Jakoś nie spotkałem się z korozją rur czy grzejników od środka. Demontowałem nawet układ sprzed wojny i nie było śladu korozji czy kamienia. Dlatego uważam że wszelkie dodatki do wody w c.o. są tylko nabijaniem kasy innym. Wyjątkiem są środki przeciwdziałające zamarzaniu.
Witam. Samochód to seat Ibiza z silnikem 1.4 Mam problem z cieknącym olejem z tyłu silnika. Wygląda mi na odmę ale mogę się mylić. Wykręcić, wyczyścić? Jakas uszczelka? Co tam mogło się stać? Czekam na jakieś pomysły i pozdrawiam. Po prostu, te odmy, co dodałeś zdjęcie się z czasem zapychają - należy je odkręcić od bloku i dobrze umyć - jednak nie...
Miałem w tych silnikach takie przypadki. W misie oleju zbiera się woda i zamarza co skutkuje zatykaniem smoka oleju. Robisz pewnie krótkie przebiegi - silnik niedogrzany. Zostaw na noc w ciepłym garażu i rano spuść olej. Najpierw zacznie lecieć czysta woda.
Witam, jeżeli palnik zapala a po chwili gaśnie to być może problem jest w czujniku płomienia. Zrób próbę opalenia z wyciągniętym i zasłoniętym czujnikiem płomienia - jeżeli kocioł zachowuje się tak samo to własnie w czujniku leży problem. Swoją drogą sprawdź jaki to czujnik - czy na światło widzialne, czy podczerwień. Sprawdź również czy palnik w ogóle...
Olej "łapie wodę" z wilgoci zawartej w powietrzu i skraplającej się w skutek różnicy temperatur. Jak masz auto nowszej konstrukcji niż 126p lub CC 700, odmy szczelne, brak wycieków oleju- to praktycznie sytuacja taka nie wystąpi. Oj Paweł, odwrotnie. Przy nieszczelnych odmach, nie utrzymujących nadciśnienia w silniku, właśnie woda miała szansę odparować....
5w30 mu nie zaszkodzi są różne klasy M LL C3. Do podobnego wlałem Quentus 5w30 syntetykzapewnia lżejszy rozruch zima. Dla porównania w szukajke tuby wpis i zobaczy porównanie olejów. Porównane tam są lepkos i odporność na skrajne warunki zamarzanie i przegrzanie.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Pomijając zalety odsysania oleju. W Golfach 4 z silnikami 1.4 korzystne jest "obrzezanie " rurki ssąco - tłoczącej (przy zamarzającej notorycznie odmie ) , zaraz po wejściu do miski olejowej . Pozdrawiam.
No właśnie jest to typowe zjawisko w "przechłodzonych"silnikach,tzn.takich które nie uzyskują temperatury pracy.Wiąże się to z tym że silnik jak się rozgrzewa ze skrzyni korbowej "uchodzi powietrze (rozszerza się),następnie silnik stygnąc wsysa powietrze z wilgocią.Wilgoć ta zawsze reaguje z olejem w ten sposób-tworzy się taka zółtawa maź-piana na korku...
I zamarzało, była akcja serwisowa, te cienkie miały taki baniak na przewodzie odmy, ten baniak zamarzał, a raczej to masło w nim i go rozsadzało, był zastępowany zwykłym wężem gumianym. Tak się dzieje w dwucylkindrowym silniku, też to miałem jak jeszcze jeździłem bisem.
Wierze w ten przebieg bo na 100% jest prawdziwy. Samochod byl kupowany w salonie przez mojego kuzyna, odkupilem go od niego z 1.5 roku temu. Z tym sprawdzeniem oleju sprawdze wieczorem. Rozmawialem juz z kilkoma mechanikami i juz slyszalem kilka opini ale wolale sprawdzic opinie jeszcze innych osob. Zastanawiam sie nad remontem silnika albo wymianą...
Rozrusznik jak kazdy silnik elektryczny nie lubi wilgoci szczególnie gdy na nim zamarza.Zimą to częste niedomagania.Jakbyś miał zatkany któryś z kanałów magistrali olejowej to by się kontrolka paliła smarowania.
to euro 4 czy 5tka, bo w piatce mozesz komputerem sprawdzic stan turba jak pompuje a dokladnie do jakich obrotow sie kreci, ale ja obstawiam ze to turbo sie konczy, u mnie w firmie tez sa stralisy jeden dolewa 5l na 10-15 tys km drugiemu trzeba dolac 5 l idac nastepne 5l w reserwe,zdejmnij strone wydechu jak pisal kolega wyzej i zobacz czy olej sie...
Czyli, moim zdaniem Ty nie możesz narzekać na niedogrzanie silnika. Wszystko jest ok i nie powinieneś sobie tym głowy zawracać. Silnik jest dogrzany i ma czas na odparowanie wody*... Możesz spokojnie jeździć, bacząc na punktualną wymianę oleju...
Witam Was, Użytkuję pierwsza zimę siłowniki firmy FAAC takie jak na zdjęciu: Problem polega na ich zamarzaniu w miejscu gdzie ugina się ramię. W dzień słoneczko, w nocy minusowe temperatury i ramie zostaje unieruchomione. Pomyślałem, że rozwiąże ten problem używając oleju silikonowego w spreju oraz zabezpieczeniu miejsc folią.. Powiedzmy, że sprawdziło...
Koledzy problem rozwiązany.Jest juz ok.Byłem przedwczoraj u znajomego mechanika i naprawił usterke w pól godz.Podłaczenie reduktora wygładało następująco; jeden przewód był podłaczony pod przepustnice a drugi tam w silnik blisko filtru oleju.Kolega pozamieniał troche przewody i jest super.Przewód który był podłączony pod przepustnice został podłaczony...
Czasem zbiera się zawiesina powstała z wilgoci w skrzyni korbowej, jest to po prostu woda, w połączeniu z mrozem zamarza, może to przytkało na chwilę smoka? Nie jest to sprawdzone, ale w Astrze pewna pani po zapaleniu miała to samo (-24st) i przybiegła, żeby sprawdzić olej- powiedziałem, że jest i obstawiłem czujnik. po chwili wszystko się unormowało....
Jak jeździsz na krótkich dystansach (parę km), to silnik nie ma możliwości się porządnie rozgrzać, para wodna skrapla się w bloku, woda ścieka na dno miski olejowej, zamarza smok i nie ma smarowania. Jedyna opcja teraz to rozmrozić samochód w ciepłym garażu oraz wymienić olej i filtr
Jeżeli drzwi -mechanizm zamarza ,wpierw klamkę trzeba zdemontować i wyczyścić w ogrzanym garażu pozbywamy się brudu, wody (odmrażacz),zmywamy penetratorem najlepiej alkohol-benzyna ekstrakcyjna by się pozbyć wody ,później smarujemy. W przeciwnym przypadku przykrywasz wodę i brud olejem-smarem. Szukamy przyczyny dostawania się wody . To jak od środka...
Ale kto tu mówi o spuszczaniu wody co wieczór? Wodę spuszczam jak wyjeżdżam, nie ma potrzeby opróżniania jak idę spać, no bez jaj, to domek czy namiot na mt.evereście? Ale dlaczego nie owinąć rur kablami - zrobić to porządnie O toto...nie mam już fotek jak źle owinęli rurę, znaczy zrobiło się za gęsto, było ok, ale mocowania puściły, stopił się kabel...
Odma to z reguły dość gruby wąż lub rurka, często z jakąś puszką prowadzący od bloku silnika do albo filtra powietrza albo zaraz przed przepustnicę. W środku zbierają sie różne syfy w postaci emulsji wodno olejowej i wody co przy minusowych temperaturach zamarza i zatyka przelot.
Witam Jak w temacie. To nie pierwszy raz się zdarzyło więc coś jest nie tak. Wygląda na to, że przy temp. ok -18*C olej lub jakaś substancja w nim zawarta zamarza co raczej nie powinno mieć miejsca. Zaraz po odpaleniu auta olej zaczyna wyciekać. Auto stoi oczywiście na dworze ;). Może to coś innego ... Pytanie brzmi: Co jest przyczyną rozerwania filtra...
A jakiej firmy filtr oleju i olej? Poziom oleju właściwy? Może olej zamarza i stąd takie niespodzianki a jeśli to nie to, to pozostaje rozbierać dół silnika i patrzeć co tam się dzieje. A po co rozbierać dół silnika. Jak by coś było tam nie tak to by nie miał ciśnienia. Zawór jest tak zrobiony żeby nie dać większego ciśnienia w układ niż było fabrycznie...
Jak odma zamarza to musi olej wywalić. Wiem, ale rozbawiła mnie chęć pozbycia się tego przez zmianę kodowania pompy oleju.
Oczywiście że możliwe i na pewno zamarzła, sam znam przypadek gdzie odma po czyszczeniu wytrzymywała dwa tygodnie i znów zamarzała.
A więc mechanik posprawdzac przy mnie. Odma była czysciutka. Sprawdzał tylko przewody odmy czy również zajrzał do separatora oleju ( czarna puszka z tyłu bloku ) ? W zasadzie to tam zamarza maż To z golfa wyciągnięte po wypluciu oleju. Jeszcze częściowo zamarznięte.
Powiem tak. Mój przyjaciel studiował chemię więc powiem bardzo krótko i prosto . Olek napędowy (Diesel ) to jest zupełnie to samo co olej opałowy . (Olej opałowy jest barwiony na czerwono dlatego bo nie ma podatku drogowego) Nafta bardzo często używa się na Alasce zamiast disela żeby nie zamarzało paliwo . Spokojnie możesz używać Disela oleju napędowego...
Dzisiaj wymieniałem termostat, miałem temp zamarzania - 40 stopni dolałem litre wody destylowanej...mysle ze nic sie nie stanie nie wiem jak narazie czy ubywa czy nie...jest tak pomiędzy max a min. Ale tak sobie sprawdziłem stan oleju w silniku i śmierdział olej benzyną!!! chyba że szmatke miałem jakąs brudną ale to chyba nie możliwe... Czy jest możliwe...
zamarzające zamki to mankament seatów należy powyjmować zaślepki w drzwiach i porządnie nasmarować np.olejem w spraju i problem zniknie(operacje powtórzyć co jakiś czas).
to już lepiej zastosuj glikol - jest niezamarzający, odrobinę gęstszy, posiada właściwości smarujące i co najważniejsze jest bezpieczny dla elementów gumowych - uszczelek dławików. Na oleju zniszczysz pompę.
Nie no - poza takimi sposobami:) Myślałem bardziej o tym żeby jakimś olejem nasączyć miał czy coś?
W poprzednim autku robiłem mieszankę ze smaru i oleju jednak w oplu linki są cieńsze i tylko olej był w stanie dotrzeć. A jeśli chodzi o wymianę to oczywiście zależy to od stanu linek. Jeśli pancerze są całe to czy nie lepiej poświecić trochę czasu i przesmarować zamiast wymieniać, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w coś innego ??
UPG raczej odpada,olej czysty,płyn chłodniczy czysty nieubywa,mazi pod korkiem oleju niema,grzałem go wczoraj na LPG po wymianie sprzegła i nic sie niedziało szczególnego,parownik normalnie sie nagrzewał,cyrki wychodza podczas jazdy,jesli odpali rano na PB to dopoki na LPG nieprzejedzie nic sie niedzieje,zostaje sprawdzic węże wody dochodzac do parownika,ale...
No do tych skrzyń raczej zalecany jest przynajmniej półsyntetyk , a najlepiej syntetyk. Z tego co pamiętam to w tych skrzyniach piątka lubiała padać od zbyt gestego oleju.
A dlaczego miałby zamarznąć? Jak już, to zamarznie woda pod tłokiem i to w końcowej fazie zamarzania, kiedy zimno dojdzie do rdzenia wodnego w lodowej otoczce. Można temu łatwo zapobiec izolując tłok - tak aby woda pod nim zamarzała na końcu. W ogóle to są drobiazgi techniczne łatwe do pokonania. Np. można zastosować pośrednią warstwę oleju albo innej...
często zamarza odma w tych autach, i olej wywala. oprócz przyczyn opisanych przez valkirus15 może byc jeszcze uszkodzony czujnik temp silnika i cały czas jest wieksza ilosc palwa podawana która przedostaje sie do oleju przez pierscienie
Kolego akurat w 1.0 tego problemu nie ma , jest natomiast w 1,4 1,6 z racji debilnej konstrukcji odmy i misy olejowej.
Witam. Mam dość spory problem z moja vectra b 1.6 .16v gdyż gdy zawsze odpalałem w niskich temperaturach, a nawet przy minus 10 stopniach po odpaleniu zaraz przełączyłem na gaz wszystko było okej. Lecz tej zimy przy niskich temperaturach odpalam przełączam na gaz,to silnik pracuje tak 2 sekundy i potem gaśnie i tak będzie nawet jeśli silnik będzie rozgrzany,...
Jak to rozwiąże problem skoro zamarza obudowa która jest zamontowana na bloku silnika od strony ściany grodziowej? Robi się ciśnienie na dole silnika i wypycha olej bagnetem. Wiesz że w niektórych silnikach 1.4 16v gdy otworzysz korek oleju to zaczyna szaleć silnik i zapisuje błąd w ECU. Była chyba na to akcja serwisowa gdzie montowali podgrzewane odmy....
kolego poczytaj sobie na 1 2 stronie wszystko jest napisane ja chyba zastosuje to co oni piszą bez rozbierania drzwi kupe roboty rozbierałem je u mnie w seacie dosyć cieżko sie dostać do zamka :/ wiec wiesz powiedziec łatwo trudniej zrobic Dodano po 3 mam na zamki sposob sprawdzony wielosezonowo:)wystarczy strzykawka i olej-mixol to takie cosik do silnikow...
Nie nie to nigdy bedzie 300 stopni-luty nie wytrzymaja a plastik sie stopi(chodzi o standardowe uklady co)ale zastosowanie takiego oleju zamiast wody moze wydluzyc czas stygniecia kaloryferów np. w nocy jak juz nie palimy syolem. Znaczy to że jak zastosujemy olej to można więcej energii odzyskać niż z nagrzanej wody ? Według mnie nie ma znaczenia czy...
Wymień olej w skrzyni. Na pewno pomoże.
Nie kupuj membram , kup parownik. Bo same membramy nie zrobią roboty , trzeba o jeszcze obrać ze szlamu smaru i oleju sprężarkowego.
Skrzynia zalana swiezym olejem i jest tak samo
Kiedyś nie było dodatków BIO, a teraz są, ba MUSZĄ być , bo to zgodne z unijnymi przepisami . Nawet w zeszłym tygodniu ich ilość podniesiono z 5 do 7% . Taką informację znajdziesz na każdej stacji paliw , bo wymaga tego prawo (na stacjach Orlen jest wywieszka na drzwiach wejściowych zaraz obok rodzaju kart które stacja obsługuje) . Co do zamarzania...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Tuleja? Zapewne chodzi o uszczelniacz wybieraka. Przeważnie przez niego wydostaje się olej na zewnątrz. U ciebie skrzynia sucha?
Myśłałem o zastosowaniu kotła dwufunkcyjnego...... Czy może macie jakieś inne propozycje dotyczące ogrzania takiego domku - nikt tam nie mieszka w zimie i nie ma możliwości czestszego niż raz na tydzień bywania w tymże przybytku. A może zamiast tego kotła na gaz - tańszym rozwiązaniem byłaby tu mobilna elektryczna lub olejowa nagrzewnica powietrza...
Denaturat odradzam, bo się tylko syf wytrąca. Jedyna, słuszna, porada, dla potwierdzenia, tutaj mam, zdjęcie takiej mikstury, jak widać, denaturat, nie mieszą się z olejem napędowym koniec kropka. W ON najczęściej ścina się parafina i zakleja filtr. Denaturat, po wymieszaniu z ropą, wytrąci się prawie od razu, maks 10 minut.
W nowej sprężarce było ok 100ml oleju. W starej nie został zmierzony, ale zlany w celu sprawdzenia jego czystości i czy nie ma opiłków. Przy pierwszym serwisie na nowej sprężarce załadowano 600g czynnika i doładowani 40ml oleju. Przy pierwszym serwisie próżnia około 20 minut była robiona. Z układu był ściągnięty czynnik, wymieniony osuszacz, sprężarka...
W każdym aucie wymrożonym biegi wchodzą ciężej. Pytanie czy w ogóle tam jest olej czy mieszanka oleju z wodą? Nie da się zmienić wcale czy ciężko chodzi lewarek?
Kompresor rzucił oleju albo przegrzalo albo już rzuca olejem. Udroznij kapilare wlutuj nowy filter do góry kapilara i będzie git. W sensie do góry nogami kapilara ku górze, tloczna do dolu.
Firma 1,5 miesiąca temu zainstalowała , To masz gwarancję niech oni się martwią , a co do tych jak to nazwałem " korki olejowe " to może być spowodowane zalegającym olejem w niektórych częściach rurek wymiennika , co raczej odpada bo rozumiem że urządzenie jest nowe .
To tak samo, jakby w lato w Afryce jeździć na oponach zimowych. Owszem, można- tylko po co? ;) Jakby co - temperatura latem w nocy na Saharze sięga do 5°C. Opony zimowe zaleca się montować, gdy temperatura wynosi poniżej 7°C :D Borygo ma też swoje zalety - "z definicji" przeznaczony jest do układów chłodniczych i ma niewielkie właściwości konserwujące...
Witam; jo55 Na VW forum MK2 przeżycia i rozwiązania z odmą 1,3 NZ teraz MK4 AHW znów q...a odma Dodano po 11 ja wypier........ te wszystkie ustrojstwa z odmy i zastąpiłem prostym wężem i do kiedy jeździłem to nie było już problemu (ok 2 lata) To się chyba nazywa zawór/regulator PCV. Reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej = misce olejowej. Jak ustrojstw...
Przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik. Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu...
Mam także kocioł z automatyką Dietrich Easymatic. Wejdź w ustawienia serwisowe w regulatorze i sprawdź ustawienia w pozycji 11 "ochrona przed zamarznięciem". Najniższa możliwa temp. do ustawienia wynosi -8st C. Poniżej ustawionej kocioł utrzymuje minimalną temp. obiegu. Aby uniknąć togo należy wyłączyć piec, lub wyłączyć pogodówkę jak sugerował wawrzeczko_t...
nie nie powinno być żadnej gąbki, wyczyść odowietrzenie, czasem to masło poprostu zamarza i masz olej na zewnątrz silnika.
Co do wody w oleju to wydaje się być oczywistym że występuje jakaś nieszczelność lub pękniecie spowodowane zamarzniętą wodą, która to jak wiemy zamarzając zwiększa swoją objętość. Do sprawdzenie głowica jak i blok silnika.
Witam, pokuszę się o podsumowanie. 25 stycznia zacząłem palić z pełnego, 1000 litrowego zbiornika. Podejrzewam, że wystarczy do 15 marca. Pogoda,można powiedzieć uśredniona, mocno zimowa, bo mrozy zaczęły się właśnie, jak napocząłem nowy zbiornik. Czyli 1000 l/50 dni wychodzi równiuśko 20 l dziennie. Dla mnie nieźle, bo kiedyś opału wychodziło podobnie....
Jeśli silnik był zalany wodą, która zamarzła, po czym po rozmrożeniu woda trafiła do oleju to dość jednoznacznie wskazuje na pęknięcie bloku silnika (zamarzająca woda w płaszczu wodnym cylindra rozsadziła jego ścianki). *** Przepraszam, jakoś przeoczyłem wzmiankę, że po rozmrożeniu silnik dał się uruchomić, tylko nie ma ciśnienia oleju.
Ścięty mrozem olej napędowy. Pewnie letni. Wytrąciła się parafina. Jak zamarza, to zamarznie też w zbiorniku paliwa w aucie i na pewno będzie utrudniał, jeśli nie uniemożliwi, rozruch.
Maksymalnie jak mnie nie ma w zimie to 2-4 dni, ale po tych 4 dniach to w domu jest Lodówka :) Co prawda okna nowe z ubiegłego roku, mur z cegły po długości|szczelina| pustak (stare budownictwo) niemniej jednak strasznie sie wychładza. Jakieś sugestie ? To pozostaje docieplenie szczeliny powietrznej, potem foto termowizyjne i ewentualne docieplenie...
Nic innego jak wilgoć w oleju duży mróz zamarza woda i zatyka smok .
Wskaźnik energetyczny tego samego budynku znacznie się zmniejszał po zastosowaniu rekuperacji. Dołożenie solarów lub dołożenie dodatkowych 10 cm styropianu zmieniało ten wskaźnik tylko symbolicznie... A co zmieniało ten wspaniały wskaźnik? Dla mnie jest on zupełna bzdurą. A te 10 cm styropianu do jakiej jego grubości było dokładane? Jeżeli do 20 cm,...
Mam zbudowany kompresor na pompie od ikarusa , chłodzenie płynem tak żeby nie zamarzał w zimie ,smarowanie rozbryzgowe , ciśnienie ustawione 9 atm. przy 10 atm. wywala główny.Silnik 4KW 1440 obr.Spisuje się rewelacyjnie.Podczas malowania wystarcza powietrza.
Mogą, ale najpierw bym sprawdził czy agregat się nie wyłącza, bo jak już pisałem we wszystkich osuszaczach z jakimi miałem do czynienia agregat chodził non stop a temperaturę (ciśnienie czynnika) regulował zawór różnicowy pomiędzy zimną a gorącą stroną (on ustalał temperaturę aby nie dochodziło do zamarzania wymiennika), w puszce przyłączeniowej agregatu...
Tam lubi podwinąć się ta profilowana uszczelka.Wykręć odmę bo zima lubi zamarzać i obejrzyj dobrze mimo to ja bym założył nową bo majątku nie kosztuje. Jaja w cylindrach? Pewnie też.Taka wymiana pierścieni pogarsza tylko kondycje silnika.
Czemu unikaj Elf/Total? Używałem i było wszystko ok Elf / total to juz jedna fabryka. Lałem elf 10w40 do citroena 1.8 8v LPG i co roku zapychała się i zamarzała odma. Zacząłem lać inny olej i zero problemów z odmą i już nie zbiera mi się majonezik pod korkiem - przypadek?. Muszą mieć w sobie za dużo parafiny albo jakiś inny wpływ na pracę silnika Mojej...
To częsty widok (zwłaszcza w Puntach), że jak podjeżdżają pod większą górkę to woda wylewa się z wydechu. Dokładnie tak jest. Akurat miałem przypadek z Punto I, gdy facetowi ta woda systematycznie w tłumiku zamarzała i tak się nawarstwiła , że cały tłumik zatkało. Zima to była i mroźno dość było a auto garażowane pod "chmurką". Nieźle się naszukali...
No i generalnie jeśli tam jest woda inna niż destylowana, to istnieje duże ryzyko zakamienienia poszczególnych elementów ukladu mających kontakt z woda. Nie słyszałem aby ktoś wlewał do układu chłodzenia wodę destylowaną. Jeżeli już to kiedyś całe lato pojazdy pracowały ze zwykłą wodą w układzie chłodzenia. Na zimę była spuszczana i zalewana na wyjazd....
Mój sposób na zamek bez rozbierania drzwi, to smarować . powyższe pewnie też skuteczne, ale mi poskutkowało to po co rozbierać. problem dobrze mi znany i powracający co zimę. jest na to prosty sposób bez rozbierania drzwi - olej silikonowy w sprayu (ewentualnie wd-40, ale uwaga !!! wd-40 skuteczny tylko na krótko i broń Boże nie dawać go do zamka kluczyka...
witam. W zime zaczał mi zamarzac lewarek biegów, gry jest duzy mróz nie wchodzi zaden bieg, ale jak zostawie na 2 i przejade 3km to jest ok, bylem u mechanika przesmarowal mi ciegna od zmiany biegow i mowil ze to wina tego ale dalej jest to samo czy to moze byc wina oleju?
Witam------ z tego opisu moje prognozy: rozrusznik nie chciał obracać silnikiem bo na tłoku zebrał się płyn chłodniczy który swoją objętością nie pozwolił obrócić wałem , ,,,jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego ubyło , to może znajdować się w oleju w silniku (na miarce będzie wskazywać podwyższony stan ) ,,,,,jeżeli zamarzalność płynu...
Faktycznie dajmy na wstrzymanie, bo za chwilę cofniemy się do przedszkola:) (at)Tomasz W., robertrobson : Co do nafty lotniczej. Oczywiście ze zasilanie nią Diesla jest jak najbardziej możliwe, a w lotnictwie nawet wskazane. To nie benzyna lotnicza (np AVGAS 100LL, moze z tym się niektórym myli) do silników tłokowych ale nafta ,np JET A-1 i obowiązkowe...
Mi, sympatyczny kolego, pewnego zimowego dnia pojawiła się ogromna plama oleju w garażu. Otwieram maskę a tam cały silnik w oleju (wokół filtra, spod głowicy, spod pokrywy zaworów, wywalony bagnet i oczywiście z pomiędzy silnika a skrzyni z noworobionego simmeringu).Wymontowałem odmę,a następnie w domu podczepiłem pod kran. Aby strzeliło lodem! Wysuszyłem,...
Czy w jakiś sposób mogę zdiagnozować czy to przez linki czy olej we skrzyni zamarza
Coś ty wymyślił? W każdym aucie odłączam odmę gdyż tylko brudzi dolot jest to tylko dla ekologi tak samo jak EGR i dpf. Pokaż mi auto nawet 3 letnie z czystym dolotem. Jak przez odmę wylatuje olej to silnik zużyty😅 no to nowość slysze Dodano po 4 Kolejna sprawa to taka że nie we wszystkich autach występuje odma z separatorem oleju W ogóle nie...
Witam. Silnik 2.5 benzyna 1993r. Wspomaganie z tyłu silnika . Raz działa a raz nie. Tak jakby zamarzało. Olej w zbiorniczku jest. Jak się wymienia wspomaganie? Trzeba ruszać cały silnik ? Z góry dziękuje za pomoc.
Nie przemraża jest poniżej zera wcześniej pisałem że obniżam , dodam że każda rada może być przydatna i jej potrzebuję kiedyś naprawiałem AGD lodówek multum ta jest inna, chyba że jest mina jakaś z sprężarką mocno była zawilżona filterkiem ktoś sie bawił albo co, nie wiem były różne tam przypadki ale chłodzi nawet filterek robi sie ciepły dzwoni, przecież...
kia sorento 2,5 crdi automat 2005 witam auto nie chce krecic na mrozie chociaz akumulator jest naładowany jak juz zakreci to początkowo miałem wrazenie ze sie rozleci tak cos strzeliło . znajomy stwierdził ze może zamarzać olej w skrzyni.auto po odpaleniu jezdzi az do nastepnego ranka po mroznej nocy znowu to samo :cry: prosze o wasze opinie jakie mogą...
Nie wiem czy to było było retoryczne. W niskich temperaturach zewnętrznych odzysk czynnika prowadzi do zamrożenia wody w układzie. Dlaczego? Żeby woda odparowała potrzebuje energii, jedyną energią jaką ma to ciepło, kiedy ją wykorzystuje jej temperatura spada i zamarza. Pytanie nie było retoryczne. Po Twojej wypowiedzi widać, że nigdy nie robiłeś odzysku...
W każdym układzie pracującym na oleju piana w układzie świadczy o nieszczelności. Nie masz racji. Choć trochę masz. :D Piana świadczy o obecności substancji w formie gazu. Tym gazem może być powietrze, które dostało się do cieczy (nieszczelność, brak możliwości usunięcia powietrza przez złą konstrukcję) lub medium w zamkniętym, szczelnym (!) układzie...
Ja mam podobny problem, Astra 1.4 8v Masła na korku mam tyle, że bym kromkę posmarował :) na bagnecie tez czasem jest. I to nie koniecznie uszczelka pod głowicą itd. itp... ! Bo płynu ani kropelki mi nie wzięło od bardzo bardzo długiego czasu!! Takie masło robi się najczęściej przy zmianie temperatur (najczęściej zimą, gdy silnik zmienia temperaturę...
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
Odma 2.6tdi v6 / separator oleju koszt 180pln... Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować nawet awarię jednostki napędowej. W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych...
Dlaczego rząd tak broni węgla pisałem wyżej (palenie opon w Warszawie). Od węgla właśnie mamy odejść. Ty piszesz o ciepłowniach gazowych ale akapit niżej piszesz że gazu nie będzie bo są problemy w Rosji. Nie rozumiem tego. Skoro elektrociepłownie są takie tanie i dobre to czemu ich jeszcze nie ma? Chyba nie zauważyłeś, że na elektrociepłownie nakłada...
witam! potrzebuje pomocy,ponieważ wlałem wodę do chłodnicy i mróz złapał:(rozmroziłem to wszystko i nalałem wody,i to chyba był błąd;/odpaliłem go i woda zaraz uciekła gdzieś do środka,wiec dolewałem żeby był stan...i wywaliło mi tą wodę z olejem korkiem od wlewu oleju.:( co teraz musze zrobić?? czy silnik do wymiany???proszę o pomoc. Witam Patrz,...
Witam, wiem że temat kolektora próżniowego wg własnej koncepcji był już podejmowany, ale to było dawno i w dodatku w różnych wątkach ( heat pipe1500, kolektor1500). Chciałbym zebrać i usystematyzować całą wiedzę na ten temat. W temacie zawarłem sugestie aby koszt na rurę nie przekroczył 70zł. Zdaję sobie sprawę że cenowo chińczyków trudno będzie pobić:)...
Wlej 46 będzie najbardziej optymalny z tego co masz . Im żadszy olej tym mniejszą sprawność będzie miał podnosnik . Bzdura. Polskie lewarki zalewane były Lux10, sprawdzone organoleptycznie że działają nawet zalane płynem hamulcowym zamiast oleju. Za to nie zamarzają.
Gwoli informacji, był serwisant, okazało się, że to pompa jest przyczyną mojego powolnego zamarzania. Zamówiłem pompę i czekam na kuriera. W między czasie dowiedziałem się, że paliwo, które kupiłem tydzień przed awarią pieca grzewczego, było olejem opałowym- ciężkim. Mój piec pracował zawsze na oleju opałowym lekkim i do takiego paliwa jest przeznaczony....
(at)opel4 – i tak i nie. „Wodór (hydrogen) - uznawany za paliwo przyszłości, przyjazne środowisku - jest na wstępnym etapie rozwoju, a jego zastosowania możemy się spodziewać za 20 - 30 lat” Producenci samochodów, którzy pracują nad modelami samochodów na wodór (BMW, Toyota, Honda, GM, DaimlerChrysler, Volkswagen) borykają się z podobnymi...
Miałem to samo w zimie,auto paliło i jeżdziło normalnie a to była uszczelka przepalona na 1-2 i na dodatek jeszcze ciągło płyn.Dwa tłoki aż sie świeciły jak ściągnołem głowice.-----Poznasz to bo olej po jakimś czasie bedzie powoli zmieniał kolor.----Ewentualnie może porównaj świece.----Lub sprawdź czy nie osadzają ci się kropelki wody na korku od oleju.Dobrze...
W prosty sposób, wystarczy woda w misce, olej idzie wysoko a woda zamarza, zwłaszcza VW w tym celują. Poczytaj sobie posty o wywalaniu oleju przez bagnet (zamarza odma) lub zapalającej się kontrolce ciśnienia oleju.
U mnie w R-ce co pół roku muszę wymieniać olej w pompce do podnoszenia kabiny bo woda przez siłownik się dostaje i miesza z olejem. Olej się spienia latem a w zime zamarza i nie mozna podnieść kabiny. Nie wiem co zrobic z tym fantem. Jak rozmawiam z chłopakami czasem na trasie to u nich jest to samo. Moze to byc wina uszczelniacza zgarnajacego na górze...
po pierwsze majac autko z silnikiem wysokopręznym powinienes przed zimą zadbac o wymiane oleju na taki który bedzie mial dobre parametry przy niskich temperaturach.Tu nie chodzi o marke producenta tylko o granice zamarzania oleju.Jesli masz jeszcze troszke tego oleju gdzieś w zapasie nalej sobie w szklanke czy kieliszek i pozostaw na mrozie na noc ,rano...
Mam taki samochód. Jaki silnik?? AER?? Czy inny?? Zdarzało się że w tych modelach zamarzała odma i lubiło "wypchać" gdzieś olej. Nie masz oleju w cieczy chłodzącej?? Nigdzie nie wyrzucił oleju?? Bo to tak się właśnie działo działał trochę potem kontrolka oleju i zacierał się silnik niestety. Z tego co słyszałem to jednostka ta jest bezkolizyjna ale...
R2M, wybacz że to tak ujmę - zmierzasz do celu jak koziołek do Pacanowa zamiast iść najkrótszą drogą. Tak jak kolega virus napisał na butli jest pokrętło do odcinania gazu i zawsze w sytuacji podbramkowej można z niego skorzystać. Prawdopodobnie zatankowałeś gaz zanieczyszczony olejami parafinowymi i powiesiły się oba elektrozawory i przyblokowany reduktor,...
Miałem kiedyś podobny problem w BMW 318TDS olej napędowy zamarzł w przewodzie. Samochód do garażu a następnie zabrałem butle z gazem i grzejnikiem na gaz ustawiłem na wolne grzanie i po około 4H rozmroziło się. Odpalił pięknie a następnie zalałem na 30L oleju napędowego 0.5l denaturatu przejechałem około 10km po dołach by to wszystko się wymieszało...
Tak jak pisałem wcześniej dom ma około 10-15 lat i jest wykonany raczej w nowoczesnych technologiach: jest ocieplony, termostaty są na grzejnikach. Będąc teraz na miejscu rzuciło mi się w oczy fakt, że w garażu jest bardzo zimno. Drzwi garażowe są uchylne, metalowe bez żadnego ocieplenia. Myślę, że niewielkim kosztem mogę położyć na nie 3cm styropian....