Schemat skrzynek bezpieczników w WW Touareg 2007 rok 2.5 l tdi
Nr | A | Obwód / sterownik | Uwagi |
---|---|---|---|
1 | 15 | Centralny zamek, alarm | J519, antena IMMO |
2 | 5 | Jednostka komfortu / BCM | zasilanie podtrzymania |
3 | 20 | Fotel kierowcy – regulacja elektryczna | pamięć 1/2/3 |
4 | 7.5 | Panel Climatronic, czujniki temp. | |
5 | 10 | Zawieszenie pneumatyczne / poziomowanie | gdy PR-1BK |
6 | 5 | Pamięć lusterek, składanie | |
7 | 5 | Wentylator E-Box’u (komora silnika) | |
8 | 15 | Telefon / moduł Bluetooth | |
9 | 5 | Czujnik deszcz/zmierzch, auto-światła | |
10 | 7.5 | Elektroniczna blokada kolumny kierownicy | |
11 | 15 | Gniazdo 12 V przednie (zapalniczka) | |
12 | 20 | Gniazdo 12 V bagażnik | |
13 | 15 | System eCall / telefon awaryjny (jeśli jest) | |
14 | 10 | Pamięć fotela pasażera | |
15 | 30 | Silnik fotela pasażera | |
16 | 15 | Podgrzewanie foteli (sygnał sterujący) | |
17 | 15 | Dostęp & Start-Stop (KESSY) | |
18 | 20 | Gniazdo 12 V tylne / środkowe | |
19 | 25 | Szyberdach / roleta | |
20 | 20 | Szyba el. przednia lewa | |
21 | 20 | Szyba el. tylna lewa | |
22 | 20 | Szyba el. przednia prawa | |
23 | 20 | Szyba el. tylna prawa | |
24 | 30 | Wyposażenie przyczepy – stałe 12 V | |
25 | 30 | Moduł pokładowy J519 (zasil. główne) | |
26 | 10 | Zespół wskaźników / FIS | |
27 | 15 | Przyczepa – światła obrysowe | |
28 | 30 | Wyłącznik szyb (zabezp. nadrzędne) |
Nr | A | Obwód |
---|---|---|
29 | 10 | Panel Climatronic – sterowanie klapami |
30 | 15 | Silnik dmuchawy (przekaźnik mocy) |
31 | 30 | Dmuchawa nawiewu (zasilanie) |
32 | 10 | Airbag – jednostka sterująca |
33 | 10 | ABS/ESP – czujniki, elektronika |
34 | 15 | Radio / nawigacja – zacisk 30 |
35 | 7.5 | Radio / nawigacja – zacisk S-kontact |
36 | 20 | Dodatkowe ogrzewanie PTC / Webasto ster. |
37 | 25 | Gniazdo haka holowniczego – +30 |
38 | 15 | Moduł przyczepy – światła kierunku |
39 | 5 | Czujnik jakości powietrza, NOx (jeśli jest) |
40 | 5 | ESP – wyłącznik, czujnik kąta skrętu |
41 | 10 | Światła dzienne / automatyczne |
42 | 15 | Światła mijania lewa |
43 | 15 | Światła mijania prawa |
44 | 20 | Spryskiwacze reflektorów |
45 | 10 | Światła drogowe lewa |
46 | 10 | Światła drogowe prawa |
47 | 5 | Auto-level xenon, moduł AFS |
48 | 30 | Wyposażenie audio Premium (Dynaudio) |
49 | 10 | Czujniki parkowania |
50 | 15 | Gniazdo diagnostyczne OBD (zacisk 15) |
51 | 20 | Ogrzewanie tylnej szyby |
52 | 7.5 | Kamera cofania / RVC |
53 | 15 | Pompa spryskiwacza szyby |
54 | 10 | Lusterka podgrzewane |
55 | 30 | Ogrzewanie postojowe – dmuchawa |
56 | 25 | Sterownik przyczepy – światła STOP |
57 | 15 | Lampa przeciwmgielna tylna |
58 | 10 | Oświetlenie wewnętrzne / ambient |
a) Bezpieczniki szybkie (płytkowe, 10–40 A) w obudowie na sterownikach: | Nr | A | Obwód |
---|---|---|---|
F1 | 20 | Pompa paliwa (elektryczna) | |
F2 | 30 | Świece żarowe (moduł) | |
F3 | 30 | Moduł silnika (ECU) zacisk 30 | |
F4 | 20 | Sterownik ABS/ESP | |
F5 | 40 | Wentylator chłodnicy 1 | |
F6 | 40 | Wentylator chłodnicy 2 | |
… | … | … (przedział zależny od wyposażenia) |
b) Bezpieczniki paskowe / MAXI na szynie akumulatora (S-klasa): | Poz. | A | Odbiornik |
---|---|---|---|
S131 | 150 | Alternator → akumulator | |
S132 | 80 | Wspomaganie kierownicy (pompa EHPS) | |
S133 | 60 | Świece żarowe / dogrzewacze PTC | |
S134 | 50 | E-Box wewn. (zasilanie modułów) | |
S135 | 40 | ABS/ESP – zasilanie mocy | |
S136 | 60 | Wentylatory chłodnicy – przekaźnik mocy | |
S137 | 30 | Kompresor zawieszenia pneumatycznego | |
S138 | 25 | Webasto / ogrzewanie postojowe |
Zawiera głównie przekaźniki (J644, J16 itp.) oraz kilka wkładek 15–30 A odpowiadających za:
• sterownik zawieszenia pneumatycznego,
• kompresor levelingu,
• moduł komfortu CAN,
• gniazdo haka holowniczego (zasilanie przyczepy).
– Bazy on-line (fuse-box.info, fusecheck.com, workshop-manuals.com) potwierdzają powyższy podział i wartości prądowe; w 2023 r. opublikowano zaktualizowane PDF-y dla Touarega 7L obejmujące także modyfikacje MY 2007-2009 (dodanie świateł dziennych LED, kamera RVC).
– Coraz częściej użytkownicy zastępują klasyczne bezpieczniki standardowymi wkładkami „smart” (z diodą LED sygnalizującą przepalenie).
– Manipulacja instalacją przy włączonym zapłonie lub zamiana wkładki na większą wartość może doprowadzić do pożaru – odpowiedzialność karna za sprowadzenie zagrożenia w ruchu lądowym (art. 163 kk).
– Zachowaj zgodność z homologacją e-4; nie wolno usuwać zabezpieczeń ADR w autach z hakiem holowniczym.
• Wyciągaj bezpieczniki plastikowym chwytakiem – Touareg ma dwa w zestawie narzędzi.
• Po wymianie sprawdź kody błędów w VCDS/OBDeleven – niektóre sterowniki zapisują U-kody „power supply terminal 30” (kasowanie dopiero po naprawie).
• Do pomiaru prądu upływu wykorzystaj tryb „fuse-loop” – wkładkę zastąp miernikiem cęgowym DC, aby nie rozbudzać magistral LIN/CAN.
– Rozmieszczenie nr 29-58 może być inne w wersji USA (tam często jest pojedynczy panel „Passenger Compartment Fuse Box”).
– Wersje z silnikiem 5.0 TDI lub benzynowe 3.6 FSI mają dodatkowy blok bezpieczników przy prawym kielichu amortyzatora.
• Pobierz pełne schematy z ELSA lub „VW Touareg Wiring Diagram, Edition 11.2007” – zawiera układ CAN-Gateway oraz listę przekaźników (Relay Location R1–R35).
• Sprawdź aktualizacje TPI (Technical Product Information) dotyczące modyfikacji obwodu świec żarowych – kampania serwisowa 24M2.
Touareg 7L z 2007 r. ma cztery podstawowe skrzynki bezpieczników. Najczęstsze usterki 2.5 TDI (brak napięcia na pompie paliwa, podgrzewaniu foteli, dmuchawie) można zdiagnozować, korzystając z powyższej tabeli numer/obwód. Dokładną konfigurację zweryfikuj z naklejką na pokrywie skrzynki lub w ELSA, ponieważ warianty wyposażenia mogą zmienić przypisanie kilku gniazd.