No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika. Mógłbyś rozwinąć temat o który popychacz Ci chodzi? Mówiąc...
Ok będę testować. Mógłby ktoś odpowiedzieć czy rsw jest strojone pod daną pompę czy pod samochód. Tak jak wspominalem u mnie jest 0.66V. Pompe którą kupiłem miała 0,74. Czy mam zmniejszyv rsw do 0.66V na drugiej pompie? Nie kombinuj, bo będzie wywalał błąd nastawnika dawki paliwa.
Masz uwalona pompe :(( prawdopodobnie zatarta na nastawniku NASTAWNIK DAWKI N146 ODCHYLKA REGULACYJNA 17970 gorna skrajna wartosc przekroczona 17971 dolna skrajna wartosc przekroczona mozliwe przyczyny bledow :przestawiony nastawnik dawki procedura :sprawdzic nastawnik dawki mozliwe jest jeszcze jak zwykle uszkodzenie sterownika pozdrawiam
Witajcie. Passat AHU zgasł podczas jazdy. Przy diagnostyce wyszło, że w grupie 19 w ecu napięcie początkowe w teście nastawnika 0.740, końcowe 0.000. Nastawnik zdjęty, pierścień dawki zastany, jakby zatarty. Cewka nastawnika uszkodzona. Dziś podstawiona druga pompa, rzekomo sprawna. Objaw taki - nastawnik pracuje w pełnym zakresie, paliwo podane z zewnątrz,...
Wiesz co? wydaje mi się, z tego co wyczytałem na różnych forach, że samo lutowanie i naprawa sterownika nie zawsze pomaga, jeśli masz zatarty jakiś nastawnik w pompie wtrysku. Od tamtej pory dalej jeżdżę, choć raz mi zgasło i pojawił się błąd - jakiś czujnik położenia walu. Ale to raz mi zgasło jak mierzyłem najgłębsze kałuże i wbiłem sobie do głowy,...
Auto zgasło bez powodu. Po próbach odpalenia zakończonych fiaskiem, zepchnąłem auto na pobocze i odczytałem błędy metodą gaz-hamulec (bardzo skuteczna i pomocna) Są 2 błędy: p0251 - Nieprawidłowa funkcja zaworu przelewowego (pompa wtryskowa) p1630 - Za wysokie/Za niskie napiecie zaworu przelewowego (Pompa Wtryskowa) Z tego co wyczytałem na forum to...
Nie, pisałem o nastawniku. Zdawało się mi, ale kto to napisał: Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty nastawnik. A więc jeśli mowa jest o nastawnik, to nie może być zbiegiem okoliczność, że ten nastawnik jest elementem jakiegoś elektrozaworu w tej pompie. Bo jeśli mowa jest o nastawnik w tej pompie, to jest właśnie przestawiasz...
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
Tak jak pisałem te pompy nie są zbyt trwałe. Problem kiepskiego wkręcania się na obroty to zatarty nastawnik. Nadal podtrzymuje ze to wina paliwa. Dodatkowo pytanie jak została wykonana poprzednia naprawa. Pompy sterowane mechanicznie wytrzymują więcej ale to nie jest dowód ze paliwo jest ok. Niestety nie zawsze mamy wpływ co leje my.
Nastawnik to urządzenie zamieniające sygnał elektryczny z pedału na mechaniczne położenie listwy sterującej dawką paliwa, może być zacięty zatarty. Pisałeś wcześniej że silnik kopci, pytałem na jaki kolor kopci, Biało czarno czy niebiesko. Spaliny mają ostry gryzący zapach, czy raczej Słodkawą nutę sadzy? Jak silnik wchodzi na obroty, miękko, czy klekocze...
Dzięki zainteresowanym za odp. Pytanie do Elektronik2 - Skąd takie podejrzenia że Pompa może mieć wytarte elementy?Miałeś może taki przypadek? Dodam że Pompa po regeneracji Mechanicznie+Nastawnik- Firma Konkretna(chociaż każdy może popełnić błąd) przed regeneracją problemu nie było - powodem regeneracji było ciężkie palenie + błąd "Zatarty przestawiacz...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Witam Zacznijmy od początku, jakiś czas temu w moim audi a6 c5 2,5tdi 180km quatro pała mi pompa paliwa(zatarty tłok), była regenerowana wcześniej jakieś 1.5 roku temu :shock: Trafiła mi sie okazja kupna pompy w dobrych pieniądzach, tak też zrobiłem i zamontowałem pompe ustawiłem na znakach wcześniej zrobionych. Podpiąłem VCDS'a żeby zaadoptować pompe....
Z tego wynika, że nie zatarła się żadna pwc, tylko zwyczajnie odmówił posłuszeństwa elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa , inaczej regulator wydatku niskiego ciśnienia (2 - przekrój pwc BOSCH CP3 poniżej). Nie jest więc to czujnik , ale nastawnik i rzeczywiście potrafi definitywnie zatrzymać silnik. Działa on hydraulicznie , tzn. dozuje ilość paliwa...
Panowie , Panowie -jak powiedział jeden mądry człowiek w tych wypowiedziach w gażniku 2EE nie ma silnika krokowego czy takich tam. Likwidacja usterek jest bardzo skomplikowana i droga niestety . Najczęsciej psuje się górny nastawnik przesłony rozruchowej , co powoduje gasnięcie lub falowanie obrotów , czesto iglica dyszy paliwa , która jest z tą przesłoną...
Jeśli nastawnik kąta wtrysku nie jest całkiem zatarty to jest spora szansa że po "fachowej" wymianie tranzystorka opelek jeszcze pośmiga ale na tym forum jest to pogląd niepopularny. Trzeba zadbać trochę o pompę tzn. nie jeżdzić na oparach bo pompa się zapowietrza i wtedy nastawnik się zaciera, lać dobre paliwo i co trzecie tankowanie wlać 0,3 l. oleju...
silnika krokowego Tam nie ma nic takiego. Jest za to nastawnik biegu jałowego. Wdł mnie twój pomysł jest bez sensu. Zamiast kombinować doprowadź całość do ładu. Poza tym, przy jałowych obrotach przepustnica ma być na max zamknięta. Stąd też takie głupoty po podpięciu nastawnika jałowego. Co do pompy - albo się zatarła albo uszkodzony przekaźnik pompy...
Nastawnik lub zatarta geometria, ale prędzej nastawnik z plastykowymi elementami.
Uszkodzona mechanicznie pompa (zatarty nastawnik) może uszkodzić sterownik pompy, uszkodzenie "w druga stronę" jest mniej prawdopodobne. Część "napraw" polega tylko na wymianie uszkodzonego tranzystora w sterowniku i dolaniu Mixolu (lub innego oleju do 2T) do paliwa... Jeśli jednak pompa się zatarła na dobre i uszkodził się sterownik, to oczywiście...
Witam. Panowie mam jedno pytanie odnośnie Astry II 2.0 DTL. Mianowicie po podłączeniu auta pod komputer przeglądam dane i zauważyłem, że w polu o nazwie "przesłona zaworu" zawsze jest 0%. Problem w tym, że nie wiem o czym jest mowa? Porównując z innym Oplem z tym silnikiem, po dodaniu gwałtownie gazu, wartość się zmienia na jakieś 17-25%. Myślałem,...
Witam, Te nastawniki są nie rozbieralne, otwarcie nastawnika następuje po podaniu 230v. Można go odkręcić od zaworu (srebrna nakrętka) zawór całkowicie się otworzy jeżeli nie jest zatarty , zamiast niego można na czas prób zastosować głowicę termostatyczną od kaloryfera.
Na przewodzie powrotu paliwa pod maską zamontowany jest filterek paliwa. Z tego co mi wiadomo powinien on być zamontowany na wężu zasilającym. Jeden z przewodów zapłonowych jest owinięty taśmą gdyż w jednym miejscu była pęknięta guma. Taki przewód kwalifikuje się do wymiany gdyż są elementy których nie da się naprawić klejem i izolacją lub taśmą. Paliwa...
Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
Tak,da się to zrobić,ale jeszcze trzeba rozebrac pompę,bo powodem jest zatarty trzpień w elektromagnesie nastawnika dawki.
Zatarty nastawnik dawki
Zgadza się , wtrysk mechaniczny. Paliwo kupowane na Petrochemii i na BP - nigdzie wiecej. - szczelnosc sprawdzilem (gumy i lącznia OK) - wtryskiwacz rozruchowy sika i zawor dod. powietrza sie otwiera - poziom oleju w normie - niestety niemoge spraw. cisnienia bo niemam odp. narzedzi ale jak poluznie srobe zas. paliwa to sika na wszystkie strony - a...
Jak klient nie wydarł jej wczoraj i nie zatargał do Gorzkowa, to jutro sprawdzę to podciśnienie i sygnał - tam normalny PWM na zawór idzie Elektrit? Ten kąt nie drgnie więcej niż o 0,1° bez względu na warunki pracy silnika, najprędzej obstawiałbym ten zatarty nastawnik, przy padniętym tranzystorze pewnie by pokazał 1630 uszkodzony sterownik pompy, chociaż...
kopci jak mu sie da ostro w rure puszcza czarną chmurkę byłem przed chwilą u kozaka od turbosprzezarek kazał tylko przygazowac i powiedział ze to na bank jest zatarta turbina potem pojechałem do innego ten chociaz połozył palce na wezu cisnieniowym i stwierdził ze turbo jest ok a problem jest w pompie wtryskowej i trzeba ja na nowo ustawiac pod kompem...
Jeżeli masz P163 to masz faktycznie problem z pompą, i problem może byc wiekotorowy. Ten kod (układ krytyczny nr1) odnosi się do zasilania w paliwo, i problemem może byc np zatarty nastawnik dawki paliwa. Jeżeli jeszcze pali to nie jest źle, jeszcze sterownik pompy zyje, ale jak długo-nie wiadome. Niestety, pompa VP44 ma swoje tajemnice, i sam się za...
Cardiag masz na myśli silniczek krokowy biegu jałowego? Właśnie z tym też jest problem czasami obroty zawieszają się na 2000 obr. i po pewnym czasie same schodzą. W związku z tym wymieniłem czujnik temperatury (ten 4 pin na wężu wodnym z przodu) ale sie nic nie zmieniło. Silniczek widać, że funkcjonuje (nie jest zatarty). Samochód ma instalacje gazową...
Prawdopodobnie uszkodzenie pompy, a dokładnie nastawnik kąta wtrysku (zatarty) lub tranzystor w module padł.
Zatartego nastawnika dawki nie naprawia się przez regenerację elektroniki - owszem można dać mocniejszy tranzystor i niby przez jakiś czas będzie ok. ale to jest usterka mechaniczna... jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Lepiej nie wyjmuj samego potencjometru, tylko z nowego monowtrysku załóż całą górę razem z wtryskiwaczem, natomiast z Twojego starego załóż dolną część z przepustnicą i nastawnikiem Co do pomp, to jeśli masz w baku coś, co jest mętne i śmierdzi jak rozpuszczalnik do chlorokauczuku, co czasem jest sprzedawane na stacjach jako benzyna, to zatrzesz kolejną...
Witam Mam niemały problem z 2.5TDI AFB automat. Auto ma problem żeby ruszyć z miejsca powyżej 2500 idzie całkiem dobrze. Ale przy ruszaniu wydaje się jakby trzeba było go pchnąć żeby się rozpędził Klient trafił do mnie po wymianie rozrządu u kogoś innego i twierdzi że właśnie po tym się to stało. - Rozrząd sprawdziłem już kilka razy jest ok, - pompa...
Witam wszystkich Ostatnio dostał mi się w ręce nasz firmowy VW Transporter T5 2,5 tdi AWX Jest to taki niby Multiwan , na 5 osób i paka za kratą Auto na centralnym panelu nie ma climatronika tylko zwykłe pokrętła dmuchawy i temperatury no i przycisk AC i obieg wewnętrzny poniżej jest panel do tylnej części nadwozia , czyli pokrętło od dmuchawy i nastawnik...
Nie wiemy czy zapalasz i używasz Pb czy tylko lpg, bo jak tylko lpg to mógł się zatrzeć tłoczek rozdzielacza paliwa, gdyż mieszanka paliwowo-powietrzna go smaruje. Ponadto sprawdź styki wtyczki nastawnika elektrohydraulicznego na głowicy rozdzielacza czy nie są przyrdzewiałe oraz przelutuj styki przekaźnika srebrnego -przepięciowego, gdyż jak są zimne...
Carrot, pamiętasz może, finał tej usterki? Mam podobny problem (+błąd 00550) przyznam się, że stawiałem na zatarty nastawnik kąta i wtryskiwacz sterujący nie przyszedł mi do głowy.
Przy tych objawach i braku błędów w sterowniku to elektronika jeszcze nie padła, za to zatarł się nastawnik dawki w pompie.
Tranzystor w sterowniku tej pompy nie potrzebuje jakiegoś super chłodzenia, jeśli się grzeje to masz mechanicznie uszkodzoną pompę (zatarty nastawnik), zresztą skoro się spalił to tak właśnie jest, sam z siebie się nie pali. W wideo poradniku naprawy tego sterownika, który jest dostępny w internecie, używany jest klej Arctic Silver Thermal Adhesive.
Witam. VP-44 musi być idealnie odpowietrzona, inaczej nie gada, mam Vectrę 2.2dti od kilku lat i przerabiałem podobne tematy np. przy okazji wymiany filtra paliwa lub uszkodzenia uszczelniaczy wtrysków. Jeżeli kilku mechaników molestowało tą pompę na sucho to zatarty nastawnik dawki albo kąta wtrysku mógł uszkodzić kolejny sterownik i po ptokach, poza...
nastawnik dawki w pompie się zatarł prawdopodobnie a wymiana tranzystora na mocniejszy to pomoże tylko na chwilę pompa do regeneracji w serwiszie boscha koszty ok 2000 regeneracja z nową elektroniką
Pożądany początek wtrysku: 1,1 CA Rzeczywisty początek wtrysku: 16,9 CA Sam chyba widzisz co się dzieje. Masz zatarty nastawnik kąta wtrysku, trzeba oddać pompe do naprawy w porządnym warsztacie, a to trochę niestety kosztuje.
Nastawnik kupisz, wygląda jak mały tłoczek, ale sam nie wymienisz bo pompę trzeba w drobny mak rozebrać. Całą głowicę trzeba wyciągną, następnie pierścień z ząbkiem i dopiero wtedy tłok nam wyjdzie o ile nie jest zatarty na amen. Ale z tych objawów i błędów to tylko elektronika jest uszkodzona. Porostu ktoś próbował naprawić sterownik, nie poszło i...
Jeżeli założymy, że to pompa (np awaria nastawnika kąta lub dawki wtrysku) to byłyby błędy przy podłączeniu testera. Chyba potrzebny jest stół kontrolny i sprawdzenie wydatków pompy - nie wiadomo przecież, czy ta nowa jest ok. Lepiej nie działać na ślepo. Z pozostałych rzeczy: - sprawdź szczelność dolotu pomiędzy sprężarką i kolektorem wlotowym - sprawdź...
Witam, Padła mi pompa WC, tłoczek nastawnika kąta wtrysku zatarty, spalony tranzystor sterownika, numer pompy BOSCH 0 470 504 021 Ford Mondeo 2.0 TDDi 2001r 115KM. Chcę założyć pompę po regeneracji końcówka numeru 035 z nowym sterownikiem. Pompy z moim numerem zakładane były do 15.07.2002, potem zostały zamienione na 0 470 504 035-036. Sterownik z mojej...
Pytanie: auto to samo..........czy zatarta geometria turbiny może doprowadzić do uwalenia nastawnika i błędu 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724) P3348 - 004 lub 005 - Electrical Malfunction...? Geometria nie żywa, po odpięciu cięgna i przekręceniu zapłonu dźwignia wykonuje dwa ruchy jednak po odpaleniu testów wykonawczych...
Pełne logi silnika, oraz dodatkowo warto spojrzeć na dwumase. Miałem przypadek identyczny i problem był właśnie w tym elemencie. Jakie logi byś widział zrobić? Które grupy i jak długo? Szarpie przy spokojnej jeździe to dynamiczne chyba nie potrzebne. Problem jest taki że logi są odczytywane z dwa razy wolniej niż występują szarpnięcia. Logowałem wszystkie...
Brak reakcji na gaz w tych pompach często spowodowany jest upalnym tranzystorem lub zatartym nastawnikiem dawki, nie sądzę iż byłby aż taki zbieg okoliczności. Jeśli jest to PSG16 to już ma obd w normalnym trybie, masz jakiegoś elm lub coś co czyta w trybie obd? Jakieś błędy z pompy dane rzeczywiste etc?