Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Auto dostaje warjackich obrotów nawet do końca skali. Komputer wskazuje na sonde lambda. Wymieniłem 5 szt. i nic. Pomóżcie.
Założyłem w seicento silnik z Punto I 1.2 16v i mam mały problem, tzn. jeśli samochód jest zimny to ma około 2000 obr. na wolnych, jak się rozgrzeje jest ok. Zauważyłem też że czasami jak ma te 2000 obr wystarczy dodać trochę gazu i puścić i spada do 900. W samochodzie nie ma LPG i jest założony filtr stożkowy.
problem polega na tym że silnik pracuje na dwa cylindry tak jakby nie dostawał iskry lub paliwa, nie ma tego problemu jak auto jeżdzi na gazie natomiast na niskich obrotach praca na benzynie jest niemożliwa ale na wysokich obrotach problem znika
Nie polecam LPG do tego silnika... silnik jest na MPI ale full-group. Na instalacji II generacji straci na mocy i będą problemy na wolnych obrotach. Z kolei IV generacja z uwagi na full group wymaga szybkich i precyzyjnych wtryskiwaczy, najlepiej pojedynczych - co za tym idzie drogich. Mając LPG w tym silniku trzeba pilnować luzów zaworowych, popychacze...
NA początek sprawdził bym połączenia{kostki wtykowe} takich elementów czujnik położenia wału korbowego , sterowanie cewek wysokiego napięcia , chodzi mi o zasniedziałe piny , sprawdzenie takich podstawowych rzeczy jak rezystancja tych elementów to dla ciebie powinna byc pestka {sądząc po opisie specjalizacji } , zrób to na rozgrzanym silniku {oczywiście...
Witam! Mam Fiata Punto ´95 1.2 75SX z instalacją gazową. Samochód zaczął się dziwnie zachowywać(gaśnięcie przy niskich obrotach i duży przepał na gazie).Mechanik po 3 dniach dniagnostyki stwierdził:do wymiany silnik krokowy,który odpowiada za niskie obroty.Silniczek wymieniłem.Jednak samochód nadal gaśnie co skrzyżowanie, na wysokich obrotach idzie...
Jesli chodzi o prychanie, to moze byc wszytko. Akurat silnik krokowy do przerywania, szczegolonie na wysokich obrotach ma najmiejsze znaczenie. On odpowiada za doplyw powietrza dodatkowego, Padajaca cewka zaplonowa oznacza nie dzialanie silnika na 2. cylindrach a nie na jednym, gdyz jedna cewka obsluguje dwa cylindry. Koszt cewki to okolo 100 zlotych,...
Witam Mam następujący problem z gazem w Punto jedynce (silnik 1,1, wtrysk jednopunktowy): Autko było niedawno kupione z 2-letnią instalacją gazową. Na gazie jeździł bez problemów, na benzynie na niskich obrotach go "dusiło" - mechanik który wymieniał mi sprzęgło powiedział że to niby normalne... Problemy zaczęły się jakiś półtora miesiąca temu gdy spalanie...
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
Mam punto II z 2000 roku instalacja gazowa jest od czerwca 2005.Instalacja gazowa wyposażona jest w centralkę Lecho - Maxi . Objawy są następujące: 1.Auto szarpie strzela przy przyspieszaniu wszystko dzieje sie na gazie 2. Auto trzyma wysokie obroty na gazie , dopiero po pewnym czasie opadają. Wymieniem już świece, przewody, czyścilem przepustnicę i...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Ja mam punto 1.1. U mnie dzialo sie podobnie lecz w obie strony, znaczy obroty byly albo za niskie albo za wysokie. Dzialo sie to z rozna czestotliwoscia. U mnie wina byla po stronie silniczka krokowego, bo on odpowiada za obroty na biegu jałowym. Lecz u mnie nie swiecila sie kontrolka od wtryskiwaczy, wiec chyba dobrym pomyslem bylaby wizyta w warsztacie....
Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony. Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie...
FIAT PUNTO I ELX – 75 KM poj 1232 / r96 Usterka nr 1 Nagłe ,,dziury'' w obrotach podczas jazdy, często po ostrym skręcie w prawo – dolałem denaturatu do paliwa, wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnicę, gardziel przepustnicy – pomogło na trzy tygodnie. Usterka nr 2 Powrót ,,dziur'' w obrotach a po trzech dniach nagle po ostrym zakręcie...
Witam. Z gory przepraszam jezeli cos blednie zamiescilem. Mam dziwny problem z przerywaniem silnika na wyzszych obrotach. dzis sprawdzalem sonde lambda. na wlaczonym zaplonie pokazuje 0.42 a na odpalonym i cieplym silniku skacze z 0.10-0.72 nie wiem czy sonda jest ok? wymienilem przewody wysokiego napiecia, swiece. mam tez problem po zalaczeniu zaplonu...
Ciśnienie 3,3bar jest za wysokie. Fajnie jak byś podał ciśnienia na większych obrotach. A czynnika na pewno nie jest za dużo?
Przewody oczywiście jestem w stanie sprawdzić jednak do redaktora nie chce pchać rąk gdyż kompletnie na lpg się nie znam. Jednak gdyby to był problem z drożnością to by chyba nie przeszło mu na chwile po powrocie od mechanika? Tak jak pisałem gdy wróciłem samochód na lpg nie chciał jechać ale po jakimś czasie mu przeszło i przejechał ok 10 km po czym...
Witam ponownie po kilku tygodniach :) mianowicie teraz borykam sie z obrotami silnika :( zimny za wysokie ciepły za wysokie i do tego sam sie wkręci raz na jakiś czas w obroty baaardzo wysokie.
Problem nastąpił nagle. Silnik nie można uruchomić bez naciśnięcia na pedał gazu. To samo z wolnymi obrotami. Gaśnie jak pedał gazu nie jest naciśnięty. Podejrzewam, że krokowy się zaciął. ale co steruje ten silniczek. Tak samo jest na zimnym i gorącym Poza tym pracuje bez zarzutu, tzn bez problemu wchodzi na wysokie obroty. Warunek to musi być naciśnięty...
Witam. Niestety nawet po wymianie na nowiuteńki silniczek nic się nie zmieniło. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu kilkunastu sekund silniczek zamyka kanał, ale zaraz go otwiera zpowrotem. Po ponownym załączeniu zapłonu kanał zostaje otwarty jeszcze bardziej i chyba stąd te wysokie obroty. Czy może mieć coś wspólnego z tym instalacja LPG?.
Z elektroniką to aż tak u mnie nie jest pięknie ale gdy wymontowałem silniczek to tam było to o czym napisał carsmot filtra nie wymieniałem tylko go wytrzepałem a jeśli chodzi o łożyska to on bardzo głośno pracował a po małej stłuczce tylko zostały wysokie obroty. Pamiętam że gdy przekręcałem pokrętło to prąd był na każdej pozycji ,a zmostkowanie co...
Witam. Znajoma poprosiła mnie o pomoc w ustaleniu awarii jej autka: Punto II 1,2l 16V 2001r, skrzynia tiptronic (dokładnego oznaczenia skrzyni nie znam). Jadąc przez miasto auto zaczęło lekko szarpać, jak by złapała gumę (tak to odczuła), przejechała jeszcze jakieś kilka kilometrów do najbliższego parkingu i tam zgasiła. Po kilku godzinach auto odpala...
Witam Mam problem z Fiatem Punto 90 ELX 1.6, 66KW, 1995. Silnik pracuje na wysokich obrotach, nawet jeśli czasami spadnie poniżej 1000 obrotów szarpie lub gaśnie. Bardzo często zapala sie błąd wtrysku. Mechanik stwierdził że jest za wysokie napięcie na Sondzie Lambda ok. 1100mV a powinno być 440mV. Więc wymieniłem Sondę Lambda nowa, BOSCH-a i niestety...
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Witam, jak podłączyć przewody wysokiego napięcia w Punto 2? Odłączyłem i teraz nie wiem jak podłączyć. Kombinowałem trochę z ich podłączeniem ale teraz gaśnie na wolnych obrotach i trudno zaskakuje. ;/ Może gdzieś jest jakiś schemat? Co się stanie jak, źle je podłącze i odpalę silnik? Czy po ich wymianie coś trzeba ustawiać czy tylko odpiąć i dać nowe?
Ok, może ktoś inny będzie więcej wiedział o tym silniku. Piewszy raz miałem okazję jechać Oplem 1,7 TD. Oprócz tych obrotów co jeszcze zauważyłem, mam punto 1,2 75KM. Zawsze myślałem że jest na odwrót, że w samochodach zasilanych olejem napędowym można jechać na wyższym biegu z mniejszą prędkością, a jeśli biorąc pod uwagę moje punto i ojca opla to...
witam , mam problem z fiatem punto , wchodzi na wysokie obroty prawie na maksa ale nie zawsze, co może być przyczyną?
W sterowniku jest ustawione tak by przełączał się właśnie gdy spadają obroty.zawsze jadę sobie na PB i powiedzmy na jakimś skrzyżowaniu naciskam przełącznik by po ruszeniu zmienił się na lpg. Zawsze przełącza się na lpg przy zmianie biegów.Jednak gdy jadę już z jakąś prędkością i obrotami i naciskam przełącznik PB/LPG wtedy nie chce się zmienić nawet...
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Ok wymieniłem przepustnicę kompletną a obroty są za wysokie . Co zrobić Pozdrawiam
Witam, Mam Fiata Grande Punto 1.4 z 2007 roku. Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. Obecnie mam taki problem. Po odpaleniu aurka napięcie ładowania wynosi 12,00 do 12,7 V. W zależności od obrotów sinika. Lampka braku ładowania zapala się bardzo rzadko przy zejściu poniżej 12 V. Co gorsze towarzyszy temu dźwięk jakby pracującej jakijś...
spotkałem się z uszkodzonym niebieskim wężykiem przy filtrze oparów z lprawej strony przed nadkolem! silnik miał wysokie obroty a nawet sam potrafił sie wkrecać do 3tys! nawet ASO i podłączenie do kompa nie pomogło i nikt nie wiedział o co chodzi a wystarczyło zakleić wężyk i było OK!
Skoro wymiana świec pomogła to... była źle ułożona linka od gazu ;) nie ma możliwości, żeby przez "silniczek krokowy" silnik wchodził na tak wysokie obroty, max 2000-2500rpm. :arrow: leinadzs: Jesteś pewien tej odcinki?
Witajcie znawcy :-) mam do Was pytanko otóż mam spalanie 12,8 L / 100 km w Punto II 2004 r 1.2 / 60 km , jeżdząc na benzynie pali się check engine , po przełączeniu na gaz spalanie się nie zmienia za to znika check engine. Jeźdze bardzo ekonomiczne obroty do 3 tys. Co proponujecie zrobić aby spalanie było takie jakie powinno być. Pozdrawiam Was i serdecznie...
Witam kolegów, mam puncioka jak w temacie z instalacją na gaz. Na gazie jeździ jak trzeba. Od jakiegoś czasu (ok 5 miesięcy) jest problem z działaniem silnika na benzynie (służy mi tylko do odpalania silnika). Po odpaleniu od razu ręcznie przełączam na gaz (instalacja BRC) bo na beznynie wolę nie nie wchodzić na wyższe obroty gdyż silnik zachowuje się...
"Witam ! Niedawno kupiłem fiata punto 1.1 55 SX 1995r. na benzynę i gaz. Po ostanio dokonanej wymianie świec i przewodów wysokiego napięcia zaczyna w nim coś zauważalnie szwankować. Wyłącza mi się silnik całkowicie (elektryka nie ) na niskim biegu najczęściej na krzyżówkach i rondach przy przechodzeniu na II bieg. Do tego dochodzi dość mocne szarpanie...
czyli możliwe żeby turbina była uszkodzona??? powyżej 3 tyś czuć że ciśnie, wąż też twardnieje Z całym szacunkiem, ale 3 krpm to na diesla bardzo wysokie obroty 3 błędy przepływomierza i na tym bym się skupił, z tym że przepływomierz może wskazywać na wiele usterek: podciśnienia, elektrozawory itd
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Na wykresie z jazdy czujnik temperatury wody pokazuje na początku 37 stopni. Pomiary zacząłem tuż po odpaleniu, silnik był zimny, po nocy. Czy to nie jest zbyt wysoka wartość? Do tego zauważyłem, że obroty na luzie są chyba trochę za wysokie. Na ciepłym silniku pomiędzy 800-850. Dodano po 3 Ciśnienie atmosferyczne to chyba nie to samo co wskazanie map...
witam wszystkich mam problem z samochodem punto 96 r model 75 jestem mechanikiem od kilku lat i takiego problemu jeszcze nie miałem klient przyprowadził do naprawy punto silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach na wysokich się dusi brak mocy jak by nie palił na dwa gary . klient chce wymianę silnika ok montuje drugi silnik odpalam jest to samo dusi...
Kolego, bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, przy instalacji LPG są prawdopodobnie spowodowane grafitem, który odłożył sie w silniku krokowym.Jednym z elementów niepotrzebnych w gazie jest właśnie grafit.Zdemontuj silnik krokowy i przeczyść go WD40 lub benzyną.Wszystko zależy od jakości gazu jakiego uzywałeś.Natomiast całkowity brak obrotów, oprócz...
Witam. Moje punto strasznie duzo pali - w cyklu mieszanym 12l/100 km. Dodatkowo dusi sie na biegu jalowym, obroty spadaja i trzesie calym silnikiem i samochodem. Jak dodam gazu problem znika, tylko dymi na czarno z wydechu, tak jakby mieszanka byla za bogata. Ogolnie pow. 2000 tys ladnie sie zbiera i jezdzi. Mechanik sprawdzal wszystkie czujniki, lambde,...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie znalazłem jedynie ze mogły paść diody w alternatorze ale wtedy...
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem do domu naładowałem akumulator i po odpaleniu miałem jakby zanik napięcia...
Mimo podjętych kroków problem niestety nie ustał a nawet się rozwinął. Na pierwszy ogień postanowiłem wymienić świece i przewody wysokiego napięcia (oryginały dobrane z katalogu). Nie przyniosło to spodziewanego efektu więc postanowiłem pójść dalej i w przeciągu kilku dni zakupiłem 2 cewki (zamienniki). Po tej operacji o ile ma to jakiś związek z tym...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Witam mam problem sprawa wygląda tak : odpaliłem auto otworzyłem brame i po 50m zgasł silnik był zimny ale daliktnie traktowałem zimny silnik na lekkim gazie. odrazu chciałem zaplić nie udało sie dopiero po 30/60sek. pojechalem dalej sytuacja sie powtorzyła po przejchaniu 1km. i tak jeszcze z 10 razy. na drugi dzień to samo. nie ma znaczenia czy silnik...
Dzień dobry, Mam interface diagnostyczny ale niestety nie znam sie dobrze na diagnostyce, a obawiam sie oddać auto do "specjalisty" - mam nadzieję, że ktoś życzliwy pomoże w diagnostyce na podstawie przedstawionych przeze mnie symptomów. - Spalanie 9-10l/100km niezależnie od stylu jazdy - Na przeglądzie wyszło za dużo CO w spalinach (bardzo bogata mieszanka)...
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu...
Witam... Mam taki sobie problem, może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Mam samochodzik jak w temacie który robi coś takiego, że w czasie pracy na paliwie zapala mi kontrolkę awarii wtrysku. Na LPG chodzi bez zarzutu, chociaż czasem przy rozpędzaniu po przejściu na wyższy bieg zdarza mu się szarpnąć, jakby się przyduszał. Podjechałem do gazowników którzy...
Czy jest jakaś możliwość aby samodzielnie sprawdzić Map Sensor w Punto I 75, silnik 1,2 1997 rok? Auto pracuje nierównomiernie na jałowych obrotach - takie szarpanie zarówno na LPG jak i na benzynie. Przewody wysokiego napięcia cewki i świece sprawdzone - są OK. Rurka od Map Sensora jest OK, tzn nie popękana. Po odłączeniu przewodu podciśnieniowego...
mam punto 1 na gaz problem wynikł niedługo po założeniu gazu instalacja gazowa ma płu roku samochód nie chce odpalac na benzynie gdy zapali trzeba utżymywac na wysokich obrotach przez parę minut i dopiero można jehac na benzynie podczas jazdy gdy pżełoncze na benzynę auto nie chce jehac powyżej 60 na godzinę wymieniałem silniczek krokowy ale nie pomogło...
Auto podłaczone pod komputer brak błędów.Sprawdziłem świece ,przewody wysokiego napięcia,czujnik wału(podmieniłem nowy).potencjometr przepustnicy(0.75V-4,5V),sonde lambda(100mv-900mv) no i filtr paliwa(wymieniony).Objaw jest taki iż po dodaniu gazu raptownie silnik się dusi po chwili wchodzi na obroty,jeżeli powoli dodaje gazu raczej tego nie robi.Co...
No kolego śniady uważam że jesteś w błędzie. Lambda by nie dawała takich objawów. A co do czujnika to ewentualnie czujnik położenia wału i tak w ogóle to jak któryś z czujników nie działa prawidłowo to właśnie na wolnych i wysokich obrotach. Kolego Daro najpierw sprawdź uszczelki a dopiero później jak to nie pomoże to będziemy szukać dalej.
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Wkręciłem śrubkę i działa :) Dziś wymieniłem termostat ale problem z grzaniem się silnika nie ustąpił. Do tego nie wiem czy dobrze podłączyłem przewody wysokiego napięcia tzn dwa skrajne są na bank dobrze natomiast te dwa środkowe nie wiem ;/ Na początku nie chciał palić więc pozmieniałem je na przemian (mowa o tych w środku 2 i 3 przewód). Teraz odpala...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Wysokie napięcie sprawdż
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Przy uszkodzonym czujniku co najwyżej miałby za wysokie obroty po nagrzaniu się silnika lub (zależnie od rodzaju uszkodzenia) gasłby tylko dopóki by się nie zagrzał... Skoro jednak zaświeca się kontrolka MIL to należy odczytać dlaczego się zaświeca.
Nie, wysokie napięcie = układ zapłonowy (cewki, przewody zapłonowe, świece). Gdyby z cewkami było coś nie tak z dużym prawdopodobieństwem zaświecała by się kontrolka MIL. Takie szarpanie podczas przyspieszania i nierówne wolne obroty to może być objaw wypadania zapłonów, np. z powodu przebicia na przewodach zapłonowych lub wypalonych elektrod świec....
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Witam Mam problem z fiatem punto 1,8 hgt nie potrafię zdiagnozować usterki. Na wolnych obrotach nieraz auto nie równo pracuję jakby nie palił na jeden cylinder (nie zawsze).Na wysokich powtarza sie to ale rzadziej. Komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów,wymieniłem ,cewki,świece ,lambde ,filtry powietrza i paliwa.po wymianie lambdy przez 1 dzien...
Witam wszystkich użytkowników.. Problem polega na tym że auto po odpaleniu gaśnie,chwilkę pochodzi i gaśnie,również nie równo pracuje na wysokich obrotach a gdy zejdzie z obrotów podczas jazdy natychmiast gaśnie wymieniłem filtr paliwa i ta sama sytuacja... Bardzo was proszę drodzy użytkownicy o pomoc..
Z reduktorem to za wiele nie szalej, nie jest to takie proste. Samochód nie może się dusić na wysokich obrotach, a wolne obroty ma mieć zbliżone do benzynowych, mogą być minimalnie większe.
Nowy ( używany ) komputer który został założony był zresetowany ( wyczyszczony ) wiec nie został podłączany pod żadne urządzenie diagnostyczne. Dodam ze auto stojąc na wolnych obrotach pracuje równo i wchodzi ładnie na wysokie, problem zaczyna się gdy auto jedzie, jadać ogólnie trochę lepiej chodzi na benzynie ( ale tak jak na LPG wciskając pedał; do...
Stoki22 - czujnik temperatury powietrza zasysanego przekłamuje o jakies 10-15*C w dol . O tym juz była mowa. tzok - podcisnienia mam podlaczone dobrze. Tak jak piszesz pozatym ze krociec do serwa jest zaslepiony (bo w maluchu nie ma serwa). sandamiano - sam mi pisales na PW ze cisnienie paliwa powinno wynosic 2,45-2,55bara. Wiec odchylka 0,35bara by...
Nie ma zmiany? Nie wiem czy w MPI jest tak w SPI gdzie w przepustnicy króciec od odmy jest kryzowany a od pochłaniacza nie. Obroty jałowe masz za wysokie i musi być jakiś powód tego stanu. Nie wiem spróbuj może po zdjęciu wężyka od pochłaniacza oparów paliwa zatkać palcem króciec przy przepustnicy. Może elektrozawór pochłaniacza przepuszcza cały czas?...
Witam, Jeśli chodzi o sprzęgło luka i bravę miałem podobny przypadek w tym oto aucie gdzie kupiłeś sprzęgło i za jaką kasę. Otóż wyjaśnię klient kupił sobie luka na allegro niby oryginał tylko połowę taniej niż w sklepie i to co się okazało wszystko było takie samo łącznie z pudełkiem oprócz loga luka na docisku mój klient ma teraz podobny problem tylko...
Witam ponownie :) Dziękuję za szybką odpowiedź :) Zrobiłem ten wykres, lecz niestety nie mogę zrobić screena ponieważ co włączam w FESie importowanie wykresów to program się wysypuje :( Bądź co bądź to rozbierzności są nie wielkie, ale są. Np przy obrotach silnika 851 rpm, mierzone ciśnienie paliwa to 252 bar, a docelowe 280 bar. I takie lekkie rozbierzności...
wężyki sprawdzone, szczelne. Uszczelniłem opaskami też. PROBLEM ZNÓW SIĘ POJAWIŁ OD NOWA po przejechaniu ok 30 km. na PB: po odpaleniu bez użycia gazu chodzi na 1200, gdy ciepły na 1800 obrotów. WYSTARCZY DOTKNĄĆ PEDAŁ GAZU, OBROTY SPADAJĄ DO 400, ZAFALUJĄ Z 2 RAZY I AUTO GAŚNIE. Auto jeździ, ma moc, tylko na skrzyżowaniach muszę trzymać na gazie, bo...
Czy przed wymianą czujnika też falował? Nie było takiego problemu, tylko były wysokie obroty na jałowym Jest GAZ? jest. Dzieje się tak na benzynie i gazie
Witam serdecznie W moim GP 1.4 8V z ABS r.2007r mam bardzo tajemniczą awarie i proszę o pomoc: Jechałem po wyboistej drodze i w pewnej chwili na skręconych kołach, podczas lekkiego hamowania, samochód szarpnął mi i zgasł (to moja wina - za wysokie bieg, nie słyszałem silnika - zwolniłem za bardzo). Po uruchomieniu: - totalnie martwy prędkościomierz...
Dzisiaj byłem u mechanika odłączył reduktor odpowietrzył układ i nic. Przewody dochodzące do nagrzewnicy jak i odchodzące gorące. Bezpośredniego dojścia do nagrzewnicy nie ma ale plastik w jej okolicy jest ciepły co może sugerować, że nagrzewnica też. Z nawiewu nadal leci zimne powietrze tylko na wysokich obrotach grzeje trochę lepiej. Jest jeszcze...
Pojechałem do ASO, oczywiście wymiana CR i około 3000 plnów. Podziękowałem ładnie i poszukałem w necie gościa-diagnoste z Andrychowa. Zostawiłem samochód na jeden dzień, pan wymontował dwa czujniki (za i przed szyną - chyba bo nie znam się na tym) zalał benzyną, zostawił na noc, przedmuchał powietrzem i zamontował. Od tamtej pory lampka nie zapaliła...
Problem rozwiązany, ostatnio sam wchodził na wysokie obroty i nie chciały zejść do normalnych więc kupiłem nowy czujnik położenia przepustnicy i teraz wszystko ladnie chodzi.Tylko mnie dziwi czemu na komputerze nie pokazywał złego kąta otwarcia przepustnicy.
Nie wiem czy masz porównanie z innym egzemplarzem... Poniżej 2 tys. obrotów jedynym efektem dodawania gazu było astmatyczne rzężenie wydobywające się spod maski. Aby zażegnać tę dolegliwość, ruszaliśmy z dość wysokich obrotów, a to z kolei mocno nadwyrężało sprzęgło. Ale i podczas jazdy motor sprawia wrażenie wyraźnie „zamulonego”. Nasz...
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Witam. Posprawdzałem... komp Bosch Motronic ME7.3H4 z EOBD nie pokazuje tak dokładnych nastaw dla pedału przyspieszania - więc diagnoza potencjometru z programu odpada - trzeba będzie użyć miernika. A w czym masz kolego problem? Że zaglądasz do sygnału z pedału przyspieszenia. szukam winowajcy dziwnego zamulenia/bardzo powolnego wchodzenia na obroty...
Jak sprawdzić czy się sprzegło skończyło? Widać to po pedale sprzęgła - auto zaczyna ruszać dopiero jak masz pedał już bardzo wysoko. Przy jeździe na najwyższym biegu i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do podłogi obroty silnika zaczynają szybko rosnąć a prędkość auta wzrasta bardzo wolno.
Po co w ogóle klikałeś te regulacje? Na szczęście nie działają przy pracującym silniku, nie dotykaj ich! Podłączenie nie ma wpływu na działanie sterownika - z jednym wyjątkiem - chyba że jednak udało Ci się skasować i/lub wyłączyć autoadaptacje, sprawdź w parametrach czy są włączone, bo wyzerować to niestety raczej Ci się udało. Ciśnienie w kolektorze...
Powiedz mi, jaki jest sens mycia przepustnicy w monowtrysku? No powiedz, zdradź tą teorię... Zaglądał kolega do kanału obejściowego przepustnicy w tym samochodzie tudzież w Punto 1.1 , CC lub seicento? Zbierają tam się opary olejowe z przedmuchów silnika który jest zasysany do dolotu. Trzpień silniczka potrafi być tym oblepiony i nieprecyzyjnie pracować....
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Witam wszystkich.Mam auto jak w opisie.Dużym mankamentem jest w nim to,że ma wysokie obroty(ponad 3.500 obr/min. przy 100 km/h.)Czy jest jakiś sposób na to,żeby obniżyć te obroty?Chodzi mi o to,czy można dopasować inną skrzynie biegów do tego modelu?
Witam Od pewnego czasu borykam się z wyłączającym się wspomaganiem kierownicy przy skręcie do oporu w lewo lub prawo. Problem ten zaczął mi się nasilać tzn. wspomaganie siada nawet przy lekkim skręcie lub jeździe na wprost. Słychać także charakterystyczne charczenie lub buczenie z okolic kierownicy potem pstryk jakby przekaźnik odbił i wspomagania nie...
OK Punto na razie musi odpocząć. Póki nie zdobędę kolejnej centralki celem wyłapania co się w niej upaliło i dlaczego nic nie zdziałam. W tej chwili mam kolejne auto z małym problemem. Lancia Y10 Selectronic. Rocznik 1994, silnik 1108cc Fire SPI -monowtrysk BOSCH Motronic (cewka 4 biegunowa bez aparatu zapłonowego) + czujnik i koło foniczne na wale....
Piszę bo to dziwny przypadek był.Gdyby coś wpadło przy wysokich obrotach wirnika to by go w jakiś sposób uszkodziło.Albo skrzywiło łopatkę albo coś.Przy skrzywionej łopatce może występować gwizd itp prawda?Lub wyłamało kawałek łopatki.Ale tutaj łopatki były całe.Zaczęło ocierać oobudowę po stronie ssącej.Po stronie wydechowej wszystko ok.Oglądałem wirnik...
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
O tym nie pomyślałem... Chyba sprzedam i kupię inny bo nie wyobrażam sobie jazdy przy pojezdzaniu na wysokich obrotach. Ile mogę wołać ? Podobno Nowy.
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Mojemu koledze w Stilo zamarzła woda po LPG w tłumiku do tego stopnia, że nie odpalał wcale. Pomogło dopiero wprowadzenie do garażu na dwa dni. Później oczywiście zamiast trasa 5km z domu do pracy, trasa 120km na wysokich obrotach i spokój był. Niemniej z tego co wiem, zimą stara się nie używać LPG ;)