Ostatecznie zastosowałem automatyczny moduł świateł. Czujnik ciśnienia niestety przy ciśnieniu właściwym otwierał obwód co komplikowało jego zastosowanie przy włączaniu. Przewód wzbudzenia alternatora był zbytnio obciążany przez przekaźnik, napięcie spadało na nim o około 2V. Dzięki za podpowiedzi.
Witajcie, przyszedł czas wymiany starej prądnicy w ursusie i zastanawiam się czy mogę wykorzystać alternator z lanosa, mam jeden do niczego nie potrzebny i stąd taka myśl wykorzystania tego alternatora. Plus na akumulator ze śrubki z tyłu a z wtyczki plus po stacyjce do IG oraz kontrolka pod L ? dobrze to rozumiem czy gdzieś wkradł mi się błąd? PS....
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
1. Hmm.. 2. O przekładni myślałem... tylko, czy w ogóle warto jest się w coś takiego bawić, z czymś takim (tym alternatorem). 3. No właśnie, o to mi chodziło, czy da się dorobić, albo dokupić jakiś regulator, który naładuje mi akumulator w zależności od obrotów, czyli od 0,1V do 20V, bo w takim zakresie by pracował (na wietrze). Wiem, że oryginalny...
Witam, Mam Ducato z silnikiem 2,3 z 2020 r. Przerabiam go na kampera i chcę wykorzystać fabryczny alternator do ładowania dodatkowego akumulatora tzw. "hotelowego" (2 szt. LifePo4 200 Ah). Akumulator hotelowy będzie połączony z alternatorem przez ładowarkę DC-DC Victron Orion, która 30 A. Można połączyć równolegle dwie ładowarki Ładowarkę Victron Orion...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt odniesienia regulatora odłączyć od masy i na powrót z nią...
1. Obliczenia muszą być przeprowadzone dla konkretnego samochodu z konkretną wersją wyposażenia. 2. Zaś bez sensu jest próba odciążania silnika spalinowego silnikiem elektrycznym. Lepiej zasilać osprzęt bezpośrednio silnikiem lub silnikami elektrycznym/i (co jest praktykowane przez niektórych producentów samochodów) bez mechanicznego sprzężenia z silnikiem...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
A,kontrolka ładowania to niby skąd wie,że ma zgasnąć?? Pozdrowienia dla Pana Szpeca Jak dla mnie to jedynym sensownym sposobem jest wykorzystanie "plusa" pojawiającego się po uruchomieniu silnika. Jest to ten przewód co łączy alternator z kontrolką ładowania. Żeby uniknąć przeciągania kabla do kabiny wykorzystaj przewód od kontrolki ładowania. I po...
Duma nie pozwala odpowiedzieć w normalny sposób? Chciałem sie upewnić czy mowa o drugim pinie w alternatorze czy we wtyczce. kkknc dobrze Ci odpowiedział, jest wolny inaczej niewykorzystany. Może być wykorzystany w innych pojazdach o innych konstrukcjach ładowania. Jak dla laika to taka wiedza jest Ci nie potrzebna, przyjmij to jak aksjomat lub na...
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
(at)sanfran głupoty gadasz, 6D alternator potrzebował tylko zasilania regulatora po stacyjce. A nie że przewodu że środka uzwojenia. Sygnał W był wykorzystany przez przekaźnik do kontrolki ładowania w naszym 125p. Inne firmy wykorzystywały czasem ten sygnał do obrotomierza w Dieslu. I tak samo wyglądający alternator był stosowany w Polonezie tyle że...
Było nie wykorzystane, to wyprowadzenie pod układ sterujący kontrolką.
Możesz także spróbować zrobić coś ze starej spawarki transformatorowej i wykorzystać spool gun
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź. W kwestii oporów i spalania fizyki nie przeskoczysz....
Opcji jest wiele ale żadna nie jest prosta. Można podsłuchać co jest wysyłane do sterownika i wykorzystać fabryczny sterownik np ze szrotu.
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
Witam Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A. Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK. Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami: Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować. Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu...
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Bez sensu, oryginalny mostek o wiele lepiej sobie poradzi. Wystarczy mi jedna faza z alternatora. I myślałem o małym mostku np do 10A. Przy jakim napięciu? Trzy fazy alternatora o wiele sprawniej...
Witam serdecznie, Zwracam się z prośbą o pomoc a mianowicie dopasowaniem odpowiedniego opornika suwakowego do obciążenia alternatora. Jakie powinno być maksymalne obciążenie alka? Posiadam Amperomierz (analogowy 0-150 A ) z bocznikiem o oznaczeniu 75WCMM3-150-0,5 (Sprzęt jest rosyjski) :D. Domyślam się że chodzi o 75 mV i 150 A Czy mogę go użyć? Proszę...
Możecie polecić mi jakiegoś czarodzieja zajmującego się takim tuningiem ? To nie jest tuning tylko zrobiony zgodnie ze sztuką i współczesną techniką regulator. Żadnej dodatkowej mocy on nie doda. Pozwoli tylko i aż na pełne wykorzystanie mocy istniejącego alternatora. Dodatkowo chroni on aku przed przeładowaniem, co zwiększa trwałość tego ostatniego....
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Dziękuję koledze za sugestię wymiany alternatora. Naprawdę ją doceniam i może skorzystam. Szukam jednak wytłumaczenia tego co widzę. Nie staram się po prostu iść dalej. Nie lubię i nie chcę aby takie usterki mnie pokonywały. Chcę wiedzieć i te wiedzę wykorzystać. Pomijam fakt że już w to zainwestowałem 600zł. Nie chodzi o koszt tylko zaufanie klienta....
Może być wyprowadzenie z fazy wykorzystane jako obrotomierz natomiast alternatory nie posiadające tego wyprowadzenia mają go z regulatora. Czasami jeden rodzaj regulatora jest wykorzystywany w różnych alternatorach. Jak pisałeś wcześniej pomimo że na regulator przychodzi stałe zasilanie na wirniku nie może go być a jeżeli jest to wskazuje na zwarcie...
Kolego odpowiedź rico37p jest błędna,ponieważ zasilanie ma iść z amperomierza a nie z akumulatora.Kontrolka ,zasilanie z amperomierza do kontrolki,druga strona do alternatora.Przewodu do kontrolki nie musisz wprowadzać, tylko wykorzystać jeden z pięciu pozostałych po tamtym alternatorze,szukaj przy trzech puszkach.
zasilacz/prostownik o napięciu 12 V już przy 10 A da radę czy jeszcze należy dać jakiś większy zapas? Taki zasilacz ma z reguły za niskie napięcie wyjściowe (12 VDC), więc tym nie naładujesz akumulatora. Musiał by mieć minimum 14 VDC, czyli tyle, ile utrzymuje się w instalacji samochodu zasilanej z alternatora.
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
Zabrakło czasu, żeby napisać więcej w moim ostatnim poście. Po zmianie biegunowości (minus na obudowie) i po całej zabawie z miernikiem i żarówką, alternator został oczywiście od razu podłączony. Alternator bardzo ładnie ładuje, bez porównania ze starą prądnicą. Szczerze polecam wszystkim zmianę prądnicy na alternator. Poniżej opis instalacji tego typu...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Witam, Panowie, odgrzewam temat, z pytaniem które nurtuje mnie odkąd pojawił się pomysł alternatora zamiast prądnicy do Ursusa C330 (rok produkcji: 1981). Instalacja z prądnicą i "plusem na masie". Wiem, że należy zmienić biegunowość akumulatorów i podłączyć wyjście prądowe alternatora do zacisku + akumulatora (można z wykorzystaniem rozrusznika) oraz...
Posiadam obrotomierz Mera Lumel MS3/2 i chciałbym go wykorzystać do wskazywania obrotów silnika Stara 200. Silnik nie ma tachoprądniczki ani miejsca na włożenie jej (przeróbki silnika nie zamierzam dokonywać). Zrobiłem odczep z alternatora na wyjście W, gdyż fabrycznie nie ma go. I teraz zaczął sie problem, gdyż instalacja jest na 24V, a schematy zamieszczone...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Witam. Z góry przepraszam, jeśli zły dział.. Próbuje pojąć trochę istotę działania alternatora jako silnika elektrycznego. Wiem już, że ma bardzo niską sprawność, że trzeba falownika do jego wysterowania w roli silnika, że dużo pobiera i że nie opłaca się nic z nim robić - tyle dowiedziałem się na elektrodzie :-). Przechodzę do rzeczy. Chodzi mi o to,...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować alternator od polenaza. Wiem że ten temat był wielokrotnie...
Ja będę wykonywać te uproszczone - żeby powiedzieć komuś czy działa czy ma kupić nowy alternator/regulator. W sumie to nie zajmuję się elektryką samochodową ale już kilka osób mnie pytało czy bym im nie sprawdził itp, a akurat mam silnik który mogę wykorzystać do budowy takiego stołu i sporo innych rzeczy to postanowiłem to wykorzystać. Amperomierz...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik? Jest to Isuzu 1.7 TD z Opla Vectry, jeśli miał obrotomierz to pomiar był z alternatora, z braku alternatora zamontowałem alternator z VW golf 2 benzyna.
Kolego FORESTX od jakiegoś czasu siedze i szukam potrzebnych informacji o budowie prądnicy wolnoobrotowej [dzięki za stronkę ale już ją znam] podaj więcej szczegółów na temat : wymiary magnesów neodmowych jaki drut [grubość] ile zwoi itd. przy tym co planujesz. A rzeczywiście budowa przekładni zwiększającej obroty to dlamnie żaden problem ,bo siedze...
Standardowy regulator napiecia, który współpracuje z typowym alternatorem powinien rozwiazać problem. Polecam użycie zwykłego akumulatora samochodowego, bo za podobną cenę jest kilkakrotnie większa pojemność (od alarmów - 8Ah, samochodowy - 40Ah, cena ok 45zł, patrz na allegro) . Kraków jest zlokalizowany w okolicy mało "wiatrowej", za dużo prądu nie...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Witam wszystkich.Jestem tu nowy i na dodatek nie elektrykiem.Więc proszę się nie obrażać i nie śmiać jak będę o coś pytał co dla was jest oczywiste.Planuję zrobić małą elektrownie wodną na skalniaku.Podstawowym celem ma być napowietrzanie wody do oczka i wygląd estetyczny.W tej chwili woda jest pompowana ze studni na skalniak następnie spływa do oczka...
Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie nadawała się na konstrukcję. Silnik 1,5 kw umieszczony na wahadle przypuszczam...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Jak mocne masz to audio? mam dwa wzmacniacze peiyng alien 1k76d kazdy ma po 140A Pytanie co Ty chcesz zwojować na takich wzmakach ?? I to jeszcze 2 takich samych ? Da rade je zlinkować jakoś ? Raczej nie ... podepniesz każdy pod 1 cewkę w głośniku ? Też raczej nie ... Jaki masz teraz alternator ? 70 czy 100 amper ? Jeśli masz zamiar na serio coś pokombinować...
A Kolega przeczytał wczoraj swe PW? Dodano po 16 Da się i ten od "Malucha"... Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Należy ją tylko od masy odpiąć i dopiąć do zielonego z regulatora. Żółty...
Otóż opiekuję się Astra f 1.4 60km z 91r. Miałem problemy z padającym akumulatorem i okazało się, że prawie nie mam ładowania. 13V przy światłach i dmuchawie na 3, 13,5V przy samym silniku. Ostatnio zauważyłem zapalającą się coraz jaśniej kontrolkę od aku. Zdjąłem alternator i wykręciłem regulator, wstawiony był topran 101 506 14,5v, zostało na nim...
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był na masie. Od razu chcę zapewnić wszystkich niedowiarków,...
witam to ustrojstwo z 2 pinami wygląda tak szczotko trzymacz zostaje w alternatorze , spróbowałem go ogólnie na aucie wzbudzić i działa tylko daje na wolnych ok 16v a po zwiększeniu obrotów rośnie. wykorzystałem przekaźnik do (wzbudzenia ) zgaszenia kontrolki i regulator chyba od fiata (2 pinowy ), wyciagnołem 2 kable z alternatora od diody i od szczotek...
Generalnie już wiem na czym stoję, regeneracja starego. A przy regeneracji mogę jedynie wykorzystać nowy korpus... No może jeszcze ewentualnie mostek. Po prostu myślałem tylko że trochę zaoszczędzę i coś więcej wykorzystam... Tak czy siak dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. Temat wyjaśniony i zamknięty.
Witam serdecznie. Otóż posiadam taki alternator jak w załączniku wyciągnięty rok temu z samochodu renault twingo takiego jak w tytule. Alternator ten chciałem wykorzystać w traktorze ursus c330, mam już przetoczone kółko pasowe, dorobione mocowanie lecz jednak jest problem ponieważ alternator nie ładuje i się nie wzbudza. Obecnie sprawdzałem go na stole...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
To w tych alternatorach na +/- 100 A są jakieś "większe" opory dynamiczne? Ogólnie sprawa wygląda tak, że w tych ciągnikach w końcówce produkcji zaczęli montować podwójne koła pasowe i właśnie w najbliższym czasie i tak muszę wyciągnąć silnik chłodnicę i rozjechać go... Więc to koło pasowe wymienię jeśli nie będzie w pełni wykorzystany alternator rzędu...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Chciałbym przerobić kuchenkę gazową, która posiadam w kamperze, na elektryczną zasilaną prądem z akumulatora. 1. Czy akumulator mógłby dać odpowiednią ilość prądu zarówno do kuchenki, jak i do elektryki samochodu? Czy w takim przypadku alternator zamontowany seryjnie da radę naładować akumulator? 2. Innym rozwiązaniem, nad jakim się zastanawiam, jest...
Pozdrawiam Mam podobne obawy co do spalenia alternatora ( wcześniej czy później ): Mam dwa samoróby, zestawy: 2x (4S 100A z chin) Lifepo4 Mam na nich dwa tanie BMS i chce te dwa zestawy ładować równolegle. Razem do naładowania: 200A z alternatora 150A ( VAN trafic ). Kontynuacja pytania kolegi #Razor ponieważ z wątku dowiedziałem się tylko że to i tamto......
Jak na teraz coś prostszego- z magnetronu jest bardzo dobry radiator do diod pastylek od alternatorów, mostków prostowniczych od spawarek, tyrystorów.
witam . propozycja zrób to sam nie jest taka tania ze względu na cene magnesow neodymowych 50x50x20mm w tym przypadku 6szt w alternatorze mogę wykorzystać dużo tańsze i mniejsze jedynie przezwoję alternator na 230v,tanszym kosztem a dotego nie potrzebuję już przetwarzać napięcia Pozdrawiam Pol032
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
No ale jak zaloze sam wiekszy akumulator o prawie podwojonej pojemnosci to bedzie on niedoladowany przez jeden standardowy alternator 70A ktory ładuje akumulator 50Ah. Mysle ze dobrym i chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie podlaczenie drugiego identycznego alternatora 70A ale stworzenia z nim osobnego układu ładowania przeznaczonego tylko i wylaczenie...
Witam ! Czy ktoś posiada informację, jakim prądem można obciążyć wyjście z regulatora napięcia (+ D - żółty przewód). Wykorzystałem to wyjście do załączania przekaźnika (pobór prądu 120 mA) który włącza mi dodatkowe światła dzienne w E 12 po uruchomieniu silnika. Wszystko działa poprawnie, ale nie mam pewności czy nie uszkodzę regulatora napięcia w...
Witam Najłatwiej zrobić sobie silnik BLDC z wirującym rotorem typu autrunner tak jak sie przerabia silniczki z CD romów do celów modelarskich.W większej skali najlepiej taki silnik zrobić z alternatora od motoru.Stojan ma przeważnie 18 zębów a na rotorze umieszczamy odpowiednią liczbę biegunów do sposobu nawijania stojana.Do zasilania używamy klasycznego...
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz np 600A z bocznikiem ma sie rozumiec , jak potrzeba...
Bładzisz strasznie - lepiej przewinąć transformator przetwornicy niż cudować z alternatorem i akumulatorami. Nawet zakładając cudowne wykorzystanie pełnego wzrostu napięcia to wychodzi nie 50% a tylko 43%. Poza tym dlaczego z 13.8 a nie z 14.4? Wtedy masz wzrost mocy tylko o 31% - jakiś 1 dB głośniej. O co tu się bić?
Dziękuję a odpowiedź. Udało się. Podłączyłem.':D' Alternator z Tico, regulator napięcia ma wbudowany więc odpada kilka kabli. Tak jak pisałem wcześniej, główny prądowy podłączyłem pod akumulator. Poszukałem dobrze i na alternatorze znalazłem naklejkę z oznaczeniem wyjść kostki alternatora, które zgadzało się ze schematem ściągniętym z www.elektroda.pl....
Alternator to też prądnica ale prądu przemiennego i nie da się go wykorzystać jako silnika jak przedtem pisano już bez falownika (trzeba wytworzyć pole wirujące a w prądnicy tą robotę robi komutator tak w kilu słowach)
Cześć! Chcę zrobić małą elektrownie wiatrową na działkę. Oglądałem w internecie dużo takich domowej roboty elektrowni, i zastanawiam się jak zrobić alternator do tego. Wiem że potrzebne są cewki. I tu pojawia się pytanie: ile tych cewek i jak dużo mają mieć zwojów. Następnym pytaniem jest jak je połączyć, żeby można było wykorzystać je do zasilenia...
Witam! Od pewnego czasu nurtuje mnie taki problem ,większość alternatorów uzwojenie stojana ma skojarzone w gwiazdę. Mozliwe jest przełączenie cewek w trójkąt.I tu moje pytanie,czy cokolwiek to da i czy ktoś próbował dokonać takiej przeróbki a jeśli tak to z jakim skutkiem.Ogólną teorię maszyn elektrycznych pracujących w w/w układach znam ale interesuje...
Witam. Mam alternator Celma 24V 60A. Może któryś z kolegów wie, jaka powinna być oporność wirnika(wzbudzenia), jaki maksymalny prąd jest dopuszczalny, i w jakim przedziale napięcie utrzymuje się na szczotkach wirnika. Chcę zbudować regulator i wykorzystać tego potworka do małej elektrowni.
Alternator jak wiadomo sterowany z PCM. Ale kto mi wyjaśni dlaczego na trzy pinowej kostce (czerwony,biały,czarny) podczas sprawdzania wiązki kilka centymetrów od wtyczki w oryginalnym peszlu przewód czarny jest obcięty i zaślepiony izolacją. Dodam że wiązka była nie tykana wcześniej i dziwi mnie fakt że brak jest tego przewodu w dalszej cześci instalacji....
Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Bo pewnie podłączyłeś zasilanie tak jak pisałem zamiast wykorzystać starą instalację idącą przez amperomierz do zacisku 30.P
DF- do 67 regulatora D+-do przekaźnika kontrolki 15 regulatora -wykorzystać zasilanie po zapłonie które pozostało z oryginalnego regulatora B+alternatora -główne zasilanie z rozrusznika/plus akumulatora/.P
Też miałem ten problem, rozwiązałem go "połowicznie" z uwagi na jeden drobiazg: trudność w "dostaniu" w latach 80-tych amperomierza większego od 50A. Tak więc potrzeba silnika napędzającego, wykorzystałem wiertarkę 2000W z płynnym regulatorem obrotów, który to sam wykonałem ze schematu Młodego Technika (wielkość mocy wynika ze sprawności i wielkości...
Nic nie wiemy w jakim ciągniku ma być montowane urządzenie. Ale jaki by nie był to nie widzę możliwości obciążenia maksymalnego. Tak więc przekrój przewodu nie jest wielkim problemem. Pewno wystarczy 16 mm kw (a może nawet 10 mm kw). Rozumiem, że kolega posiadł taki alternator i zamierza wykorzystać a nie specjalnie wyszukał wielką moc. 180 A to już...
Nie ac, tylko AC. I dlaczego musisz? A Ty wiesz, że na takie coś, to musisz mieć certyfikat? Jak zamierzasz rozwiązać kwestie bezpieczeństwa? Podajesz trochę za mało informacji o tym po co to, dla kogo i kto tak kazał, oraz na jakiej podstawie. Dlatego trudno udzielić sensowniejszych podpowiedzi. Ja tutaj próbuje rozeznać temat, a kolega od razu o...
witam chyba jednak zrobię coś takiego ale z ramą do góry i na dole zastosuje odpowiednio duże przełożenie tak jak pisałem wyżej i użyje alternatora z poloneza lub z hondy mam nadzieje ze będzie obracać^^ u mnie wieje cały czas żal tego nie wykorzystać ;F [youtube][/youtube]
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
Błażej o taka podpowiedź mi chodziło... miejsce się znajdzie a proporcje alternatora od jelcza nawet bardziej mi pasują. Nie wgryzałem się jeszcze w zawiłości działania alternatorów i brakuje mi trochę wiedzy na ten temat... ponadto alternatory od jelcza czy stara po regeneracji można kupić poniżej 200 zł więc nie jest źle... czy np ten alternator...
Moje pomysły idą teraz do rzeczywistości i udało mi się ominąć oryginalny regulator napięcia alternatora Magnet Marelli i ponownie wykorzystać do testowania oryginalnych diod tri. Oryginalna tylna koparka wyglądała następująco: Hacked regulator napięcia, aby umożliwić bezpośrednie połączenie przez 2 przewody, aby mieć pełną kontrolę ilości prądu wykorzystywanego...
Trudno się dziwić, że tak wyszło gdyż popełniono kardynalny błąd - przekładnia musi być na pasku zębatym. Po drugie - tak to jest gdy się wiatrak robi "na oko". Przecież jest oczywistym, że przekładnia nie ma 100% sprawności tylko jakieś 70-80% i projektując turbinę trzeba uwzględnić te dodatkowe 30% na pokonanie oporów przekładni - czyli bardzo dużo....
Wykorzystaj fakt, że na przewodzie łączącym alternator z instalają wystepuje spadek napięcia.
Na ostatniej stronie jest foto jak to u mnie wygląda alternator z żuka koło pasowe pasuje idealnie,łapa i napinacz zresztą też Do montażu wykorzystałem kawałek rurki i płaskownik Na oryginalnym wsporniku
Pozwólcie że "odgrzeje kotleta". Przejrzałem temat o budowie elektrowni wiatrowej ale nie natknąłem się na interesującą mnie kwestie. Mianowicie: przymierzam się do budowy trenażera rowerowego. Jako obciążenie chciałbym wykorzystać prądnice albo alternator. Pomysł z silnikiem od wentylatora chłodnicy wydaję się ciekawy. Ale: 1. Jak poznać czy silnik...
W takim wypadku jak to wszystko podłączyć aby działało. Schemat jak wygląda moj alternator dodałęm w poprzednim poście. Czy te wyjścia, które zaznaczyłem można do tego wykorzystać czy trzeba kombinować coś innego??
Dziękuje za porady alternator już kupiłem na szrocie, a ten może kiedyś wykorzystam do budowy wiatraka ;)
Nie znam jeszcze dobrze "inteligencji" szóstki, ale w focusie jedynce już zastosowano coś podobnego, a mianowicie przy nagłym dodaniu gazu alternator jest całkowicie odcinany do momentu osiągnięcia przez sinik wysokich obrotów (chodzi o max wykorzystanie energii na przyśpieszenie). Kiedyś w bravie miałem identycznie, przyczyną okazał się wirnik.
Prąd płynący przez led jest zapewne za mały aby wzbudzić alternator. Tak jak terminux napisał, zastosuj żarówkę ,albo przekaźnik. Prąd wzbudzenia puszczasz przez cewkę przekaźnika,a styki wykorzystasz sobie do sygnalizacji jak chcesz. Zastosowałem ostatnio takie rozwiązanie w pewnym oldtimerze,działa bardzo dobrze. Takie rozwiązanie jest też stosowane...
Słyszałem coś o alternatorach wolnoobrotowych, gdzieś czytałem, że są takie przy 300 obr/min zaczyna ładować. Pewnie słyszałeś o prądnicy amerykance. Koledzy polecili tematy, poszukaj, poczytaj i wiele się dowiesz. Dla mnie pytanie: Macie jakiś pomysł na budowę tej przekładni? jest rozbrajające. Pomysłów może być tyle ile typów przekładni a realizacja...
Jeżeli alternator chińczyk, bo ktoś kupował tani zamiennik to duża szansa na to, że jest źle polutowane wyprowadzenie stojana do mostka; przez to jest wykorzystana tylko jedna faza uzwojenia. Chińczyk to chyba rozgrzanym gwoździem lutuje albo ma lutownice, ale tak się spieszy, że cyna nie złapie.
Alternator BOSCH taki: jak połączyć. Chcę go wykorzystać a agregacie produkującym prąd 12V. Jednak nie znalazłem opisu złącza 2-pinowego. Może jaiś kolega dysponuje schematem instalacji auta z tym alternatorem i podpowie. Stosowany jak ustaliłem w autach VW.
Prądnica , generator z alternatora - Po tym jak musimy wyrzucić szczotko-trzymacz, ślizgi i elektromagnes z wirnika to otrzymujemy to samo co stojan od silnika indukcyjnego z pralki. Stojan od pralki jest przeciętnie 4 x większy , pożyteczniejszy - ma większą średnicę pod wirnik, większą pojemność na miedź w żłobkach. Mamy jeszcze prawie gotowy wirnik...