Usterka zmora. Występuje w określonych momentach a poza tym jest wszystko ok. Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire. Wtryskiwacz dawał paliwo tylko jak był zimny, zaraz po zgaszeniu a jak poczekałeś 10 minut, to nie odpaliłeś. Bez komputera, to walka z wiatrakami.
Dobrze ale jak się to ma do falowania obrotów? Czy jak piernik do wiatraka?
Jak ci naleciało śniegu, to pewnie zablokowałeś łopaty wiatraka. Auto z ciepłym silnikiem stało bez ruchu, chłodzenia nie było, to się wiatrak załączył. nie mógł się kręcić, to się silnik zgotował. Do wymiany.
Witam Was, kupiłem wczoraj Punto 1.2 75 MPI '96 z LPG Lovato na śrubkę, i mam problem. na benzynie: Pali na dotyk bez użycia pedału gazu, obroty wskakują na ok 1100, po 7 sekundach robią się 1700 i tak trzymają. Nic nie robiłem kilka minut, by zobaczyć czy tylko na zimnym problem, aż załączył się wiatrak. Silnik chodzi równo, słychać od czasu do czasu...
Próbowałem w/g opisu kolegi. Pod pin 85 wpiąłem się kabelkiem od wtyczki z silnika wentylatora, drugi kabelek do minusa na aku. Zagrzałem silnik i wentylator nie ruszył. Wyciągnąłem przekaźnik w wsunąłem kabelek od wtyczki do gniazda pinu 85 a następnie zwarłem pin 85 z 30. Wentylator ruszył. Wszystko robiłem na przekaźniku środkowym w prawym rzędzie...
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
Witam. mam problem z chłodzeniem w fiacie Punto 1,2 95r. Auto po włączeniu chodzi normalnie, jednak wiatrak się nie włącza i temperatura sobie rośnie do maximum. Sprawdzając ręcznie temperaturę zauważyłem że rurki i chłodnica robi sie ciepła dopiero wtedy gdy wskaźnik pokazuje max. Wentylator i kable do niego sprawdzone. Wentylator włacza sie dopiero...
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
Fiat Punto 2 1.2 8V jestem nowy na forum więc z góry przepraszam jeżeli coś nie tak zrobiłem. W moim punto pojawił się problem z nawiewem. Nadmieniam że nie ma reguły kiedy działa a kiedy nie. Sprawdziłem bezpiecznik jest ok. Nie może być również rezystor gdyż wszystkie prędkości nawiewu działają sprawnie. Problem jest w tym że wentylator działa kiedy...
Witam. Podczas jazdy gaśnie mi silnik. Jest to samochód Punto z 1999 z silnikiem 1.1 z gazem. Zdarza się to przy skrzyżowaniach, gdzie auto zmniejsza obroty i przychodzi przy tym hamowanie. Dziś auto zgaslo mi na samym zakręcie z drogi podporządkowanej na główna. Auto nie chciało już odpalić. Na gazie auto podejmował jakąś próbę ale zaraz po przejściu...
Zgrzej silnik do momentu włączania się wiatraka na chłodnicy. Potem wyłącz silnik, odepnij klemę akumulatora odczekaj 15 no 20 minut. Odpal autko i przegazówka. Powinno byś Oki jak to komputer błędy wyrzucał ( tak zwany reset komputera) Po czymś takim przyjmuje parametry ciepłego silnika za swoje podstawowe . Tak mi tłumaczył mechanik i w paru autka...
A czy nie ma luzów na panewkach? jeżeli nie ma to może ociera wiatrak o obudowę,albo jest źle wyważony.
Jeśli z rury wydechowej nie zauważyłeś zmian to znaczy biały lub czarny dymek autko ma mac normalną odpala tak jak zawsze nie ubywa oleju, płynu – to 99% jest walnięty czujnik który wskazie temperaturę i załącza wiatrak – najlepiej zamień koledze na 1 dzien. Kolego glowy sobie nie dam uciac ze akurat tak jest w punto, ale czujnik temp....
Wiatm... Od niedawna pojawił się w moim samochodzie problem... Mianowicie zaczęło się na początku od zatarcia termostatu który został wymieniony.. wszysko chodziło pięknie, wentylator się załanczał było ok... Aż ostatnio wybierałem sie na weekend i znowu zagotował. Próbowałem podłączyć wiatrak na krótko, lecz po rozkręceniu okazało sie że jest cały...
Muszą zadziałać wszystkie czujniki po kolei. Wtedy sterownik na nowo zaskoczy. Myślę, że z 20 minut wystarczy. Jak włączy się wiatrak, to zgaś auto i zobacz, czy jest poprawa.
Wszystko już ustawiłem wg opisu z linku. Co prawda trwało to trochę, ale jest OK. Obroty stabilne(nawet wyższe niż przedtem bo 900 obr/min), mieszanka nie jest uboga ani za bogata-krokowiec oscyluje zarówno na jałowych obrotach wokół PWA jak i na podwyższonych (3 tyś-przez sekundę jest bogato, a potem na przemian bogato-ubogo). Obroty na wolnych obrotach...
Trochę odświeżę ten temat. Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach. Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika....
Kupiłem nowy opornik ?(rezystor) założyłem i nie działa. wentylator wogole sie nie włącza z pokrętła w kokpicie. Rozkręcam więc kokpit, i do panelu sie dobieram. Wygląda to tak: - do panela wchodzą dwie kostki - jedna + i - - oba są na kablu - druga wtyczka 4 kable (brak masy na nich i plusa) Od czego są te 4 kable domyślam się że od prędkości wiatraka,...
A co ma piernik do wiatraka?
Ogolnie to chyba zmien mechanika, bo pojechales z usterka i wyjechales z ta sama, a kase wzial... Tez mialem podobnie, tzn zaczelo sie od rozsadzenia nagrzewnicy(stary korek odpow.)a potem juz wyciek z obudowy termostatu...wystarczylo pare km pojezdzic i plynu zostawalo tyle, ze wiatrak juz sie nie zalaczal. Obudowa wymieniona i wszystko ok, temp. trzyma,...
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Przerabiałem to w tym samochodzie, wina leżała w sterowniku silnika, naprawa 250 zł. Wcześniej robiłem już wszystko, wymiana świec, wiązek, kabli, cewek, a nawet zamieniałem miejscami wtryski. Zero poprawy, Zawsze błąd P0351 zwarcie na masę 1 cewki. Dzwoniłem do gościa z Tych co specjalizuje się w regeneracji i sprzedaży nowych sterowników, ale ceny...
Witam wszystkich, a wiec opisze mój problem. Autko odpala normalnie na benzynie, po czym przełączy się na gaz, obroty ok. nie falują, jedzie normalnie. I problem zaczyna się po przejechaniu nastu km gdy silnik się nagrzeje, jedzie normalnie ale np. po dojechaniu do świateł na luzie lubi zgasnąć i tu się zaczyna problem bo nie chce się uruchomić, kontrolki...
a co ma piernik do wiatraka? kompresja jest wszystko jak książka pisze,tylko szkopół cały w tym że klijent dopiero się dowiedział u mechanika że ma alarm
Sprawdzić czujnik jeszcze z 10 razy przy różnych temperaturach, a najlepiej to kontrolować przez cały czas nagrzewania silnika. Takie buble jak FAE i Topran (najczęściej sprzedawane) co najmniej połowa nowych trafia się niesprawnych. Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90.
Czy zawór jest sprawny - nie wiem tylko tego jeszcze nie wymieniałem. Jest jakiś łatwy sposób by to sprawdzić?? Byłem dzisiaj u gazowników i po drobnej wymianie próbowali odpowietrzać (problem był przed wizyta u nich) odkręcili waż przy reduktorze i tam leciała woda z powietrzem ale w większości powietrze i tak leciało leciało leciało i po 15 minutach...
Aha. Czyli co dwie minuty powinien mi się włączać wiatrak na stopie i zadowolony powinienem z tym jeździć?
Witam serdecznie. Czy ktoś może zweryfikować poprawność ustawień komputera gazowego. Chcę przywrócić parametr który został zmieniony przez gazownika -w tej chwili samochód wolno schodzi z obrotów powyżej 3000 tys co przy szybszym puszczeniu sprzegła powoduje szarpnięcie. Jeżeli pozwoli się zejść obrotom to szarpnięcia nie ma. Druga sprawa- te błędy...
Ten, który załącza wiatrak, bo nie robi tego czujnik temperatury. Jak wyglądają złącza, nie są zaśniedziałe?
Witam mam problem z brakiem chłodzenia w moim puncie wymieniłam uszczelkę pod głowica, pompę wody , czujnik, termostat bezpieczniki są dobre wiatrak działa podpięty na krótko nie mam pojęcia gdzie tkwi problem ze chłodnica się nadal nie włącza proszę o pomoc Dziękuje
Panowie pewnie piszą jak wymienić chłocnice w benzyniaku. Ja mam diesla 1.9 z klimatyzacją. Obudowa chłodnicy jest z wiatrakami . A więc trzeba ściągnąć lampy, zderzak i odkręciłem pas nad chlodnicą. Ogólnie to wypadałoby ściągnąć czynnik z układu klimatyzacji bo chłodnica wody jest spięta razem chłodnicą klimatyzacji i nie ma możliwości rozdzielenia...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Odłącz kostkę od opornicy wiatraka zobacz czy będzie działał na 1 i 4 biegu, jeśli tak to opornica dowymiany
tak on wygląda z drugiej strony jest gniazdo a pod radiatorem jest przyklejona płytka, żadnych "wystających" oporników nie ma wszystko znajduje się na płytce takie ścieżki, powodem awarii było przepalenie się jednej ze ścieżek i nie wiem dlaczego ale popękała na kawałki. Miejsce w którym przykręca się ten radiator jest tak usytuowane że jak wiatrak...
Witam Wiatrakowce są fajne :) Tu konstrukcja znajomego Ciekawy jest moment na filmie 3:39 kiedy wiatrakowiec leci z wyłączonym silnikiem na autorotacji. W pewnej chwili oblatywacz ( zawodowy ) zdjął obie ręce ze sterów w czasie niskiego przelotu by zademonstrować stabilność konstrukcji. Wiatrakowiec napędzany silnikiem z Fiata Punto. Pozdrawiam
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
O! To rozumiem! Czemu u nas nie ma takich ludzi jak Ty! A może są tylko ja na nich jeszcze nie trafiłem... ;-( Szkoda, że nie będzie Ciebie w BB w przyszłym tygodniu bo zawitałbym z flaszką! No cóż..moje ECU od Punto nie to co piszesz. ale wiem jakie to jest. W Italii na pewno dostanę bez problemu. U nas na Alledrogo też są, ale jakoś strach kupować...
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
Może Punto II HGT? Problem w tym, że małe auto ze sportowym zacięciem ciche nie będzie. Jak jest małe to żeby się dobrze prowadzić musi być lekkie, a żeby być lekkie nie może mieć kilogramów mat i pianek wygłuszających. 8s do 100km//h to poważne wyzwanie. Grande Punto niestety jest już dość ciężkie (1200kg), choć prowadzi się na prawdę rewelacyjne....
:D Jejku, przeczytałem wszystkie wypowiedzi na forum. Nigdzie nie jest napisane ile dokładnie kosztuje taka możliwość przejechania się po Gdańsku jako kierowca auta elektrycznego. Jestem fanem samochodów EV i uważam, że takie auta to przyszłość. Niestety dzisiaj te auta mają jedną wadę, która je wyklucza z użycia: POJEMNOŚĆ AKUMULATORÓW i ich okres...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
Miałem podobny problem ale u mnie to byl czujnik położenia wału [wydaje się mało prawdopodobne że ma to związek z temperaturą, a jednak. Auto to Fiat Punto]. Swoja droga mnie tego lata wiatrak załączył się chyba tylko z 3 razy, i to po dłuższej jeździe w korku.
Jeśli będziesz poruszał się po mieście to po co Ci jakieś specjalne osiągi?? Rozejrzyj się jeszcze w małych autach typu Nissan Micra, Mazda 121 względnie 323, Mitsubishi Colt też nie jest zły-silnik jak najbardziej wytrzymały (1,3) autko ładne i zgrabne i również dynamiczne, Daihatsu Charade można się temu przyjrzeć 1.0 diesel. Fiat Seicento 1.1 nie...
Awaryjność to raczej sprawa indywidualnego użytkowania. Wiele razy słyszę, że np pralki to się szybko psują. Ja osobiście posiadam POLAR 12 lat i grzałkę musiałem wymienić. Jeszcze pochodzi pewnie z 5-6 lat. Czajnik elektryczny także ma 12 lat, a inni znajomi mają już 4 lub 5. Podobnie jak z samochodami. Osobiście mam Punto z 97 rocznika i pomimo że...