeniu przewodu wzbudzenia znika ładowanie, jakie...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza się ... Ale nie mam kontroli nad tym, ile energii lub...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Po pierwsze mogą tam występować alternatory nawet czterech producentów. Po drugie w kilku wersjach. Po trzecie pojazd z klimatyzacją lub bez. Zdejmowanie koła napędowego na pojeździe to niezbyt dobry pomysł chociaż demontaż alternatora przy klimatyzacji to wyzwanie. Ale zdejmowanie koła przy okazji wymiany paska to raczej nieporozumienie. Z powodu ograniczonego...
Moduł Vape Z19 jest przeznaczony do alternatora Vape Z22 do czeskich traktorków Vari z silnikiem Jikov. Vape ma swój charakterystyczny stator stosowany w prawie wszystkich alternatorach tego typu, a cewkomoduły mają specyficzną budowę dostosowaną do sygnału z ich impulsatorów. Raczej nie będzie współpracował z alternatorem innego producenta. Alternator...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Witam Mam taki problem z tym samochodem (a właściwie ojciec, bo to jego samochód ;)). Otóż przedwczoraj gdy jechaliśmy samochodem napięcie akumulatora było dośc niskie, dochodziło bodajże do 11V (dokładnie nie wiem, bo pokazywał to 4 diodowy wskaźnik). Nie przejeliśmy się tym zbytnio, gdyż było gorrąco i cały czas chodził nawiew na wysokich obrotach....
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Jeżeli jest to alternator Derco Remy to musisz wymienić cały mostek. Nie ma możliwości wymiany jednej diody. A poza tym, jeżeli ulega uszkodzeniu jedna dioda, to najprawdopodobniej reszta też ulegnie uszkodzeniu. To tylko kwestia czasu. Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnej pracy radzę wymienić cały mostek. Pozdrawiam.
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla się nieco rozjaśnialy...
Uszkodzenie elektryczne wirnika (przerwa). Pod wpływem siły odśrodkowej następuje przerwa w obwodzie wirnika. Oczywiście należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w całym zakresie obrotów a zwłaszcza na wysokich obrotach i przy włączonych odbiornikach (światła), gdyż wtedy szybko spostrzeżemy ewentualny spadek napięcia. Upewnić się o tym uszkodzeniu...
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
...Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora na wskaźniki W/B podczas gdy alternator stoi w miejscu i jakie jak kreci? ... Gdy stoi w miejscu powinnobyć około 0V,a gdy ładuje około12-14V ...Nie wiem czy problem lampek leży dalej po stronie alternatora czy cos dalej jest uszkodzone, być może ze zwarcie jakie zrobiłem na samym początku to właśnie...
System EGI jest skonstruowany że jak się włączy światła,zwiększa się wypełnienie impulsu na zaworze IACV,stąd zwiększenie prędkości obrotowej biegu jalowego. Wycie jest spowodowane albo uszkodzeniem stojanu,albo uszkodzeniem prostownika głównego.
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...