Pompa wtryskowa czy common rail? Sterownik silnika isuzu ten na górze silnika?
Panowie... Po pierwsze: tym którzy nie wierzą nawet zdjęciom potwierdzam na 200% że w 1.5 DCI na kole wałka rozrządu jest klin. A co do pompy... Jeśli ma się odkręcone koło pompy względem niej samej, nie ma znaczenia w jakiej pozycji przykręci się je z powrotem. A to dlatego że w silnikach common rail pompa robi tylko stałe, wysokie ciśnienie, nie rozdziela...
Tak,znam taryfiarza który meśkiem zrobił na frytkach 300 tysi,ale okupił to wieloma różnymi awariami.Na dodatek znam tez takich którzy nie pojeździli zbyt długo... Ja znam gościa który zatankował współczesnego diesla (wtryski piz*oelektryczne i te sprawy) gdzieś w trasie na stacji typu "Walduś & Syn" i w niedługim czasie miał cały układ wtryskowy do...
Witajcie! Przymierzam się do wymiany i mam pytanie: Czy poniższa instrukcja jest wiarygodna? Znalazłem opinię, że praca silnika z Common Rail bez zasilania w paliwo jest dla niego zabójstwem?! Ford Fiesta 1.4 TDCI: wymiana filtra paliwa (...) Zaczynamy od wyrównania ciśnienia w układzie paliwowym. Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwowej i odpalamy auto....
Witam, Silnik z układem Common Rail Boscha 1. generacji (wtryski elektromagnetyczne). Mniej więcej od wymiany wtrysków z powodu kopcenia na czarno pojawił się taki problem, że czasem przy odpalaniu następuje najpierw strzał w jeden cylinder (silnik przyspiesza jakby już próbował odpalić), potem rozrusznik jeszcze chwilę kręci i dopiero odpala. Dzieje...
nie wiem czy to jest tdci czy tddi kurcze No... może wpierw się dowiedz, co byś miał robić... Tddi na pompie Boscha chyba zrobisz bez problemu? Tdci to common-rail/Delphi, tu są schody, no i musisz mieć nasadkę do tych wtrysków... Po wymianie wszystkich czterech wtrysków zapamiętane stare kody mogą tak odbiegać od nowych, że auto może nie chcieć odpalić...
Witam. Dziękuję za szybką reakcję. Sęk w tym że w zbiorniku jest pompa elektryczna i po przekręceniu kluczyka krótko (ok. 3 sek) pracuje. Zalanie filtra nic nie da, bo zawsze trochę powietrza w przewodach zostanie. Podobno pompa COMMON rail jest tak czuła że niezupełne jej odpowietrzenie grozi zatarciem pompy, różne pompy odpowietrzałem, ale z taką...
Witam. Trafiło mi sia Iveco Daily, nie zapala. Objaw jest taki że raz zapali a raz nie, bez znaczenia czy jest zimny czy gorący. Jak zapali to odrazu z półobrotu, gdy niechce zapalić to z pychu zapala z półobrotu. Jak zapali to silnik chodzi prawidłowo, jeździ, ma moc. Udało mi sie podłączyc pod komputerm , pokazuje błąd P0025 z opisu zmienne fazy rozrządu...
Witam. Jeżeli chodzi o delphi 1,5 dci to jak były opiłki w układzie to jest je bardzo ciężko usunąć mimo ,że demontujemy zbiornik i go czyścimy. Mikro opiłki są tak małe, że wydaje się, że jest już wszystko super wyczyszczone (listwa przewody, pompa, zbiornik) a w rzeczywistości te drobinki siedzą w zakamarkach i wpadają na nowe zaworki we wtryskiwaczach...
delphi Common rail R9042A041A R9042Z013A R9042Z014A R9042A042A R9042A070A RENAULT, Serie : Clio2 Clio3 Megane2 Scenic2 Kangoo Modus, Engine 15c DCI takie cos znalazlem na stronie firmy ktora specjalizuje sie w naprawie regeneracji tych ze elementow, prosze to sprawdzic najlepiej w servisie diesel servis, wg mnie pasuje kazda z bloku k9k czy to 58 km,...
Witam temat stary jednak jestem ciekaw jak się udało go zakończyć . Ja po wymianie samego zaworu SCV w Almerze Tino 2.2 dci zresetowałem ustawienia ECU (sterownika silnika) poprzez BOSCH KTS 200 (wymiana pompy wysokiego ciśnienia a tak na prawdę wymieniłem sam zawór) i samochód przestał zachowywać się identycznie jak opisany przez Ciebie przypadek....
Moze i masz racje z intrrpunkcją ale do tej pompy to sie nie zgodze spójrz na to Podaję przykład oznaczenia pompy Common Rail Bosch CP1 (tabliczka znamionowa) nr. pompy 0 445 010 004 CR / CP1 K3 / L60 / 10 - 6S CP1 - pompa common rail , wykonanie 1 ( CP 1 , CP 2 , CP 3) K - wykonanie kompaktowe bez zaworu regulacji ciśnienia na pompie z 3 tłoczkami,...
... Mój układ wtryskowy jest całkowicie sprawny już to sprawdzałem (nie ma też opiłków, silnik nie kuleje ani nie leje), dlatego dziwi mnie trochę głośniejsze działanie pompy, jednak już jest lepiej po "moim" odpowietrzaniu.... Nie znam się na dCi, chociaż mam ochotę kupić drugie małe jeździdełko. Clio 1,5dCi jest, a właściwie był jednym z kandydatów....
Jest to samochód bdf. Od samego początku, po zakupie, posiadał zużycie paliwa ok 37-40l/100km. Koszty napraw przewyższają wartość silnika itd. brak mi słów na ten temat.Pojazd miał wymieniane wytryski, pompę wysokiego ciśnienia, komorę recylkulacji spalin, układ paliwowy czyszczony co jakiś czas wraz z wymianą filtra i pewnie coś jeszcze ale chwilowo...
Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273 Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200 pojawiał się już tylko błąd P0089 Syndrom: w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM Objawy Nissan to spadek...
Witam. Dzisiaj podczas jazdy auto mi zgasło, zapaliła sie kontrola świec żarowych, auto odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu około kilometra. Po podpięcie kompa katastrofa Po zdemontowaniu czujnika ciśnienia na pompie załamka całkowita Panowie jak ugryźć teraz ten problem, czy pompa do wymiany?? Wtryski też do wymiany ?? Co z resztą układu paliwowego?...
Witam,borykam się z problemem jak w temacie,ciśnienie w rampie 0089 i 0093.Różnica pomiędzy ciśnieniem zadanym a rzeczywistym dochodziła na początku do ok 500 bar.(testy na delphi).Po wymianie pompy wysokiego ciśnienia,podmianie regulatora w i zaworu ciśnienie w szynie,różnica wynosi ok 200 barów.Czym objawia sie usterka,wcześniej po przegazowaniu powyżej...
Jeżeli sprawdziłeś wszystko łącznie z układem niskiego ciśnienia paliwa to pozostaje wymiana pompy.
Witam kupilem Iveco daily z silnikiem 2.8 na pompowtryskach common rail z uszkodzonym silnikiem . Wymienilem silnik na moj sprawny i po remoncie ale 2.8 na zwyklej pompie bez komputera ,instalacja zostala od pierwotnego ,komputer wypiłem i odpala . Niestety po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje kontrolki sie zapalaja prad jest wszedzie , jak przekrece...
Witam szukam pomocy walczę z octavia FL 20 tdi CFHC 2012 objawy to rano w hali (+8 C) auto zapaliło od strzała na 1 sekundę i zgasło i tak za każdym razem żebym uruchomił auto musze przytrzymać kilka sekund na rozruszniku dodać gazu na jakieś 1800 i zaczyna zapalać przytym telepie silnikiem cały proces trwa 10 sekund i cisza jest super cały dzień skoda...
Robię dla siebie, auto mam już prawie 10 lat. Z mechanikiem jest u mnie słabo (mieszkam za granicą, generalnie robią dobrze ale dość drogo). Jedyna rzecz która przemawia za zmianą silnika to fakt że obecny (~110km) jest dość słaby. Auto waży na pusto 3.5t (DMC 5.2) z końmi w środu robi się bliżej 4.5-4.7, na autostradzie pod górkę jest kiepsko... Jeszcze...
Witam W samochodzie została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia wtryski listwa z czujnikami wszystko wymyte zbiornik paliwa wypłukany. Po wymianie samochód chodził zaledwie 1h rano nie do odpalenia kreci i nic. Zostały wyciągnięte wtryski zawiezione do sprawdzenia okazało się ze są sprawne. Pompa podczas kręcenia daje 400bar w pompie zero opiłków....
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Witam, bardzo dawno temu w silniku TD miałem delikatniejsze objawy jak twoje. Przed chwilą pisales o czujniku temperatury w pompie mój pracował bardzo dziwnie, doszedłem ze bardzo często zawieszal się na temperaturze 80 st C. Po wymianie rozrzadu czujników termostatow czyszczeniu nastawionika pompy wtryskow czujnik za pare zlotych rozwiazal problem.
To jest common rail? Czy pompa? Pompa jest sterowana elektrycznie czy mechanicznie? Nie znam modelu mam kontakt tylko z liebherr i JCB ale może coś wymyślimy. Dodano po 6 Dobra... Wyjmij wtryski....i zamontuj je na zewnątrz.na przewodach...kręć silnikiem...patrz czy wtryski podają paliwo....hmmm..sam tego nie zrobisz musisz kogoś mieć do pomocy....być...
Witam Mam podobny problem. Paliwo sączy się z korpusu pompy (pompa BOSCHA). W korpusie jest niewielki otwór przez który kapie paliwo (dzieje się tak wówczas, gdy zużyją się uszczelniacze w pompie). W jednym z warsztatów zajmujących się naprawą pomp działających w układzie Common Rail dowiedziałem się, że gdyby nie ten otwór w korpusie pompy, to paliwo...
Witam. Problem polega na tym ,ze wymienilem silnik na drugi i auto nie pali. wraz z silnikiem wymienilem wszystko co mozliwe , wtryski , pompa czujniki walu , itp. Stary raczej chodzil do końca bo wystawił kopyto. Dodam ,że auto z Niemiec . Spuscilem stare paliwo nie bylem pewien czy czasem czegos innego nie wlali.Wyjąłem puszkę ze zbiornika i widze...
TDCI to common rail a TDDI to vp 44 z tego co pamiętam,sensu takiej wymiany nie widzę ale to inna sprawa, podstawa to odpowietrzenie, te pompy nie odpowietrzają się same, a przy kręceniu na "sucho" zaciera się i z tego powodu pada sterownik. Poszukaj "odpowietrzenie vp 44" zrób to poprawnie jak nie pomoże będziemy szukać dalej. pozdr
jedyne co mi do tej pory nie daje spokoju to pompa wysokocisnieniowa niema zadnych znakow wiec polozenie ''X'' po wymianie moze byc nieprawidlowe? mialem fiata ducato 3 2007 rok z silnikiem 2.3multijet common rail czy jakos tak.. pompa wysokiego cisnienia byla napedzana paskiem rozrzadu podczas wymiany paska pokrecilem kolem zebatym pompy wysokocisnieniowej...
Chodzi pewnie o pompę Common Rail, widocznie jest zapowietrzona. Spróbuj poluzować przewody przy wtryskiwaczach i pokręć rozrusznikiem aż poleci czyste paliwo bez pęcherzyków powietrza.
Czy to silnik z pompą CP4 (Common Rail)? Jeśli tak to czy pompa też była blokowana przy wymianie paska?
będę czyścił pod koniec tygodnia - jakieś wskazówki jak to zrobić? zdjąć od dołu i czym płukać? Dodam, że błąd który otrzymuję to P1138 - "uszkodzenie mechaniczne regulatora ciśnienia paliwa" - choć w niektórych źródłach podawany jako "uszkodzenie czujnika ciśnienia na szynie common rail - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika. "
Bez kodowania,na autokalibracji, w najlepszym przypadku będą gorsze osiągi, w najgorszym - problemy z odpalenie i śmierć silnika w ciągi kilku miesięcy. Proponuję zobaczyć co potrafi się dziać z EGT przy rozkalibrowanych (czy to zużytych, czy to uszkodzonych, czy właśnie niezakodowanych) wtryskach. To Common Rail z wieloma fazami a nie zwykła pompa...
systemy paliwowe common rail tak samo trzeba odpowietrzać przed "suchym" startem po demontażu / montażu. Zapewne nikt nie pokwapił się dać tę używaną pompę CR do sprawdzenia ? Teraz to będzie bieganie wokół własnego ogona. Pompę kupiłeś TY, czy mechanik ? Jeżeli Ty to daj ją do sprawdzenia. Silnik tak jak piszę (at)kkknc powinien sam zassać olej i rozprowadzić...
Immo w pompie Common Rail? jak tam masz tylko zawór regulacji ciśnienia paliwa i czujnik temp. paliwa, to gdzie to immo?
Nie ma pompy w baku paliwa, to jest układ common rail
ponieważ pompa wtryskowa co 5 obrotów wałem jest w pozycji zero, i bym nie ustawił tak jak chce, tak samo wał jest co drugi pełny obrót w właściwej pozycji pomimo tego że blokadę można założyć co każdy obrót Trochę herezje kolego, szczególnie że masz common rail i ustawienie pompy nie ma żadnego znaczenia. Dodano po 4 ponieważ pompa wtryskowa co 5...
Witam. Uszczelniam pompę common rail Bosch CP1, ponieważ lało się spod głowiczek. W zestawie mam jeszcze takie dwa duże zielone oringi, które zakłada się od strony wałka pod dekiel (ten przykręcany na trzy śruby). W tym deklu osadzony jest też simering wałka. Czy wobec tego można odkręcić dekiel, wymienić te uszczelki i założyć z powrotem, nie ruszając...
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
Może się przyda: Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów. Uszkodzenia...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Przy takich objawach samo podłączenie do testera nie musi jednoznacznie powiedzieć, że to wtryski i ile z nich jest do wymiany. Powinno zrobić się próbę przelewową, która jednoznacznie powie, czy i które wtryskiwacze są do regeneracji. Jeżeli są tylko niektóre, to i tak często pozostałe zbliżają się wartościami do granicznego przelewania i warto zregenerować...
Jak rozumiem po objawach masz układ wtryskow DELPHI. Jest to jeden chyba z najbardziej awaryjnych układów zasilania common rail. Aby cię dobić, jeżeli wyeliminujesz już sprawy ze świecami itd.. Pewnie okaże się że znowu masz padnięte wtryski. Naprawa w aucie tylko wtrysków niesie ze soba ryzyko iż po 10...20tys km nowe też pewnie padną. Zapytasz co...
Jaki komputer masz? Serwisowy daje możliwość sprawdzenia układu wys.ciśn. przez otwarcie M-prop valve na max. ciśnienie paliwa, żebyś mógł sprawdzić wycieki (na zewnątrz i te do powrotu do baku), a także wtryskiwacze na przeciek do przelewu. Jeśli nie masz takowego, to jest inny sposób aby znaleźć przyczynę, a może ich być wiele. Pierwsza, to pompa...
kurcze dzieki wielkie miales racje ale meka taka ze dajcie spokoj tyle objaw tyle podejrzen a jescze mechanik mnie w ch*ja zrobil bo mi wymienil pompe chyba o ile pamietam na taka od golfa frajer a tamta sprzedal A w jakim golfie była montowana pompa VP44 ??? Pozwolę podzielić sie swoim przypadkiem-chodzi o dymienie na czarno z wydechu nierówna praca...
Proszę o radę w sprawie silnika. Kupiłem auto tydzień temu. Wszystko było OK. Trzy dni po wymianie rozrządu, oleju i filtrów (paliwa został stary), zaświeciła mi kontrolka silnika z komunikatem "engine failure". Na odczycie pokazało błąd P1193, co ponoć oznacza nieoczekiwana wartość ciśnienia rail. Gdy kontrolka świeci auto dostaje muła i nie wchodzi...
Witam wszystkich. Mam Sabolot 93 1.9 TiD 150KM AUTO silnik Z19DTH i wiecej problemow niz auto jest warte. Zaczelo sie we wrzesniu kiedy to nie moglem odpalic auta. Blad P0090, przez 24h od wystapienia usterki auto odpalalo ale potem umarlo. W warsztacie glowili sie przez 22dni. Wymienili pompe w baku, pompe wysokiego cisnienia, oraz wszystkie wtryskiwacze...
Witam! Mam problem z MANem jak w tytule, silnik EURO 4 , common rail. Olej spływa po łapie silnika po prawej stronie (patrząc od przodu pojazdu). Wyjąłem chłodnice lecz od przodu nic ciekawego nie widać. Silnik jest mokry mniej więcej na łączeniu obudowy rozrządu, od wysokości pompy paliwowej. Wyjąłem też obudowę filtra oleju ale dalej nie mogę zlokalizować...
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
W ZA najprawdopodobniej zapowietrza się układ. Było coś ostatnio robione np.wymiana filtra paliwa ,bardzo czuły punkt. Tam nie ma listwy to nie Common rail. Jezeli masz pompę dwuwtykową czujniki ,zawory i sterownik siedzą w pompie, nie wiem jak ta wcześniejsza pompa. Odczyt błędów dużo powie.
Należy równiez pamietać że nie wszystkie silniki Diesla posiadają pompkę paliwową i nie może zabraknąć ropki ponieważ.... zapowietrzy nam się silnik i nim póżniej pompa wyciagnie paliwo z baku to cały silnik pracuje na "sucho" zuzywają się wtedy pompa końcówki wtrysków i przede wszystkim cylindry pierścienie i tłoki... Ale to już bardzo rzadko się...
Kiedyś w necie nie pamiętam gdzie natchnąłem się na coś takiego - jest to cytat. "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można...
Cytat z cytatu. Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego....
"W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny. Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki. Niebieski Jeśli z rury wydechowej silnika...
Witajcie Wczoraj po przejechaniu trasy ~40km, odczekując aż wychłodzi się trochę turbo (luz, puszczone sprzęgło, pogaszone odbiorniki prądu łącznie z klimą), wsłuchiwałem się w pracę silnika. Co jakis czas, raz na okolo 3-4 minuty, silnik pracował głosniej (około 1-2 sek). Brzmiało to, jakby lekkie dodanie gazu (wskazówka obrotomierza nie drgnęła)....
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Megane 2 to chyba "królowa lawet", a nie Laguna. W silnikach z delikatnymi panewkami wystarczy skrócić czas między wymianami oleju i powinny wytrzymać spory przebieg. Co do Mondeo mk3 w dieslu to czarna dziura jak chodzi o naprawy (właściciel wydał dwukrotność ceny zakupu a i tak nie doprowadził go do pełnej sprawności, dwa lata walki - przegranej,...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
ford focus 1.8 tdci 2001 rok, który po wymianie pompy, wtrysków przeczyszczeniu całego układu paliwowego łącznie z wyczyszczeniem zbiornika nie odpala już teraz zapala się kontrolka świec i samochód gaśnie. Odpala jedynie na plaku ale i to nie przynosi efektu bo tak kopci że pół wioski nie widać. Silnik 1,8 tdci ford mk1 posiada system dieslowski wtrysku...
Wszystko zależy od eksploatacji i pilnowania przeglądów.Jedni narzekają na Iveco, inni na Mercedesy ,a inni na jeszcze inne marki.Zależy co i ile(kg) chcesz wozić. Czułe punkty Iveco to tylne mosty.olej w nich najlepiej wymieniać przy każdej wymianie oleju w silniku.2 czy 2.5 litra to żaden wydatek,ale się opłaci,pod warunkiem że nie jest przeciążany.Niestety...
Witam. Moj przypadek jest dość dziwny i brak mi już jakichkolwiek pomysłów .... Nissan Primera P12 diesel 2.2 Cała historia zaczyna się od nagłego spadku mocy - auto jezdziło bez zarzutów do momentu wymiany oleju i filtra , po kilku dniach od wymiany zapaliła się kontrolka silnika i ABS , auto straciło moc - do 3000 tys jest ok , ale więcej niż 60 km/h...
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny...
Witam, Jak w temacie BMW E60 525d przedliftowy 177KM motor. Jeszcze w ciepłe dni auto odpalało bez problemu nie działał jedynie pedał gazu dokrecało się auto na postoju do 2000rpm i dalej nic jakby było zablokowane, przyszły zimne dni nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie ale zrobiłem diagnostykę softem DIS zrobiłem Quick Test następnie wykasowałem...
Wydaje mi się, że odpowiedziałeś sobie na problem swojego peugeota - "zapowietrza się". Jeśli masz również układ siemens, czyli podciśnienia (pompa wc zasysa paliwo, paliwo nie jest podawane z zbiornik, silniczkiem, tylko zasysane) to na 95% masz nieszczelny układ. Mimo, że mechanik wymieniał, to sprawdź raz jeszcze, i przyjrzyj się bardziej samej obudowie...
Witam, Problem: Auto ma problem z odpalaniem na ciepło. Na zimno pali na dotyk, po rozgrzaniu i wyłączeniu trzeba długo kręcić. Gdy postoi na ciepło parę minut, praktycznie jest nie do odpalenia zanim ostygnie. Auto miało ściągane i regenerowane głowice a więc rozpiany był cały układ common rail czyli: - ściągana była listwa zasilająca - odkręcane były...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Wstawie kilka zlepek ,ktore opisuja procedury z bledami 3778 3779 "1. Sprawdzic zawor przelewu ( zrobiles ) 2. Sprawdzic przelew paliwa z wtryskow ,kilka razy na rozgrzanym silniku . Przelew/max podaz pompy wysokiego cisnienia. 3.Wymiana m-prop ,jak masz pod reka jakis na podmianke to zrobilbym to w punkcie 2 ,i sprawdzilbym w ManCat jakie ma otwarcie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam mam problemy z manem TGX 18.480 2008r common rail, otóż auto nawet po chwilowym postoju ciężko zapala. Wcześniej pojawiały się błędy edc 94 3778,3779,3780 oraz paliła cały czas kontrolka silnika i auto przechodziło w tryb awaryjny. Po wymianie filtra paliwa oraz czyszczeniu odstojnika i smoka problem zniknął lecz kontrolka nadal się czasami zapala...
Z komputera wyszło, że jest błąd - ZA WYSOKIE CIŚNIENIE NA LISTWIE COMON-RAIL. W samochodzie po podpowiedzi mechanika zrobiłem; Pełną regenerację wtrysków ,oraz pompy wysokiego ciśnienia. Wymieniłem filtr paliwa. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia na pompie. Wyczyszczony został bak paliwa. (-) Jak było na samym początku tak jest i teraz. To czemu...
Witam! Od kilu dni mam podobne problemy w 307 HDI 100 KM, FAP z komunikatem antipolution fault. Pojawił się komunikat, spadła moc, czasami wchodzi tylko do 2800/min, casami wkręca się na obroty prawie dobrze, ale często po osiągnięciu ok. 3500/min gaśnie. Można go natychmiast odpalić i jechać dalej. Po diagnostyce prawie na pewno nie jest to problem...
Ten samochód jest jakiś toporny w diagnozie. Tyle co taki przerabiałem z tym właśnie samym błędem... Walczyłem z nim 2 tygodnie... Zamiast wywalić błąd za niskie ciśnienie na listwie, lub brak ciśnienia na listwie to wyrzucał właśnie P1517. też mam Lexia, (CDIF2 mini również pokazywał to samo). Czepiłem się Immo robiłem OFF i lipa nie zapalał... miałem...
Ze względu na złożoną konstrukcję Common Rail olej tylko pełen syntetyk. Im rzadszy olej, tym lepiej dla tego silniki. Ja stosowałem 10W40 i ucierpiały na tym laski popychaczy. W instrukcji obsługi masz podane wymagane specyfikacje oleju silnikowego, przekładniowego, itp. Tak jak wspomniałem nie używaj tego auta do żyłowania w terenie na wysokich obrotach,...
Czy to wtedy sterownik do wymiany, jak w wielu postach na necie informuja? Te posty z pewnością dotyczą pompy wtryskowej typu Bosch VP44, a ty masz system Common Rail więc nie masz pompy wtryskowej. Pompa wysokiego ciśnienia u Ciebie 'nabija' paliwo pod wysokim ciśnieniem w listwie zasilającej wtryski. czy mam rozumiec, ze jak zimna, to bedzie ok pracowala?...
Witam serdecznie. Problem polega na małej mocy silnika. Silnik powinien mieć 115 koni mechanicznych i 280nm. Niestety po sprawdzeniu na dwóch niezależnych hamowniach rozwija 84 konie i 220nm. Komputer nie wykazuje żadnych błędów a auto ledwo jedzie. Tzn czuć że brakuje mu werwy. Wyprzedzanie to koszmar. Niczym cinquecento... Diagnostyka: Wymiana filtra...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Na wstępie chciałem podziękować za "łagodne" potraktowanie i miły ton wypowiedzi. W szczególności,że nie zawracam głowy. Chyba,że piszemy o prywatnej wiadomości którą do Pana napisałem. To serdecznie przepraszam i proszę uznać moje pytania prywatne za nieistniejące. a wracając do tematu to... Delikatnie rzecz ujmując boję się oddać auto w ręce "fachowca"...
Witam. Mam problem z Skoda Octavia II fl 1.6 tdi pompa common rail padła, puściła opiłki w układ=czyszczenie całego układu wymiana pompy i czyszczenie wtrysków. Wszystko ok, silnik pracuje super równiutko, ale pojawił się problem. Po podpięciu vag12.12 błędy: P0606,P0601,P2294,P0090,P0193,P0203,P256... których nie mogę skasować. Samochód normalnie odpala,...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
(-) W styczniu przy mrozach zamarzł mi filtr paliwa i spalił się podgrzewacz paliwa. No to czemu mechanicy nie zajęli się najpierw filtrem paliwa, tylko zaczęli grzebać we wtryskiwaczach? Spalony podgrzewacz w tej sytuacji nie ma wpływu na spadek mocy. Być może problem nadal tkwi w filtrze i niskim ciśnieniu, który do tej pory nie rozkminili ? Olej...
Witam , kupiłem Kia Sorento z zerwanym łańcuszkiem pompy oleju , po wymianie Uszczelki głowicy , wypolerowane gniazda zaworów i zawory , pneumatycznych popychaczy zaworów , wszystkich 3 łańcuszków rozrządu , turbo i po regeneracji wtryskiwacze z nowymi końcówkami , wszystkie filtry na nowe , nowe świece żarowe . Na zimny silniku chodzi nierówno i dymi...
Witam Trochę tego dużo , ale postaram się dać odpowiedzi na wszystko 1.Wg mnie,ten serwis coś tu kręci.Dlaczego wymienić filtr paliwa,skoro jest praktycznie nowy?Miałoby to sens,jakbyś tankował jakieś podejrzane paliwo,lub nie daj Boże lał olej opałowy.Coś mi się zdaje,że chcą cię naciągnąć na kasę.Co do opiłków - skąd niby w paliwie te opiłki?I z czego...
Le voici, le voilà. Do samej wymiany paska madre oprzyrzadowanie fabryczne nie jest konieczne. Na walku rozrzadu jest znak, na wale korbowym mozna go zrobic samemu a pompa nie ma pozycjonowania (common rail). Pozdrawiam, Georges
Czarny dym, to i owszem, w układzie z mechanicznym wtryskiem. Ale nie w sprawnym CR. Nie zgodzę się z tym, nic nie stoi na przeszkodzie by CR dymił na czarno. Mistrzuniu, lejące wtryski, to zawsze jasny dym. Kopcenie na czarno, to zbyt dużo prawidłowo rozpylonego paliwa, w stosunku do objętości powietrza w cylindrze. A czemu tego powietrza może być...
Witam, Żarząca się kontrolka ładowania niekiedy jest efektem nadpalającej sie diody i pomimo wymiany regulatora ze sprawnego na sprawny;) dalej kontrolka żarzy się. Zazwyczaj leci dioda dodatnia w mostku prostowniczym alternatora. I choć do końca nie wyzionęła ducha to juz jej koniec jest bliski. Wystarczy je sprawdzić poprzez zwykłe zwarcie chwilowe...
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...
Ostatnio w moim masterze pojawiły się dziwne stuki w silniku na wolnych obrotach dochodzą one z górnej części silnika ciężko zlokalizować dokładnie, pojawiło się to po wymianie oleju i przejechaniu 3tyś km (olej tej samej marki tych samych parametrach co wcześniej). Na początek zacząłem od pompo wtryskiwaczy zostały zregenerowane i dalej stuka. Według...
Ogólna wskazówka, którą powinniście do końca swojego zawodowego żywota zapamiętać, że jeśli chodzi o silniki diesla z systemem wtryskowym Common Rail to NIE WOLNO LAĆ DO PALIWA ŻADNYCH ŚRODKÓW CZYSZCZĄCYCH. Dlatego, że przyczyniają się one do jeszcze większego "wysuszenia" paliwa niż było wg obowiązującej normy od 2006 roku. Kiedy to obligatoryjnie...
Witam. Ostatnio po wymianie pompy common rail auto ma problem z odpalaniem. Wchodzi w tryb awaryjny i kręci do 1500obrotow. Błąd EDC oraz błąd czujnik walka rozrządu. Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo. Silnik 2.3 2007 rok
Czesc. Jestem po wymianie zaworu na szynie common rail, ale bez zadnej adaptacji. Cisnienei paliwa dalej dziwnie skacze, zabiore sie za zaworek na pompie oraz sprawdze czujnik cisnienia na szynie. Czy sa wymagane jakies adaptacje zaworu, ktore pominalem, a ktore pomoglyby zniwelowac drgania na biegu jalowym ? Pozdrawiam
Dzień dobry, mam problem z MANem TGA, rocznik 2007, kręci długo rozrusznikiem (około 8sekund), za każdym razem tak samo, niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Nawet od razu po zgaszeniu, przy próbie, kręci tak samo długo. Po odpaleniu chodzi dobrze, kierowca nie uskarżał się na utratę mocy. Zewnętrzny mechanik zdiagnozował i stwierdził, że prawdopodobnie...
Witam spotkał mnie podobny problem. W mojej a4 b8 Avant jest silnik 2.0 TDI 120 km na common railu. To od początku historia wyglądała tak: jesienią ubiegłego roku były wymienione wtryski, pompa filtry, przewody paliwowe itp, w sumie cały układ paliwowy bo rozpadł się filtr i śmieci zanieczyściły prawie cały układ. Wszystko po remoncie było w porządku...
Witam spotkał mnie problem. W mojej a4 b8 Avant jest silnik 2.0 TDI 120 km na common railu. To od początku historia wyglądała tak: jesienią ubiegłego roku były wymienione wtryski, pompa filtry, przewody paliwowe itp, w sumie cały układ paliwowy bo rozpadł się filtr i śmieci zanieczyściły prawie cały układ. Wszystko po remoncie było w porządku i jakiś...
Moim zdaniem, jeżeli nie ma żadnej rezystancji na cewce to jest ewidentnie do wymiany. Nieważne od czego się uszkodził . Być może od gazu, być może wada fabryczna albo jeszcze coś innego. Moje doświadczenia z wtryskami i gazem to takie, że zbiera się na nich nagar od EGRu, kiedy są odcięte podczas pracy na gazie. Druga sprawa to taka, że jeżeli jest...
Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło. Tłumaczenie kodu usterki: P1187 - Za niskie ciśnienie paliwa, odchylenie regulacji. "Odchylenie regulacji" nie oznacza więc tylko i wyłącznie usterkę regulatora...
Witam, mam problem z Manem TGA 480 silnik D2876, z Common Railem. 2004 rok. Samochód wrócił z 500 km trasy. Po nocnym postoju już nie odpalił. W czasie jazdy nie pojawiał się żaden błąd, samochód w czasie jazdy nie miał żadnych problemów z przyspieszaniem czy też z mocą. Po kilkukrotnej próbie odpalenia pojawił się błąd EDC 03776-01. Układ paliwowy...
Nie jestem dilerem i żadnej marki nie polecam. Wszystkie auta co najmniej od dziesięciu lat wyposaża się w rozbudowaną elektronikę i skomplikowane a za to piekielnie drogie podzespoły. Na przykład Dacię albo Fiata Pandę, gdzie najbardziej rozbudowane jest chyba radio. Bez przesady z tymi piekielnie drogimi podzespołami, może w turbodieslach to często...
Nie mówię o zabezpieczeniu fiatów tylko o japończykach. Przychodzi mi na myśl Mazda, rdzewiejąca od nowości już po roku (model 6) i ... właściwie tyle. Przypominam, że jest rok 2015, nie 1995, mity o niezawodnych niemieckich i rdzewiejących japońskich, do których nie ma części, to tylko mity. Nie widzę zresztą sensu w dyskutowaniu o problemach, gdy...
Silnik kopci na czarno sprawdzałem na postoju jak dodaje się gazu to kopci ale kolega kiedyś mi mówił że jak ruszam to kopci na czarno więc wydaje mi się ze pod czas przyspieszania kopci na czarno. obroty nie są stabilne bo jak obserwuję wskaźnik to się "huśta". Podejrzewam obwód wtryskowy paliwa . Niestety, może wchodzić w rachubę najgorszy wariant...