Schemat bezpiecznikow ford focus cmax 1.8 benz 2006r
Kluczowe punkty
• Bezpieczniki 1-36 (BJB) – obwody wysokoprądowe silnika i nadwozia.
• Bezpieczniki 100-134 (PJB) – obwody komfortu, oświetlenia, audio, CAN, SRS itp.
• Zawsze wymieniaj bezpiecznik na identyczną wartość A; powtarzające się przepalanie oznacza zwarcie lub przeciążenie.
| Nr | [A] | Chroniony obwód* |
|---|---|---|
| 1 | 40/60 | Wentylator chłodnicy (I/II bieg) |
| 2 | 80 | Elektryczne wspomaganie kierownicy (EHPAS) |
| 3 | 60 | Zasilanie PJB (gałąź 1) |
| 4 | 60 | Zasilanie PJB (gałąź 2) |
| 5 | 80 | Dodatkowa nagrzewnica PTC |
| 6 | 60 | Świece żarowe (tylko Diesel, w 1.8 benz. wolne) |
| 7 | 30 | Pompa układu ABS/ESP |
| 8 | 20 | Zawory ABS/ESP |
| 9 | 20 | PCM – główne zasilanie |
| 10 | 30 | Wentylator nawiewu klimatyzacji |
| 11 | 20 | Stacyjka / przekaźnik rozruchu |
| 12 | 40 | Przekaźnik zapłonu (15L) |
| 13 | 20 | Rozrusznik (cewka) |
| 14 | 40 | Podgrzewana szyba przednia – prawa połowa |
| 15 | 30 | Wentylator chłodnicy (wersje bez klimy) |
| 16 | 40 | Podgrzewana szyba przednia – lewa połowa |
| 17 | 30 | Elektryczny hamulec postojowy (jeżeli wyst.) |
| 18 | 30 | Falownik / DC-DC (wersje HEV) – w 1.8 benz. wolne |
| 19 | 10 | Moduł ABS – zasilanie logiki |
| 20 | 15 | Sygnal klaksonu |
| 21 | 20 | Dodatkowy podgrzewacz (Diesel) |
| 22 | 10 | Moduł wspomagania kierownicy (CAN) |
| 23 | 30 | Spryskiwacze reflektorów |
| 24 | 15 | Podgrzewacz pomocniczy (Diesel) |
| 25 | 10 | Przekaźnik zapłonu – sterowanie |
| 26 | 10/15 | TCM – automatyczna skrzynia (brak w 1.8 MTX75) |
| 27 | 10 | Sprzęgło kompresora A/C |
| 28 | 10 | Sterownik świec żarowych (Diesel) |
| 29 | 10 | Oddzielne sterowanie klimatyzacji (dual) |
| 30 | 3 | PCM/TCM – podtrzymanie |
| 31 | 10 | Inteligentne ładowanie alternatora |
| 32 | 10 | Zawór wentylacji skrzyni / VCT (1.8 benz.) |
| 33 | 10 | Podgrzewane sondy lambda (benzyna) |
| 34 | 10 | Wtryskiwacze + cewki zapłonowe |
| 35 | 10 | Zawory układu EVAP / EGR |
| 36 | 10 | PCM – czujniki |
*Funkcje mogą się minimalnie różnić zależnie od wersji wyposażenia i VIN.
| Nr | [A] | Chroniony obwód |
|---|---|---|
| 100 | 10 | Stałe zasilanie modułów (FET1) |
| 101 | 20 | Elektryczny fotel kierowcy / szyberdach |
| 102 | 10 | Sterownik nagrzewnicy, kolumna kierownicza |
| 103 | 10 | Czujnik natężenia oświetlenia / LCM – bat. |
| 104 | 10 | Układ oszczędzania akumulatora, lampki wewn. |
| 105 | 25 | Podgrzewana szyba tylna |
| 106 | 20 | System bezkluczykowy / KeyFree |
| 107 | 10 | Zasilanie bateryjne zestawu wskaźników (IC) |
| 108 | 7,5 | Radio / nawigacja – bat. |
| 109 | 20 | Zapalniczka przód + gniazdo 12 V tył |
| 110 | 10 | DRL → przełącznik świateł |
| 111 | 15 | Pompa paliwa (benzyna) |
| 112 | 15 | Radio / moduł audio – zapłon |
| 113 | 10 | Światła postojowe (DRL) |
| 114 | 10 | Zestaw wskaźników – zapłon |
| 115 | 7,5 | Sterownik świateł – zapłon |
| 116 | 20 | Przednie światła przeciwmgielne |
| 117 | 7,5 | Lampy tablicy rejestracyjnej |
| 118 | 20 | Moduł drzwi – lewy tył |
| 119 | 15 / 25 | Gniazdo 12 V bagażnik / instalacja haka |
| 120 | 20 | Moduł drzwi – prawy tył |
| 121 | 20 | Podgrzewane fotele |
| 122 | 10 | Sterownik poduszek powietrznych (RCM) |
| 123 | 7,5 | Podgrzewane lusterka |
| 124 | 7,5 | Światła postojowe lewa strona |
| 125 | 7,5 | Światła postojowe prawa strona |
| 126 | 20 | System bezkluczykowy (centrala) |
| 127 | 25 | Elektryczne szyby (wszystkie) |
| 128 | — | Nieużywany |
| 129 | 20 | Wycieraczki przednie |
| 130 | — | Nieużywany |
| 131 | 15 | Wycieraczka tylna |
| 132 | 15 | Światła STOP |
| 133 | 25 | Przekaźniki centralnego zamka / moduł drzwi P |
| 134 | 20 | Centralny zamek – zasilanie silników |
Jeżeli w pojeździe występuje elektryczny hamulec postojowy lub audio Sony, lista rozszerza się do F144 – szczegół w instrukcji serwisowej “C-MAX 2003-2010 Wiring Diagrams”.
Ford Focus C-Max 1.8 benz. 2006 r. posiada:
• BJB 1-36 (maxi/mini) w komorze silnika – obwody zasilania silnika, ABS, podgrzewanych szyb.
• PJB 100-134 w kabinie – obwody komfortu, oświetlenie, SRS, audio, CAN.
Dokładny numer i amperaż znajdziesz w tabelach powyżej; przed wymianą bezpiecznika usuń przyczynę zwarcia/przeciążenia. W razie wątpliwości zweryfikuj po VIN w systemie FordService lub FORScan.