Nie musisz chyba rozbierać całej deski ? radio wychodzi z niej jak uwolnisz zatrzaski w radiu. UWAGA! Będziesz musiał wpisać kod po ponownym włożeniu radia. Upewnij się że go masz.
Najpierw trzeba zdjąć panel z LCD(zatrzaski), wykręcic radio-naprawić i spowrotem. Jak chciałeś naprawić radio bez wyciągania? Radio jest prod. Grundiga.
Witam. Posiada może ktoś z forumowiczów części do radia Naviheaven zw-gps lub dalco C012? Interesuja mnie plastikowe zatrzaski przy radiu mocujace panel, Urwały mi sie a nigdzie nie moge takich dostac. Bardzo prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
Było. Funkcja szukaj. Weź 4 gwoździe by pasowały w otwory, wsuń i lekko wciśnij jak poczujesz opór. Oryginalnie są do tego specjalne klucze z zatrzaskami.
Szukaj śrubek na samym dole całej tej maskownicy. Po ich wykręceniu spróbuj szarpnąć maskownicę. Powinna od dołu wyskakiwać z zatrzasków.
Witam kolegów. Napiszę bo może komuś się przyda. Proszę nie traktować mojego postu jako jako projektu a raczej jako wykonanie praktycznego udogodnienia. Otóż w samochodzie żony - bmw 116i znajduje się stacja OEM - radio BMW M-ASK II firmy Harman-Becker. Jak wiadomo dźwięk tych jednostek "nie powala" a dołączenie wzmacniacza jest możliwe tylko za pomocą...
4 gwoździe i jedziesz :D hehehehe Nie no serio tak się da je wyciągnąć wsadzasz odpowiedniej grubości gwoździe w te dziurki i próbuj wyszarpać radio dobrze by było jak by ci ktoś pomógł gwoździe trzeba wyczuć jak wsadzić. Słyszałem też ze można wkładami to zrobić od długopisów ale ja użyłem gwoździ jak tylko wyciągniesz już to radyjko najlepiej pozbądź...
Od dołu śrubki u góry 3 zatrzaski. Odkręć śrubki śrubokręt gwiazdka potem delikatnie odchyl panel i zatrzaski sie wytrzasną. Następnie wyciągnij wtyczkę z taśmą i umyj płyty. Bo chyba po to wyciągasz.
Z tego co się orientuję to radio powinno mieć wyjście na 4 kolumny, a jeśli chodzi o jego wyjęcie to być może nie trafiłeś na zatrzaski. Najlepiej jest wygiąć 2 szt stalowych drucików o takim kształcie ][ (ważne jest w miarę zachowanie kąta 90 stopni) i po włożeniu w otwory wystarczy je odchylić do zewnątrz i pociągnąć. Wtedy radio powinno wyjść bez...
w fiatci brava wyciącgnąlem radio za pomocą 2 cienkich, ale zarazem sztywnyh blaszek o szerokości ok1,5cm. Jedną należy wsadzić od góry zaraz przy kraju, a drugą z boku u samego doły. Po włożeniu tych blaszek należy lekko i ch odgiąć na zewnątrz i powinny puśći zatrzaski. Trzeba to wykonywać raz z prawej a raz z lewej., bo jest tam mało miejsca. Po...
oka. Ale rzeby to sprawdzic musze je wyciagnac. A nie wiem jak ! mam dwa otwory ale wsadzalem roznego rodzaju prety i wkretaki i nic nie idzie. Prosze o podpowiedz jak je wyciagnac, zeby puscily te zatrzaski. I czym to zrobic i zeby je wycignac?? sa jakies specalne prety do radia??prosze o dokladna podpowiedz.
Trzeba mieć specjalne klucze "wyjmaki". Mogą to być 4 cienkie blaszki które trzeba włożyć w odpowiednie miejsca po bokach radia (ok.1,5-2cm) od góry i dołu, wtedy puszczą zatrzaski. Albo podjedź na serwis Fiata , mnie kiedyś wyciągneli za darmo - oczywiście teraz robię to sam przy pomocy cienkich łyżeczek.
Tak, wyjmaki jak w Blaupunkcie ale jak się człowiek uprze to 4 gwożdziami wyjmie ale oprzedzam, Ford ma bardzo mocne zatrzaski. SławeK
Panel w fabrycznym radiu nie jest zdejmowany... na prostych drutach raczej tego nie wyciągniesz, oryginalne mają takie zatrzaski. Metodą "na gwoździe" raczej trzeba drugiej osoby co włoży rękę do otworu na kasetę (gorzej jak wersja z CD) i wyjmie radio, choć tam jest 2DIN ze "zintegrowanym schowkiem", to za schowek można ciągnąć.
Witam Posiadam radio Milwaukee M18 RC, które uszkodziła zepsuta bateria. Niestety nie mogę dostać się do wnętrza. Nie potrafię go rozkręcić, wykręciłem ok 40 śrub i nie mogę go rozebrać. Nie wiem czy jest sklejone, czy ma jakieś zatrzaski. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym sprzętem?
Kurcze aż taki utalentowany to nie jestem żeby zbudować nowy panel... Nie chce aż tak bardzo przekształcać wnętrza auta chyba ze by były gdzieś do kupienia jakieś części kokpitu. Myślałem czy jest do kupienia nie wiem jak to fachowo nazwać... do tego wsuwa się radio i zatrzaskują się zatrzaski radia tylko ze dłuższe takie cos?
Jedna kostka jest zasilająca(zazwyczaj czarna),druga głośnikowa(brązowa). Mają inaczej zatrzaski. Kolorystyka przewodów może się różnić,masa zazwyczaj w fabrycznej instalacji jest brązowa.
Witam Klawisze można " wycisnąć " dwoma nieostrymi narzędziami do przodu. Każdy klawisz trzymają cztery zatrzaski. Zabawa w odchylanie ich nie ma sensu. Po podparciu panela, plus spora siła klawisze wyskakują nie uszkodzone.
Albo jest z dwoma suwanymi blokadami albo poprostu na zatrzaski.
Jeśli nie chcesz połamać tego radia ,to posłuchaj rady elektrita.Kup klucze i wtedy wyciągaj.Klucz jest blaszany w kształcie litery U gdzie końce krawędzi są z zatrzaskiem.Z radością obserwuje takich którzy próbują wyciągać radia gołymi rękami uwierzcie mi -jest to niezła zabawa
Tak jak w temacie złamały mi się oba ząbki od trzymania panelu w tym radyjku. Radio było używane bo kupiłem od kolegi ale ząbki były sprawne i panel się zatrzaskiwał normalnie . Chcę to radio zamontować do samochodu i chciałbym uniknąć klejenia panelu do radia tak aby mieć dostęp do gniazda na karty SD bo ono jest w radiu a nie w panelu . I mam pytanie...
Zasilanie radia powinno iść bezpośrednio z akumulatora, przez stacykję jedynie sygnał włączający radio. Dlaczego? Po 1. minimalizujemy w ten sposób prąd idący przez stacyjkę, po 2. mamy możliwość dodania możliwości włączenia radia na postoju. O to 2 warto zawalczyć - każdy pewnie miał sytuację, gdy chciał posłuchać radia na postoju. Owszem, kluczyk...
Witam Cóż, nie jest to żadna filozofia wymagająca jakiś specjalnych umiejętności, ale trzeba mieć podstawowe narzędzia typu wkrętak krzyżowy, szczypy, taśma izolacyjna PCV (jeżeli będziemy musieli jakieś kabelki ciąć - a tak może się zdarzyć), etc. Dokładny opis co i jak (co prawda opieram się na moich wrażeniach z montażu radia Pioneer 4 kanałowego,...
Brakuje mi części zatrzasku do panela radia SONY CDX-4250R, czy mógłby ktoś podesłać zdjęcie jak ten zatrzask wygląda, ewentualnie ma może ktoś na zbyciu? Panel jest 100% OK chodzi o ten zaczep ruchomy z przodu radia. Pozdrawiam.
Witam Kupiłem radio Blaupunkt 169 Fabryczne do Fiata Pandy - to z dużym panelem (2 DIN) Po zdemontowaniu zaślepki na radio oraz małego schowka w konsoli środkowej otrzymujemy duży otwór w który wsadzamy radio. Problem polega na tym że radio nie zatrzaskuje się i po prostu wypada. Myślę że powinno się tu zastosować jakąś kieszeń w którą ono wchodzi i...
Samochód Honda Civic 1998r. hatchback 4/5 drzwi. Oryginalne radio z odtwarzaczem kasetowym Pioneer. Chciałbym wymienić to radyjko, ale... stare nie chce wyleźć. Radio ma po bokach szczeliny na klucze, po włożeniu blaszek, wyjdzie jakieś pół centymetra do przodu i lipa. Zatrzaski puszczają, bo po wyjęciu kluczy, wepchnięciu z powrotem radia, słychać...
Potrzebuję info na temat producenta radia. Mam problem ze zmieniarką trzypłytową. Radio przyszło z wysuniętym i zablokowanym magazynkiem.W środku lużno latała górna rolka z dociskiem.Wypadł plastikowy element od tejże rolki,ponadto wypadł kawałek ułamanego białego plastiku ,jakby kawałek bolca.Rozebrałem mechanizm(w sumie kilka razy) i poskładałem z...
Ponowne Wygrzanie radia z akcentem na wieksze luty i prze-lutowanie większych lutów nie pomogło. Ścieżki pod lupą nie wyglądają na popękane :cry: przynajmniej tyle ile widać. Jednak odkryłem pewną zależność. Gdy radio jest podłączone do systemu i poruszamy główną wtyczką zasilania /wyjścia na głośniki (obrazek poniżej, złącze skrajnie prawe góra) w...
Witam.Przepraszam,że temat odgrzebany jak stary suchar,ale dzisiaj trafiło mi się takie radio do wyjęcia w A4 , które ktoś wcześniej usiłował wyjąć ,,kombinacjami''. Miałem oryginalne kluczyki do wyjęcia i mimo tego miałem kłopot z wyjęciem(blaszki zniekształcone,powyginane,powypychane).P... zamieścić fotki jak działa ten mechanizm zatrzaskujący,żeby...
Wciśnięcie drutów pozwala uwolnić takie "zapadki" trzymające radio w kieszeni. Oryginalne klucze mają takie nacięcia na końcach które zatrzaskują się i możliwe jest wtedy pociągnięcie radia do siebie kluczami. Jeśli użyjesz gładkiego drutu, wtedy radio trzeba podciągać za przedni panel (ostrożnie żeby go nie uszkodzić).
Chcesz wyjąć to musisz podwadzić jakimś ostrym szpikulcem bo tam jest taki haczyk co zatrzaskuje żeby kabelki się nie cofały albo do elektryka samochodowego i ci wypnie specjalnym wypinakiem do pinów.
Witam, Jest to moj 1 post gdyz jestem kompletnie zielonych w sprawach elektroniki. Moj problem polega na tym, ze kupilem od kolegi skyrznie z glosnikiem niskotonowym, ktora ma podlaczenie na "zatrzaski"... nie wiem jak to nazwac... Po podlaczeniu tego do mojego radia w samochodzie (Sony xplod 4x53W) skrzynia gra jak "normalny" glosnik. Tzn, gra wszystkie...
Najpierw ciągniesz szufladki pod nawiewami, które są na zatrzaskach po bokach. Potem odkręcasz torksa na środku od nawiewów. Nawiewy mają zatrzaski po bokach (ciężko je wyciągnąć). Jak wyciągniesz nawiewy to masz kolejne dwa torksy od ramki wokół radia. Dalej dasz sobie radę.
Zatrzask jest w potencjometrze, wiec w rachubę wchodzi jedynie podwójny potencjometr o takich samych wartościach i wymiarach tylko bez zatrzasku. COARSE przestraja nadajnik i odbiornik a FINE tylko odbiornik, więc korespondent zawsze może się dostroić do Ciebie przez ustawienie FINE w swoim radiu.
Witam Może ktoś spotkał się z taką usterką. Panel nie "zatrzaskuje się" jest na stałe opuszczony. Nie mogę stwierdzić czy coś nie jest ułamane ponieważ nie mam pomysłu na demontaż tego radyjka, proszę o podpowiedź jak wygląda "klucz" do wyciągania i czy trzeba coś jeszcze do demontażu. Pozdrawiam.
Posiadam radio jak na zdjęciu , które zakupiłem niedawno. Było używane z pół roku poczym poszedł zatrzask od mocowania panelu głównego(jak na zdjęciu ) i czy istnieje możliwość zakupu (gdzie można go kupić) i wymiany tego zatrzasku?
Na necie jest mnóstwo tych kostek. Przeglądaj zdjęcia i dojdziesz który kabel jest do czego. Bo schemat kostki ISO jest znany. Wydaje mi się że ta kostka będzie pasować jeżeli się zatrzaskuje.
Zdjąć klawisz, zdjąć zawleczkę sprężyny klawisza i samą sprężynę, odgiąć (delikatnie - nie za bardzo!) blokadkę na listwie (po prawej stronie tylko; z lewej blikuje kolejny klawisz), odlutować wszystkie przewody zapamiętując ich miejsca na isostacie (można opisać, lub zrobić zdjęcie), wysunąć w prawo isostat, lekko naciskając sąsiedni klawisz przesunąć...
Witam Proszę o pomoc w rozpisce pinów połączeniowych na gnieździe, wtyczce jaki i na schemacie. Mam bardzo podobną wtyczkę (wchodzi w gniazdo) ale się nie zatrzaskuje, i we wtyczce wyraźnie widać że dwa zewnętrzne połączenia są znacznej grubości niż te same piny w gnieździe odbiornika. Ale według schematu nie są to punkty zasilania radioodbiornika....
Istnieje coś takiego jak WIERTARKA i można okrągły otwór wykonać wiertłem o średnicy dopasowanej do grubości kabla okrągłego. Można wtedy w ramie, ościeżnicy (futrynie) wywiercić otwór i uszczelnić go silikonem aby ew. nie było przecieków wodnych czy powietrznych. Jeśli jednak KONIECZNIE musi być zastosowany płaski kabel (który po pewnym czasie się...
To jest konstrukcja robiona wyłącznie dla Beckera. Nie jest to sam włącznik lecz przełącznik, który w obu położeniach zwiera określone zestyki. Jeśli nie działa (nie załącza lub nie zatrzaskuje w pozycji ON), to oprócz przemywania go bez demontażu, nie sposób go naprawić. Rozebranie tego switch'a zwykle kończy się porażką. W pozycji ON połączone są...
Gdzie można kupić potencjometry z zatrzaskiem taki jak np stosuje sie w zasilaczach aby ustawić zadane wcześniej napięcie np 13,8v lub w radiach cb typu alan 87 i pochodne gdzie ustawia się 5 i 0 .
Znajomemu już od dawna nie ukradli radia, bo po co komu safari5. Działa to tak: Blaupunkt na kartę (nawet bez karty) + złodziej = wybita szyba (zniszczony zamek, przekłuty przewód od centralnego) + brak radia. Blaupunkt umieszczony głębiej niz fabrycznie (maxymalnie trudno go wyrwać ze względu na konieczność demontażu kokpitu) + panel od safari, z gałkami...
jeśli to jest radio bez rds (okrągłe klawisze 1 do 5 ) i nie było nigdy wyciągane to wyjęcie nie jest proste .trzeba z boku radia (między radiem a konsolą)włożyć płaskie klucze i przesunąć blaszki które są z boku radia ,które odblokują zatrzaski i wyciągnąć radio .zamiast kluczy można użyć łyżeczek od nerbaty(nie mają ostrych krawędzi)i wciskać je w...
Kolego, nic odkrywczego nie napisałeś i widać ze nie masz praktyki. Niekiedy radio w pełnej kieszeni tak się zakleszczy że nawet mając uchwyty i niepogięte jeszcze zatrzaski w radiu naprawdę trudno je wyjąć, nie tylko tym co robią to pierwszy raz. SławeK
jeżeli masz oryginalną przejściówkę matiza to instalacja podaje na iso stały plus na żółtym,a plus po stacyjce na czerwonym,na przewodach oryginalnych z radia sony masz na pewno skrosowane razem żółty z czerwonym i dlatego radio gra ci niezależnie od stacyjki,musisz wyciągnąć radio,w matizie jest to trochę kłopotliwe,trzeba odkręcić dwie śróbki nad...
jeśli chodzi o podłączenie głośników to chodzi o miejsca fabryczne ? jeśli tak to głośniki przednie w desce to są głośniki wysokotonowe i są one spięte razem z głośnikami w drzwiach przednich a tam są nisko-średniotonowe więc 4 głośniki przednie masz podpięte 2 tylne są w drzwiach tylnych co do wyciągania radia to po bokach radia na wysokości klawiszy...
u mnie w pionieerze wchodza po bokach 2 długie blaszki o wym 6x15 cm grubosci ok 1 mm ktore odblokują zatrzaski.
Witam. Chcialem sie poradzic doswiadczonych majstrowiczow i userow na tym forum jak "wyciagnac" radio seryjne z Daewoo Nubira I. Radio normalnie wyswietla wszystkie dane na wyswietlaczu, ale nie wydobywa sie zadne dzwiek z glosnikow, dodam iz przy wlaczaniu i wylaczaniu w glosnikach slychac charakterystyczne "stukniecie", nic poza tym. Jestem w totalej...
Witam. Właśnie kupiłem espace'a i na wyświetlaczu jest tylko magiczne "OFF". Czytałem już tu trochę o tym, ale moje pytanie dotyczy tego czy możliwe, że w aucie wogóle nie ma radia ? W nadkolu jest zmieniarka, która wydaje dźwięki, więc ma zasilanie. W schowku był pilot do radia, więc wygląda na to, że nikt specjalnie radia nie wyjął. Prubowałem uruchomić...
Co do wtyczki antenowej - tozależy od rodzaju, niektóre trzeba lutować a niektóre są na zatrzask bądź na śrubkę. Pamiętaj aby nie zwierać masy ( ekranu) z "gorącym". Co do panela.. widzisz jak sam już dobrze kombinujesz... Szukanie przerw - bez zasilania - to najlepsza metoda, miernik włączasz na buczek ( czyli sprawdzanie zwarć) i po kolei sciężka...
andrew16 Nie zgodzę się. Zniszczyłeś dwa odbiorniki. Pioniera i dawcę części do toru FM. Pioniera dlatego bo to radio nie miało zakresu UKF. Wtedy gdy produkowaqno to radio w Polsce nie bło radiofonii FM. W zachodniej europie dopiero zaczynała raczkować. W USA przechodziła rewolucję zmianę pasma 50MHz na pasmo 100MHz. Dawcę części szkoda bo było sprawne...
Żebyś mógł wyjąć to radio ze swojego auta musisz najpierw zdjąć blendę która przykrywa radio i elementy konsoli, jest tam chyba z 6 zatrzasków. Najlepiej zacząć od góry potem boki i dół. Jak juz to zdejmiesz to radio jest przykręcone na 4 śruby TORX 25 i jak to odkręcisz to radio masz praktycznie na zewnątrz. Powodzenia
Oczywiście że da radę. Rozbierz radio i możesz podlutować przewodziki od USB bezpośrednio do gniazda USB, tego co wystaje z przodu. Tylko uwaga, jeżeli nie zlikwidujesz starego gniazda, to uważaj, żebyś nie podłączył dwóch pendrivów naraz. Rozbierz panel i zobacz, czy w panelu nie ma żadnej elektroniki odpowiedzialnej za usb (czy ścieżki ze złącza radio/panel...
Witam Jeśli liczy kilometry to a nie pokazuje prędkości to pewnie licznik padł, po wymianie licznika bedziesz miał kilometry jakie były w zamontowanym liczniku. Co do radia to z lewej i prawej strony masz zaślepki podważ je śrubokrętem i po wyjęciu zobaczysz śrubki (lewa trzyma też licznik), od góry nad kratkami jest chyba na zatrzaski ale tego nie...
witam, Temat odbiorników radiowych jest dość kontrowersyjny. Wszak po wyjęciu tracą swoje właściwości. Bo brak jest kodu producenta. Często dokumentacja nie idzie wraz z autem. Wiadomo, że szereg informacji na ten temat jest objęta tajemnicą, choć wcale nią nie jest. Materiał zawiera tylko opis demontażu odbiornika radiowego. Może posłużyć również do...
Witam mam problem z kodem do radia i potrzebuje numeru seryjnego które znajduje sie na ściance radia Radio to Blaupunkt car 300 ma 4 otwory w których powinny być śruby na ampul (chyba)jestem laikiem wiec nie jestem pewien ale wydaje mi sie że ich niema,podobno są tam jeszcze jakieś 2 zatrzaski w tych otworach i tyle wiem Potrzebuje je tylko trochę wyciągnąć...
Witam serdecznie jako, że za pierwszym podejściem chcę zapytać o parę rzeczy - nie wiedziałem do jakiego tematu mam zajrzeć więc piszę tu (może ktoś z administracji przeniesie w odpowiednie miejsce). Wiec, na początku chciałem zacząć od tego jak bezpiecznie (bez łamania czegokolwiek) zamontować radio o standardowej wielkości ? Całość u mnie wygląda...
Witam. Jest wiele tematów o tej tematyce, ale nie znalazłem nigdzie opisu jak dorobić wejście liniowe do Beckera BE-3100, więc postanowiłem przedstawić Wam jak ja to zrobiłem. Od razu piszę, nie zrażajcie się na początku, jest to proste do wykonania, kwestia lekkiej wprawy z lutownicą no i mały grot. Elektronik pewnie sobie poradzi, to jest opis dla...
Nawet nie potrafię rozebrać tego radia:( Dziś wziąłem wykręciłem śrubki dostałem się tylko do płytki. To radio jest na jakiś zatrzaskach składane ? Moje kolejne pytanie czy jest warto naprawiać takie radio ?
wyrażnie pisze w każdym opisie tego sprzętu , że tunerek ma funkcje radia FM . DVB-T też . Piszesz o tym co jest napisane na aukcji i tak w kółko, kontaktowałeś się ze sprzedawcą w sprawie jak uruchomić radio FM? - nic nie napisałeś czy to zrobiłeś, odeślij z racji braku radia FM i dalsze filozofowanie w tej kwestii 'bo tak piszą' nie ma sensu, to...
Podłączyłem miernik przez "sondę" do radia i tylko na nadawaniu była częstotliwość wyświetlana. Podłączyłem miernik bez "sondy" pod wskazane punkty w radiu i pokazuje obie TX i RX. Czy takie podłączenie kablem ekranowanym nie spowoduje jakiś "powikłań"?
Witam Kolego ale tyle to wie raczej każdy ;) Chodzi o wyjścia z kostki samego radia ! Które są na zasilanie, który jest na masę itd. Gniazdo (kostka) jest 16 pinowa, 2 rzędowa, biała, po środku ma wąski zatrzask) To że czarny to masa nic nie daje, jest sama kość ale przewodów brak. Zdjęcie jest z netu poglądowe także nie mogę rozeznać, które, gdzie......
Witam, posiadam radio Super Cheetah, radio miało problem z mocą ,na forum została zaoferowana mi możliwość naprawy radia wysłałem radio do użytkownika "kriss51". Informacje które otrzymałem po tym jak radio wróciło do mnie ,to że w radiu zostało wymienione kilka elementów i radio zostało ponownie zestrojone , lecz jest mały problem radio w zatrzasku...
Zdemontuj ramkę z kratkami nawiewu. Tam ramka schodzi razem z radiem. Tu masz film : Na filmie co prawda klient zerwał ramkę na aucie ale powinno się ją zdjąć dopiero po odkręceniu radia. W 1:57 na filmie jest cięcie, ta ramka raczej nie schodzi tak lekko, Pan tam nie pokazał, ale od spodu ramki z wyjściami nawiewów są takie dwa niewielkie zatrzaski...
Witam . Mam problem jestem posiadaczem audi a6 4f2 c6 2006 rok . Chodzi o to ze kupilem radio samochodowe z androidem i chcialem je podpiac do systemu w audi i zrobil sie problem , po pierwsze to nie wiem gdzie a po drugie to nawet nie wiem jak . Moze ktos cos pomoc. Dzieki Witaj, Podłączenie radia samochodowego z Androidem do Twojego Audi A6 4f2 c6...
mam problem z wyciagnieciem orginalnego radia w fordzie escorcie na radiu pisze cos 3000 czy jakos tak jest ono orginalne fordowskie tam sa te cholerne zatrzaski i zamontowany z jednej strony zestaw glosno mowiacy jak to wyciagnac niczego nie urywajac ani nie lamiac
W Fordach radia zwykle mocno siedziały. Odkręć zestaw by go niepołamać a potem niestety trzeba zwolnić zatrzaski przez wciśnięcie w otwory bolców lub uchwytów i rozchylić je na zewnątrz tak by zatrzaski schowały się do wewnątrz radia. Pamiętaj że z tyłu radia albo od góry a czasem od dołu jest przesuwający sie uchwyt po prowadnicy, przesuwa się przód-tył...
Duże to radio (2 DIN (prawie))?? Jeżeli tak to jest przykrecone na ramce metalowej , jak byś przeslał foto to bym sobie przypomniał, a jak nie to pare srubek i metalowe zatrzaski powinna schodzic ramka .
Jak wyciągnąc go z samochodu? Radio jest szersze niż normalnie z lewej strony pod gałką ma otwór do zwolnienia zatrzasku ( tu wychodzi bez problemu ) a z prawej nie ma nic i nawet nie drgnie. Niechce brac nic na siłe bo coś połamie i będzie kłopot HELP!!!!!
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ " zatrzask" na tranzystorze, który powoduje podtrzymanie napięcia zasilania. Jednak ja zacząłbym od początku sprawdzanie , czy zasilanie dochodzi tam gdzie powinno , jak jest to radio zasilane? dwoma plusami? ( memory i B+). sprawdź bezpieczniki itp..
W sklepach lub specjalistycznych firmach, są też czasem na Allegro. Ale przy odrobinie umiejętności można je wyjąć przy pomocy 4 prętów (lub gwożdzi) o średnicy ok 4mm. Trzeba tylko po włożeniu na ok 1,5-2cm rozchylić je tak by zatrzaski schowały się do środka radia. SławeK
Twój Blaupunkt jest z BMW.Takie kostki troche kosztuja.Nie podałeś modelu.W niektórych ta kostka na radiu daje sie zdjąć (1 śrubka i 2 zatrzaski) i założyć tam można klasyczną kostkę ISO z innego Blaupunkta.Proponuję najbliższy sklep RTV i dobranie odpowiednich (ciasnych) wsuwek.
Pod radiem są dwie śrubki, w "zimnych" nawiewach też dwie (nawiewy lepiej zamknąć żeby śrubek za głęboko nie szukać jak spadną :lol: ) a potem rwiemy do góry (można zacząć na dolnym obwodzie lewarka, naokoło są zatrzaski) Nie napisałeś jaki model Vito, ale jest to zbliżone. Pzdr.
Witam, mam pytanie co mogło uszkodzić się w leciwym radiu samochodowym, otóż odskakuje panel, przy próbie ponownego włożenia go w "zatrzaski" prawdobodobnie gdzieś zwarły sie te styki. Teraz włacza sie wyświetlacz (ale nie podświetlenie) wyświetla stacje radiową i po chwili czuć spalenizne strsznie nagrzewa się prawdopodobnie tranzystor o symbolu BI...
Prawdopodobnie z tyłu na środku szerokości jest śróba wystająca z radia, którą jest przykręcone do czegoś naktętką. Po bokach z przodu mogą jeszcze być zatrzaski ... Ale najlepiej zerknij do instrukcji serwisowej :arrow: ( )
Ma ktoś na to jakiś dobry "patent"? Radio ma takie cztery otwory po bokach... próbowałem tam wkładać śrubokręty ale coś nie bardzo mi wychodzi trafienie we wszystkie zatrzaski i jeszcze wyciągnięcie radia. No i właśnie -- czy zatrzaski są i u góry i na dole czy tylko u góry? Radio to Grundig SC 303 ale wszystkie radia CAR-x00 mają też takie samo mocowanie.
Witam!! Wyciągasz Popielniczke (tą przy biegach)Wkładasz reke i ciągniesz ten duzy plastik do siebie od dołu zaczynajac tak z wyczuciem:).Moze trochce mocno siedziec jest tam troche zatrzasków,jak już zdejmiesz to radio jest na 4 śrubkach :D
Problem prawdopodobnie nie tkwi w radiu tylko w podłączeniu pinów na kostce ISO, masz zamieniony kabel w tym dolnym segmęcie kostki Zamień miejscami piny 4 i 7 w dolnej kostce i będzie działać. Jeśli pomogłem to tam jest taki przycisk :) ......... EDIT Piny w tej kieszeni co w oplu masz oczywiście wyciągnij ją poluzuj zatrzaski pensetą i zamień je....
Witam, mam problem z wyciągnięciem z mojej Astry II radia car 400. Nie mam oryginalnych uchwytów, dlatego próbowałem to zrobić za pomocą gwożdzi. Niestety nie mogę odblokować zatrzasków. Może trzeba gwożdzie wepchnąć "na siłę" głębiej, lub ktoś zna inny sposób? Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym w końcu zamontować nowe radio i posłuchać muzyki z CD :)....
antena przeciągnij po lewej stronie w przestrzeni między podsufitką a belką podłużną (wystarczy zdjąć uszczelkę drzwi i podsufitka odejdzie), a z tyłu ściągnij uszczelkę klapy i wyciągnij zatrzaski od podsufitki (uwaga ciężko wychodzą, nie uszkodź podsufitki).Kable zasilające najlepiej dać obok głównej wiązki, trzeba zdjąć wycieraczki przedniej szyby...
Prawdopodobnie trzeba ściągnąć oprawkę plastykową wokół radia ma ona szerokość około 8-10mm jest ona na zatrzaskach i pod nią znajdują się otwory na klucze. Nie jestem w 100 % pewien ale takj było w jedny z peugeotów które robiłem
Mam pytanie czy mozna uzyskac kod do radia ford po numerze nadwozia ? Mam problem z wyjęciem radia byćmoze cos z zatrzaskami z gory dzieki chce sie tylko dowiedziec czy istnieje taka pozliwosc
Blaupunkty mają 4 dziury (jedna w każdym rogu) Wkładasz tam kawałek pręta o odpowiedniej średnicy wygiętego w literę U, zatrzaski puszczają i radio da się wysunąć. Doskonale pasują druty do dziergania od babci :)
Czyli raczej kabelkologia... Radio jest od tego konkretnego egzemplarza, tylko leżalo 4 lata na półce. Demontaż radia - na coś trzeba szczególnego zwrócić uwagę? 4 otworki - ukryte śróbki czy zatrzaski? Dzięki :)
Panowie kupiłem sobie Audi a4, było w nim radyjko audi gamma cc. Lecz gdy rozłączyłem akumulator radyjko się zakodowało, a ja nie mam do niego kodu. Gdy próbowałem go wyciągnąć rozwaliłem całe zatrzaski, które trzymają radyjko. Mój problem polega na tym że dostałem nowe radio z niemczech od kuzyna i jest to audi chorus jeden. Czy jest możliwość podłączenia...
Witam. Kupiłem passata B5 w którym jest orginalne radio VW Beta. Szwagier dał mi swoją zmieniarkę Blaupunkta ale nie moge jej podłączyć bo nie pasuje kostka. Jej wielkość i gniazda niby dobre ale zatrzask ("cycek") przesunięty i nie pasi. Pytałem w punkcie Car Audio czy da się coś z tym zrobić ale powiedzieli że nie ma szans. Chciałem się upewnić czy...
Witam, tak jak w temacie, chcialbym przestroic to radio aby pracowalo na nowym zakresie ukf. Hmm moze glupio sie przyznac ale nie umiem do konca zdjac obudowy z klaudii. Wszystkie srubki odkrecilem obudowa zeszla wszedzie gdzie byly sruby ale cos ja trzyma jakby od srodka co to moze byc? Nie chce na sile tak jak zwykle to robie kiedy trzeba znalesc...
powinno byc takie zatrzaski, jak nie to szukaj srub u mnie w cicicu byly zatrzaski
Wyjścia niestety nie ma , ale są dostępne takie redukcje z wyjść głośnikowych. Aby radio wyjąć trzeba kupić specjalne kluczyki ;) wtedy wyjęcie to kwestia 6 sekund , kosztują nie dużo więc nie radzę kombinować z blaszkami bo jak pogniesz zatrzaski potem nieźle trzeba się namęczyć. :idea:
Witam! Zakupiłem nie dawno Forda Fiestę MK3 z 1993 roku. Musiałem jednak na jakiś czas odłączyć akumulator i radio "straciło" kod (radio jest oryginalne). Trzykrotnie wpisałem zły kod i teraz nie da się wogóle wpisywać kolejnych kodów. Odłączenie i ponowne podłączenie akumulatora nie pomaga. Więc pytanie nr.1: co w tej sytuacji mogę zrobić samemu ?...
jeżeli pytasz o model jak na fotce: ...to najpierw musisz zdjąć szary plastik on jest zamontowany na zatrzaskach (proponuję zacząć od dołu) odkryjesz w ten sposób śruby mocujące radio...
Denerwował mnie wystający pendrive z przodu radia, który już kilka razy potrąciłem więc wyprowadziłem sobie kabelek do tyłu. Może komuś się przyda. Odkręcamy dwie śrubki z przedniego panela i zdejmujemy podważając zatrzaski z boku i góry Panel trzyma się na kabelkach z wtyczkami, które rozpinamy Z tyłu widać gdzie wlutować przewód. Kupujemy przedłużkę...
Po naciśnięciu 1 i 6 pokazuje jakiś numer 5-cyfrowy, przed nim trzy litery, i w prawym górnym rogu, mniejszymi cyframi 255. Nie wiem jak się zabrać za rozbieranie, na dole są dwa wkręty, a potem zatrzaski? Może ktoś z Was demontował takie radio i coś pomoże.
Witam użytkowników Elektrody. Mam problem z osłoną radia w Renault Laguna II, problem wygląda następująco: Oslona jest tam zamontowana bodajże na sprężynie która dociąga ta klapke, aby swobodnie nie latała, na stacji bezynowej na wyczucie chcialem otworzyc ta klapke i nacisnolem zamiast na dol, to na gorny lewy rog, po czym nastapil maly trzask po czym...
Witam, Nie zagladalem tu dosc dlugo, wiec odpowiez spozniona. Zdejmujesz galke 2, wtret 3 i wyciagasz calosc ramki 1 razem z radiem. Zatrzaski ramki sa w miejscach oznaczonych (a). Pozdrawiam, Georges Dwa posty wyżej pisałem, że radio jest ZAMOCOWANE do środka (tył radia przykręcony do środka), nie odchodzi po zdjeciu gałki, wykręceniu wkręta, wypięciu...
Witam, i z góry przepraszam za zamieszanie. Przeczytalem wszystkie mozliwe tematy na temat wyciągania Delco CDR500 (dokladnie wersja D) ale niestety nie daje rady. Samochod to Vectra B 1999 po lifcie. Po odkręceniu imbusem śrubek, udalo mi sie wlozyc jedynie 2 pręty w 2 otwory po prawej stronie, do tego celu uzywam bardzo cienkich srubokretów. Udalo...
Ponieważ nie jestem zadowolony z radia ALPHA postanowiłem wymienić na inne. Ale są kłopoty z wymontowaniem. Wyjąłem z zatrzasków mały czarny pojemnik na drobiazgi pod radiem, lecz radio "COŚ" trzyma. Podejrzewam że z tyłu jest na śrubie. Jeśli ktoś już wyciągał takie radio to proszę o podpowiedz -jak to zrobić. Radio w samochodzie VW POLO IV. Pozdrawiam
Witam, nie znalazłem opisu, a już się za to zabrałem, więc sam zrobię opis demontażu tegoż radia. Jest to kilkuletnie już JVC KD-G341 . Szwankuje w nim laser - postanowiłem go wyczyścić. Niestety, aktualnie nie posiadam czyszczącej płyty CD. Rozbiórka: - zdjąć panel przedni, - zdjąć plastikowy wewnętrzny panel przedni (zatrzaski po bokach), - odkręcić...
A sprawdzałeś zatrzask panela w radiu czy się nie odkręcił lub czy nie ma już nadmiernych luzów ? Może też być oberwana czołówka radia jeśli jest zamontowane bez oryginalnej półkieszeni montażowej.