Rozebralem kabel i w srodku rzeczywiscie jest ATMEGA. Czy mógłbyś podeslac link do wsadu? szukalem dlugo jednak nie moglem znalezc odpowiedniego. Czy da sie go wgrac bezposrednio przez usb czy bedzie potrzebny programator? Z góry dzięki!
Czyli jak widać nie masz pojęcia o czym mówisz. To nie jest VCDS tylko chiński twór który nie ma długiego kodowania a interfejs wygląda w środku zupełnie inaczej niż VCDS, są nawet wersje które mają chiński procesor a nie ATmega162. Nawet program jest inny.
A co sądzicie o klonie z chin Tester Skaner Diagnostyczny OBD2 DELPHI DS150E lub z OLX
chodzi mi o VW i skode po roku 96 i włącznie wracając do pytania, jaki schemat bedzie dizałał przez przejściówkę USB -COM. Przez tą przejściówkę działa mi komunikacja z mikrokontrolerem ATmega oraz mam "echo" na porcie COM podzłączonego do MAX232 może z tym zadziała jakiś interface:
w uno 1.4 e.i.s z 1996 roku jest monojetronik boscha korpus wtryskiwacza wraz z czujnikiem temp. zasysanego powietrza i regulatorem ciśnienia paliwa taki sam jak vw golfie mk3 1.8 75 km, uno =złącze dignostyczne we wtyczce 3 polowej po stronie przedniego padażera w nogach ma aktywne dwa piny na których jest txd i rxd w porównaniu z obd2 z golfa wspomnianego...
Zapobiegliwie po przeczytaniu tego tematu zamówiłem sobie najpierw 93s46 a dopiero później vagtacho 2.5. Dziś paczki dotarły i jakież moje zdziwienie po otworzeniu wtyczki OBD. FTDI, Atmega no i 93c 5 6... dodatkowo ścieżki pinów 1, 2, 3 pamięci wyglądają na przecięte na pcb. Zadowolony miałem nadzieje że uda mi się ustrzec przed problemem, a tu taka...
Witam koledzy! Znajomy pożyczył kabel i zamiast uruchomić VCDS 908, przypadkiem włączył VAG Tacho 3.11. Program się zaciął, jednakże po odłączeniu i ponownym podpięciu VCDS wykrywany jest już jako USB<->Serial i FTDI. Szukałem informacji, jak reaktywować tą wersją, jednakże wszystko kończy się na 811. Na zagranicznym forum Digital Kaos znalazłem...
Jeszcze dwa tematy w tej sprawie : [url=]z wsadem do atmega [url=]i cały temat (64 str.) o naprawie VAG/VCDS.
Jeśli ten pierwszy to ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób się połączyć z ECU ?? wysyłając odpowiedni bajt z bitratem liczonym w pojedyczych bitach na sekundę, czyli bajt inicjalizacji. Reszta, jeśli to iso9141 ma 9600b/s Ja bym to zrobił, w kwestii informatycznej, tak: 1)zbudował VAG-COM po rs232, koszt jaki poniosłem za max232, dwa optoizolatory...
dob12 Wersja 1.4 pójdzie Ci z 1.4 i 2.5 z wyższymi nie . Hej skąd takie sugestie ?? Mam nadzieje że z jakiegoś doświadczenia a nie tylko z wyobraźni. Tak więc zakupiłem na Aledrogo kabel K+Commander 1.4 Full i bezproblemowo działa mi z następującymi wersjami 1.4/2.5/4.5/5.1 - sprawdzone i przetestowane , sprzedawca również dostarczył na płycie programy...
Pliki na karcie nazwane zgodnie ze schematem, ręcznie i za pomocą programu z pierwszego postu. Próbowane na dwóch atmegach. Problem z tym że emulatora nie widać w radiu po ponownym jego włączeniu oraz CD5 nie działa mimo, że podłączenie samej atmegi powinno już uaktywnić CD5. Po pierwszym podłączeniu emulatora do radia widać zmieniarkę ale jakby nie...
Owszem łączy się po USB ale jest tam FTDI (mówimy o KKL-u)czyli konwerter z USB na RS232, więc bezpośrednie RS232 Też zadziała . Po za tym zobacz to wiec jeśli atmega jest w stanie odczytać dane to i może też je nadać jedyny problem jakie dane musi wysłać.
Wpadł mi w ręce taki interfejs zdekompletowany. Nie wiem czy można coś z niego zrobić. Tzn przeznaczyć na diagnostykę. Posiada Atmegę i SJA1000T oraz A82C250 a także L96370. Podejrzewam, że to coś po CAN i K-line do grupy VAG. Ma piny do programowania Atmegi więc flash można wrzucić. Widział może ktoś z Was taki środek w interfejsie?
Witam Pierwsze primo, na czym jest zrobiony interfejs, na Atmedze czy HL008, jak na HL to kosz, jak Atmega to można powalczyć. Po drugie, potrzebuję software z jakim był kupiony kabel, z tego co kojażę v18 chinole wypuszczali na zablokowanym eepromie i dawali odpowiedni loader. Dodatkowo możesz sprawdzić czy odczyta zawartość interfejsu zamieszczonym...
Wynalazki nie wskazane: proszę bardzo kupiłem dwa programatory chiński za 12pln i taki sam polski chciałem zaprogramować procesor Atmega. Chiński zaprogramował b/u. Polski programator po reklamacji w bardzo znanej firmie wymieniono za dopłata na inny zadziałał ale tylko na tym typie procesora -pech. Kolejny Wilem 3000PLN sprzet w pracowni nie czyta...
Myślałem że to atmega to miał byś szanse by ktoś nawet Ci go zaktualizował a to wygląda na rasowego chińczyka. Chyba musisz poprostu zaryzykować z jakimś softem podłączyć interfejs chociaż pod 12V i zobaczyć czy przejdzie test.
Jaki dokładnie to VCDS? Na jakim MCU (ATMega, STM32 czy NEC) i z jakim softem na PC (Kolimer czy VIIPlus)?
Witam. Znalazłem ostatnio opis emulatora zmieniarki CD do grupy VAG (VW, AUDI, SEAT, SKODA). Działa to na takiej zasadzie, że oszukujemy radio generując protokół zmieniarki a na wejście liniowe podajemy np. sygnał z odtwarzacza MP3 zamiast ze zmieniarki której fizycznie nie ma. Niestety inaczej się nie da i musi być emulator jeśli fabryczne radio nie...
Przejściówka za 30zł działa zarówno na USART z Atmegami (przez Max232) jak i na VAG. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.
Witam, chciałbym zapytać czym sugerować się przy zakupie kabla do VCDS, dodam, że zależy mi na takim, który będzie miał ATmega162, FT232BL i możliwość przeprogramowania na PL ewentualnie nowszą wersję obcojęzyczną. znalazłem kable: 1. VAG COM 14.10 VCDS 14.10.2 HEX CAN USB: Firmware vesrion: 1.93 - który za pomocą VCDS 14.10 niby czyta tylko kody błędów...
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze tylko pytanie gdzie mogę kupić VCDS(program+interfejs)? Czy ten jest OK: Czy może jest gdzieś taniej?.
Witam A propo tych dwuch procesorków w VAG TACHO to owszem jeden z nich to ATMEGA 8 a drugi to FT245 a nie FT232, to tak dla uściślenia.:D
Przydatne urządzonko ale pewno i tak po jakimś czasie skończy gdzieś w schowku, może lepiej zaprzęgnąć microcontroler do bardziej ambitniejszych zadań, dziś w samochodach wszystko opiera sie na CANie i z tamtąd można odczytywać w sumie wszystkie wielkości jakie widzi ecu czyli napiecie w instalaci, temp. w dolocie, temp. oleju, ciśnienie doładowania...
Witam. Otóż mam pewien problem, z którym nie umiem sobie poradzić. Zmajstrowałem sobie ostatnio emulator według tego schematu: Projekt pochodzi stąd: Lecz tu mam problem. Nie mogę się przełączyć na zmieniarkę, radio na wyświetlaczu cały czas pokazuje komunikat: "NO CD CHANGER", nie widzi tego mojego emulatora :| Co może być nie tak :?: :?: :?: Atmega...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów chciałbym podzielić się z wami swoją ostatnią konstrukcją, może akurat komuś się przyda lub znajdzie w niej inspirację do swojego projektu. Konstruktywna krytyka mile widziana :D 1.Cel i założenia projektowe Od niedawna jeżdżę Audi A4B6 z 2004 r., które jest wyposażone w system audio na bazie radia Audi Concert...
Problem w tym że praktycznie każdym coś odczytasz. Piszesz że chcesz robić drobne korekty w sterownikach. Od razu ci polecę zdecydowanie chiński VCDS. Jak z każdym przyrządem tego typu będziesz potrzebował paru porad w instalacji oprogramowania. Dlaczego polecam VCDS -bo mam golfa V i bez tego ani rusz - wszyscy wszystko na tym robią - pełno opisów...
Na początek zczytaj testerem błędy. Od 2019 VAG szyfruje więc nie wiem czym i gdzie to zrobisz, o kabelku za 100zł na ATMega i VCDS to zapomnij. Upewnij się że ochrona pieszych jest na radarze, bo może być na kamerze na szybie. Ten kabelek co łączy radary to też nie taki co bieliznę na nim się wiesza. Tu nie znajdziesz pomocy dla tego auta, tu chłopaki...