Jak przesłać obraz z GIGA Display Shield za pomocą WIFI do laptopa. Napisz program z wykorzystaniem #include "stm32h7xx.h"
#include "Arduino_H7_Video.h"
#include "lvgl.h"
#include "Arduino_GigaDisplayTouch.h"
Arduino_GigaDisplayTouch TouchDetector;
#include "Arduino_GigaDisplay_GFX.h"
zgłasza błąd //Compilation error: 'class GigaDisplay_GFX' has no member named 'getFramebuffer'; did you mean 'getBuffer'?
Arduino_GigaDisplay_GFX display;trzeba zamienić na
GigaDisplay_GFX display;
Aby przesłać obraz z GIGA Display Shield za pomocą WiFi do laptopa, należy:
getBuffer()
.Błąd kompilacji wynika z użycia nieprawidłowej klasy Arduino_GigaDisplay_GFX
. Należy użyć GigaDisplay_GFX
i metody getBuffer()
zamiast getFramebuffer()
.
Błąd class GigaDisplay_GFX has no member named 'getFramebuffer'; did you mean 'getBuffer'?
wskazuje, że klasa GigaDisplay_GFX
nie posiada metody getFramebuffer()
. Zamiast tego należy użyć metody getBuffer()
, która zwraca wskaźnik do bufora pamięci zawierającego dane obrazu.
Przesyłanie obrazu z GIGA Display Shield do laptopa wymaga:
Bufor wyświetlacza zawiera dane w formacie RGB565 (2 bajty na piksel). Przesyłanie surowych danych może być nieefektywne, dlatego warto rozważyć ich kompresję (np. do formatu JPEG).
Arduino GIGA R1 WiFi obsługuje WiFi za pomocą wbudowanego modułu ESP32. Biblioteka WiFi.h
umożliwia łatwe nawiązywanie połączeń i przesyłanie danych.
Na laptopie można użyć języka Python z biblioteką socket
do odbioru danych przesyłanych przez WiFi.
Poniższy kod przesyła obraz z GIGA Display Shield do laptopa za pomocą WiFi i protokołu TCP:
#include "stm32h7xx.h"
#include "Arduino_H7_Video.h"
#include "lvgl.h"
#include "Arduino_GigaDisplayTouch.h"
#include "GigaDisplay_GFX.h"
#include <WiFi.h>
// Dane WiFi
const char* ssid = "TwojaSiecWiFi";
const char* password = "TwojeHasloWiFi";
// Adres IP i port laptopa
IPAddress serverIP(192, 168, 1, 100); // Zmień na IP laptopa
uint16_t serverPort = 8080;
WiFiClient client;
GigaDisplay_GFX display;
void setup() {
Serial.begin(115200);
// Inicjalizacja wyświetlacza
display.begin();
// Połączenie z WiFi
WiFi.begin(ssid, password);
while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
delay(1000);
Serial.println("Łączenie z WiFi...");
}
Serial.println("Połączono z WiFi");
// Połączenie z serwerem na laptopie
if (client.connect(serverIP, serverPort)) {
Serial.println("Połączono z serwerem");
} else {
Serial.println("Nie udało się połączyć z serwerem");
}
}
void loop() {
// Pobranie bufora obrazu
uint16_t* framebuffer = display.getBuffer();
uint32_t bufferSize = display.width() * display.height() * 2; // 2 bajty na piksel (RGB565)
// Wysłanie danych obrazu
client.write((uint8_t*)framebuffer, bufferSize);
delay(100); // Opóźnienie przed kolejnym przesłaniem
}
Kod w Pythonie odbiera dane obrazu przesyłane przez Arduino:
import socket
# Ustawienia serwera
HOST = '0.0.0.0' # Nasłuchuj na wszystkich interfejsach
PORT = 8080
# Utworzenie gniazda TCP
server_socket = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
server_socket.bind((HOST, PORT))
server_socket.listen(1)
print("Oczekiwanie na połączenie...")
conn, addr = server_socket.accept()
print(f"Połączono z {addr}")
# Odbiór danych obrazu
with open("received_image.raw", "wb") as f:
while True:
data = conn.recv(1024)
if not data:
break
f.write(data)
print("Obraz zapisany jako 'received_image.raw'")
conn.close()
Serial.println()
do monitorowania stanu połączenia i przesyłu danych.Przesyłanie obrazu z GIGA Display Shield do laptopa wymaga skonfigurowania połączenia WiFi, pobrania danych obrazu z bufora wyświetlacza i przesłania ich za pomocą protokołu TCP lub UDP. Kod należy dostosować do specyficznych wymagań projektu, uwzględniając optymalizację przesyłu i obsługę błędów.