Witam Kolegów, ostatnio ( po wymianie sprzęgła u mechaniora ze trzy tyg. temu ) po uruchomieniu zimnego silnika obroty mam ok 2 - 3 000 /min. Wcześniej wynosiły ok. 1200/min. Czy to przypadek czy ew. coś mogło się uszkodzić przy wyjmowaniu skrzyni biegów ? Od czego zacząć szukanie przyczyny; silnik krokowy ( zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy...
Witam, jestem tu nowy więc jeśli coś robię źle to proszę o poprawienie ;p Nieco ponad miesiąc temu stałem się posiadaczem fiata brava 1.4 kat. Autko od początku miało taki problem, że czasem (bardzo rzadko) nie zczytywało immobilajzera (code czasem gasło, czasem nie a auto odpalało albo nie) po wyjęciu kluczyka i odczekaniu chwili odpalało od strzała,...
Na godzinę zdejmij klemę z aku i załóż ponownie, odpal i na wolnych obrotach czekaj do wentylatora. Autoadaptacja. Moja Siena 1,6 16V jak jeździ nią mój Ojciec wymaga tej operacji zawsze jak mi ją odda. Jak ja jeżdżę to nic się nie dzieje. Zauważyłem ze zbyt wolna jazda na wysokich biegach jakoś 'zamula' te silniki. Ta 103 konna jednostka powinna się...
No i wszystko juz jasne.. Rozszczelniona pompa wysokiego cisnienia dodatkowo teściu mi poczaskał lusterko elektryczne:/ autko oddalem do bardzo dobrego serwisu fiata. Wszystko mnie wyniesie około 3 tyś zł. pozdrawiam i zamykam temat
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Tak myślałem że to pewnie jakieś dawne niepoprawne zalogowanie kluczyka, patrzyłem czy nie ma błędów w ECU, bo auto sporo pali koło 12 l/100km i ma dziwne obroty przez cały czas jakby chodził na ssaniu i kopci, co prawda jak się rozgrzeje obroty spadają, ale są i tak dość wysokie. Ciekawa sprawa że po wykasowaniu tego błędu, który nie ma z tym nic wspólnego...
Witam! Temat wraca do łaski. Niestety po wymianie: - nowy olej, filtr oleju, filtr powietrza -nowe świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa -nowa chłodnica, wentylator i termostat Samochodem szarpie podczas ciapy i deszczy na drodze. Było ok, ale znów coś nie tak (cewka stara była pęknięta na izolacji i w 5 innych miejscach), myślałem, że...
Witam mam na warsztacie autko j.w. rocznik 2000 . Problemem są wysokie obroty na zimnym silniku.Przepustnica wyczyszczona aż się świeci komp zresetowany i nic to nie daje .Jak silnik wchodzi na wysokie obroty w przepustnicy słychać grochotanie.Nie ma żadnych błędów w sterowniku ,zastanawia mnie jedno dlaczego jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp to komp...
Witam Posiadam Fiata Brava 1.6 16v 103KM z instalacja gazową drugiej generacji Bingo. Kupiony 2miesiące temu (pierwsze auto :) ) od jakiegoś czasu bardzo często gaśnie przy wysprzęgleniu. Od początku ma też wysokie obroty jałowe 1.5-2.5k, jak się porządnie zagrzeje to obroty spadają. Spalanie 10l/100km, nie za wysokie? Dziennie robię 30km, jeżdżę 80km/h...
Witam! Fiacik jak w temacie z roku 99' Były kłopoty z wolnymi obrotami to znaczy były za niskie zwłaszcza na zimno (to jest system Bosch z takim silnikiem biegu jałowego z zintegrowanym potencjometrem z wyglądu taki MonoMotronic z siedmioma pinami - jeden pusty) przy lekkim naciśnięciu palcem czy wkrętakiem obroty się stabilizowały, no więc uznałem...
Witam Mam dwa problemy z moja bravą: pierwszy to wysokie obroty na biegu jałowym. Nawet kiedy przejade z 30 kilometrów, zatrzymam się wskakuje na 3000 obrotów. Drugi pojawił się z trzy tygodnie temu: przekręcam kluczyk ale nie chce zapalicz, zauważyłem że gdy kręce silnik aby zapalił i dodaje gazu od razu zapala. Jednak gdy puszczam gaz od razu gaśnie....
Witam ! Byłem ponownie w ASO, bez powodzenia, jedynie z zaleceniem ponownego założenia oryginalnych przewodów wysokiego napięcia ( od roku miałem NGK ) i sprawdzenia w ciemności czy niema przebic. Założyłem przewody Fiat, niema żadnych przebic. Z własnej inicjatywy przekręciłem o pół obrotu śrubkę regulacji przepustnicy ( na zmniejszenie przepływu )...
Podłącz pod komputer i sprawdź błędy jakie może mieć zapisane w sterowniku silnika.Możliwe że będzie coś w obwodzie zasilania cewki zapłonowej skąd sterownik LPG bierze sygnał do przełączenia na gaz.Nie przełącza przy takich wysokich obrotach bo może nie dostaje sygnału z zasilania cewki zapłonowej.Z postu wynika że masz czujnik temperatury reduktora....
Witam Pisze na forum, ponieważ mam problem z samochodem z którym nikt nie może sobie poradzić. Samochód to Fiat Brava 1,2 16V z 99r. Przebieg 94tys.km oryginalny(ojciec jest pierwszym właścicielem). Problem zaczął występować około 5 miesięcy temu. Objawy są następujące: Po przejechaniu kilku kilometrów do nagrzania silnika po zgaszeniu o odczekaniu...
Witam Mama problem ze swoim fiatem, po minucie od odpalenia auta kiedy jest już przełączone na gaz autko łapie wysokie obroty na biegu jałowym ( około 2000 ) I jest tak cały czas czy jadę 10 min czy 2 godziny zawsze jak "wrzucę na luz" to obroty wędrują w górę, dodam jeszcze że na benzynie obroty są dobre ( około 1 tyś ) ale trochę falują. Dodam również...
Witam, mam problem ze spalaniem gazu. Otóż moja brava posiada bardzo popularną jednostkę 1.6 16v o mocy 103KM która ma bardzo duży apetyt na gaz. Być może, a mam taką nadzieje że z mojej winy. Instalacja jest jeszcze niestety mieszalnikowa i jest jeszcze na manualnym registorku. Bieg jałowy wyregulowany na parowniku czułościa membrany do momentu aż...
Witam, Mam następujący problem z fiatem brava rocznik 1998 benzyna + gaz silnik 1,4 12v. Silnik sam wchodzi na bardzo wysokie obroty bez dodawania gazu. Nie mam obrotomierza, ale w czasie jazdy obroty są tak wysokie, że samochód sam przyspiesza tak jakby wcisnąć gaz na maxa. Usterka pojawia się od czasu do czasu. Można przejechać 15km i nic - lub po...
chodzi o to że na zimnym silniku mam problem z odpalaniem muszę dodać obficie gazu i trochę pokręcić aby odpalił to raz a dwa to gdy już odpali to wchodzi na wysokie obroty po czasie gdy trochę się rozgrzeje to spadają ale gdy ruszam i po wciśnięciu sprzęgła znów wchodzą wysokie obroty i spadają. Ogólnie nie jest to wielki problem ale drażniący dlatego...
Brak mocy szczególnie na wysokich obrotach to też objaw wytartego wałka rozrządu - warte sprawdzenia, bo to dość typowa usterka w tych autach. Miałem niegdyś Bravo z tym silnikiem - u mnie wałek się zaczął wycierać powyżej 200 tys. km, ale znam przypadki dużo wcześniejsze.
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
Witam Mam samochód tak jak w tytule. Jak się silnik rozgrzeje i obroty spadną na ok 0,7-0,8 tys. to silnik pracuje dosyć nierówno. Co jakiś czas są momenty że spadną obroty do np 0,5 tys ale nigdy nie gaśnie. Po prostu nierówno chodzi. Czy da się to jakoś udoskonalić by silnik pracował równiej ? Może idzie jakoś troszkę zwiększyć obroty na np 0,9 tys...
Sygnał z położenia kątowego przepustnicy do sprawdzenia , czujnik temperatury, jak wgląda sprawa wysokiego napięcia, usterka na gazie czy na pb ?
Witam Jako nowy witam wszystkich.. Od 3 lat jestem posiadaczem fiata bravo 1,9 JTD z 98 roku. Autko spisywało się idealnie do listopada minionego roku. W listopadzie auto w jednej chwili zrobiło się bardzo mułowate, z mocy 105 koni zostało max. 40, problemem było wjechanie na większą górkę. Podczas dodawania gazu słychać było jakiś szum z komory silnika...
Witam Mam problem z Fiatem Brava 1,6 16V. Silnik nierówno pracuje na biegu jałowym. Gdy jest zimny działa równo(możne dlatego ze silnik krokowy daje wyższe obroty), gdy się chwile nagrzeje silnik delikatnie się trzęsie, czasami lubi zgasnąć(najczęściej jak dojeżdża się do krzyżówki). Auto posiada instalacje LPG, ale jak i na benzynie czy na gazie problem...
Witam Jak w temacie, mam problem z "cykającym" elektrozaworem odcinającym pary paliwa we Fiacie Bravo 1.6 16V rocznik 1996. Zjawisko występuje w okresie zimowym (temp. poniżej 5 stopni C) i tylko w czasie przyspieszania. Czy to cykanie jest normalnym objawem pracy elektrozaworu, czy też lepiej podjechać do serwisu na diagnostykę? Pytam nie bez powodu,...
Witam serdecznie. Panowie zabrałem się za zmianę z pierwszej na drugą generację gazu w moim Fiacie Brava 1.6 16v (aluminiowy kolektor). Wraz z cała elektryką, zmieniłem parownik na elektronicznym zaworze. Od tego czasu zaczęły się problemy. Otóż samochód zapala, grzeje porządnie silnik (jak zazwyczaj to robiłem i było wszystko ok) przełączam na gaz,...
Witam wszystkich mam nastepujacy problem z jazda na benzynie w fiacie bravo 1.6 16V z gazem sekwencyjnym. Więc tak nie dawno zapalil sie samochod od prostownika (starego jak swiat) a dokladnie spalilo sie kable wysokiego napiecia, instalacja elektryczna od gazu, przytopilo troche kable od listwy wtryskowej, chlodnica, akumlotor, dolot powietrza, węże...
Miałem podobny problem z rge w favoritce . Wymiana przepon , regulacje -nic . Wymiana na podciśnieniowy (z wężykiem podciśnieniowym) . Działa bez problemu . W rge , moim zdaniem , jest problem z wyregulowaniem tzw. bajpasa odpowiedzialnego za wolne obroty .Krokowca też wyrzucić . Na starszym reduktorze , auto uruchamiane na gazie przy minusowych temperaturach...
Sprawdź filtry. Powietrza jak jest brudny -> wymień, benzyny jak przekroczone 30tys km albo nie ruszany kilka lat -> wymień, LPG jak przekroczone 10tys km -> wymień (w zasadzie filtr LPG nie ma nic do odpalania, ale warto go wymieniać regularnie - przedłużysz tym czas życia wtrysków LPG, a w starszych instalkach reduktora i poniekąd też silnika). Jak...
Problem zaczął się od lekkiego dzwonka w drzewo. Po naprawach blacharskich + wymiana chłodnic i wentylatorów auto nie chciało zapalić ( czujnik uderzeniowy oczywiście wciśniety), sporadycznie zapalił, łapał ale nie zapalał, na plaku to samo. Podłączyłem pod kompa, błędy : P0190 - Wysoki sygnał P0645 - zniwelowany - ( nie wiem jak, narazie się nie interesuję...
Kolego a jak z trwałością skrzyni 5 biegowej? Są troszkę trwalsze niż te 6 biegowe? 5 biegowa znaczy starsza znaczy trealsza i znaczy nie naprawia się bo się wymienia na taką ze złomu kupioną za grosze bo naprawa nie opłacalna. Ogólnie to skrzynie chodzą bardzo długo jeśli "wał ma obroty". Jazda wysoki bieg małe obroty wykańcza przedwcześnie cały układ...
witam tak czytam te posty i nasówaja mi sie 2 info .. Co do kolegów z nierównym działaniem autka ... To może być to walnienta uszczelka pod głowicą ... Ja tak miałem ... Auto nie równo pracowało na gazie troszkę lepiej na benzynie ... Przyjrzyjcie się też chłodzeniu w silniku ... Znaczy czy się wam płyn nie traci ... ( w przypadku instalacji to bardzo...
Witam mam ten sam problem czujnik przy silniczku krokowym został wymieniony co to może jeszcze być ten cały komputer? jak włączę silnik to na wolnych chodzi dodaje gazu to się zadławi i padnie nieraz wejdzie w wysokie obroty nie da się nim wogle jechać bo zaraz zgaśnie
Problem dotyczy immobilajzera ( tak powiedział mechanik ) ale koszt naprawy według niego to 700 zł. Otóż jechałem sobie samochodem 200 metrów na wysokich obrotach, i silnik przy próbie zmiany biegu po prostu zgasł i nie chciał odpalić ( wogóle ) , przed wizytą u mechanika sprawdzaliśmy pompke paliwową ( powinna wyświetlić się na tablicy kontrolka jak...
Problem dotyczy immobilajzera ( tak powiedział mechanik ) ale koszt naprawy według niego to 700 zł. Otóż jechałem sobie samochodem 200 metrów na wysokich obrotach, i silnik przy próbie zmiany biegu po prostu zgasł i nie chciał odpalić ( wogóle ) , przed wizytą u mechanika sprawdzaliśmy pompke paliwową ( powinna wyświetlić się na tablicy kontrolka jak...
Na drugim zdjęciu masz zespół ; pompy paliwa ,i czujnika poziomu paliwa , a na A tylko samą pompę. Z tym "gazowaniem" silnika , to napisz o co konkretnie chodzi , ma za wysokie wolne obroty , więcej spala paliwa , jak z mocą?
To zostały jeszcze cewki, czujnik położenia wału, wtryski, pompa i regulator ciśnienia paliwa oraz pomiar ciśnienia sprężania. jzwanski twój problem wcale nie jest taki sam, bo zaczyna szarpać na wysokich obrotach, a u Autora tematu szarpie na wolnych. Więc u Autora skupiłbym się na cewkach i kompresji silnika, natomiast u Ciebie na czujniku położenia...
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Na kompie błędów brak, na analizatorze jeszcze nie byłem ale mam zamiar zrobić to jeszcze dzisiaj. Nagrałem jeszcze jeden filmik na którym pokazany jest sygnał z map sensora. Nie wiem jakim cudem MAP pokazuje mi podciśnienie jeszcze większe niż na biegu jałowym przy otwartej przepustnicy. Dolot czysty, filtr powietrza wymieniony(zresztą bez filtra jest...
Sprawdź przy okazji stan uszczelki kolektora ssącego przy tym cylindrze. Na wysokich obrotach może cylinder palić ale na niższych prędkościach obrotowych już nie.
Powiem tak..odkreciłem węza od turbo do kolektora ssacego i przejechałem sie kawałek w taki sposób. Okazało sie, że turbina wyrzuca olej..było pełno kropeczek oleju po całym silniku a gdzieniegdzie mokre ślady od oleju. Teraz pytanie czy to normalne czy nie? Cięgno bez obciążenia na wysokich obrotach ruszy sie z milimetr może dwa.
Czy sprawdzili mi ciśnieniowo głowicę tego niestety nie wiem. Nikt mi o tym nie wspominał. Nie mam takiej usługi na fakturze. A gdyby byłaby pęknięta chłodnica czy rozszczelniony wężyk czy płyn nie uciekałby częściej? Przecież jeżdżę codziennie, a sytuacja ma miejsce tylko kilka razy w roku. Już szukałem zależności, np. silnik mi zgasł na środku jezdni...
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Sam wiesz jak jest, masz to będzie Cię kusiło, żeby z tego korzystać (chyba, że się mylę). Decyzja należy do Ciebie. Wystarczy, że parę razy "przyłożysz" i będzie po turbinie albo korbowodzie. Nie trzeba do tego długotrwałej jazdy na wysokich obrotach. PS. Pomyśl o jeszcze jednym - w silnikach niewysilonych rezerwa konstrukcyjna wynosi około 20-25%...
ok to sprawdzę turbinę ale żeby aż tak olej puszczała ostatnio zrobiłem ok 1000km i musiaem 1l oleju dolać Dodano po 10 A i jeszcze jedno jak się jeździ spokojnie to znaczy zmiana biegów przy 2500-3000 obrotów to tak dużo tego oleju nie bierze najgorzej jak się go kręci wysoko
Witam, pierwsze co - to swiece zaplonowe, bo to wyglada na typowa 'awarie swiec' - czyli maksymalne oblepienie elektrod swiec warstwa '2mm niespalonego nagaru'... Widuje czasem 'na zlomie / gory swiec zaplonowych - po kilkaset sztuk' wyrzucanych z warsztatow samochodowych - bo sa wlasnie maksymalnie zaklejone / oblepione niespalonym nagarem...Glownie...
Witam miałem Brave z tym samym silnikiem, U mnie było coś podobnego, tj przy jakiejś prędkości tj 80km/h czy 140km/h kiedy wyrzucałem na luz silnik natychmiast spadał z obrotów. Nie wiem jak w Sienie ale w Bravie powietrze do filtra zasysane jest poprzez taki kanalik w plastikowej górnej osłonie chłodnicy, Przy większych prędkościach dostawał za dużą...
Witam, Jeśli chodzi o sprzęgło luka i bravę miałem podobny przypadek w tym oto aucie gdzie kupiłeś sprzęgło i za jaką kasę. Otóż wyjaśnię klient kupił sobie luka na allegro niby oryginał tylko połowę taniej niż w sklepie i to co się okazało wszystko było takie samo łącznie z pudełkiem oprócz loga luka na docisku mój klient ma teraz podobny problem tylko...
Witam. Kilkukrotnie napisano tu w temacie, że w ekonomicznej jeździe najlepiej zmieniać bieg kiedy samochód osiągnie max. moment obrotowy. Na innej stronie opisano to tak: "Dlatego w czterozaworowych silnikach benzynowych, aby jeździć dynamicznie, trzeba mocno wciskać pedał gazu, gdyż auto przyśpiesza najefektywniej, kiedy moment osiąga wartość maksymalną....
Witam. Mam problem z regulacją instalacji II gen. w Fiacie Bravo 1,6 16V . Parownik Landi LE98 , sterownik Autronic-al700, krokowiec Sonceboz. Problem wynika prawdopodobnie z braku wprawy i wystarczającej wiedzy nt. regulacji, aczkolwiek może być, że problem tkwi w parowniku . Kiedyś już regulowałem samodzielnie i było OK, teraz nie potrafię :/ . Problemów...
witam ponownie, dzis przeprowadziłem próbę z sondą lambda - kluczyk przekręcony kontrolki się świecą po chwili gasną włącznie z kontrolką układu wtryskowego. Stacyjkę wyłaczam, wyjmuję wtyczke od sondy lambda pod maską silnika, ponownie przekręcam kluczyk = kontrolka ukł.wtryskowego gaśnie = wszystko OKI ! Czy aby na pewno, czy sonda u mnie jest bajerem...