Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
Mam takie pytania odnośnie w/w wymienionego czujnika. Czytałem na forum że ma to tykać a jak nie tyka to jest źle. W jaki sposób można sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny czy nie? Jestem świecie przekonany, że wcześniej tykał u mnie już po przekręceniu zapłonu, a teraz nie. Czy jest walnięty?? Ostatnio zauważyłem jadąc autostradą, że przy 3000obr...
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np....... żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów. Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i...
Podstawa to diagnostyka z tym brakiem mocy ale sadze ze to turbina a co do stukania to ciezko cokolwiek powiedziec bez obejrzenia samochodu ale te dwa obiawy moga swiadczyc o braku podciśnienia czyli wakum.
Cześć TDI 1.9 AHU na zwykłej pompie rotacyjnej. Proszę pomóżcie ustalić po objawach którędy ucieka olej. fakty: - Pobór oleju 0,5L /1000km. - Silnik suchy (brak wycieków) - Silnik pali na strzał, ma moc - Korekty wtryskiwaczy, kąt zapłonu, Dawki paliwa - Wszystko idealnie. - Została wymieniona Turbina i nic to nie zmieniło - Cały dolot suchy jak pieprz...
Witam, jestem właścicielem w/w VW passat. W garazu zauważyłem mała plamkę oleju. Zaniepokojony tym, sprawdziłem stan oleju i okazało się, że na bagnecie poziom oleju oscylował na minimum. Dolałem olej i udałem się do mechanika. Po wymyciu silnika okazało się,że olej ubywa z misy olejowej. Mechanik także sprawdził przewód turbiny, w którym widać było...
maciej66666: Pierwsza sprawa samochody z turbiną nie bardzo nadają się do miasta ( poczytaj o tym jak dbać o turbinę , o jej chłodzeniu po dość ostrej jeździe ). Druga - koszt koła dwumasowego (jego wymiana co 2 wymiany sprzęgła w Dizlu) Trzecia - koszt poduszek olejowych pod silnikiem Passata Czwarta - koszt wymiany przedniego zawieszenia w Passacie...
odpowiem tylko glupim uzytkownikom lanosow i wszystkich innych super szybkich samochodow, ktorzy bardzo szybcy sa na prostej i pustej drodze, a w trudniejszej sytuacji czy wiekszym miescie niewiedza co robic. Mam w rodzinie Passata 130km nie powiem super samochod inna bajka super przyspieszenie, tylko ze w tym czasie jak ja smigalem sobie moim slabym...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Witam mam passata z 98 r 110 km 1.9 tdi i problem z turbina tzn dziwnie dziala,dziala mi odrazu ze startu tzn slychac ja do okolo 3000 obrotow jak potem mulowato a okolo 3300 wylacza sie calkowicie silnik chyba przechodzi w stan awaryjny i turbina wogole nie dziala...po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok ztn do 3000 obrotow...czasem turbina...
Witam! Około 1.5 roku temu kupiłem samochód Vw Passat i wtedy zaczął się problem, a mianowicie gdy obroty wzrastały ponad 3000 odcinało turbinę. Po miesiącu wszystko było już normalnie przy samochodzie nie było nic robione, ale po roku użytkowania problem znów się pojawił i tu moje pytanie co się dzieje jak to naprawić?
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Siema. Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM. Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również....
Witam passat b6 nowa turbina (regenerowana) pracuje Ok podciśnienia wszystkie Ok zaworek od turbiny nowy , układ dolotowy Ok egr Ok przepływomierz Ok. Samochód niby jedzie ale nie tak jak powinien . W przeszłości w nim były robione pompowtryskiwacze z tego co wiem były na reklamacji te pompki i za każdym razem samochód był słabszy, wymienili pompki...
Witam. Mam problem z autem i już nie mam pomysłów co dalej robić. Mianowicie auto na biegu jałowym pracuje równo bez problemów. Niestety podczas przyspieszania bardzo mocno szarpie. Nie zależnie który bieg jest wbity ani jakie ma obroty efekt szarpania występuje. Sprawdzałem już kilka rzeczy i nie wiem co mogę sprawdzić dalej. Dodam że nie wyskakuje...
A mianowicie w moim passacie b5 1.9 tdi 90km 1998r , występuje problem z turbina , ogólnie auto się ładnie zbiera ale przy przyspieszeniu strasznie kopci na czarno i jak na 5 biegu chce6 jechać v-Max to auto jedzie do 130 i turbina się odlacza , ale gdy podczas jazdy przy tych 130 puszczę i nacisne ponownie padał gazu turbina znów się załącza i po chwili...
Tym zaworem najczesciej steruje taki maly switch , ktory jest zamontiowany na pompie wtryskowej , ale byly rozne wersje tego , ale w passacie najczesciej bylo tak jak pisze . Dziala to tak ze przy pewnych obrotach , a dokladniej przy pewnym wcisnieciu pedalu gazu , ciegno przyspieszenia na pompie przesuwa sie tak ze przelacza przelacznik , ten natomiast...
Mam vw passata z 2003 r z silnikiem 1.9 tdi 130 konnym , skrzynia tiptronik.Mój problem tkwi w tym ,że na zimnym a czasem i na rozgrzanym silniku podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu następuje zablokowanie mocy i samochód jedzie tak jak by w trybie awaryjnym bez więkrzej mocy i przyśpieszenia aż do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu...
A zapomniałeś o najważniejszym... diagnostyka komputerowa, turbina, zaworki sterujące turbiną i egr..
Na poczatek, zaworek sterujacy turbina do sprawdzenia- przy turbinie znajdziesz taka jakby puszke do niej dochodzi wezyk, podazaj za nim to znajdziesz elektrozawor sterujacy. Mozesz podmienic na chwile z elektrozaworem sterujacym egr-to element na kolektorze ssacym, do niego rowniez dochodzi wezyk po ktorym znajdziesz elektrozawor. Zamien je. Jezeli...
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk ustaje jednakże auto traci moc. Ciężko się rozpędza...
Witam Wszystkich. Posiadam Passata B5 kombi 1.9 TDI 110KM. Często wyłącza się w nim turbo przy wyprzedzaniu, po ponownym uruchomieniu silnika turbo działa. Czy jest to przyczyna czujnika EGR?
Witam. Kupiłem niedawno passata 1.9 TDI 130 KM z 2001 roku i przebiegiem ok 250 tyś i zauważyłem że podczas jazdy przy dużym obciążeniu (tj. przyspieszanie podczas wyprzedzania, przyspieszanie pod górę) rozłącza się turbina i auto staje się toporne i nie przyspiesza. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu go wszystko jest ok. Czy może to być wina turbiny...
Witam czyściłem u siebie kierownice w turbinie i wydawało mi się , że wszystko ok(nieprzechodzi w tryb awaryjny), sztanga pracuje płynnie od dołu do góry i odwrotnie, jednak po obejżeniu filmiku na necie(gdzie jes pokazane jak powinna pracowac,że podnosi sie i opada natychmmiastowo, a u mnie troche to trwa podnoszenie jak i opadanie) okazuje sie,że...
Kolego, www.forum.vw-passat.pl ! Dział B5, dział Tuning mechaniczny... Z mojej strony dodam tylko tyle że zwiększenie mocy na oryginalnej turbinie czy też wsadzenie większej dmuchawy wiąże się ze zmianami w kompie których sam nie zrobisz. Koszt ok 700zł...
Witam serdecznie Zanim udam się do kolejnego mechanika proszę Was o poradę mam następujący problem W zimę jak samochód stał i zrobiłem nim 5-10km i nie zdążył się silnik dobrze nagrzać po zostawieniu go czy to godzinę czy kilka miałem problem z odpaleniem w mrozie(trzeba bylo męczyć go z 10-15sek) zdażało się, że jak chodził na luzie to potrafił się...
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Witam! Auto- VW Passat B5 1.9 TDI AFN (110KM). W najbliższym czasie będę wymieniał turbinę ponieważ stara padła. "Nowa" turbina będzie po regeneracji. I teraz moje pytanie jakie są zasady przekładki turbiny, co powinienem wiedzieć, na co zwrócić uwagę? Czy wystarczy tylko nową zamontować w miejsce starej, wszystko podłączyć i ma hulać czy trzeba coś...
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Witam, w moim passacie B5 1.9 TDI 115KM zauważyłem że po nagrzaniu silnika i gwałtownym przyspieszaniu słychać tak jakby "wycie" huczącego łożyska . Miejscowy mechanik powiedział , że to oznaka kończenia się żywotności turbiny. Dźwięk ten tylko słychać w przedziale od 2tyś obr do ok 3500 tyś. Na wolnych obrotach nie słychać tego wycia ( słychać je tylko...
Witam może zacznę od początku, niedawno mialem problem z autem ponieważ w trakcie jazdy turbina wchodziła w stan awaryjny. Mechanik oczyścił zawór egr, stwierdził że w intercolerze znajdował się olej, po wizycie u mechanika nic się nie zmieniło turbina nadal wchodziła w stan awaryjny brak mocy itp, więc pojechałem na komputer usterka została znaleziona...
Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później...
Witam, mam dość dziwny problem, czytałem o tym na forum, ale tak sobie zaśmieciłem głowę, że sam już nie wiem co robić. Padła mi turbina w Passacie 1,9 TDI 130 km AWX. Pobrało olej, który został spalany w silniku po wyłączeniu stacyjki przez ok 5-10 s. Kupiłem turbinę po regeneracji, starą oddałem. Mechanik ją wymienił, wszystko ładnie pięknie, ale...
Mam problem z mocą auta. Raz jest moc, raz nie ma mocy. Wymieniłem na używany czujnik doładowania turbiny, auto szło i dostało moc na parę dni, po tych dniach znów straciło moc. Wykręciłem ten czujnik, podmuchałem po tej sondzie od spodu, auto znów dostało moc ale na jakiś czas i znów to samo.W tej rurze co jest czujnik przykręcony zauważyłem trochę...
Witam, mam prośbę o pomoc w ustaleniu przyczyn przeładowywania turbiny. Przy ok. 3500 obr/min silnik wchodzi w tryb awaryjny (traci moc), ale przy tym nie świeci żadna kontrolka. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnik odzyskuje moc. Sprawdzona dźwignia turbiny - chodzi lekko, sprawdzona gruszka - trzyma podciśnienie, podmieniony zintegrowany sterownik...
Witam wszystkich przepraszam jak coś poknociłem, mam passata z 2006 2,0 Tdi i padła turbina olej się nalał wszędzie ( intercooler układ wydechowy ) po regeneracji turbiny oczywiście wyczyszczeniu wszystkiego auto zaczęło jeździć, ale jednak zapchał się filtr DPF, ale kupiłem środek i przez Sondę lambda wlałem zgodnie z instrukcjami pojeździłem wszystko...
Witam. Mam problem z Passatem 1,9 tdi 130KM 2003r AVF. Problem dotyczy braku załączania się turbosprężarki. Po odczytaniu błędów wywala błąd zaworu N75 ,N239 i N17.Błędów ne da się wykasować . Znalazłem przytopione do kolektora wydechowego przewody od N75. Założyłem nową kostkę zlutowałem założyłem nowy N75 i reakcji brak. Moje zapytanie brzmi czy te...
witam. Mam problem z moim autem więc liczę, ze ktos mi pomoze. Od paru lat borykam sie z problem przeladowania. Musze sie w koncu za to porzadnie zabrac bo lato sie zbliza i dalsze wyjazdy wiec wrzucam logi do oceny. Wiem, ze przeladowanie to problem zaworka n75 albo gruszka albo zapieczone kierownice. Prosze o ocene tych logow i zwrocenie uwagi na...
Niestety stało się najgorsze z możliwych.Ale od początku... ...od pewnego czasu passatowi brakowało mocy.Najpierw tubo wyłączało się powyżej 120km/h.Choć nie zawsze.Od paru dni auto zamiast 131KM miało max.70KM.Pierwsze co mi przyszło na myśl,to turbina się przycina znowu.Piszę znowu,ponieważ ta o której piszę jest po regeneracji.Przejechałem na niej...
W dieslach jest wszystko możliwe. Ja znam przypadek gdzie turbina była podkręcona i dmuchała drugie tyle co powinna a wtryski lały. Mimo to auto miało buta - do czasu a pacjent to Audi A4 B5 z 1,9 TDI. Jak długo kolega ma to auto? Czy niedawno kupione bo być może w silniku jest doktor zamiast oleju, że wyszły dobre ciśnienia. A ze spalaniem to pewnie...
Witajcie. Na wstepie powiem ze jestem tu nowy wiec jesli pomylilem dzialy to przepraszam i prosil bym o przeniesienie do wlasciwego dzialu aby uzyskac pomoc od Was... Mam problem odcinajacego turbo po wymianie wszystkich wezykow podcisnienia,i najprawdopodobniej pomylilem ich podlaczenie w zawoze N75 i teraz turbina odcina ale dopiero od 3 biegu na...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
witam zrobiłem logi dynamiczne i statyczne , ale nie potrafię ich odczytać może wy mi pomożecie . dodam ze głównie chodzi o bład 550 i odcinanie turbiny , może widzicie co jest nie tak , co jest do zrobienia , wymiany , poprawy ustawienia ? z góry Wielkie dzięki za pomoc ! Passat b5 1.9 tdi 90km AHU 1998r kombi linki do logów dynamicznych linki do logów...
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
Witam. Mam problem z swoim paskiem. Chodzi o to że turbo nie działa na zimnym silniku tak jak by był w trybie awaryjnym. Dopiero po przejechaniu około 30km zaczyna działać. Drugi problem taki że jak już turbina się zalaczy to przy przspieszaniu tak około 1800-2600 trzęsie silnikiem i średnio przyspiesza po 2600 jest wszystko w porządku. Dodam że problem...
Witajcie koledzy! Mam problem z Vw Passatem B6 z roku 2010 silnik 2.0 tdi cbab otóż: podczas jazdy zapaliła się kontrolka świec żarowych. Ta jak się włącza zapłon i po kilku sekundach gaśnie. Zapaliła się ona i migała podczas jazdy i auto straciło moc i szybko zaparkowałem auto. Czy to może być zawór turbiny n75? Proszę o pomoc
Witam, mam autko od 4 dni jak w temacie, jest to 105 konny silnik BLS z filtrem cząstek stałych. Silnik po przekroczeniu określonych obrotów zalicza tryb awaryjny. Wyskakuje błąd P0299 czyli niskie doładowanie. Obstawiam ze coś z turbinka. Zapalam silnik , na wolnych obrotach pracuje idealnie równo około 800 obrotów, nic nie faluje. Obserwowałem sztangę...
mam passata B5 1.9 TDI (110 KM)odcina mi czasami turbine przy 120 bylem u mechanika przeczyscil i po 900 km bylo to samo i nie wiem co sie dzieje mechanik mowil mi ze trzeba bedzie wymieniac turbine ale to jest duzy koszt moze da sie cos innego zrobic prosze o propozycje
Witam koledzy! Mam Passata B5 lifting 2001r1,9 TDI 101 km i pojawił mi się problem zupełny brak mocy, samochód długo się rozpędza, ale gdy osiągnie 2200 obrotów silnik załącza się turbina i samochód ostro przyspiesza, tak więc turbina jest chyba OK, choć nieraz załączy się i przy 2800. Jazda przy obrotach do 2200 to katastrofa, mała górka i trzeba schodzić...
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli...
W sumie to dobrze mówisz troche się robiło samemu a i klucze posiadam a zawsze to i uciecha większa jak się coś samemu zrobi. Myślę tylko o jednym bo duzo osób pisze na różnych forach że wyczyścili turbiny i na miesiąc było dobrze a poźniej znowu to samo. A tą uszczelke dostałeś w sklepie motoryzacyjnym czy w serwisie? Bo chodzi chyba o tą co olej dochodzi...
Witam Mialem podobny problem w vw golfie iv 1,9 tdi ARL150KM podczas przyspieszania szarpalo glownie bylo to odczuwalne jak zalaczala sie turbina, przy jezdzie pod gore, pod obciazeniem. 0 wymien filtr paliwa zalej pewne paliwo 1 kolejnosc sprawdz wtyczki na pompotryskach (lubia byc luzne) 1 synchronizacja pompowtryskow (nie obedzie sie bez VAG'a) najepiej...
Witam, zamieniłem toyote na paska b5. 1.Prędkość Maksymalna V-max 165km/h. Niestety czemu ? Nie wiadomo. Miałem kiedyś auto z grupy VW byla to Skoda Fabia 1.9 tdi ze słabszym silnikiem 101 KM, tutaj ma 'niby' 85 KW TJ 115 KM i grzałem tamtym autem 200 km/h na a2 bez problemu. Tutaj na razie kibel - żeby było ciekawiej auto zostało podłączone w dniu...
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
czesc. od pewnego czasu moj passat nie ma mocy. Nie chce lecieć wiecej niz 140km/h a spalanie w mieście podchodzi pod 9-10l i dynamiką też nie grzeszy. Turbina ok, vag pokazuje ze ma prawidłowe doladowanie. dodam ze wszystkie filtry, olej i wężyki od podcisnienia zmieniałem kilka dni temu. moj silnik to 1.9 tdi 90km 1z 1995r ktoś ma jakiś pomysł co...
Zakładam drugi temat ponieważ poprzedni temat został mi zablokowany i nie mogę się wypowiwdzieć co do dalszych następstw mojego problemu z turbiną ,jedni reagują na moją prośbę i chcą pomóc a inni się wymądrzają i wnoszą zamęt do tematu, krytykują moją pisownię ,moje pytania a to nie jest moim zdaniem egzamin z matury tylko piszę jak potrafię przedstawiam...
A myślisz że nie byłem u tzw "fachowca", owszem jeden chce wymieniać turbinę ( która ma przejechane 40tyś a jest oryginalna), a drugi usunąć DPF ale żaden nie gwarantuje że po tych zabiegach za które oczywiście ja zapłacę ,nie będzie mi przerywał, więc podziękowałem im. Ja uważam jest to coś z EGR, tylko muszę się upewnić. A czujniki stop i sprzęgła...
Witam. Mam problem z VW Passatem B5 TDI 2000r. Po dłuższej jeździe na tylnej szybie i zderzaku jest pełno plam oleju. W kolektorze ssącym, w turbinie i w całym układzie ssącym też jest pełno oleju. Teraz pytanie. Czy przyczyną może być turbina, czy uszczelniacze na zaworach, czy może pierścienie ? Silnik: 1.9 Tdi 136 KM. Jeżeli potrzeba jeszcze jakichś...
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki spadek ciśnienia w układzie a co za tym idzie utrata...
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
Witam. Po wymianie głowicy wraz z pompowtryskiwaczami pojawił mi sie problem w samochodzie w passacie b6 z silnikiem 1.9 TDI 105KM BLS . Mianowicie samochód nie ciagnie od dołu. Pompowtryskiwacze sa z tymi samymi numerami. Wczesniej wszystko było ok i nie wiem o co chodzi. sprawdziłem zaworek turbiny czujnik ciśnienia wszystko jest ok. Myslałem ze moze...
Witam.Mam problem z passatem b5 1.9 tdi 2002r. który polega na tym,że podczas jazdy zapala się kontrolka od ESP po czym silnik zaczyna trochę szarpać i traci moc.Dodatkowo cały czas mruga kontrolka świec żarowych.Kiedy go zgaszę i odpalę to przez chwilę jest dobrze aż do czasu gdy zapali się esp i znowu odcina moc.Na kompie pokazuje tylko czujnik stopu...
Marka:vw Model:passat b6 2.0 TDI DSG BMR Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): Witam, potrzebuję ori wsad do passata b6 2006 r. 2.0 TDI DSG 170KM BMR, nr sterownika to 03G 906 018 EM, DIESEL SIMOS PPD 1.2, 5WP45562 AD. Został usunięty DPF programowo i nagle tak jakby stracił moc. Jak gwałtownie chcę przyspieszyć...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Zamontowałem Włącznik tempomatu. Przestawiłem komputer, ale nie chce zadziałać. Program serwisowy pokazuje poprawną instalację. czy możliwe, że jak mam zbyt dużą dawke na turbinie to komp nie włącza mi tempomatu.
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
To bardzo czeste uszkodzenie TDI. Przyczyna moze byc przytkany intercooler ojejem ,ktory niestety dostaje sie tam z turbiny. A druga przyczyna to kolektor dolotowy na jego sciankach od wewnatr osadza sie wegiel z olejem co zwerza jego srednice i silnik dostaje za malo powietrza , Widzalem wiele TDI z tym przebiegiem i w kazdym kolektor jest do czyszczenia....
Napisz jakie są objawy, jesteś pewny, że turbina nie chodzi? czy tak ci się zdaje, bo maszynka słabsza czy co?
witam!!! wszystkich .. tak jak wszyscy koledzy pisza to według mnie maja rację, najlepiej podpiąć auto pod vag-a , te samochody tylko tak się naprawia:) miałem podobny problem z b5 okazało się że była zła wartość doładowania, po oględzinach auta znalazłem pękniety przewód z turbiny do ssącego ,pęknięcie było tak małe że go widać nie było ale vag to...
Sprawdzałem tylko katalizator, a łopatki turbiny były robione zobaczę i poszukam tego warsztatu.
sprawdz wezyk miedzy n75 a puszka turbiny,ciegno sprezarki moze nie chodzic w calym zakresie,filtr powietrza zapchany,nieszczelny dolot,zapchany intercooler,no i zasyfiony egr,musisz sprawdzic te miejsca. Vag zglasza usterke? Doladowanie powinno byc na poziomie ok 2000mbar (3 bieg ok 3500 obr) a masa powietrza ok 850 mg
Czyli jest połączony z kolektorem wężykiem? Jest wymienny? Problem polega na tym że turbina dmucha, vag pokazuje błąd 00575, a odczyty w kanale 11 ciśnienia doładowania nie zmieniają się.
witam serdecznie może będziecie wiedzieli o co może chodzić turbina działa prawidłowo dziś zamontowana po regeneracji interkuler przeczyszczony bo był cały w oleju kolektor przeczyszczony niemniej jednak samochód nie chodzi prawidłowonie ciągnie chodz ma 130 koni tak jakby brakło mu powietrza lub jakby nie miał doładowania proszę o pomoc jeśli ktoś...
witam serdecznie może będziecie wiedzieli o co może chodzić turbina działa prawidłowo dziś zamontowana po regeneracji interkuler przeczyszczony bo był cały w oleju kolektor przeczyszczony niemniej jednak samochód nie chodzi prawidłowonie ciągnie chodz ma 130 koni tak jakby brakło mu powietrza lub jakby nie miał doładowania proszę o pomoc jeśli ktoś...
I wygląda na to że temat znowu poleci do kosza. Takich samochodów nie naprawiają domorośli magicy, tutaj trzeba skomplikowanego sprzętu komputerowego i sporego zasobu wiedzy. Pierwsza rzecz - odczyt błędów ze sterownika pojazdu, inspekcja raczej nie wiele ma z usterką wspólnego. A co do gwizdu -może być dziurowy przewód do IC, może się turbina kończyć...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
intercoler i egr nic do tego nie ma najprawdopodobniej odłączyło Ci sie podciśnienie od turbiny czy tez masz przepływke do kitu lecz prędzej bym sugerował ze podciśnienie szlak traił to taki cienki wężyk :P koszt naprawy ok . 27 zł.
Samochód był sprawdzany na kompie i zadnych błędów. Ale czytałem na forach ze to moze być przepływka, n75 lub węże gumowe. Jeżeli możesz naprowadzić mnie na jakiś trop to bardzo proszę, bo nie wierzę mechanikom. Już wzioł za czyszczenie turbiny 600 zeta. I dalej to samo tylko coś bardziej gwirzdże.
Witam. Posiadam passata B5 został w nim wymieniony ślinik w Niemczech ale samochód nie ma przyspieszenia chodzi jak zwykły TD. Wymieniłem przepływomierz sprawdziłem i wyczyściłem turbinę, katalizator został przebity, filtr powietrza tez został wymieniony A auto nadal słabe. I mam pytanie czy może to być winna nie zgrania komputera z silnikiem??
Na sam rozruch silnika niema wpływu uszkodzona przepływka lub turbina. Sprawdź koło zębate na wale korbowym ( zerwany klin ) lub koła pozostałe na pasku rozrządu.
Wydaje Mi się że turbina jest w porządku, rozbierałem ją i nie ma tam łopatek kierownicy, jest jakaś inna ale firmy GARETT. Zastanawia Mnie dlaczego wyskakuje Mi taki komunikat, zmieniłem równiż czujnik temperatury oleju i tego komunikatu nie mogę wykasować. zastanawiam się czy może to coś z komputerem? Czy wymieniać go? To są same koszty które ponosze...
Ok. Dodam jeszcze, że przy 100tkm zmienili turbinę i przepływomierz. Zmieniono też świece żarowe (akcja serwisowa). Albo serwis naciągał tą firmę, albo jeżdżący tym autem był wymagający he he :-)
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Tak około 2cm, jak tak nie jest to zdejmij wężyk i rozruszaj sztange, wyczyścisz w ten sposób sadze która przy blokowuję kierownice w turbinie, przyczyn może być wiele, nie łódź się tym że trafisz za pierwszym razem.Silnik AFN ma to do siebie że trzeba w nim sprawdzić wszystko po kolei: turbina, nieszczelność w całym dolocie, przepływomierz, nawet ten...
Witam. Mam problem z VW passatem 1.9 TDi B4 110KM, 1996 rocznik. Samochód po kupnie wprost uciekał spod nóg, obecnie to wielki muł. Moim zdaniem to turbina, wyłącza się przy ~2,5 tys. obrotów. Dziwne jest to, że czasem po wyłączeniu silnika (podczas jazdy) i ponownym włączenie przez jakiś czas jedzie prawie po staremu, gdy obroty osiągną ~2,5 tys, znowu...
Mihas66 TDintercooler a TDI to dwa rozne silniki , sama zwiekszona dawka nic nie zmienia i zaslona i tak bedzie , wraz z dawka trzeba zwiekszyc cisnienie doladowania aby nie bylo za nami zaslony dymnej chociaz przy silniku TD jest to nie mozliwe aby znacznie zwiekszyc osiagi i nie puszczac "dymka" .Zwiekszenie cisnienia na wtryskach raczej nic ci nie...
Kolego twierdzisz, że jeździsz autkiem (dieslem) od niedawna, tak na marginesie ja mam takie samo autko. Orientujesz się, że Twoje auto posiada najsłabszy silnik (90 km) chyba, że masz podrasowane elektronicznie. W silnikach z turbiną występuje tzw. "dziura turbinowa" i w przedziale obrotów 1000 do ok. 1800 silnik jest mułowaty i dopiero od ok. 1900...
Co muszę zamontować (lub wymienić) aby móc zmienić 1,9 td na 1,9 tdi? Pytam, bo mam 1,9 tdi taki po kolizji zaworu na 1 cylindrze, myślę o wstawieniu wszystkich nowych gniazd z zaworami, innej misie olejowej, bo jest tam z b5, ale jeśli pasuje, to niech zostanie no i wymiana 1 tłoka wraz z tuleją (bo jest na niej rysa) i korbowodem (który został pogięty)...
Witam serdecznie. Kilka miesięcy temu zakupiłem paska z XI/2006r 160 tys przebiegu. Zapchał mi się filtr DPF. Otóż po tym zabiegu auto zaczęło kopcić po dodaniu gazu i gwałtownym depnięciu z 1 i 2 biegu. Na wyższych biegach zbiera się przyzwoicie i nie dymi. Odczuwam taka przypadłość otóż zmieniając bieg z 1 na 2 silnik zaczyna iść żwawo jak złapie...
Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli...
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
Koledzy-jestem w posiadaniu vw passat b5 1.9 tdi 90 kw- 1999r i mam spory kłopot. Auto nie ma mocy /jakby był sam diesel bez tdi/-podłączony był pod dwa komputery /systemy vw/ i nie wykrywają żadnych problemów, błędów. Sprawdzono n75 /wymieniono na sprawną z użytkowanego auta, turbinę/działanie kierownicy czy też gruszki turbiny/ , przepływkę /wstawiana...
Wymieniałem wczoraj te wężyki ciśnieniowe od turbiny i ściągałem pokrywę plastikową od silnika. Potem przejechałem tylko około 2 km i gębą w kiere brak mocy. dodam że juz przedtem odczuwałem czasem braki w mocy. I jeszcze jedno pytanko czy po tych logach da się ocenić stan turbo ( łopatek ) i tych EGR itp.
Mam problem z passatem. W trakcie jazdy niezależnie od techniki jazdy traci moc po około dwóch minutach jazdy i nie odzyskuje. Po włączeniu zapłonu i odpaleniu jedzie normalnie i po około dwóch minutach traci moc. Vagie sprawdzałem tylko jeden błąd pokazuje przeładowania. Sprawdzałem kierownice w turbinie działa idealnie wszystkie przewody, zawór sterujący...
VW PASSAT 1.9 TDI, 131 PS, 2004 r. Pół roku temu samochód miał regenerowaną turbinę z powodu przecieku z lewej strony przed interkulerem. Obecnie pojawiły się większe plamy, więc pojechałem na reklamację i dowiedziałem się, że silnik daje olej odmą. Podłączony do odmy został wąż z plastikową butelką, aby sprawdzić czy występują wycieki. Auto stało 2...
Faktycznie w tej a4 też jest taki. Inna sprawa że są dwa takie. Jeden po lewej stronie na dolo koło turbiny a drugi z tyłu silnika między grodzią a silnikiem. Ja miałem golfa 90KM dlatego może u mnie był jeden taki jeden taki. Tutaj masz obszerny temat dotyczący N75. Co prawda dotyczy silnika 1Z ale zasada jest taka sama.
Po co tak krzyczeć wystarczy wytłumaczyć dla kolegi. Zaczynasz od wyjęcia ecu, rozkręcenia, wylutowania pamięci. Tu zaczynają się problemy, lutownica droga programator drogi. Jak już odczytasz to kupujesz nowe pamięci, bo org są jednorazowego zapisu. Kolejny problem to jest to, co tam wgrasz. Sam raczej tego nie zrobisz, gotowiec znaleziony w necie...