jakim kodem jest oznaczony distronik w mercedes w213
Kluczowe punkty
• 233 – podstawowy Active Distance Assist DISTRONIC
• 23P / P20 – pakiet ADAS zawierający 233 oraz szereg funkcji pomocniczych
• 266 – rozszerzenie z asystentem kierowania (Steering Assist)
• 239 – wariant Distronic Pro spotykany głównie poza Europą
Klasyfikacja kodów SA (Sales Codes)
| Kod | Nazwa wg Daimler | Zakres funkcji | Typowe rynki | Czy zawiera 233? | Uwagi |
|-----|-----------------|---------------|--------------|-----------------|-------|
| 233 | Active Distance Assist DISTRONIC (DTR+) | Tempomat adaptacyjny z radarami 77 GHz, hamowanie do 0 km/h, ponowny start | globalnie | – | Podstawowy kod systemu |
| 266 | DTR+Q (Steering Assist) | Dodatkowy tor poprzeczny, utrzymanie pasa, Stop&Go Pilot | globalnie | TAK | Często wspólnie z 233 |
| 23P | Driving Assistance Package | 233 + 266 + Blind Spot, Brake Assist, Traffic Sign Assist | EU, NAFTA | TAK | Najpopularniejsza forma sprzedaży |
| P20 | Driving Assistance Package Plus | 23P + Active Lane Change, PRE-SAFE Impulse | EU (opcje premium) | TAK | Top-end ADAS |
| 239 | Active Cruise Control DISTRONIC PRO | Wariant programowy pod wymogi GB/Chiny | APAC, CN | NIE (samodzielny) | W211/W177 również używa 239 |
Oznaczenia sterowników i podzespołów
• N62/2 (A213 900 65 27, A000 900 63 14...) – jednostka radarowa Long Range
• A40/13 – kamera wielofunkcyjna (Lane Assist, TSR)
• N30/4 – ESP/ESC, wykonuje polecenia hamowania
• CAN-F, FlexRay – magistrale, przez które przekazywane są komendy DTR
Diagnostyka i kody usterek (przykłady)
\[ C144600 \] – uszkodzenie sensora odległości
\[ C250A71 \] – błędna kalibracja radaru (blokada aktuatora)
\[ U010400 \] – przerwa w komunikacji tempomatu po CAN
Teoretyczne podstawy działania
Radar 77 GHz (24 GHz w starszych szt.) + kamera (sensor-fusion). Algorytmy MPC utrzymują odległość, a funkcja Stop&Go pilot steruje do 30 km/h. Steering Assist (266) bazuje na detekcji linii i momencie obrotowym w kolumnie kierowniczej (N80).
Praktyczne zastosowania
• Płynny ruch w korku (Stop&Go)
• Wspomaganie w długich trasach – zmniejsza zmęczenie kierowcy
• Integracja z nawigacją (MBUX, NTG5.5) – predyktywne zwalnianie przed rondami/zakrętami (w P20)
Kod 233 jednoznacznie identyfikuje obecność systemu DISTRONIC w Mercedesie W213. Jeśli na karcie danych znajdziesz 23P/P20, oznacza to pakiet rozszerzony, który zawiera funkcje Distronic i szereg dodatkowych asystentów (266, 239). W diagnostyce i retroficie upewnij się, że po każdej ingerencji radar jest ponownie skalibrowany, a kodowanie SCN zaktualizowane do bieżącej specyfikacji Daimler.