Witam.Mam pytanie dotyczące w/w samochodu(benzyna+gaz).W moim mondku podczas jazdy wskaznik temperatury znajduje się w połowie no i tak powinno być.Jeśli jednak auto postoi trochę na miejscu z włączonym silnikiem lub w mieście na światłach to wskaznik temperatury podchodzi prawie pod max(nie do końca ale na granicy pola normal i max).Czy to jest normalne,a...
Witam. Otóż autko w dniu dzisiejszym z dnia na dzień postanowiło ulec awarii a mianowicie sytuacja wygląda następująco. Auto szybko łapie temp. i często występują dziwne jej skoki... a dokładnie... po odpaleniu i przejechaniu kliku km. łapie temperaturę w stanie normalnym po czym łatwo dochodzi do maksymalnej, ale jak powiedzmy przyhamuję czy ostro...
Witam Mój problem to wskazania temperatury silnika w w/w focusie. Usterka polega na tym że: Przy normalnej jeździe jest wszystko OK ale jeśli rozpędzimy auto do prędkości np. 150km/h i PUSCIMY NOGĘ Z GAZU wskaźnik zacznie wskazywać PRZEGRZANIE (czerwone pole - 120'C). Faktycznie płyn się nie gotuje wszystko w normie ale wskaźnik się wychyla włączając...
Czujnik temperatury silnika jest na obudowie termostatu,po lewej stronie silnika.Sa tam umieszczone dwa czujniki,ten górny jest do sterownika wtrysku,ten dolny jest do termometru-jeżeli mówimy o benzyniaku (zetec).
Ford Escort 1,6 16V zetec 97rok
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
Po pierwsze, nie licz na wróżkę, która zgadnie jaką masz instalację. Po drugie, o ile dobrze mi się zdaje, większość porządnych instalacji drugiej i wyżej generacji ma możliwość automatycznego przełączania na gaz po przekroczeniu jakiejś temperatury płynu chłodniczego (nie licząc BRC - tego próbowałem rozgryźć przez dwa lata), a nie podejrzewam, żeby...
Witam, mam taki problem że ciężko jest odpalić mi mojego focusa. Mam w nim instalacje gazową staga, jest to combi w 1.8 zetec. Niekiedy gaśnie, gdy np. zjeżdża się z górki. Nie wiem co jest grane, ponieważ razem z ojcem sprawdzaliśmy różne warianty, i dalej nic. Ostatnio wymieniliśmy pompkę paliwa, ponieważ myśleliśmy że przez to nie chce odpalać i...
Witam miło wszystkich. "Podłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej do zestawu wskaźników Posiadam Forda Escorta 1600 16V rok produkcji 1998 "Bolero2" według opisu w książce Ford Escort i Orion w obudowie termostatu znajdują się dwa czujniki:patrząc z góry -czujnik temperatury cieczy chłodzącej systemu wtryskowo-zakłonowego a drugi w dolnej części...
Zacząłbym właśnie od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy i temperatury zasysanego powietrza.Jeśli któryś z nich będzie uwalony to silnik dostaje nie takie dawki paliwa i może gasnąć.
Ford mondeo 1,8 16V rok 1996 Czy to normalne, że pomimo przejechanych 200km silnik nie potrafi się dogrzać? W trakcie jazdy wskaźnik temperatury był na styku skali i białego pola. Samochód ma instalacje gazową i pomimo zasłonięcia ok75% chłodnicy nie dochodzi do normalnej temperatury. Wskaźnik działa, bo w trakcie stania w korku wskazówka się podnosi....
Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.
Witam wsztstkich , mam pytanie: Posiadam Fiestę 97 rok 1,25 zetec i mam problem z obrotami , mianowicie na wolnych obrotach trzyma wysoko i równo 2200 obr/min ,a czasrm max 2500 obr/min , Czy ktoś mi odpowie co się dzieje ? Czytałem na tym forum o czujniku temperatury , gdzie on się znajduje ? nie mogę namierzyć . Bardzo proszę o pomoc bo już poniosłem...
Ford Focus(1.4i zetec) Nie wiem za bardzo czy się brać za wymiane płynu chłodniczego. Znajomy miał problem i układ nie chciał się sam odpowietrzyć i korzystał z jakieś tam pompki do odpowietrzania... Czy wymianę przeprowadzamy w podobny sposób jak w większości aut i czy nie wystarczyło by poczekać aż temperatura znacznie się podniesie powyżej normy...
Witam forumowiczów. Problem jest dość ciekawy dla potężnych mózgów. Sprawa wygląda tak... Odpalamy auto jest wszystko ok Sonda oscyluje elegancko. Autko się zagrzewa do temperatury roboczej i jest wszystko ok. Gasimy pozwalamy 10 min na ostygnięcie odpalamy i jest buba, sonda nie pracuje stoi na 0,01 V i falują obroty. Ciekawa opcja bo po odpięciu przepływki...
Witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam Forda Mondeo mk4 2.0tdci 140km zetec z 2008r problem polega na tym że kiedy silnik się rozgrzeje do swojej temperatury zaświeci się żółty wykrzyknik,informacja na komputerze USTERKA SILNIK i świeci się ESP silnik robi się mułowaty turbo przestaje procować podłączyłem samochód pod komputer wyświetlił się błąd...
Normal to poprawna temperatura. Czemu chcesz żeby przekraczała podziałkę?
Witam. Buduję kompresor z silnika spalinowego (Ford Zetec 1.25). Jak silnik pracował normalnie jako silnik :D zalecany olej to 5W30. Ale w obecnym zastosowaniu jako kompresor nie będzie osiągał tak wysokich temperatur jak pierwotnie. Czy olej 5W30 zapewni odpowiednie smarowanie czy zastosować coś o mniejszej lepkości?
szczególnie chodzi mi o zestaw wskaźników i czujniki temperatury schemat aktualny na 1997 rok z góry dzięki Leszek
Mam problem z niezałączającym się wentylatorem chłodnic w tym autku. Układ elektryczny wentylatora działa, bo można wymusić pierwszy i drugi bieg na przekaźnikach. Niestety autyomatycznie się nie załacza. Czujnik temperatury ma dwa wyjścia. Jaka jest istota i waruki załączania pierwszego i drugiego biegu? Może ktoś ma schemat? Jeszcze co ciekawe - jak...
Tak jak kolega wyżej powiedział a jeżeli nie masz możliwości to przynajmniej jeszcze czujnik temperatury
problem jak w temacie brak usterek w ECU, jak wysteruję przekaźnik masą to się wentylator załączy. Odpinam czujnik temperatura -40C, wentylator się nie załącza. Grzeję silnik do 110C dalej to samo, brak masy sterującej przekaźnik. Dodam jeszcze że rury chłodnicy gorące , temp na czujniku w głowicy 110C a jak odkręcę korek zbiorniczka brak ciśnienia...
A przy jakiej temperaturze załącza ci się wentylator??? wg twojego wskaźnika?
Siema. Dzięki. Przekonuje mnie 1 i 3 podpowiedz dotycząca układu paliwowego ale przed chwilą gadałem z angielskim menadżerem mechaników w Mazda UK i powiedział że to może być dopływ powietrza, czujnik temperatury powietrza lub inny sensor kontrolujący dopływ powietrza naprawa może mnie wynieść nawet 500 funtów sam znam się na tym ale nie mam żadnych...
Witam. Ja w podobnej sytuacji po prostu wymieniłem czujnik temperatury i pomogło cena około 20 zł. Pozdrawiam.
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
może być ( ale nie brak ci mocy) sprawdź na pracującym silniku jakie masz napięcie wyjściowe z przepływomierza . W tych fordach przeważnie padają silniczki krokowe, przepływomierze i sondy lambda czasami czujnik temperatury cieczy , cewka zapłonowa a na końcu jest ECU.
Instalacje masz pewnie II generacji ale mimo wszystko zgadzam sie z przedmówcą. Silnik musi nabrać odpowiedniej temperatury na benzynie, żeby można było przełączać na gaz. Jeśli w ciągu dnia dużo jeździsz (już na poprzęłaczeniu na gaz) i silnik jest wystarczająco ciepły wtedy auto może odpalić na gazie.
Wiem czytać najpierw tematy już istniejące ale nie znalazłem (niestety) podobnego. Objawy: -trzeba czasem długo kręcić żeby odpalił -potrafi zgasnąć nagle (na wolnych, podczas jazdy, praktycznie w dowolnej chwili) -czasami podczas jazdy pali jak na ubogiej mieszance albo na 2-3 cylindrach -czasem obrotościomierz przestaje działać i wtedy lepiej silnik...
Witam. Silnik po odpaleniu długo mi się nagrzewa a w korkach szybko nagrzewa i wskazówka dochodzi aż do max temperatury, myślę że to wina termostatu. Wyciągłem mój termostst i kupiłem inny ale nie wiem czy go zakładać bo ten stary ma jakiś zaworek a nowy nie ma. Do czego może służyć ten zaworek według mnie puszcza on wodę tylko w jednym kierunku. W...
Czy czujnik temperatury też był sprawdzony? Jak dobrze rozumiem samochodu nie daje się zmusić do dłuższej jazdy (dogrzania silnika do normalnej temperatury).
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
W moim fordzie była to przyczyna czujnika temperatury .Miałem takie same objawy gasł szarpał .Lub też może ciągnąc lewe powietrze jak koledzy wyżej mówią .
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Czyli masz: 1 biały z niebieskim paskiem - napięcie proporcjonalne do ilości przepływającego powietrza 2 brązowy z niebieskim - masa sygnałowa 3 czarny z pomarańczowym - masa 4 wolny 5 zielony z czerwonym - napięcie aku po kluczyku a w tym drugim: 1 czujnik temperatury powietrza - zostawiasz wolne 2 napięcie aku po kluczyku 3 masa 4 masa sygnałowa 5...
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Witam . Od tygodnia mam mondka - model jak w temacie . Mam problem z spalaniem , pali mi około 16,17 litrów na 100 - -temperaturę łapie i trzyma normalnie -obroty deko spadają , ale tylko przy wyrzuceniu na bieg jałowy - spadają do 400-500 chwila i wracają na 800-900 i tak trzymają -nie szarpie -nie gaśnie -brak problemów z odpalaniem . Wymienione świece...
Witam forumowiczów mam problem z moim nieszczęsnym Mondeo 1.8 16V zetec 97 rok MK II. Mianowicie problemem są obroty wiem ze temat oklepany jednak nie znalazłem akurat takiego problemu. Wiec od początku autko pali na dotyk na benzynie ssanie ładnie podnosi obroty trzyma je równa wiec ruszam po przejechaniu kliku kilometrów, kiedy wcisnę sprzęgło obroty...
Witam, Wczoraj wymieniłem w fokusie akumulator na nowy Magnetti Marelli 50 Ah. Po jego podłączeniu, auto nie trzyma wolnych obrotów, każde odpuszczenie gazu powoduje zgaśnięcie silnika. Myślę, że jest to związane z zresetowaniem ustawień komputera. Znalazłem informację, że należy ponownie odłączyć akumulator na jakieś 10-15 min po czym dać mu się nagrzać...
Filtr który założyłeś ma mniejszą powierzchnię niż oryginalny. Jest zrobiony na wzór filtrów z aktywną powierzchnią, stworzonych do wyścigów, wymagających mycia co kilkaset kilometrów. Czy masz specjalny płyn do mycia? Czy zamierzasz myć go dwa razy w tygodniu? Jak myślisz, gdzie w takim razie podzieje się cały kusz? Z opisu usterki wydaje się, że wiesz...
Pokaż jaką masz centralkę. Trzeba ją zdiagnozować na podstawie schematu. To pykanie to przekaźniki w centralce. Sprawdź czy dochodzi do nich napięcie i czy wychodzi po załączeniu (lub czy jest odcinane). W jaki sposób samochód przełączał się na LPG? Po osiągnięciu określonych obrotów czy osiągnięciu temperatury?
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
diagnoza to tylko kody błędów ,parametrów bieżących brak ,za stary grat Sterownik to EEC IV 93BB-12A650-AC A skąd, parametry są, na dwupinowym złączu tym koło trzypinowego, elegancko tam wszytko widać, i obroty, i temperaturę, i przepływ powietrza. Zobacz czy nie oblazły z izolacji kable idące do czujnika, zmierz czy nie ma zwarcia na wtyczce co idzie...
Witam kopiłem niedawno foce z 2002 1.6 z lpg (stag4) wymieniłem w nim rozrząd szarpał mi przy przyspieszeniu wiec wymieniłem świece na dynso 16 tt kable sentech cewlke beru ale teraz mam problem z wypadaniem zapłonu na ciepłym silniku i na wolnych obrotach zaczyna mi telepać i pokazuje się lampka błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze a poza tym wydaje...
Witam, mam spory problem z autkiem po swapie na starego zeteca (1.8 16v z escorta). A wiec tak mecze się z tym już kolejny miesiąc i nadal nie wiem co mu dolega. Cala wiązka została w ten weekend ponownie poskładana, posprawdzana i ułożona lepiej w komorze silnika. Problem wygląda tak, ze gdy odpalam autko to przez kilka pierwszych sekund autko wchodzi...
Zamknięty termostat w pewnym momencie spowoduje powstanie korków pary w układzie. Wcale temperatura nie musi przekroczyć max. Prosta recepta. Odpal silnik (zimny) na wolnych obrotach i obserwuj temperatury poszczególnych elementów układu chłodzenia. Ja to robie termometrem bezdotykowym, można i ręką, byle ostrożnie. Najpierw ma zagrać obie rurki od...
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
Tylko ze butla już pusta sam byłem zaskoczony że mi tyle spalił zapikało i zgasł odpaliłem na benzynie i od tego czasu nie tankowalem gazu a co do wentylatora to plyn się gotuje temperatura powyżej połowy to już chyba powinien działać
W moim fordzie mam taki problem że faluje na wolnych obrotach do tego gdy dotaczam sie do swiateł na luzie to obroty sięgają aż 3 tyś obrotów po wciśnięciu sprzegła spada do dwóch poczym po zatrzymaniu się całkowicie dalej faluje. Dodam że były zmienione świece i przewody, krokowy wymieniony czujnik temperatury, już nie mam pomysłu proszę o pomoc ....
Bez przesady. Na naszym rynku 5W30 to chyba wszystkie mają sporo syntetyku o ile nie podrobione - wymieniaj jak wymieniasz, to daleko do szkodliwego longlife, chyba że te wymiany są rzadziej niż co rok, to wtedy skróć do roku niezależnie od przebiegu. Co do poboru oleju-to jest nic i ja bym nie kombinował. Pytanie co zrobić jak wzrośnie mu kiedyś? Zastosuj...
Witam Mondeo z silnikiem ZETEC 2.0 16V, brak wskazań na liczniku. Wcześniej pokazywał temperaturę jak mu się podobało, raz był niby nie dogrzany, innym razem prawie max. Wymieniłem termostat i dalej to samo. Teraz nie wskazuje niczego. Jeśli to czujnik temperatury to gdzie mam go szukać. Może coś innego nawaliło. Za wszelkie informacje wielkie dzięki
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Otóż w Fordzie Focusie 1.6 zetec se po wymianie silnika temperatura wody zwariowała. Lata po wskazaniu jak wściekła. Raz brakuje je czerwonego pola a raz opada gwałtowniej na najniższy poziom w zakresie temperatur. Wymieniłem już czujnik temperatury (ten który znajduje się w głowicy) i dalej nic się nie dzieje czyli b/z. Słyszałem, iż ten silnik ma...
Witam wszystkich. Moje auto to Ford Mondeo MK2, silnik 1.8 ZETEC 16V, 85kW, 1997r. Problemem jest u mnie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Pokazuje, że płyn ma zbyt niską temperaturę. Zlokalizowałem czujnik temperatury nad termostatem. Czujnik ma rezystancję 50kOhm - pomiar na zimnym silniku przy temperaturze zewnętrznej około +5*C. Czy ktoś z...
FOCUS MK1 CZUJNIK TEMPERATURY 93BB10K936AA gdzie sie znajduje czujnik temperatury powietrza dolotowego może ktoś mi pomuc ? jest to silnik 1,6 16 v benzyna zetec 2001r
Zdecha czujnik lub korozja we wtyczce.Typowe z zetecach.Czujnik jest na obudowie termostatu (czarna ,plastikowa) od dołu.Ten od góry jest do ECU.
Witam Od dłuższego czasu mam taki problem, że silnik nagrzewa się dosyć mocno (prawie do czerwonego pola) i dopiero wtedy uruchamia się wentylator, który chłodzi silnik o 1/5 skali i tak w kółko. Problem polega na tym, że w momencie gdy silnik się mocno nagrzeje to samochód strasznie wolno wkręca się na obroty i zachowuje się jak by miał o 20 koni mniej....
Witam Pacjent to Ford focus mk1 2.0 16v zetec LPG. Samochód długo się grzeje, jak się nagrzeje to wskazówka nie stoi pionowo, w mieście jakoś trzyma temperaturę ale na trasie wskazówka spada na 1/3. Termostat jest nowy, nowy i sprawdzony w domowych warunkach. Płyn jest nowy. Ogrzewanie działa. Nie znalazłem żadnej odpowiedzi na temat odpowietrzenia...
Mam ten sam problem lecz kolega Jarosz2012 nie napisał jaka to ostatecznie była usterka!!!Czy to termostat ,czy może czujnik temperatury? Mondeo MK3 1.8 Bezyna 2001
od rozszczelnionego połączenia wydechu czy przepustnicy temperatura na wyświetlaczu w trybie serwisowym tak dziwnie może się zachowywać? Nie! To napisałem odnośnie mocy silnika... A co do diagnoskopu, również napisałem: Sprytny "operator" diagnoskopu w mig to wyłapie i będzie wiedział o co chodzi... Co tu jeszcze dodać? Po prostu zrób poprawną diagnostykę...
Po wymiamie czyjnika temperatury głowicy problem ustąpił.Zrobię regulację instalacji lpg
Fiesta ma silnik 1.25 zetec, klimatyzację, czujnik temperatury ma dwa wyjścia, są dwa przekaźniki (2 biegi) . Potrzebuję zasadę działania i schemat.
Ford Mondeo '97 ZETEC-E 1,6 ECC-V (benzyna) Mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego >=2000obr/min zarówno na gorącym jak i zimnym silniku Sprawdziłem niemal wszystko, tzn: -przepływomierz (po odłaczeniu silnik chodzi nierówno z tendencją do gaśnięcia - założyłem inny, bez róznicy w działaniu silnika) -szczelność układu powietrznego (po zatkaniu...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Witam, posiadam forda focusa mk1, 1.6 zetec 2000r. w zeszłym roku zaczął się przegrzewać gdy odpuściły upały. Wymieniłem termostat(działo się to samo), chłodnicę (bez efektu), pompę wody, rozrząd, czujnik temperatury w głowicy i dalej się grzał, ale tylko przy prędkości ok 90 i powyżej, więc poluzowałem owy czujnik. Było dobrze, gdy kilka dni temu zaczęło...
Jaką oporność powinien mieć czujnik temperatury wskaźnika deski. Zmierzoną temp mam 96 stopni wlącza się wiatrak a wskaźnik wtedy jest już na czerwonym polu, poza tym jego wskazania są dość chaotyczne przy wyższych temp i nie wiem czy to czujnik czy wskaźnik. Silnik 1,6 Zetec kod silnika L1 czujnik dwuprzewodowy.
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć, odłączany akumulator i nic, problem pozostaje....
Temat już stary (natrafiłem na niego przypadkowo) ale napiszę co wynika z mojego doświadczenia, bo jak widać przypadłość dosyć częsta w Escortach więc może komuś się przyda. Tak więc któtko: Escrot 1.6 16V Zetec '98r. Objawy podobne, ale ponadto grzał się podczas jazdy (powodem był wentylator, który obracał się w niewłaściwą stronę, więc warto go sprawdzić...
Ja u siebie w kielcach znalazłem zakład zakładający instalacje BRC, powiedzieli mi tam 100zł za orginalny BRC zestaw regeneracyjny do parownika. Tylko muszę czekać do piątku bo im brakło dziś. Ja wole dołożyć 40zł i mieć pewne części. 90zł kosztują w pewnym zakładzie tu na miejscu... ale oni mi powiedzieli żebym z tą instalacją nic nie robił. Bo mówią,...
Wiedzy to brakuje Tobie, tak samo jak argumentów co widać w Twoich postach. Na temat silnika ZETEC nie masz zielonego pojęcia, ale zaraz poszukasz w necie i będziesz wiedział "wszystko" :). Kolega ma silnik z regulowanymi zaworami za pomocą płytek, a nie jak w starszej jego konstrukcji z hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych. Jak ktoś zrobił 300k...
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
Witam...mam małe pytanie,jestem posiadacza escorta 1.6 zetec 16V i rano jak odpalam go to od szczała odpala po jakies minucie gasnie jak chce go pod trzymac by nie zgas a dodając gazy to jakby strzelało w róze ale cicho... a jak sie zagrzeje to elegancko jedzie...czysciłem silnik krokowy,sprawdzałem czujnik temperatury,sprawdzałem tez zawór odpowiecznika...
silnik Zetec, RK, rok produkcji 1996 czujnik temperatury cieczy po podłączeniu TEXY do sterownika silnika pokazuje w ogrzewanym warsztacie 18 stopni. Dodano po 1 świece wymienione odłączony cały układ wydechowy
witam, mam problem, z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. mianowicie przy niższych obrotach wyczyściłem dokładnie przed założeniem nowego. jaki mogła mieć ona skutek? Pisownia p. 8.2 popraw post bo do kosza. manta
Podłączyłem już wszystkie czujniki oprócz sondy lambda. Mam w związku z tym pytanie - co się stanie jeśli nie podłączę rezystora wstępnego ogrzewania sondy lambda? Wiem, że wtedy sonda dłużej będzie uzyskiwała temperaturę pracy, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki na pracę silnika po rozgrzaniu? Na razie podłączam tylko czujnik sondy lambda,...
Dzięki za szybką odpowiedz... W książce do citroena C15 jest niby potrzebna tak a pompka ale wydaje mi się że wystarczy odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu jak w większości innych aut... a co do Forda Focusa (1.4i zetec) to sam nie wiem znajomy miał problem i układ nie chciał się sam odpowietrzyć i korzystał z jakieś tam pompki do odpowietrzania......
Witam. Ford focus 1.6 16V zetec se z instalacją gazową.Wskaźniki szaleją (obrotomierz i prędkościomierz chwilami skaczą po całym zakresie, wskazówka temperatury też pokazuje jakieś urojone pomiary),nie dosyć tego wentylator chłodnicy potrafi się załączyć np. w momencie włączenia nawiewu w kabinie i obroty stanu jałowego też mało stabilne. Sporo tego,...
Witam Opiszę mój problem w punktach... 1. Samochód: Ford Escort, MK7, 1998r, 1.6, 16V, Zetec, LPG 2. Historia problemu: Auto odpaliło rano normalnie. Po przejechaniu około 2km na gazie (optymalna temperatura) zatrzymałem się i przełączyłem na benzynę. Silnik momentalnie zgasł. Po dolaniu około 2l benzyny odpalił na 0,5s i zgasł ponownie. 3. Co sprawdziłem...
Witam ! Koledzy wiem, że odbiegam trochę od głównego założenia tego forum (usterki) ale mam dylemat. Proszę Was o pomoc. Za kilka dni jestem umówiony na montaz instalacji jak w tytule. I dalej nie wiem co robić. Czytając wpisy o szybkiej degradacji głowicy, gniazd zaworowych i wogóle problemach z ekspolatacją w silnikach duratec, zetec zastanawiam się...
Dołączam się do tematu. Właśnie przed chwilą wymieniałem w focusie mk1 1,6 16V zetec s termostat bo silnik się nie dogrzewał. Po wymianie silnik nadal nie dogrzewa się i zauważyłem to co u kolegi RAFAŁ D, że wąż od strony aku robi się gorący, chłodnica nagrzewa się,a wąż za termostatem jest cały czas zimny, a silnik nie chce osiągnąć temperatury włączenia...
Witam. Problem w moim fordzie focusie 1.6 16V zetec z 2003r polega na tym , że nie włącza się wiatrak chłodnicy.Podłączyliśmy auto pod komputer i temperatura dobiła do 110 stopni , a wiatrak się nie załączył.Kupiłem włącznik wiatraka (foto poniżej) by go wymienić lecz nie mogę zlokalizować gdzie on jest zamontowany w aucie. Drugi problem to pojawiający...
vodiczka, kręcimy się w kółko, napisałem wyżej jak sobie to tłumaczę. Wytłumacz mi dlaczego tak się dzieje, i nie tylko u nas dwóch? potrafisz inaczej? Dla mnie zawsze fordy z silnikami endura czy zetec były nie ekonomiczne, pomijając oczywiście diesle, przypadek? Tak się utarło. Dodano po 6 Mój robiony na Niemcy. Zauważyłem że jestem w stanie spalić...
A podmień czujnik temperatury . Na początek wystarczy odpiąć. W zetec'ach jest przy obudowie termostatu. Diagnostyka komputerowa coś pokazała? Jest kod 11 czy może 99.
Szanowni koledzy, jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o naprawy samochodów ale sytuacja finansowa zmusza mnie bym swoim escortim zajął się sam. A sprawa dotyczy Escorta 1,6 zetec z 1997 r czyli MKVII Nie załącza mi się wentylator chłodnicy jak i również wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie działa i nie wiem który czujnik za co odpowiada....
Bonus, pierniczysz jak by ci ktoś kręcenie wora koparką zrobił. trzeba obejść tą złączkę od tego czujnika lutując ją na stałe,] Po co? też czujnik temperatury cieczy w dolocie yyyy, co takiego??? , albo jak masz przepływomierz A widziałeś kiedy Zeteca bez przepływomierza? może silniczek krokowy A widziałeś go kiedy w escorcie? Dpamiętaj że po naprawach...