W oryginale WSK 125 cewki odpowiedzialne za oświetlenie były połączone szeregowo, żarówka 2-włóknowa 6V miała moc 2x25W i świeciła niezbyt jasno. Wystarczyło wstawić żarówkę 12v , 2x35W i było piękne światło. Przyczyną tego zjawiska była duża impedancja cewek.
Część Mam taki problem a może pecha. Nie wiem już sam jak to sobie tłumaczyć. Odnośnie mojej WSK 125 1985 rok, nie mam już do niej sił, h**j mnie strzela, co chwila się coś sypie. Gaźnik. Zapłon. Wał. Cylinder zatarty co za tym idzie tłok. I teraz skrzynia. WSK jest bardzo zadbana. Wał po regeneracji, na korbie duells. Cylinder po szlifie. Tłok alien...
Oryginał był na 6 V- oświetlenie postojowe, stop, sygnał- prostownik selenowy. Reflektor prosto z cewki. Co jest zmienione?.
Witam wszystkich ;) Chciałbym zadać Wam szybkie pytanko. Ktoś próbował przerobić stacyjkę od WSK 175 by była "kompatybilna" z działaniem WSK 125? Jak wiadomo, w WSK 125 gaszenie silnika wykonuje się za pomocą zwarcia cewki zapłonu z masą czyli stacyjka w położeniu 0 powinna zwierać chociaż dwa złącza tak by można było podłączyć wejście do cewki i wyjście...
Dyskusje czy dmuchawa jest na 6V czy na 12V są wg. mnie jałowe. Tak samo jak podawanie napięć i mocy prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. Napięcia i moce możliwe do uzyskania zmieniają się w tak szerokim zakresie z RPM, że nie ma co gdybać tylko zrobić "rozpoznanie bojem". Trzeba dołożyć diodę prostowniczą i podłączyć dmuchawę. Pewnie RPM tej...
Witam Chciałem zapytać czy dało by radę przerobić ładowanie wsk 125 z 1A na 4A. Mój pomysł jest taki żeby założyć zamiast oryginalnej cewki , cewkę taką jak do świateł dać ja pod prostownik i mieć ładowanie akumulatora 4A. Jeszcze jedno pytanko czy można połączyć 2 cewki żeby mieć więcej Amper? Z góry Dzięki
Po długim czasie udało mi się naprawić usterkę otóż dzisiaj kupiłem nową cewkę zapłonową z myślą że to cewka może nawalać i zamontowałem ją i ustawiłem zapłon tak jak należy przerywacz i iskra piękna bije ale wiesia dalej nie chciała gadać dopiero wpadłem na pomysł i przełożyłem z drugiej wsk gaźnik i od pierwszego kopa zapaliła nawet najmniejszy ruch...
A mam takie pytanko bo przy silniku wsk 125 swoim nie mam cewek od swiateł ..i zeby mi swiatło z przodu swieciło to muszą być dwie cewki swietlne czy jedna????????
Witam, mam problem z zapłonem WSK 125. Gdy ją odpalę, mam iskrę na platynach. Nigdy jej nie było, myślałem, że to przez kondensator i cewkę zapłonową, ale co się okazało kupiłem nowy kondensator, nową cewkę i dalej mi daje iskrę na platynki, dodam że platynki są także nowe.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Przyczyn osłabnięcia iskry w WSK 125 z zapłonem na przerywaczu może być wiele, ale mnie oczywiście musiała się przytrafić najbardziej idiotyczna... WSK została niedawno odrestaurowana i nawet była łaskawa zapalić, ale rzuciła palenie po dwóch dniach. Iskra była bardzo słaba, chociaż we właściwym momencie. Podmiana kondensatora oraz cewki nic nie dała,...
"mechanik pojazdów mechanicznych" - a z naprawą prostego zapłonu od WSK'ki nie może sobie poradzić .. Na jaką odległość otwiera się przerywacz ? Czy nigdzie, nie ma zwarć z masą ? Najlepiej odepnij kabel, który idzie do stacyjki (gaśnięcie). Próbowałeś podmienić cewkę W/N ? Zmień kabel oraz rób próby bez fajki oraz świecy (bezpośrednio do masy, ma skakać...
Cewka ładowania niech zostanie w spokoju. Była tam jeszcze jedna cewka do świateł i dawała radę z żarówką 12V 45/40W. Dokladnie to sa 3 cewki, jedna do lądowania 6v i dwie do świateł każda ma 6v tylko te dwie cewki do świateł są spięte razem i tworzą 12v. Mogę użyć regulatora bez akumulatora ? Podpinam do niego masę, kabel od prądnicy i mam 12v stale...
Witam wszystkich! Mam prośbę o pomoc, może ktoś miał podobny problem z wsk 125, otóż od dłuższego czasu męczę się z ustawieniem iskry, wymieniłem cewkę i kilka kondensatorów, w końcu wymieniłem kowadełko, iskra raz była, raz nie, raz mocna raz słaba, aż wreszcie udało mi się i myślałem że jest ok, wsk zapaliła ale nie wchodzi na obroty, żadne regulacje...
Tak, ale taką mam, i iskra była gorsza niż na tej z poloneza elektronika. Założyłem wczoraj zamiast cewki 4226 cewkę BE200B (1 ohm na pierwotnym kontra 3,5 ohma w BE200B), od przerywaczowego zapłonu ze 125p. Iskra jest gołym okiem mocniejsza, i zapaliła bez włączania ssania na pół kopniaka :) Dzięki za poradę!
Karolsefory jeśli chodzi o długi gwint, to przejeździłem na WSK 175 prawie 15kkm z trójelektrodowym boschem i nigdy nie miałem kłopotu z jej wykręceniem. Żeby było ciekawiej, to w żony Kobuzie też zamontowałem taką samą świecę i też nie ma problemów z wykręceniem, a już kilka tysięcy zrobione. Ryzyko powstania nagaru na wystającym gwincie powstaje i...
Nieprawda, wsk 125 ma układ zapłonowy oparty na magnecie i cewce zespolonej, jeden kabel, który szedł do lampy (stacyjki), zwierał przerywacz i służył wyłącznie do gaszenia motocykla. Także cewki zasilające światła główne są osobno, akumulator oraz układ jego ładowania zasila wyłącznie postojówki i sygnał dźwiękowy
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
Witam!!! Mam WSK 125 (1977r) otóż mam z nią pewien problem, motocykl nie uzyskuje wysokich obrotów.... silnik pracuje ale jak dodam gazu to przerywa, wygląda to tak jakby iskry brakowało. Dodam że najszybciej można nią jechać 40-45km/h na 3 biegu Wymieniłem już wszystkie cewki na nowe, kondensator nowy, przewód wyskoiego napięcia nowy, świeca nowa....
bo w niektorych motorach sa regulatory napiecia i sluza zeby akumulator nie zostal przeladowany,robia zwarcie cewek i nie ma ladowania.Zrobie tak jak mowisz,wykorzystam dwie cewki swietlne i nawina na nie 4 cewki ladowania z wsk.A cewke zaplonowa i orginalna ladowania wykorzystam zeby napedzic jakas ogromna zarowke w przedniej lampie.Pozdrawiam
mam pytanie takie jak w temacie. Chodzi mi o to że ja mam cewkę zapłonową zewnętrzną od jawki i zasilam ją prądem przemiennym z 2 cewek świetlnych.Czy zmieniło by to coś jeśli do tych cewek świetlnych podłączyłbym mostek graetza i dałbym sprostowany prąd na cewkę zapłonową?? a co z kondensatorem?może jakiś dodatkowy pod mostek??
Witam, Opiszę całą historię mojego problemu. Moja wsk 125 stała kilka miesięcy w garażu, ponieważ nie miała ustawionego zapłonu. Ustawiłem przerwę oraz gaźnik. Zapaliła bez problemu, po czym włączyłem 1. bieg i zacząłem jechać. Wtedy zgasła. Nie ma iskry! Prąd jest. Próbowałem na innym kablu i świecy, cewce, pogrzebałem coś w stacyjce i dalej nic......
Witam nie wiem czy trafiłem w dobry dział otóż posiadam motor wsk 125 stał on długo nieużywany zrobiłem do niego szlif odnowiłem go itp. wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową jest również nowa świeca . Problem pojawił się po jakiś 10 dniach pewnego razu jechał nim strzelił i zgasł. Nie mogłem go odpalić , gdy już złapał nie przyjmował gazu( dusił...
Wpisz w google G Moto tam znajdziesz wszystko,po wejściu pojawią się różne modele motorów skuterów w pionie alfabetycznie wybierz wsk 125 koło pośrednie około 16zł a cała kompletna skrzynia 186zł całe zapłony,cewki można osobno dobry punkt przesyłka około 4 dni ja biorę dużo części od nich i polecam
Motor jest po remącie. były wymieniane łożyska i chyba nie ma luzu( od czego ma być od stania:) ) a co do przerywacza to się otwiera. Ale cewki ocierają lekko o magneto ale nie na tyle żeby nie można było obracać magnetem. Czy wogole to coś da. motor mi nie odpala a cewki świetlne są zupełnie inne ,przecież od cewki W. N . Co to znaczy ZAGADA :)
Witam, Wsk 125m06b3 garbuska 77r kilka lat temu ojciec zamienił jakiś kabel w stacyjce ponieważ usłyszał (20 lat temu około) od kogoś że po zamianie jakiegoś kabla uzyska w ten sposób lepsze światła (bez akumulatora). Po 20 latach Wsk dostała nowy akumulator (wszystkie światłą działają poprawnie) i chyba po tej zamianie ładowanie zniknęło (może to i...
Dzień dobry, szukam pomocy ponieważ od niedawna posiadam wsk 125 (bez akumulatora) silnik nie ma iskry. Inaczej wymieniłem kondensator platynki i cewkę zapłonową + kabel do świecy. Wszystko dobrze ustawione a iskry nie ma. Gdy odpalam motor i jedna ręką trzymam kabel od świecy nie ma iskry a wystarczy że dotknę drugą ręką kierownicę i wtedy jest iskra....
nie nie xd Źle mnie zrozumiałeś :) Pisząc "odciąć - z cewki" miałem na myśli to, że za pomocą diody podłączonej do wyjścia cewki otrzymam sam + na wyjściu tj. taką połowę sinusoidy ;p Te odcięcie to taka metafora :)
cewka 1.zielony -masa 2.czarno zółty-plus moduł 1.pomarańczowy -cewka 2.czarny- masa cewki i ramy 3.czarno biały -gaszenie 4.czerwono biały -impulsator 5.czerwono czarny -zasilanie modułu W sowich kablach musisz zobaczyć który idzie do impulsatora a który do zasilania impulsatora
Cześć. Mam WSK 125 w której uzdrawiam instalację. Poczytałem na forum iż warto wymienić prostownik selenowy na diodę prostowniczą 1N5401, ale znowu w innym temacie proponowano wymienić jednak diodę prostowniczą na diodę Schottkiego, ponieważ ma mniejszy spadek napięcia niż zwykła dioda. Posiadam głęboki zapłon gdzie na 2 cewkach jest zawinie światła...
Witam. Nie wiem czy dobry dział, jeśli nie uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do właściwego. Chciałbym zrobić najprościej jak się da kontrolkę ładowania w mojej WSK 125(instalacja 6 V), prąd z cewki ładowania prostuje prostownik selenowy, który ogranicza też prąd. Kontrolka ta miałaby gasnąć po zapaleniu silnika. Jako kontrolka umieściłbym...
Sprawdź gaźnik prawdpodobnie jest zapchana któraś z dyszy i paliwo nie dochodzi do rozpylacza. przedmuchaj kompresorem ale dysze wykręć. wypoleruj platynki i ustaw dokładnie przerwę i muszą sie do siebie schodzić. sprawdź dokładnie cewkę bo może iskrę wskazywać ale będzie słaba. P.S. mam trochę części do wsk.
Nie ma żadnego podnoszenia. Jest cewka wysokiego napięcia połączona z kondensatorem, druga malutka jak napisał kolega wcześniej - z tym że w nowszych modelach prostownik już był diodowy. I cewka lub cewki oświetlenia. I tak jak napisał przedmówca akumulator był tylko do stopu i sygnału dźwiękowego. W wersji z dwoma cewkami oświetlenia były one łączone...
Miałem kiedyś podobne problemy w moim Ogarze 205. Były objawy tak jak w Twojej WSK a na dodatek czasem potrafił zgasnąć po włączeniu świateł. Pomogło rozebranie iskrownika i dokładne wyczyszczenie cewek, bo jak się okazało, były zaolejone. Pozdrawiam
Sprubuję dopaść oryginalny wydech z wsk bo rzeczywiście może mieć mniej mocy przez to. ------------------------------ Dziś odwiedziłem zaprzyjaźnionego właściciela złomowiska. Oto rzeczy które wymontowałem z malucha . -Akumulator i alternator posłużą do zrobienia instalacji z oświetleniem i chłodzeniem silnika. -Ta dmuchawka od malucha spełniać role...
witam jestem nowy więc proszę wybaczyć jak czegoś nie nazwę fachowo. W tej chwili kończę odrestaurowywać WSK i mam problem z elektryką prąd z cewek świetlnych wynosi na małych obr 11V a przy dużych skacze nawet powyżej 20 V . Natomiast ładowanie po połączeniu z prostownikiem też ma bardzo duże napięcie powyżej 12 V i nie wiem czym to jest spowodowane...
witam! Szukam z wielką cierpliwością schematu instalacji elektrycznej motocykla WSK M06 Z2 1960 (kolor lub opis). Wymieniałem magneto i cewki. Do bloku silnika dochodzą trzy kable: czerwony, zielony i czarny. Proszę o pomoc jak je podłączyć do iskrownika.
Dzięki, podłączyłem dodatkowy przewód do cewki WN i kondensatora i przy zwarciu z masą WSK gaśnie a światła też działają, tylko z jednej cewki, na drugiej wcale nie ma napięcia. Chyba przydało by się ją wymienić, ale na razie wszystko jest ok.
W mojej WSK technika zawitała na wieś - fabrycznie, zamiast prostownika selenowego mam zainstalowane diody - cały prostownik ma 3 (?!) styki, jest w olbrzymiej (w stosunku do potrzeb) obudowie. W środku znajdują się w sumie 2 diody prostownicze. Nie za bardzo rozumiem zamysł konstruktora - istnieją 2 styki wejściowe i 1 wyjściowy - pomiędzy każdym z...
Pół biedy z zasilaniem. To możesz wziąć z akumulatora. Problem masz z wyzwalaniem modułu. Musisz zrobić układ przerzutnika, który będzie wyzwalał moduł na podstawie sygnału z cewki. Do zrobienia, tylko po co, skoro dysponujesz całą mechaniką do systemu CDI, który nie potrzebuje zasilania z akumulatora (ma własne cewki: zasilającą i wyzwalającą).
No to jest przestawiony czop. Próbowałem rozwiercić otwory śrub w tarczy iskrownika, niestety udało się poprawić zapłon tylko do połowy (około 1,5 mm przed GMP). W dalszym rozwiercaniu przeszkadzają cewki. Rozumiem, że jeśli niczego nie wymyślę by przestawić bardziej tarczę iskrownika to czeka mnie wymiana wału, tak?
Jeden kabel idzie na platynki od platynek na kondensator i do cewki butelkowej a od cewki kabel wn na swiece a minus na mase i powinno odpalać najlepiej zostaw samą krzywke z magneta bedzie sie szybko wkręcać.
Nie mogę sobie poradzić, nawet patrząc na schemat książkowy z gaszeniem i światłami w moim motorze. To jest motor do jazdy po bocznych drogach. Chciałbym mieć gaszenie w kluczyku i światło z przodu. O klaksonie, świetle z tyłu nie ma mowy bo nie mam akumulatora ani cewki ładowania. Przejżałem schematy, kombinowałem ale nic z tego, patrzyłem też jak...
Niee spokojnie zdejmowałem to z głową i ze specjalnym sciągaczem co prawda do łożysk ale do tego też pasuje więc koło jest proste tylko krzywka wyrobiona i jest luz nie wielki i ociera nie o cewkę tylko i coś innego od podstawy. Cewka to inna bajka tą jedną na 100% bd wymieniać. To jak mówicie wymiana całego iskrownika i krzywki bd dobrym rozwiązaniem...
Witam Posiadam spory problem z moją WSK ponieważ nie mogę jej odpalić za sprawą braku iskry. Przerywacz nowy, cewka stara na której jeszcze motocykl sporo pracował ale od czasu przestoju coś się popsuło i przestał dawać iskrę. Badałem pół zapłonu na możliwość przebicia (głównie na przerywaczu i na wszelkich od niego wychodzących przewodach) a jedynym...
Mam problem od wczoraj z WSK 125. Jak postoi chwilę to nie odpala na kopa tylko się odezwie może chwilkę jak popcham to odpali po czym jak zgasze po chwili jazdy to odpala z ręki za kopnik idealnie nawet z ostatniego ząbka. Dziwi mnie ze po kilkukrotnym kopaniu świeca po postoju jest suchutka tak jakby paliwo nie dochodziło, kranik jest drożny wczoraj...
Witaj! Co do kabla to możesz wstawić od samochodu, który ma świece. To znajdziesz na złomie samochodów - kabel z wtyczką na świecę, drugi koniec do cewki. Tu może być lutowany, po jego umocowaniu załóż koszulkę by odizolować. Gwint mocujący rurę wydechową to już sprawa tokarza. Zanim zaczniesz uruchamiać to wykręć świecę wpuść parę kropel oleju i rozruszaj,...
Witam chciał bym zamontować zapłon CDI do wski 125 i chciał bym się dowiedzieć od czego najlepiej pasuje iskrownik i koło magnesowe chodzi mi glownie o wał (stożek na wale) i klin bo z podłączeniem instalacji sobie chyba poradzę no i z czego najlepiej zrobić podstawke pod cewki Pozdrawiam
Witam ,Mam problem z silnikiem wski 125 a mianowicie z iskra bo jej nie ma i nie mogę dojść czemu jej nie ma.Cewka wysokiego napięcia zmieniona na nową kondensator nowy a iskry brak,nie wiem o co możne chodzić dodam jeszszcze ze jak kopie kopnikiem i kablem od gaszenia motocykla stykam i pzrerywam na szybko o rame wski{mase} to wtedy iskra chwilowo...
Ale czy silnik kręci normalnie? Bo jeśli tak, to moze padło sprzęgło i się ślizga. Silnik wtedy wyje a "motór" nie jedzie... A wtych wynalazkach, naprwianych po stodołach zdarzyć się może wszystko: kompresja, uszczelki, simmeringi, sprzęgło, świeca, cewka, przerywacz itd, itp. Po prostu kupiłeś sobie "puzzle", które trzeba bedzie doprowadzić do stanu...
Uaaa! Też kiedyś miałem taką maszynę! Mam pytanie: czy światła świecą jasno czy tak sobie??? Tak jak napisał transoptor akumulator potrzebny jest tylko do postojówek i sygnału! Może pokręciłeś przy wyjściu z silnika i podłączyłeś światła pod wyjście cewki do ładowania? Jeśli tam jest ok to może jedna z dwuch cewek jest walnięta. A jakbyś miał zamienione...
witam mam pytanie jak mam zamontowac mostek prostowniczy w wsk 125 ja probowalem tak ze jenda ~ do cewki druga do masy(ramy)+ i -do akumulatora.Tylko wtedy napiecie ladowania bylo ponizej 5V.Moze mi kto powiedzic jak ma to podlaczyc??
Sprawdź czy iskra sie nie sypie po nagrzaniu. Cewka moze robić taki numer. Lub jeśli masz to podmień drugą i zobacz czy numer sie powtarza. Miałem podobnie kiedyś w wfm
Prostownik selenowy ma wieksza strate prądu. Najlepszy bedzie mostek Greatz'a(ten co piszesz). Im wiecej zwoju tym wiecej osiagniesz wattow. Cewki sa podlaczane rownolegle wiec nie bedziesz mial z tych 3 cewek 18v;). Mozesz pobawic sie od MZ / Simson(nie ktore wersje mialy 12V). Co do ilosci i grubosci drutu to sie jakos oblicza ale sam nie wiem i nie...
witam , polecam zmianę sposobu zapłonu , tak by nie był w tym samym punkcie położenia tłoka, (eliminacja elementów mechanicznych) nie mam gotowego lekarstwa opracowanego , proponuje pożyczyć z rozwiązań stosowanych w pilarkach spalinowych.. może to skróci żywot silnikowi ale warto się pobawić ... nawet rozwiązania z stykami i elementem kluczujący (2-3...
Witam wszystkich!!!!! Mam wsk 125 z 76r, i problem jest taki: po zapaleniu od pierwszego kopa, ładnie chodzi na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu nie może się wkręcić na wyższe obroty, i dusi ja, zachowuje się jak by dostawała za dużo powietrza, a za mało paliwa, zaczyna szarpać motorem, tak jak by iskra się pojawiała co jakiś czas,(cewka zapłonowa...
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
Już wymieniłem świece konda,a przerwa jest OK tylko cewki nie wymieniłem. No i właśnie cewka zapłonowa może być niesprawna. Może się przegrzewać wskutek czego rośnie rezystancja uzwojenia i iskra zanika. Miałem już taki przypadek w swojej WSK. Pomogła wymiana cewki.
Mam pytanie:Czy ładowanie w WSK 125 po przez cewkę ładowania jest wystarczające aby naładowac akumulator-który zasila kierunki od czasu do czasu oraz tylną lampę (rurkowa żarówka) i stop,a także podświetlanie prędkościomierza?Nie jestem pewien czy kupowac akumulator 6v bo mam zamiar zmodyfikowac ładowanie po przez połączenie dwóch cewek świetlnych razem...
Witam. Czego to może być przyczyną może coś z cewką jest nie tak? Z góry dzięki za pomoc. To jest objaw, przyczyny szukamy kolego :) Jak najbardziej może być niesprawna cewka. Element psujący się jak każdy inny, tyle że nieco rzadziej ale również nie jest wieczny. Zmierz rezystancję między masą i kablem idącym z przerywacza do cewki
ok ale w buggy nie będzie akku, a silnik ma tylko cewkę do świecy. Więc trza mechaniczną lub podciśnieniową.
Wiem zamówiłem koło magnewsowe gdy przerywacz się rozwiera mam zakrytą cewkę magnesami około 6-7 mm z dwoch stron tzw.magnesy prawie całkowicie zakrywają cewkę.
Ja u siebie miałem oryginalnie tez 6V cewki.. ale poprzewijałem na 12V cewka butelkowa ciągnie u mnie 2.5 A , światło tył i przód razem 3Amper a jeszcze od czasu do czasu + kierunki i stop ... z takiego iskrownika śmiało można wyciągnąć z 90Wat
tzn tym razem założyłem kondensator od malucha już prędzej cewki jakieś dziadowskie sprowadza postaram się załatwić oryginalną cewkę i wtedy zobaczę co będzie
Witam robię remont silnika i chciałem założyć zapłon bateryjny, wszystko podłączyłem, cewkę od jawki pod akumulator 12V i przerywacz, lecz mi się cewka grzać zaczęła. Iskra była dosyć ładna, lecz gdy zobaczyłem ze cewki dotknąć nie mogłem zaraz odłączyłem ją i nie wiem czy akumulator czy cewkę wymienić ? Jak myślicie?
Źle pamiętasz...WSK 125 ma akumulator...w iskrowniku jest cewka do ładowania. Jest też układ prostujący,który oryginalnie montowany był w lampie...taka płytka selenowa ;)
Niestety, gdy chciałem ściągnąć magneto żeby spiąć cewki szeregowo, utrąciłem plastik od platynek, platynki założyłem nowe, iskra jest, a motor nie chce odpalić, odezwie się i zalewa świece odrazu, jak tylko go odpalę to posprawdzam ile daje jedna cewka, ile w szeregu i ile za mostkiem. Jak tylko sprawdzę to napiszę.
Witam posiadam motocykl tak jak w opisie i mianowicie silnik po przejechaniu ok 15-30km. Uszkadza świecę zapłonową czyszczenie tej świecy nie pomaga. Elementy iskrownika wymienione : Kabel - bosch cewka -nowa kondensator- nowy fajka- nowa Zapłon jest ustawiony poprawnie.
Panowie. Wróćcie do podstaw elektroniki. Jeżeli cewka ładowania lub inna, z której bierzemy prąd ładowania, ma połączenie z masą, to nie ma możliwości uzyskać prostowania pełno-okresowego! Zostaje możliwość prostowania pół-okresowe. To nawet lepiej bo łatwiej można zapanować nad prądem ładowania w układzie bez regulatora. Masz rację. Wystarczyłaby po...
Nie wiem kolego co to za dioda ale jeszcze wujo ją założył. Jest to jedna dioda, akumulator mam 6V 7ah. Mam problem,bo urwał mi się kabel od cewki ładowania:( Możecie pomóc jak przylutować ten kabel bo lutuje i nic. Najlepiej jak byście mi opisali całe podłączenie od cewki do akumulatora :)
Pierwsze podłączenie modułu zapłonowego udane. Moduł został podłączony pod 2 silniki: 1) praca bez modułu prawidłowa z modułem jeszcze lepsza :-) 2) silnik który odpalał bez problemu lecz nie pracował na wysokich obrotach (kiepski przerywacz i delikatne iskrzenie na platynkach) po podłączeniu modułu problem zniknął :-) silnik chodził równo i bez problemów...
Mam do was pytanie czy dobrze podłączyłem kable do platynek przerywacza ? bo przykręciłem kabelki od cewki zapłonowej i kabelek od kondensatora i nic więcej. Czy dobrze zrobiłem ? słyszałem ze trzeba jeszcze od stacyjki ale nie koniecznie chyba bo chce zobaczyć najpierw czy w ogóle jest iskra aha i jeszcze jedno jak łączyłem te 2 kable na patynce to...
Sprawdzanie cewki WN na przejscie niewiele wskaze.. Cewka najczesciej ma przebicie pod obciazeniem, a to juz jest trudne do sprawdzenia w amatorskich warunkach domowych. Ale co do obaw zalozyciela tematu o przebicie z powodu lezenia silnika pod chmurka to mysle ze niekoniecznie, trzeba wyczyscic przerywacz, ustawic prawidlowa przerwe i powinna byc iskra....
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
No właśnie o to chodzi ze iskra pojawia się gdy założę wiertarkę na wał i zacznę szybko kręcić magnetem to wtedy jest iskra . A iskrę ustawiłem tak ze włożyłem śrubokręt do cylindra i ustawiłem położenie tłoka 2-3mm przed gmp . Jedyny problem to taki ze nie wiem jak ustawić magneto bo na magnecie są 2 magnesy i na cewce 2 styki i nie wiem czy jak mam...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
Witam Robiłem ostatnimi czasy remont silnika w wsc'e i ciągle mam jakieś problemy chyba z zapłonem. Problemy jakie się pojawiły: Jak już udało mi się ogarnąć temat regulacji gaźnika i zapłonu ,żeby równo pracował w trakcie jazdy i nie przerywał odstawiłem motor na dzień. Następnego dnia były już cyrki. Silnik przerywał, szarpał, nie dało się jechać....
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Witam wszystkich! Posiadam wsk 125 i nie mam iskry. Chodziła normalnie aż kiedyś gdy chciałem zapalić to nic. chodziła wtedy na nowej cewce która ma mało zwojów taka z allegro. Mam tez starą orginalna tylko tam był urwany kabel do przerywacza ale przylutowałem założyłem iskra jest zapłon ustawiłem wsiadam jade. Przyjechałem do domu zgasiłem i znów nie...
Ok, cewki są w porządku, ale zastanawiam się ciągle jeśli wepne akumulator w całą instalacje do przewodów do tego przeznaczonych ( + i masa) czy akumulator będzie już ładowany i czy nie trzeba czegoś gdzieś podłączyć jeszcze ( może w lampie z tym prostownikiem coś trzeba zrobić, nie wiem...)Bo na tym schemacie, to cewka ładowania idzie do prostownika,...
A czy przypadkiem magneto nie ociera o cewkę zapłonową ? Jaką masz szczelinę pomiędzy magneto a tą cewką zapłonową ? Spróbuj wlać troszeczkę paliwa nie pod świece ale w miejscu przykręcania gaźnika do cylindra i spróbować odpalić bez gaźnika powinien się odezwać skoro się odezwał jak wlałeś pod świece . Jak się nie odezwie masz nieszczelność pomiędzy...
To jeszcze powracając do wcześniejszego pytania: Jeśli cewka ładuje napięciem 7-8V, a instalacja (i aku) jest na 6V, to prostownik nie musi być koiecznie 6V i nie spali się instalacja jak zastosuję diodę 300V? Czy będę potrzebował regulatora napięcia do WSK-i jeśli będę jeździł na wyłączonych odbiornikach i cewka będzie ładowała prądem 1,1A, aby nie...
Sprawdziłem wal i nie jest przestawiony. Trzy dni temu pożyczyłem drugi gaźnik ze sprawnego motorku i też nie chciała palić, tylko po podaniu dawki w gaźnik i również tylko na wysokich obrotach po zluzowaniu manetki gasła. Dzisiaj doszedłem czemu, po prostu musi być świeca luźno wkręcona, pali od pierwszego kopa nawet na niskich obrotach. Myślałem...
1. Podstawa z cewkami. 2. Koło magnesowe. 3. Regulator/Prostownik. 4. Moduł zapłonowy wraz z cewką. Wszystko najlepiej z jednego kompletu, choć są moduły ponoć "odblokowane". jedyne, co ci pozostanie zrobić, to pewnie wymienić gniazdo w kole magnesowym. Ale te w znakomitej większości są nitowane, więc nie będzie z tym problemu. Do tego umocować cewki...
Więc kup zestaw od dwusuwa i zamontuj całość. I pewnie tak zrobię tylko drożej mnie to wyniesie. Dodano po 5 Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować. Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia. A jeżeli kupisz tylko moduł...
Mogłeś odwrócić którąś z cewek od świateł. Obie muszą być przykręcone uzwojeniami nawiniętymi w jednym kierunku. Ja tak miałem i też kombinowałem z zapłonem, aż w końcu odwróciłem jedną cewkę i problem ustał.
Coś pan oszukujesz i ściemniasz. W pierwszym poście podajesz linka do tematu o montażu całego zestawu (cewki, koło, reg. , moduł cdi). Wziąłem to za dobrą monetę ... a teraz piszesz: Oczywiście, że w grę wchodzi przewinięcie cewek (cewka ładująca zostaje w oryginalne). Czyżbyś się zabawiał z nami w kotka i myszkę??? Jeżeli tak to baw się sam. Jedyna...
a czy ktoś z was mógłby mi napisać jak zrobić to ładowanie dwu połówkowe ?? czy chodzi o to ze trzeba odlutować jeden koniec cewki od masy i puścić go kablem??
Witam , kupiłem sobie gotowy moduł CDI do wsk 125 po podłączeniu jak z schematem nie było iskry, magneto i iskrownik jest od 4t reszta od 2t.Po wyjęciu impulsatora na zewnątrz zapłonu motor chodzi normalnie.Kable z modułu 2t pomarańczowy i czarny podłączone mam bezpośrednio do cewki pomarańczowy-czarny czarny-zielony, a impulsator jest całkiem na zewnątrz...
Wymieniaj dalej w ciemno, albo weź miernik i sprawdź stan cewek na przykład. Ciągłość w obwodzie. Dokonaj podstawowych pomiarów... Akurat o tym zapłonie jest sporo do poczytania. I jest dużo materiałów tyczących usprawnienia tego układu. A jak sprawdzić ten stan cewki ?
to skraca czas przepływu prądu pierwotnego (stały kąt zwarcia) a przez to ilość energii zmagazynowanej w indukcyjności cewki pierwotnej i problemy przy dużych RPM. Gdyby były tylko 2 magnesy to miałbyś rację, ale ich jest więcej. Myślisz że kolejne przejścia magnesów nad cewką mimo zmiany biegunowości zwiększają ilość energii zmagazynowanej w cewce?...
Koło magnesowe jest od wsk 125 nic nie ociera tylko nie chce wejść do końca wału. Ściągnąłem magneto ponieważ chciałem wymienić właśnie cewkę tylko że magneto stawiało duży opór za nic nie chciało zejść ale jakoś mi się to udało i teraz nie mogę go za nic założyć w połowie wału zatrzymuje się i dalej nie ruszy.
Podłączyłem światła pod cewkę świateł, spoko 6V na wolnych obrotach do 15 V na wysokich. Jednak gdy podepnę cewki ładowania do regulatora napięcia, napięcie na światłach spada do 3V. Dziwne uszkodzony ten regulator chyba jest ?
[url=]Link
mam kupione cały nowy zapłon,tłok z pierścieniami. Czyżby nowa podstawa iskrownika z cewkami i nowe koło magnesowe? Cylinder zostawiłeś stary a tylko nowy tłok i pierścienie? Zapłon jest dobrze ustawiony iskrę tez ma bardzo dobrą Co to znaczy "dobra iskra" ? Sprawdź wydech czy nie jest zatkany? Okno wydechowe czyściłeś? Można na próbę (!) odłączyć...
Najprościej użyć 2 cewek świetlnych połączonych szeregowo, do tego regulator napięcia 12V (np. od simsona pasuje) i układ prostujący napięcie. I powinno działać.
Witam, glebogryzarka Mrówka M8-125B WSK rok produkcji 1987 na podzespołach wsk 125 gubi iskrę gdzie szukać przyczyny? Układ zapłonowy oraz gaźnik taki sam jak WSK 125 zapłon iskrownikowy. Odpali, słychać wypadanie zapłonu gdy zgaśnie sprawdzam iskrę i jej nie ma gdy poruszę przerywaczem iskra pojawia się ponownie i ten sam objaw w koło. Klin na wale...
Czyli moduł dobry ,sprawdź dokładnie czy przewód który idzie do cewki WN nie ma zwarcia , powinien być bezpośrednio połączony moduł-cewka WN , gdy okaże się że jest dobry to padnięta cewka WN lub ma słaby kontakt z masą .
Izolator-kondensator-przerywacz-cewka-ka... który wychodzi na obudowę(jeden z tych trzech) -izolator,nakrwtka
Witam, zrobiłem w swojej ws'ce ładowanie akumulatora na 12V dałem mostek prostowniczy 10A, regulator napięcia 12V od skutera i akumulator 12V/4Ah. Akumulator ładuje z tym, że przekracza 15V, a prawidłowe ładowanie powinno mieć około 14,3V - tak mi się wydaje, co można zmienić w tym układzie, żeby nie przekraczało napięcia 14,30V? Zapewne regulator...