Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Akumulator po prostu rozładowany. Brak ładowania.
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Denso czy Magneti Marelli?
Jejku kartke papieru za wycieraczke i widać czy druciki są. Działa to bez temperatury zawsze. Warunek to odpalony silnik i ładowanie.
W focusach był problem z ładowaniem. Przeprogramowywało się ecu żeby zmniejszyć ładowanie.
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
W układach S&S (ale też w stosunkowo nowych konstrukcjach bez S&S) często skacze prąd ładowania - komputer dobiera najbardziej odpowiedni jego zdaniem prąd w danej chwili i tak ładuje aku - stąd te skoki. Ekologia !!
Masz bład komunikacji pcm-alternator. Cieńki przewód ugnity. Ale powinien wtedy awaryjnie ładować 13,8V . Bateria w mierniku ok ?
11,8V to żadne ładowanie.
Zacznij od stanu akumulatora. Może jest niedoładowany. I ładowanie alternatora.
Czyli zrobienie resetu akumulatora forscanem powinno pomóc, czy trzeba kupić agm i nie da się tego przeskoczyć? Jak działa to inteligentne ładowanie? Z tego co zauważyłem że na postoju wyłącza ładowanie.
Yhym, a jeszcze pytanie jak faktycznie dostał tam się olej to nie będzie żadnego ładowania? Czy coś troszkę i tak powinno ładować ?
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
Bateria pełna , jakie jest ładowanie?
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Podłączyć tester i sprawdzić parametry. Sam to nie wim co sprawdzisz. Może to czy cięgno kierownic na turbinie porusza się bez zacięć. Sprawdzić podciśnienia i zaworek turba. Czyli sam nic nie sprawdzę? Kurde nie chce w niego ładować fortuny.
Co do falowania, to pewnie efekt spadającego napięcia. Pewnie minie po naprawie ładowania.
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Do wymiany/naprawy rozrusznik. cały czas świecą kontrolki Cofając uszkodziłeś przewody w którymś kole. szybko rozładowywuje mi sie akumulator Sprawdzić ładowanie.
Pomimo, że kontrolka się zaświeci ładowanie jest ok.
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Regulator też odpada, na starym altku ładowanie jeszcze większe, na obecnym w innym fordzie ładowanie 14.3V
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
Tak nowy automat jest założony, a stary mi dali Akumulator ma 80ah 700A mam prostownik max. 2,6A skut. ja długo ładować akumulator ?
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
po włączeniu podgrzewania przedniej szyby odcina ładowanie akumulatora
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
mówił ze alternator jest w porządku. Po odpaleniu samochodu wczoraj paliła się kontrolka ABS, jak myślicie co może być? A ten mechanik to nie mógł sprawdzić od razu chociaż spadku napięcia na kablach? Dramat. Właśnie to trzeba zrobić. Wszystkie grube masy/plusy i inne połączenia do sprawdzenia. Bo niby ładuje a z opisu nie ładuje.
To dlaczego jak podłącze kostke ładowanie wzrasta? do 15.2
Ta 80-tka uszkodzona, sprawdź ładowanie na nowym aku.
To do mnie jest
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
Nic nie robisz sam, jedziesz do aso forda, tam już znają temat, płacisz, czekasz i masz gotowe, ładowanie ciut niższe. Dużo osób tak jeździ i nic się nie dzieje.
Pomogło ładowanie z 13.8 wzrosło na 14.6
Aktualnie podczas jazdy mam stałe ładowanie miedzy 11,4 a 11,6V :( da radę z tym jechać ? To nie ładowanie tylko brak ładowania - daleko nie ujedziesz.
Sprawdź ładowanie po zapaleniu silnika a później jak będziesz widział że kontrolka zaczęła świecić. . A co w sytuacji, kiedy ładowanie będzie ksiązkowe, a kontrolka będzie się świecić?
Domyślam się. Podobnie jak z mostkami, same zamienniki, w większości chińskie i to okrojone jeśli chodzi o ilość diod. Zastanawiam się czy dałoby radę dobrać się do środka tego regulatora, bez jego znacznej destrukcji i poprawić te luty. No nic, na razie nie spieszy mi się z naprawą bo robota gówniana z tym wyciąganiem alternatora a na szczęście ładował...
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
sprawdz ładowanie na wyjściu z alternatora
Miałem escorta. Było w nim tak, że za niskie napięcie w układzie powodowało odcięcie zasilania komputera, wtedy gasł, albo nie chciał zapalić. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania.
Sprawdź ładowanie i akumulator.
Nie rozczarujesz mnie ani trochę jak chcesz poczytać o strzałach forda w kolano polecam lekturę co do ładowania Focusa diesla 1.8. Co do oprogramowania jest to możliwe. Nie dawno bo wczoraj miałem podobny przypadek alternator wyjęty z 1.6 zetec /ładowanie jak u ciebie wahania w zależności od obciążenia 12.5-13.8/dodam iż była to nówka. Zamontowany do...
A co mają łozyska do złego ładowania?
tak też myślałem. Czyli alternator powinien ładować bez tej małej wtyki? Jeżeli będzie ładował po odpięciu to co można jeszcze sprawdzić?
Nie ma w tak starym aucie kontroli ładowania i kodowania aku.
Tak mk2 denso
Jako pierwsze sprawdź czy masz dobrą masę , niestety focusy znane są z tego.Jeśli to możliwe to nawet dołóż dodatkowy przewód na silnik i karoserię.W moim przypadku dołożenie masy naprawiło kilka usterek.Czy pomierzyłeś jakie masz napięcie ładowania?
pewnie za duże napiecie ładowania.
Kolego, włóż dobry akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 - 12,9V. Jeżeli odpali, sprawdź napięcie ładowania, Focus ma najczęściej stosunkowo wysokie, 14,4 do 14,6V. Jeżeli napięcie ładowania jest w tym zakresie, a mimo to występują opisane objawy, to wyjąłbym tablicę zegarów (trochę upierdliwe) i sprawdził, czy na płytce drukowanej od tyłu na lutach...
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Nie w alternatorze problem.P
Zmierz może ładowanie na poczatek. Usterki zamka to raczej inne rzeczy,np uszkodzone zamki ,kable w przelotkach albo np GEM.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Razem z alternatorem.
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Panowie, a czy ma ktoś schemat elektryczny ładowania i rozruchu?
Czyli za kilka lat będzie dejavu tematu rodem - opel 1,7 isuzu - alternator nie ładuje.
Kolego oddaj do fachowca, ten, podobnie jak i Ty nie ma pojęcia jak działa ładowanie w Fordzie. Zamykam. Obstawiać nie będziemy.
Witam Dopiero w drugim poście dowiedzieliśmy się ,że akumulator nowy. Ma racje Kol. Andrzej - ładowanie niskie , być może alternator lub moduł ładowania(regulator).
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Brak ładowania - tak sądzę . Sprawdzałeś to już??
Co zrobiłem - wymiana regulatora na nowy Zamiennik czy oryginał Denso? Poza tym przypominam, żekontrolkę ładowania wygasza ICM na polecenie PCM.
Witam w fordzie focusie mozesz sprawdzic ładowanie bez miernika przytrzymaj bolec od licznika(kasowanie przebiegu dziennego) i przekrec kluczyk i trzymaj koł10 sekund pierw sprawdzi wszystkie obwody i kontrolki chyba po 9 nacisnieciu sprawdzi ładowanie(poznasz bedzie sie wachałO12v) wtedy zapal silnik i przy właczonych wszystkich urzadzeniach(klima...
Witam. Mam mały dylemat z kontrolką ładowania w ford focus. Co jakiś czas zapala się kontrolka ładowania czasami kilka dni kontrolka się nie za świeci. Gdy kontrolka się świeci ładowanie na baterii jest miedzy 13.7-14.1. wymieniłem napinacz ponieważ sprężyna była słaba sprawdzona wtyczka do alternatora jest ok alternator nowy 6miesiecy temu. Gdzie szukać...
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?
Nie wiem jak w tym samochodzie ale np. ford pewne model miały problemy podobnego typu (świecące kontrolki, ogólnie deska wyświetla co chce) i ma to związek z zegarami. Najczęściej występują tzw. suche luty powodując różne anomalia. Podobny problem miałem u siebie z świecącą kontrolką ładowania i po poprawieniu lutów zegarów problem ustąpił (Focus C-max)....
Nie zrobią ci z tym nic tą drogą.
wiec chyba powinno byc ok. To tak :), nie miało wpływy na elektronika auta ładowanie aku poza samochodem. Jeżeli nie przeszedł w tryb uśpienia po 2h to rzeczywiście - radio. Ale tak dwa w krótkim czasie - może pech :(.
Może i dobrze kręci ale może robić zwarcie i "brać" dużo prądu czyli spadki na akumulatorze podłącz miernik nastaw na odczyt i niech ktoś odpali, możesz też podać wartości ładowania.
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
Test diagnostyczny modułu GEM potwiedził komunikację między przyciskiem grzania tylnej szyby, przodu nie(może dlatego że samochód nie był odpalony). Napięcie ładowania 14.5V
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Witam. Udało się Koledze rozwiązać ten problem? Pozdrawiam.
Trudno stwierdzić co autor postu ma na myśli mówiąc "cykanie" jest pojedyncze czy jest to seria odgłosów. Podejrzewam że w grę wchodzi tutaj zbyt słaby akumulator i rozrusznik przy jednym przestawieniu w pozycję rozruchu robi " cyk-cyk-cyk-cyk". W takiej sytuacji sprawdzić akumulator i ewentualnie wymienić lub naładować, problem powinien ustąpić, następnie...
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Czegoś tu nie kumam, dałeś firmie alternator do naprawy, powiedzmy sobie szczerze że coś skiepścili a teraz szukasz ratunku na forum ? Jedź tam z powrotem i niech naprawią porządnie. Prawdopodobnie wstawili zamiennik regulatora i teraz wali kontrolka, a ładowanie jest.
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Błędy w PCM jakie? Błedy w ICM jakie?
A tym że możesz zamknąć auto i pójść z dzieckiem do sklepu a smartfon dzieciaka się podładuje. Po zapłonie musisz mieć zawsze kluczyk w stacyjce aby ładowało. Przed niepotrzebnym rozładowywaniem w nocy zabezpiecza dodatkowy wyłącznik. Wszystko zależy od tego w jaki sposób będzie ta ładowarka używana.
No właśnie tak jak pisze przedmówca skąd wiadomo ze to na pewno akumulator? Trzeba by miernikiem sprawdzić jego stan, stan po naładowaniu itd. Ponadto no trzeba się zorientować czy rozrusznik jest ok.. P.S. Ładowanie 2..czy 3 dzień jest bezsensu, bo trzeba wiedzieć czy ładuje i czy jest naładowany.
Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. Możesz coś więcej o tym teście napisać? O co tu chodzi? Nawet jak z górki zapalę, to nie pojadę, bo traci moc i dławi się, więc to już nie rozrusznik. Teraz to ani nie zapalę, ani nie pojadę. Nie ma spadków napięcia, bo kupiłem ostatnio [url=https://allegro.pl/oferta/woltomier...
Najlepiej podłączyć sie przy skrzynce bezpieczników. Oprawka /gniazdo z przewodami do kupienia. Zatykajac zapalniczke tracisz np. ładowanie telefonu
Dziękuje Wam za dotychczasowe sugestie. Podczas awarii zapalały się kontrolki: - ładowanie baterii - ciśnienie oleju -elektronika silnika
Wg mnie masz kiepski akumulator - sprawdź stosownym przyrządem. Po uruchomieniu silnika odczekaj nieco, aż alternator podładuje akumulator, a nawet wyłącz zbędne odbiorniki na ten czas, a podgrzewanie szyby włącz później. Przypominam, że podgrzewacz szyby, to dość duże obciążenie dla (kiepskiego) akumulatora. Sprawdź przy okazji poprawność ładowania...
Pioneer/ Sony/ Blaupunkt/ Kenwood. Weź te które ma funkcje o których mówisz, nagłośnienie w tym focusie to zwykłe papierowe "jajka" na plastikowym koszu więc grają ... bo muszą grać. Tak możesz ładować z portu USB telefon . Na Alpine szkoda kasy .
Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem. Napisałem wyżej wartości napięć na pinach przy odpiętej wtyczce: 1 - ~8.8V 2 - ~0.4V 3 - ~12V (tu pokazywało dokładnie wartość napięcia z aku) Jak wczoraj parkowałem auto ładowanie działało. Dzisiaj (24h postoju na powietrzu) odpaliłem auto i niestety brak ładowania...
Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym? Napicie ładowania na akumulatorze?
Próby podniesienia ładowania ponad 1,3 zarzuciłem.
Wypnij z alternatora trzypinową wtyczke, zapal silnik i obserwuj kontrolką, monitorując też wynik na mierniku
Witam! Po zalaniu wódką obiektywu, zasłona zakleiła się i nie chce się nie raz otworzyć. Czyściłem ją spirytusem i się zamyka dobrze lecz nie otwiera. Czym to wyczyścić aby było się otwierała tak jak należy? Do tego przy rozbieraniu aparatu zrobiłem zwarcie na kablach AF+ i AF- i od tamtej pory focus się ładuje długo ale i tak nie błyska. Dziś parę...
Jest trochę większa od tej co ma tamten pan od jerzyków ale zamocowana do sufitu budki z samego rogu powinna spełnić swoje przeznaczenie. https://obrazki.elektroda.pl/8755857500_... https://obrazki.elektroda.pl/5567052700_... https://obrazki.elektroda.pl/4463320300_... Oczywiście o ile budka autora...
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
Dzięki za radę, doładuje. Jeszcze jedno pytanie, gdyby w alternatorze był uszkodzony regulator napiecia to kontrolka braku ładowania by się zapaliła?
Witam. W moim Fordzie Focusie 2005r 1,6 tdci 109km padł alternator. Alternator wymieniłem na nowy. Ładowanie jest ale pali się kontrolka od ładowania. No i zgłupiałem, nowy alternator, jest ładowanie a kontrolka się pali. Może ktoś orientuje się co może być tego przyczyną? Pozdrawiam.
ładować akumulator focus focus wysoki ładować focus kontrolka ładować
netflix ekrany wymiana oleju sprężarce kompresorze jungo driver
eltax atomic kable modus głośników
Lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów w Fordzie C-Max Jak wymienić żarówkę w lodówce Argos?