jak zrobić numerboxa do bmg drive?
Aby stworzyć "numerboxa" (number box) do gry BeamNG.drive, należy przygotować modyfikację interfejsu użytkownika (UI) w grze, która umożliwi wyświetlanie lub wprowadzanie wartości liczbowych. Wymaga to znajomości języków HTML, JavaScript oraz Lua, które są wykorzystywane w grze do obsługi interfejsu i logiki.
Numerbox w BeamNG.drive może pełnić różne funkcje, takie jak:
Aby stworzyć numerbox, należy przygotować odpowiednią strukturę plików:
mods/
└── my_mod/
├── ui/
│ ├── modules/
│ │ └── numberbox.html
│ └── js/
│ └── numberbox.js
├── lua/
│ └── numberbox_logic.lua
└── info.json
Plik HTML definiuje wygląd numerboxa. Przykład:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Numerbox</title>
<style>
.numberbox {
background-color: rgba(0, 0, 0, 0.7);
color: white;
padding: 10px;
font-family: Arial, sans-serif;
text-align: center;
}
.numberbox input {
width: 100px;
font-size: 16px;
}
</style>
</head>
<body>
<div class="numberbox">
<label for="numberInput">Wartość:</label>
<input type="number" id="numberInput" value="0" min="0" max="100">
<button id="submitButton">Zatwierdź</button>
</div>
<script src="/ui/js/numberbox.js"></script>
</body>
</html>
Plik JavaScript obsługuje interakcję użytkownika z numerboxem i przesyła dane do gry:
document.getElementById("submitButton").addEventListener("click", function() {
const value = document.getElementById("numberInput").value;
engine.trigger("onNumberboxSubmit", value); // Przesyłanie wartości do Lua
console.log("Przesłano wartość: " + value);
});
Plik Lua odbiera dane z JavaScript i wykonuje odpowiednie akcje w grze:
local M = {}
-- Funkcja odbierająca wartość z numerboxa
function M.onNumberboxSubmit(value)
local numericValue = tonumber(value)
if numericValue then
log("Otrzymano wartość: " .. numericValue)
-- Przykład: zmiana prędkości pojazdu
extensions.core_vehicles.setSpeed(veh, numericValue)
else
log("Nieprawidłowa wartość")
end
end
return M
Plik info.json
rejestruje moduł w grze:
{
"name": "Numerbox Mod",
"author": "Twoje Imię",
"version": "1.0",
"description": "Mod dodający numerbox do BeamNG.drive",
"uiModules": [
{
"name": "Numberbox",
"path": "ui/modules/numberbox.html"
}
]
}
Documents/BeamNG.drive/mods/
.angular.module('beamng.apps')
.directive('numberbox', function() {
return {
templateUrl: 'ui/modules/numberbox.html',
controller: ['$scope', function($scope) {
$scope.value = 0;
$scope.submit = function() {
engine.trigger('onNumberboxSubmit', $scope.value);
};
}]
};
});
Stworzenie numerboxa w BeamNG.drive wymaga przygotowania plików HTML, JavaScript i Lua oraz zintegrowania ich z API gry. Proces obejmuje projektowanie interfejsu, implementację logiki oraz testowanie w grze. Dzięki temu można stworzyć funkcjonalny element UI, który wzbogaci rozgrywkę.