jak zrobić numerboxa do bmg drive?
Aby stworzyć "numerboxa" (number box) do gry BeamNG.drive, należy przygotować modyfikację interfejsu użytkownika (UI) w grze, która umożliwi wyświetlanie lub wprowadzanie wartości liczbowych. Wymaga to znajomości języków HTML, JavaScript oraz Lua, które są wykorzystywane w grze do obsługi interfejsu i logiki.
Numerbox w BeamNG.drive może pełnić różne funkcje, takie jak:
Aby stworzyć numerbox, należy przygotować odpowiednią strukturę plików:
mods/
└── my_mod/
    ├── ui/
    │   ├── modules/
    │   │   └── numberbox.html
    │   └── js/
    │       └── numberbox.js
    ├── lua/
    │   └── numberbox_logic.lua
    └── info.jsonPlik HTML definiuje wygląd numerboxa. Przykład:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <title>Numerbox</title>
    <style>
        .numberbox {
            background-color: rgba(0, 0, 0, 0.7);
            color: white;
            padding: 10px;
            font-family: Arial, sans-serif;
            text-align: center;
        }
        .numberbox input {
            width: 100px;
            font-size: 16px;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div class="numberbox">
        <label for="numberInput">Wartość:</label>
        <input type="number" id="numberInput" value="0" min="0" max="100">
        <button id="submitButton">Zatwierdź</button>
    </div>
    <script src="/ui/js/numberbox.js"></script>
</body>
</html>Plik JavaScript obsługuje interakcję użytkownika z numerboxem i przesyła dane do gry:
document.getElementById("submitButton").addEventListener("click", function() {
    const value = document.getElementById("numberInput").value;
    engine.trigger("onNumberboxSubmit", value); // Przesyłanie wartości do Lua
    console.log("Przesłano wartość: " + value);
});Plik Lua odbiera dane z JavaScript i wykonuje odpowiednie akcje w grze:
local M = {}
-- Funkcja odbierająca wartość z numerboxa
function M.onNumberboxSubmit(value)
    local numericValue = tonumber(value)
    if numericValue then
        log("Otrzymano wartość: " .. numericValue)
        -- Przykład: zmiana prędkości pojazdu
        extensions.core_vehicles.setSpeed(veh, numericValue)
    else
        log("Nieprawidłowa wartość")
    end
end
return MPlik info.json rejestruje moduł w grze:
{
    "name": "Numerbox Mod",
    "author": "Twoje Imię",
    "version": "1.0",
    "description": "Mod dodający numerbox do BeamNG.drive",
    "uiModules": [
        {
            "name": "Numberbox",
            "path": "ui/modules/numberbox.html"
        }
    ]
}Documents/BeamNG.drive/mods/.angular.module('beamng.apps')
.directive('numberbox', function() {
  return {
      templateUrl: 'ui/modules/numberbox.html',
      controller: ['$scope', function($scope) {
          $scope.value = 0;
          $scope.submit = function() {
              engine.trigger('onNumberboxSubmit', $scope.value);
          };
      }]
  };
});Stworzenie numerboxa w BeamNG.drive wymaga przygotowania plików HTML, JavaScript i Lua oraz zintegrowania ich z API gry. Proces obejmuje projektowanie interfejsu, implementację logiki oraz testowanie w grze. Dzięki temu można stworzyć funkcjonalny element UI, który wzbogaci rozgrywkę.