Witam. Mam kilka niewiadomych to może ktoś mi rozjaśni a przy okazji kumuś kiedyś będzie prościej znaleźć coś bo będzie już tutaj napisane. Chodzi o ustawienie kąta wtrysku we władymircu. Przeczytałem ten temat i całą resztę dostępną w internecie. Wydaje mi się, że wszystko robię dobrze ale nie ma spodziewanego dobrego efektu. Byłem zmuszony wymienić...
Po tym jak reaguje na gaz i jak szybko wchodzi na obroty, można wnioskować, że może mieć nieco za wczesny wtrysk. Także za wysokie wolne obroty mogą być spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem. Dlatego wpierw ustawiłbym prawidłowy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jak Bóg przykazał, na kołkach. Jeżeli jesteś pewny prawidłowego ustawienia, obniż wolne...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Witam, Prawdopodobnie ustawiłeś zbyt wczesny kąt wtrysku. Przestaw na kółku wielootworowym albo na śrubach regulacyjnych z podłużnymi otworami, jeśli nie chcesz zdejmować wlewu oleju. W tym drugim przypadku, żeby opóźnić wtrysk trzeba przekręcić pompę w kierunku od bloku silnika na zewnątrz. Pozdrawiam vper
Zbyt wczesny wtrysk.
Czy sa jakies błędy? Klekotał bo za wczesny wtrysk. Po prostu raczej trzeba pokręcić pompą i sprawdzac aż linia wtrysku bedzie miedzy niebieska linia a zieloną.
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
"samochod z rana jak odpali ma baaardzo niskie obroty i kopci na bialo po przygazowaniu." skoro przyśpieszacz wyciągniesz i chodzi ok to wiadome ze kąt zły ...i co znaczy ze pompa rozregulowana ?? rozbierałeś ją na części pierwsze ?? sprawdź wartość na zegar wtrysku .. ewentualnie przyśpiesz trochę... twardsza praca będzie mówić o zbyt wczesnym wtrysku...
Za wczesny kąt wtrysku, za duże ciśnienie na wtryskiwaczach itp. Tam się chyba kąt wtrysku przez obrót pompy ustawia, jako że to chyba francuski silnik. Bez specjalistycznego zegara nic nie zrobisz.
Za wczesny wtrysk paliwa, może być jeszcze zapchany filtr powietrza lub jego osprzęt. Po prostu przekręć pompę aż zacznie kopcić na biało, potem ją ustaw po środku i wszystko.
No to troche przyspiesz wtrysk. Ustaw go tak żeby początek wtrysku był ok 3-5 stopni przed górnym martwym punktem. Jak silnik chodzi bardzo twardo to oznacza, że zapłon jest zbyt wczesny.
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
Cześć, potrzebuję porady. Mianowicie po remoncie kapitalnym silnika, dziś przyszedł czas na ustawienie kąta wtrysku. Okazało się że na pompie zabrakło mi fasolki bo nadal mam wtrysk za wcześnie ale niewiele bo o ok 3-4 stopnie. Zaczyna się przed trzema kreskami na kole zamachowym. Ale silnik pali bardzo dobrze i reaguje świetnie na gaz. Pompa nówka...
kolego czy możesz mi coś powiedzieć na temat tych korekcji czy nie? jak nie to po co tyle piszesz i w ten sposób mi nie pomagasz?? Znowu ględzisz że nie próbuję pomóc, Ty po prostu nie rozumiesz co do Ciebie piszę. O to artykuł o którym pisałem: ...Wtryskiwacze CR można skutecznie sprawdzić jedynie na silniku, nie poza nim. To po pierwsze. To jest...
Witam, Najważniejsza sprawa to odpowietrzyć układ paliwowy. Kiedyś przyglądałem się wymianie pompy wtryskowej w T25, którą przeprowadzał "rutyniarz". Wyglądało to mniej więcej tak: - w pierwszej kolejności facet odpowietrzył pompę luzując śrubę jednego z dwóch przewodów paliwowych z tyłu pompy (od strony bloku silnika) - dalej odpowietrzył filtry paliwa....
Czołem koledzy, Historia jest długa, ale muszę opowiedzieć żeby przejść do pytania. Wymiana silnika pół roku temu. Po wymianie okazało się, że dymi na niebiesko. Wtryskiwacze sprawdzane. Mechanik powiedział, że " wtryskiwacze dobre. Chodzą równo" . Diagnoza - nowy silnik ma rozwaloną górę - uszczelniacze zaworowe, itd. Zrobiona głowica kompletna przez...
Charakter usterki wskazuje raczej na problemy z wiazka badz komputerem. Pamietam jednak, ze kiedys widzialem taka note producenta w sprawie usterki - w niektorych pojazdach z wczesnych serii - zastosowano wiazke bez kondensatora tlumiacego zaklocenia na zasilaniu cewki zaplonowej. Moglo to czasem powodowac defekty wtryskiwaczy, tak jak u kolegi jarek555m....
Czołem Panowie. Otóż mam taki blad jak \zbyt wysokie napiecie 1 wtryskiwacza\ Wiem że to stary system jednak mimo to daje mi w kość:) A więc napiszę jakie kroki podjąłem w celu rozwiązania tego problemu: 1.Cewka zaplonowa sprawdzona na 100% jest dobra. 2.Kable wysokiego napiecia i swiece zaplonowe wymienione. 3.Sondy lambda dzialaja obie bez zastrzezen....
kolego podjedż do kogoś kto ma oscyloskop i wszystko będzie jasne czy jest sterowanie czy nie Mam miernik z pomiarem współczynnika wypełnienia tylko nawet nie wiem jakie powinny być prawidłowe parametry ale chyba problem leży w przestawionym rozrządzie dolne koło wału jeżeli to jest 1Z Koło sprawdzone na warsztacie i niby ok Wartość w 2 pozycji grupy...
To napisz w końcu co za błąd sie pojawia. Zasilanie we wtyczce od wtryskiwaczami masz? Standardowo miałeś już wcześnie napisane:szukaj zgnilizny i niepewnych styków w wiązce wtryskiwacza.
Nie znam dokładnych danych do tego silnika, ale porównując z innymi silnikami to raczej za wcześnie.
Witam Ponownie ciągnik pracuje ale ma dziwną przypadłość raz na jakiś czas dodaje sobie gazu i wyświetla błąd EEM 66 czyli błąd czujnika prędkości silnika , sprawdzałem sygnał jest ale nie mogę się dopatrzeć w instrukcji serwisowej jak powinien być ustawiony gdyż był wczesnej wyciągany nie prze zemnie.
W którymś DCI też się pultał,ale fakt że też wczesnym.
Zaplon duzo za wczesny.Przy temperaturze paliwa ( okno 9) 151 poczatek wtrysku ma byc (okno 2) na 40 .
17656 - injection start regulation control deviation P1248 Zbyt wczesny wtrysk. 01314 - engine control module 013 - check dtc memory - intermittent Albo przerywa komunikację, albo był mapowany, lub przechowuje błąd.
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze. To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra. W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym...
Użyłem szukajki i nic nie znalazłem w tym temacie . Być może słabo , więc z góry przepraszam. A problem jest taki : Używam tego pojazdu głownie do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach . Jest wszystko w porządku . Auto odpala na benzynie wprost rewelacyjnie . Na gazie jeżdzi dobrze . Jak na poloneza spalanie przyzwoite . Niby wszystko wporządku ,...
Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ? Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.
Ja swojego czasu miałem ten sam temat i pomimo zrobienia softu było lepiej ale silnik nieraz zapalał za ''wcześnie'' i potrafił telepać kołem zamachowym, jeżeli nie przytrzymałem go o 1-2 sekundy dłużej na rozruszniku.Jest to podcieranie dupy szkłem ---trzeba zrobić pompę wtryskową i problem zniknie
Silnik poprzedni umarł jak każdy 1.5 dci. Proszę o wyjaśnienie na co najczęściej psuje się ten silnik. Panewke obróci lub sama wypadnie i po jego życiu. Co do odgłosu stukania no nie jest to odgłos wału. Odgłos jest jak w starym dieslu ze zbyt wczesnym zapłonem gdy dajemy mu gazu. Silnik jest też "nadpobudliwy" potrafi wolno schodzić z obrotów podobnie...
Wtryski wymienione. Różnica kolosalna. Oczywiście lekko dymi na zimnym ale tego zlikwidować się nie da. Natomiast jest to nic w porównaniu z tym co było wcześniej. Po dodaniu lekko gazu dymka nie puści. Wcześniej kotłował jeszcze więcej. No i lepiej odpala. Wcześnie potrzebował 2 - 3 razy przekręcić. Teraz pali od strzału.
Wiem, że takich tematów jest wiele ale proszę o cierpliwość i zrozumienie. Chodzi o Galaxy 1.9 AFN. Chciałbym się poradzić czy to już są wczesne objawy luzowania się koła pasowego na wale. Otóż, ustawię początek wtrysku idealnie na 49-51 i jest OK. Przejadę się autem podłączę vaga i początek wtrysku jest już 42-45. Znów sobie pojeżdżę, podpinam vag...
Być może się mylę, ale coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu. Myślę że jest za wczesny zapłon, dowodem jest wyższa temp cieczy chłodzącej czyli 97 stopni, może to być związane z tolerancją czujnika temp. Jeśli jest za wczesny zapłon dochodzi do spalenia stukowego, sterownik różnie opóźnia w zależności od spalania stukowego i stąd ta kiepska kultura...
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Witam, wiem ze na forum sporo materiałow na ten temat ale nie moge znaleźć odpowiedzi na mój problem: -autko ciężko pali na zimnym silniku jak jeszcze świece nie grzeją(ok 5st.) (kąt wtrysku ustawiony na vagu-tdi timing) -czasami auto dostanie napadu głośnej pracy, udało mi sie zanaleźć przyczyne- kąt wtrysku jest wtedy max wczesny w grupie 000 pole...
namierzyłem wtrysk sterujący za 150 zeta podmienię i zobaczę czy coś się zmieni, za diagnostykę zapłacę więcej niż za wtrysk, opisze finał zmagań, ewidentnie źl3e jest wysterowywany dynamiczny kąt wtrysku , jak odepnę elektr zmianę kąta pracuje owszem twardo-kąt max wczesny ale za to równiutko bez przerw i kopceń.pozdrawiam
Jeszcze dopiszę , aby wyczerpać temat: siłownik jest fabrycznie podłączony pod stacyjkę (tak jak zawór start-stop pompy) ale poprzez czujnik temperatury w bloku silnika (mniej więcej pod filtrem paliwa). Czujnik ma dwie końcówki... Czujnik ma za zadanie nie dopuścić do zbyt wczesnego nagrzania siłownika w sytuacji, gdy długo odpalamy - z problemami...
Namiary na ten serwis nic nie wniosą do dyskusji. Uważam że Samochód powinien trafić w ręce fachowca , zaczyna mi się wydawać że mechanikowi skończyła się wiedza albo wogóle nie ma pojęcia co naprawia i jak tak naprawdę działa taki silnik Nie wróżę wczesnego zakończenia tej naprawy , nic na to nie wskazuje co najlepsze zaraz pewnie będzie trzeba płacić...
Zamieniłem cewki 1,2 miejscami.Nie ma większego z tym problemu. Silnik jak narazie pracuje bezbłednie, ale wcześnie usterka i tak pokazała się raz na 400km(3dni). Zobaczymy co teraz będzie... :D
Bardzo ważne jest ustawiając pompę pomiędzy kątem 54 a 24 oznaczonym na kole z wgłębieniem , aby zachować górny punkt wtrysku/martwy punkt tłoka , aby wtrysk nie następował za wcześnie ani za późno. Do tej czynności potrzebny jest kropidlak. Bowiem podczas wykonywania obrotu wałem korbowym podnosząc pierwszy tłok do góry obserwujemy w którym momencie...
To,że jest nowy nie znaczy,że nie jest rozładowany.Jest druga możliwość za wcześnie wyłączające się "ssanie"(wzbogacenie dawki po rozruchu). Jeżeli twój silnik ma pompę Lucas to jest to 1.9 d,nie Sdi.
przy niewłaściwym kącie wtrysku obojętne czy wczesnym czy późnym zużycie paliwa zawsze rośnie Tak też mi się w teorii wydawało. Nie wiem skąd to przekonanie, bo kogo bym nie zapytał to każdy mówi wczesny kąt to mniejsze spalanie i to mnie myliło. Czyli mam ewidentnie za wczesny kąt.
W takim wyciągam tylko piątego. Jak będzie możliwość to wcześnie zrobię przelewy.
Jakie są objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu i jakie opóźnionego? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Ustawiłem zapłon zgodnie z instrukcją czyt. na pierwszym otworze, traktor ładnie odpala jest silny ale hałasuje, z silnika wychodzi taki dźwięk jak by coś stukało, trzaskało, a nie dawno był robiony remont wszystko się już dotarło. Pytałem fachowców...
Skoro młotkuje to za wczesny zapłon,.
Przygód ciąg dalszy , robi się ciekawie: Po odłączeniu tego czujnika coś tam się poprawiło ,w sumie niewiele ale zawsze coś.(o dziwo nie wszedł w tryb awaryjny) Postanowiłem odłączyć przepływomierz . Ale po zastanowieniu pomyślałem aby całkiem zdjąć rurę dolotową z przepływki i całkiem go ominąć . No I tu coś drgneło :) 70% poprawy. No więc postanowiłem...
Chyba jest 1 wtrysk na 2 obroty więc Tobr Po wykonaniu banalnych przekształceń na poziomie (wczesnej) podstawówki wychodzi dokładnie to samo Obr = 120000 / t gdzie t to czas w milisekundach więc jednak 1 wtrysk na 2 obroty.
To może zbyt wczesny? Całkiem możliwe. Czy vag Commander na zimnym silniku pokaże mi kąt wtrysku, czy musi być rozgrzany? To by mi ułatwiło zadanie Dodano po 2 Tam się blokuje pompę kołkiem do wstępnego ustawienia, no chyba, że ktoś zdjął z niej koło pasowe Wszystko przed uruchomieniem tak było ustawione. Silnik bardzo chciał odpalić jednak nie załapał,...
moze byc ze to za wczesny zaplon (spalanie stukowe )powoduje ze silnik głosno pracuje i dochodzi do strzału
nie wiem jak jest z oktawiami[robię z ciężarówkami] ale to nie ma do rzeczy -kąt wyprzedzenia to jest właśnie zapłon pużny lub wczesny,to jest tdi ,więc elektronicznie jest dobierana dawka,ale przecież tam nikt nic nie kręcił ,więc nasówa się że facetowi przeskoczył ząbek na pasku [to jest 4 mm] -więc jeśli są znaki i jakaś procedura odpowiednia dla...
Witam. Co prawda minęło dużo czasu od ostatniego postu, ale postanowiłem napisać o efektach napraw(y). Przez długi czas szukałem warsztatu, który mógłby ustawić kąt wtrysku czujnikiem zegarowym. Praktycznie nie udało mi znaleźć do tej pory, bo każdy słysząc o pompie Lucasa nie chciał się za to brać. Niedawno został sprawdzony jeszcze raz rozrząd i okazało...
przy odpalaniu zimnego silnika ma znaczenie kąt wyprzedzenia tłoczenia ale tylko i wyłącznie jak jest za bardzo opóźniony, wtedy jest problem z rozruchem, zbyt wczesny ma za to niekorzystny wpływ na układ tłokowo-korbowy, więc warto go skorygować do wartości optymalnej.
Czepiacie się sondy, a autor pisze, że silnik zaczyna nierówno pracować 5 sek po odpaleniu, to chyba za wcześnie aby sonda się nagrzała i dawała wiarygodne wskazania. Ja bym się przyglądnął ciśnieniu paliwa (regulatorowi) i czujnikowi temp cieczy
Jeżeli strzela ci w tłumik to masz za wczesny zapłon spróbuj go wyregulować. Ciekawe jak wyreguluje zapłon, nie pisz bzdur, bo będzie nagroda
Ale kolega jest uparty :idea:,czy to trudno zrozumieć ,że przy takim ciśnieniu wtrysków może było dobre spalanie ale to było wtedy gdy pompa jeszcze mogła tłoczyć takie ciśnienie na te wtryski :!::!::idea:, aale teraz juz po jakimś czasie pompa jest już tak zużyta ,że takiego ćisnienia nie jest w stanie wytworzyć do wtrysków :!::!::idea: ,bo po prostu...
Był jakiś błąd odnośnie kąta wtrysku?Wygląda na to że jest za wczesny
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać...
Mówiąc ogólnie może coś się stać. Za wcześnie ustawiony wtrysk może doprowadzić nawet do pęknięcia wału korbowego. Mniej szkód wywołuje zbyt późny zapłon - kopci na siwo i jest słaby.
Nikt kolego nie zgadnie co może być przyczyną twojego problemu i przedstawi ci diagnozę i podpiszę się po nią i powie że jest pewien w 99proc jak nie Sprawdzisz sam auta pod odpowiednią diagnostyka i nie jakimś chińskim bublem tylko najlepiej clip-em.twoje auto nawet jak będzie chodzić ok to zapamięta sobie wczesnej występujące błędy i to dużo pomoże.pamietaj...
Sprawdź ten klin na wale dokładnie, to znaczy zdejmij kółko, obejrzyj je i wał. W takiej sytuacji musisz mieć 120% pewności. Dopiero potem szukaj w pompie, czy gdzie tam jeszcze... Dodatkowo jeśli zapłon jest zbyt wczesny, to auto na zimno źle pali, ale jak już odpali to ma kopa. Wczoraj miałem to w afn i w bs pokazywał kąt 255. Po wymianie pompy kolega...
wyświetlana jest wartość 220 (z tego co doczytałem powinno być około 50 ?) czyli jest za wczesny . Sprawdz poprawność ustawinia rozrzadu , oraz czy klinik koła na wale jest ok . Wał na "0", pompa na kołek, wałek na blokade . Jak bedziesz miał wszystko OK ( czy poprawione czy tylko sprawdzone ) to dopiero reguluj pompą.
Wymiana sterownika pomogła. Dzięki Jeszcze ten problem został, o dziwo jak osiągnie 90 stopni nie gaśnie. Wczesnej przez masę obok aparatu tak robił ale przy nagrzaniu gasł Teraz tą masę odpinam zapinam i jak by bez zmian na prace silnika Czyżby to od sterownika ? Teraz mam ecu z końcówką J
W pierwszej kolejności sprawdziłbym czystość filtra powietrza oraz drożność kanałów doprowadzających powietrze do turbiny. Następnie szczelność kanałów, połączeń rur oraz intercoolera pomiędzy turbiną i kolektorem ssącym oraz wydajność samej turbiny(po depnięciu węże za turbem powinny twardnieć). Próba organoleptyczna (węch słuch wzrok): Po depnięciu...
jak miałem Xantię 1.9D to tą pompę na oko ustawiłem, za wcześnie jak ustawisz to strasznie ciężko odpalić i siwy dym leci z dolotu, to trzeba opóźniać aż będzie łatwo zapalać i nie będzie dymu z dolotu ;) i tak jeździłem z 5 lat i było dobrze. to prosty silnik i nie wymagający labolatoryjnych dokładności
Pompa od czegoś innego, przy czym nie wiadomo od czego. Może jeszcze zmienione nastawy pod 360. Tak strzelając - jeśli to pompa od zetora, to sprawdź początek wtrysku z dźwignią "gazu" nie na max, a trochę mniej niż w połowie. Może się okazać, że jest za wczesny a nie za późny. A w ogóle, jeśli za rozrząd i resztę dajesz głowę, a podejrzana pompa, to...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(-) co do łańcucha rozrządu to pompa była zdejmowana może oni coś spier... ale czy wtedy nie kopcił by cały czas? Nie będzie kopcił cały czas, ponieważ komputer ma samoistną możliwość wybierania wszystkich "luzów" aż do 30%. Co to znaczy możliwość wybierania luzów? Oznacza płynne fazy wtrysku, dokonywane przez komputer, który oblicza go w każdym ułamku...
Witam. Usterek może być kilka, ale moim zdaniem to może być wina pompy wtryskowej. Biały dym to objawy za wczesnego wtrysku paliwa, musiał mocno przestawić się kąt wtrysku paliwa. Sprawdź ustawienie kąta wtrysku paliwa. Mogło też stać się coś z wtryskami paliwa, nie wiem jak jest w Twoim golfie, może jakiś jest sterownik co steruje pracą wtryskiwaczy....
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
masz za wczesny kat wtrysku lub zurzyte koncowki wtryskow. zajmuje sie naprawa diesli od paru lat .Isuzu to dobre silniki ale bardzo czule
Jak już pochodzi chwile to silnik ma taki bardziej metaliczny dźwięk od poprzedniego to może świadczyć o zbyt wczesnym momencie wtrysku. Niekoniecznie przestawiona pompa, mogą być zamienione przewody do wtrysków. Tymbardziej że: Właśnie nie pracuje na wszystkie, najpierw pracuje wraz z rozrusznikiem a potem wkręca się na swoje wolne obroty i chodzi...
W tych latach modele 2,4D nie miały Vag-a. Ustawia sie według znaków. W razie ewentualnych błedów (zbyt wczesny-pozny wtrysk- dozuje pompa paliwa!!!) robi sie korekte poprawiajac ustawiajac wedlug znakow.
Za wcześnie ustawiony kąt wtrysku daje takie rezultaty, możesz też mieć niesprawny, lejący jeden wtryskiwacz.
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
Wygląd na to że za wcześnie paliwo jest wtryskiwane tak jak by sterownik dawał wczesny kąt wtrysku Dodano po 2 Musiał byś wgrać nową mapę i zrobić logi jak to sterownik odbiera
Witam serdecznie Poszukuje informacji i pomocy na temat ustawienia pompy wtryskowej w w/w samochodzie. klopot moj polega na tym, ze wydaje mi sie, ze ma za wczesny wtrysk, gdyz przy niskich obrotach jest spoko, a przy wyzszych strasznie kopci na czarno. i nie wiem jak to wyregulowac. sprzedajacy mi ja czlowiek powiedzial, ze trzeba wyregulowac, bo ma...
podepnij pod VAG-a prawdopodobnie opóżniony lub wczesny wtrysk.
Właśnie o to chodzi że kopci jak cholera. Ale za to pali tez bardzo dobrze. Zimny odpala bez problemu. A co do wału to koło (zamachowe) chyba takie na samym dole w rozrządzie nie chodzi idealnie i lekko się telepie na boki co jest zauważalne. Bardzo głośno chodzi silnik. Coraz bardziej jestem przekonany do tego że nie opłaca się dotykać tego silnika...
za wczesny wtrysk. trzeba opóźnić tak jak to kolega na początku ładnie zilustrował i będzie cykał jak złoto:) te pompy są strasznie delikatne jeśli chodzi o regulacje ale za to nie do zajechania. A co do vaga 4.9 to możesz nim sobie inspekcje serwisową kasować choć i to nie zawsze sie udaje. pozdro
Witam Tak jak kolega powiedział ZA wczesny wtrysk pompę z wielkimi bólami przestawiłem w lewo (na zegarze około 0.9 mm, teraz jest ) i autko pali pięknie choć dalej nie wiem jakie jest wyprzedzenie statyczne i jak je dokładnie sprawdzic lecz to już w tej chwili drugorzędna sprawa ( chciałbym wiedzieć tak dla siebie) zimny Kopci dalej lecz podejrzewam...
A czy jek normalnie zgasisz ciągnik i chcesz ciepły zapalić też ma ciężko? Nie kopci ci silnik bardziej albo nie chodzi btroche głośniej? Bo to mogło by oznaczać zbyt wczesny zkat wtrysku paliwa lub lejace wtryski.
Zależy ile jezdził. Robiłem z silnikiem który chlapał ropą z kolektora i dość szybko podnosił się poziom oleju w silniku. Winą był kompletnie rozregulowany silnik. Wtryski lały i za wczesny kat wtrysku. Paliwo zamiast zapalić sie od gorącego, sprężonego powietrza lało się na tłok a potem po sciankach do skrzyni korbowej. Ogólnie w silniku po remoncie...
Powiem krótko - błądzisz waść, aż miło. Po pierwsze - kąt wtrysku ustawia się nie na oko, tylko przy użyciu np. czujnika zegarowego. Wiadomo czego wtedy się czepić, oczywiście pod warunkiem że reszta rozrządu ustawiona jest poprawnie. Skoro pracuje twardo, to pewnie ów kąt jest zbyt wczesny - ale jak to stwierdzić na oko, skoro nie wiadomo czy wcześniej...
Za wczesny wtrysk. To się ustawia nie na oko, tylko czujnikiem zegarowym.
Jaki wyżej za wczesny początek wtrysku.
Za wczesny początek wtrysku.
Po pierwsze wyczytaliśmy, że nie umiesz posługiwać się Vagiem bo nie potrafisz odczytać wiadomości które on podaje, więc nasuwa sie pytanie po co ci coś czego nie umiesz obsługiwać. Masz bardzo wczesny moment wtrysku. Nieodpowiednia obsługa Vaga może zrobić duże szkody!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Regulacja zaworów oraz regulacja początku tłoczenia pompy wtryskowej jest jak najbardziej wskazana. Po wymianie paska, regulacja pompy wręcz niezbędna. Jasny dym to objaw zbyt wczesnego wtrysku, czarny dym-wtrysk opóźniony. Mówimy tu o sprawnym silniku, bo uważam, że ciśnienie na garach to sprawdzić należy w pierwszym rzędzie. Rozregulowane zawory mogą...
Jeśli maksimum pompy wynosi 150atm to wtryskiwacze nie powinny być ustawione na taką sama wartość proponuje 140atm. Niebieski dym spowodowany jest zbyt wczesnym wtryskiem paliwa należy opóźnić początek wtrysku, falowanie obrotów zwykle spowodowane jest przycinaniem się listwy zębatej zwykle przy "w miarę" zrobionej pompie ustaje po kilku mtg.
Proszę bardzo: Ile wynosi ciśnienie sprężania i jak ustawiony jest moment początku wtrysku ? Bo określenie "kompresja dobra" nic nam nie mówi. Tak samo ze zbyt wczesnym kątem wtrysku silnik będzie palił gorzej niż z ustawionym prawidłowo. Wtryskiwacze jak mają ustawione ciśnienie otwarcia?
Może podasz jeszcze rodzaj pompy? A jakie to ma znaczenie? Może być równie dobrze źle zgrany wałek rozrządu jak i za wczesny kąt wtrysku.
Witam, Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu. Pozdrawiam vper
Witam Państwa! Mam pewien problem z tytułową pompą. Pacjent to: Mercedes W202 C-Klasa, 1998r, 220D Czy ktoś jest w stanie zmierzyć i podać jaką indukcyjność powinien mieć czujnik położenia przestawiacza kąta wtrysku w tej właśnie pompie (LUCAS EPIC)? Znajduje się on na pinie 3 i 6 wtyczki na pompie lub lustrzanie na pinach 10 i 12 kabla idącego od pompy...
Witam koledzy , rozrząd złożony na znaki, auto odpaliło od kopa co prawda , ale bardzo brzydko i głośno pracuje- klekocze Za wczesny kąt wtrysku.
Myslę o swiecach silnika. Jeździłem całkowicie bez grzania takimi f8q i po odpaleniu na plaka nie było problemu z nieprawidłowa praca. Teraz jeżdżę terenówka z OM602 i mam grzanie na przycisk którego używam tylko do podgrzania przed odpaleniem, po odpaleniu podnoszę trochę "nożnie" obroty bo lekko telepie i tyle, zaraz chodzi normalnie. Jeżeli ci twardo...
Metaliczne stuki to typowy objaw za wczesnego kąta wtrysku. Czyli to coś z rozrządem nie tak ? Rozrząd niedawno był robiony... Tylko nie wiem czy kompletny, bo nie posiadam żadnej faktury na to ( do dziś pluję sobie w twarz ). Ne pewno był na nowo ustawiany, nowy pasek był i pompa wody ( którą sam kupiłem ). Co z resztą ? Nie mam pojęcia co było robione,...
Biały dym w dieslu to za wczesny kąt wtrysku.Jak byś miał dostęp do lampy stroboskopowej (z diesel adaptorem) to łatwo to wykryjesz.