Witam szanownych forumowiczów.W w/w Ducato skończył się zawór przepustnicy EGR a dosłownie chodzi o uszkodzenie mechaniczne przepustnicy które nie nadaje się do naprawy.Czy ma ktoś pomysł czym ten zawór zastąpić? może jakiś emulator? Silnik krokowy który steruje przepustnicą jest firmy ''Wahler'' i posiada wtyczkę na cztery piny.
Witam i proszę o pomoc. Fiat ducato z 96 2.8td 122kM auto pracuje poprawnie aczkolwiek ma mała moc, zachowuje się jak czysty diesel. Odpala poprawnie, nie dymi turbo słychać aczkolwiek nie czuć. Jest to wersją z pompą wtryskową bez elektroniki . Silnik ten zastosowałem jako przeszczep do Kampera na podwoziu Peugeot J5, gdy testowałem silnik w Ducato...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Witam, Mam problem z ducato 2008r 2.2, na zimnym silniku dymi i nie równo pracuje, wymieniłem zawór EGR, oraz wtryski, niestety to nic nie pomogło, na komputerze nic nie pokazuje... Moze mieliście podobny problem i go rozwiązaliście ?
wiem że jest problem z drożnością podcisnieniami bo 2x już zmienialem. tym razem szlag wzią zawór i nie chce go wymieniać tylko wyłączyć. problem w tym że całuje na zimnym a za malowanie jest odpowiedzialna dawka i przypuszczam że to offniecie nic nie da.
Witam, jak w tytule auto traci moc, co jakiś czas nie wiem czemu wywala kontrolkę usterki i błąd EGR. Zawór czysty, czujnik ciśnienia też ok. Macie może jakąś wiedzę czy te siniki miały jakąś wadę czy typowe usterki?
Witam !! Jest to mój poerwszy post więc proszę o wyrozumiałość ale do rzeczy : Posiadam Fiata Ducato 2007 rok z silnikiem 2,3 JTD 120 koni, samochód dziś mi nie odpalił a mianowicie nie mógł wejść na obroty i dużo siwego dymu że zasłonę na poligonie można robić po około 2 minutach i wszystko wróciło do normy i samochód bez problemowo pali, nie dymi....
Witam. Zakupiłem Fiata Ducato 2.3 jtd 2007 rok. Auto na zimnym silniku po odpaleniu po zaraz gasło, trzeba było tak odpalać ze 4 razy później już chodził bez problemu równo i cicho, kopyto miał, nie kopcił kompletnie nic jak w zegarku. Po zakupie samochód od razu pojechał do warsztatu. Mechanik wymienił olej, wszystkie filtry, lecz usterki nie zdiagnozował....
Cześć wszystkim! Potrzebuję pomocy, może ktoś przerabiał ten temat. Pacjent: Fiat Ducato 2.2 100 KM z 2009 roku. Objawy: Czasami występuje brak mocy po odpuszczeniu pedału gazu i ponownym wciśnięciu, np. przy zmianie biegu. Niekiedy ruszanie z jedynki wygląda tak, jakbym wysiadł i sam pchał busa. Moc wraca po kilkukrotnym odpuszczeniu i naciśnięciu...
Kolego BWOYTAS jak pisałem na samym początku, jest to pierwszy wypust z komputerem i zawór EGR nie jest sterowany przez ten komputer. Do zaworu EGR dochodzi tylko napięcie (w celu wytworzenia ciśnienia, które reguluje przepływem spalin). Napięcie uwarunkowane jest położeniem pedału gazu (według schematu i dedukcji). Raczej spaliłbym instalacje robiąc...
Witam, to mój pierwszy post i pierwszy diesel. Samochód z 2001 roku silnik zwykły diesel z pompą Bosch VE4 sterowana linką ale samochód posiada też ubogą elektronike. Z tego co znalazłem w necie jest to system EGR Bitron MID. Prawdopodobnie steruje tylko zaworem EGR i elementem termostatycznym znajdującym się przy pompie wtryskowej odpowiedzialnym za...
witam Kolegów Fiat ducato z 99 2.8idtd 122kM auto pracuje poprawnie aczkolwiek ma mała moc, zachowuje się jak czysty diesel. Odpala poprawnie, spalanie w granicach 8-9l/100km trasa (wiec jest w normie), nie dymi turbo słychać aczkolwiek nie czuć. Jest to wersją bez przepływomierza. filtry oleje wymienione, zawór EGR zatkałem dla pewności (różnica praktycznie...
Zwróciłem dziś uwagę że gdy zawór egr się wyłączy to masa przepływa rzeczywista wsrasta z 260 do 520 a ta zadana jest cały czas na 260. Objaw normalny, jak najbardziej prawidłowy, sprawdź dolot, od egr, łącznie z kolektorem dolotowym do silnika, jak tam będzie syf, korelacja ciśnienia doładowania z masą powietrza nie będzie prawidłowa.
Podczepie się pod temat, bo od dwóch dni walczę z tym samym problemem tyle że w Jumperze, EGR nowy, zawór turbiny w kolektorze nowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik podciśnień sprawny.Błędów nie ma wcale. Po odpięciu sterownika podciśnień lub zaworu turbiny przestaje kopcić ale oczywiście wywala checka. Parametry: komenda EGR 78 % i dopiero po...
Witaj LyyynX. Wiec jeśli możesz określić co twoim zdaniem spowodowało poprawę ? U mnie jakiś czas temu wymieniałem egr i ten zawór który nim steruje o którym piszesz . Kiedy już odpali to silnik pracuje bardzo cicho i równo , przyspiesza jak torpeda wszystko ok. Tylko przy opalaniu tak kuje. Poduszki ok wymienione. Pozdrawiam
KTS og wymieniona arnia Denso jest tam regulacja przuczenie zaworu pompy ikompensacja wtryskiwaczy.Aczkolwiek powiem że z tym silnikiem jest różnie. Miałem taki po dziurze w 1 cylindrze cuda robiliśmy wtryski zmienione cinienia idealne wiązka zawory egr kompensacja sprawdzany sterownik .I tak troszkę kuleje. Ktoś znany na forum także wyłożył się na...
Mam następujące objawy w samochodzie Fiat SCUDO II Panorama 2,0 multijet 136KM rok prod 2007 (a zatem jeden z pierwszych egzemplarzy) Po jeździe w deszczu samochód nierównomiernie pracował - a teraz po ulewach dodatkowo zapaliła się kontrolka trybu awaryjnego i komunikat "depollution system faulty" samochód stracił moc (a wcześniej trochę szarpał -...
Wiem że temat stary,ale to tak na przyszłość :) Miałem też problem z EGR ,auto było słabe i gasło. Błąd P1461. Koledzy w większości przypadków wystarczy zaślepić go i to wszystko. Wczoraj zrobiłem tak w C5 II 2.0 hdi i auto hula ,nic się nie świeci,żaden błąd,o dziwo nawet na kompie czysto mimo że odłączyłem wtyczkę. Zaślepiłem przy samym zaworze przy...