Dobry wieczór. Mam problem z autem co jakość czas włącza się kontrolka akumulatora. Z dwa tygodnie temu padło mi całe zasilanie w aucie myślałam, że to akumulator ale okazało się że jest naładowany. Uderzyłam w alternator i się uruchomił. Podejrzewam że to szczotki się zacięły. Moje pytanie czy wiecie gdzie te szczotki i czy ciężko będzie samemu je...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Ne bardzo Cię rozumię,.......... dlaczego do tej pory nie zapytałeś elektyka i nie masz to wyjaśnione, dlaczego wymienił obudowę alternatora, czy cały wymienił ??????????, bo zdaje się Ty zleciłęś mu, czy ustaliłes z nim, tylko wymianę szczotek. Chyba za to wziął dodatkową i to sporą kasę. Pozdr.
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi
Ja miałem coś podobnego z przygasaniem świateł wszystkich jakie tylko są. Podczas jazdy czy przegazowania wzystko przygasało. Działo się to zupełnie "ni stąd ni z owąd". Coś wpadło pomiędzy szczotkę i ślizgacz(czy jak to się nazywa :|) i porysowało jedno i drugie. Pomógł papier ścierny "500" i polerowanie filcem ślizgacza, wymiana szczotek i na wszelki...
Witam, musze wymienić szczotki w alternatorze z tytułowego auta. Niestety nie wiem na co patrzeć jeśli chodzi o ich parametry a w aucie jest zrobione car audio i to prądożerne więc nie chciałbym kupować szczotek które będą badziewiem i będę je musiał szybko zmieniać. Dodaje zdjęcie naklejki z alternatora. Z góry dzięki za pomoc. :P
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Kable są dobrze ułożone. Zasileanie z akumulatora potężnym kablem odseparoawnym od cinci(idą innym progiem). Akumulator jest nowy wiec to nie jego wina. A wzmacniacz to najwyższy Alpine i on napewno nic nie generuje. Kable sygnałowe tez sprawdzałe. W wszystkie masy przeczyściłem i odśniedziłem. Są pancerne!! Jedyne co mi jeszcze zostało to ten kondek...
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
A jeszcze jedno - może ma to jakieś znaczenie: Dlaczego skoro ewidentnie jest problem z ładowaniem, to kontrolka nie świeci mi się cały czas? Jak odpalę auto to świeci się przez jakieś 2-3 sekundy i gaśnie. Gdy auto było sprawne - nie świeciła się wcale. Jak wystąpił 1 raz problem z ładowaniem (wymiana szczotek i łożyska) to świeciła się ciągle. Dodano...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
Na mój gust - to Twoje napięcie ładowania jest za niskie. Najniższe napięcie ładowania jakie spotkałem - jest w niektórych japończykach (wersje brytyjskie), gdzie alternator daje 14V. W większości samochodów alternator daje ponad 14V standardowo jest to w okolicach 14,3-14,5 V. Stąd myślę że w Twoim alternatorze mogą się kończyć szczotki. Zacząłbym...
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie.
Regulator wymontowany i sprawdzam czy pomiędzy jedną szczotką a drugą jest przejście czyli multimetrem jedną szpilkę przykładam do jednej szczotki drugą do drugiej. Mam pomiędzy obiema szczotkami przejście po ich wymianie (i jak na złość nie sprawdziłem sobie jak było przed wymianą szczotek) i teraz nie wiem czy jest poprawnie czy nie.
Witam Czy przy wymianie szczotek należy wyjąć alternator? Mam Volkswagen T4 busa. Z góry dziękuję za odpowiedź
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Witam. Moje uwagi są takie. Twój alternator jest taki 'słaby', bo ma uszkodzony regulator, lub już prawie nie ma szczotek, lub padła któraś dioda, w co wątpię. Pomimo wolnych obrotów, powinien dawać dużo lepiej, niż te opisane przez Ciebie parametry. 1. Użyj innego regulatora - do sprawdzenia. 2. Szczotki ????!!!! 3. Nie ma co się 'wygłupiac' z przewijaniem...
jeżeli masz ściągacz z z małymi lekko zakrzywionymi łapkami nie będziesz miał większego problemu z wymianą ,druty od stojanu należy odlutować i odgiąć reszta sama wyjdzie , z przodu alternatora musisz tak podłożyć ściągacz żeby wszedł za obudowe ,łożysko ściągasz razem z przednią obudową do tylnego jest swobodny dostęp przy okazji sprawdż szczotki potrafią...
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na lata i w razie czego wymiana tylko szczotek a nie...
Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej:
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Witam mam problem prawdopodobnie skończyły mi się szczotki w alternatorze tylko nie wiem jak je wymienić ponieważ z drugiej strony alternatora znajduje się vacu pompa proszę o pomoc jakaś podpowiedź jak to wymienić regulator wraz ze szczątkami już kupiłem
Wymiana regulatora w alternatorze pomogła. Okazuje się, zgodnie z sugestiami, te z Chin nie działają właściwie. Nie wiem, co Bosch zlecając produkcję u Chińczyków zyskał, bo jak na razie założyłem na próbę dwa, i oba ten sam problem. Założyłem Made in GB używkę po regeneracji (wymiana szczotek) i chodzi. Gość od alternatorów mówi, że już nie będzie...
Może jakieś nowe pomysły, lub rady odnośnie alternatora od palio. Po wymianie stojana przejechałem około 40 tys i problem z powrotem wraca jak bumerang. W uno 2000 tys bez problemu - wymiana tylko szczotek i łożysk.
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Wieszają ci się szczotki kolego. Może pomóc naciągnięcie sprężynki lub najlepiej wymiana szczotek na nowe i przeczyszczenie.
W ciągniku i tak ma komfortowe warunki. Jak ma się alternator w escorcie? Wisi prawie nad samym asfaltem, osłona jest... ale tylko przez pierwszą zimę i chodzi. Chyba że masz magnetti to się z nim cuda dzieją ale z innej przyczyny niż brud. Ford mondeo 1,8td pod kolektorem. Póki sprężarka jest szczelna ok... jak puszcza olej to wycieka prosto na alternator...
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Alternator dołem, po zdemontowaniu jego wsporników. Wymiana szczotek nic nie da, bo to nie one są uszkodzone ani się nie skończyły. Daj na plaka i odpal, potem standardowo świece, paliwo itp.
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki problem jak zbyt późne reagowanie na usterki. Teraz poza wymianą...
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale czy na pewno trzeba wymuszać kolejność faz aby...
Witam ! Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Kupno nowego wału jest nieopłacalne wchodzi jedynie w grę wymiana całego silnika. Czy skrzynia automatyczna...
Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona. Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem. Dodano po 46 Wole dobrą używkę.. Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
A.Gieronimo chyba miałeś trochę lub więcej racji. Wyciągnąłem akumulator i "lampka" była czarna co oznaczało niedoładowany akumulator. Podłączyłem go na 4h bo na tyle mi czasu starczyło i faktycznie świszczenie jakby ucichło. Zacząłem słyszeć inne dżwięki z silnika , cykanie etc. więc raczej to będzie tędy droga. miro.nasz Dzięki za opinię. Pasek leży...
O czym ty piszesz. Wymiana diód. Powodzenia
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Jak duże znaczenie ma ten styk na tym regulatorze? Zasadnicze. Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to się jeszcze nie zdążyło dotrzeć. To raczej minimalne zużycie, jak rowki na pierścieniach będą głębsze niż ok. 1-1,5mm to zacznij myśleć nad wymianą. "Dotarcie" szczotek to kilka godzin pracy,...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Problem po wymianie regulatora napięcia alternatora. Pacjent Opel astra h 1.4 benzyna 2005 r. Witam, wymieniłem łożyska w alternatorze i regulator napięcia, ponieważ połamałem szczotkę. Ładowanie na postoju jest 14,4V i wszystko działa, ale lekko mruży wyświetlacz komputera, po dodaniu gazu do ok. 2 tys obrotów wyłącza się radio. Jeśli obciążenie poprzez...
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Także sprawa wygląda tak : Przed regeneracją alternatora mierzyłem napięcie i było wyższe z 14,57 V podskoczyło do 14,66 V - tragedia , nie ładowanie Kupiłem zestaw naprawczy : łożyska , ślizg , nowe szczotki ( trochę zabawy było z wymianą ślizga ale po woli poszło ) Nie wymieniałem regulatora napięcia lecz wymieniłem w nim szczotki I teraz FINAŁ :...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
Witam .Elektroniczny regulator napięcia ma 3 podłaczenia masa, plus ,i wyjście na szczotki do wirnika. Plus jest brany z dodatkowych 3 diód małej mocy Jest to poto żeby prąd z akumulatora nie zasilał uzwojenia wzbudzenia gdy silnik nie pracuje. Tak więc w alternatorze musisz znaleść ten drugi plus. Czasem jest to blaszka do której dotyka inna blaszka...
Jak pisałem wcześniej szczotki oraz pierścienie są prawie jak nowe. Ale na jednym z nich są dwa przebarwienia. Dzięki za upewnienie mnie w diagnozie. Czy w alternatorach typu Visteon trzeba demontować cały wirnik z łożysk aby wymienić pierścienie? Czy są one tylko osadzone? Pytam raczej tak aby wiedzieć bo w poniedziałek zawiozę go po prostu na wymianę...
No i niepotrzebnie wymontowałes alternator. Szukaj przyczyny gdzie indziej. No to mnie pocieszyliście :| Z tego wnioskuje ze rolka musi szumieć :) No nic, dobrze że robiłem to sam. Jak już jest wymontowany, to zawiozę chyba i tak, obejrzą czy szczotki się nie kończą albo coś innego, szkoda by się było męczyć na marno. Może ktoś wziął odgłos prac tej...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Dziękuję za symbole łożysk,zaraz po świętach zabieram się za wymianę. Oglądałem alternator z kanału i jak do tej pory jest cały, chociaż i tak wszystko okaże się po jego wyjęciu. Ostatnio naciągałem pasek od alternatora i chyba nie jest tak strasznie trudno go wyjąć (tak myślę) , acha jeszcze pytanie ... czy przy okazji wymienić szczotki tz. szczotkotrzymacz,...
Witam ! Mam pewien problem może ktoś coś podpowie - w pracy mamy wózek widłowy MITSUBISHI dzisiaj wymieniałem alternator bo sie rozpadł i to dokładnie i oczywiście akumulator (centra 35 Ah) i mimo to nadal pali sie kontrolka ładowania .Alternator ładuje bo pomiary zostały wykonane a mimo to ładowanie sie świeci i gdzie szukać przyczyny alternator oryginalny(...
Jest to fiat tipo 1.4 gaźnik a alternator to Mgneti Marelli (występowała też wersja boshowska), wymiana mostka prostowniczego nie pomogło (bez zmian). Oczywiście regulator jest w zespole ze szczotami jednak wcześniej udało mi sie je przelutować (teraz jest cały nowy zestaw wraz z szczotkami). Teraz napięcie na akumulatorze podczas pracy wynosi 15-15,2V
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Przemo9826 Chyba pomyliłeś fora popisz sobie gdzie indziej tam gdzie kogoś będą obchodziły głupoty. Nie zaśmiecaj znów kolejnego tematu będę wdzięczny jeśli nie będziesz się udzielał w moich tematach. Co do szczotek były wymieniane w firmie zajmującej się regeneracją alternatorów i rozruszników. Przed wymiana było dokładnie to samo
nalezało by wiedzieć jakiego producenta ten alternator no tak :) : Mitsubishi AHGA50 (A5TA7091 12v 1725) Nikt do niego nie zaglądał na pewno przez ostatnie 50tys km - czy powinienem już teraz coś kupić na wymianę, chodzi mi o normalne zużycie po takim przebiegu - może łożyska? szczotki? Pytam ponieważ prawdopodobnie rozbiorę go w sobotę i chciałbym...
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
alternator miał obtoczony wirnik i wymienione szczotki i sobie nie radzi. przy 1500rpm nie doładowuje akumulatora, myślę, że przy wadliwej instalacji w której by ginęło 530wat to był by to niezły grzejnik który szybko sam by się znalazł
Strongholder napisał: Padł mi alternator w Corolce i muszę na szybko wymienić... Nic nie piszesz jakie są podstawy jego wymiany. Zmierzyłeś chociaż prąd ładowania? Na podstawie tego wiedziałbyś już gdzie szukać. W większości przypadków regulator napięcia lub szczotki są przyczyną niesprawności. Jak już chcesz kupić używany to zwróć uwagę na wydajność...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Witam mam klopot z Boschem 120ah Wymieniłem sprzegiełko ale nie sprawdzilem czy fizycznie bylo ladowanie wczesniej... Teraz mam klopot bo go nie ma... Kontrolka w audi sprawna, na wypietej wtyczce jest napięcie na pinie wzbudzenia a kontrolka po mostku do masy również jest sprawna. Alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie zapala, generalnie nie zapala...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Fakt, 800mA to grubo za dużo. Wymiana mostka, szczotek, łożysk, jak uzwojenia są o.k. i nie ma rowków od szczotek, ma tę przewagę nad kupnem oryginalnej używki, że masz altka po regeneracji, zamiast kota w worku. A co się tyczy PCM, to komp powinien wykrywać napięcie ładowania które powinno dla aku 12V wynosić 14.4V, a nie prąd, który waha się w sporych...
Witam serdecznie. Mam problem z regulatorem napięcia, otóż miałem delikatne problemy z trzęsieniem autka (spadaniem obrotów) na biegu jałowym, gdy np otwieram drzwi i zapalają się światła awaryjne, lub gdy zamykam lub otwieram szyby elektryczne, wtedy obroty spadały i trzęsie autem. Postanowiłem wymienić regulator napięcia bo podczas zamykania szyb...
Kiedyś pewnie peprzetarły się pierścienie więc wymiana pierścieni ale bez toczenia i ponieważ biją to urywa szczotki - wymiana regulatora w 10 min i po sprawie.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
"Komutator" kosztuje na allegro 9pln plus przesyłka. Wymiana w miarę prosta trzeba wydłubać stary odciąć przewody od płytek tak by ich nie skrócić) potem wcisnąć na kleju nowy i przylutować czy jak było oryginalnie zgrzać przewody. Tak samo można wymienić szczotki w oryginalnym regulatorze tylko tu trzeba mieć zgrzewarkę bo wyjścia na szczotki z regulatora...
Witam szanowne grono. Dla potomnych zostawiam informację, że w serwisie zajmującym się naprawami alternatorów i rozruszników koszt wymiany szczotek na nowe oraz ich zgrzanie maszynowo wyniósł uwaga- całe 30 zł, gdzie połowę ceny stanowiły szczotki. Tyle w temacie, dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam - zamykam