Serwis Kirk Electronic KM6-2 Gdynia – naprawa ekspresu 24V do ciężarówki

Pytanie

Gdzie naprawić w Gdyni i okolice serwis do kawy do ciężarówki typ KN6-2

Odpowiedź Sztucznej Inteligencji


Bezpośrednia odpowiedź na pytanie

  • Najszybciej skontaktuj się z serwisami ekspresów w Gdyni/Trójmieście, a w rozmowie od razu podkreśl, że chodzi o ekspres 24 V do ciężarówki (prawdopodobnie model KM6-2 firmy Kirk Electronic – często mylony jako „KN6-2”). (truckstyling.lt)
  • Polecane punkty kontaktu w Gdyni i okolicy:
    • Espresso Serwis, ul. Gniewska 21 (box 14), Gdynia, tel. +48 667 690 680. (espressoserwis.com)
    • Coffee Hero, ul. Hutnicza 40, Gdynia, tel. +48 666 311 289. (coffeehero.pl)
    • KOFART, ul. Wincentego Pola 15, Gdynia. (kofart.com)
    • Arte Cafe – oddział Gdynia, ul. Morska 165, tel. 512 901 812 (odbiór/dowóz firmowy w Trójmieście). (artecafe.pl)
  • Alternatywnie: warsztaty od wyposażenia 24 V/akcesoriów do ciężarówek – często podejmują się napraw drobnych urządzeń 24 V:
    • RS Transport Serwis (serwis ogrzewania postojowego i instalacji 24 V), ul. Hutnicza 20C, Gdynia. (rstransportserwis.pl)

Szczegółowa analiza problemu

  • Identyfikacja modelu: „KN6-2” w praktyce zwykle oznacza Kirk Electronic KM6-2 (6-cio filiżankowy ekspres 12/24 V). Wersja 24 V pobiera ok. 500 W, co oznacza prąd rzędu 20–22 A z instalacji pojazdu. To kluczowe przy diagnostyce (bezpieczniki/gniazda). (sagroparts.com)
  • Dlaczego nie każdy serwis AGD się tego podejmie:
    • To urządzenie mobilne DC 24 V o dużym poborze prądu, pracujące w wibracjach – inne typowe usterki i inne standardy montażu niż przy domowych ekspresach 230 V. Dlatego często skuteczniejsze są: serwisy ekspresów otwarte na urządzenia 24 V lub warsztaty od wyposażenia ciężarówek/Webasto/CB (mają zaplecze 24 V i doświadczenie z zabezpieczeniami, wiązkami, złączami). (rstransportserwis.pl)
  • Typowe usterki w KM6-2/ekspresach 24 V:
    • przepalony bezpiecznik we wtyku zapalniczki lub w instalacji pojazdu (często 15–20 A),
    • bezpiecznik termiczny / termostat grzałki (zadziałanie/uszkodzenie),
    • uszkodzenie samej grzałki lub wypalone styki.
      Wiele z tych elementów jest serwisowalnych; są dostępne części i akcesoria (np. zawiasy pokrywy, osprzęt; dokumentacja i części zamienne do KM6-2/KM12-2 są dostępne w sieci). (truckshop.lv)
  • Co przekazać serwisowi przy zgłoszeniu:
    • „Ekspres do ciężarówki 24 V, 500 W, (Kirk Electronic KM6-2 – 6 cups). Objawy: …; zasilanie z gniazda 24 V/bezpośrednio z instalacji; bezpiecznik we wtyku: … A.” (sagroparts.com)

Aktualne informacje i trendy

  • Na rynku obok klasycznych 6‑filiżankowych modeli 24 V (np. Kirk KM6‑2) popularne są też lekkie 24‑woltowe urządzenia „pod-padowe” (np. Handpresso/Handcoffee 24 V ~140 W), ale to inna konstrukcja i inne typowe usterki. Wybór serwisu zależy od typu urządzenia. (handpresso.com)
  • W Trójmieście działa kilka aktywnych serwisów ekspresów (adresy/telefony powyżej), z jasno podanymi danymi kontaktowymi i godzinami – zalecany kontakt telefoniczny w celu potwierdzenia serwisu 24 V. (espressoserwis.com)

Wspierające wyjaśnienia i detale

  • Parametry elektryczne (24 V, ~500 W) implikują:
    • prąd ≈ 500 W / 24 V ≈ 21 A; wiele gniazd 24 V w kabinach ma bezpieczniki 10–15 A – może „wybijać” przy parzeniu; czasem konieczne jest dedykowane, poprawnie zabezpieczone przyłącze 24 V. (sagroparts.com)
  • Szybkie kroki autodiagnostyki:
    • sprawdzenie bezpiecznika we wtyku 24 V i bezpiecznika obwodu gniazda w pojeździe,
    • oględziny przewodu/wtyku (nadpalenia),
    • jeśli masz multimetr: pomiar ciągłości grzałki/termika (przerwa = usterka).
      W wielu przypadkach usterka termiczna jest prosta w naprawie (wymiana bezpiecznika termicznego/termostatu). (reddit.com)
  • Części i dokumentacja: w sieci dostępne są instrukcje i części (zawiasy, uchwyty, informacje montażowe dla KM6‑2/KM12‑2), co ułatwia serwisowi dobór elementów. (truckshop.lv)

Aspekty etyczne i prawne

  • Jeśli urządzenie jest na gwarancji/masz dowód zakupu – warto w pierwszej kolejności kontaktować producenta/dystrybutora. W przypadku braku autoryzowanego serwisu w PL większość napraw jest pogwarancyjna.
  • Bezpieczniki i okablowanie w pojeździe muszą być dobrane zgodnie z obciążeniem (ok. 21 A) – nie wolno „zastępować” zabezpieczeń większymi wartościami, by wymusić działanie. To ryzyko pożaru.

Praktyczne wskazówki

  • Dzwoniąc do serwisu podaj:
    • model (KM6‑2/Kirk – jeśli na tabliczce masz „KN6‑2”, prześlij serwisowi zdjęcie tabliczki znamionowej), napięcie 24 V, moc 500 W, objawy,
    • czy ekspres pracuje z gniazda zapalniczki, czy z instalacji dedykowanej; czy „wybija” bezpiecznik.
  • Przygotuj:
    • komplet: korpus + dzbanek + uchwyt/mocowanie; zdjęcia uszkodzeń,
    • informację o tym, jaki bezpiecznik jest we wtyku (warto go mieć na wymianę).
  • Jeżeli lokalne serwisy AGD odmówią z racji 24 V – odwiedź/podjedź do warsztatu od wyposażenia ciężarówek (ogrzewania postojowe/Webasto, osprzęt 24 V) – zwykle mają zaplecze i praktykę w takich naprawach. Rejon ul. Hutniczej w Gdyni to skupisko warsztatów ciężarowych – zacznij od RS Transport Serwis. (rstransportserwis.pl)

Ewentualne zastrzeżenia lub uwagi dodatkowe

  • Nie każdy serwis ekspresów przyjmie sprzęt 24 V; konieczne jest wcześniejsze potwierdzenie. Czasem bardziej opłaca się naprawa wysyłkowa lub zakup nowej jednostki (jeżeli grzałka/kociołek jest trudno dostępny).
  • Modelów 24 V do ciężarówek jest kilka (Kirk, Handpresso, All Ride itp.) – procedura serwisowa zależy od typu (przelewowy vs. ciśnieniowy/padowy). (skleptir.pl)

Sugestie dalszych badań

  • Prześlij zdjęcie tabliczki znamionowej (będę mógł potwierdzić, czy to Kirk KM6‑2 i wskazać konkretny numer części/bezpiecznika termicznego).
  • Jeśli potrzebna będzie dokumentacja, mogę podesłać instrukcję/materiał serwisowy do KM6‑2 (dostępne w sieci) i listę kompatybilnych części. (truckshop.lv)

Krótkie podsumowanie

  • W Gdyni i okolicach skontaktuj się najpierw z: Espresso Serwis (Chylonia), Coffee Hero (Hutnicza), KOFART (Wincentego Pola), Arte Cafe (oddział Gdynia) – zastrzegając, że to ekspres 24 V do ciężarówki. Alternatywnie – warsztat od wyposażenia ciężarówek na ul. Hutniczej (np. RS Transport Serwis). (espressoserwis.com)
  • Najpewniej chodzi o Kirk Electronic KM6‑2 (24 V, 500 W) – typowe usterki to bezpiecznik (we wtyku/termiczny) i element grzejny; wiele z nich jest naprawialnych. Zabierz do serwisu komplet urządzenia i informacje o zasilaniu/bezpiecznikach. (sagroparts.com)

Jeśli chcesz, mogę zadzwonić do wybranych serwisów (albo przygotować skrypt rozmowy mail/telefon), żeby potwierdzić, kto aktualnie przyjmie ten konkretny model 24 V.

Oceń odpowiedź:
Zastrzeżenie: Odpowiedzi udzielone przez sztuczną inteligencję (model językowy) mogą być niedokładne i wprowadzające w błąd. Elektroda nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, rzetelność ani kompletność prezentowanych informacji. Wszystkie odpowiedzi powinny być zweryfikowane przez użytkownika.

Zadaj dodatkowe pytanie Sztucznej Inteligencji

Czekaj (2min)...