Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Problem może być w lichym połaczeniu przewodu D+ z mostkiem (ten niebieski wychodzący z regulatora). Trzeba odciąć tą kątową złaczkę konektorową i przylutować przewód do języczka wychodzącego z mostka.
Ale ty kolego Motronic nie raz już robileś alternator więc Valeo to dla ciebie nie problem. A autor tematu ma lutownicę bo trzeba raz rozlutować mostek by się dobrac do uzwojenia, dwa trzeba odpowiednio spasować stojan bo ma małą szparkę stojan-obudowa. Komutator jest obudowany plastikami i bardzo łatwo uszkodzić ośkę, co spowduje duże bicia na szczotkach....
Co żeś napisał, zastanów się. Od kiedy W to kontolka? W w starych Valeo (rodziny A13N, bo pewnie o takim mowa) szło z mostka, z jednej ze śrub mocujących go.
Dzięki za pomoc, dopiero teraz miałem czas odpisać. Jeśli chodzi o alternator używany to kupiłem na znanym portalu aukcyjnym i okazał się w jeszcze gorszym stanie niż mój, dlatego zdecydowałem się podjąć regeneracji. Żeby dostać się do środka nie wystarczy odkręcić te cztery śruby, trzeba jeszcze odciąć od mostka prostowniczego druciki idące od stojana,...
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
Układ jest kojarzony w gwiazdę,w mostku. Sam stojan jako taki jest nieskojarzony.
jezeli padl mostek to diody kupisz bez trudu w sklepach motoryzacyjnych a regler bosza lub nawet od fiata126p[orginalny] mozesz zamontowac oczywiscie szcsotkotrzymacz musi pozostac ipodlaczajac go w przypadku reg.126p zolty przewod do szczotki i mostka diod wzbudzenia oraz do kontrolki na zegarach a zielony do drugiej szczotki.oczywiscie regler musi...
...kupic caly mostek... koszta przewyzszaja uzywany alternator bo wynosza ok 100zl ... ale dzieki za rade
Jeżeli to 6-cio diodowy mostek to może być też uszkodzona dioda ujemna. Lampka od ładowania normalnie gaśnie, przy małym obciążeniu alternatora w miarę poprawne napięcie, a przy obciążeniu większym gwaltownie spada. Rozbierz, pomierz i będzie wszystko jasne.
Lekkie wachania napięcia to nie tragedia, zakres napięcia w normie, wiadomo oryginał to oryginał. Tylko nawet oryginał będzie miał problem jak doszło do uszkodzenia uzwojeń. Jak jest zwarcie międzyzwojowe to czasem potrzebuje wyższych obrotów żeby osiągnąć poprawny poziom ładowania. Jeżeli jest uszkodzone uzwojenie to i tak padnie, ja w takim przypadku...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Mam pytanko czy można kupić cały mostek czy też diody, i o jakim prądzie? Ja zakładam diody i czasem padają .
Obudowa mostka przystosowana jest po prostu pod zacisk W choć go nie ma. Heh napisaliśmy to jednocześnie. :D
Wystarczy że jeden element uległ uszkodzeniu wskutek przegrzania lub przepięcia w sieci, a, dalej mogły się uszkodzić następne. Wymień tę diodę STTH, 2 mosfety P21NM50, sprawdź mostek oraz diody (bodajże dwie HER308) i powinno ruszyć, o ile nie uszkodziły się jeszcze elementy SMD na spodniej stronie płyty PCB.
Możesz się pochwalić jaki mostek kupiłeś bo to że luzem diody są to wiem bo takie stosuję 65A ale mostka oryginalnego nie mogłem zdobyć chyba że podróbka.P
W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami . Ładowanie bez obciążenia na poziomie 14,4v-14,5v , przy włączonych światłach ,dmuchawa ,szyba tyle samo . Gdy włączę wszystkie odbiorniki elektryczne spada do 12v po dodaniu gazu nie rośnie ale gdy tylko jeden odbiornik wyłączę 13,2v po dodaniu...
Witam. Mam problem z rozebraniem alternatora valeo, mianowicie nie wiem jak zabrać się za rozdzielenie drucików stojana od mostka z diodami, wygląda to tak jakby było to zaciśnięte i zgrzane, niżej daje zdjęcia na którym widać próby otworzenia kapturków ale na daremno.
Witam. Niestety uszkodzony jest tranzystor 16N50C3 w module APFC, a jest dość drogi. W tym samym module jest też podwójna dioda HFA16TA60C – sprawna. Po stronie pierwotnej na radiatorze są dwa 2SK2746 i jeden 2SK2608 i wszystkie sprawne. Mostek prostowniczy sprawny. Po stronie wtórnej, na radiatorze sześć sztuk diod STPS3045CW, wszystkie sprawne....
A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie za bardzo rozumiem. W Twoim mostku zasada jest identyczna. Zamiast miernika rzeczywiście jest lepiej użyć żarówki do diod plusowych i minusowych, do diod wzbudzenia jednak polecam miernik.
Witam Zasilacz miał dość długo (lata) taki problem, że po rozgrzaniu i wyłączeniu przez dłuższą chwilę nie dało się włączyć komputera. Ostatecznie padł całkiem. Na wyjściu nie ma żadnych napięć, nawet +5V standby. Rozkręciłem, sprawdziłem i wymieniłem spuchnięte elektrolity (purpurowe), nie pomogło. Sprawdziłem napięcie za mostkiem, jest ok. Na spodzie...
A więc po zdemontowaniu mostka, podałem napięcie z akumulatora na śrubę i sprawdziłem żarówką. p1 nie świeci p2 świeci p3 nie świeci p4 nie świeci p5 nie świeci p6 nie świeci S1 nie świeci, S2 świeci, Zdobyłem mostek wyglądający identycznie, dla porównania sprawdziłem, na żadnym z powyższych nie świeci żarówka, ale nie mam pewności że jest sprawny,...
Masz do Valeo, są. Ale prościej mi założyc od Delphi bo ma pręty a Valeo płetwy. I jak ci nie wejdzie we frez to rozerwiesz, albo zestruga plastik co izoluje i masz kłopot, bo po pierścieniu-nie ściągniesz bez uszkodzenia.
no wszystko dobrze tylko w valeo padaja wirnika w boscha regulatory a te hitachi mostki załozyłem inny a tych mam juz ze trzy sztuki i chciałbym na zapas zregenerowac prosze o podowiedz konkretna ze ten mostek bedzie pasował i tyle zaden katalog czy as czy polstarter czy wood auto tego nie rozrysowywuje na czesci i stad moje zapytanie dziekuje za konretna...
zamieniłem na prawidlowy mostek ale tu niespodzianka ciagle brak ladowania ... 12.4 V czy moglem uszkodzic regulator napięcia podłączając ten nieprawidlowy mostek z zamienionymi stronami + i - ?? Czy jest możliwość sprawdzenia czy regulator jest sprawny?
Jaki powinien być opór na ślizgaczach wirnika? Ktoś wie, mierzył? Mam 120 omów. coś mi się wydaje za dużo... Alternator z e46 valeo 14V 90/150A TG15C012
Złożyłem alternator w całość. Już dwa takie naprawiałem sam, ale nigdy nie wymieniałem mostka prostowniczego. Za pierwszym razem wymieniałem pierścienie ślizgowe na wirniku, ale po niedługim czasie wirnik padł. Wymieniłem wirnik na nowy i do dzisiaj alternator działa bezproblemowo. Został mi drugi z zapasu i to właśnie ten przyspożył mi problemu, przez...
Witam, Mam W211 2,6 V6 z 2003 r. Przypadkiem podpiąłem odwrotnie kable głównego akumulatora. Zmieniony tylny SAM, moduł akumulatora BSG, zmienione bezpieczniki. Padły diody w alternatorze (oryginalny Valeo), kupiłem drugi alternator Bosch i po założeniu nowego regulatora napięcia ładowanie jest w około 14,0 - 14,2 V tylko gdy wcisnę hamulec i pompa...
Raczej nie zenera a z efektem lawinowym. Faktem jest że od pewnego czasu diody stosowane w alternatorach zaczynają przewodzić wstecznie przy napięciu ok 18V (dla alternatora 14V). Pierwsze to zauważyłem w Valeo przy sprawdzaniu mostka i już go miałem wywalić ale się okazało że inne też sie tak zachowują i są jak najbardziej ok.
Chrobotanie i piski są z przedniego łożyska alternatora. Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Dodano po 11 Nie jestem pewien ale pasek jest napinany alternatorem (jak w Toyocie). Nie zazdroszczę wyciągania alternatora bo wahacze nie puszczą i trzeba od spodu rozbierać alternator i wyciągnąć w częściach. W 8 diodowym...
To ten chłodzony wodą? Regulator Valeo? Mostek 6 czy 9 diodowy?
To inne łożyska. Miłej wymiany, aby rozpołowić Valeo trzeba odciąć końce uzwojenia od mostka. Są zgrzewane, jeżlei nie wiesz jak je później dołączyć to po sprawie. To tylko jedna z niespodzianek, jest ich więcej. Wolę zrobić 3 bosche za tą samą ceną co jedno valeo. Ps-szczelinomierz, aby ustawić stojan tez będziez pożyczał?
Ale ile wynosi napięcie na zaciskach akumulatora przy zapalonym silniku? I jaki masz alternator; Bosch, Valeo, czy Delco-Remy? Pytam, bo jedna V-B na 100 miała Bosch, jedna na 200 Valeo. Królował Delco-Remy z jego nieodłączną awarią mostka, choć praktycznie każda na ten czas powinna go mieć już wymieniony. Mało który oryginalny przetrwał więcej niż...
Tak tak, sam sobie wymienisz koło wolnobiezne. Ciekawe skąd weźmiesz klucz do odkręcania. I sam sobie wymienisz łożyska jak tam jest Valeo. Trzeba ciąć doprowadzenia stojana do mostka i trzeba wiedzieć jak to później polutować.
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Witam. Potrzebuję oznaczeń popularnie stosowanych alternatorów z mostkiem na 9 diodach. Chciałbym kupić na szrocie takie alternatory jednak nikt w takich miejscach nie orientuje się, który altek ma taki mostek. Na szrotach spotykam największe ilości Delco, Valeo i Bosh z aut kilkunastoletnich w cenie 50 zł/sztuka tyle, że nikt nie jest w stanie powiedzieć,...
Alternator Bosch, Delco Remy, czy Valeo (był też taki w V-B). Jak Delco to na start do wymiany mostek.
On powinien zastartować bez niczego sam. Tam leci info po COM . Trzeba raczej sprawdzić mostek. Te regulatory valeo nie padają.
Zobacz na mostki prostownicze w obu, pierścienie wytrzymują więcej, regulator jest niezniszczalny, w Bosch'ach leci jak sieczka. Z pierścieniem i regulatorem się zgodzę, ale z mostkiem nie do końca. Valeo często po nagrzaniu mniej ładuje no i Boscha szybciej można naprawić. A regulatory w nowym Boschu to porażka, a Valeo siadają też ale dużo rzadziej.
Regulator wymieniłem. Efekt był taki , że napięcie na zimnym silniku przy sposobie pomiaru podanym powyżej nap. wzrastało do 29,2V. Po 10 min. pracy powracało jak wyżej opisałem. Dodam, że w pierwszy dzień pracy po wymianie rg.nap. padła j. sterująca silnikiem, ale to w tej chwili pomijam. Podejrzewam wadliwą pracę mostka prostowniczego w alternatorze,...
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=]STARS, odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest to maszyna synchroniczna i jest odwracalna.
Może udałoby ci się tam wcisnąć jakiś alternator Valeo serii FG... (4 generacja ze zintegrowanym wentylatorem) maja po 180A znamionowo, ładują nawet 230A gabarytowo nie są dużo większe, nie wiem tylko jak mocowaniem. Są też tej samej wielkości maszyny Valeo serii ST... wykorzystywane jako maszyny odwracalne w C3 z systemem STARS, udało mi się z takiego...
Sprawe załatwiłem po przez wymiane alternatora na inny,tamten miał zwarcie na mostku prostowniczym(dioda) i pożerał prąd na postoju oprócz tego regulator nie dawał sygnału na DF że ładuje. Koszt samego regulatora plus mostek ok 400zł a za 200 kupiłem inny altek. Alternator jest marki valeo i przypuszczam że uszkodziły go świece żarowe.
No dobra jbl nie. Czyli albo RE Audio RE-10 S4 albo PowerBass S-10?? A może RE Audio RE-12 S4 bo znalazłem w dobrej cenie??Tylko że do nich bede musial kupic obudowe bo raczej sam nie sklece bo zupelnym laikiem jestem ;/ Teraz kolejne pytanie : w jakiej obudowie beda grac lepiej zamknietej czy BR?? Dodam że słucham techno , house , electro i czasami...
Ja w alternatorach widywałem tylko zestawy po 6 diod duzej mocy - tworzące mostek trójfazowy, oraz trzy diody małej mocy do wzbudzania No tu jest 8, jak twierdzi autor. Od początku przecież piszę w #4, że 3+3 na mostek, + 3 na wzbudzenie. Brakuje więc jednej, której pewnie autor nie zauważył. Niestety symbole, które podał autor nie pasują do katalogu...
Tyle pdpowiedzi i 0 konkretów.Trzeba zprawdzić następujące rzeczy-czy nakrętki trzymające mostek prostowniczy(te na zaciskach wyjsciowych + i-)są mocno dokręcone.Typowe w Valeo i Paris Rhone jest luzowanie się tych nakrętek.Następnie stan kabeloczka na zacisku +.Czy nie ma "wykopanych"głębokich rowków na pierścieniach ślizgowych?.Dokonaj pomiaru bezpośrednio...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Zgg to jest alternator Mistubishi 80 albo 90A. W mostku siedza diody 25A. 4 wyjscia ze stojana to mało... Alternator od Peugeota (Valeo ) jest 6 fazowy....
Regulator jest sprawny bo wyłącza przy 14,4. Mozna go sprawdzic samemu przy pomocy miernika, zarówki i zasilacza z regulacją. miałem juz takie przypadki ,ze uszkodzona była 1 z 3 diod które dają zasilanie na pomiar regulatora i jest własnie taki objaw ,ze altek nie ma wydolniości prądowej. Niedawno sam miałem taki objaw w altku Valeo 90A ,a ze mostek...
Jeżeli chodzi o stronę praktyczną to trochę widziałem tych diód, bo często regeneruje takie mostki prostownicze (bosch stosuje diody wciskane , które pasuje do starszych Valeo jak i Denso; Mitsubishi czy Hitachi trzeba diody wlutowywać, ja to robię palnikiem). Interesuje mnie jak te diody zachowują się przy większych prądach np. 30A, 50A. Chodziło mi...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Ale one mają stojany nieskojarzone, może być gwiazda, jeżeli trzy pierwsze wyprawdzenia mostka są zwarte i tam idą początki faz. I zdaje się tak tam jest, Valeo chodzą w trójkącie.
Diody masz w mostku , po drugie można dostać wszystkie części ale jest to nie opłacalne lepiej załatwić używkę są po parę złotych chyba że masz tylko wylutowane diody jak wcześniej wspomniałem.P Na zdjęciu przykład Valeo, o Iskrę jeżeli chodzi o koszt lepiej nie pytaj.P
Kol. Kwazor z oceną mocy to przesadziłeś , przy tych gabarytach. Nie chodzi o uzwojenie faliste , bo ono nie zwiększa sprawności / trochę mniej drutu i oporu/, ani o płaskownik /ciut więcej miedzi w żłobku/, tylko o dwie prądnice w jednej. Każde uzwojenie w gwiazdę w innych żłobkach i dwa prostowniki. Kol. Jesiotr dobre pytanie i przeciwwskazań nie...
Pierw należałby sprawdzić która dioda/diody jest uszkodzona, wyprasować i wstawić nową tylko nie wiem jak z dostaniem zamiennika będzie, można podebrać od innego alternatora. Myślę że nie znasz alternatorów jakie występują w tym ciągniku ,więc niech kolega piszący temat napisze czy ma Lucasa czy Valeo i nic nie wprasuje do wymiany są kompletne mostki...
Widze, ze musze dokladniej sprawdzac pisownie. Przy okazji sprawdze tez i alternator i konfiguracje. Nawet jesli "misibisi" nie ma mostka wzbudzenia, to musi byc kompatybilny z innymi, skoro wystepuje zamiennie pod tym samym numerem katalogowym z Valeo i Boschem. Z pamieci - w BSI deklaruje sie klase alternatora (moc), nie marke, ale moge sie mylic....
Kondensator nie za wiele zdziałał, ale świsty cą cichsze. Wymieniając łożyska musiałem rozebrać go na części pierwsze ( Valeo 70A ). Rozlutować uzwojenie, mostek itp. Czyściłem go, przeglądałem i niczego podejrzanego nie zauważyłem, ale robiłem to "na oko". Grzebać kolejny raz w nim nie bardzo mi się widzi, bo i tak poszukuję najlepiej alternatora 120A,...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka. Drugim problemem było...
Witam Mam problem ze zbyt wysokim napięciem ładowania tzn. ponad 14,8V. Auto Megane II ph II 2006 1.4 16V silnik K4J740 alternator Valeo 110A TG11C055 Półtora roku temu wymieniałem szczotki i łożyska w tym alternatorze i po tym zabiegu ładowanie było prawidłowe tzn. około 14,43V. Obecnie mam na stałe wpięty woltomierz panelowy, aby kontrolować akumulator...
O czym pieprzycie, przecież Valeo jest takie łatwe w naprawie. Owszem, aby rio rozpołowić trzeba ciąć pręty stojana przy mostku, ale to problem?
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Wrzuć jakieś zdjęcia . Nie wydaje mi się że to jakiś unikat . Weź pod uwagę że zamiennik różni się często od oryginału . To nie ma być zamiennik tylko części zamienne one muszą być identyczne Niestety zdarza się że jest to mando lub Valeo Korea i części nie są dostępne. Trzeba kupić inny alternator. To nie jest ten alternator tak wygląda zamiennik...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...