Może moje pytanie nie jest typowo elektryczne więc przepraszam za je umieszczenie tutaj. Jednak ze względu na bardzo "elektroniczną" pompę jaką jest VP-44 postanowiłem spróbować uzyskać pomoc na elce i proszę o wyrozumiałość i nie usuwanie tematu. Dokładniej to chciałbym zwiększyć dawkę paliwa na tej pompie. Domyślam się, że służy do tego celu któraś...
Witam. Pytanie dotyczy VP44 z allroada. Czy jest możliwość zmiany dawki paliwa w pompie vp44? Zamontowałem elektronikę z innej podobno o tym samym numerze. I mam z nią mały problem. Mianowicie injection quantity wynosi u mnie 12-15mg a powinno max 8mg. Odczyt w grupie 1 w wartościach mierzonych. Reszta parametrów w normie. Objawia się to tym, że spala...
Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza oraz ciśnienie otoczenia. Najważniejszymi czujnikami są...
Powszechnie to wiadomo że zawór regulacji dawki paliwa jest sterowany przez tranzystor Unipolarny. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd niczym nie uzasadnionymi stwierdzeniami. Zawór regulacji dawki się nie zacina. Może stanąć na amen jak pompa poleży z pół roku czy rok. Ale wtedy samochód na takiej pompie nam nie odpali, a sterownik z racji tego nie uszkodzi...
Pliki .csv otwierasz w excelu, zapisujesz do .xls i gotowe. Podstawowe pytanie, to masz dawki czy korekty? Raczej korekty. To by się zgadzało że tak różne są między sobą. Czyli nie ma możliwości sprawdzenia dawek w tym silniku ? Dodano po 3 TDDI czyli na VP44. To sterownik pompy wprowadza korektę dawki dla równego biegu silnika na jałowych. Podstawowy...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy...
Pompa VP44 tłoczy paliwo do wtryskiwaczy pod ciśnieniem około 1600 barów. Te 210 barów to tylko ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. Sprawdź czy wstępna pompa zębata daje ciśnienie (zaślep powrót paliwa do zbiornika manometrem, powinno być około 20 barów). Pompa podaje na wtryskiwacze to ciśnienie, ale ich nie otwiera. Dopiero wysterowanie zaworu dawki...
Nóżka tranzystora sama z siebie się tak nagle nie spaliła, ona się nie zużywa, żeby się z czasem przepalić, to element którym ten tranzystor steruje musiał zrobić zwarcie, a był nim przyblokowany nastawnik dawki... a tak na koniec to silnik X20DTL ma 82KM, a nie 100KM.
Sprawdź, czy nie uwalił ci się tranzystor od dawki wtrysku w sterowniku (opisów pełno w internecie). Skoro nie masz błędów komunikacji ze sterownikiem pompy, to program masz wgrany. Poluzuj wtryskiwacze i dobrze odpowietrz pompę. Nawet bez impulsów dawki wtrysku powinieneś mieć na wtryskach około 20 barów ciśnienia z pompy wstępnej łopatkowej. Koszt...
Witam Pytanie jaka jest rezystancja zaworów regulacji dawki paliwa i regulacji początku wtrysku? U mnie ten pierwszy czyli ten w centrum doprowadzeń przewodów wtryskiwaczy (rozumiem że to właśnie zawór regulacji dawki) ma 0.2Ω. Czy będę musiał wymienić moduł PSG5 przez ewentualną awarię. Zakładam że taka rezystancja to anomalia bo w końcu to solenoid....
Witam, Czy test z żarówką mogę przeprowadzić na samym sterowniku ? Pozdro No raczej nie. Sterownik nie wysteruje tranzystora od dawki paliwa jak nie będzie widział obrotów pompy (czujnik). Pozdrawiam,
Wszystkie błędy jakie mogą wystąpić w 2.5 tdi : AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA - 01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ - 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY - 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER - 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA - 00628 KONTROLA RÓŻNA...
Witam, problem okazał się w kołach przód miałem 17" tył 16" opony miały inny obwód i podejrzewam że sterownik ABS zliczał sygnały i następnie pompa wtryskowa otrzymywała zadanie korekcji dawki wtrysku na zaobserwowany "poślizg". Dodam że przód miałem Michelin Alpin 215/50R17 a tył 205/55R16. Temat zamykam na letnich oponach 16" 4 szt. to zjawisko nie...
Problem rozwiązany. Otworzyłem sterownik i ..... upalona nóżka tranzystora. Wlutowałem na przewodach i wyprowadziłem rezystor na zewnątrz, wkleiłem do obudowy aby oddawał ciepło i na razie jest ok. Dało mi to możliwość wlutowania nieco większego lepszego rezystora i lepsze odprowadzenie temperatury. W rezultacie myślę że prędzej szlag trafi cały samochód...
Witam. Jestem posiadaczem nowego sprzętu Bosch kts 560 z najnowszym oprogramowaniem esi tronik. Zakupiłem specjalnie pod diagnostykę pomp vp44 ze sterownikiem psg5. Do sprzętu zamówiłem oryginalny kabel do tych pomp ale jeszcze nie dotarł do mnie. Chciałbym uzyskać informacje ja się z nią połączyć bo jak na dzien dzisiejszy nie znalazłem w programie...
To jest rzędowa, 5 cylindrowa jednostka ?, Jeśli tak, to nie ma ona pompy VP44 ze sterownikiem elektronicznym, tylko VP37 z elektromechanicznym nastawnikiem dawki
Pompa vp30 ma zawór dawki paliwa wkręcany dookoła tegoż zaworu pierścieniem. Najlepiej robić to specjalnym kluczem. Na koniec zawór powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Najlepiej jak by pompa po całym zabiegu była kalibrowana według Boscha ale z mojego doświadczenia nie jest to konieczne. Pompa VP44 ma zawór dawki dociśnięty do głowicy pompy...
Witam wszystkich ponownie. po uporaniu się z problemami przed świętami Bożego Narodzenia miałem jakiś czas spokój i byłem nawet zadowolony z mojego autka. Niestety tylko do ubiegłej soboty kiedy to silnik przestał dawać jakiekolwiek oznaki życia. A więc trzeba ponownie reanimować autko. Vag nie pokazywał błędów związanych z silnikiem, wężyki paliwowe...
Mimo wszystko pozwolę sobie zapytac jaka dawka?
Witam koledze Vicki naprawiałem sterownik osobiście joker0 nie jest to dokładnie tak jak piszesz ten tranzystor nie steruje zaworem przestawiacza,tylko zaworem nastawnika dawki paliwa,
Witam! Właśnie walczę z pompą. Coś tu się nie zgadza, bo uszkodzony tranzystor steruje zaworkiem wysokiego ciśnienia (dawka, początek wtrysku), a nie zaworem przestawiacza, a poza tym tłok przestawiacza przesuwany jest ciśnieniem paliwa wiec zawór tylko je dozuje.
Zaciera się zawór dawki.Jest to ten zawór przy rurkach idących na wtryski na 2 czarne przewody . Ten z boku mniejszy jest od kąta wtrysku.
Mam bardzo podobny objaw niedomagania pompy jak w temacie: Auto co jakiś czas w czasie jazdy potrafiło zgasnąć, za chwilę dało się uruchomić i jechało dalej. Obecnie daje się uruchomić z wielkim problemem i pracuje na 500 obr. rzucając przy tym silnikiem na wszystkie strony. Dopiero po ograniczeniu przepływu przez zawór dławiący 4, jak na rysunku poniżej,...
Ten na dole po lewej jest od kąta ten u góry od dawki(jak padnie auto w ogóle nie jedzie). A przesuwanie tym czujnikiem obrotów sprawdź po odkręceniu pokrywki od tłoczka i wyjęciu tego korka bo jeśli ona jest pełna paliwa to się to ciężko przesuwa.(paliwo spręża)
Witam. audi a6 2,5 v6 tdi akn 2000rok. Mam prośbę o weryfikację komputerów i pompy. Problem polega na tym że padł sterownik pompy .Jest nie do naprawienia ,wymiana tranzystorka nic nie da,zawór dawki wymieniony na nowy.I problem podstawowy to zatarte numery pompy ,nie do odczytania. Podstawiane były już trzy sterowniki ,każdy wyrzuca inne błędy,ten...
Ale ten tranzystor nie steruje tym zaworkiem tylko zaworem dawki paliwa. Nowy spalił się z przegrzania jeśli go tam przykleiłeś a nie przylutowałeś.
nastawnik dawki w pompie się zatarł prawdopodobnie a wymiana tranzystora na mocniejszy to pomoże tylko na chwilę pompa do regeneracji w serwiszie boscha koszty ok 2000 regeneracja z nową elektroniką
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
stary temat ale coś podpowiem, błąd 550 - zaciera się tłok od regulacji kąta wtrysku. tak jak tam kolega pisał. przełożyć sam dół, górę zostawić i będzie dobrze, teoretycznie każdy sterownik jest kalibrowany do pompy w której ma pracować, ale bez przesady, nie będzie to miało znaczenia w 15 letnim samochodzie. niestety jego parametry i tak już dawno...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Witam. Oto padł mi z dnia na dzień akumulator.Po prostu umarł.Wsiadłem do auta dałem dwa strzały stacyjką .Potem podstawiłem drugi sprawny akumulator i auto nie odpala. Pomyślałem że sterownik pompy padł.Ale podłączyłem oscyloskop i na przewodzie do nastawnika dawki impulsy są. Vag błędów nie pokazuje auto nie odpala. Jakieś sugestie?
mechanik wymienil silnik pompa byla w regeneracji podobno byl uszkodzony zawor dawki paliwa koszt 700zl. auto nadal u mechanika bo po wymianie silnika nie zalacza sie turbina i strasznie kopci
Temat nieskończony. Auto kopci, pracuje źle. Na wolnych obrotach działa na wszystkich garnkach, ale na obrotach katastrofa. Podmieniona część mechaniczna pompy. Rozebrałem całą w proszek, więc musi być dobra. Ciśnienie wewnętrzne od 10 bar do 20 bar. Podmieniłem sterownik pompy, bez zmian. Kompresja silnika dobra, rozrząd sprawdzony, kąt się zgadza....
Witam, na wstępie zaznaczę że, przeczytałem już dziesiątki tematów na ten temat. Kupiłem Vectre B 2.0 DTH z uszkodzonym sterownikiem, sterownik po wcześniejszych naprawach, stanowczo nie do naprawy, więc zakupiłem drugi używany przez internet, po montażu okazało się że auto dalej nie odpala, mimo naprawdę dobrego odpowietrzania pompą przez powrót nie...
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
Pojemność tego kondensatora, oczywiście wyjętego ze sterownika uszkodzonego nieodwracalnie , wynosi dokładnie 3,5 nF. Jeżeli ktoś sobie "próbuje " naprawić sterownik i nie udało mu się przylutować do małego pola lutowniczego, to tym bardziej będzie miał problem z przylutowaniem do tego kondensatora. Radzę w takim przypadku oddać sterownik doświadczonemu...
Pisane było gdzieś na forum setki razy ale przypomnę. Tak, element który jest zaznaczony w prawym górnym rogu czerwonym kwadratem to tranzystor polowy MOSFET sterujący tylko zaworem dawki paliwa. Natomiast element podobny tylko po lewej stronie to nie jest żaden tranzystor od sterownia zaworem kąta wtrysku jest to STABILIZATOR 5V. Po prostu jest to...
Teoretycznie po wymianie czujnika obrotów pompy wtryskowej powinno się kalibrować pompę wtryskową na stole probierczym. Tyle teorii lub opinii z boscha. Z praktyki jak jest problem to wystarczy przestawić trochę w lewo lub w prawo czujnik obrotów co przyśpieszy lub opóźni kąt wtrysku pompy. Czujnik obrotów można też sprawdzić za pomocą specjalnego testera...
W gwoli ścisłości olzel piszesz bzdury nie związane z tematem. Ta pompę rozebrałem i odziwo nastawnik kąta się nie zaciera, był już najwyraźniej robiony ani nastawnik dawki nie wykazuje problemów. Nawet jakiegokolwiek syfu w postaci opiłków nie było, sparcialy 3 oringi i uszczelniacz walka wyglądał na zużyty.. pompa ustawiona na wartość przed zdjęciem...
Jak sprawdzam sterownik żarówka 55 W po odlutowaniu górnej pary od sterownika (przewody od sterownika które idą do czujnika dawki paliwa ) ŻARÓWKA NIE ŚWIECI WOGÓLE. A chyba powinna.
Jakie jest zachowanie pompy z uszkodzonym czujnikiem jak w temacie oraz z niepodpiętym ? Pytam ponieważ mam dziwny objaw. Pompa po przekręceniu stacyjki podaje paliwo na wtryski przez chwilkę. Za każdym przekręceniem stacyjki słychać że auto próbuje zapalić. 3-4 wtryski i zaworek dawki przestaje pracować. Ponowny zapłon 3-4 wtryski i blokada itd. Zawory...
A jaka będzie różnica. Powiem tak. Chciałem go wyjąć i mi się urwał. Robiłem to w PSG 16. Miałem pod ręką taka vp44 na części. Zamontowałem i niby zapalilo ale tępo chodzi. Źle reaguje na gaz i w ogóle. Będzie to wina złego zaworu?
Po podaniu napięcia na zaciski 6 i 7 nie mam napięcia na wyjściu przewodów zaworu dawki paliwa. Po zwarciu drenu z masą napięcie się pojawia.
Witajcie. Naczytałem się już sporo o tych pompach vp44. Wiem że kiedyś to był temat tabu, ale teraz te samochody to już starocie, więc może ktoś mi udzieli pewnej rady. Wymieniłem ostatnio ten "sławny" tranzystor i jak wiadomo auto ożyło, lecz po pewnym czasie znowu odmówiło posłuszeństwa. Tym razem okazało się że uszkodzony został zawór dawki paliwa,...
Planuję eksperymentować na PSG5. W środku są pady, tak sobie myślę, że pewnie dają dostęp do eepromu. Celem jest zmiana limitera dawki. Jest 65mg.
Ford fiesta miał zawsze vp30. Pompe VP30 ma duże różnice mechaniczne i taki sam sterownik, oczywiście w każdej jest inny program. Pompa VP30 to pompa osiowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim, VP44 to pompa promieniowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim. Na pierwszy rzut oka...
Tak to jest kluczowa kwestia. Tylko, że na jednym z forów znalazłem opis gdzie piszą, że vp 29 montowana była w silnikach isuzu. I jest tam regulacja dawki paliwa jest za pomocą zaworu elektromagnetycznego a vp44 reguluje dawkę za pomocą dozatora. Tu jest ta strona:
Nie mam schematu pod ręką, ale to nie ta pompa.Rezystor wstawiało się do VP37 nie VP44.Tu rezystor nic nie da. Można próbować kombinować z przepływomierzem, ale też szału nie będzie. Wyjściem, poza chipem, jest box cyfrowy wpinany między wiązkę a pompę lub dopinany bezpośrednio do elektrozaworu dawki. Czemu pompa daje za mało paliwa ?
Witam transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44 Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem . - wymienili osłonę rozrządu po podłączeni kabla w programie...
czasami jest to wina pompy, a dokładnie zacierającego się nastrawnika dawki. ECU widzi zwiększenie naciskuna pedał gazu ale nie dostrzega zwiększenia obrotów silnika, więc uznaje że coś nie tam z czujnikiem pedału gazu. Niestety, pompa VP44 znaczy koszty
Wszystkie dwu litrówki opla są na VP44. Na VP30 tylko 1.7 do 2000 roku. Później szedł tam silnik isuzu. Astra DTL 2.0 jeżeli chodzi o wersję 82 KM ma oryginalnie tylko jedną pompę o numerze 0470504003 i koniec. Bez problemu możesz i żadnych konsekwencji możesz założyć pompę od wersji 100 km o numerze 0470504004. Także wymiana pompy nic nie daje. Jeżeli...
Komputerek pasuje do Diesli ale tylko z elektronicznym wtryskiem paliwa, Ty choć masz mechaniczną pompę to może ci się udać, bo pompa VP-44 jest sterowana elektronicznie. Może to Ci pomoże: EDC komunikuje się ze sterownikiem pompy po magistrali CAN i on dopiero steruje zaworem regulacji dawki w pompie, przewody sterujące tym zaworem są jednak "na wierzchu"....
Nie słyszałem by w e39 (5seria) były silniki 2.0 diesel, ale jak już takiego masz to daj szczegóły. Z twoich wypowiedzi wnioskuję, iż silnik na pompie vp44. 7 mg na ciepłym silniku to za dużo. Najczęstrze przyczyny zwiększonej dawki to za późny kąt wyrysku lub przestawiony rozrząd ale uszkodzenia czujników temperatur też się zdażają. P.S. Pompe wiedziałeś...
Czujnik czego ? Zewnętrznie nie masz na tej pompie żadnego czujnika, Są nastawniki dawki i kąta wtrysku. Nieruchome. Pod sterownikiem, wewnątrz pompy jest czujnik obrotów pompy, również przykręcony na stałe. Rozumiem, że chodzi o pompę wtryskową, VP44.
Zgłębiłeś tajniki budowy i działania pomp VP37 i VP44? Przy VP44 masz czujnik obrotów pompy, plus czujnik położenia wału - one określają kolejność cylindrów i ich suwy - rozdzielacz tylko mechanicznie otwiera/zamyka poszczególne sekcje pompy. W VP 37 masz czujnik wału i czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - tu z kolei one dyktują sterownikowi kolejność...
człowieku co do pomp wtryskowych które sam naprawiam to ci powiem jedno jesteś a tu wyjaśnienie dlaczego : Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy...
Witam. Mam problem z Focusem 1.8 TDDI 90KM 2000r. Samochód chodząc na wolnych obrotach sam zgasł po czym normalnie odpalił ale po jakiś 10min ponownie zgasł ale niestety już nie odpalił. W focusie był naprawiamy sterownik pompy po czym uległ ponownemu uszkodzeniu. Po tym została wymieniona pompa wtryskowa na inną używaną z innego samochodu. Sprawa immo...
Opel Omega B 2.2DTI VP44 Nie odpaliła po zgaszeniu, tester pokazał błąd kąta wtrysku którego nie można było skasować. Sterownik pompy VP44 do naprawy. Po naprawie założeniu, błędów brak, paliwo jest, sterownik ma zasilanie, wysyła sygnał na zawór dawki(sprawdzane żarówką 60W), zawór kąta wtrysku cyka. W parametrach obroty wału są, obroty pompy również,...
Zapowietrzony diesel po odpaleniu najczęściej dymi na biało, potem powinien przestać. Nadal nie wiemy, jaki to silnik... Znając VIN łatwo to ustalasz, także z tabliczki po kodzie silnika. Transit Mk6 z silnikiem 2,4 tddi o mocy 125KM ma pompę VP44, która sama się nie odpowietrzy i kręcenie jej na sucho mocno jej nie służy. Można ją uszkodzić. Powinno...
Pacjent: Nissan Almera 2,2DT 2000r pompa VP44 W sterowniku byly 2 bledy: P1251 Magnetyczny zawor regulacji dawki (syg. niezrozumialy) P1690 Sterownik pompy (uszkodzony) z czego pozostal jeden P1251 Po skasowaniu i probie odpalenia (5-7sek.) ponownie wskakuje blad P1251 (regulacji dawki). Sprawdzalem na pompie sygnal pradowy odnosnie tego zaworu i w...
Po wymianie tranzystora w sterowniku pompy VP44 od opla pompa daje za małe ciśnienie. Podłączyłem na stole pompę pod program Denisa i wywaliło mi takie błędy: 59 BIP Fault (Begin of Injection Point) (31) 53 Angle sensor/IWZ system (18) Przy podłączeniu zasilania zawór regulacji dawki odzywa się bzyknięciem, czy jest uwalona pompa mechanicznie, czy ma...
Witam, Mam problem ze słynnym wynalazkiem firmy Bosch(sterownik pompy VP44), wiem że temat trochę archeologiczny, ale mam nadzieję że mi wybaczycie. Sprawa wygląda następująco-silnik odpala i pracuje tylko na Plaku, pompa podaje paliwo tylko gdy zapali, ale nie na tyle aby otworzyć wtryski(Dodam, iż pompa została odpowietrzona). Po wykonaniu testu żarówką(odcięcie...
Witam, po kilku miesiącach walki z tą przypadłością dowiedziałem się kilku rzeczy: Przede wszystkim był przegrzany tranzystor na sterowniki pompy vp44, oraz uszkodzony czujnik obrotów w pompie pod sterownikiem. Kopcenie się zmniejszyło a obrotami rzuca ale dużo krócej po krótkim przegazowaniu jest dobrze. Oprócz tego kupiłem wtryski, spalanie było 14l,...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. To nie czytaj. Zasada działania pomp VP nie jest żadną tajemnicą i w necie masz wystarczającą ilośc materiałów na ten temat, nie ma potrzeby miziania się z przedstawicielstwem Bosch-a. Może lepiej porównać to do pracy wtryskiwacza CR. Pod względem mechanicznym nie różni się to od realizacji w mechanicznej pompie...
Sprawdzenie samochodu z pompą czy to VP44 czy VP30 zaczynamy od sprawdzenia napięcia zasilania. Tylko nie miernikiem a żarówką 12V 55W taką ze świateł przednich H4, H7. Odłączmy kostkę zasilającą pompę wtryskową od sterownika i w zaznaczone plusem i minusem na zdjęciu otwory wkładamy kable przedłużające od naszej żarówki. Żarówka po włączeniu zapłonu...
Perech, udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam podobnie. N16, 2.2 DI. Po naprawie sterownika pompy VP44, silnik ciężko odpala, ale nie gaśnie. Słabo się wkręca. Na wyższych obrotach moc jakieś 75%, na niższych jakieś 50%, ciężko ruszyć z miejsca. Po zgaszeniu, natychmiastowa próba odpalenia skutkuje odpaleniem bez najmniejszego problemu, od strzała....
Jeżeli masz P163 to masz faktycznie problem z pompą, i problem może byc wiekotorowy. Ten kod (układ krytyczny nr1) odnosi się do zasilania w paliwo, i problemem może byc np zatarty nastawnik dawki paliwa. Jeżeli jeszcze pali to nie jest źle, jeszcze sterownik pompy zyje, ale jak długo-nie wiadome. Niestety, pompa VP44 ma swoje tajemnice, i sam się za...
Witam po długim czasie. Wymieniona została pompa VP44 poprawa znaczna i brak wcześniejszych oznak. Zanim kupiłem pompę po regeneracji, zakupiłem tranzystor do sterownika. Ostrzegam nie kupujcie tego badziewia. Kolesie piszą o wersji dla warsztatów (ściema!!!). W materiałach, w których rzekomo zawiera swoją praktykę są skany z książek BOSCHA. A jego...
Potrzebuje pomocy z pompą VP jak w temacie po wymianie tranzystorka w sterowniku autko odpaliło i zaprzestało po kilku godzinach ponownie sterownik na stół i wymiana na inny tranzystorek chodziło 15min. idealnie, teraz nawet na pl-ku kontrolka(check) miga auto nie odpala.Podmieniałem dwa nastawniki dawki i tez nic proszę o podpowiedzi.Dodam ze inne...
250 tys. km bez najmniejszej usterki pompy, jak się nie kombinuje z paliwem to nie ma problemów z pompą - takie jest moje zdanie, a koło dwumasowe to rzeczywiście jest słabe w X20DTL bo go tam wcale nie ma. Silnik ISUZU jest bardzo prymitywny i ma niską kulturę pracy - jest głośny i ma spore wibracje na biegu jałowym i też ma poważną wadę (sposób zamontowania...
wymieniajcie tranzystory długo niepochodzi zalewajcie miksolem tez długo niepochodzi zrobicie za 1400 i potem sie bujacie bo niechodzi znalazłem pompiarza który robi dobrze z gwarancją: " ...mam do zaoferowania usluge polegajaca na regeneracji pompy wtryskowej VP44 do samochodów Opel .Usługa polega na założeniu kompletnego uszczelnienia wymiany tłoka...
Kolego Zico63 chyba ci się pompy pomyliły to pompa vp44 i poruszaj sobie w niej nastawnikiem,to nie silnik 1.9czy 2.5 rzędowa piątka gzie młotkiem się dawkę ustawia.
Witam.Po naprawie sterownika pompy VP44 od focusa nie można skasować błędów P1565 P1664 i jest żądanie zmniejszenia dawki paliwa.Silnik ospale wchodzi na obroty ,mniejsza moc.Co może być przyczyną.
Chip Box-y do VP44 są jeszcze pość drogie i modyfikują tylko ciśnienie i dawkę paliwa. Polecam Mapę. Tylko żeby była dobrze zrobiona przez profesjonalistę , a nie kogoś kto się uczy na WinOlsie albo jakimś innym edytorze czy automacie... Mam możliwość załatwienia pewnych sprawdzonych map lub co bardziej preferuje obróbkę oryginalnego softu.Tyle tylko...
EDC może sterować nastawnikiem dawki w pompie vp37, może wysyłać po can ramki do pompy vp44 (psg5), w silniku z pompowtryskiwaczami będzie otwierał zawory elektromagnetyczne w ww, a w systemach common rail mamy do czynienia z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi lub piezoelektrycznymi, impulsy sterujące nimi diametralnie się różnią
Witam. Mam problem z moim Mondeo. Przekopałem prawie cały internet i odwiedziłem wielu mechaników, niestety nie znalazłem nic co rozwiązuje mój problem. Może od początku... Kupiłem samochód dwa lata temu. Mondeo 2.0 Tddi 115KM. Chciałem uniknąć problemów z układem cr jednak... wjeździłem się w auto, z dołu słaby, po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów auto...
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
Masz zamontowaną w silniku pompę wtryskową VP44, po wymianie filtra zapewne odpowietrzałeś go na plaka i pompa pracowała sobie na sucho, wałek się wytarł i czujnik nie czyta obrotów, stąd dymienia itp., źle dobraną dawką paliwa podaną w nieodpowiednim momencie. pompa na stół, może coś się uda odratować... Jak nie to druga z identycznymi nr-ami inaczej...
Tu masz bardzo ładnie wyjaśnioną jedną z częstszych przyczyn: (post #34). W skrócie usterka mechaniczna pompy, nie związana bezpośrednio z elementem którym steruje tranzystor (zaworem dawki), ale powodująca "mocniejsze" wysterowanie tranzystora, prowadzące do jego przegrzania i uszkodzenia.
Pompy VP30 VP44 mogą się uszkodzić podczas zapowietrzenia. Takie podmiany sterownika czy całej pompy to dla elektroniki zabójstwo. Często tak jest, że samochód pracował bez zarzutu, odpalał w przymrozki i nagle zgasł i koniec, lub ktoś zgasił samochód za 5 minut chciał odpalić i już się nie odezwał. Sterownik uszkodzony. Ogólnie to jest taka zasada...
Jeżeli samochód ma problem z odpalaniem to najczęstszą przyczyną w silnikach z pompami vp44 czy vp30 jest właśnie pompa i koniec a dokładniej elektronika czyli sterownik lub mechanika czyli najczęściej zacierający się tłoczek. Uszkodzenie sterownika a dokładniej w tym przypadku jego przegrzanie bądź niewłaściwa naprawa może skutkować zaniżoną dawką...
Witam... Mam problem z Saabem 9-3 2.2 tid z 2003 roku. Jest to silnik na pompie Vp44 i sterowniku psg16. Samochód pewnego razu nagle zgasł sygnalizując błąd p0607. Wymieniłem tranzystor w sterowniku na Irlr3636, poprawiłem przewody od zaworów dawki i początku tłoczenia. Dodatkowo do emitera tranzystora została do prowadzona masa była uszkodzona. Rezystancja...