Witam chciał bym zamontować zapłon CDI do wski 125 i chciał bym się dowiedzieć od czego najlepiej pasuje iskrownik i koło magnesowe chodzi mi glownie o wał (stożek na wale) i klin bo z podłączeniem instalacji sobie chyba poradzę no i z czego najlepiej zrobić podstawke pod cewki Pozdrawiam
Wyciagnalem aparat zaplonowy i teraz musze ustawic na nowo zaplon. Jest to aparat bezstykowy wspolpracujacy z modulem APE-05M. Wykrecilem swiece z pierwszego cylindra i krecilem walem do momentu az tlok podszedl do samej gory , widzialem kiedy to nastepowalo bo w otwor po swiecy wlozylem pret ktory podnosil sie do gory. Nie wiem jednak czy w tym I cylindrze...
Witam mam problem z podłączeniem zaplonu samochodowego z ukladem firmy "magneton" nr 443 116 419 070.potrzebowałbym schemat podłaczenia tego układu jest to jak w temacie układ zapłonowy bezstykowy.
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Zobacz możesz zastosować takie rozwiązanie: albo zobacz tutaj: Udanych eksperymentów...
ale przerywacz jest bezstykowy, uklad zaplonowy elektroniczny indukcyjny z wirujacym rozdzielaczem. To nadal nie tlumaczy dlaczego ujemny a nie dodatni skok...
Poszukaj schematu instalacji z WSK'i 175. 175'tki miały elektrozapłon + aku na 6V. W sumie nie rozumię po co Ci taki zapłon w WSK? WSK175 tez miala zaplon stykowy jemu chodzi o cos innego byl taki motocykl MINSK o poj 125 on mial zaplon na czujniku moze moglbys wykorzystac uklad od niego
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka . Obwody ładowania i świateł są oddzielone . Napięcia mogą być na nich różne i 6V i 12V zależnie od zastosowanych cewek w prądnicy.
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując w google: moduł chart Magnes zamontować na krzywce w metalowej...
Zapłon musi być dosyć wczesny. Mam weterana z benzynowym silnikiem (OHV), gdzie w instrukcja w sekcji dotyczącej nastawy zapłonu uczy: tak ustawić, aby najlepiej chodził i nie przejawiał spalania stukowego. I jest tam zapłon dosyć wczesny (sprawdzam go lampą stroboskopową). Jeszcze taka uwaga, jeżeli nie zależy koledze na 100% oryginalności to polecam...
Ja mam taki modul jak w temacie (motocykl MZ TS 150) od ponad roku i nie ma z nim problemu. Plusem jest eliminacja kondensatora i to, ze nie wypalaja sie platynki, reszty zalet w postaci mniejszego spalania, czy lepszej pracy nie zauwazylem. Pracuje tak samo jak na zwyklym zaplonie, ewentulanie wolne oborty sa moze troszke stabilnijsze. W planach mam...
Witam.Ja swego czasu zrobilem zaplon bezstykowy do MZ 250 na transoptorze...Dzialal dobrze ale nie licz na zrobienie tego bez konkretnego akumulatora 12V (w tej zabawie chodzi o wzmocnienie sily iskry...)---a trzeba z czegos czerpac by niec...ZOBACZ STARE ROCZNIKI RADIOELEKTRONIKA TAM byl bezstykowy uklad zaplonowy do fiata 126p firmy OBREM... duzo...
witajcie posiadam simsona z instalacja 12V, chce go przerobić na eletronika z zaplonem bezstykowym. i mam pytanie: - czy cewka butelkowa ta co jest na zawnątrz musi być na napięcie 6 czy 12V - czy jest roznica jakie kolo magnesowe załoze słyszałem ze do elektronika jest jakieś czerwone z dwoma otworami że by własnie go nie pomylić z innymi -czy w elektroniku...
Jest dostepny kompletny zaplon bezstykowy z cewkomodulem (takiego typu jak w kosiarkach spalinowych), poszukaj firmy p. Jana Wyszogrodzkiego, oni cos takiego produkuja i sprzedaja. Montowalem taki zaplon w motopompie ktora remontowalem i jest rewelacyjny, ma jedna wade-cene, ale remonty motopomp finansuja urzedy gminy wiec jesli bedziesz mial fakture...
Witam, nic nie znalazles w sieci - bo dzisiaj praktycznie '99%' uzytkownikow o tym nie wie, to jest 'klasyczny / ksiazkowy' wrecz objaw bardzo opoznionego zaplonu lub niskiego stopnia sprezania silnika, np. 6 : 1 - a zastosowanie do niego dzisiejszego paliwa '95 Oktan'..? Podejrzewam, ze to jednak dosc nowy silnik i powinien miec ok. 8,5 - 9 : 1 sprezanie,...
Marka : WSK Model : 125 Rocznik : '72 Typ : Motocykl Opis problemu : Borykam się z problemem ładowania. Posiadam zapłon CDI, identyczny jak z wątku Można prosić o jakiś schemat, abym mógł zbudować własny regulator? Druga, sprawa - słyszałem, że można połączyć uzwojenie świateł do uzwojenia ładowania i światła mieć z akumulatora. Czy to dobry pomysł?...
Podłączyłem dziś samą żarówkę 12V; 21 Wat pod wyjscie regulatora napięcie również spadło do 2V. Tak więc regulator ten nie moze być. Z tego co widzę to ten regulator jeszcze jeden kabelek powinien mieć czarny a jest przycięty. Jest taki post w necie dziś znalazłem Pokazane jest że identyczny regulator ma 5 przewodów a nie 4. Jest ten czarny o którym...
Hej, Ostatnimi czasy postanowiłem zrobić CDI do wsk kupując pojedyncze rzeczy na allegro. Listę znalazłem w linku poniżej, niestety, moduł delikatnie się różnił (kolory) i podłączyłem to tak: zielony masa, żółty cewka WN, czarno-czerwony cewka CDI, niebiesko-biały impulsator biały gaszenie. Przerobiłem zapłon na bezmasowy według tej instrukcji www motocdi...
Witam, chciałbym się Was zapytać o poradę w kwestii zakupu zapłonu 12V do simsona. Przymierzam się do zakupu tego zapłonu Unimoto : Wiadomo to nie jest Ducati Energia, jednak DE jeżeli się pojawi w sklepach będzie zdecydowanie droższe. Ma ktoś jakiekolwiek doświadczenia z tą firmą i ich zapłonami ? Warto to kupić czy trzeba niestety dokładać do DE ?...
Czyli taki gotowiec nie wystarczy? Chciałbym przywrócić 12v gdyż tam nawet żarówki nie zmienione i kiedy jezdziłem nim ostatnio kilka lat temu to miałem problem z ładowaniem.
Temat juz stary ale z potrzeby chciałbym go odswierzyc ,, Mam junaka na oryginalnym zapłonie i instalacji 6v ( pradnica) ale chciałbym przerobic go na elelktroniczny zaplon z ukladem bezstykowym jaki mozna kupic za dwiescie pare zloty aby uczynic go bardziej bezawaryjnym ,,,, Jednak zalezy mi bardzo na tym aby wizualnie bylo to jak w oryginale tzn....
Nie wiem, czy czytales budowe transformatora Tesli. Gdyby mozna budowac tego typu urzadzenia stosujac tylko elektronike to juz nie jeden by zbydowal. Nie ma mozliwosci uzyskania przy uzyciu elektroniki tego zjawiska. Sprawadz w katalogu z jaka max czestotliwoscia pracuje szybki tyrystor. Odpowiedz bedziesz mial natychmiastowa, ze nie mozna zastosowac...
Przecież bartosz789 napisał ci co masz zrobić. A wykorzystanie cewek prądnicy do zapłonu nie jest takie proste jak się wydaje. Byli tacy co zrobili fajny układ zapłonowy bazujący na tych cewkach:
Problem będzie z elektryką: Jak dla kogo??? Słabo obeznani w elektryce faktycznie mogą mieć problemy, ale dla chcącego... Gdzieś na tej stronie był projekt zapłonu typu magnet do WSK175 ale nie mogę znaleźć.
Najlepiej będzie przywrócić oryginalny obwód ładowania i zamiast akumulatora zastosować na wyjściu regulatora kondensator dużej pojemności. Nie jestem pewny czy przyniesie on oczekiwane rezultaty, (tu proszę o komentarz). A może jednak znajdziesz miejsce na mały akumulator. To była by najlepsza opcja. WSK175 ma zapłon bateryjny i alternator WSK 175...
wystarczy wpisać w google WSK 175 CDI....
A po co Ci mapa od 4T w WSK175 ??? Przecież to 2T i całkiem nieźle pracował na stałym punkcie zapłonu. Poczytaj sobie Ciekawy zapłon do WSK 175. W ogóle interesująca strona dla domorosłych konstruktorów.
Nie. Bardziej to: Choć nie do końca. Nie moge znaleźć tematu o który mi dokladnie chodzi.
A ja myślałem że tylko Komar jest tak przeklętym pojazdem... Ja na Komarze się mechaniki nauczyłem. ;) Z zapłonem tam są zawsze problemy, może lepiej od razu zainwestować w zapłon CDI zamiast się męczyć z tym cholerstwem?
- masa jest wszędzie gdzie ma być - połączenie cewek dobre i z modułem też a czy sprawne to nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić - jak sprawdzić czy nie mają przebicia? - cewka była założona z zestawu więc raczej powinna być git a czy sprawna to też nie wiem jak sprawdzić. To zostało zakupione + jeszcze wiązka elektryczna
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50 masz w alternatorze...
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
Witam, posiadam taki o to zapłon do motoryki chciał bym się zapytać czy jest możliwość przerobienia go na oryginalne koło magnesowe ? Ten z zdjęcia ma dodatkowe magnesy.
Iskra jest więc nie wiem czy to dalej zapłon.
A nie lepiej założyć elektroniczny zapłon Sovek? Chciałem tu wcześniej na ten temat podyskutować ale Pan Moderator wywalił mnie do kosza /ma miotłę/. Mam w motocyklu własnoręcznie zrobiony bezstykowy układ zapłonowy /jest akumulator/. Do JAWY /gdybym miał/ zrobił bym taki układ jaki mam tylko zdublowany. SOVEK i VAPE mają jedną cewkę zapłonową, JAWA...
Witam.Napisz cos wiecej.Czym sie rozni uklad zaplonowy przejsciowki od pelnego Caro?Czy masz rozdzielacz bezstykowy czy zwykly?Sprawdzales wszystkie polaczenia na wtyczkach,masy?Uklad zaplonowy w tych silnikach nie jest az tak skomplikowany wiec posprawdzaj przedewszystkim wszystkie polaczenia na kostkach.No i jeszcze raz sprawdz czy wszystko dobrze...
Podaje to co pisze w ksiazce: wynosi 5 stopni, tolerancja plus-minus 2 stopnie.Ale to sie dotyczy starszych silnikow gaznikowych typuC, jak wnioskuje po pojemnosci posiadasz silnik F3N740 a one posiadaja bezstykowy uklad zaplonowy
Witam Ja powiem tak - kup kolego ze 3 swiece z odpowiednia dla twego silnika wartoscia cieplna ... i zmieniaj ,SPRAWDZ : SKLAD I POZIOM paliwa ( a zwroc uwage na szczelnosc zaworu iglicowego ... Liczba swiec jest wartoscia krytyczna - to minimum - sie przekonalem po wymianie nowej na nowa > kupilem gaznik i nim przyszedl ( znudzony czekaniem na listonosza...
A swoja droga gdybym ja mial potrzebe rzezbienia z zaplonem to wybralbym na pewno bezstykowy z jakiegos chinczyka.. Mniej problemow z powodu braku przerywacza Też tak uważam. Zamiana zapłonu bateryjnego przerywaczowego na iskrownikowy i też przerywaczowy jest bez sensu. Lepiej dorzeźbić jakiś zapłon bezstykowy do tego co jest i.... mieć sprawny alternator....
Elektroniczny zaplon(nie wiem czy jest produkowany do ts)generalnie jest lepszy od klasycznego o:wieksze napiecie na swiecach oraz szybsze narastanie jego,wieksza energia iskry,lepsze parametry(napiecie,energia)na wyzszych obrotach,bezstykowe sterowanie czyli raz ustawiony na caly czas "zycia" silnika.(to w zaleznosci od wyzwalania). W praktyce:lepszy,latwiejszy...
Moduł gl 133 jak go zbudować aby sie nie psuł. Ten modul jest produkcji polskiej zakladany byl do silnika stacjonarnego produkowanego w Nowej Debie kolo tarnobrzega przed 1989r montowany był także w motorowerach Chart .Zaplon w tym silniku jest bezstykowy - nie ma przerywacza jest tylko kolo isktownika z specyficznym nacięciem co powoduje ze gdy to...
Wczesniej nie napisalem: moj sprzet to Alan 102 + antena SIRIO 63cm. Samochod - Polonez 1.5 SLE. Zaklocenia mam nie z zasilania a z 'powietrza' - poniewarz slysze 'pykanie' narastajace z obrotami silnika uwazam ze jest to instalacja zaplonowa. W moim poldku zastosowany jest tzw aparat zaplonowy bezstykowy - cewka i tarcza impulsowa. Sygnaly ida na tzw....
pytałem racej o techniczne mozliwosci wykorzystania np impulsu na cewke zaplonową czy np nie wystapia jakies przekłamania w sygnale, jak go obrobić aby do takiej sytuacji nie doszło? jak juz pisałem jest to stary silnik benzynowy i czujników połozenia wału nie ma! jest za to bezstykowy przerywacz ale pytanie brzmi jak wykorzystac jego impuls dla atmegi...