simson bierze lewe powietrze wymieniłem gaznik simeringi na wale tez do tego nowy kranik nowy filtr paliwa z przewodami nowa swieca ngk nowy kondensator i platynki co moze byc przyczyna
Problem z "braniem lewego powietrza" w silniku Simsona może być frustrujący, zwłaszcza gdy już wymieniłeś wiele kluczowych komponentów, takich jak gaźnik, simeringi na wale, kranik, filtr paliwa, świecę, kondensator i platynki. Mimo to, problem nadal występuje, co sugeruje, że przyczyna może leżeć w mniej oczywistych miejscach.
Najbardziej prawdopodobne przyczyny problemu to:
Nawet po wymianie gaźnika, nieszczelności mogą występować w innych miejscach układu dolotowego:
Nowy gaźnik może wymagać precyzyjnej regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej. Nawet niewielkie odchylenia mogą powodować problemy z dostawaniem się "lewego powietrza". Upewnij się, że gaźnik jest prawidłowo wyregulowany zgodnie z zaleceniami producenta.
Nowy gaźnik nie gwarantuje braku wad fabrycznych. Sprawdź, czy uszczelnienia w gaźniku są w dobrym stanie i czy nie ma żadnych nieszczelności.
Mimo wymiany simeringów, mogły one zostać uszkodzone podczas montażu lub mogą być wadliwe. Sprawdź, czy simeringi są prawidłowo zamontowane i czy nie ma wycieków oleju, co mogłoby wskazywać na nieszczelność.
Nawet po wymianie świecy, kondensatora i platynków, mogą występować problemy z timingiem zapłonu. Sprawdź, czy zapłon jest prawidłowo ustawiony i czy nie ma problemów z przewodami zapłonowymi lub cewką zapłonową.
Współczesne podejście do diagnostyki takich problemów często obejmuje użycie narzędzi diagnostycznych, takich jak testery szczelności lub dymu diagnostycznego, które mogą pomóc w szybkim zlokalizowaniu nieszczelności. Warto również zwrócić uwagę na jakość części zamiennych, ponieważ na rynku dostępne są zarówno oryginalne, jak i tańsze zamienniki, które mogą nie spełniać odpowiednich standardów.
Problem z "braniem lewego powietrza" w Simsonie może mieć wiele przyczyn, od nieszczelności w układzie dolotowym, przez problemy z regulacją gaźnika, aż po usterki w układzie zapłonowym. Kluczowe jest systematyczne podejście do diagnostyki, obejmujące zarówno kontrolę wzrokową, jak i testy szczelności. Jeśli problem będzie się utrzymywał, warto skonsultować się z doświadczonym mechanikiem, który może przeprowadzić bardziej zaawansowaną diagnostykę.